ואגב, יוגב בינתיים שחקן בינוני

.

.

.

.

.

.

.

טרם התבוננתי בסטטיסטיקה. אכתוב רק על פי זכרוני והתרשמותי.

לא היה משחק יותר מדי טוב. לא יכול להיות משחק יותר מדי טוב באירופה, למעט אירועים נדירים.

כן היה משחק מותח ומרתק שהעשיר את הסדרה המצוינת הזו (במושגים אירופאים כמובן).

חבל שאנחנו זוכרים כל כך מעט סדרות מעולות שקשורות במכבי בעשור האחרון.

חבל שיש פיינל פור – מפעל שצריך להיות אך ורק בכדורסל המכללות.

פאתטי שיש סדרה ולאחר מכן פיינל פור. כלומר, יותר הוגן המאבק על להעפיל לחצי הגמר מאשר המאבק על להיות אלוף. הרבה יותר הוגן.

אולם עלינו להסתפק בסדרה המצוינת הזו. שוב, מצוין זה לא רמת כדורסל גבוהה (כי אין דבר כזה באירופה) אלא מתח, דרמה וכדורסל לא גרוע.

אף שחקן מכבי לא שיחק אתמול טוב. רבים שיחקו גרוע.

העובדה שמכבי אתלטית יותר ומשחקת בבית ועדיין רבים כל כך משחקניה שיחקו כל כך גרוע היא לגנות הקבוצה כולה. כולל מאמנים כמובן.

ככלל, אני חושב שדייויד בלאט עושה חילופים רבים מוטעים בסדרה. הוא גם מחליף יותר מדי. לא יוצר כמעט המשכיות וגיבוש.

אבל הוא מאמן התקפה טוב מאוד והגנה נהדר.

רבים מעבירים ביקורת על כך שלמכבי כמעט לא היו אסיסטים אתמול. מה לעשות שהיא הרבה יותר אתלטית ורבים משחקניה פשוט יכולים לקחת את השומרים שלהם לטבעת ולכן יש פחות אסיסטים.

גם אתמול היו למכבי לא מעט ליי אפים חופשיים לחלוטין.

אבל פנאתינייקוס כן שמרה טוב. והאתלטים של מכבי לא מספיק מיומנים טכנית כדי לתרגם את היתרון האתלטי שלהם ליתרון איכותי משמעותי.

ועדיין, לפאו הרבה הרבה יותר קשה. לעתים נדמה כי כל סל שלה הוא לידת עכוז.

אך היא יודעת לשחק. סבלני, קבוצתי, חכם.

הגיבור אתמול היה קודם כל ניק קלאת'יס. הוא עדיין היה די מפוחד, אבל הוא לא נתן לפחד להכריע אותו.

הוא חדר לא מעט פעמים בצורה נפלאה.

אין כמעט לבנים ביבשת שמסוגלים לחדור כמוהו.

קלאת'יס גם מיעט לבצע טעויות.

דיאמנטידיס לא היה משהו, אבל יש משהו בשחקן הזה. יש בו כריזמה וסוג של איכות שקשה לעתים להגדירה.

אבל יש לו את זה.

ולבאטיסט בטח שיש את זה.

ואתמול היה את זה גם לפרפרוגלו, קיימאקוגלו ולשאראס בכמה סלים אולטרה חשובים.

שאראס גם כמעט זרק את המשחק לפח, כאשר קבוצתו מוליכה בארבע הפרש דקות לסיום והוא לוקח שלשה קשה ולא אחראית בתחילת השעון. מכבי מיד הגיבה בסל ומהר מאוד יצרה יתרון.


צילום: אלן שיבר (ספורט 5)

אלא שפאו לא ויתרה.

זו הייתה תצוגה הירואית שלה ובוודאי שמגיע לה לנצח בסדרה. שני הנצחונות שלה היו בהפרשים יותר גדולים משני הנצחונות של מכבי (אחד בהפרש עצום).

אין ספק כי אובראדוביץ' מאמן כביר.

ועוד משהו – רבות דובר ביוגב אוחיון בשבועיים האחרונים. אני עדיין חושב שמדובר בשחקן בינוני במקרה הטוב. אין ספק שהוא השתפר מאוד לאחרונה. יש לו צעד ראשון ופתאום הוא גם פיתח יד (וזה הכי חשוב). אבל הוא עדיין קטן, לא מספיק מיומן במסירה בתנועה וגם לא מספיק אחראי או ידית בטוחה.

אוחיון אתמול, למרות כמה סלים במחצית הראשונה, עדיין לא היה מספיק טוב.

בשלב מסוים בלאט ויתר עליו לחלוטין והלך עם מאלט ופפאלוקאס.

אם הייתי אוחיון הייתי היום איש עצוב מאוד.

דייויד בלו היה זוועה. כשהוא 0- 7 מכבי לא יכולה לנצח. סופו לא נראה. גם לא הנדריקס. סמית' היה גרוע למדי. לאנגפורד יכול וצריך לתרום יותר (למרות שהיה מהפחות חלשים). אליהו כבר תקופה ארוכה לא מנצל את כשרונו העצום. פניני לא פקטור. בורשטיין לא יכול לתת דקות רבות טובות ברמה הזו.

לסיכום – מכבי של השנה לא צריכה להיות בפיינל פור. ידוע שאין צריך בספורט, אבל מכבי באמת לא מספיק מרשימה או טובה. עדיין, היא מסוגלת לנצח באואק"ה בגיים 5, ואם תעשה זאת יהיה זה הישג עצום, אבל אני לא סבור שהיא תעשה זאת. וגם אם כן – זו עדיין לא קבוצה מעולה, אפילו לא במושגים אירופאים.

יהיה מעניין לראות את פנאתינייקוס-צסק"א בפיינל פור.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

 

מכבי כבר עשתה את זה בעבר...מכבי כבר עשתה את זה... מכבי כבר עשתה...מכבי כבר...מכבי...
עוד סדרה כזו ואיבדנו - על משחק 4

30 Comments

איתן 30 במרץ 2012

אני מסכים עם הרוב אבל להגיד שהנדריקס לא היה קיים? הוא עשה כמעט הכול, ריבאונדים וטיפ אין בהתקפה, חטיפות, חסימות, נראה כאילו יש כמה הנדריקסים על המגרש בכל רגע. חצי מהפוזשנים של מכבי זה בזכות הנדריקס.

אחד העם 30 במרץ 2012

הבנו, אין כדורסל טוב באירופה. בורוביץ, אתה גרוע בדיוק כמו בימים שכתבת בספורט 5.
כל 2 מילים = משפט.
כתיבה סנובית (כן, סנובית – אתה מה זה אינטלקטואל – הכדורסל האירופי לא לרמתך)
חוץ מזה לכתוב "ככלל, אני חושב שדייויד בלאט עושה חילופים רבים מוטעים בסדרה. הוא גם מחליף יותר מדי. לא יוצר כמעט המשכיות וגיבוש." ומייד אח"כ לכתוב שהוא מאמן התקפה והגנה מעולה – ??
אז מה נשאר? (החילופים הם חלק מלהיות מאמן התקפה/הגנה – טוב או רע)

יוחאי החכם 30 במרץ 2012

אכן, נכון ומצער (לגבי ההתנשאות). תראה את התגובה שלו לביקורת על מה שהוא כתב. ההתנשאות היא אכן מפלטו של מי שאינו משכיל להתמודד עם סביבתו (אהוד ברק, מישהו ?)

יוחאי החכם 30 במרץ 2012

בורוביץ אתה ממש מביך. מה שםתטי הוא שאתה כאילו עושה את זה במכוון, להכעיס, כדי לקבל טוקבקים והרבה.
הטור שלך הוא מסוג אלו שכותבים כדי לקבל טוקבקים או לעורר מחלוקת יש מאין. בערך כמו אבי רצון.
"הידענות" שלך במה שמתרחש בעצם מול עיניך מוגבלת למדי וזו כבר ממש תעודת עניות.

קשה אפילו להתחיל מנקודת ספציפית – שהנדריקס "לא היה קיים" (נתן למכבי ת"א עודף של מספר פוזשנים בכוחות עצמו) ? "סמית היה גרוע למדי" (ראית את דף הסטטיסטיקה וחזית באמת במשחק ?), "אוחיון בינוני במקרה הטוב" (עוד פרובוקציה מבית מדרשו של אבי רצון. הוא קיבל הרבה כבוד ממקצועני פנא ודווקא מעיתונאי כמוך לא מקבל ???….

ואפשר להמשיך הלאה והלאה.

בכתיבה שלך באתר הזה מפחיתה מערכו וחבל שכך.

roei034 30 במרץ 2012

"אם הייתי יוגב אוחיון הייתי היום איש עצוב….." עם 9 נקודות ו9 ריאבאונדים- למרות קוטנו- מה יש לו להיות עצוב???- אפרופו אתלטים, יוגב לא אתלט ? יוגב היה בינוני עד הסדרה במושגים אירופאים למרות שניתן היה לראות עוד בעונה הסדירה שיש בו משהו, ועכשיו הוא שחקן טוב מאוד במהלך הסדרה ,הרי כולם מדברים לאחר המשחק למה יוגב לא שותף בדקות המכריעות. בטוח שאם היית מספר ליוגב לפני שנה שזה הולך להיות הסנריו הוא היה קונה.

יוחאי החכם 30 במרץ 2012

ופנא באמת הרבה יותר טובה. אבל זה לא מנע ממכבי ת"א ללכת למשחק חמישי. בכל זאת סוג של תעודת כבוד ??? (ואני בכלל לא מאוהדי מכבי).

יואב 30 במרץ 2012

הגרפומניה בשיאה.

יוחאי החכם 30 במרץ 2012

אכן, יואב, אבחון נכון לגבי עצמך. נדמה לי ששנינו כותבים למחייתנו, כל אחד בתחום אחר, אבל אני רק יכול להעריך שמשלמים לי קצת יותר על יכולת הכתיבה שלי…

יואב 30 במרץ 2012

יוחאי,
אני לא בורוביץ והתגובה שלי לא כוונה אליך.

יואב בורוביץ' 30 במרץ 2012

בכוונה פתחתי את הטקסט במשפט "טרם התבוננתי בסטטיסטיקה". בכוונה לא הסתכלתי. רציתי שהכתיבה תופשע מהחוויה והזכרון ולא ממבט בטופס ססטיסטיקה.
בזכרון ובחוויה שלי הנדריקס ממש לא היה טוב אתמול. אולי הוא עשה כל מיני דברים טובים אבל לדעתי הוא כמעט לא היה פקטור התקפי וגם בהגנה לא זכור לי שעשה דברים גדולים במיוחד (והוא שחקן הגנה מעולה).
אולי היו לו הרבה ריב'. בכלל, היו למכבי הרבה ריב' התקפיים- בגלל שפאו הרבה פחות אתלטית בעיקר. אבל למרות היתרון בריב' (והעבודה של הנדריקס) מכבי ממש הייתה גרועה כמעט לכל אורך המשחק (וזאת למרות ההפרש הקטן יחסית לטובת פאו לכל אורך המשחק).
לכן כתבתי על הנדירקס שמבחינתי הוא כמעט לא נראה (או לא היה קיים). כי לא שמתי לב אליו כמעט במשחק. הוא לא הותיר חותם משמעותי על פי זכרוני. ואני חושב שזה גם מגובה בתוצאה הסופית.
ואגב, עדיין לא הבטתי בטופס הסטטיסטיקה.

יוחאי החכם 30 במרץ 2012

זה כבר הרבה יותר לעניין. אבל עשיו תבדוק.

איתן 30 במרץ 2012

זה לא עניין של סטטיסטיקה ואני לא חושב שבסטטיסטיקה זה יופיע, אבל צריך עדשות צפייה מאד סלקטיביות כדי לא לראות מה הנדריקס עשה לאורך המשחק.

MOBY 30 במרץ 2012

בירד, מקהיל, ג'ונסון, פאריש, איינג'
די כבר

גם בור וגם ביץ' 30 במרץ 2012

!!!

יואב בורוביץ' 30 במרץ 2012

בור ו-ביץ'. הברקה.

roei034 30 במרץ 2012

רשמת שבאטסיט היה טוב – 4 נקודות ,2 רבאונדים, 0 אסיסטים ,28 דקות.
הנדריקס- 24 דקות, 7 נקודות ,6 רבאונדים מתוכם 4 התקפה שלפחות 2 אני זוכר מזינוקים,3 חסימות, בצעו עליו פאוולים הגבוה במכבי.

ניימן 31 במרץ 2012

הוא גם רשם והדגיש שלא הביט בטופס הסטטיסטיקה.

red sox 30 במרץ 2012

יש סיבה מאוד פשוטה למה ביורוליג משחקים סדרות ברבעי הגמר – כדי למנוע מקבוצות קטנות יחסית להגיע לפיינל פור. לסדרה של מכבי-פאו זה לא קריטי, אבל תראו איזה יופי של עבוד (מנקודת מבטם של ג'ורדי ברטומיאו ושות') זה עושה במקרים של קאזאן ובילבאו.

יואב בורוביץ' 30 במרץ 2012

ובנוגע לבלאט.
לדעתי הוא מאמן טוב מאוד. כי הוא מאמן טוב מאוד. אין לכך קשר לחילופים, שבהם לדעתי הוא טועה בסדרה הזו. הוא בעיקר מחליף המון ולא מאפשר לאף חמישיה להתגבש מספיק. גם פעמים רבות הוא הוריד שחקנים חמים.
אבל זה ללא קשר כלל לאופן שבו הוא מאמן/מלמד משחק התקפה קבוצתי ובעיקר משחק הגנה קבוצתי.

yinon 30 במרץ 2012

ראיתי רק את הרבע האחרון, אבל ניתן בודאות לומר שדווקא למכבי היה קשה לקנות סל, משל היה לידת עכוז. באמת ראית את המשחק?

יואב בורוביץ' 30 במרץ 2012

ובנוגע לאוחיון.
אולי השורה הסטטיסטית שלו מרשימה מישהו.
אבל לדעתי ככל שהמשחק התקדם הוא הלך ונחלש (והוא קיבל הרבה מאוד דקות). הוא היה די טוב במחצית הראשונה ורע מאוד בשניה.
לא סתם בלאט התייאש ממנו והלך ברגעי ההכרעה על מאלט ופפאלוקאס. ברגע שזה קרה אני לא חשתי שהוא עושה טעות. גם לא זכור לי שהשדר והפרשן בטלוויזיה חשבו שזו טעות בזמן אמת.
כשמאלט דפק את השלשה מהצד ברור שלא חשבו שזו טעות.
אחרי זה מאלט החטיא שני ניסיונות לשלוש וברור שגם פפאלוקאס היה חלש מאוד אתמול (כמו כמעט כל העונה).
אז לאחר מעשה כולם שואלים מדוע יוגב לא היה על המגרש בדקות ההכרעה.
הסיבה- הוא לא היה טוב לאורך כל המחצית השניה. בלאט הרגיש שאין לו ממש ברירה.
ברור שליוגב אוחיון יש סדרה מצוינת. אבל מה זו "סדרה מצוינת"? הוא לא היה טוב בשני משחקים מתוך ארבעה בסדרה (ראשון ורביעי) ועדיין היא מצוינת כי הכל הוא באופן יחסי. יחסית לכמעט אפס הציפיות מאוחיון הסדרה שלו אפילו יותר ממצוינת.
אבל אני לא אוהב איך בעולם הספורט רואים משחק-שניים ומסיקים מסקנות מרחיקות לכת.
פתאום מדברים על יוגב אוחיון כקנדידט ללוס אנג'לס לייקרס.
אז אני מעדיף דווקא עכשיו להאיר את הזרקור על כל הדברים שאוחיון לא עושה טוב מספיק (ובאו לידי ביטוי במשחק הרביעי, ובראשון, ובלא מעט משחקים בעונה הסדירה) כי זו המציאות.
ברור שאוחיון משופר. אני מתרשם מהצעד הראשון שלו, ומאומץ הלב, ומהיד המשפורת- אבל עדיין הוא רחוק מאוד מלהיחשב לכוכב או לשחקן טוב מאוד. אקרא לו שחקן טוב כאשר הוא יעשה את הדברים שעשה במשחקים 2 ו-3 באופן קונסיסטנטי ברמות הגבוהות באירופה.
עד עכשיו זה לא קרה.
ואגב, אני מכיר את יוגב וחושב שהוא בן אדם נפלא.

roei034 30 במרץ 2012

שמע אני לא אומר שאוחיון כוכב שלא נראה פה שנים אבל הוא א ת ל ט -שומר טוב, שידרג תקליעה..לוקח ריבאונדים..ובכלל מרענן לראות שחקן שאף אחד לא בנה עליו בתחילת השנה עושה כזה שידרוג.

אזי 31 במרץ 2012

ראית את המשחק בערוץ 10?
כי כל דקה שהוא לא שותף הציגו 10 שנ' קלוז אפ על יוגב…

גיא זהר 30 במרץ 2012

מסכים לגבי בלאט ולגבי יוגב (קלעי טוב הוא לא יהיה אף פעם, אבל גם פארקר לא, צריך לסמוך יותר על החדירה). ממש לא מסכים לגבי הכדורסל האירופי שבמיטבו עולה מבחינת רמת ביצוע על האן.בי.איי ולטעמי הרבה יותר מעניין. תשאל קוקוץ' ודיבאץ' איפה הם יותר נהנו לשחק.

כסיפוביץ 31 במרץ 2012

מספיקה הכותרת בשביל לא לקרוא את הדברים.
כעיתונאי ואוהב כדורסל ישראלי זה שאין לך מילים טובות לכתוב זו בושה.
ולכתוב את מה שכולם רואים זו לא חכמה. אבל כבר ברור שעיתונאי ספורט אתה פשוט לא.
בחרת במקצוע הלא נכון.

אשך טמיר המקורי 31 במרץ 2012

זה מה שכתבתי לו כבר מזמן.
אבל בינתיים הוא מוכיח שהוא מסוגל להתדרדר לתהומות חדשים.
אין דבר כזה נמוך מדי.
TRASH עיתונאי במיטבו (החוק היחיד – כמה שיותר גרוע יותר טוב).

יוחאי החכם 31 במרץ 2012

יואב, חשבתי על זה ודווקא בגלל שהחלטת לא לראות את הסטטיסטיקה ולכתוב "לפי תחושה" מגלה את הבעיה האמיתית.
מי שבאמת חי את המשחק ומבין מה הוא רואה לפניו רואה (ומבין) בקלות שהמסקנות שלך איכשהו היו עגומות ביחס לזה שיש לך במה כזו להשמיע אותן.
במהלך המשחק ניתן היה לחוש בקלות שבטיסט היה במשחקו החלש בסדרה, שהנדריקס בלט ביכולת שכמעט ואין דומה לה באירופה להחזיק את הפוזשן בחיים לעוד הזדמנות, לצד פעולות נהדרות בהגנה, שאוחיון כבר לא כל-כך "בינוני" ושסמית תמיד שם לעשות פעולות אדירות ובעיקר נכונות שנותנות למכבי הרבה הרבה אויר, גם כשלנגפורד מנצל כמעט את כולו.
אני חוזר וטוען שאתה כותה כדי להדליק כאן ויכוח בטוקבקים וחבל שכך ואם זו האפשרות השניה – שאלו באמת המסקנות שלך – אז זה באמת כבר עצוב.

יואב בורוביץ' 31 במרץ 2012

לכל המגיבים,
לא הבטתי בטופס הסטטיסטיקה כי בכוונה רציתי לראות איך זה לכתוב בלי להביט בטופס אלא רק על פי תחושה וזכרון. מבחינתי זה יכול להיות לא פחות חזק. הסטטיסטיקה, כפי שאתם ודאי יודעים, במקרים רבות משקרת.
בנוגע לבאטיסט- לא כתבתי שהיה לו משחק טוב במיוחד. כתבתי ש"יש לו את זה". ואני עדיין משוכנע בכך. הוא שחקן מעולה לסטנדרט האירופי ולדעתי הוא גם לא היה רע במיוחד במשחק מס' 4 (למרות שהסטטיסטיקה שלו לא הייתה טובה).
באטיסט טוב כי הוא שחקן הגנה מצוין והוא חלק כל כך משמעותי בהתקפת פאו גם כשהוא לא קולע או אפילו מוסר אסיסט. הוא העוגן בפנים. הוא השחקן שכמעט תמיד מבוצע עמו הפיק אנד רול. הוא חכם.
אז הנה, למרות סטטיסטיקה לא טובה לדעתי היה לו משחק די טוב. אולי שוב הסטטיסטיקה "שיקרה".

יואב 1 באפריל 2012

אני בטוח, בלי להסתכל בדפים, שיוגב שחקן טוב יותר מהבליל שאתה כותב. והייתי עדין. יכול להיות שאתה עיתונאי טוב יותר ממה שראיתי. הכתיבה הזורמת והתחושתית שלך דווקא מגניבה ואני בעדה. אבל היא לא ממש כזאת באמת.
במקום לחשוב בכוונה הפוך, פשוט תזרום. הנרטיב מרגיש כמו מסקנה מראש שאכתוב מגניב. וזאת מניפולציה. ולא יקרה או שווה במיוחד.

דני 6 באפריל 2012

אם ברכזים עסקינן – האם ייתכן שב(הפועל) ת"א צומח בימים אלה הרכז הבא של ישראל?
http://www.youtube.com/watch?v=XpDwenRGFbg&feature=youtu.be

Comments closed