שמונה טיפים לג'ורדי

אני בעד אנשי מקצוע זרים בכדורגל הישראלי. ודאי בתפקידי ניהול.

אנחנו לא מדינת כדורגל ואין שום סיבה שלא להשתמש באנשי מקצוע מוצלחים ממדינות כדורגל.

אין בכך התבטלות. זה ציון עובדה.

האם ישראלי יכול להיות מאמן או מנהל מקצועי מצוין? ברור.

האם קיים סיכוי יותר טוב שזר יהיה טוב יותר? גם ברור.

בהנחה שהזר אכן טוב.

מדוע הזר טוב יותר? כי הוא מגיע ממדינה שיש בה תרבות כדורגל נעלה לזו שבישראל, ויש לו יותר ניסיון.

לג'ורדי קרויף אין הרבה נסיון כמנהל מקצועי. זה לא אומר שהוא לא טוב (רק שהוא יותר חסר ניסיון).

לא עשיתי תחקיר על העבודה שלו כמנהל מקצועי בקפריסין ומאלטה אבל מהטקסטים שקראתי הבנתי שהוא עשה עבודה די מרשימה. מן הסתם, לא בטוח שהטקסטים נכונים. אין לכך גם משמעות.

האם אני כמיץ' גולדהאר הייתי מהמר על ג'ורדי קרויף?

כן.

כבנו בכורו של יוהן קרויף, הוא מן הסתם ינק תרבות כדורגל עילית מילדותו. הוא גדל באייאקס ובברצלונה, שיחק שם, שיחק במנצ'סטר יונייטד תחת אלכס פרגוסון, והתנסה בעוד ליגות ותרבויות כדורגל.

עובדות אלו לבדן מצביעות על כך שיש לו יותר רקע בתרבות כדורגל עילית מכל איש מקצוע ישראלי.

העובדה שקרויף גם הסכים לעבוד במלטה וקפריסין מרמזת על כך שהוא אינו מפונק. למרות שהוא בנו של נביא הכדורגל המודרני ואחד האנשים הנערצים בעולם הכדורגל הוא עדיין מוכן לעבוד במקומות שכוחי אל. גם ישראל היא כזו.

וג'ורדי קרויף בא לכאן כדי לעבוד, ולהצליח.

זה עדיין לא אומר שהוא יצליח.

אני לא מתיימר לדעת טוב יותר מאף אחד אחר אבל עדיין אני חושב שיש לי כמה עצות מועילות בעבור קרויף הצעיר (שהוא יותר מבוגר ממני בשמונה חודשים).

ראשית, כדאי שיברר מול מיטשל (מיץ') גולדהאר האם הבעלים מעוניין בבניית אלופה אינסטנט או האם הוא מעדיף לבנות תשתית חזקה שאולי תיצור לא מעט אליפויות בעתיד.

אם הבעלים ישיב "גם וגם", אז ג'ורדי יצטרך להחתים את השחקנים הכי טובים שהוא יכול לעונה הקרובה (טריוויאלי. במלאכה הזו ג'ורדי בטוח מבין הרבה יותר טוב ממני אז אין לי אף טיפ בנושא. רק הייתי ממליץ לא ללכת על קונספט שאפשר לחשוד בו כבניית גלאקטיקוס. בכך מכבי נכשלה כבר המון פעמים בעבר. זה גם קונספט נקלה. ג'ורדי פשוט יצטרך להיות אחראי על החתמת הזרים, ובכך יש לו קשרים נהדרים בהולנד, בספרד ובמדינות אחרות, ולהיעזר בעוזר ג'נרל-מנג'ר ישראלי בנוגע להחתמות הישראליות. לא צריך להיות כל כך מסובך למרות ששום דבר לא מבטיח הצלחה).

אותי יותר מעניין מה ג'ורדי יעשה בכל הנוגע לתשתיות.

אלו הצעותי:

1. כביש הגישה למתקן האימונים של מכבי בקרית שלום הוא דרך אבנים מחודדות, חול וכורכר. גם בקומפלקס עצמו אין דרכים סלולות. זה חייב להשתנות. אני יודע שיש עימות בנוגע למתקן עם העירייה אבל קרויף מוכרח לדרוש מגולדהאר לעשות משהו בנידון ומהר. כי כעת מתקן האימונים הזה משדר דכאון ועזובה. ומתאמנים שם לא רק הבוגרים אלא גם קבוצות הנוער, הנערים והילדים. אם מכבי רוצה לבנות תדמית חדשה, כלפי חוץ ובעיקר כלפי פנים, היא חייבת מתקן אימונים שלכל הפחות הדרכים בו סלולות.

2. קרויף יהיה חייב לשדרג את מתקן האימונים גם בלא מעט דרכים אחרות. חדרי הלבשה, חדרי כנסים, עזרים טכנים, חדר אוכל וכו'. המתקן כפי שהוא היום אינו מתאים לקבוצה שמתיימרת להיות אלופת ישראל וקבוצה רצינית באירופה.

3. לשכנע את גולדהאר לבנות אקדמיה. אין בישראל מספיק טאלנט. לכן מכבי חייבת להשתלט על חלקים גדולים מהטאלנט הישראלי. היא חייבת להביא ילדים צעירים מחוננים מכל רחבי הארץ (פרישת סקאוטים בכל המדינה. משהו שמן הסתם לא קיים היום ברמה נאותה) ולפתח את כשרונם אצלה. זה כולל שיכון, דיור, משפחות אומנות, בית ספר וכו'. למועדון בלי אקדמיה אין עתיד אמיתי. אפילו למכבי חיפה כבר יש אקדמיה, ולא ייתכן שהסטנדרט שמכבי דורשת מעצמה יהיה נמוך יותר.

4. להעמיד בראש האקדמיה ובכלל מחלקת הנוער איש מקצוע זר. זה תפקיד קריטי. לא פחות מזה של קרויף או מאמן הקבוצה הבוגרת (שגם הוא צריך להיות זר שקרויף עצמו בוחר. אי אפשר לדרוש ממנו להצליח בלי לאפשר לו לבחור את המאמן שלו. ובנוגע לתקשורת בין המאמן הראשי לבין השחקנים, שחלק גדול מהם לא שולט באנגלית- להחתים עוזר מאמן ישראלי בנוסף לזר, אם המאמן ידרוש זאת).

נחזור למנהל מחלקת הנוער- הוא חייב להיות אדם בעל ניסיון שגידל כשרונות בארצו או במדינות אחרות. אפשר לשלוף מישהו מהאקדמיה של אייאקס, איינדהובן או הירנביין (לא ראש האקדמיה שם אך אחד מעוזריו). זה גם יכול להיות מישהו מקלייר פונטיין.

5. להקים מחלקת מחקר ופיתוח. כזו שתנתח את כל ההיבטים הטכנים, פסיכולוגים, פיסילוגים, וסטטיסטים. גם מחלקת "מאני בול" היא חובה. אמנם אין בכדורגל הישראלי תקרת שכר אך גולדהאר יכול לחסוך הרבה כסף ולהשקיע אותו במקומות חשובים יותר אם תהיה לו מחלקת "מאני בול" מוצלחת. למשל, אתמול פורסם שמכבי חושבת להחתים את מאור מליקסון. אם הוא יגיע הוא בוודאי ישתכר כאן המון כסף. אם יבדקו סטטיסטיקות של מליקסון (בישראל) מול אלו של מהראן ראדי אולי יגלו שראדי יוכל לתת את אותה תוצרת פחות או יותר בעבור רבע או חמישית השכר. סתם דוגמא קטנה.

6. לערוך מסיבת עיתונאים שבועית. מכבי כבר החלה בכך בעונה שעברה וזה מבורך. רצוי שקרויף יענה על שאלות מדי שבוע. זה יכול לחזק את הקשר שלו עם העיתונאים ודרכם עם האוהדים.

7. לערוך מפגשי אוהדים אחת לרבעון. חשוב שהוא גם ישמע אותם וידבר אתם ישירות.

8. ללכת עם האמת שלו. שאף אחד כאן לא ילמד אותו מה לעשות. יש למועדון שהוא מצטרף אליו היסטוריה (כבר די משמעותית מבחינת שנים) של כשלונות. המצב במכבי לא יכול להיות רע יותר.

אז תנו לג'ורדי לעבוד!

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

כן, אני חושב שצריך לשדר ברצלונה - צ'לסי בימי הזיכרון
תסתכלו עליהם, תראו אותנו

27 Comments

פולדש 16 באפריל 2012

למעשה, אני מסכים עם חלקים גדולים מהטקסט שלך (אבל נראה לי שאתה חי בסרט לגבי האפשרות שמישהו שעבד בקלייר-פונטיין יגיע דווקא לקרית-שלום…), אבל די משעשע שהחלטת שג'ורדי קרויף עשה עבודה מרשימה (או שלא, אבל בכל מקרה אין לזה משמעות – ? -), שאולי העובדה שהוא הגיע למקומות זניחים כמו מלטה וקפריסין (וישראל) לא מעידה על רמתו כמאמן אלא על אופיו הספרטני.

אגב, הנתון היחידי שכולנו יודעים על ג'ורדי קרויף הוא שהוא בחר לעבוד עם טון קאנן. טון קאנן הוא ליצן. מה זה אומר על מי שממנה אותו לעבוד תחתיו?

יואב בורוביץ' 16 באפריל 2012

פולדש- אני לא בטוח שטון קאנן הוא ליצן. האם שלמה שרף הוא ליצן? רבים יאמרו שכן (וגם יוסיפו שהוא נבער וכו') אבל הוא היה מאמן מצליח בארץ. מאמנים רבים בעולם הן דמויות ציוריות וחלקן אף קריקטוריסטיות במובן מסוים.

פולדש 16 באפריל 2012

בורוביץ', לא התכוונתי לליצן במובן הציורי של המילה (למרות שהוא עונה גם על ההגדרה הזו). ליצן הייתה מילה לא-מתאימה. מאמן גרוע הייתה מילה מתאימה יותר. נכשל בבית"ר, נכשל במכבי, לא קיבל אפילו צ'אנס להיכשל בנתניה. זה הופך אותו לגרוע ואת מי שממנה אותו לתפקד תחתיו לאיש מקצוע מוזר, בלשון עדינה.

יואב בורוביץ' 16 באפריל 2012

על פי הכתבות הוא עשה עבודה די מרשימה בקפריסין (הוליך קב' שאינה בדרך כלל בצמרת לשלב הבתים ביורופה-ליג) אבל אולי היו שם תקציבי עתק יחסיים (ואולי לא. איני יודע). אבל זה באמת לא כל כך משנה נכון לעכשיו. כי אני גם לא מאמין שניתן לגזור על איכות איש המקצוע, ובדוואי אם הוא מנהל מקצועי בכדורגל, מתוצאות של שנה-שנתיים. לכן כל מה שקרויף עשה עד עכשיו (וברור שהוא לא עשה עבודה רעה במיוחד) אינו משנה. הוא יכול להיות איש מקצוע מצוין ויכול להיות שלא. בשלב זה אין שום דרך לדעת זאת. צריך עוד לפחות 5 שנות עבודה כדי שההיה לנו מושג הרבה יותר ברור באשר ליכולות שלו.

פולדש 16 באפריל 2012

עם הקביעה הזו אני יכול להסכים, אבל אם ככה לא ברור לי למה למכבי תל אביב כדאי שקרויף יתגלח על חשבונה? למה לא לשלם יותר אבל לקבל מוצר מוגמר? כמו לואיס פרננדס בבית"ר, לצורך ההדגמה הרעיונית.

פולדש 16 באפריל 2012

אגב, לא קראתי עדיין, אבל סקירה מהירה מראה שהוא סיים את קריירת המשחק שלו בוואלטה. אני מניח שזה מסביר למה הוא התחיל לאמן שם (ובטח לא ממניעים ספרטניסטיים).

יואב 16 באפריל 2012

יואב,
מכבי לא יכולה להזיז אבן בקריית שלום מבחינת העירייה.יש מגעים בעניין אבל זה המצב כרגע(ויש את הספקולציה של בניית קומפלקס חדש ברמת השרון).

למכבי יש את המגרשים בקרית שלום, את מגרש האוניברסיטה, את מקווה ישראל ועוד קבוצות בת המפוזרות בארץ במסגרת עמותת המכבים.יש מבחר גדול של כישרון לטפח ולבחור ממנו.
סקאוטינג ארצי-הוא מאסט!

ג'ורדי בהחלט ינק את המשחק מהגדולים ביותר ונחשף ל-רעיונות, מועדונים(אייאקס,ברצלונה, יונייטד), שיטות, פילוסופיות.הוא גם היה שחקן שעבר במועדונים גדולים ולחוצים ובוודאי יוכל להבין את נפש השחקן במכבי שהיא כידוע-מקום מלחיץ מאד.

אני עדיין מחכה לאיוש השדרה ניהולית.זה לא פחות חשוב.מכבי עדיין מנוהלת על ידי רוחות רפאים.

פולדש 16 באפריל 2012

ג'ורדי קרויף לא עבר באייאקס. ואני קצת מרחם על אוהדי מכבי שמטפחים ציפיות, שוב.

פולדש 16 באפריל 2012

תתעלם מהתגובה המטופשת שלי. משום מה החלטתי להתעלם מהקונספט של משחק בגילאי הילדים ונערים אני מניח שבאייאקס יש לזה משמעות, בדומה לברצלונה.

יואב 16 באפריל 2012

פולדש,
הכוונה שלי היתה שהוא ינק אייאקס מגיל 0.
ציפיות? איפה ראית אותם? רב הנסתר על הגלוי.
לאחר שהמינוי נקבע נותר לי רק לאחל לו בהצלחה ולקוות לכך.

פנדלוביץ 16 באפריל 2012

בורוביץ, בשביל הדברים שהצעת (סלילת כביש, שיפוץ קריית שלום, מינוי מנהל נוער, לערוך מסיבות עיתונאים ומפגשים עם אוהדים) לא צריך בכלל להיות עם שום נסיון בכדורגל.
אם אלה הדרישות שלך, גם אתה יכול להיות המנהל המקצועי במכבי ת"א.

יואב בורוביץ' 16 באפריל 2012

אולי לא ניסחתי מספיק ברור- הוא גדל באייאקס אבל לא שיחק שם בקבוצה הבוגרת.

פולדש 16 באפריל 2012

זה דווקא היה ברור, אני סתם יצאתי מפגר.

יואב דובינסקי 16 באפריל 2012

כמי שקנאי מאוד לעתיד של כל ילד מהאקדמיה של איאקס, ג'ורדי מעולם לא היה אחד משלנו. מה שכן, בנבחרת של יורו 96', שהיתה מבוססת על איאקס הגדולה, היה לו שער חשוב בניצחון על שוויץ בשלב הבתים. אני מניח שזה היה רגע השיא שלו בנבחרת.

http://www.youtube.com/watch?v=27Lo_V6eigc

איתן בקרמן 16 באפריל 2012

בואו לא נגזים עם אייאקס, הבנאדם עבר בבארסה וביונייטד כשחקן מכובד. וזה עם התיק של הבן של קרויף. בורוביץ' צודק בכל הסעיפים, ואני חושב שבמצב המצטבר של מכבי גולדהאר הביא הימור חכם.

אני הייתי משאיר את ניר לוין מאמן מתחתיו. הוא מספיק טוב והכי מכיר את המערכת.

יואב דובינסקי 16 באפריל 2012

חובת ההוכחה עליו. והאמת, זה שהוא גדל בבית עם אבא כל כך דומיננטי עם הדעות שלו והעשייה שלו בכמאמן ומנהל כדורגל גם פועלת לטובתו של ג'ורדי. שיהיה לו בהצלחה.

הפתעת אותי לגבי ניר לוין. אתה זוכר גול אחד שהוא הבקיע? :-)

ג׳נובי 16 באפריל 2012

ושוב, אני קורא מלא התפלספויות על למה כן טוב זר או לא טוב זר בתפקיד מסוים בכדורגל הישראלי. כאילו מדובר בצופן מיוחד שדרוש פה שידוע רק למי שינק חלב אם בעברית. הנה השני סנט שלי: מיטש גולדהאר אדם רציני שמעוניין להצליח בהשקעה שלן במכבי

ג׳נובי 16 באפריל 2012

אני מאמין שהבחירה בקרויף כמנהל באה אחרי לא מעט מחקר ועבודה ברקע שמקורה בהבנה של החסרונות שצביאים איתם גולדהאר ואנגלידיס כמי שלא באים מעולם הכדורגל.
בכל מקרה, אני מתכוון לתת למינוי הזה אצ כל האמון שבעולם עד לשלב בו, בתקווה שלא יגיע, יהיה ברור שהוא טעות. אולי מדובר באופטימיות מוגזמת אבל אני מכביסט והקיץ בשער אז זה מה שקורה בעונה זו של השנה.

אני עדיין מעדיף את מיטש על פני 99% מבעלי הקבוצות בארץ.

ניתאי 16 באפריל 2012

תנו לג'ורדי לעבוד – יאה רייט. רק במכבי ת"א. ביום שזה יקרה אולי באמת תחזרו להיות האימפריה שאתם מתרפקים עליה. 3 משחקים לא טובים ו… הסיפור הרגיל.

אזי 16 באפריל 2012

בקרמן, יש פה טעות, אין מצב שברוביץ' כתב את הטקסט הזה :)

ולעניין עצמו,
קודם כל מצחיקה אותי ההתפתלות בתקשורת (לא בטקסט הזה) בנוגע לאיש מקצוע זר. נראה כאילו אף אחד לא רוצה אותו, אבל כולם יודעים שזאת כבר בדיחה לרדת על אנשי מקצוע זרים, אז כל הכתבות הן בסגנון "עכשיו כולם יתחילו לרדת עליו כי ככה וככה".

הניסיון המקצועי שלו הוא דל מאוד. אבל משום מה אני מאמין לגולדהר ולא חושב שזה תירוץ כשהוא אומר שהוא מעדיף אנשים שנמצאים לפני השיא שלהם ולא אחריו.

אני לא יודע אם הוא יצליח או לא, אבל זה אם הכיוון שגולדהר החליט ללכת עליו, אז צריך לאייש את מכבי בהמון אנשי מקצוע,כמו שכתבת, פיסיולוגים ופסיכולוגים ומאמנים מכל מיני סוגים. חובה שחלק מהם יהיו ישראלים. חובה גם שחלק מהם יהיו אנשים שג'ורדי מעריך ומכיר אישית. אני עדיין לא הגעתי למסקנה אם המאמן צריך להיות ישראלי או זר. בהנחה שהמאמן שיבוא לא יהיה מאמן בקנה מידה בין לאומי, אולי עדיף ישראלי בכיר.

אולי האתגר הגדול של ג'ורדי יהיה בעובדה שהוא יכול להביא רק חמישה זרים. הבנתי שאת לרנקה הוא הפך ללגיון זרים. פה הוא חייב לבחור את החמישה בקפידה, ואז להביא מישהו שיעזור לו לבחור את שאר הישראלים.
הוא גם חייב להמשיך לשתף את שחקני הנוער מהעונה (מיכה, דאבור, ורד).
וצריך להגיע להחלטה אם משאירים את חיימוב או מביאים שוער זר.

והוא חייב. אבל חייב. להשאיר את גל אלברמן!

איתן בקרמן 16 באפריל 2012

קרע אותי עם השביל לקרית שלום. זאת צליפה בפוני. ואיך שזה נראה בחודורוב. תראו איך נראה מתן חודורוב ואיך נראה מתקן חודורוב.

והוא חייב להשאיר את גל אלברמן. איוניר נפל על אלברמן.

יואב בורוביץ' 16 באפריל 2012

בקר- לא חושב שאלברמן הוא בהכרח הפתרון לשנים הקרובות. בחור אינטיליגנטי, שחקן לא רע, אבל לדעתי מאוד אוברייטד. אין לו מספיק יכולות התקפיות וגם כהגנתי הוא לא מצטיין במיוחד. קשר דפנסיבי בינוני ומעלה. והמשכורת שלו היא של מגה סטאר.

אזי 16 באפריל 2012

אני כאוהד, לא מתעניין במשכורת שלו, זה עניין שלו ושל הבעלים לשבור את הראש.
הוא לבד עוצר חצי מההתקפות שנגד מכבי, והגליץ' שלו הוא יצירת אומנות.
ועוד שמשחק לצידו מושיקו לוגסי, שחקן שמעולם לא ירד לגליץ' וחזר עם כדור.. ואם בדרך פלא הכדור אצלו, הוא מוסר אותו ליריב.

תולעת 16 באפריל 2012

בינוני משום שכל משחק מחדש מבהיר למה גליץ' היא הפעולה הגרועה ביותר ששחקן הגנה יכול לעשות. חוץ מזה שהוא משחק עם הידיים יותר מאשר עם הרגליים.

יואב בורוביץ' 16 באפריל 2012

כאוהד, אני חושב שצריכה להיות לך חשובה משכורת השחקן, ודאי אם היא גבוהה כל כך (כחצי מיליון יורו לעונה בערך) כי במקרים רבים היא יכולה לבוא על חשבון משכורות של שחקנים טובים אחרים או דמי רכישה שלהם. הכסף כן משחק תפקיד.

דן 16 באפריל 2012

יואב,

אני לגמרי מסכים איתך לגבי עניין האוברייטד של גל אלברמן. רוב המקטרגים שלו מתייחסים לפעולות די טריוויאליות שנעשות ע"י שחקן כדורגל, מושגים כמו "נותן את הנשמה" או "נלחם" כבר לא קונים אותי כמו פעם.
זו גם אולי הנקודה היחידה שאכפת לי כאוהד, אזרח משלם מיסים או וואטאבר מהכסף שמרוויח השחקן. אדם ככל שלא יהיה שמרוויח את הסכומים האלו צריך לטעמי לעבוד מאוד קשה בשבילם על אחת כמה וכמה כאשר אלפי אנשים בכל שבוע משלמים ממיטב כספם על מנת לצפות באותם לוחמי שוורים אמיצים…
לא מעניין אותי כמה אלברמן מרוויח אלא אך ורק מה הוא תורם לי כאוהד על המגרש ועם כל הכבוד למסירות שלו אני לא חושב שהוא נותן מספיק.

יואב, עדיין לא למדת להגיב לתגובה???
בחיאת שמישהו במערכת דה-באזר יעזור לנרגן!!!

תומר חרוב 16 באפריל 2012

אני לא עף מהמינוי הזה. דבר ראשון, לא יודע בשביל צריך את תפקיד המנהל הספורטיבי. הוכח, גם בכדורגל הישראלי שכשאתה לוקח מאמן סביר ונותן לו בסיס טוב לעבודה, נותן לו ביטחון וגב, אז אתה מקבל את זה חזרה. יש מספיק דוגמאות ויש מספיק דוגמאות הפוכות.
דבר שני, נראה שהבנאדם אוהב ארצות חמות עם בעל בית שנורא מתלהב משם גדול. הכרתי כבר אחד כזה.

Comments closed