פרסטרויקה בהתאחדות (הייתי בהפגנה הראשונה)

אבא הלל 299 של הצרפתים

הייתי היום בהפגנה הראשונה של אוהדי הכדורגל בארץ כנגד ההתאחדות והעומדים בראשה.

המוטיבציה של ההפגנה היא להילחם ואולי לנסות לשנות את הרעות החולות שפשו בכדורגל שלנו- האמת לפני עשרות שנים ויותר אך הן עדיין שרירות וקיימות וחזקות.

זה מתחיל עם הזלזול המחפיר באוהדים. מחירי כרטיסים ומנויים, היעדר כרטיסי נוער וילדים, היעדר שירותים סבירים באצטדיונים, היעדר רגולציה על מחירי המזון.

לא פחות חשוב ואף יותר: היעדר ההשפעה של האוהדים על הנעשה בקבוצות. היעדר שקיפות. הדגנרטים והעברייים שנכנסו לכדורגל. האלימות. העונשים השרירותיים.

בתי הדין של ההתאחדות.

ההתאחדות.

כולם אשמים.

גם התקשורת- שעד היום כמעט לא עשתה כלום כדי לשפר את המצב.

לפחות היום התקשורת שלחה עשרות רבות של נציגים לסקר הפגנה של כמאתיים אוהדים.

וטוב עשתה.

כי חשוב שלהפגנה הזאת ובעיקר למוטיבציה מאחוריה יהיה הד חזק ככל הניתן.

אך יותר חשוב להמשיך במחאה.

חרם מנויים, חרם מחזור ראשון, המשך הפגנות- זה המינימום ההכרחי.

אם מארגני מחאת הכדורגל רוצים שהיא תהיה אפקטיבית עליהם להיות ממוקדים ואגרסיביים.

צריך להכין רשימת דרישות על פי סדר חשיבות ולפרסם אותה. בכל מקום. ולחזור עליה- כל הזמן. ולדרוש.

אבי לוזון פופוליסט.

לצערנו הכדורגל עדיין נשלט על ידי פיפ"א ולכן ההתאחדות תמשיך לשלוט בישראל. אבל מארגני המחאה חייבים לדרוש שייעשה משהו בנידון למרכזי הספורט. עד מתי מכבי, הפועל, אליצור ובית"ר ימשיכו לקבוע כאן את סדר היום?

חובה לדרוש מנהלת. תהיה מנהלת.

אך כפי שכתבתי- הכי חשוב לדרוש שקיפות ושיתוף אוהדים.

בהצלחה למוחים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

תסתכלו עליהם, תראו אותנו
לראשונה בחיי (אני בעד באיירן)

21 Comments

מנחם לס 17 באפריל 2012

יואב, למה לדבר כל כך באתר? (אתה, בקרמן, לוינטל וכל השאר). למה שלא תארגנו הפגנה של ממש, כמו זאת על מחירי הדירות? תוכל לעשות מדהבאזר דבר שעשה משהו טוב לספורט, במקום כל בלבולי הביצים שלנו וכל המגיבים כאן שמדברים, מתלוננים, ומאומה לא קורה. הנה הזדמנות לאקשיון חיובי.

אריק 17 באפריל 2012

כן אלף קוראים שרובם נראה לי היי טק, פירמות עו"ד ופיננסים יצאו לרחוב להפגין על כדורגל. המהפכה בדרך.

יואב בורוביץ' 17 באפריל 2012

מנחם- אסור לבלבל בין אנשי רוח לאנשי פעולה. אני לא אוהב הפגנות למרות שאני לגמרי תומך בהן. אבל היום הייתי בהפגנה. כעיתונאי אמנם אבל שמחתי מאוד שהייתי שם. ולא צריך אותנו, אנשי דה באזר, כדי להריץ את המחאה הזאת. יש מספיק אנשים טובים כאן שעושים את זה. רק שימשיכו.

דורפן 17 באפריל 2012

אחד הדברים הדחופים ביותר היא איזשהי הבנה בין האוהדים שהם באותה סירה. כרגע נראה לי שאוהדים בתל אביב מאושרים כי בית"ר מתמוטטת, ובירושלים מאושרים כי אוהדי הפועל תקועים עם בעלים שהם לא רוצים וכך הלאה..

השלב הבאמת ראשון הוא להבין שיש דברים שהם מעבר ליריבויות בין המועדונים.

הגולנצ'יק 17 באפריל 2012

ביום שבת אחד בתחילת אפריל אוהדי שלוש קבוצות (מכבי, מכבי חיפה והפועל ב"ש) תלו באיצטדיונים שלטים זהים נגד ההתאחדות והעומד בראשה. אני מאמין שרוב הקהלים מבינים שכדי להביא לשינוי יהיה עליהם להתאחד

יואב בורוביץ' 17 באפריל 2012

דורפן- היום הייתה נציגות ליותר מעשר קבוצות בהפגנה- ולא היו בה בכלל הרבה אוהדים. לדעתי זה לגמרי חוצה מגזרים ומועדונים. המחאה הזו יכולה להפוך בקלות לחובקת כל.

קדמון 17 באפריל 2012

למחאה הזו אין סיכוי כל עוד איל ברקוביץ' הוא הפנים שלה. מצטער.
אם רוצים משהו רציני, צריך פנים רציניות, חפות מאינטרסים ורגשי נקם עזים. צריך משהו אמיתי.

גמל (סתם גמל) 17 באפריל 2012

ובוסרמיל ראיתי הרבה צעיפים של בית"ר ירושלים, וגם כמה חולצות וצעיפים של מכבי ת"א ומכבי חיפה. יכול להיות שהיו גם של הפועל ת"א אבל קשה להבדיל בין אדום לאדום

אסף רביץ 17 באפריל 2012

כן, רק שזה נגד אויב משותף שזה הכי קל. בורוביץ' מדבר על שינוי מהותי, הרבה מעבר ללוזון כזה או אחר, וזה כבר סיפור מורכב עם חלקים משעממים ותהליכי עומק שלוקחים שנים. יהיה קשה הרבה יותר לאחד את אוהדי הקבוצות השונות סביב תהליך.

יואב בורוביץ' 17 באפריל 2012

אסף, אולי אתה צודק. אבל אני חושב שכן ניתן לאחד את אוהדי הקבוצות סביב רשימת דרישות פשוטה וברורה:
1. שקיפות
2. נציגות אוהדים בהנהלה
3. רגולציה על מחירים
4. הקמת מנהלת

בואו נתחיל עם זה.

תום א 17 באפריל 2012

הייתי בהפגנה, ולמרות מיעוט האנשים היחסי (אני מעריך שהיו 300) היתה איזו תחושה באויר שזו רק ההתחלה. הגיעו אוהדים מכל הקבוצות בארץ והפגינו אחידות מרשימה.
כרגע הכי חשוב זה להחרים את חצי גמר גביע המדינה. נראה את לוזון יושב לבד ביציע באצטדיון רמת גן ריק וצופה במשחקים.

הגולנצ'יק 17 באפריל 2012

רעיון מצויין, למרות שקשה לי להאמין שאוהדים רבים מדי יצטרפו למהלך. אם זה יעבוד זה יהיה מרשים

אזי 17 באפריל 2012

עמישראל הוא לא עם מפגין
גם הפגנות הענק שהיו בקיץ, התחילו מכמה משוגעים שעברו לגור באוהל.
אם ההפגנה הזאת תמשיך באותה אדיקות של ראשוני המפגינים בקיץ, אז צפויים אלפים רבים של מפגינים.
אבל אנחנו לא עם שבא כשאומרים לו "יש הפגנה, בוא.."

אגב רונן, אני לא חושב שיש קשר בין השנאה בין המועדונים לזה שרוצים שיהיה פה כדורגל יותר טוב.
בורוביץ', נכון שמצב הכדורגל הוא לא רק בגלל לוזון, אבל הוא יופי של קטליזטור להפגנה. בלעדיו לא היו מגיעים גם ה300 שהגיעו.

ניינר 17 באפריל 2012

העיקר שצדק קוסמי ייעשה-מכבי פ"ת תרד ליגה ושלושת הנקודות שירדו לה בעונה הבאה זה בדיוק מה שיהיה חסר לה לעלות חזרה.

Sooner 17 באפריל 2012

אל תדאג, במקרה כזה הן כבר לא יפריעו…

הקומיש 17 באפריל 2012

קודם כל להגיש תלונה במשטרה על כל אחד מעובדי ההתאחדות על שחיתות לקיחת שוחד מעילה וגניבה.
אחר כך להפגש יחד כל גופי האוהדים לשכור יחד משרד חקירות פרטי ולבנות קייס נגד ההתאחדות.
-להחרים את כל העונה הבאה-לא לעשות מנויי לא לקנות כרטיסים למשחקים ולא לרכוש חבילות שידור בטלוויזיה
לבוא בדרישה להקמת מנהלת ליגה עם קומישיונר חיצוני שייבחר אחת לחמש שנים עי בעלי הקבוצות וועדת איתור ממשלתית בפיקוח משרד הספורט
-לחייב כל מועדון להשקיע אחוז מסויים מרווחיו במחלקות הנוער ובפעילות למען הקהילה
-לקיים דראפט ארצי בשיטת הלוטרי -לדוגמא העולה החדשה רשאית לבחור ראשונה את מי שהיא רוצה צאיזה מחלקת נוער שהיא רוצה ולהציע לו חוזה מינימום-לא ירצה לשחק אאצלם-יעשו לו טרייד
-להגביל את מס הזרים לשלושה לקבוצה-ונתינת אישור עבודה רק לאחר שלשחקן הנל יש מס מסויים של הופעות בינלאןמיות
-להקים יחידת משטרה אשר מתמחה האבטחת אירועי ספורט
-לתת לשמעון מזרחי יעקב שחר סטף וורטהיימר גילי שוויד ועוד אנשים מסוגם לשבת בדירקטוריון המנהלת-אין מזכירות עם נציגות של בעלי הקבוצות.הם רק מקבלים כסף מהפיס ומטלוויזיה ויושבים בשקט
-מקטינים את הליגה ל12 קבוצות
-עוברים לשחק מטקות

אדום 17 באפריל 2012

אני מסכים עם רוב הדברים שכתבת. אבל דראפט, חס וחלילה, אסור שזה יהיה כאן. הדראפט זה אחד הדברים היותר פרובלמטיים בספורט האמריקאי. אחת הבעיות בספורט האמריקאי היא ההרגשה שהוא ממוסחר, אין שם קבוצות נוער ולכן אין שחקנים שגדלו במועדון מאז שהם קטנים ומזוהים איתו, נדירים המקרים כמו לברון שגדל בקליבלנד ואחרי זה הגיע לשחק בקבוצת ה-NBA של העיר. ברגע שאתה עושה דראפט אין לאוהדים שחקנים להזדהות איתם, כאלה שעוד ראו אותם בנוער וראו אותם גדלים אל מול עיניהם. כבר כיום יש בעיה בכדורגל העולמי בכלל והישראלי בפרט של חוסר הזדהות עם שחקנים, שכולם שכירי חרב, ברגע שתעשה דראפט הבעיה הזאת תוחמר מאוד. רק לא דראפט!

אמנון 17 באפריל 2012

מה שאני לא מבין, איפה מערכת המשפט הישראלית.
יש צילומים של אדם מכה אדם אחר בשטחי מדינת ישראל. אצטדיון כדורגל הוא לא קונסוליה זרה של פיפ"א. יאללה, משטרה, העמדה לדין, שלום שלום ואל תבוא לי בחלום.

אזי 17 באפריל 2012

תגיד בורוביץ'… אני כל הזמן שומע על זה שהאוהדים צריכים להיות יותר מעורבים בקבוצה.
למה?
מה אני כאוהד יודע יותר מהבעלים, מאמן, גנן של הקבוצה?
מה אני יכול להגיד לו? שהמחיר יקר לי? הם יודעים, זה פשוט לא מעניין אותם.
שהקבוצה לא מתפקדת? הם יודעים, פשוט לא יודעים איך לפתור את זה.
שההתאחדות דופקת אותנו? הם יודעים, פשוט אין להם מה לעשות עם זה.

בקיצור, אף אחת מהבעיות לא קשורה לאם יש אוהדים מעורבים בניהול הקבוצה או לא.

אז באמת אני שואל, למה אנשים חושבים שאוהדים צריכים להיות מעורבים בניהול הקבוצה?

matipool 17 באפריל 2012

"הדגנרטים והעבריים" – נראה לי שהתכוונת ל"הדגנרטים והעבריינים" .

יואב בורוביץ' 17 באפריל 2012

עבריים=עבריינים

אזי, אוהדים צריכים להיות מעורבים בקבוצה כי אני תופש מועדון כדורגל כמועדון. לא כיישות פרטית עסקית לחלוטין. וגם ביישות פרטית עסקים מתחשבים מאוד בדעת הלקוחות (לטובת העסק כמובן). אז בישראל גם לא מתחשבים בלקוחות וגם לא תופשים מועדון כדורגל כמועדון. האוהדים נדפקים מכל כיוון אפשרי.
לתפישתי, אם מועדון כדורגל הוא מועדון אז האוהדים הם חברים. זה לא אומר שהמילה שלהם הכי חשובה. הם עדיין לא ממנים את מרבית פעילות המועדון אך הם כן מממנים באופן די משמעותי.
והם גם חלק חשוב ביותר מהמועדון. כי מהי קבוצת כדורגל אם לא "מייצג של הקהל שלה"?
לסיכום, לדעתי אוהדים צריכים להיות חלק מהדירקטוריון/הנהלה. נציגי אוהדים נבחרים יישבו שם. וישפיעו על קבלת ההחלטות. לכל הפחות, בכל הנוגע לקשר בין הקבוצה לקהל. לדעתי גם מעבר (גם אם לבעלים יש מילה אחרונה) אך חשוב שכל הזמן יהיה דיאלוג בין שני הצדדים. גם אם לא יסכימו לפחות ייאלצו להסביר האחד לשני את המניעים שלהם. זה לא יכול להיות רע. בוודאי יהיה טוב יותר מהמצב כעת של נתק מוחלט- כזה שגורם לכל כך הרבה אוהדים להתרחק מהמשחק ומקבוצתם האהובה.

Comments closed