די לשימוש באלימות

 

היכונו לשטיפת המוח

 

בתוך הבנאליה שהיא מדינת ישראל, השיח שבה, התקשורת, ובעיקר תקשורת הספורט- אני צופה שכל מה שנשמע בימים הקרובים יהיה קשור לאלימות בכדורגל.

והצורך למגר אלימות זאת.

לא משנה שבאופן יחסי אין כאן מקרים רבים של אלימות פיזית. לא משנה שאין כאן כמעט תופעת אלכוהוליזם וחוליגניזם.

ברור שהתופעות ישנן. ברור שיש למגר אותן. ודאי שאסור להשלים עם שחקנים, מאמנים ועובדי מועדון (כולל מאמני שוערים) שחובטים ונוגחים ובועטים ביריבים.

אבל בואו נהיה כנים- אלימות אינה הבעיה הראשונה במעלה בכדורגל הישראלי.

ואם כבר יש כאן בעיית אלימות קשה, אז היא יותר ברובד המילולי. מבחינתי זה בלתי נסבל ואני לא מבין מדוע אין כמעט אנשים שחושבים כמוני- שצריך למגר אלימות מילולית.

אני נגד קללות במגרשים (כן, אני יודע, אני הזוי ואידיוט אבל כזה אני)

אני לא אשכח כל ימי את אוהד הבוסטון סלטיקס שקילל פעם את פול פירס (צעק לו אולי בן זונה או משהו פחות חמור) והוטס מייד מהבוסטון גארדן המחודש (עוד כשנקרא הפליט סנטר).

אז הבנתי, באמריקה אין (כמעט) קללות באצטדיונים. יש שם אוהדים בכמויות פסיכיות, ולרבים מהם מאוד אכפת מהקבוצות שלהם.

אבל לקלל- אסור.

בעונה שעברה הייתי במשחק בין ווסטהאם למנצ'סטר סיטי. ההאמרס היו בתחתית. האוהדים שלהם אינם נמנים על המעמדות הגבוהים והמנומסים בהכרח של לונדון.

ההאמרס שיחקו גרוע, הפסידו 1- 3, ולא שמעתי קללה בודדה באפטון פארק. גם לא לכיוונו של אברם גרנט.

זו תרבות כדורגל חברים.

אז אני הייתי מנקה קודם כל את השפה המתועבת ששולטת באצטדיונים שלנו.

ועוד משהו מסוכן בהתמקדות באלימות הפיזית לכאורה בזמן הקרוב.

היא תסיט מהבעיה האמיתית של הכדורגל שלנו. מהבעיות האמיתיות שלו. יש אינספור.

מוצר מחפיר שכל הזמן מתדרדר, אי אמון בין הקהל לקבוצות, בעלי קבוצות מפוקפקים (חלקם על גבול העבריינים), חוסר התחשבות מוחלט באוהדים, תקשורת שטחית בחלקה הגדול, מלחכת פנכה ובעיקר מכשירה שרצים באינספור דרכים.

כן חברים- בעיות רבות וגדולות לכדורגל שלנו.

האלימות הפיזית היא אחת מהן. ממש לא העיקרית.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הכי מהיר שאפשר (סיפורו של ברט מונרו)
ליגת שוקי ההון: עוד כמה שנים הקלאסיקו יהווה התמודדות ישירה על אליפות ספרד?

26 Comments

אופיר 21 באפריל 2012

נראה לי שאתה עושה כאן הנחה גדולה לקהל הכדורגל באנגליה, אבל בשורה התחתונה אני מסכים אתך: האלימות הפיזית היא לא הגורם העיקרי לעליבותו של הכדורגל כאן – אבל הולכים להשתמש בה בזמן הקרוב כאמצעי לניגוח ולמהלכים פוליטיים.

רובי 21 באפריל 2012

הבעיה מס' אחת של הכדורגל בישראל היא חוסר המקצוענות הקיצונית בה הוא מתנהל.

עדי אבני 21 באפריל 2012

ועוד דבר שלא נאמר בקשר לאלימות- אין באמת אסכלציה באלימות. מהומות בין קבוצות הם לחם חוקו של הכדורגל הישראלי מאז שאני זוכר את עצמי. אני זוכר לדוגמא, כאוהד הפועל, את אודי אשש חובט ביוסי זאנה עם דגל הקרן כשברקע אבנים גדולות מתעופפות בין שער 5 לשער שש (ז״ל) המאוכלס באוהדי בית״ר. האלימות לא החריפה, רק הסיקור התקשורתי השתנה- גם גדלו נפח השידורים , וגם החלו להתעסק הרבה יותר בנעשה מחוץ למגרש. וכאשר העיסוק הוא ברובו בצהוב, לרוב עם ארשת פנים צדקנית (כי הרי אנו עוסקים בכך מתוך דאגה אמיתית לשלום העם ומתוך תחושת שליחות)- מה יותר מרגש מעוד פראפרזה על דבריו של קופמן שזאת ״ליגה פח״?

תומר חרוב 21 באפריל 2012

מסכים לגמרי עם זה שהאלימות הפיזית היא איננה הבעיה העיקרית של הכדורגל השראלי. אבל גם האלימות המילולית במגרשים היא לא הבעיה. האלימות המילולית במגרשים היא תוצאה של חינוך, זה לא שמחוץ למגרש אתה לא שומע קללות.
הבעיה של הכדורגל הישראלי זה שהוא רע לאוהדיו, זה שהוא משרת אינטרסים של עבריינים. הכדורגל הישראלי הוא העבד כי ימלוך. האלימות מתחילה באלימות של הממסד, באלימות של ההתאחדות, ביחס המחפיר לאוהדים ולאנשים שאוהבים את הענף הזה.

יואב בורוביץ' 21 באפריל 2012

תומר- אני לגמרי אתך. גם אתך, אופיר.

כסיפוביץ 21 באפריל 2012

אני גם חושב שעשית הנחה לאנגלים.
ראה מקרה הנרי לפני כמה חודשים שהתעמת עם אוהדים שקיללו אותו בארסנל.
בכל מקרה הם דוגמה מצוינת לניקוי אורוות.

אמיר 21 באפריל 2012

האלימות המילולית באנגליה אולי לא מתבטאת בקללות כמו שאתה רגיל אליהן במגרשים בארץ.
אבל האוהדים האנגלים ידועיים בציניות שלהם, שהיא חריפה בהרבה מכל מה שאתה מכיר בארץ, ציניות שהופכת לסוג של אלימות מילולית בין הקבוצות בעיקר בין אלו מלונדון.
גם בעניין האלימות הפיזית המצב פה הוא לא חמור כמו שמציירים אותו, אם רק תביטו קצת שמאלה וימינה, גם בליגות הבחירות ובמיוחד בזו הגרמנית שכולנו אוהבים לאהוב, יש שם למשל בעיה חמורה הרבה יותר של אלימות מחוץ למגרשים ולעיתים גם בתוכם. http://fussballogie.blogspot.de/ בלוג טוב לדוגמאות בנושא.
לכן כמו שאנחנו האוהדים שבאמת איכפת להם יודעים, הבעיה פה היא לא האלימות של האוהדים/שחקנים הבעיה היא הרבה יותר עמוקה וקשורה למי שמנהל את העסק, מלוזון ועד טביב!

תומר חרוב 21 באפריל 2012

הבעיה היא שאלימות מוכרת, היום אחרי הקלאסיקו יהיה משדר מיוחד שיעסוק באלימות בכדורגל הישראלי. זה מתקשר למה שאיציק כתב לפני כמה ימים לגבי הקלות בעיסוק בכדורגל הישראלי כשיש דברים מסוג זה. וזה מה שאני כתבתי :
http://tomerharuv.com/2012/04/21/%d7%a4%d7%99%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%aa%d7%a8%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%96%d7%99/

אלקו 22 באפריל 2012

כתבת פוסט גדול

פראליה 21 באפריל 2012

בוא נשים רגע את הדברים על השולחן –
שחקן כדורגל אינו מקצוע לגיטימי בתת התרבות של המדינה שלנו.
האלימות על המגרש גדולה לעין שיעור מהאלימות על הטריבונה.
על המגרש זה רב מוחלט של ערסים (בדר"כ בני ערסים) ועד שזה לא ישתנה לא רואה פתרון בטווח הנראה לעין –
בכל מקרי האלימות האחרונים כל מה שראינו היתה "אלימות" של פחדנים ערסים ששפתם המוכרת היא שפתם של שולחיהם-חבריהם, אנשי העולם התחתון – רימונים, הטיית משחקים ואיומים. שפתם שלהם לעומתה היא שפת פחדנים עלובים –
בעיטות בתחת או באדם שרוע על הרצפה, הרבה דחיפות של תרנגולים ורעש רקע של עלובי חיים.
עד שזה לא ישתנה נמשיך להתבוסס בזבל הזה שמשתקף בפנים המכוערות של הלוזונים, אבל הם ממש לא שורש הבעיה, הם הסימפטום.

כסיפוביץ 21 באפריל 2012

צודק
בשני המקרים האחרונים הקהל לא נגרר לביוב שהיה במגרש.
מה הפליא אותי הוא כאשר יש תגרה השחקן הישראלי מגלה כושר גופני עילאי וזאת אחרי 90 דקות של "איי שופט!".

בכל מקרה אני חוזר על המנטרה השבועית: ח ר ם!!!

תום 21 באפריל 2012

השחקנים יודעים לא לגרור את הקהל לאלימות כי הם לא רוצים לקבל מכות. אם היה קורה מקרה כמו מה שעכשיו מכונה התגרה ע"ש רון ארטסט הקהל היה יורד למגרש ומפוצץ את הקבוצה היריבה.

ברק 21 באפריל 2012

טועה. אלימות של שחקנים לא בעיה לפתור. איך שלא תסתכל על זה הם חלק מהמערכת. אם המערכת תקבע מראש חוקים והשחקנים יעברו עליהם – שום הצטדקות לא תעזור לאף אחד.

נושא אלימות האוהדים הוא הרבה יותר סבוך:
א. לאף אחד אין סמכות עליהם
ב. קומץ אולטראס יכול ללכת נגד הכיוון הכללי של האוהדים
לכן בכל פעם שיש בעיה של אוהדים מתחילות התפלספויות של מי נושא באחריות עליהם – בעלי הקבוצה, המשטרה וכו'

אי טי 22 באפריל 2012

אולי הפתרון ההגיוני הוא להכניס את האוהדים לתוך המערכת? לתת להם לשלוט בקבוצות במקום לסגור אותם מאחורי גדרות?
אולי לאנשים יהיה פחות רצון להתפרע כשהם ירגישו קצת יותר שליטה לגבי מה שקורה על הדשא?

הופמן 21 באפריל 2012

הרעיון של איסור הקללות מעניין בעיני. פוסט מוצלח ומקורי.

אלקו 22 באפריל 2012

חינוך נגד אלימות מילולית הוא רעיון מעניין.
איסור קללות הוא רעיון מפחיד בעיני.

קריד בראטון 21 באפריל 2012

http://sports.walla.co.il/?w=/90/2526739
כמובן שהאלימות כולה באשמת העובדה שלא היו שוטרים ביציעים.
אני לא אוהב לצעוק פופוליזם, אבל זה פשוט זועק לשמיים במקרה הזה.

כבר הוכח ששוטרים ביציע לא מונעים אלימות, אלא להיפך, אבל הסיסמאות האלה יחזרו בכל פעם, גם כשהאלימות היא בין השחקנים עם איפוק מרשים של האוהדים.

אמיר ג'י 21 באפריל 2012

האלימות בכדורגל היא רק ביטוי קטן לאלימות היומיומית שמתרחשת במדינה, על ידיה, בגבולותיה ומעבר להן.

בעצם, יש לנו גבולות?
איך יוצרים גבולות כשאין כאלו?

אלקו 22 באפריל 2012

חוץ מעניין הקללות, שאני ממש לא חושב שזה בעייתי (מלבד גזענות והומופוביה), אני מסכים לחלוטין עם הפוסט. עכשיו ייטחנו לנו במוח על האלימות בכדורגל ושוב תתנוסס האימרה "לסגור את הליגה" ו"לוזון תתפטר", שלמרות שאשמח אם הוא יעוף לקיבינימט, זה עדיין פופוליזם זול.
האלימות בכדורגל עדיין לא עולה על האלימות בחברה, גם לא מתקרבת אליה. כשם שהיא אינה מתקרבת לאלימות במגרשים באירופה למשל, שלא לדבר על דרום אמריקה או אפריקה.
האלימות בכדורגל היא עלה התאנה התורן, עוד נושא שולי להסיט אליו את התקשורת והביקורת, כרגיל ללא שום נסיון להבין ולתקן את שורש הבעיה. בפעם המליון בתולדות המדינה ננסה לרפא את הסמפטום ולא את המחלה.
לילה טוב ובהצלחה.

יואב בורוביץ' 22 באפריל 2012

אלקו- לא חושב שקללות צריכות להיות מחוץ לחוק. כל עוד הן אינן גזעניות. אך אם אתה מגיע להצגה ואתה מקלל את השחקנים יעיפו אותך? מדוע לא בכדורגל?
לא צריך לפתוח תיק פלילי אבל פשוט להעיף אותו מהמגרש. כי הקללות שלו פוגעות באוהדים/משלמי הכרטיסים האחרים.
אני יודע שזה נראה הזוי במדינה שלנו אבל מי שהולך לאירועי ספורט נפלאים בעולם מבין שזה ממש לא הזוי. זו המציאות שם.

אלקו 22 באפריל 2012

מדוע לא בכדורגל? כי כדורגל שונה מהותית מהצגה או קונצרט באופן שבו הקהל צורך אותו. כן, גם במדינות אחרות מישראל.
צריך גם להפריד בין קללות לעבר השחקנים או המאמן של הקבוצה שלך לבין קללות לעבר היריבה, אלו שני דברים שונים בתכלית.

יואב 22 באפריל 2012

מאחלים פה שואה לאנשים.
מאחלים אותה -ילדים, נשים, בוגרים.
על מה הפוסט בדיוק ולמה ממגדל השן חסר המושג? מה אתה מבין בזה בכלל ולמה לא כתבת על זה בזמן אמת בעיתונים שהועסקת בהם?
הפלצנות שלך כאן היא רק… פלצנות.זה חסר ערך. אתה מקווה שלפחות לזה אתה מודע.

יואב בורוביץ' 22 באפריל 2012

יואב- אני כותב על האלימות המילולית לא מעט שנים. אולי הייתי צריך לכתוב יותר. אולי לא יכולתי לכתוב יותר. התקשורת לא אוהבת לצאת כנגד עצמה. אבל ברור כי בחוליים רבים של הכדורגל (והספורט, והחיים בישראל) אשמה גם התקשורת. בכך שהיא לרוב מעדיפה להתמקד בטפל ובעיקר להמשיך לשתף פעולה עם הסדר הקיים.

אי טי 22 באפריל 2012

שמע, לא יודע מה היה במשחק שהלכת אליו, אבל בסטמפורד ברידג' שמעתי יותר קללות מהאוהדים ממה ששמעתי אי פעם במגרש כדורגל ישראלי.

ניר 22 באפריל 2012

יואב, כשאתה פותח ב"בתוך הבנאליה שהיא מדינת ישראל", זה בדיוק כמו שמישהו עם אוצר מלים קצת פחות עשיר מקלל (שלא לומר שזה מופרך לגמרי – ישראל מקום בנאלי?). התפיסה שהכל חרא וכולם אלימים היא בדיוק מה שמאפשר לאנשים להרשות לעצמם להגיב באלימות. אם חיית בארה"ב אתה יודע שההבדל הוא לא ששם יש פחות דברים מעצבנים, אלא שלא מקובל לתת לעצמך להתעצבן בפומבי.

באמריקה מקללים פחות (אם כי ביציעים הזולים של הינקיס או הרד סוקס לא חסרות קללות) כי זו גם ארץ שעתון מכובד לא כותב מלים מהשורש FUCK למשל בלי סיבה טובה מאד. כשאתה פותח טלויזיה בארץ, בשעת פריים טיים, ורואה שמונחים מעודנים יחסית באנגלית מדוברת מתורגמים למלים מהשורש "זין", או כשאתה קורא פוסט ממוצע בדה-באזר, איך תבוא בטענות לאוהד ביציע?

ריקי רומא 23 באפריל 2012

הגמל אינו מבחין בדבשת שלו

Comments closed