קטן גדול

 

לא ראיתי אתמול את מרבית הדקות בחצי גמר הגביע בין מכבי חיפה למ.ס אשדוד (בהפועל-רמה"ש לא צפיתי כלל).

אבל ראיתי את התקצירים!

ושוב- התחוור לי שאני מבין כדורגל כמעט יותר מכל אדם אחר- ויניב קטן, השחקן שאני מהלל יותר מכל כותב אחר בישראל, נתן כמה מסירות נפלאות וגם שער יותר מנפלא.

כל תצוגה כזו של קטן גורמת לי להרגיש מעולה, כי אני, וכמעט רק אני, כל הזמן לצידו.

מעבר לכך- יש את ערך העונג שניתן להפיק מהאסתטיקה הצרופה שבמשחקו של קטן.

פעם הוא היה מאוד מהיר. היום הוא לא הכי מהיר. רחוק מכך. אבל הוא טכני בטירוף. שליטה בכדור. מסירות נפלאות, גאוניות לעתים.

בעיטה נפלאה לשער (איזה גול!) למרות שהוא ממש לא הגולר שהוא יכול היה להיות.

למעשה קטן ממש לא השחקן שהוא יכול היה להיות.

הוא אחד הבזבוזים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. כנראה הגדול מכולם.

כאן אני חושב על רוני קלדרון, העילוי שלא זכיתי לראות, וגם מבלי לראות אותו, רק על בסיס העדויות ששמעתי וקראתי, ברור שהוא גדול בהרבה מקטן.

אז קלדרון הוא הביזבוז הגדול מכולם. אבל קטן UP THERE

מי שיגיד שהוא עשה קריירה יפה מאוד, ארוכה ומכובדת, אולי צודק במובן מסוים. אבל הוא טועה בהבנת הדברים האמיתית והעמוקה.

כי קטן היה צריך לעשות כל כך הרבה יותר. הוא היה צריך להיות הישראלי הטוב באירופה מאז איל ברקוביץ'. כי הוא הישראלי המוכשר מאז ברקוביץ'.

הוא פאקינג כשרון יוצא דופן. יש לו הכל!

אבל הראש. והלב. והמוטיבציה. ואולי השכל.

לא יודע להגדיר בדיוק מה חסר בו, אבל זה דבר משמעותי.

ועדיין הוא הצליח להיות שחקן שנערץ על אוהדי מכבי חיפה. וקפטן. ואולי סוג של מנהיג. וגם שחקן שזכה בדי הרבה תארים.

אמנם בישראל, מדינה עם ליגה גרועה כל כך.

התארים הללו לא היו צריכים להגיע כאן- לא כשמדובר בקטן. אבל כך היה.

והנה הוא כבר מבוגר. וגם שנים הוא משחק עם גב דואב כל כך.

אך כשהרוח שורה עליו הוא עושה דברים שאף אחד אחר לא מסוגל להם.

והוא עושה אותם לעתים גם כשהרוח לא שורה עליו, סתם בתוך משחק כדורגל ממוצע מבחינתו. באמת דברים נפלאים.

הטאץ'. כן הטאץ'. כל כך בסיסי וכל כך יפה. לשחקנים ישראלים אחרים אין את הטאץ' הזה. גם למעט בעולם. אבל לקטן יש.

הטאץ' בשליטה בכדור אך גם ואף בעיקר במסירה.

קטן בעבר גם ידע לעבור יריבים מצוין. היום הוא עושה זאת הרבה פחות.

אך הטאץ' והשכל על המגרש והדמיון מכפרים.

כיף עדיין לראות את קטן. למרות שפרוסנר ורבים אחרים טוענים, וכנראה בצדק, שהוא תוקע התקפות רבות של חיפה.

ואני עדיין טוען שבלעדיו הקבוצה הזו היא כמעט כלום. כל כך מעט כדורגל יפה היא ידעה לייצר בעשור האחרון. זה הפשע האמיתי של חיפה.

אבל כאן לא מתייחסים מספיק לפשע וגם לקטן לא מתייחסים מספיק. ולא מעריכים איזה כשרון הוא ועד כמה למרות שהוא מבוזבז ביותר הוא מפיק הרבה יותר קסם משחקנים אחרים.

אני תמיד טוען שקטן מוכשר בהרבה מבניון. תנו לי את שניהם בגיל 18 ואני לא חושב שניה את מי אני בוחר.

כי ברור כי אופיו של בניון חזק בהרבה אבל כדורגל זה לא רק אופי.

עם אנשי מקצוע טובים והדרכה יציבה לדעתי אפשר להפיק מקטן (בן ה-18) קריירה הרבה יותר גדולה מזו של בניון.

זה לא קרה וגם לא יקרה.

כל שניתן הוא להסתפק במה שיש כעת.

יניב קטן- מהשחקנים הישראלים הבודדים בדורם שנהדר לצפות בהם. כמעט הבודד.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

חצי נחמה
רוגבי בעירום (חלקי)

41 Comments

גלן 3 במאי 2012

ווואו איזה כיף. היסטוריה . לא רק שאני מסכים עם הכל אז גם אחרי כל המוזיקה השטותית של דורפן אתה שם מאסטרפיס. שאפו ! עכשיו לעוד כמה שנים שלא אבין את דבריך

מנחם לס 3 במאי 2012

תעשה לי טובה, יואב. אני הייתי האוהד מספר 1 של יניב קטן כשאתה עוד היית בוודאי בבית ספר עממי. ואני כבר שנים מציע למכבי חיפה להעביר אותו לתפקיד מגן מרכזי, מין סטופר כזה. ודבר שני, מה שאני שכחתי בכדורגל בנים האחרונות אתה לא תלמד לעולם אפילו תלך לעשרה קורסים למאמנים בוינגייט. אני לא מבין כיצד בלוגיסט בדהבאזר מעז לומר שהוא המבין מס' אחד כשהוא יודע שהפרופסור עדיין בועט.

דניאל'ס 4 במאי 2012

שמע מנחם, אני לא יודע מה מצחיק יותר, החלק בו אתה משבח את עצמך בכנות ובחוסר מודעות כאחד, או זה שאתה טוען שקטן צריך לשחק מגן אמצע (כנראה בלם). או אולי בכלל זה הטענה של בורוביץ שלקטן "יש הכל" (אין לו מהירות. הוא לא סקורר.אין לו משחק ראש. בכלל, אין יסודות בסיסיים לשחקן שגדל בארץ)

אבל נראה לי שהחוסר צניעות המשווע שלך, ניצח הפעם, את הדעות המוזרות לעיל.

יואב בורוביץ' 4 במאי 2012

יש לי כבוד רב לפרופסור הבועט- תרתי משמע.
אבל אני לא חושב שקטן היה צריך להיות בלם, אלא דווקא קשר בונה משחק שיכול לשחק גם יותר הצידה (למרות שהוא לא שחקן אגף טהור).

Sooner 6 במאי 2012

וואו. כמה אגו. להקיא.

יואב 3 במאי 2012

קטן שחקן נפלא שלמרבה ההפתעה נחשב לאובריייטד אצל רוב האנשים שאני מכיר.
בדיוק הפוך.
מעבר ליכולותיו המקצועיות, הוא גם מנהיג חיובי שדשא צומח לידו.
היכולת שלו לפתח עוד כלי נשק כשהמהירות אבדה והגב מכביד היא כמעט חסרת השוואה לכדורגלנים מהעשור האחרון.
אני רואה כדורגל ישראלי מסוף שנות השבעים וההצגה שלו במשחק העונה לפני שלוש שנים היא מהגדולות שראיתי למרות שכבש רק שער(אליפות) אחד.

מישקה 4 במאי 2012

כל מילה. ועדיין, כשאני חושב על המשחק ההוא, כל כך כואב לי שלא מדובר בנורמה מבחינתו. כי כששורה עליו הרוח, הוא באמת שחקן נדיר. עשר רמות מעל כל שחקן אחר בליגה הזו (כולל שכטר וורמוט וגולסה וכו').
אבל בניון עדיין יותר גדול. יותר יציב, יותר רעב, יותר אמיץ. ואין בכלל מה להשוות מבחינת הדריבל. אולי בשאר האלמנטים הטכניים קטן טוב ממנו, אבל הדריבל של בניון כל כך טוב שהוא מעמיד אותו ברמה אחרת לגמרי.

יואב 4 במאי 2012

מישקה,
מסכים לגמרי. בניון במקום אחר לגמרי ברמת הכישרון ובטח ברמת מימוש.הם לא באותה הליגה בכלל.
וקטן לקח את שתי האליפויות האחרונות של הירוקים כאשר הוא הכריע שני משחקי עונה רק בכח הכישרון והפרסונה. קטן ענק. וגם ספורטאי למופת.

קובי 4 במאי 2012

מסכים. יש פערים נורא גדולים ביכולת של קטן בין משחק למשחק, מה שמביא אותי לחשוב שמא אלו החושבים שהוא אוברייטד פשוט צפו ביותר מדי משחקים של קטן כשהוא מציג יכולת בינונית ועל כן לא הבינו על מה הרעש, ואילו אלו שטוענים כי הוא שחקן נהדר הם אלו שתפסו אותו במשחק יוצא דופן או שסבלו מנחת זרועו של קטן מספר רב של פעמים. לצערי אני נמנה על הקבוצה השנייה, משום שאיכשהו יצא שקטן ניפק מספר משחקים גדולים דווקא נגד הקבוצה שלי, הפועל פ"ת. ואולי זה לא מקרי שדווקא נגד ההגנה העלובה של הפועל פ"ת קטן ידע לנפק משחקים נהדרים…

יואב בורוביץ' 4 במאי 2012

יואב- הייתי במשחק המדובר. קטן נתן שם תצוגה מאסטרפיסית שלא ראיתי בישראל מאז ימי איל. אגב, ספק אם גם איל הציג כזה משחק.
אולי קטן גם מנהיג חיובי אך בעיני זה די זניח. הוא לא נולד להנהיג. הוא נולד להרהיב ככדורגלן ולהגיע כמה שיותר רחוק. ואת זה הוא לא עשה מספיק. וזה בלתי נסלח, לכשרון כמותו.

מנחם לס 3 במאי 2012

אולי תסביר לי אתה למה כל בלוגיסט מוצא לנכון להכניס יוטיב לסוף מאמרו (מלבדי). מה? חוששים שהפוסט לא מעניין מספיק מבלי איזה שיא או ריקוד מהתחת?

קסיוס קליי 3 במאי 2012

איך הוא יכול להסביר לך?.. הוא חלק מהעדר..

בני תבורי 4 במאי 2012

מנחם,
זה הומאז' לשירים ושערים.

יואב בורוביץ' 4 במאי 2012

מנחם- זו הוראה מהבוס בקרמן. ואני מנסה להיות חייל שמציית לפקודות. חוץ מזה, לדעתי גם השיר מתאים לטקסט במובן כלשהו. וה-DUCHBAG הוא לא קטן, אלא אני.

מנחם לס 3 במאי 2012

כמובן "שיר" מהתחת

Sooner 6 במאי 2012

אף אחד לא יעז לך להגיד את זה, לא יודע למה, אבל אני לא אדפוק לך חשבון. אתה מאוס. אתה אולי יודע הרבה על הרבה דברים, אבל אתה בעיקר יודע מעט על הדברים החשובים. זה שאתה מבוגר יותר מרוב המגיבים לא עושה אותך צודק יותר. ברור לכל שזה לא עושה אותך אדיב, מקשיב וסובלני יותר. השמש לא זורחת מהמקלדת שלך. למעשה, אתה כותב די בינוני. מה שאתה כן עושה כאן רמה מעל כולם זה להתלונן, להתקטנן ולפאר את עצמך על גבם של אחרים. התנהגות יוצרת כבוד. לא תעודת זהות. זו, במקרה שלך, לא חשובה כלל. אתה ילדותי.

childish 3 במאי 2012

בתור מי שהיה באצטדיון הנוראי אתמול וראה את המשחק אני מסכים איתך לגמרי לא רק שיש לו את הטאץ' המדהים מה גם שהוא עם הגב של בחור בן 60 רץ לוחץ ויורד לגליצ'ים הרבה יותר מהשחקנים הצעירים וה"מוכשרים" שלנו. באמת צריך להפסיק להסתמך רק עליו אבל זה יהיה יום עצוב שהוא יפרוש

גלן 3 במאי 2012

וואלה לקח לי כמעט שנתיים להבין על איזה dbags קניה שר פה. בסוף זה על איזה מגיב הזוי בדהבאזר. הוא השתגע , קניה – כעונש הייתי מסדר לו איזה קארדשיאן אחת או עשרה.

יואב דובינסקי 4 במאי 2012

נתחיל מזה שהשחקן הישראלי עם הפער הכי גדול בין יכולת להוצאה לפועל זה ראובן עובד. לפחות בדורנו.
לגבי יניב קטן, אני מסכים איתך שהיה חסר לו מרכיב חשוב להפוך לכוכב שציפו ממנו וזה לא קרה. אחרי כל כך הרבה שנים, אני נוטה לחשוב שזה לא אופי, התמדה, מנהיגות או שכל. אני חושב שזה יכולת. הוא פשוט לא מספיק טוב, לא שחקן כדורגל איכותי מספיק כדי להיות בקנה מידה של שבצ'נקו או סולשייאר או צ'יצ'וריטו או אפילו אלון מזרחי. והיו לו מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמו בפלטפורמות בינלאומיות. הוא אפילו לא צ'וקר, הוא פשוט שחקן כדורגל טוב מאוד עבור הליגה הישראלית המביכה וחלוץ סביר עבור הנבחרת אבל בינוני ומטה ברמה בינלאומית.

יואב בורוביץ' 4 במאי 2012

יואב- אני לא חושב שקטן לא מספיק טוב, למרות שהטיעון הזה נכון לא מעט פעמים כשאנחנו שואלים מדוע שחקן לא הגיע למה שהיה צריך להגיע. אבל במקרה של קטן התחושה שלי היא אחרת. לדעתי הוא כן מספיק טוב. אבל משהו באופי שלו הקטין את התקופה וההישגים שלו ככדורגלן.

בני תבורי 4 במאי 2012

יואב,
אל תחמיר עם עצמך, אני הגנתי על עמוס לוזון…

בני תבורי 4 במאי 2012

יניב קטן לא יוכל להיות מוכתר כאוברייטד הגדול של הכדורגל הישראלי כל עוד הקריירה של עידן טל לא נסתיימה.

MOBY 4 במאי 2012

:)

יואב בורוביץ' 4 במאי 2012

בני תבורי- הערה מאוד נכונה.
עידן טל הוא גדול האוברייטדים (בעוד קטן כלל אינו אוברייטד אלא להיפך). אבל עידן טל זה משהו. שחקן כל כך בינוני (ואולי אף בינוני מינוס) שהעיתונות כשלה באופן בוטה וקיצוני במשך שנים מלתאר אותו כפי שהוא.

MOBY 4 במאי 2012

קטן הוא השחקן הראשון שקינאתי בו. על עמר ןעמרני נשמעו האגדות את ממן ואבוקרט הערצתי גם את רובן ורן, עם בנאדו וברקו שיחקתי זה היה חברי יותר.
קטן הוא הראשון שהנחית אותי על הרגליים. ולצערי הוא עשה את זה בגיל מאוד צעיר. כזה דבר אין ולא היה.
קטן "סבל" ממחסור בכתבי חצר הוא לא הגיע מהפריפריה, והילדות שלו לא היתה קשה הוא אפילו לא בא מהפועל פ"ת. סתם תוצר גידול מוכשר מאוד מפס הייצור של מכבי חיפה. לא קיבוצניק לא מטירה. לא משהו לעשות עליו כתבה בעובדה או פרצופים אמיתיים. את הסיפור הגדול שלו העדיף קטן לשמור בביתו, מדי פעם שמענו אבל אין פה מסע יחצ"ני כפי שאנו מכירים.
קטן השחקן הבריא בהחלט הגיע הרבה יותר מדי נמוך מהפוטנציאל.
קטן הוא השחקן הישראלי הגדול ביותר שמסתובב במגרשים בארץ ב-10 שנים האחרונות ההשגים שלו גדולים יותר מהשגיהם של כוכבי העבר, הוא וניר עשו את זה לבד בלי זרים איכותיים, בלי עזרה של אחרים, הזרקור עליו והוא מנפק את הסחורה.
קטן הפצוע הוא רמה אחת מעל הליגה הישראלית (עוד סממן לאיכותה). הבעיה עם קטן הפצוע, והתמונה בגביע מראה את זה, שהוא ענק בארץ הגמדים. הגב שלו מספיק רחב שכל הורדים והגולסאים יסתתרו מאחוריו.
לדעתי, העונה המכריעה בהפיכת קטן לשחקן ולא למי "שיכול היה להיות" היא העונה האחרונה של עטר, יש שם רגע של העברת השרביט הדמיוני בין הסמלים הגדולים הללו (יקח עוד קצת זמן עד שהשרביט יתאים לרגלו של קטן). זה מאוד מעניין אותי לראות את התפתחות התהליכים בין התלתלים לענק הירוק. כאשר לדעתי שניהם מבינים שאת השרביט, צריך לטובת הקבוצה להעביר למישהו אחר (הלו יש מועמדים????). קטן צריך להפוך כדברי התלתל "לתוסף של הדלק" ולא לרוץ על אדי גבו של הסמל הירוק הגדול האחרון (יחד עם ניר דוידוביץ).

ברק 4 במאי 2012

קטן גדול כשלא נצמדים אליו. קטן לא יודע להתמודד עם שמירה אישית או הדוקה. בגלל זה הוא לא הצליח באירופה. בגלל זה הוא ענק כשהיריבה שלו מאומנת ע"י גוטמן. בגלל זה יש לו משחקים שהוא רמה אחת מעל כולם ומשחקים שהוא תוקע הכל.

מסכים שהוא דמות חיובית מהמעלה הראשונה ברמת האופי (על פי עדויות של השחקנים האחרים של מכבי חיפה, מעולם לא שתיתי איתו קפה). לדעתי הוא גדל בצור-שלום (שכונה לא טובה של קרית-ביאליק), שזה לא הרבה יותר טוב מטירת הכרמל (אבל אני לא בטוח).

ברמת הנבחרת:
מצד אחד, היתה לקטן תקופה שבה הוא היה מעורב בכמה שערים חשובים של הנבחרת בלי לקבל קרדיט (התחלי את המהלך של שער נגד קרואטיה במשחק הידידות בטדי, התחיל את המהלך של השוויון של באדיר נגד צרפת, מסר-ספק-בישל לסואן נגד אירלנד).
מצד שני, נבחרת ישראל עם סגלים שונים (גם משונים), ניפקה רצף של כ-20 משחקי בית רשמיים ללא הפסד. הרצף נשבר דווקא נגד לטביה וזה כתם על כל שחקן שהיה אז בהרכב, על אחת כמה וכמה מי שהיה אמור להוביל אותו.

קובי 4 במאי 2012

אחד הדברים שאזכור לו הוא שאחרי התיקו נגד בני יהודה בעונת הקיזוז ושהביא להפסד האליפות, קטן נשאל ע"י עיתונאי(לא זוכר מילה במילה) אם הם הפסידו את האליפות בגלל הקיזוז. בתגובה קטן ענה: "עזוב אותי כבר מהקיזוז. זה היה בידיים שלנו". לא יודע כמה שחקנים או מאמנים ישראלים, אם בכלל, היו מגיבים אותו דבר.

פרלה 4 במאי 2012

המשחק הראשון של קטן, מול פסז׳, היה זה שהחזיר אותי לאצטדיונים.
מאז מנוי ברציפות ולעולם חסיד שלו.
אם היה ממצה, היה סוג של רונאלדו (השמן).
עבר בצעירותו שחקנים תוך שימוש בכח או מהירות או שניהם.
העוצמה הפיזית שלו בלטה אפילו מול הגזעים מרוזנבורג, יש״ו.
הראש והלב דפקו אותו. פשוט רגיש מדי.
אלי כהן ואברם לא מיהרו לתת לו הרכב והקהל שתה לו את הדם עם כל החמצה.
בנוער היה סקורר לא נורמלי. בבוגרים תמיד העדיף למסור בגלל החשש מהפספוס ומהלעג.
תלמידת תיכון עשתה עליו תערוכה בבית הספר והוא התרגש עד דמעות.
הלוואי ונזכה להנות ממנו עוד כמה שנים (נראה שהשנה הגב סחב טוב יותר מאשתקד).
אחרון הסמלים בליגה (כל הפוטנציאליים הבאים כבר בבלגיה ובפולין). 

מנחם לס 4 במאי 2012

כמעט כל התגובות מצדיקות את מה שתמיד חשבתי: הוא יכול היה להיות מגן מרכזי ברמה עולמית. בתור חלוץ אין לו את הזריזות, התיחכום, והממזריות הדרושים, ולכן הוא לא הפך לכוכב-על.

פראליה 4 במאי 2012

השחקן הישראלי הכי טוב בעשור הראשון של המילניום, הבעיה שלו שהוא תמיד נבחן יחסית לאותה פרמיירה מופלאה שעשה בבוגרים מול פ.ס.ז'.

תקופת השיא שלו בקריירה היתה בקמפיין הצ'מפיונס הראשון אז ידע שומי לתפקד אותו כחלוץ שני. בהיעדר חלוצים בעלי שיעור קומה, לא הירבה לשחק בעמדה זו. משך רב שאר הקריירה היה פשוט הכי טוב בליגה כי לא היו מספיק טובים מסביבו. היה פקטור מכריע ברב האליפויות של העשור הקודם. אבל לפני שזה ישמע כמו סיכום קריירה חשוב לציין כי כרגע לא נראה יורש באופק.

אבל, יותר מכל, קטן (במידה רבה כמו אלישע) הוא הבנאדם שאתה רוצה שיהיה הפרצוף של הקבוצה שלך, תמיד ישיר, אמיתי, נקי, אף-פעם לא מתבוסס בבוץ.

הופמן 5 במאי 2012

מצטער לא להצטרף למשבחים. קטן שחקן נהדר כשהוא בשיאו, אולי הטוב בארץ. הבעיה שרוב הזמן הוא לא בשיאו. הוא לא מבוגר במיוחד, להיפך – הוא היה יכול להיות היום הריאן גיגס של מכבי. אבל הוא לא.
אני לא חושב שהמנהיגות שלו חיובית. אני חושב שהוא לא יודע לפנות את הבמה לשחקנים שיכולים לרשת אותו.
אני חושב שההשפעה שלו על הקבוצה מזיקה, וששחר נותן לו הרבה יותר מדי כוח.
החשיבות שלו למכבי של היום היא עצומה. וזו בדיוק הבעיה. לאף אחד לא היה אומץ להתעסק איתו, אז אף אחד לא בנה לו יורש או שיטה שתחליף אותו. כשהוא משחק הכל הולך דרכו. כשהוא טוב זה מצוין, אבל יותר מדי פעמים הוא לא טוב ואכן תוקע את המשחק של הקבוצה.
ראית המשחק שלו אדירה והמסירות שלו בד"כ מדויקות, יפות ומאוד יעילות. אבל אני מסרב להתרשם מכך שהוא ויתר (אולי בגלל הגב, אבל זו לא הבעיה שלי) על כל האספקטים האחרים במשחק – בעיטות עונשין, משחק ראש, משחק הגנה (לפעמים הוא מואיל בטובו לתת משחק הקרבה), בעיטות לשער, קרנות (רבאק, קרנות! איך המוסר האדיר הזה לא יודע להרים קרן?), ובכלל הנהגת הקבוצה, במיוחד השנה.
פעם מאוד אהבתי אותו. שרתי לו שלא יילך כשהוא נסע לאנגליה. אבל מאז שהוא חזר הכל השתנה. הוחתם ביותר מדי כסף, ומאז אי אפשר לחזור אחורה לצערי.

MOBY 5 במאי 2012

פעם חשבתיי ככה גם אני, אבל אז ראיתי איך הקבוצה משחקת בלעדיו, כשידוע שהוא פצוע או לא מתקרב לסגל, היינו חושך, אז אולי אין איכות( לא בטוח) מה שבטוח שאין אופי לאף אחד אחר. (זה לא שקטן נוטף כריזמה הוא מנהיג ברירת המחדל, לי נראה שקטן היה הראשון לשמוח בחזרתו של בנאדו. והוא רק מחכה שיורידו מהגב הכואב את נושא ההנהגה.

הופמן 6 במאי 2012

זה נכון לגמרי, לצערי. הבעיה של מכבי חיפה היא שלא הכשירו יורש, ואנחנו תלויים לחלוטין במצב רוח של קטן.

עופר פרוסנר 5 במאי 2012

אוי בורו בורו

הדיון הזה שלי ושלך, ימשיך לעולם. בתור אחד שראה את קטן באמת באין ספור משחקים – הוא אכזבה.

יותר מלכל שחקן ישראלי אחר של מכבי חיפה שראיתי, לקטן הייתה את ה"טוטאל פקאג'": הוא היה מסוגל למסור, הוא היה מסוגל לבעוט מכל מקום, הוא היה מהיר מאוד, חזק מאוד ובאופן כללי היה סוג של סוס. כשהוא נכנס במשחק ההוא נגד פס"ז', היה קשה להאמין שהוא בן 17.

אבל – הוא לא הגשים את כל מה שהוא היה יכול להגיע אליו, ולדעתי הכל קשור למנטליות – יותר מדי פעמים קטן ברח מלעשות את מה שהוא היה יכול לעשות. לקח לו חוץ מהאליפות הראשונה של אלישע, אין אף אליפות שאפשר להגיד עליה שהיא שלו. הוא תמיד היה נעלם, במקום לנגוח קרנות פנימה הוא מגביה אותן, והייתה תחושה שכל הזמן הוא בורח מהאחריות הזו – אולי לא מהאחריות של להיות מנהיג אלא מהאחריות של לשחק כדורגל כמו שהוא באמת יכול.

יתכן שחלק מזה היה קשור למשכורת העצומה שהוא קיבל כשחזר מחו"ל, וייתכן שזה היה קשור לצל שהטיל עליו יוסי בתחילת הקריירה. אני חושב שזה מאוד קשור לעובדה שקטן היה חייב להשלים את הקריירה שלו רק באגף ימין.

אבל מה שבטוח – זה שקטן, למרות משחקים טובים שהוא נותן, יותר מדי פעמים לא היה טוב, עצר התקפות (גם בעונות של אליפות) של הקבוצה והאיט את המשחק נורא.

פרלה 5 במאי 2012

עופר וניר היקרים.
הוא יכול היה להיות ענק פי כמה.
הוא סבל מאד מהאוהדים בצעירותו.
הוא תמיד היה מחויב למועדון.
העיסוק בחוזה שלו, ילדותי בעיני, וגם תורם להמשך הבעיה שלו עם העין שתמיד פתחו עליו.
ובתור רומנטיקנים אני מצפה לקצת יותר חמלה לרגישותו של הקטן. הוא רגיש במובן מאד טהור ותמים.
תראו איזו שמחה אמיתית הוא מפגין עם כל שער (בעיקר בשנותיו הראשונות).
אצלו זה אף פעם לא היה נראה כמו ״עכשיו הסוכן שלי יסדר לי חוזה בקיבינמט״

הופמן 6 במאי 2012

האמת? אני לא יודע מה הולך אצלו בראש. לפעמים אני חושב שהוא תמים, רגיש ואמיתי, לפעמים אני מרגיש שהוא אגו מהלך (ודוק: מהלך ולא רץ). זה הפסיק לעניין אותי באיזשהו שלב. הוא שחקן מצוין, הוא תרם המון למכבי והוביל אותה לאליפות לפחות פעם אחת, אבל אני לא אוהב את ההשפעה שלו על הקבוצה, על המאמנים ועל שחר.
יש לי מספיק דוגמאות בראש של שחקנים ענקיים וצנועים שנתנו הכל לקבוצה אבל גם ידעו לזוז הצידה בזמן בשביל לפנות את הדרך לאחרים. למעשה, אחד מהם הולך להיות המאמן שלנו בעונה הבאה. לדעתי קטן לא היה אף פעם גדול מספיק בשביל זה.

Katan20 5 במאי 2012

פשוט שחקן נשמה בכל המובנים

MOBY 5 במאי 2012

מה הוא יכול היה להיות נוכל רק לפנטז (גם הוא).
הוא לא הראשון, מה עטר יכול היה להיות? מה ארמלי? מה עם בנאדו היה מקבל חוזה אמיתי בקבוצה אנגלית (הוא בטח בלם טוב יותר וחכם יותר מבן חיים)? וזה יכול להמשיך ולהמשיך…
הוא השחקן הכי איכותי בליגה (הליגה הזו שייחצנה את שכטר וורמוט, את טוטו ודמארי את עטר ויצחקי אתם רציניים?). והוא הוביל חבורה לא מי יודע מה מוכשרת ל2 אליפויות וסגנות, הוא ולא אף אחד אחר. והוא נותן לחלוצים אחרים לפרוח לידו (קולאוטי, אלברטמן וחמד צריכים לתת לו אחוזים מהחוזים שלהם). אז נכון הוא לא החלוץ המרכזי וכן הייתי מצפה ממאמנים לשחק איתו לא כחלוץ אלה כקשר מאחורי שני חלוצים. אבל זה התקפי מדי כנראה או שאני לא מבין, הרי אין לי תעודה.

יואב בורוביץ' 5 במאי 2012

MOBY- אני מסכים אתך. קטן צריך לשחק מאחורי שני החלוצים. וזה לא התקפי מדי. ומרבית אלו שמפחדים להציב מספיק שחקנים התקפיים בהרכב הורסים את חוויית הכדורגל- ולדעתי גם במבחן התוצאה במרבית הפעמים הם אינם עומדים. חיפה לא צריכה לשחק התקפי כי יש לה יתרון איכותי גדול למדי על מרבית יריבותיה. קבוצות איכותיות וגדולות יכולות להמר יותר.

מיקי 6 במאי 2012

יואב, אבל נאמר כבר כאן ואני מסכים, שקטן היה הכי טוב בעונת הצ'מפיונס הראשונה ושם הוא שיחק כחלוץ שני מאחורי יעקובו ולא מאחורי שני חלוצים. אני חושב שהיום מתאים לו תפקיד מעט יותר אחורי בקישור, בעיקר בגלל עניין המהירות שהלכה, אבל מצד שני אין בלידה שלנו אף שחקן עם ראיית משחק כמו שלו.
ואם כבר באותה עונה עסקינן, אני לעולם לא אשכח לקטן שנתן לי שתי דקות של אושר מזוקק ועילאי עם אותו שער יתרון באולד טראפורד. יתרון שהחזיק שתי דקות, אבל אלה היו שתי דקות של גן עדן…

MOBY 6 במאי 2012

כי באירופה זו באמת חזירות לשחק עם שני חלוצים לפניו האין הגנה של חיפה היתה קורסת לגמרי.
אבל בליגה שלנו? למה חיפה צריכה לשחק עם שני קשרים הורסים? את מה הם בדיוק הורסים? את האין התקפה של פ"ת, ב"ש, ת"א? או כל עיר עם גרשיים? או עכו וירושלים? או כל עיר עם חומה (איפה צפת?)?

Comments closed