ליאו מסי כעלה תאנה

אז מסי כבש 50 שערים בלה ליגה- ליגה שאני ממעט לצפות בה כי כבר שנים אין בה תחרותיות למעט בין שתי קבוצות.

גם השנה, כשאתלטיק בילבאו ואתלטיקו מדריד נפגשות בגמר היורו-פח ליג, לא הייתה תחרותיות בלה ליגה למעט המורבו.

לדעתי העובדה שמסי כבש 50 שערים מאירים באור איום ונורא את הליגה. רונאלדו, עם 85 שערים בשנתיים האחרונות בלה ליגה, גם מבזה את הליגה עם נתוניו השמיימיים.

ברור לי שבאנגליה הם לא היו כובשים כל כך הרבה שערים (למרות שרונאלדו גם הפגיז בפרמייר ליג אך פחות מאשר בלה ליגה).

אבל באמת שאין סיבה להלל את הפרמייר ליג העונה. ברור שזו הייתה העונה הכי חלשה של הקבוצות הבכירות של הפרמייר ליג.

סיטי, למרות שלא הציגה כדורגל מרשים במיוחד, כנראה תזכה באליפות

יונייטד, באחת העונות הגרועות שלה שאני זוכר (שתי הדחות מוקדמות מאירופה+כדורגל ממש לא מרשים) עדיין יכולה לזכות בתואר.

ארסנל הרכרוכית והחלשה במקום השלישי בביטחה.

אז בספרד ואנגליה- שתי הליגות הבכירות באירופה, וכנראה בעולם- לא ראינו העונה כדורגל מספיק טוב.

באיטליה יובה האפרורית זוכה באליפות.

מילאן- לא הרשימה העונה.

אינטר-חלשה.

נאפולי- אכזבה גדולה.

וכמו בספרד ובאנגליה, זה לא שאיזו קבוצה קטנה הציגה כדורגל נפלא וטרפה את הקלפים. ממש לא.

צרפת- אפשר למות משיעמום מהליגה הזו. אחת ממדינות הכדורגל הנפלאות ביבשת בשלושת העשורים האחרונים מציגה לנו כבר כמה שנים ליגה לא-סקסית בעליל.

זה התחיל עם כל האליפויות של ליון שלא עשתה עם זה כמעט כלום בצ'מפיונס. ונמשך עכשיו עם קבוצת הכסף והשעמום של פאריס ומונפלייה, שתסלחו לי אבל אני יודע עליה מעט מאוד ואני ספק אם חוץ מהחלוץ שלה יש עוד שחקן שיעשה רעש באירופה בשנים הקרובות.

אז גם צרפת- קאפוט.

מזל שיש את גרמניה. דורטמונד ובאיירן אכן קבוצות נפלאות והליגה הגרמנית-קשה לבוא אליה בטענות והיא גם הערכית מכולן.

אבל המשחקים מהבונדסליגה משודרים לנו ב-Wide screen בלתי נסבל והמון משחקים גדולים בכלל לא משודרים אצלנו בשידור ישיר.

אז גם מהבונדסליגה אני לא ממש נהנה.

*

העניין המרכזי הוא לא חולשת הליגות הגדולות. הפרמייר ליג יכולה לחזור מהר מאוד להיות די נפלאה. בספרד, איטליה וצרפת זה יותר קשה לי לראות את זה קורה.

הענייין המרכזי הוא המיעוט של הכדורגל האיכותי.

לדעתי לא מספיק כותבים זאת. אבל השחקנים של היום גדלו כילדים בעולם עם כל משחקי המחשב ורבים מהם שיחקו פחות כדורגל. בכלל, מסורת הכדורגל ברחוב הולכת ונחלשת באירופה.

כנראה שהאקדמיות הסדורות לא מספיק טובות בלהצמיח כשרון. אולי פחות מדי דגש שמים שם על האספקטיים הטכניים, שאת מרביתו רוכשים ברחוב.

יש מעט מדי שחקנים טכנים היום.

אפילו הליגה ההולנדית הרבה פחות מלהיבה מבעבר.

הביטו בנבחרת הגדולות ביורו הקרוב ותראו מעט מדי עילויים טכניים באיטליה, אנגליה, צרפת, כאשר רק בספרד וגרמניה נשמרת הגחלת.

שלא לדבר על מדינות הביניים- צ'כיה, קרואטיה, סרביה, בלגיה, רוסיה, הסקנדינביות- שהצמיחו בעבר כדורגלנים פלאיים רבים מאוד וכיום כמעט ולא.

*

העיתונים לא יספרו לכם על זה. זה לא באינטרס שלהם. הם צריכים לפמפם כמעט בכל מחיר את הדבר הזה שנקרא כדורגל. אך האמת היא שהכדורגל היום הרבה פחות טוב מבעבר.

לילדים של היום יש גם את הפייסבוק אז אל תצפו לשיפור גדול. אולי גם העובדה שהכדורגל הפך להרבה יותר אתלטי (והדרישות האתלטיות הפכו לחובה) הפך את המשחק להרבה פחות טכני. אני בטוח שלשחקנים כמו פלאטיני, זבארוב, שיפו, וסאביסביץ' היה היום הרבה פחות אימקפט. ויש עוד עשרות ומאות שמות כאלו.

התאהבתי בכדורגל בגלל הטכניקה והכדורגל הנפלא שהיה מנת כולם בשנות ה-80. בשנות ה-90 איבדתי חלק מהאהבה. בשנות ה-2000 המצב אפילו הורע. בעשור הזה המצב ממשיך להתדרדר.

אסור לתת לליאו מסי להשכיח את המציאות הזו. למעשה, העובדה שהוא זוהר כבודד בשמי הכדורגל רק ממחישה אותה הרבה יותר.

קצת מכבי, קצת אירופה. סיכום המחזור ה-35
אפשר עוד שנה בקופסא? רק עוד אחת? / תומר חרוב

20 Comments

barakbl 7 במאי 2012

לדעתי, לפחות בכל הנוגע לברסה בשנים האחרונות, לעיתים ריאל וניצוצות גם של מועדוני הצמרת באנגליה, הכדורגל הוא הכי טוב שאני זוכר ממרום 33 שנות חיי.

בקיצור, אני ממש לא מסכים עם זה שהכדורגל נחלש. אני מסכים שזה שאין תחרותיות זה רע.
אני מסכים שגם העונה הזו היתה חלשה יחסית בפרמייר ליג.
ובכל זאת, המגמה היא של התחזקות משמעותית של הכדורגל בפרמייר ליג, והכדורגל שם ללא ספק בעיני טוב בהרבה מזה שאני זוכר בילדותי.

אורי 7 במאי 2012

לא מצליח להתחבר למה שכתבת. הכדורגל היה, הווה ויהיה משחק הספורט המרגש, הסוחף והאהוב ביותר, הרבה יותר מכל ענף ספורט אחר. להתיחס לשני הסטארים ה״ספרדים״ כמבזי הענף, נראה לי ממש לא בכיוון. והדרמות בסיומי העונה- מה דומה להן בכלל?

דן 29 במאי 2012

כבוד. דברי טעם וביקורת עיניינית. מסכים עם דבריך לחלוטין

צור שפי 7 במאי 2012

אתה קצת מחמיר, אבל גרוע מזה, שכחת את הליגה ה-6 בטיבה באירופה שבה באר 7 מנצלת את ניכוי ה-3 נקודות של הלוזונים כדי להישאר יחד עם קרית 8 ואולי לא.

שם נחוץ 7 במאי 2012

זהו, בורוביץ׳ הצליח לשים את האצבע על כל הבעיות של הכדורגל העולמי. פייסבוק ופלייסטיישן. סחטיין על התחקיר

ניתאי 7 במאי 2012

מאוד מחמיר, וגם קופץ למסקנות מידיות איפה שיש תהליכים ארוכי טווח. גם למנצ'סטר מותר ליפול לעונה חלשה, וזה לא מעיד על ילדים ששיחקו יותר בפלייסטישן מאשר ברחוב.
אגב, עילויין טכניים, עילויים אמיתים, כמעט תמיד היו מקסימום 3-4 לכל היותר בכל נבחרת. זה לא חדש.

דוב 7 במאי 2012

תן לי לנחש – בשנות ה-80 היית בן-עשרה צעיר ואופטימי. כשהמבוגרים סביבך היללו שמות כמו בקנבאואר, מור, צ'רלטון וכו' אמרת לעצמך שהם סתם זקנים נוסטלגיים…

אז יואב, ברוך הבא לעולמו של אדם מבוגר. מעכשיו הכל יראה לך פחות ופחות טוב, וצעירים סביבך יביטו בך כאילו אתה נושא איתך את צחנת המוות לכל מקום.

לא נורא, מרמורים זה אחד הדברים המספקים ביותר

פנדלוביץ 8 במאי 2012

1+

אלון 8 במאי 2012

הפוסט הבא הוא על הילדים של השכנים שעושים רעש בין 2 ל-4.

קורא 7 במאי 2012

מילא הרושם האישי התחושתי שאתה מקבל – בחלקו אני מסכים – אבל המסקנות והסיבות כל כך לא מבוססות (בחלקן אפילו הודית שאתה לא צופה).
כמות הכשרון הטכני בספרד גדולה בהרבה מבעבר, לדוגמה. יותר מזה, קצב המשחק, האתלטיות והפיזיות בעשורים האלה גדולים בהרבה מבעבר, לכן גם הטכניקה שבאה לידי ביטוי גבוהה בהרבה. הזכרת את שיפו למשל, שהיה שחקן גדול, אבל המשחק היה, יחסית, יותר ב"עמידה" (כמו גם שרואים בקטעים על ברזיל הגדולה והמוכשרת של 1970).
ומה שמסי ורונאלדו עשו השנה (הרבה בזכות קיומו של השני), ואיך שעשו (מלבד הפנדלים מנפחי הסטטיסטיקה) הוא מרשים ביותר.

old timer 7 במאי 2012

יואב:

השער בלינק המצורף נחשב פעם לשיא השיאים של המיומנות הטכנית והיצירתיות הכדורגלנית. היום אני אני משוכנע שכיום יש אין ספור שחקנים המסוגלים לבצע אותו.

http://www.youtube.com/watch?v=k1tKmCgF0sE

האם יתכן שהעובדה שהכדורגל מרגש אותך פחות היא תוצאה של העליה בסף הגירוי שלך, לא מכיוון שהמוצר פחות טוב?

תiמר 7 במאי 2012

אוהב את התגובה שלך

אדם 8 במאי 2012

מה עם הנתונים האחרים? שחקן בן 17 שעושה את זה בגמר המונדיאל? עצם המעמד זה מה שנתן לו את ההייפ הנוסף.. מבחינה טכנית השער לא באמת שיא השיאים.. אבל כשמתחשבים במי עשה אותו, באיזה גיל, ובאיזה מעמד אז ההתייחסות אחרת.

יואב 8 במאי 2012

אולד טיימר,
השער בלינק מרגש אותי גם היום.
והשער שלו מול בולגריה במונדיאל 70, עם העצירה על החזה וההמתנה הנונשאלנטית לכדור שיקפוף פעם אחת על הדשא בדיוק למקום הנכון.. מופת של דיוק, אורך רוח וקלאס.

פנדלוביץ 8 במאי 2012

בקיצור יואב – אתה בעצם פולניה שלא נהנית מכלום ורק מתחלוננת.

אזי 8 במאי 2012

יש סיכוי שאנשים פה יפסיקו לקרוא פח לכל דבר שלא נראה להם? או שאנחנו תקועים עם הסלאנג הקופמני הזה לעד??!

יריב 8 במאי 2012

בורוביץ' אם הכדורגל כל כך גרוע והרמה על הפנים ובכלל הכל רמאות, אולי תפסיק להתעניין בו ובאותה הזדמנות לגאול אותנו מהטורים שלך?

Assaf2040 8 במאי 2012

בושה ולערוץ הספורט על שהפסידה את הליגה הגרמנית לצ'רלטון.
נראה כי ככל שהם מוספים יותר ערוציים כך מצטמצמים כמות השידורים האיכותיים

דניאל 19 במאי 2012

אתה פח! אין לך מושג! כל כך הרבה טעויות במאמר אחד!
דבר אחד שאני מסכים איתך הוא בכך שהליגה הגרמנית מרתקת! זהו!!

הליגה הספרדית אכן מכילה רק 2 קבוצות שנאבקות על האליפות. אך מה אם אנגליה (סיטי ויונייטד)? איטליה(מילאן יובה)? ואפפילו גרמניה…(באיירן ודורטמונד)

מכל הליגות הללו המאבק הכי מעניין היה דווקא בצרפתית שהיא ליגה מעולה לטעמי. פשוט קצת דלת תקציב לעומת אלו שציינת.. אבל לא להרבה זמן לאחר כניסת הקאטרים לפסג'.

היורו-פח.. לא יודע למה אתה מכנה את זה כך אבל לטעמי זה די מעניין לראות קבוצות קצת פחות טובות נאבקות על תואר.. זה התכלית של המפעל..

אבל השטות הגדולה ביותר במאמר ואני מצטט : "הביטו בנבחרת הגדולות ביורו הקרוב ותראו מעט מדי עילויים טכניים באיטליה, אנגליה, צרפת, כאשר רק בספרד וגרמניה נשמרת הגחלת."
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אני בוכה פה מרוב בורות.
אתה באמת חושב שספרד וגרמניה הכי טובות היום? ספרד פח (במילים שלך) וגרמניה עדיין טובה אבל אל תשווה אותם למה שהיו לפני כ3-4 שנים ולהולנד שבתקופת שיא ולצרפת שלאט לאט עולה עם הדור הצעיר והחדש. גם לאיטליה אני חוזה עתיד לא רע בכלל עם הצעירים.

ולגבי סוף המאמר, גם לטעמי שטות. מסי ללא ספק הכי טוב שראיתי ביחד עם זידאן(אדיר), מארדונה (…) ועוד שניים שאהבתי ואני מודה שהם לא ברשימה : תיירי הנרי (פשוט ענק) ומיכאל לאודרופ (כיף לראות אותו).
רונאלדו לא נכנס עדיין לטופ 10 שלי..

ולגביך, עצה שלי, תפסיק לראות כדורגל אם אתה כל כך סובל..

אני 31 במאי 2012

אם העובדה שמסי ורונאלדו מחוררים רשתות בליגה הספרדית חורה לך, אז מה תגיד על העובדה שהם חוררו רשתות גם באלופות ? רונאלדו סיים עם 10 שערים ומסי עם 14.
נראה לי שגם בליגה האנגלית הם היו מבקיעים כמות שערים אסטרונומית, בייחוד אם היו משחקים עם אותן קבוצות בהן הם משחקים היום.

אני מסכים אתך לגבי העובדה ששני השחקנים הללו יושבים בטופ העולמי בדד, וכל השאר מדדים כמה קומות מתחתם, לעומת שנים עברו שבהן היו הרבה מאוד כוכבים גדולים וכולם היו בטופ העולמי, וגם אם היה אחד טוב מהשני – הם עדיין היו באותה סקאלה.

אבל קשה מאוד לומר אם הסיבה לכך שרונאלדו ומסי הם הרבה מעל השאר בגלל שהשאר ירודים או בגלל ששני אלו הם פשוט שוברי סטטיסטיקות שלא נראו כדוגמתם. לעולם לא נדע…

Comments closed