אנטי כדורגל

צפיתי היום כמעט בכל גמר הגביע. לא היה משחק טוב. מיותר לצפות למשחק טוב. למרות שלעתים מופתעים. לא הפעם.

מוט'לה שפיגלר אמר לי פעם כשעשיתי פרויקט על משחקים ראשונים בקריירה של שחקנים גדולים כי במשחק הראשון שלו במדי מכבי נתניה בוגרים, כשהוא בגיל 16, הקבוצה ניצחה 3- 0. הוא לא כבש או בישל. "לא היה לי משחק טוב במיוחד", אמר לי, "אבל דבר אחד דאגתי לעשות. לא לאבד אף כדור. אמרתי לעצמי שאם לא אאבד אף כדור אז את המינימום של העבודה שלי עשיתי".

לעתים נדמה כי שחקנים בכדורגל שלנו ממש לא מבינים את מה שמוטל'ה מדבר עליו. לא לאבד כדור- כמעט בכל מחיר. אצלנו מאבדים כדורים כמעט כל הזמן. לרוב, לא בגלל נסיונות למסירות מתוחכמות שלא צולחות- עם זה אין לי כל כך בעיה. אצלנו פשוט מאבדים כדורים כי אין את המיומנות הטכנית המינימלית כדי לשמור אותו. או חמור יותר- כי לא מוסרים את הכדור בזמן.

כמעט תמיד מנסים אצלנו לעבור יותר מדי, וזה נראה גרוע ועילג. כי אין אצלנו כמעט שחקנים טכנים שמסוגלים לעבור שחקן יריב בנסיבות קשות. או לעבור שני שחקנים ברציפות. אז גם כשחקן מצליח לעבור שחקן הוא מנסה לעבור שחקן שני ואז מאבד את הכדור.

כמו עידן ורד.

אני ממש לא אוהב את השחקן הזה למרות שיש לו כשרון מסוים. הוא די טכני וזריז. אבל הוא חושב שהוא הרבה יותר טכני מכפי שהוא באמת ולכן הוא כמעט תמיד מאבד את הכדור כשהוא מנסה לעשות איתו יותר מדי. לעתים קרובות הפעולות שלו ממש נראות טפשיות.

ועידן ורד נחשב לסוג של כשרון גדול בכדורגל שלנו. SAY NO MORE.

ועוד משהו בכדורגל שלנו. הוא מאוד איטי.

ושחקנים בעיקר מחפשים איך להאט את המשחק ואם אפשר- לעצור אותו.

ויותר גרוע מכך- הכדורגל שלנו מאוד אלים. לשחקנים אין שום בעיה להיכנס ברגליים של שחקנים יריבים או פשוט לשחק מסוכן מדי.

כמעט אף פעם הם לא ייענשו בצהוב. היה היום SEQENCE של ארבעה כרטיסים צהובים שהיו צריכים להישלף בתוך שלוש-ארבע דקות- פשוט כל עבירה הייתה ממש מסוכנת, וכמובן שגם עצרה את המשחק לזמן רב יחסית, כי העבירות היו קשות ופוגעות- ועדיין אלון יפת לא שלף צהוב.

והוא בכיר השופטים הישראלים. בעיני הוא כמעט כמו כל השופטים כאן. פחדנים. לא יודעים את מלאכתם האמיתית. מחשבנים.

מה עוד היה לנו?

הרמה נפלאה של טוואחה (ונגיחה מעולה של ימפולסקי). וזהו.

שני הגולים של הפועל לא היו תולדה של מהלכי כדורגל מיוחדים. סליחה, המסירה של טועמה הייתה נהדרת (גם אם מאוד לא מפתיעה. כי אנחנו יודעים שהוא מסוגל למסירות הללו בקלות. לכן מאוד כעסתי שהוא לא פתח. לדעתי גם תמוז היה צריך לפתוח ולאלה שמצוי בכושר נהדר היה צריך לשחק יותר. אך אף אחד לא יציין את הדברים הללו מחר וכולם יתייחסו לניצן שירזי כאל גאון כדורגל).

וגם הבעיטה של איגיבור בהחלט הייתה נחמדה.

זהו.

הפועל זכתה בגביע.

שמחת זקנתי.

אני לא נהניתי מכדורגל.

והפוסט גיים- חוויה.

לא ראינו חגיגות בחדרי הלבשה, לא שמענו כמעט ראיונות עם השחקנים החוגגים (אולי בצדק, גם כך הם כמעט לא מסוגלים לדבר מה שאינו קלישאה), אבל בהחלט שמענו וראינו את אלי טביב.

הבעלים של הפועל נכנס ביהונתן כהן ברבאק. כמובן שלא בצדק.

מודי בר און היה נראה לחוץ ביותר וניסה לפייס את טביב. זה היה מיותר.

בסיום הוא אמר לטביב ולכהן- "אנחנו עוד נדאג שתהיו חברים", או משהו כזה.

גם זה היה מיותר.

מדוע שהם יהיו חברים? מדוע צריך לפייס את טביב?

לא ייאמן איך אדם אחד הצליח לגרום כמעט לכל גורם או אדם שעובד אצלו לצאת נגדו.

זה אלי טביב.

ערס ממרטיל ביץ'. פני הכדורגל שלנו.

ושלא יגידו לכם שהוא לא מייצג את כל עולם הכדורגל הישראלי. כי הוא כן מייצג את האפיונים המשמעותיים של הכדורגל שלנו.

ועדיין אומר זאת שוב- עם כל הזבל שמסביב, וכל השחיתות שיש, וכל התקשורת שמשתפת פעולה- הבעיה החמורה ביותר של הכדורגל שלנו היא היעדר הרמה.

איבודי הכדור. הבעיטות החלשות והלא מדויקות. הטפשות. האנוכיות. האיטיות והעצלנות. האלימות (על המגרש).

אלו הבעיות חברים.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*&^%$#@ !!!
ירדנו (לעזאזל, ירדנו)

81 Comments

חיימון 16 במאי 2012

אתה מגזים. כדורגל הוא כדורגל וצריך להכניס את הכדור לשער. זה קרה שלוש פעמים היום וזה נחמד. היה כדורגל לא הכי טוב אבל ראיתי עשרות משחקים פחות מעניינים בפרמייר ליג, בלה-ליגה ובבונדסליגה השנה

הבעיה של הכדורגל היא לא הרמה. היא באוירה שמקיפה אותה. אוירה לא מחבקת, לא מפגרנת, לא עוטפת ובטח לא מפתחת. לא הבעלים של הקבוצות ובטח לא המאמנים. אבל בטוח לא התקשורת!

אין קרדיט ואין אמון מכל כיוון ולאן שלא תסתכל. אבל הגועל הזה צריך להפוך לריחוק או לניתוק. כי אין דרך אחרת. צריך להקשיב לשדרים ולפרשנים במדינות זרות שהם ברמה שלנו כדי להבין שזה לא רק מי שעוסק במלאכה, זה גם מי שנותן לה את הבמה… צריך לפעמים להרפות ולדבר על כדורגל, טקטיקה, הסטוריה, מסורת. יש לנו את זה.. לא פחות מהליגה הדנית, הטורקית או הבלגית (שמצויה בבלאגן לא קטן בכלל)

ואני שמח שנהנית מהדרמה בסוף המשחק. אני לא.

אבל אפשר לדבר על הגנה, קישור והתקפה. על מומנטום. תנועה ללא כדור, קישור מעובה בשתי הקבוצות. על מה שיש ועל מה שראינו. לא לפאר או לשבח. חלילה! ובטח לא להשוות. כי בטונים שלך אתה משווה בין מה שראית למשהו אחר, נעלה יותר, מהיר יותר, טכני יותר.. בין טוואטחה לאשלי קול, בין ורד לסילבה..אנחנו פחות טובים. דהההה. אבל גם פה משחקים כדורגל וזה הקסם של המשחק הזה. כל אחד יכול לשחק אותו, על כל משטח. לא משנה כמה הוא טוב או חרא שחקן, צריך להכניס את הכדור לשער פעם אחת יותר מהיריבה. זה מה שזה.

אז לוזון צריך ללכת וטביב חייב ללכת וצריך לשפר את האוירה ואת האבטחה ולהוזיל כרטיסים ולשנות את מבנה ההתאחדות. צריך! אבל גם היה כדורגל היום. אולי לא טיקי-טקה אבל כדורגל..

אזי 16 במאי 2012

ונאמן אמן!

roei034 17 במאי 2012

נכון אבל יש רק בקשה אחת מהשחקנים מאמנים מאמני כושר- שהשחקנים פה ירוצו…שיהיה קצב… לא טיקה ולא טקה .שירוצו. ואם אפשר שימדדו את זה.אני בטוח ששיפור בתחום הריצה יביא לשיפור בתוצאות.

יונתן 16 במאי 2012

באמת? הכדורגל שלנו איטי? תכף גם תגיד ששלמה שרף שמן.

על טביב אין מה להוסיף. עכשיו כבר כולם מבינים על מה ולמה המחאה. עוף הבייתה כבר, טפיל, קח שנת מנוחה ותחזור לביתר כבעלים יחד עם גל יוסף.

תולעת 16 במאי 2012

אבל חשבתי שהמחאה הדמוקרטית והיפה שלכם להעיף את "העבריין" מהכדורגל היא מחאה של כווווולנו ואינטרס מהותי של כוווולנו!!

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

חיימון- מותר לך להסתפק בכדורגל שהיה היום. אני לא. והבעיה היא כמובן לא רק היום. הכדורגל בארץ פשוט גרוע. אולי אף פעם הוא לא היה נהדר אבל בשנים האחרונות הוא ממש הפך לחלש ביותר כאשר מדי שנה הוא נחלש אפילו יותר. בעיני זו הבעיה החמורה ביותר.

אזי 16 במאי 2012

בורוביץ',
אתה רוצה להבין באמת מה הכוח של התקשורת?
לך תקרא את הפוסטים על אליפות העולם בשחמט.
יש פה עשרות קוראים, שמבחינתם שחמט היה משחק של רוסים בלי חברים עם חולצות משובצות.
אבל הרימו פה חתיכת סיקור על האליפות הזאת, פרשנויות בלייב, אנשים שואלים, אנשים עונים, לא מבזים אף אחד.
היה 4 תיקואים, בקרמן מרים פוסט למה תיקו יכול להיות דבר טוב ורק גורם למתח.
פתאום אנשים שהפרש היחיד שהם הכירו זה מייקל ג'ורדן, יודעים שזה קלאסי לפתוח משחק ב 1. ד4. מי ידע בכלל לקרוא משפט כזה??
למה? כי בתקשורת (לצורך העניין, האתר הזה), החליטו לאמץ את האליפות הזאת ולתת לה את הסיקור הכי טוב שאפשר לתת.
ומה תענה לי? שהרמה שם גבוהה? מי יודע בכלל שהרבה שם גבוהה? חוץ מ5 אנשים פה, אף אחד לא יודע להבדיל בין משחק של גלפנד למשחק שלך. אבל הסיקור הופך את זה למעניין.

קח שיעורי בית. לך תמצא לי שבוע מהעונה האחרונה שהיו בו יותר סיקורים חיוביים משליליים על הכדורגל הישראלי.
כשלא תמצא, תבין למה נמשכים אליו רק זבובים.
כי בתקשורת רק מספרים לנו שזה חרא!

בוב השקט 16 במאי 2012

אזי

יש משהו בדברים שלך שהתקשורת אשמה, אבל יש לך גם טעות לוגית קשה.
כמו שכתבת, מרבית הקוראים פה לא יצליחו להבחין בין איך שגלפנד משחק לבין איך שבורוביץ' משחק, אבל אני חושב שכל הקוראים יצליחו להבדיל בין איך שורד וגורדנה משחקים לבין איך שצ'אבי (אלונסו או הרננדס, תבחר לבד) או אגוארו משחקים.
וזאת הבעיה האמיתית של הכדורגל הישראלי – יש עוד אפשרויות, והן טובות בהרבה. ניתן לראות בארץ (אמנם במחיר מופקע, אבל אפשר) את הליגות הספרדית, האנגלית, הגרמנית והאיטלקית (וכמובן את ליגת האלופות) אז כמובן שהליגה שלנו נראית כמו המיץ של הזבל בהשוואה לזה.
וזה, אני חושש, ההבדל האמיתי בין שפיגלר לורד – אז לא ידענו/ידעו שאפשר אחרת (אני כמובן לא טוען שורד טוב כמו ששפיגלר היה, אבל ההפרש בינהם קטן הרבה מההפרש בין כל אחד מהם לבין המקבילים שלהם באירופה, אז והיום).

הפיתרון האפשרי (אם כי לא ממש ריאלי) הוא שיפור עצום בתנאים של הצופים במגרש – שיפור המגרשים, הוזלת מחירים, מלחמת חורמה באלימות וכו'. כי אומנם בטלוויזיה הליגות מאירופה עולות בערך אותו דבר אבל ניראות טוב בהרבה, אבל צפייה המשחקים במגרש זה משהו אחר. היום הוא אחר לרעה, אבל אם הוא יהיה אחר לטובה, זה הסיכוי של הכדורגל הישראלי.

תולעת 16 במאי 2012

ממוצע הצופים אצל בני יהודה לא השתנה בשנים האחרונות, ושם עשו פחות או יותר את מה שאתה מציע – עברו מהשכונה לבלומפילד (שיפור המגרשים), הורידו למחיר אחיד של 50 ש"ח למשחק (הוזלת מחירים) ואין אצלם אלימות אוהדים בכלל (גם לא מה שהפופוליסטים מכנים "אלימות אוהדים").
הכדורגל פה בסדר גמור באופן יחסי, בוודאי ביחס לתנאים התחלתיים (משכורות נמוכות, צבא שעוצר התקדמות ילדים בגילאים 18-21, מדינה שספורט לא במרכז מעיניה ולא חלק מהתרבות שלה וכו').
תקשורת הספורט לעומת זאת, באמת ביב שופכין. חפש כתבה שכוללת ניתוח מקצועי ולא (עלק)פסיכולוגי של משחק כדורגל ישראלי בעיתון או באינטרנט לאחר המשחק. לא תמצא. גם באתר הזה לא תמצא (למעט אולי עופר פרוסנר על המשחקים של חיפה מדי פעם ושלום תקווה בוואלה).

אזי 16 במאי 2012

אולי זה כי המגרש היחידי שאני נמצא בוא הוא בלומפילד, אבל אף פעם לא היתה לי טענה על האיצטדיון.
בפתח תקווה נתניה וחיפה יש איצטדיונים חדשים לגמרי.
זאת לא הבעיה למרות שזה מה שהתקשורת מוכרת.
כן, זה יכול להביא יותר משפחות או יותר נשים למגרש, אבל אנחנו ממש לא שם.
הכדורגל צריך לדאוג להשאיר את הצופים הקיימים, אחר כך שידאג להביא חדשים.
ומי שלא חולה כדורגל, ויפתח היום את העיתון, מה הוא יראה? שהיתה סנסצייה וגול בדקה ב92, או ששחקנים ובעלים מקללים אחד את השני (הרבה בגלל שהתקשורת מלבה את היצרים בניהם)?
כמה פעמים יצא לך לדבר עם מישהו שהוא לא חולה ספורט, והוא ציטט לך במדיוק משפטים מהעיתון?

ביום ראשון שמעתי את תוכנית הספורט ב103. אני אזכיר שהתוכנית משודרת משעה 18:00 עד שעה 20:00.
בשעה 19:30 (!!!!) הם העלו את הכתב שמסקר את מכבי חיפה לדבר על גמר הגביע. הוא אמר להם "אתם לא מתביישים לדבר שעתיים על הריב בין שירצקי לבן שמעון ורק עכשיו לדבר על הגביע?"
הם ענו לו "מה נראה לך יותר מעניין?"

מה יותר מעניין!?? אתם תוכנית ספורט!
יותר מעניין לראות את בר רפאלי בביקיני! אבל אתם תוכנית ספורט!

נכון, יש המון בעיות בכדורגל שלנו. אני לא מתמם ואומר שהוא טוב כמו בספרד, וברור לי שנורא קל לראות היום כדורגל יותר איכותי בטלווזיה.
אבל כדורגל זה אמוציות, לא קונצרט. ולכדורגל בטלווזיה אין אמוציות.
מה שחווים במגרש כדורגל בזמן גול לא חווים בשום מקום אחר בעולם.
אבל אנשים לא רוצים לבוא.. כי הם יודעים ששוטרים נותנים מקום לאוהדים שמרביצים לערבים.
הם לא יודעים שזה קורה בשלושה יציעים מתוך 60…

בוב השקט 16 במאי 2012

לגבי האיצטדיונים –
בנתניה אכן מסתיימת בימים אלה בניית איצטדיון חדש וכנראה גם די מוצלח.
בפתח תקווה נפתח במהלך העונה הנוכחית איצטדיון חדש ומוצלח, אולם בשנה הקרובה (לפחות) לא תשחק בו אף קבוצה בליגת העל.
האיצטדיון החדש בחיפה ייפתח, במקרה הטוב, בסוף השנה הבאה.
בלומפילד וטדי הם איצטדיונים סבירים, אבל באף אחד מהם אין תנאים נורמאלים מלבד כיסא ו"נוף" לדשא (כגון שירותים בכמות, קירבה וניקיון סבירים, דוכני שתייה ואוכל בכמות ומחירים סבירים, נוהל כניסה ויציאה מסודרת, נוחה ומהירה וכו…).
שאר האיצטדיונים הם אפילו פחות טובים מכך.
בנוסף יש לציין את התנאים מחוץ למגרשים – גישה (ברכב, תחבורה ציבורית או ברגל), אבטחה, קופות ועוד שעד כמה שידוע לי הינם גרועים בכל מגרשי ארצנו.
תוסיף לזה את האלימות (הן פיזית והן מילולית) והמחיר ותבין למה כמות הצופים יורדת ולמה כמות הנשים והילדים במגרשים כל כך קטנה.
וכאילו כל זה לא מספיק, יש גם את שיבוץ המשחקים של ההתאחדות. כל משחק יכול להתקיים, פחות או יותר, בכל יום בשבוע ובכל שעה ביום.

עדי אבני 16 במאי 2012

לקווין סמית' (בוב השקט)- לא רק הכדורגל בחו"ל טוב יותר. כל התרבות הפופולרית טובה יותר: המוסיקה טובה יותר, הספרים טובים יותר, הטלויזיה טובה יותר. יחד עם זאת אנחנו מסוגלים להנות ממוסיקה, ספרות או טלוויזיה ישראליים ללא צורך להשוות, מתוך תחושת השייכות שלנו לתרבות הזאת. זה לא מה שקורא בעולם הכדורגל הישראלי, שהרבה בזכות האופירות והקופמנים הפך מצד אחד לשק חבטות לגיטימי ומצד שני לענף שהצהוב והשחור בו מובלטים הרבה יותר מהעיקר. אם נוסיף לזה את הכבוד והארשת התרבותית שמקנים (בייחוד בערוץ הספורט) לליגה הספרדית ולליגת האלופות, הקונטרסט בינו לבין מה שמוצגת כליגת העאלק רק גדל

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

יונתן- לעתים אני מרגיש שהמובן מאליו (הכדורגל האיטי כאן) אינו מספיק מצוין (למרות שמציינים זאת לא מעט). ועדיין החלטתי לציין זאת כאן כי עשיתי מעין סקירה על חווית הכדורגל שעברתי כצופה. והאיטיות של המשחק כל כך מרגיזה שהייתי פשוט חייב לציין זאת שוב. ובאופן כללי אני חושב שדווקא הדברים הברורים מאליהם כמעט לא מקבלים התייחסות יותר (ולא כיוון שהם ברורים מאליהם) אלא כיוון שיותר מדי גורמים רוצים למצוא את החיובי בכדורגל שלנו ולהלל אותו גם- אם אפשר. ולא להתייחס לדברים הברורים שהופכים אותו, לפחות בעיני, לבלתי נסבל. וזו הרמה.
יחד עם זאת כמובן שיש בעיות עצומות סביב הכדורגל וכמובן שגם חובה לציין אותן. אגב, גם כאן אני חושב שהתקשורת לא עושה עבודה מספיק טובה, ודאי במשך כל השנים (לאחרונה המצב במובן הזה קצת השתפר).
אבל הנקודה שלי היא שכשאני יושב לראות משחק, ואני לא אוהד את אחת משתי הקבוצות (ואני לא אוהד אף קבוצה בארץ) אז אני רוצה לקבל כדורגל טוב. ואם אני לא מקבל אותו (ואני כמעט אף פעם לא מקבל אותו) אז על זה אכתוב.

חיימון 16 במאי 2012

אתה מרגיש ככה בגלל שראית כדורל ישראלי בערוץ הספורט. כשתשמע את ג'ימי, מכנס, לחמן וחלילה נוימן רק תרצה לפרגן!!!

ניק 16 במאי 2012

הרבה הרבה לפני טכניקה, מהירות ובעיטה צריך להסתכל על טוטו טמוז שרץ בשידור חי לאיש שמשלם לו משכורת ומקלל אותו מול המצלמה.. זה סיכום כל כך יפה של מהו הכדורגל הישראלי האמיתי…

איתן 16 במאי 2012

טביב התחיל. מישהו סיפר לתמוז מה טביב אמר עליו. גן ילדים אלים.

עופר פרוסנר 16 במאי 2012

אל תשכח את קטן, שאחראי לגול הראשון של הפועל.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

קטן היה גרוע הלילה (אולי בגלל המחלה/פציעה) ועדיין היו לו לפחות שתי מסירות נפלאות שלא ראיתי מאף שחקן אחר במשחק.

הופמן 16 במאי 2012

אכן, שווה להציב בהרכב שחקן שנותן שתי מסירות נפלאות במשחק.
ה"בישול" של קטן לגול של הפועל לא נורא בעיני, זה יכול לקרות לכל אחד. התלות המוחלטת של מכבי בו, זה מה שעצוב בעיני.
ומי שפצוע או חולה, שלא ישחק. אני מאמין שקטן התעקש לשחק. וגם זה עצוב, שהוא קובע אם ישחק או לא.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

החלטה בזויה להרכיבו.
כמו שכתבתי גאדיר, ורד ועמאשה היו מפרקים את באדיר ואנטבי הפנסיונרים.
אפילו מאמן כורסה כמוני הבין זאת

איתן 16 במאי 2012

הופמן, אתה נדבק מהשדרים חסרי ההבנה ומאשים את קטן באיבוד הכדור. הוא קיבל מסירה רעה משחקן שהיה במרחק מטר ממנו כששחקן של מכבי צמוד אליו.
אבל ההמשך שלך נכון. המסירה הרעה שהוא קיבל באמת נובעת מהתלות המוחלטת של שחקני מכבי שמחפשים אותו כל הזמן בכוח.

הופמן 16 במאי 2012

אני "מאשים" אותו באיבוד הכדור פשוט כי הוא איבד את הכדור. אבל כתבתי, זה יכול לקרות לכל אחד ולא זו הבעיה שלי איתו.

פיני גרשון 16 במאי 2012

מילה על יונתן כהן. מי שהיה בעבר במינוס אחד, שמע שם ערבי הסתה מטורפים של אוהדים קיצוניים ששרים בקול גדול שירי שנאה לביתר ירושלים ומכבי תל אביב. יונתן כהן, שהוא מנחה של תוכנית הסיכום של הכדורגל הישראלי, הוביל את הערבים האלה, שלהב את המבלים ואחראי על הטירוף הקיצוני הזה. זה מצב מעוות וחולני. זה לא היה עובר בשום מקום אחר בעולם. יונתן כהן, שהוא בהחלט חביב, לא יכול להנחות גם את תוכנית הסיכום וגם את ערב הפנטים של מינוס אחד. זה פשוט לא הגיוני. אלי טביב צדק.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

פיני גרשון (זה באמת אתה?)- הייתי בערבי מינוס אחד עשרות פעמים ואני מעיד כי הם בפירוש לא ערבי הסתה (למרות שהיו שם קצת שירי אוהדים חביבים). מה שכן היה במינוס אחד זו מוסיקה ישראלית משובחת (ויש לי ביקורת רבה על המוסיקה הישראלית העכשווית, ודווקא לא כל כך על הז'אנר המזרחי שאני חושב שהוא יחסית טוב בהשוואה למוסיקת המיינסטרים והלא מיינסטרים הנוכחית. אבל זה כבר נושא לדיון אחר).
בכל אופן, טענתך שבגלל ערבי מינוס אחד (שנפסקו למרבה הצער לפני כשנה) יהונתן כהן אינו יכול להנחות תוכניות היא פשוט טפשות (וגם קצת רשעות). הלוואי שיתר מנחי תוכנויות הספורט בערוצים השונים היו עם רמת הידע, הרהיטות והכשרון של יהונתן, שגם מפגין העונה אומץ לב כשהוא יוצא כמעט מדי שבוע נגד ההתאחדות, בעלי הקבוצות וביניהם אלי טביב.
אני הייתי רוצה את יהונתן אפילו יותר ביקורתי (גם כלפי הכדורגל) אבל אני עדיין מלא הערכה לעבודה שהוא עושה.

תולעת 16 במאי 2012

צודק. קל יותר לייבב על כך ששלמה שרף לא מדבר בפירוש ובגילוי נאות על יחסי החברות שלו עם אלי טביב מאשר לתת גילוי נאות על היחסים בין יונתן כהן לאוהדי הפועל ומובילי ה"מחאה".
חוץ מזה שיונתן כהן אולי רהוט אבל ההתנשאות שלו (בפרט כשהוא משדר עם עמיחי שפיגלר) דוחה.

Tal 16 במאי 2012

שמחתי מאוד בגול השני של הפועל.
לא חלילה כי אני מעוניין שיזכו בתואר (למרות שאת מכבי חיפה אני אוהב אפילו פחות), אלא כי הגול הייתה באשמתו של שחקן שנשכב על הדשא כדי לבזבז זמן (ושבר את הנבדל).

איו תופעה שאני שונא יותר בכדורגל מהפזצטות התיארטליות האלו בדקות ההכרעה. בין אם כדי לשמור על תוצאה ובין אם כדי לחפות על כושר ירוד, שחקנים נשכבים על הדשא ללא כל סיבה, מאלצים את הקבוצות להפסיק את שטף המשחק, והכי גרוע- עוד נהנים מלגיטימציה כלשהי!
שלא נדבר על אפקט ה'זאב זאב' כלפי שחקנים שמותחים שריר/נפצעים באמת.

להמחשת הדברים, אשכרה אחת מכותרות המשנה בערוץ הספורט תוהה אם מדובר בשערוריה או בגול כשר, אפילו שמכבי חיפה בעצמה לא הוציאה את הכדור (שהיה בשליטתה עם תחילת המהלך) וניסתה ליזום (מעניין אם הייתה מצליחה לכבוש, גם אז היו תוהים אם מדובר בגול כשר), והשחקן עצמו קם מיד כשראה שהפועל תוקפת.

אם השער הזה יגרום למאמן לנזוף בשחקניו שלא יעזו להישכב על הדשא אלא אם באמת יש להם סיבה טובה לכך, או לפחות יחלוף בראש של השחקן הבא שירצה לגנוב עוד כמה שניות ככה – דיינו.

איתן בקרמן 16 במאי 2012

צודק!!

childish 16 במאי 2012

אין ספק שזו תפועה בזויה ואני אומר את זה בתור אוהד חיפה שהלב שלו שוב נשבר ב15.5. כל שחקן/ אוהד שמאשים את הפועל סתם מזיין בשכל גול של משומר (מה שמצחיק שאם הוא באמת היה קם בזמן הוא עוצר את הגול)

אזי 16 במאי 2012

לגמרי…

Tal 16 במאי 2012

אה, ולגופו של עניין:

אלי טביב דרעק, טוטו תמוז דרעק לא פחות (ממש ראויים אחד לשני, השניים הללו), ומודי בראון לא יכול להתאפק מלפייס את טביב בגלל שהוא מאנטש ואיש משכמו ומעלה.

אגב, לא שמתי לב אם זה היה פרימו התככן או יונתן כהן, אבל כששחקן רץ לכיוון הבעלים בקללות מבישות והעיתונאי המראיין זועק: "אל תחזירו את השידור, יש כאן רגע מעניין" זו פשוט המחשה מושלמת לפרצופה המכוער של עיתונאות הספורט הישראלית. גועל נפש.

איתן בקרמן 16 במאי 2012

לא נכון. זה תפקידו כשיש התרחשות מעניינת. הוא לא צנזור מוסרי. אם הרגע ההוא לא היה מעניין אותך לא היית מגיב עליו כאן. אל תתחסד.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

ממש לא מסכים איתן.
עיתונאי שאין לו צנזורה מוסרית הוא רפש.
הילדים שלך ושלי לא צריכים לראות את תמוז מקלל בן זונה בטלוויזיה.
אם ככה אז אתה מצדיק ראיון עם פרוספר אזגי ושיקלל את כל העולם.
אם ככה אז אתה מצדיק צלם פאפארצ'י וזכותו לחדור לכל חור כי זה תפקידו.
אם ככה אז אתה מצדיק לצלם אוהדים שפורצים למגרש אפילו אם הם בעירום או נושאים כרזה כזו או אחרת.

אחת ההחלטות הטובות של פיפא [לא בטוח אם זה הם באמת] היא לא לתת במה לאוהדים שפורצים למגרש.
אחת הבעיות עם הכדורגל שלנו שגם העיתונאים איבדו כלצלם אנוש ורצים אחרי כל פיפס מלוכלך שמוציאים מהפה.
ויום אחרי כולם מתעסקים בקללות, בהכפשות ובמילים הקשות.

זו התרבות שהעיתונות יוצרת בגלל שזה רגע תקשורתי מעניין.
הפה המלוכלך של תמוז וטביב מעניין לי את התחת.

בוב השקט 16 במאי 2012

אני לא אומר שהדעה שלך מוטעית, אבל טוטו טמוז לא קרא לטביב בן זונה.
הוא אמר "אתה שקרן, חתיכת אפס". אמירה מדויקת, דרך אגב…

כסיפוביץ 16 במאי 2012

הבט שוב בהילוכים החוזרים…קשה לפספס.
בכל מקרה מילה כזו או אחרת לא משנה.
עיתונאי שרואה בעימות המביש הזה רגע מעניין הוא מביש בעצמו.

Tal 16 במאי 2012

איתן- יותר מהסוגיה העקרונית (שבה אני מסכים עם כסיפוביץ' כמעט לגמרי), מה שהכי הפריע לי הוא האינסטינקט של אותו עיתונאי, שהתבטא בצווחה נרגשת: "יש לנו רגע מעניין!", כלומר- יש אירוע מגעיל וצהוב בשידור חי שבוודאי יביא רייטינג וכותרות. אנחנו מצלמים את זה?!
ממש כמו ילד שרואה את חבריו הולכים מכות, ובתאוות דם מנסה לחמם.

אני חושב שהיו מאה דרכים יותר ראויות לשדר או לדווח על התקרית הזו מבלי לפגוע בזכות הציבור לדעת (זכות חשובה מאוד בעיניי) ולכל הפחות לנהוג במעט ממלכתיות ודרך ארץ כלפי המרואיין שאתה הזמנת, ולגנות את התנהגותו הברברית של תמוז. זעקת 'יש לנו רגע מעניין' פשוטה שיקפה בעיניי את המרדף אחר הצהוב והרפש.
כנראה שאם ככה אנחנו אוהבים את העיתונות ותרבות הספורט שלנו, אז זה הכדורגל שמגיע לנו, ואין לנו הצדקה לבקר את לוזון או חבר מרעיו האלימים, שבסה"כ נותנים לנו את מבוקשנו.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

בנוסף שים לבך אל אתרי הספורט.
קללות, כינויי גנאי וזבל שנשפך כמו יין.
אז טביב בעלים רע.
אז טביב לא הסתדר עם שחקני הפועל תל אביב.
זו סיבה לשים כותרות כאלה?

איתן בקרמן 16 במאי 2012

הם גם לקחו גביע שלישי רצוף, גם הגיעו לאירופה וגם מצליחים לזרוק את טביב. כל זה בעונה איומה. מעבר לוויכוחים הערכיים, זה עוד עדות לחוזק של הפועל תל אביב. אם הם ייצאו מזה חזקים, הם בדרך להיות המועדון מספר 1.

אזי 16 במאי 2012

אבל אני עדיין לא מבין איך פוהורילס טוען שאת האליפויות והגביעים הפועל לקחו למרות טביב ולא בזכותו.
נכון, הוא מכניס המון רעש למערכת, בעיקר מאמצע שנה שעברה,
אבל בוא לא נשכח שהפועל הפכה לקבוצה שהיא היום מאז שהוא הגיע, הביא איתו את הנדנויה מכפ"ס ושם המון כסף על השולחן.

נכון, הוא אדם עלוב והוא (כנראה) מפרק את הפועל, אבל כל ההצלחות שלה היו בזכותו.

Sooner 16 במאי 2012

הוא לא שם שקל על השולחן.

תולעת 16 במאי 2012

נכון, הוא שם 5 שחקנים שהביאו תארים וליגת אלופות, וכך הגיע כסף לשולחן.

עדי אבני 16 במאי 2012

לא מדוייק. הפועל ת"א שילמה 6 מיליון שח לכפ"ס על השחקנים האלה, כסף שהגיע בעסקה סיבובית לכיס של טביב כשהוא נפרד מכפ"ס

תולעת 17 במאי 2012

כפר סבא יודעים מזה שהגיע אליהם כסף? הפועל לא שילמה שקל.

אזי 16 במאי 2012

לא אתה שמת שקל בטח..
אני מבין שדמארי, אדל ואורמוש הגיעו לבד… באוטובוס…
אני מבין שאת טוטו תמוז לא הוא הביא מבית"ר…
אני מבין שאת דה סילבה לא הוא הביא איתו מכפ"ס…

אתה משלם להם משכורת…

Sooner 16 במאי 2012

קופת המועדון משלמת להם משכורת. ובכן, בצורה עקיפה גם אני, כרוכש מנוי. לקופת המועדון טביב לא הכניס כסף.

תולעת 16 במאי 2012

מרתק. איך הגיע כסף לקופת המועדון, אם כך? איך נרכשו ומהיכן משולמות המשכורות של אדל, אורמוש, דמארי, אלרואי כהן, חוטבא? הכל ממנוים?
זה פלא שהקבוצה שלכם בכדורסל בגרעונות, עם ניהול כלכלי מבריק כזה.

אזי 16 במאי 2012

נניח 8000 מינויים?
נגיד ממוצע של 1000 שקל למנוי…
זה 8 מיליון שקל…
כמה עלו שחקני הרכש שהבאתם העונה?
כמה עולה לשכור את בלומפילד?
כמה עולה להחזיק מחלקת נוער?
כמה עולה לשלם משכורות לשחקנים?

גם אם תגיד שכל הכסף הגיע מליגת האלופות,
אתה לא יכול להתכחש שאלי טביב הגיע לפני שהייתם בליגת האלופות.
כסף הוא שם… אם הוא מצליח להחזיק קבוצה כבר 4 שנים בלי להביא כסף, למה אתה לא קונה את הפועל?

תקנה.. בלי כסף…

Sooner 16 במאי 2012

לאדונים אזי ותולעת,
לא נמאס לכם להביך את עצמכם?
8 מיליון שקל מנויים. אוקיי.
ליגת אלופות מה?
בתים באירופית כל עונה מה?
מכירת שחקנים מה? דה סילבה 3 מיליון יורו, ורמוט, שכטר, זהבי. ביברס.
המועדון הזה הרוויח סכומי עתק, חסרי תקדים במונחים ישראלים, בשנים האחרונות. איפה הכסף הזה?! זה שעכשיו הוא אומר "אני לא משקיע שקל", לא אומר שקודם הוא השקיע שקל. זה רק אומר שמשהו קרה עם כל עשרות מיליוני השקלים שהיו אמורים עדיין להיות בקופת הקבוצה.
להלן סיכום למי שלא משוכנע:
http://www.savehapoel.com/%d7%90%d7%99%d7%a4%d7%94-%d7%94%d7%9b%d7%a1%d7%a3/
העיקר שהאדונים תולעת ואזי משוכנעים שטביב השקיע מכיסו בהפועל תל-אביב…

Sooner 16 במאי 2012

ולא, אדון שלמה שרף. אסור היה לאלי טביב למשוך את הכסף ממכירת השחקנים לכיסו הפרטי. לא ע"פ חוקי מדינת ישראל ולא ע"פ חוקי פיפ"א

תולעת 16 במאי 2012

מאיפה הגיע דגלאס דה סילבה? מהשמיים? אלי טביב הביא אותו. הגעתם לליגת אלופות לא מעט בגלל השחקנים שטביב הביא. אם במקום להביא איתו שחקנים ולרסק את כפ"ס הוא היה קונה אותם בכסף, זה היה נחשב שהוא השקיע או לא?
העיקר שתאמינו לעצמכם, מסכנים נורא. הצילו את הפועל! שלושה גביעים, אליפות קיזוז, ליגת אלופות וליגה אירופית מאז שטביב "לא שם שקל" הגיע.

תולעת 16 במאי 2012

אגב החישוב הזה פשוט מביך. כאילו שמחנות אימונים, משכורות שחקנים, הוצאות על אבטחה ושימוש באיצטדיון, קנסות להתאחדות, ניהול מחלקת הנוער – כל זה לא עולה שקל. לא פלא שהפועל מרוויחה כל כך הרבה.

עופר פרוסנר 16 במאי 2012

סונר – אתה יודע מה דעתי על טביב, וכמה שאני לא אוהב אותו. אבל מה ששלו, שלו. האם אתה חושב שאת האליפות (ואחריה ההגעה לליגת האלופות שהכניסה את כל הכסף שטביב, באמת ובתמים, לא השקיע במועדון) הייתה הפועל משיגה לולא היה נכנס כשותף ומביא את דה סילבה וידין? בוודאי שיכול להיות שכן, ובוודאי שיכול להיות שלא.

טביב לא בסדר, ועושה דברים שלא ייעשו במועדון. אבל את מה ששלו לא צריך לקחת ממנו. הוא היה אינסטרומנטלי בשלוש השנים האלה של הפועל תל אביב, וצריך גם לתת לו את מה שמגיע לו.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

להעלות את קטן חולה למשחק זו לא פחות מהתאבדות וטיפשות.
ימפולסקי היה חייב לפתוח.
להפועל הגנה איטית וזקנה וגדיר, ורד ועמאשה ביחד היו מחסלים אותם אחרי 60 דקות של ריצה.

המשחק עצמו היה די מביש. המון עברות וגלגולים אין סופיים.
לא היו מצבים כמעט ומזל שהדרמה הקטנה המתיקה את המשחק.

משומר הוא אחד האנשים שאני לא מבין מה עושים בחיפה.
שחקן שאין לו כלום לתרום.
הגול הוא עונש נפלא על תופעת השכיבה על הדשא כדי לקחת אויר.

הקהל הנפלא שהגיע הוא עוד הוכחה למה חייבים להבריא את המוצר החולה הזה שנקרא כדורגל ישראלי.

אדום עולה 16 במאי 2012

tkh ychc vukl kbuuv ,rmv

Sooner 16 במאי 2012

מה שאני אזכור מהגמר הזה זה המשפט "זה הפרצוף שלהם", שאמרו במכבי חיפה על הגול של הפועל. באתר ערוץ הספורט הרימו אייטם שנועד "לקבוע" האם מדובר בגול כשר או "מסריח". עזבו לרגע בצד את טוואטחה שהמשיך לשחק בזמן שחברו, זה מהחווה הסינית, מאבד דם סמוך לדגל הקרן. אם הוא לא ראה, למה טועמה צריך לראות? הוא אמור לראות רק את איגייבור ולתת לו אחלה של כדור שבעולם (איזה יופי לראות את צעדי הבלט של איגייבור שנזהר לא להכנס לנבדל כשבעצם משומר 30 מטר מאחוריו). ואז, משומר, הפצוע קשה לא יודעים מה יש לו, ברגע שהוא מבין שאף אחד לא יכסת"ח אותו כדי שיוכל לתפוס כמה נשימות, קם ומתחיל לרוץ לשער כמו איילה בסרטים של קירשנבאום. האריה טרף אותה, המממממממ. וזה הפרצוף שלנו הם אומרים. מה עם הפרצוף שלכם?

דוד מירושלים 16 במאי 2012

סונר, מסכים איתך לחלוטין (ואני בכלל אוהד בית"ר), זה פשוט מגוחך המצב הזה פתאום הפצוע מתרומם לעצור את הכדור אחרי ה'פציעה' שלו, רק על זה חיפה צריכה להתבייש.
במקום זה הם מתבכיינים.

Sooner 16 במאי 2012

בעצם איגייבור בא לקראתם! הוא נזהר לא להכנס לנבדל ועצר את עצמו. יכול היה לרוץ בחופשיות. זו התחשבות!

אזי 16 במאי 2012

"ואז, משומר, הפצוע קשה לא יודעים מה יש לו, ברגע שהוא מבין שאף אחד לא יכסת"ח אותו כדי שיוכל לתפוס כמה נשימות, קם ומתחיל לרוץ לשער כמו איילה בסרטים של קירשנבאום."

ענק!

הופמן 16 במאי 2012

התלונות על השער מטופשות ומיותרות.

פראליה 16 במאי 2012

חייב לציין ביום קשה זה כי הכותב עושה את מלאכתו כאן ברמה נדירה במקומותינו, מסכים מאד עם הצורה שבה הוא מבין את המשחק, כבוד גדול לאתר ובכלל.

גיא 16 במאי 2012

מדהים אותי שכל כך הרבה הגיבו כאן על הדברים של טביב ועל הדברים של תמוז ואפילו על ההתנהגות של יונתן כהן בזמן ההתפרצות של תמוז, אבל אף אחד לא שאל שאלה אחת נורא פשוטה:

מכל האנשים בעולם, למה בחר ערוץ הספורט אחרי המשחק הזה להעלות לשולחן המראיינים דווקא את אלי טביב?
מה היה כל כך דחוף להם – בזמן שחצי אצטדיון, כמעט 20 אלף איש, ועוד 20 שחקנים ומאמנים, חוגגים גביע שלישי ברציפות של מועדון כדורגל ישראלי – מה היה כל כך דחוף להם להציף שוב את הרפש?
זה היה הרי ברור שלכאן זה יתפתח. כולם יודעים מה אלי טביב חושב ברגעים האלה, כולם יודעים שהוא לא חוכך בדעתו "איך לאחות את הקרעים" כמו שמודי קיווה לשמוע ממנו. אני מניח גם שכולם בערוץ הספורט ידעו שלהושיב את טביב ואת יונתן כהן לשולחן אחד זה מתכון לפיצוץ. למה אי אפשר לחכות עם הגועל נפש הזה עוד יום-יומיים? מה הלחץ?
לרוב אני נזהר מלהגיד משהו על "תפקידה של התקשורת בבעיות", ולזרוק עליה את כל החרא כמו שאוהבים לעשות במחוזותינו, אבל הפעם קשה שלא להשליך לפחות גלל אחד. ושלא יהיו ספקות – מהרגע שכבר נפלה ההחלטה להעלות אותו, אין לי שום טענה ליונתן כהן שקרא לצלם להתמקד בטוטו תמוז המקלל. זו לפחות היתה התרחשות אותנטית, ולא אירוע 'עיתונאי' מתוזמר וצפוי כמו הראיון עם טביב עצמו.
לא סתם היה ניכר במודי בר-און שכל המעמד גורם לו להרבה אי-נוחות. הרגע הזה שבו החליטו במערכת ערוץ הספורט להעלות את טביב לראיון נאצות של 13 דקות במקום להתמקד ברגע הכי מרגש והכי יפה של כל עונת כדורגל – הוא הרגע שבו העדיף ערוץ הספורט את העיסוק ברפש במסווה עיתונאי על פני אהבת המשחק.
הרגע שבו העדיף ערוץ הספורט את משה פרימו על פני מודי בר-און.
תזכרו את הרגע הזה.

Sooner 16 במאי 2012

למה את טביב? הוא הכי מעניין. ככה פשוט, והוא נתן הצגה, אין מה לומר

גיא 16 במאי 2012

בדיוק מה שהתכוונתי.
ביום שנבין שוב שהרבה יותר מעניין לראות את השחקנים חוגגים עם הגביע, מאשר את הבעלים פותח את הפה, אולי משהו יתחיל לזוז לכיוון הנכון.
הרי אנשים כאלה, כמו טביב ואזגי ולהבדיל מיליוני הבדלות אפילו יענק'לה שחר, הם כמו ילדים בני 3. הם ניזונים מתשומת לב. כל עוד אתה מבהיר להם שהם מעניינים, הם ימשיכו לצרוח ולזהם את האווירה. ברגע שתפסיק להתעניין בהם, הם יילכו קיבינימט.

גיא 16 במאי 2012

חוזר בי, יענק'לה שחר שורבב לכאן שלא בצדק.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

כי ערוץ הספורט חי מהרפש הזה.
כי ערוץ הספורט מקדם כתבי רפש כגון פשחצקי ושות.
כי ערוץ הספורט לא נשאר לו דבר מעבר לכותרות מחפישות.
כי ערוץ הספורט מחפש דם…ומוצא אותו.

כסיפוביץ 16 במאי 2012

מחפישות= מכפישות כמובן

hector 16 במאי 2012

בדיוק.
וזה כל התרבות פה. כמו שכתבתי – 103FM מיישרים קו עם 102FM של אופירע והפכו תוך שנה לאותה תוכנית. אותו רפש.
הכל רפש.
יציע העיתונות בהתחלה היה סביר. היו דיונים סבירים. היום זה תחרות מי צועק יותר טוב.

שלו 16 במאי 2012

לא רק שהוא מעדיף את פרימו על בר-און,
זה נראה כאילו מודי אומר לעצמו שזאת הפעם האחרונה שהוא משתתף בכזה דבר.
היה צריך וראוי לראיין את טביב, היה אפשר גם לשאול אותו שאלות קשות.
לי כצופה מהצד זה נראה כאילו ניסו יצור סיטואציה בה הוא יגיד את מה שאמר ושתהיה מהומה.
ברור שאם היה מתראיין ע"י מודי ללא האספסוף סביבו, הוא היה נשאל וגם עונה על הכל.
ברור לי שמודי היה מוציא ממנו גם הרבה יותר.
אבל הצורך לכאן ועכשיו וכמה שיותר מכוער הכריע.
זאת לא עיתונות ראויה זו הייתה סגירת חשבון דו-צדדית.
ואני מודה שפעם ראשונה שאני רואה את פרימו המקורי, וזה לא מצחיק, זה נראה כמו חיקוי עלוב של יצפן.

הבעיה היא חוסר האיזון בסיקור של הריב הזה.
זה שטביב עבריין מורשה זה הבנו.
והאוהדים שזרקו לו רימון הלם? שמפגינים מול ביתו? שמשחיתים את הקבר של ההורים של חולדאי.
חסידי אומות העולם.
* גילוי נאות אני אוהד מכבי ת"א, אבל ממש לא אכפת שהפועל ניצחה אתמול.

עדי אבני 17 במאי 2012

כמה תיקונים:
1. לא נזרק רימון רסס לעבר ביתו של טביב אלא רימון עשן, וגם הוא לא קלח. ההבדל בינהם הוא כמו ההבדל בין אקדח קולט לאקדח סיכות
2. גם הרימון שנזרק לא מוביל לאוהדי הפועל ת"א. איש מלבד טביב (שמובן עדותו לא משוחדת) לא טוען שהרימון נזרק ע"י אוהד הפועל. למשטרה אין קצה חוט, והם לא פוסלים אירוע עברייני
3. להפגין מול ביתו של בעלים של עסק בעל עניין לציבור זה לא רק חוקי, אלא גם האלטרנטיבה השפויה במחאה.
4. אז איזה אידיוט כתב כמה מילים מגעילות על הקבר של הורי חולדאי לפני 5 שנים. יום לאחר מכן עשרות אוהדי הפועל נסעו וניקו זאת תוך שהם מבקשים סליחה קולקטיבית. להזכיר את זה ע"י צד שלישי אחרי 5 שנים זה במקרה הטוב התקטננות ובמקרה הרע מונע מאינטרס זר

hector 16 במאי 2012

נו זה ברור.
זה אותו ערוץ שמשווק את יציע העיתונות בפרומו של צעקות ומתגאה שצרחות ובתכנים הירודים של יציע העיתונות.
זה אותו ערוץ שמעסיק את פרימו שהוא סוג של אופירע אסייג גירסה טיפה פחות רעה. אבל גם מאותו שטנץ.
זה אותו ערוץ שנותן במה לאמריקני עם מבטא אנגלי בעברית שלו שחוץ מלצחוק ולומר "הוא לא פספס ארוחה בחיים שלו" בפעם ה60000 לא תורם כלום לשידור.

אבל זה בכל התקשורת בארץ – כמה שיותר בהמי, כמה שיותר צעקות.
תאזין ל103FM ותראה איך הם מנסים בכוח להגיע לרמה של 102FM של אופירע.

סוס זקן 16 במאי 2012

הייתי אתמול במשחק עם סייח צעיר.

פקקים בדרך לאיצטדיון.
חצי שעה חיפוש חניה (תחבורה ציבורית נורמלית – אין).
איצטדיון נורא. על המרחק מהדשא כבר טובים ממני כתבו קינות. למעלה מ- 30,000 צופים, דגלים מתנופפים – ופשוט אין אווירת משחק.
סייח הגיע ישר מהאימון. רעב. נקניקיה ב- 18 שקל, אלוהים ישמור.
שריקת פתיחה. משחק פח. אין מה לדבר על חיבור שתי מסירות – אפילו אחת לא מחברים. שיעמום. מרחוק ניתן לראות אנשים מבוגרים עפים כמו פינים של באולינג ללא סיבה נראית לעין.
מחצית. שירותים מטונפים.
מחצית שניה. מסביבי כולם נושאים תפילה, איש איש לאלוהיו, שיצילנו מהארכה. גול משום מקום, ובמקום עידוד – קללות ונאצות.
פקקים בדרך הביתה.
בטלביזיה בבית – בהמה א' מקללת את בהמה ב', שמכפישה את כל העולם.
השנה הבאה צפויה להיות גרועה עוד יותר. רק נס יציל אותנו מירידת ליגה.

מה אומר ומה אדבר – ערב ענק!!!!!!!!!!!
ניצחנו 2:1 (את חיפה!), זכינו (שוב!) בגביע!!!!!

סוס זקן וסייח צעיר מחייכים מאוזן לאוזן.
מפגרים, אבל אופטימיים.

דור 16 במאי 2012

משהו על טביב: התקשורת עוסקת בהרחבה, ובצדק, בגזענות של אוהדי בית"ר נגד ערבים – המאמצים של ההנהלה למגר את התופעה מחד גיסא, והגזענות המכוערת של "לה פמילייה" וחבריהם מאידך גיסא. בחודשים האחרונים מועלות טענות גם נגד אוהדי הפועל, שלפיהן השנאה כלפי טביב היא על רקע עדתי – כאילו ששאול אייזנברג הגיע אלינו מצנעא.

אבל לפני כמה שבועות, כשאוהד של הפועל טען שטביב ניסה לדרוס אותו באחת ההפגנות (החוקיות והלא-אלימות, עד כה לא יוכח אחרת) מול ביתו בכפר שמריהו, טביב לא היסס לטעון בתגובה שאוהדי הפועל משלמים לערבים במצב כלכלי קשה כדי שיפגינו מול ביתו. האיש, שלמרות חיבתו לצעיפים של בית"ר הוא לצערנו עדיין הבעלים של הפועל, לא היסס להוציא מהמחנה את האוהדים האדומים בני המגזר.

והארץ לא רגשה ולא סערה. ושרף ממשיך להגן בלהט ובשידור חי על האיש שלא רק עושה הכל כדי להחריב את הפועל ת"א, אלא גם מפגין גזענות מכוערת שאחרון האוהדים היה מתבייש בה. ואולי פשוט קל להיכנס באוהדים, של הפועל ובית"ר גם יחד, אבל כניסה חזיתית בטביב על התבטאות כל כך מכוערת תגרור סיפור שיודלף לאתר המתחרה. אז נזהרים, נזהרים מדי.

וחוץ מזה – איזה משחק מחורבן. אבל כן, 15.5. כן, דקה 92. כן, שוב מכבי חיפה. לא האמנתי שזה יכול לחזור על עצמו. איזה יופי. לרגע אחד בעונה המגעילה הזאת הייתי באמת מאושר.

דור 16 במאי 2012

כמו כן, מדהים שאדם שהורשע 4 פעמים בבית משפט מעז בכלל לבוא ולפעור עיני רגל בראיון כשהוא תוהה מדוע מכנים אותו עבריין מורשע. עוד יותר מדהים שלא מזכירים לו באותו הרגע מה מקור הקריאות האלה.

דור 16 במאי 2012

*עיני עגל, נו.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

Point of View- thanks for the kind words.
I write about what I think and feel. This is not journalism and does not aspire to be. You don't have to read my posts though I'd prefer you'd countinue reading (of course).
However, if your talkbakcs will continue to be offensive and dirty-toungued I will not screen them.

Point of view 16 במאי 2012

Yoav Shalom,

I would like to apologize if you found my comment offensive and dirty-tongued. This was not my initial purpose and I am sorry it came out this way.

My comment was aiming to show the symmetry between the subject (Israeli sport and football specifically) and its critics (journalists, bloggers and fans), and how these two are showing strong correlation – although the critics would not like this comparison.

To make a long story short, I believe there is a place for strong criticism and a thorough cleansing of many of the illnesses that are so common in Israeli sport, however, they must be addressed, justified and backed up by strong, clear evidence, and not only by gut-feeling saying and assumptions – which control the public discussion.

In order to make things better and create a productive dialogue, the feedback and criticism have to be on a higher level than the object of criticism.

Have a good day and all the best

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

פוינט אוף וויו- אני מסכים אתך באופן עקרוני- ברור שמוטב כי ביקורת תהיה נתמכת בעובדות.
אני חושב שהטקסט שלי מסביר מדוע אני מבקר את הכדורגל הישראלי (או ליתר דיוק, את המשחק אתמול). מרבית הטקסט הוא סיבות לביקורת שלי.

צור שפי 16 במאי 2012

הכל טוב אבל "מהראן לאלא בכושר נהדר"? באיזה פלנטה בדיוק?? אולי בלאלאלנד.

אסף THE KOP 16 במאי 2012

בורוביץ, אף מילה על ההתנהגות של טוטו תמוז הפרחח ?

קורא 16 במאי 2012

מסכים עם רב הפוסט, זה מה שאמרתי גם (אחרי משחקים ספורים ביותר שראיתי השנה) – הרמה ממש ממש נמוכה – ללא כל יכולת טכנית של אף שחקן ותיאום קבוצתי (והייתי בגמר לפני שנה – גם לא היה משחק גדול אבל הרבה יותר טוב בשני האספקטים האלה).
בגול היתה לי שמחה כפולה – גם הפועל זכו וגם נחסכה חצי שעת שיעמומון נוספת (ואני יודע שאני לא חייב לראות וכל אלה…)

Point of view 16 במאי 2012

hey Pralia,

not sure what the problem is… all I wanted to say is that by provocation you cannot solve anything. Just to complain doesn't help and leads to a dead-end – maybe the manner in which it was addressed was not to your liking, but this is a different issue. Your response, clearly, is not explained, justified or adding anything – so whatever you wanted to say was not understood.

Other than that, have a good day!

Comments closed