להתבטל בפניו

אני שמח שאוסקר גארסיה מונה למאמן מכבי תל אביב בשנתיים הקרובות- בתקווה שזה אכן יהיה לשנתיים, לפחות.

אני חושב שאם גארסיה מונה להיות המאמן הראשי של קבוצת הנוער בברצלונה אז הוא איש מקצוע רציני ביותר.

מחלקת הנוער של ברצלונה, הלה מאסיה, הצמיחה בשני העשורים האחרונים רבים מן הכדורגלנים בצמרת העולמית.

בעבר פפ גווארדיולה היה שם מאמן ראשי, וגם לואיס אנריקה (שקיבל לאחר מכן את רומא).

מכבי תל אביב צריכה להיות גאה שאוסקר גארסיה הסכים לאמן אותה.

מהפרספקטיבה שלו, אני מעריך שזה בעיקר הכסף שהביא אותו לישראל.

אולי גם ההזדמנות לעבוד עם קבוצה בוגרת, למרות שהוא יכל בוודאי לאמן קבוצה בוגרת במקום אחר.

אולי יש סיבות נוספות. אולי לא היה לו הכי טוב במחלקת הנוער של ברצלונה. אבל זה פחות משנה.

מה שחשוב זה שאיש מקצוע בקליבר שלו הסכים לאמן בקרית שלום.

עשרות מאמנים כשלו במכבי תל אביב בדור האחרון.

אולי גם ההתחלה של גארסיה לא תהיה טובה.

אז וודאי נקרא ונשמע עד כמה הוא פלופ. עד כמה לא כל מאמן זר יכול להצליח בישראל. עד כמה מאמנים זרים הם גם זרים למנטאליות שלנו ושממש לא כדאי להחתים אותם.

אלו כמובן שטויות.

אסור להחתים מאמנים שכל מה שהם יודעים ומכירים זה את המנטאליות שלנו. כי המנטאליות הזו הביאה אותנו לאבדון.

אנחנו לא מדינת כדורגל. וחמור מכך: הכדורגל אצלנו הולך ומתדרדר ככל שמתקדמות השנים.

אין לי צל ספק שפעם היה כאן כדורגל הרבה יותר טוב מהיום.

וכמובן שגם אז הוא לא היה מספיק טוב בסטנדרטים בינלאומיים.

אבל כיום אנחנו זיבורית.

וגם אם לא היינו זיבורית, אנחנו בוודאי כאלה מול תרבות הכדורגל של ספרד וברצלונה.

לכן אנחנו חייבים להודות על כך שגארסיה מאמן כאן.

מבחינתי, כל מה שהוא אומר הרבה יותר נכון ממה שאומרים אנשי מקצוע מקומיים.

כי הוא אימן את קבוצת הנוער של ברצלונה.

הוא סומן להיות חוליה בשרשרת של גדולי עולם.

הוא גם שיחק בברצלונה ובקבוצות צמרת אחרות.

בהשוואה אלינו- הוא נישא. ודבריו- דברי אלוהים חיים.

הספק היחיד שיש לי בנוגע אליו הוא שהסכים להגיע לכאן.

ישראל לא ממש מסומנת על מפת הכדורגל העולמי.

החלטתו של גארסיה דורשת הסבר. או לפחות- מעלה תמיהות.

אך אין לכך קשר לעובדה שהוא סוג של ענק שהגיע למדינת הגמדים.

כולנו- אוהדים ובעיקר עיתונאים- צריכים להתבטל בפניו. לפחות בעונתו הראשונה.

 

 

מות גיבור
אז איך מתקנים את זה? (אורי אמיתי)

37 Comments

בובו 22 במאי 2012

הסיבה שגרסיה הגיע למכבי היא קרויף.

הוא שיחק עם הבן בקבוצה של האב.

יוהן קובע הרבה בבארסה והוא ישפיע על זהות המאמן הבא.

יוהן כבר החמיא לגרסיה בעבר וטען שהוא מוכן לקבוצה הבוגרת.

גרסיה רוצה את ברכת האב ולכן נעתר לבקשת הבן.

יום אחד יגידו שהמאמן של בארסה התחיל במכבי ת"א?

:)

גילי פלג 22 במאי 2012

יואב, הטרמינולוגיה של להתבטל קצת קשה לי, אני לא סבור שיש להתבטל בפני אף אחד, אבל רוח הדברים מוסכמת עלי.

תולעת 22 במאי 2012

החתימה שלו תמוהה מאד. אם הוא כל כך מוערך מה יש לו לחפש כאן? שיוכיח שהוא בא לעבוד ולא לעשות סיבוב וללמד את הילידים להתנהג.

יואב 23 במאי 2012

1-קרוב לדלתו של יוהן.
2-משכורת טובה.
3-אכזבה מחוסר ההתקדמות לברצלונה ב.

תומר חרוב 22 במאי 2012

אל תדאג, הוא בא עם מילת הקסם שמהפנטת את הישראלים- ברצלונה.
"תגיד אוסקר, למה אתה נותן קרדיט ליואב זיו?" הוא יישאל ויענה בקלילות:"בברצלונה…." ויהמם את הציבור הישראלי בידע הטוטאלי שלו שכן הוא בא ממתת האל, מהקבוצה הגדולה ביותר בכל הזמנים ששיחקה את הכדורגל הגדול ביותר בכל הזמנים וגידל את השחקנים שיהיו הגדולים ביותר בכל הזמנים תחת השיטה הגדולה ביותר בכל הזמנים.
אצלו ברק יצחקי יתעלה על הקריירה של חיים רביבו ויהיה שופט מוביל באייל גולן קורא לך.
אצלו אלירן עטר יהיה כאלכסיס סאנצ'ס, יטמע היטב בשיטה ולא ינסה לקחת את המשחק בכוח על עצמו.
אצלו קלמי סבן כבר לא יהיה מגן סטלן ואהוב אלא דני אלבס אימתני ורשע.
שירן ייני יהיה לבוסקטס ואבי סטרול יהיה לפיקה.
חבל שישראלביץ שוחרר, אפשר היה לבנות את המשחק של מכבי על גמד ארגנטינאי שלמרות הציפיות, מעולם לא הצליח בנבחרת.

אזי 22 במאי 2012

אתה מוזמן לצחוק כמה שאתה רוצה, אבל אם תחזור למשחקים של תחילת העונה של מכבי, עטר היה סאנצ'ז ויצחקי התעלה על רביבו וזיו היה מינימום פטריס אברה

הפונציאל קיים, הוא כבר הוכח, רק צריך למצוא את המאמן שיגרום לשחקנים להפסיק להיות מאוהבים בעצמם..

אזי 22 במאי 2012

סליחה, יצחקי זה מתחילת עונה קודמת.
העונה הצלחנו להיות הקבוצה הכי טובה שהייתה פה אפילו בלי יצחקי..

עפר וקסלבאום 22 במאי 2012

מצוין.
בעיקר השורה התחתונה.

ברק 22 במאי 2012

תומר, זכותו להמם אותנו. הוא יודע כדורגל יותר טוב מכל אחד מאיתנו. אפילו אלישע וקשטן יודעים כדורגל יותר טוב מכל אחד מאיתנו. הם לקחו קבוצות למסעות מוצלחים (יותר או פחות) באירופה ואנחנו לא. וחוץ מזה, הם נמצאים כל שבוע באימון ואנחנו לא.
אני לא מבין מה כל כך חשוב לנו שיותר לנו להביע את דעתנו הלא-מלומדה ושיתייחסו אליה ברצינות.
תפקידינו הוא לשמר את רוחה וערכיה של הקבוצה ולא להיות מבקר המדינה. בשביל זה יש קלפי.

יואב 23 במאי 2012

תומר,
לא ברור לי מאיפה אתה שואב את הזילזול.זה בדיוק הצד השני של אותה ישראליות מתרפסת שאתה מדבר עליה-גימוד האחר(שכבר הספיק לשכוח את מה שלא למדו פה).
יש גם אמצע, אתה יודע.שם, אתה רואה, בוחן ומנסה להבין את מה שמנסים לייצר ורק אחר כך מחווה דעה עינינית שלא תלויה בדברים שלא קשורים למקצוע.

תומר חרוב 23 במאי 2012

מה נסגר עם ההומור שלכם?
לא באתי לגמד אותו, התכוונתי לכך שבורוביץ לא צריך לדאוג כי למרות שפה נהוג לזלזל בזרים אז במקרה הזה יש שוני כי הוא מברצלונה שהיא כידוע המאמי הלאומית. אז אם לא שמתם לב זו יותר בדיחה על חשבון התפיסה הזו מאשר על מכבי.

יואב 23 במאי 2012

(:

אזי 22 במאי 2012

אני מעריך שהוא בא למכבי כדי לעבוד עם ג'ורי קרוייף, הבן של יוהן קרוייף, האיש שקובע המון בברצלונה.

אני מאוד מקווה שהוא יצליח, לא רק כי אני אוהד מכבי..
אני מקווה שהוא יצליח כדי שמאיר אינשטיין, רון קופמן ומשה פרימו, שלושה אנשים שאלמלא המזל שלהם ליפול בתחום הספורט הם היו מעבירים את חייהם בתחנת הטוטו הקרובה שותים קפה ומפסידים את כספי ביטוח לאומי, ישבו היום ורבע שעה מתוכנית ה"ספורט" שלהם, צחקו על זה שהשחקנים של מכבי לא יבינו את המאמן.
רבע שעה.
בהתעלמות מוחלטת מזה שהמאמן של אלופת אנגליה לא ידע אנגלית בתחילת העונה.
שכשמוריניו הגיע לצ'לסי גם בקושי ידע כמה מילים באנגלית.
"הם חושבים שהם באירופה" הם צחקו.
ביזיון.
ביזיון שזה מה שמסקר את הספורט שלנו.
לא הרמה של הכדורגל מבזה אותי, הפרשנים שלה מבזים אותי.

טל בן יהודה 22 במאי 2012

אזי,

אתה מתאר כאן במילים אחרות את הפרדוקס של (רוב) תקשורת הספורט הישראלית.

הם יודעים להתלונן על ולבקר את העובדה שאין כאן תרבות ספורט, אך כשמביאים מאמן זר שמבין כדורגל – כל מה שהם עושים זה צוחקים ומלגלגים…

אולי הגיע הזמן שנשאל את השאלה מה התחיל קודם, כי אני לא לגמרי משוכנע מי כאן התחיל את המעגל האכזרי הזה? הלגלוג וזלזול של התקשורת או חוסר התרבות של הספורט.

אזי 23 במאי 2012

אני לא בטוח שיש ביצה ותרנגולת.
לדעתי אלו שתי ביצים שסרחו עם השנים מחוץ למקרר

אבל אני כן יודע, שבמשוואה רמת קהל, רמת משחק ורמת עיתנות.. אמור להיות הרבה יותר קל להרים את רמת העיתונות.
ואני כן חושב, שזה יעזור להרים קצת גם את השניים האחרים.

ניתאי 22 במאי 2012

לזכותו של גולדהאר ייאמר שהוא לא מפסיק לנסות, וגם מחדש ומרענן. אמנם גם שחר, גם ארקדי וגם בנבחרת ניסו את זה ולא רשמו הצלחות גדולות, אבל זה לא פוסל.
מה שכן המהלך הזה עשה הוא קיצור הסבלנות של התקשורת וסביר שגם של הקהל. בקליקות עיתונאים-מאמנים הנוכחיות, ששומרות על התחת ועל המקורבים של עצמן, הביקורת תתחיל בערך 10 דקות לתוך משחק האימון הראשון. ואז השאלה תהיה האם באווירה הזו הוא יצליח להביא תוצאות, ואם לא (וסביר שלא. לא בגלל האווירה. בגלל שבאמת צריך זמן) האם גם לו וגם לבוס שלו תהיה מספיק סבלנות ויכולת לספוג הכל.

אזי 22 במאי 2012

פרשנות מעניינת ששמעתי היא שזאת פעם ראשונה שגולדהאר לא פועל כדי לרצות את הקהל.
נמני ואיווניר היו בגשביל הקשקושים שצריך מאמן מכביסט, שמכיר את רוח המועדון
אז אולי עכשיו, כן יהיה לו אורך רוח לעמוד בלחץ

מה שכן, באמת כבוד לאיש. הוא לא מוותר

אביאל 22 במאי 2012

אני חושב שהוא בא לכאן, כי כאן הוא יקבל קבוצה שעם קצת סדר ומשמעת הוא יוכל לקחת אותה לליגת האלופות בלי הרבה יותר מדי בעיה, זו הבמה המרכזית היום.

בכל מקרה, עד שלא תיהיה האופציה שאין הגבלת זרים למאמן זר יהיה קשה כאן מאוד, השחקנים הישראלים מומחים בלגרום למאמן כזה (שיבוא עם דרישות שונות לגמרי ממה שהם רגילים) לעוף מכאן מהר, אני מקווה שהוא ימצא דווקא את אלה שלא ינהגו כך.

שער 13 צהוב 22 במאי 2012

לי זה דווקא ברור למה מאמן נוער זה בדיוק מה שצריך
כמי שמנוי כבר שנים ארוכות אי אפשר שלא לתהות איך השחקנים המובילים בארץ כושלים משחק אחרי משחק כמעט בכל יסודות המשחק.

השאלה האם אוסקר מבין שהגיע לליגת חובבים שמאמינה שתפקיד המאמן זה בעיקר לגרום לשחקנים להתייחס ברצינות למקצוע שבחרו

איכשהו אני אופטימי ומחזיק אצבעות שזה יצליח.

טל בן יהודה 22 במאי 2012

בורוביץ',

פחות או יותר מסכים עם כל מה שאתה כותב כאן…
אבל כמי שחי את עיתונות הספורט הישראלית כבר שנים, גם אתה בטח יודע שכבר ממחר נראה את טורי ה"אנטי" בכל העיתונים.

מה כבר אחד כזה יכול ללמד אותנו בכדורגל? אנחנו העם הנבחר, כל מה שינסו ללמד אותנו אנחנו כבר שכחנו ממזמן…

אזי 23 במאי 2012

שכחת "הוא לא מכיר את המנטליות שלנו"

ארז (דא יונג) 23 במאי 2012

בורוביץ' – קבוצת המילואים של ברסה וקבוצת הנוער של ברסה הן שתי קבוצות שונות.

ברסה ב' (או ברסה אתלטיק), שמשחקת בליגות הנמוכות (שנייה/שלישית) בספרד היא הקבוצה אותה אימנו פפ ולואיס אנריקה אחריו.

אוסקר אימן את קבוצת הנוער של המועדון, שמשחקת במפעלי הנוער בספרד, שהיא לא אותה קבוצה אותה אימנו השניים הנ"ל.

(כל זאת מבלי לגרוע מהעובדה שהוא מינוי שנראה מבטיח הרבה יותר מכל שם אחר שעלה בהקשר למכבי ושהוא מעורר לפחות קצת תקווה לגבי העונה הבאה).

ויכסלפיש 23 במאי 2012

אזי, למה אתה מקשיב לגיבוב הזבל ברדיו?

השאלות המעניינת הן איזה תקציב יש לו ואת מי יוכל להביא, למכירת מנויים ברור שהשם שלו יועיל אבל יש בישראל בעיית סמכות קשה למאמנים שמקבלים תכתיבים מהבוסים ונאלצים להסתדר עם מה שיש, כמו במקרה מתיאוס. בתור אוהד מכבי אני מקווה שהוא לא יטוס כל שבוע/שבועיים לספרד כדי להתרענן

איתן מקטמון 23 במאי 2012

ואכן עבר יום אחד וכבר הכותרת שמדביק עורך הארץ לכתבה של עזי דן מדברת על הספינה הטובעת.

לדעתי החיבור של האנשים האלה למכבי יכול להיות מסוכן מאוד עבור שאר הליגה, כי עם בנייה נכונה ומחודשת (שסביר שתיקח שנתיים שלוש) מועדון עם כסף ועם היסטוריה כמו מכבי יהיה קשה מאוד לעצור.

מזל (של כל מי שלא צהוב תל אביבי ומדושן) שהעיתונאים ההיסטריים לא יתנו להם להוציא עשרה מחזורים ויפרקו אותם מבחוץ.

נדב 23 במאי 2012

יואב ידידי. משום מה כולם טועים לחשוב שפפ גוורדיולה (ולואיס אנריקה) אימנו את הנוער של ברצלונה. זה פשוט לא נכון! הם אימנו את בארסה ב', שזו קבוצת המילואים של המועדון – קבוצת בוגרים מקצוענית שמשחקת כרגע בליגה השנייה. זו לא קבוצת נוער!!!
אוסקר אימן את קבוצת הנוער הבכירה של בארסה (נערים בני 16 עד 18). הוא מעולם לא אימן קבוצת בוגרים.
פפ ולואיס אנריקה לעומתו מעולם לא אימנו קבוצות נוער.

יואב 23 במאי 2012

הנקודה המרכזית פוספסה.
מיטש בעצם הצהיר שהפעם הוא משקיע בצוות מקצועי(זאת הפעם הראשונה שהוא בוחר את איש המקצוע ללא ירושות או מיגבלות אמצע עונה) והשחקנים יצטרכו להתיישר. השחקנים כבר לא המרוויחים הגדולים במכבי מול מאמן של מאה אלף דולר.

צור שפי 23 במאי 2012

בתור אוהד הפועל אני קודם כל מקנא בצהובים על זה שיש להם בעלים שמוכן ללמוד מטעויות ולהשקיע. אני גם מפרגן – באופן עקרוני חשוב שקבוצות שמנוהלות ומאומנות על ידי בעלי מקצוע מהמעלה הראשונה יצליחו. אם מכבי תל אביב בעונה הבאה תיקח אליפות זה יהיה מסר שקשה להגזים בחשיבותו לעדר החלטוריסטים המקיף אותנו מכל עבר (כולל בתקשורת כמובן). במקרה כזה אשים את תעובי למועדון הזה על hold. בשורה התחתונה בסך הכל אני מאוד מסכים עם רוח הפוסט.

דנרוב 23 במאי 2012

זוכרים את לואיס פרננדס? ההוא שכשחקן זכה ביורו(!), באליפות וגביעים בצרפת? ששיחק במונדיאל?

שזכה בתארים בצרפת ובתואר אירופי, כמאמן! גארסיה טרם אימן קבוצה בוגרת…

אז כן, אני מניח שגארסיה רציני יותר מהצרפתי, שהתאהב במנטליות הישראלית (ויש שיאמרו שהגיע אתה קומפלט מהבית), אבל רק ימים יגידו. את פרננדס, למרות כל הישגיו העצומים כשחקן וכמאמן, התקשורת הישראלית כינתה "ליצן". נראה מה יהיה היחס לגארסיה בימים לא טובים.

גל 23 במאי 2012

אל תדאג, אם יש משהו שהכדורגלן הישראלי באמת יודע לעשות זה להתבטל.

דנרוב 24 במאי 2012

תגובות הממתינות לאישור ישתחררו אי פעם?

קסיוס קליי 24 במאי 2012

מהלך נכון של מכבי.
אם הוא יצליח או לא זו שאלה אחרת שלא תלויה רק במאמן.
הדבר הכי טוב שמכבי יכולים לעשות זה להתעלם מהתקשורת.

Tal 24 במאי 2012

בורוביץ', הייתי רושם שאני מסכים לכל מילה, אבל הניסוח קצת מוקצן בעיניי, אז אסתפק ב: מסכים מאוד.

הגיע לפה פאקינג מאמן הנוער של מחלקת הנוער הטובה בעולם. איש מקצוע שמגיע טרי טרי מאחד מתפקידי האימון המבטיחים בעולם.
הייתי מוסיף גם על הניסיון והידע להפיק קבוצה ממחלקת נוער איכותית (כמו שיש למכבי בשנים האחרונות, מה שלא מתבטא בכלל בבוגרים) ועל הקשרים המצויינים שאולי יביאו זרים איכותיים מעודפי מחלקת הנוער (שמזינים חצי מהליגה הספרדית) או סתם שחקן בינוני בקליבר אירופאי שישמח לשחק תחת ג'ורדי קרוייף ואוסקר גארסיה מברצלונה, ולא תחת רן בן שמעון ממכבי פ"ת.

עוד מהלך גדול של מיץ'. עכשיו רק נשאר להעיף את עטר, יצחקי, סבן ושאר המרוויחים שלא בצדק.

יואב 24 במאי 2012

פרופיל אחר לגמרי של אנשים שנמצאים בנקודות שונות לגמרי בהתפתחות הקאריירה שלהם. לא רואה מקום להשוואה מלבד זה שלשניהם אין דרכון ישראלי(סו פאקינג וואט).

יואב 24 במאי 2012

תגובה לדנרוב.

דנרוב 25 במאי 2012

מסכים בגדול, אך בכ"ז כל מה שנכתב על גארסיה כשחקן, די מתאים לפרננדס, שהגיע להישגים ותארים במדינה בה הכדורגל הרבה יותר טוב משלנו פלוס תואר יבשתי.
גם כמאמן הוא הגיע להישגים מופלאים ונסיונו גדול בהרבה מזה של גארסיה (שלא לדבר על מאמני ארצנו).
בסופו של דבר, גם מול פרננדס אנחנו זיבורית… גם הוא, בהשוואה אלינו, נישא.

נכון, לישראל הוא הגיע בשלהי הקריירה, הרבה אחרי השיא, וגארסיה מגיע כדבר הגדול הבא… ובכ"ז אני חושב שפרננדס לא קיבל את הכבוד המגיע לו (גם אם זה היה לא מעט באשמתו).

שלומי 5 במאי 2013

איזה כיף לחזור לטור כזה ולקרוא את התגובות :)

Comments closed