המבחן של הלוזר*

אם לברון מפסיד במשחק הקרוב הוא לוזר.

כי אם לברון לא זוכה באליפות ה-NBA אפילו פעם אחת בקריירה אז הוא לוזר.

כי הוא לברון ג'יימס.

אני, כמו מנחם, חושב שה-NBA זו ליגה של כוכב העל. ואני חושב שלא היה כוכב על גדול מלברון מאז ג'ורדן. אני חושב שבהרבה מאוד אלמנטים לברון עולה על ג'ורדן.

אבל ג'ורדן זכה בשש אליפויות. לא יכול להיות שלברון יזכה באפס.

אגב, אציין כי אני חושב שג'ורדן שחקן טוב יותר, ולא רק בגלל ההפרש בטבעות.

אבל אני גם חושב שלברון יכול היה להתפתח להיות שחקן טוב כמו ג'ורדן (ואולי אפילו יותר) אם היה כבר זוכה בכמה אליפויות.

אני יודע שאני מאוד מחמיר עם לברון. אך אין לי ברירה אחרת. עם הטוב ביותר אתה צריך להחמיר ביותר.

כי הציפיות שלי מלברון הם בשמיים. אני לא חושב שיש לו ציפיות מעצמו כמו שלי יש ממנו.

לפני כמעט עשר שנים חזרתי מארצות הברית. לברון עלה מכיתה י"א לי"ב. אני כבר שמעתי עליו כשהיה בכיתה י'.

דורפן היה עורך המגזין של הארץ, והעורך הקבוע הראשון שלי בעיתונות. סיפרתי לו על לברון. והוא אמר לי לעשות עליו כתבה- למרות שעד אז לא שמע עליו.

בזכותו הייתי הראשון בישראל שכתב על לברון. דיברתי עם עיתונאים בקליוולנד שסיקרו את קריירת התיכונים שלו. אני חושב שגם אני (שידעתי כבר אז כמה הוא מיוחד) לא חשבתי שהוא יהפוך ב-NBA לכזה שחקן ענק. וחשוב לציין כי הוא עשה זאת כבר מהתחילה.

עומס הציפיות מעולם לא פגע בלברון ג'יימס. הוא עצמו פגע בעצמו לעתים כשהוא לא ניצח בכמה משחקים ענקיים.

וכמובן שהיו אינספור משחקים ענקיים שבהם הוא כן היה ענק. וכמובן שאני חושב שהדבר שהכי פגע בו- וחייבים לחזור ולומר זאת- זה שלא היו סביבו קבוצות טובות.

במובן הזה הוא בחיים לא נהנה מהפריבילגיות של מייקל, מג'יק, בירד, דאנקן, קובי, שאק ועוד.

האם זו אשמתו שלא נבנו סביבו קבוצות גדולות? אני לא חושב בכלל, אבל אם מישהו בכל זאת יטען זאת אולי יהיה קשה להפריך את הטענה עד הסוף.

אבל אני לא חושב כך. אני חושב שלברון הוא כליל שלמות של כדורסלן וספורטאי ואולי גם אדם (במובן של התנהגות כספורטאי-על. לא יודע כמה הוא נחמד לתקשורת ובמקרה שלו זה גם ממש לא מעניין אותי).

אף פעם אין לי שום רצון לראות את לברון מחוץ למגרש. הוא קצת קלישאי, למרות שאינטיליגנטי מאוד. אני יודע שיש בו מעמקים- עדיין מחכה לי בבית הכתבה עליו בספורטס אילוסטריירד שמנחם מדבר עליה כל הזמן וגם אח שלי אמר לי שהיא שינתה את כל מה שהוא ידע או חשב על לברון ג'יימס. יכול להיות שהוא באמת איש נפלא.

אבל אותי זה לא מעניין. כי זה לא ייתן לו שום הנחה אם הוא יפסיד לבוסטון סלטיקס בגיים 7. 

*אני חושב שג'יימס יעמוד במבחן. אבל אז יש לו את OKC. אם הוא מפסיד להם מה הוא? לוזר? ואולי לא, כי OKC עולה על מיאמי. לכן התשובה היא תלוי איך לברון ישחק ובעיקר איך יתפקד ברגעי ההכרעה. האלמנט האחרון זה הדבר היחיד שעד עכשיו לברון לא עשה באופן מושלם בקריירה. ושוב אומר: גם זה לא בכל המשחקים. ממש לא. אבל לברון לא יכול להינות משום הנחה. לברון חייב להיות טוב ברגעי הכרעה של כל משחק באמת חשוב. כי הוא לברון. וכל דבר פחות יהפוך אותו ללוזר- על פי המושגים התקדימיים שבהם הוא חייב להימדד.

מוקדם קצת, לא?
שבתרבות - על בנות ושבוע הספר

33 Comments

אסף 8 ביוני 2012

יואב, הכתבה שאתה מדבר עליה היתה תלויה שנה מול שולחן העבודה שלי. שנה של חלומות על איך הניקס לוקחים אותו בדראפט…

אני מניח ש ב-20 השנים האחרונות היו תצוגות כדורסל אישיות טובות מזו של לברון היום. לא זכורה לי התמודדות מנטלית כזו.

ניינר 8 ביוני 2012

אין ספק שמעולם לא היה פער גדול יותר בין כשרונו של שחקן לרמת השכל שלו. מקווה שיישאר לוזר

יוסי 8 ביוני 2012

יופי של כתיבה, כיף לקרוא כתיבה של אדם שמבין את המשחק ואינו מונע ע"י שנאה כמו רבים כ"כ מהמגיבים (ניינר) וגם חלק מהכותבים.

ניינר 8 ביוני 2012

תיעוב יוסי, תיעוב

אלעד 8 ביוני 2012

די כבר עם המילה הזו -"לוזר". מקפלת בתוכה את כל העולם הענק והמורכב של עולם הכדורסל. אם הסלטיקס פוגעים בשתי שלשות אתמול, מייצרים ריצה שמשנה את המומנטום וגונבים את המשחק – אפשר לסכם את כל הבלאגן הזה במילה אחת?

טל בן יהודה 8 ביוני 2012

לאורך כל הפלייאוף, כיוונתי את הילדה בת השנתיים שלי להעיר אותי ב-6 בוקר (למי שבקיא בחומר, יודע שזאת לא משימה קלה). ככה יכולתי לקום בחודש האחרון ולראות את הרבע הרביעי של המשחקים ששודרו.

אתמול, ביום חמישי, החלטתי מראש שאראה את כל המשחק בהקלטה, ולא רק את הרבע האחרון. הייתה לי הרגשה שהולך להיות כאן משהו גדול. כנראה שזו הייתה הבלחה של אינטואיציה נשית…

אני מניח שעוד רבות ידובר על ה: 45-15-5 של לברון. הרבה מזכירים את העובדה שהאחרון שהציב שורת ססטיסטיקות כזו היה ווילט, אחרים מדגישים את האחוזים המפעימים שלו מהשדה, אני דווקא התלהבתי מהעובדה שלמעשה אף אחד מה-45 נקודות הללו לא נקלעו בגארבג' טיים. ללברון היה 43 נקודות אחרי 3 רבעים וישב בחוץ לרוב הרבע האחרון.

לקריאה נוספת אני ממליץ על הטור האחרון של סימנס בגרנטלנד, שבו הוא מארח את מלקולם גלדוול, דן ארוכות בכל התופעה של לברון והעדשה התקשורתית החסרת תקדים תחתה הוא פועל.

האם לברון לוזר אם לא יזכה באליפות ה-NBA השנה? כנראה שכך ימותג עד לאליפות הראשונה שיזכה בה. האם אני מסכים עם זה? ככל שעובר הזמן, והקבוצה סביבו נחשפת במלוא עליבותה, אני כבר לא יודע.

אני רק רוצה להנות מעוד תצוגות כאלה. אפילו שאני מתעב את מיאמי – קשה היה שלא להנות מהעליונות האבסולוטית שלו על פני כל אחד אחר במגרש (ובכל הליגה, למעט דורנט שנמצא קצת מאחוריו במקום ה-2).

אבא של נועם 8 ביוני 2012

אוי סימונס וגלדוול – תענוג

דורון 8 ביוני 2012

לא הבנתי, אז הקבוצה שנבנתה במיאמי בשנה שעברה היא לא מספיק טובה עבור שחקן ברמתו כדי לקחת אליפות? את מי עוד הוא צריך לידו כדי להביא טבעת – כריס פול? דאנקן?

זה ברור שהוא שחקן עם יכולות אדירות, אבל בליגה של סופרסטארים, נטל ההוכחה על כתפיו. במקום הסברים, שיקח אליפות וישתיק את כל המבקרים.

אבי 8 ביוני 2012

איפה קבוצה ?? חוץ מוייד עם יכולת בינונית שלו לאחרונה מי עוזר ? כריס בוש עם 9 נקודות זה נקרא סופרסטאר ? וא משחק כמעט לבד ואז אומרים לוזר

Tal 8 ביוני 2012

בורוביץ', עם הרוב אני יכול להסכים- גם אני חושב שמבחינה אתלטית/כשרונית/פיזית מדובר בעילוי יחודי הפוטנציאל שלו נמדד ביחידות ג'ורדניות (יחידות שכמו בהסתברות, הן שברים בין 0 ל-1), והוא הטאלנט הכי גדול שדרך על הפרקט בעידן פוסט ג'ורדן.

משפט אחד צרם לי בטור –
" ואולי גם אדם (במובן של התנהגות כספורטאי-על..)"

אנחנו מדברים על אותו האדם שהזמין שידור של שעה בפריים טיים כדי להודיע על העזיבה של הקבוצה שבחרה אותו בדראפט והעיר שבה גדל, בנאדם שנתפס במצלמה מלגלג על השיעול של נוביצקי, שנתקל עם הכתף במאמן שלו בכוונה כדי להפגין מורת רוח, והרבה פעמים נתן או ניסה לתת קטנות כואבות ולא ספורטיביות (כמו המרפק לדני גריינג'ר, שהוא בעצמו פרחח לא קטן).

אני מתקשה לקרוא אדם כזה 'כליל השלמות', במיוחד כשהוא משחק בליגה שמשחקים בה ספורטאי על כמו קווין דוראנט וטים דאנקן למשל.

אסף 8 ביוני 2012

העובדה שאתה מכיר את כל המקרים האלה נובעת מהסיקור והחשיפה הבלתי נתפשים שלברון מקבל. חוץ מה"החלטה", שיש בה בעיקר חוסר טעם, כל שאר הדברים שציינת הם כאלה שבכלל לא הינו יודעים על שחקנים לפני חצי דור.
אם מסתכלים על התמונה הגדולה, רואים שלברון תמיד הסתדר עם כל שחקן שלידו, אין לו אף ריב ששמעתי עליו, הוא לא פיטר מאמנים, וכבונוס, על המגרש הוא אחד הסופרסטארים הכי קבוצתיים שראיתי, כולל רוב הרכזים.
אז כן, הייתי אומר שיש לו גם אופי יוצא מהכלל.

אלעד 8 ביוני 2012

אין ספק שהוא ניצב בפני לחצים מנטליים שמעטים ניצבו בפניהם, והצורה שהוא מסתדר איתם רוב הזמן היא די מדהימה. זה בנאדם שכבר בתיכון העבירו שידור חי של הקבוצה שלו קוסט-טו-קוסט, ומרגע שנכנס לליגה מפרשנים כל כסיסת ציפורניים שלו.

p 8 ביוני 2012

גם ההחלטה זאת לא נקודה חד משמעית בכלל.
צריך להבין את מבנה השוק האמריקאי ואת הליגה הזאת כדי להבין שדובר פה על שואו ובעיקר ביזנס.
כמו שאסף כתב, הדברים נובעים מחשיפה תקשורתית וחשיפה בלתי נתפסים.
לדעתי לברון עשה פה צד עסקי כלכלי שבעיקר נפגע ממנו ואני עדיין בספק כמה מזה בכלל היה החלטה שלו. בכל מקרה סביר להניח שהוא הרוויח על זה כ"כ הרב הכסף והסכמים עם ESPN.
לפני שכל המצטדקים יגידו כמה זה מכוער, שישאלו את עצמם אם היו אומרים לא לכ"כ הרבה כסף, בהנחה שגם הוא לא הבין שתהיה לזה כזאת השפעה…

Tal 8 ביוני 2012

אסף, זה ממש לא נכון, אלו כולם מקרים מהשנתיים האחרונות שקרו בליגה. גם אם חואקים נואה היה נותן כתף למאמן שלו, הייתי שומע ורואה את זה באותה המידה בדיוק (רק שנואה לא היה מעז), כמו שכולנו ראינו את ההתפרצות של וויד על ספלסטורה בפסק הזמן לפני כמה ימים.

יכול להיות שלפני חצי דור לא היינו רואים את כל המקרים הקטנים האלו (לא בטוח, אבל עדיין), אבל עדיין – לברון לא מקבל יותר חשיפה בהיבט הזה משמקבל דוראנט או דאנקן ולראיה ההבדל. אתה זוכר תקרית שלילית כזו ביחס לאחד משניהם?
אני לא אומר שהוא לא שחקן הוגן בד"כ, ובטח שבטח לא קבוצתי, אני פשוט אומר שבמובן ההתנהגות, הוא לא כליל השלמות כפי שהייתי מצפה מסופרסטאר. הוא אפילו לא בטופ 5. חוץ מזה ששחקן שמזמין לעצמו שעה בפריים טיים כדי להודיע שהוא עוזב את הקבוצה שלו, לא יכול להתלונן על עוצמת הזרקורים..

ואגב, זה לא מדוייק להגיד שלברון לא 'פיטר' אף מאמן- הפיטורים של מייק בראון מקליבלנד היו די באשמתו של לברון (לכאורה פוטר בגלל ההפסד למג'יק בחצי הגמר האיזורי, אבל לאחר הפיטורים עלו דיווחים על מערכת יחסים עכורה במיוחד עם לברון שאף זלזל בו במספר הזדמנויות, ולכן גילברט העדיף לפטר את בראון כדי לרצות את הסופרסטאר שלו).

אסף 9 ביוני 2012

טל, אני לא מצפה מסופרסטאר שיהיה כליל השלמות (ובעצם מאף אדם),
ואין לי אף מילה רעה על דאנקן או גארנט.
אבל כמות הזבל שופכים על לברון בשנתיים האחרונות (ובמידה פחותה גם לפני כן) היא לא מוצדקת ולא דומה לשום דבר שראיתי בליגה.
אני חוזר: אף שחקן שמשחק או שיחק איתו לא התלונן עליו. אף ריב מכוער לא התגלה. אף שלד בארון. שום דבר מחוץ למגרש. לא זכורה לי קטטה על המגרש. אף מאמן לא פוטר ( אתה מתבלבל, בראון עזב את קליבלנד שנה אחרי ההפסד לאורלנדו, אחרי שלברון עזב ומן הסתם לא כדי לרצות אותו ), ואני לא סתם כותב את זה: הרבה שחקנים אחרים היו עושים כמו שעשו ג'ורדן או מג'יק ודורשים לפטר מאמן צעיר שלא מקדם אותם. לא לברון – הוא ישב בשקט והמשיך לנסות.
למרות שהסיטואציה במיאמי עם ווייד עלולה היתה להיות עדינה, לא שומעים על אף חיכוך ( ואגב, כן שמענו על בעיות בין דוראנט לבין ווסטברוק בקיץ שעבר אחרי ההפסד לדאלאס ).

במילים פשוטות: מכל מה שראיתי וקראתי עד היום על לברון, אני מתרשם שהוא פשוט בחור טוב.

Tal 9 ביוני 2012

בדקתי בגוגל כדי להיות בטוח, והאמת שהתבלבלתי- זה היה הפסד לבוסטון ולא לאורלנדו. מייק בראון הועזב מיד אחרי ההפסד בסדרה, כשעתידו של לברון עדיין לא היה ברור (הפך לפריי אייג'נט רק חודשיים לאחר מכן) וקליבלנד ניסתה לרצות אותו בכל מחיר (ובדיוק באותה העת לברון ביקר כמה מהחלטותיו של בראון לאורך הסדרה).
הכתבה ב-ESPN:
http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=5213917

בכל מקרה, לגופו של עניין – אני מסכים איתך שיש מעט מאוד ספורטאים מושמצים כיום כמו לברון ג'יימס. בבסיסו של דבר, אני גם חושב שהוא בחור טוב וספורטאי הוגן.. אבל כשהוא הגיע לליגה חשבתי שהוא ספורטאי הוגן יותר, ועם השנים התחושה דעכה מעט.
כשבורוביץ' מתאר אותו ככליל השלמות מבחינה התנהגותית, זה צורם לי לאוזן. בכל זאת מדובר בשחקן שנתפס לועג ליריב שלו בסדרת הגמר, נתן באמפ עם הכתף למאמן שלו ועוד כל מיני רגעים פחות זוהרים.

בקשר לדוראנט, אני לא זוכר את הבעיות עם ראסל ווסטברוק בשנה שעברה, אבל עצם זה שהוא סובל אגו מניאק כזה בקבוצה ועוד מפתח איתו כימיה טובה ויחסי חברות, כבר מעיד טובות על הבחור (לא שאני חושב שהוא מושלם, אבל בעיניי הוא ספורטאי יותר גדול מלברון, לפחות מבחינת התנהגות על המגרש). אתה מדמיין את ראסל ווסטברוק זורק 25 זריקות למשחק עם הראש בקיר ליד קובי? ווסטברוק היה מוצא את עצמו מאחורי ג'ק ניקולסון ברוטציה..

רון בבונמן 8 ביוני 2012

הכתב הוא לוזר… בלי כוכבית. תגיד אי פעם שיחקת כדורסל שאתה מזלזל בשחקן הכי טוב בעולם היום?

לינד אמיר 8 ביוני 2012

אני קצת מופתע שבכל הדיון הזה על הווינריות/לוזריות של ג'יימס לא מזכירים בכלל סטטיסטיקות.

אוקיי, אז אני אוסיף. אחרי הניצחון של הסלטיקס במשחק החמישי, מישהו חישב את הנקודות והאחוזים מהשדה של השחקנים בפלייאוף ב"קלאץ'". הם הגדירו את הקלאץ' כחמש דקות האחרונות של הרבע הרביעי/הארכה כשההפרש הוא רק חמש נקודות.

לברון- 6 מ-19 בקלאץ'. 31.1% מהשדה.

ואם מישהו מעוניין, הנה הקולעים הכי טובים בקלאץ' מבחינת אחוזים (יש לזכור שזה לא עודכן מאז 06/06, אבל לא נראה לי שזה השתנה בכלל)

FG FG pct
Paul Pierce 12-19 63.2
Kevin Durant 12-20 60.0
Chris Paul 8-15 53.3
Rajon Rondo 16-31 51.6
Andrew Bynum 5-10 50.0

SOURCE:
http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/44879/celtics-are-clutch-down-the-stretch

אסף מירון 8 ביוני 2012

לאאאאאאאאא, הוא לא כזה ממש לא לברון הוא איש טוב, ראיתי אותו במצלמות נסתרות (חוץ מאלה שסיפרת.., למרות שלכל שחקן יש את הפאדיחות התקשורתיות) והוא מדבר בשפה נקייה, יפה, צוחק, לא מקלל ואף מחמיא – בגלוי או לא. השחקן הטוב ביותר כיום!

צוקי 8 ביוני 2012

ראיתי לאחרונה ביוטיוב קטעים של לברון מחוץ למגרש מתקופת התיכון. היה שם נער חביב מאוד, חיובי, אינטילגנטי, ומלא שמחת חיים. לברון עבר את כל חייו הבוגרים תחת זכוכית המגדלת התובענית של התקשורת האמריקאית, אשר מכתיבה את הטון בדרך בה הקהל תופס את גיבוריו הספורטיביים. ושם בעולם התקשורת רק חיכו להזדמנות להפיל את ה"מלך" כי מה יותר נחמד מלקחת אריה אימתני, לזרוק אותו בפינה ולהכות בו ללא הרף. לברון הוא באמת בחור נחמד, הוא הנייס גאי האולטימטיבי. בעולם מתוקן, להיות נייס גאי זה דבר חיובי. ג'ורדן למען ההשוואה היה הכל חוץ מנייס גאי, וגם קובי, וזה הביא להם מספר טבעות אליפות, ואם זה המדד היחיד שבאמת מעניין אותכם האוהדים, והפרשנים אז משהו לא בסדר אתכם.
אני אישית אשמח לראות את מיאמי בגמר מול אוקלאהומה. אם זה יהיה המצב אז מיאמי מגיעה כאנדרדוג, מה שאולי סוף סוף יאפשר לאנשים לחזור ולחבב את השחקן שעד "ההחלטה" היה אחד האהובים בליגה, ואין סיבה שלא יחזור להיות אחד כזה.

מנחם לס 8 ביוני 2012

יואב, רילקס. אני כתבתי על לברון כשהיה בכיתה ח' בחטיבת הביניים. לא הרבה דברים חדשים על כדורסל אמריקאי ניכתבו לפני בישראל, וזאת עובדה. ואם נראה לך שזאת הצהרה מלאת חוצפה, אתה כמובן צודק.

אבל ג'ורדן הוא מעולם לא יהיה כי ג'ורן היה אתלט טוב ממנו (מהיר, זריז, גמיש, ואפילו לא פחות חזק) ושחקן כדורסל הרבה יותר טוב ממנו (כניסה לסל, שמירה,, ראיית משחק, מנהיגות, פקחות, וקליעה) והסטטיסטיקות של מייק הן שנות אור מעל לברון

שחקן שש-בש 8 ביוני 2012

אני מסכים שמייקל היה שחקן יותר טוב, ועולה על לברון בכל הפרמטרים שהזכרת, אבל לא חושב שהפער הוא "שנות אור".
יש גם פרמטרים שלברון עולה על מייקל – הוא יותר גבוה וחזק, ריבאונדר יותר טוב ומוסר יותר טוב. הסטטיסטקות של מייקל בקליעה ובחטיפות הן הרבה יותר טובות – בשאר הסטטיסטיקות לברון טוב יותר

מאיר 8 ביוני 2012

אה??
אפשר להגיד המון דברים על ההשוואה בין ג'ורדן ללברון, אבל להגיד שהוא היה יותר מהיר וחזק? נו באמת.
לברון עם ראיית משחק של מג'יק, רק שבעידן המטומטם שאנחנו חיים בו הוא עולה על זה למוקד ונאלץ לשנות את המשחק כדי לדמה יותר את ג'ורדן ו"לשכוח" שהוא גם יכול לשחק כמו מג'יק.

ג'ורדן הגדול בהסטוריה, אבל לא צריך לתת לו יתרונות לא הוגנים סתם. יש המון דברים שהוא עולה בהם על לברון, אבל ממש לא בהכל.

גורדיטו 8 ביוני 2012

וולקאם דוק, אני רואה שאתה מרגיש יותר טוב :)
רק בריאות

עופר 9 ביוני 2012

אני חושב שאני כתבתי עליו קודם שהוא הוא היה ברחם של אמא שלו, בעלון לב"ס היסודי שלי.
מנחם מה יהיה עם הילדותיות הזו חשבתי שאתה אדם מבוגר

עומר 8 ביוני 2012

באחד העיתונים האירופאים נאמר השבוע ששחקן הכדורגל ואן פרסי הוא השחקן האנושי הטוב בעולם.. זה גם דעתי לברון, אני לא אוהד של אף קבוצה ב-N.B.A אבל אני חושב שקובי ברייאנט רמה מעל

עומר 8 ביוני 2012

*על לברון

7even 8 ביוני 2012

איך כולם שכחו את הצורה שבה קווין דוראנט דיבר בזמן השביתה…
אמרו עליו אז שהוא גועלי ושהוא אחרון ה-עופר עינים.

ומה אם לברון היה מדבר ככה?
אז לא, הבחור ניצל את ההשבתה, לקח כדור, אסף כמה שחרני NBA והלך לשחק כדורסל מול אולם מלא באנשים שאין ביכולתם מספיק כסף כדי לקנות כרטיס למשחק NBA.

ומה עם מחאת בקפוצ'ונים שאירגן הבחור במהלך העונה ביום שאותו בחור כהה עור נרצח ברחובות?

די נו…זה עלבון לאינטיליגנציה של כולנו לעשות מלברון כלומניק ומדוראנט מלך מלכי הטליות התכולות.

rami Portland 8 ביוני 2012

I agree. and all the stupid comments in this site only against lebron made me actually like him .

the only thing that bothers me by talking about the best player sense MJ era , is that people forget how dominate SHAQ was .
in his prime he was as dominate as i ever seen

מתן 8 ביוני 2012

האם זו אשמתו שלא נבנו סביבו קבוצות גדולות?
מה זה השטויות האלו? את האהדה העיוורת שלך ללברון אנחנו יודעים.
אבל לדבר שטויות זה כבר משהו אחר.
בוא אני אתן לך רשימת שחקנים שאיתה משחק לברון בשנים האחרונות:
נתחיל משנת 2008/2009 – קליבלנד מסיימת במקום הראשון במזרח מסיימת את שני הסיבובים הראשונים במאזן 8-0 וכל ניצחון כזה מעל 10 הפרש(הקבוצה היחידה ב NBA שעשתה את זה)שחקנים לצידו של לברון מוו וויליאמס(שחקן אולסטאר) בן וואלס(4 פעמים שחקן ההגנה של העונה ו 4 הופעות במשחקי האולסטאר)דלונטה וסט,זיידרונאס אילגאוסקאס(13 נקודות בממוצע במשחקי הפליאוף)דרו גודן(15 נק' למשחק בממוצע)ועוד כמה שחקנים משלימים שעלו מהספסל.אין ספק קבוצה מאוד חלשה סביב לברון בגלל זה הם סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון במאזן 66-16 אכן קבוצה חלשה
אחרי זה מגיעים לקבוצה שאקיל אוניל,פארקר,אנטואן ג'יימיסון(18 נקודות למשחק בממוצע)לאון פואו(כולם זוכרים את משחק ההגנה שלו בבוסטון נגד קובי) ושוב אין מה להגיד קבוצה מאוד חלשה.אין ספק שלברון נכשל בקליבלנד כשאר מסביבו(במיוחד בעונה האחרונה) יש קבוצה מעולה שיכולה לקחת אליפות וכולם יודעים את הסוף.ואז לברון מחליט לעזוב כי הבין ש"לבד" הוא לא יכול לקחת אליפות אז הוא הלך לשחק עם שחקנים מאוד חלשים כמו וויד,בוש כמובן שחקני אולסטאר ומהכוכבים של הליגה.ושחקנים נוספים מעולים כמו ג'יימס ג'ונס,שיין באטיה,מייק מילר,מריו צ'למרס ועוד ועוד.
לסיכום יש ללברון עוד הרבה מאוד לעבור כדי להזכיר אותו באותה נשימה עם מייקל גורדן.כרגע הוא לא ראוי להשוואה אפילו מול דווין וויד.ובטח מהשחקן מספר אחד שישחק בליגה מאז מייקל. כמובן קובי בראיינט.

דרור 8 ביוני 2012

גם עכשיו אנשים אומרים שהקבוצה שסביבו לא מספיק טובה??? זה עדיין התירוץ שאיתו אתם הולכים???

לברון ייחשב ללוזר לעד במידה ולא יזכה באליפות ועוד אחרי הסרטון המטומטם שלו ושל 2 החברים שלו על מספר האליפיות שהם הולכים לזכות בהן (הליצנים הגיעו עד ל 8…).

לברון באמת נתן משחק גדול אתמול וקשה לי לראות את בוסטון מנצחים משחק 7 בחוץ (אני הולך להיות באולם… יש כבר כרטיס!) אבל אני מאמין ש OKC ודוראנט כבר יורידו את מיאמי לקרקע.

נראה לי שאחד הדברים הכי קשים ללברון יהיה לא לזכות באליפות ולראות את הטרנטולה חוגג את הראשונה שלו :)

roei034 9 ביוני 2012

אחלה אחלה סיכום מצבו של לאברון! טיפה עצוב מבחינתו אבל הסבר יפה מאוד… כי אתמול הוא היה ענק, וכן מאז גורדן לא היה שחקן על כמותו .

תום 9 ביוני 2012

לברון הביא על עצמו את רוב השנאה כלפיו עם ה-"החלטה" וה-"לא 4, לא 5, לא 6, אלא 7". הוא מעולם לא התלונן בפומבי על מה שקרה מאז כי הוא מבין שהוא עצמו גרם לזה, אז תפסיקו להתלונן על מה שאומרים עליו.

Comments closed