ברית הבריונים (יומן פיינלס 3)

 

שוב- לברון הטוב במגרש, מיאמי מנצחת. חוץ ממנו אף אחד לא היה טוב במשחק. גם לברון היה רחוק מלהדהים. אבל כמעט כולם היו חלשים. יש משחקים כאלה גם בפיינלס.

ההגנות כמובן היו חזקות אבל הן כמעט תמיד חזקות. כשהסקור נמוך זה בדרך כלל באשמת ההתקפות.

אני מתחיל להרגיש שאולי הפרדיקציה שלי לא הייתה נכונה, ש-OKC תנצח 4- 3. בסוף זה עוד יקרה ואני אצא הכי אידיוט, ובעיקר מאוד עצוב.

אבל יש משהו במיאמי השנה ובפלייאוף הזה שאולי צריך ללכת אתם כנגד ההגיון הבריא. הם שומרים כמו בריונים בשכונה. הם משחקים כמו ערסים.

הם באים להרתיע את OKC, קבוצה צעירה של חבר'ה די נחמדים, ואולי גם מצליחים.

שימו לב איך ההיט שומרים. כמו חבר'ה בשכונה שרוצים להרתיע ואפילו לאיים על החבר'ה מולם. אני אוהב לראות את זה.

אני רוצה שהאליפות תוכרע בכוח הזרוע. גם בכוח הזרוע.

כי הרי הרוב הגדול זה כדורסל. ודי קשה לי להבין איך בכדורסל מיאמי בינתיים יותר טובה מ-OKC ולא במעט (מוליכה כמעט במשך כל הדקות בשלושת המשחקים).

כל כך יותר שחקנים טובים יש ל-OKC. אבל מיאמי, מעבר ללברון חובק כל, יש גם ווייד, באטיה, צ'אלמרס, והאסלם- כולם חבר'ה קשוחים עם ביטחון עצמי.

ווייד היה חלש הלילה וכמעט הפסיד את המשחק לבד עם המון איבודים והחלטות רעות בהתקפה.

אבל גם דוראנט היה חלש וגם ווסטברוק לא טוב.

הארדן לבדו לא יביא ל-OKC ניצחון.

וכדאי לשים לב איך שחקנים יכולים להיות די חלשים גם אם הסטטיסטיקה שלהם מאוד טובה. זה ה-NBA.

סטטיסטיקה טובה לא מספיקה כדי שיהיה לך משחק טוב, ודאי לא כשאתה בפיינלס.

ואני רוצה לומר עוד משהו. יש לי תחושה שקווין דוראנט קצת אובריייטד. לא יודע אם הוא MVP מתישהו. ואם כן, אז קשה לי להאמין שיותר מפעם אחת.

הוא בחור רציני ושחקן נפלא וקסום, אבל גם בו יש משהו לא הכי אסרטיבי. בסדרה הזו בינתיים שמים לב לזה לא מעט כשהוא מתעורר לא מעט כשזה כבר מאוחר מדי.

וכפי שכתבתי בפעם שעברה- אין מה לעשות, דוראנט מעט מוגבל. הוא לא מספיק בריון. ולא מכדרר מספיק אלוהי כדי להגיע עם הכדור לטבעת מתי שהוא רוצה (למרות הצעדים העצומים והקואורדינציה המופתית בכל פעולה).

מעניין מאוד כמה אליפויות הבחור הזה ייקח. התמזל מזלו להגיע למועדון עם שחקנים כבירים לצדו כמו ווסטברוק והארדן ואפילו איבאקה ופועל שחור אפקטיבי כמו פרקינס. וגם מאמן מצוין ומנהל מבריק. דוראנט חייב לפחות 4 אליפויות כדי להפוך את הקריירה שלו לעל-זמנית.

בפרמטרים הללו הוא ייבחן. הוא לא חייב להתחיל לזכות באליפות העונה. יש שכר לימוד.

אבל העובדה שהקבוצה שלו טובה יותר מיריבתה קצת שמה אותו במקום אחר מג'ורדן ולברון- שלא זכו בשנים הראשונות (ולברון עד היום) כי היו כוכבי על של קבוצות נחותות. אבל ווייד כבר הנהיג קבוצה (הרבה פחות מוכשרת מזו של דוראנט) לאליפות בשנתו השלישית. וטים דאנקן בשניה.

אז הזמן של קווין דוראנט הוא עכשיו. ואין לתרץ בעבורו אם לא יזכה באליפות ובעיקר אם לא יצטיין. ועד עכשיו? טוב, אבל לא מספיק טוב. ובמשחק האחרון במאני טיים לא חד בכלל. מותר לו.

השאלה היא רק מה יהיה בעתיד- והעתיד של דוראנט מתחיל עכשיו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

!CHARGE - סינגל חדש של להקת הבית - ELECTRA
כדורגל רע בתחפושת

22 Comments

ניצן נ. 18 ביוני 2012

לדעתי הלילה ווסברוק היה בסדר והארדן היה חושך. הוא איבד כדורים וזרק בלוקים ליציע. ווסטברוק מנגד, בנתיים מפתיע אותי בסדרה הזו. הוא לא לוקח יותר מדי זריקות טיפשיות ומבין את מעמדו בקבוצה. הוא זה שהחזיר אותם ברבע השלישי במשחק הראשון ובשני המשחקים האחרונים הוא נותן תפוקה יפה. בנוסף, הוא מאפשר לדוראנט להשתלט על המשחק ברבע האחרון בכל אחד מהמשחקים וזה יפה.
לגבי מיאמי, מסכים עם כל מילה. כולם שם נותנים תפוקה יפה ועדיין הם לא מצליחים להתעלות על אוקלהומה. אם תזכה באליפות זו תהיה אחת האלופות החלשות והלא מלהיבות של השנים האחרונות. אולי יקרה משהו והם יתחילו להלהיב כמו דאלאס בשנה שעברה שנתנה שני משחקים נוראיים ואז הכל התחבר להם.

rondi 18 ביוני 2012

אבל זה בדיוק הסיפור של מיאמי (ובעיקר לברון) השנה. כבר לא מנסים להלהיב – פשוט לעשות את העבודה.

אם מיאמי יקחו באמת את האליפות תצפה לקבל קבוצה הרבה יותר מלהיבה בשנה הבאה…

יונתן 18 ביוני 2012

בורובויץ לא יודע איזה משחק ראית אבל וויד היה מצויין. ולהגיד שדוראנט הוא אובררייטד זה חוסר הבנה במקרה הטוב .
לזהכירך הבחור בן 23, ומשחק ליד רכז שחושב קודם כל על הזריקות של עצמו. אל תמהר להסיק מסקנות ממשחק בינוני אחד ואל תמהר לשכוח את הרבעים האחרונים של שני המשחקים הראשונים. דוראנט הוא כישרון שהליגה לא ראתה כבר הרבה שנים.

אני רק שאלה 19 ביוני 2012

זה שהוא כישרון לא אומר שהוא לא אוברייטד. להיפך.
כבר כתבתי פעם שדוראנט הוא קלע בחסד עליון. וזהו. הוא לא באמת עושה שום דבר מופלא אחר חוץ לקלוע.
אה, והרכז שחושב קודם על עצמו? זו בדיוק ההוכחה. אם דוראנט היה מנהיג באמת ווסטברוק לא היה זורק בלי לקבל ממנו אישור בכתב בשלושה העתקים לפני כל זריקה. העובדה שהוא לא סופר אותו מוכיחה שלדוראנט כנראה שאין את האופי להוביל. ובסופו של דבר זה מה שהופך שחקן מצויין לכוכב על, לא כמות הנקודות שהוא קולע.

טל בן יהודה 19 ביוני 2012

"הוא לא באמת עושה שום דבר מופלא אחר חוץ לקלוע."

בהתחשב בעובדה שהמטרה של המשחק הוא "לקלוע סלים", אני דווקא חושב שזה מיומנות דיי משמעותית במשחק הכדורסל. אחדים יגידו "הכי משמעותית".

קצת כמו להיכנס למסעדה ולומר על השף, "הוא לא באמת עושה שום דבר מופלא אחר חוץ מלבשל את הריזוטו הטוב ביותר שטעמתי בחיי".

אני רק שאלה 19 ביוני 2012

אבל אם כל מה שהוא יעשה זה לבשל ריזוטו מדהים אז יגידו שהוא שף שיודע לבשל ריזוטו מדהים. לא יגידו שהוא שף עילאי, אחד הטובים בעולם.
לצערי (באמת), בינתיים דוראנט לא מפגין שום יכולות עילאיות אחרות. הוא לא מוסר ענק, לא מוביל כדור אדיר, לא ריבאונדר מופתי ואפילו לא סטופר הגנתי נדיר.
הוא שחקן טוב עם קליעה פנומנלית. אבל בNBA היו לא מעט כוכבים כאלו, מה שלא הפך אותם לכוכבי על.

יריב 19 ביוני 2012

המטרה של המשחק היא "לקלוע כקבוצה יותר מהיריבה", לא "לקלוע סלים". לולא כן, לפיניקס כבר היו אליפויות עם נאש. לגבי המשמעותיות של המיומנות, זה תלוי לגמרי בקבוצה, השאלה היא איך מתאימות המיומנויות שלך לצרכים של הקבוצה. לשם דוגמה, אני בטוח שלשיקגו של 95-98 היה עדיף בעמדה מספר 4 את רודמן על פני קרל מלון. ליוטה היה עדיף מלון על פני רודמן.

rondi 18 ביוני 2012

לא צריך לקפוץ מגדה אחת לשניה.

הימרתי בתחילת הסדרה 4-2 למיאמי תחת ההנחה ששלושת הגדולים באים לעבוד – לא פחות ולא יותר.

עם כל הכבוד לOKC, ואמרתי את זה לאורך הפלייאוף, אף אחת מהקבוצות שהיא פגשה בדרך לא אתגרה אותה בקשיחות פרט ללייקרס שנפלו מהם באיכות ובאיזון.
מיאמי הגיעו לגמר עם כדורסל לא איכותי, אבל גברו בכדורסל בריוני על שתי קבוצות מאד מאד קשוחות.

מצד שני, OKC היא קבוצה מאד קשוחה כפי שמיאמי מן הסתם קבוצה מאד איכותית.

המשוואה הזו מאד עדינה ושום דבר בסדרה הזו לא יפתיע אותי (אפילו 4 נצ' חוץ..). בכל מקרה אני חושב שרי-מאצ' בשנה הבאה הוא ניחוש מאד מושכל…

דוראנט לא אוברייטד. הוא סקורר ייחודי שאוהב ולומד את המשחק. כמו שלברון הוא מה שהוא ולא או צ'וקר או ווינר כך גם דוראנט הוא לא או אנמי או ארסי. בלי קשר לOKC והעתיד הורוד שצפוי לה, KD הוא שחקן שממנו אפשר להתחיל אלופה.

אין ספק שהמשחק הקרוב הוא החשוב ביותר בקריירה הקצרה של דוראנט עד כה.

אופיר 18 ביוני 2012

אוה…
מנחם, אייכה?

טל בן יהודה 18 ביוני 2012

מנחם בהופס.קו.איל
פספסת את ההודעה שנתנה את הלינק…?

אם כן, הנה הוא שוב:
http://www.hoops.co.il

קן בארלו 18 ביוני 2012

בטוח שבוש הוא ייבין. אבל מי מבין פלאש ולברון הוא אצ"ג ומי אחימאיר?

קסיוס קליי 19 ביוני 2012

בורוביץ התבלבלת..
התמזל מזלו של דוראנט להגיע לאוקלהומה?
אולי הפוך..

אלו בדיקו המשחקים שמסבירים למה כל ההצהרות האלה לפני הזדרה לא שוות כלום.

מיאמי הרבה יותר חזקה ממה שהיא נראית. אוק' לא כזו סופר טים כפי שעשו ממנה.

זוהי סדרה של 50-50 עם יתרון קל למיאמי כי כשהיא מתכווצת ומאויימת היא יותר מפחידה.

עידו 19 ביוני 2012

מסכים עם הרוב, ומרשים לראות את החבורה נלחמת נגד כל העולם בכזאת נחישות.

בריונות, אגב, זה גם למחוק טוטלית אדם שכתב פה שנתיים בחינם

סולי 19 ביוני 2012

אתה חייב להתעקש על ההשוואות של לברון עם מייקל – ועוד להגיש שלברון לא בקבוצה טובה עד היום?

ועל מנת להצדיק את הסגידה שלך ללברון עוד מימיך בספורט 5 העליזים אתה חייב להמעיט ממה שוייד עושה בסדרה הזאת לפחות בשני המשחקים האחרונים גם הגנתית?

טל בן יהודה 19 ביוני 2012

בורו,

אנחנו מסכימים כמעט לגמרי בכל הקשור ללברון, אבל נראה שאנחנו לא יכולים להיות חלוקים יותר לגבי דוראנט.

"יש לי תחושה שקווין דוראנט קצת אובריייטד".
האם זה אפשרי שהשחקן השני בטיבו בעולם יהיה אוברייטד? ואני שם אותו מס' 2 כי אני חושב שחוץ מלברון ג'יימס, אין שחקן אחר שאתה לוקח לפניו אם אתה מרכיב קבוצה.

משחק ההתקפה שלו מדהים והוא רק בן 23. רק תחשוב מה הוא יהיה עוד 3-4 שנים בשיאו.

מה שכן, והנקודה הזו נכתבה ונאמרה בכמה מקומות בימים האחרונים, אפשר להשוות בינו לבין לברון כשמדברים על משחק ההתקפה, אבל ברגע שמגיעים ל"אול-אראונד", GAME OVER.

דיי להסתכל על הגמר הזה. לברון קולע 30 נק', לוקח 10 ריב' ומוסר 4 אס' למשחק, בעוד דוראנט קולע 31 נק', אבל לוקח רק 5.5 ריב' ומוסר 1.7 למשחק. ולא נתחיל לדבר על העובדה שלברון הוא השחקן היחיד בכל הליגה שיכול לשמור על חמשת העמדות בהגנה.

אבל אני עוד מאמין שאנחנו נראה את דוראנט מתפתח והופך לדברים האלה שאתה מפקפק בהם (בריון, אסרטיבי, מכדרר לסל). האמת, אני גם מקווה לטובתנו, כי זה יהיה מדהים לראות.

כמו כן, אני ממש לא רואה את הדברים בצורה שתיארת "התמזל מזלו". אני חושב שדוראנט הופך את הקבוצה הזו למה שהיא. אין ספק שזו קבוצת פלייאוף גם בלעדיו, אבל בטח שלא קבוצה ששווה גמר. זו דעתי.

המצב שלו שם אותו במקום אחר מג'ורדן ולברון, אבל לא ממג'יק ובירד למשל, שהגיעו לקבוצות מוכנות, בליגה שפיזרה את כוכביה בפחות קבוצות. ככה זה לפעמים, ואני לא חושב שזה משפיע על המורשת שלו.

עוד נקודה אחת (אני חופר, אני יודע).
קצת קשה לי להבין כיצד אוקלהומה עדיין פייבוריטית בסדרה בעיני רוב הפרשנים מסביב לסדרה. לא רק שמיאמי מובילה 2-1, אלא כפי שציינת, היא גם הובילה לאורך רוב הסדרה עד עכשיו.

אוקלהומה לא הראתה לנו הרבה מעבר לרבע האחרון במשחק הראשון. ישנם הבלחות פה ושם, אבל מיאמי לדעתי משכנעת הרבה יותר ומשחקת כדורסל יציב יותר. חוסר הניסיון של אוקלהומה מגיע לידי ביטוי יותר מדי עד עכשיו בסדרה.

אני לא אומר שזה ייגמר ב-5, אבל לטעמי מיאמי היא פייבוריטית ברורה לקחת את הסדרה ב-6 משחקים. זה בניגוד לתחזית שלי בתחילת הפלייאוף שיהיה 4-2 בגמר לאוקלוהומה על מיאמי.

(כמובן שהמשחק הלילה יפריך לגמרי את החלק האחרון של התגובה שלי וישים אותו באור מגוחך ונלעג כשדוראנט יקלע 45 ואוקלהוהמ תנצח ב-20)

יואב גורן 19 ביוני 2012

חברים
הדבר שאותי הכי מרשים בסדרה הזו בינתיים זו ההגנה של בוש. הוא שומר כמו סקוטי פיפן!
בורוביץ' תנסה לחיות את הסדרה הנוכחית. לא את ההיסטוריה.

שניר 19 ביוני 2012

זה פלייאוף , זה גמר הפלייאוף –
משחקים חזק , מתריסים , מטראשים , מנסים לשבור את היריב פיזית ומנטלית.
כמו שצריך.

alapi 19 ביוני 2012

מה מנחם צונזר? מה קרה ולמה?

איתן 19 ביוני 2012

אני הימרתי מיאמי ב – 5. זה היה באותו פוסט בו דורפן הימר על אוקייסי ב- 4. הלכתי על הימור מעט פרוע כתגובה לסחף הכללי שהלך נגד מיאמי, חשבתי שלא מעריכים אותם מספיק, ואם לברון וווייד יהיו טובים אף אחד לא יוכל לעצור אותם.
אבל עכשיו הסחף שינה צד ואני שוב מרגיש שחייבים לאזן. הסדרה הזאת פתוחה לגמרי. או קיי סי הרבה יותר טובה ממה שחשבתי. בינתיים היא אפילו יותר מרשימה ממיאמי. אם המשחק השני היה נמשך עוד 2 דקות היא הייתה מנצחת. בשלישי היא פתחה ברבע השלישי פער של 10 נק' ואז 2,3 פעולות מטופשות והחלטות שופטים שינו את המומנטום והחזירו את מיאמי למשחק. בנוסף זה היה דורנט הכי חלש שראיתי עד עכשיו ועדיין הם היו מאד קרובים עד הסוף.
אני מקווה שמיאמי תיקח בסוף אבל הסיכוי שלה זהה לגמרי לסיכוי של אוקייסי, ורק בזכות 2 מצחונות לא ממש משכנעים.
ולהגיד שדורנט אוברייטד זאת בדיחה.

קובי 19 ביוני 2012

כדורסל שכונות:
הארדן לא יודע לשחרר כדור.
ווסטברוק כבר טחנו מספיק.
שתי התקפות רצוף עושים פאול שחקן שזורק שלשה ( ועוד דרק פישר!).
שום תרגיל לשחרר את דוראנט לזריקה בלי לגרום לו לבזבז אנרגיה על מאבקי כח מול לברון.
במיאמי המצב קצת יותר טוב כי משחררים לפעמים כדור בפיקאנרול או לשלשה אבל מה אפשר לצפות מקבוצה ששני הכוכבים שלה עסוקים בלהשתיק את המבקרים.
במיוחד אהבתי את הכתבה על לברון קורא ספרים רק חבל שהוא לא שם את המשקפיים של סטיב ארקל שנבין שהוא בנאדם עמוק שרק במקרה קורא ספרים לילדים.

עמרי 19 ביוני 2012

דוראנט אובריידטד?

נשמע כמו משפט שמנסה להקניט.
או כמו סיטואציה בה הכותב ראה אותו משחק רק בשני המשחקים האחרונים.

השכן של שימי ריגר 20 ביוני 2012

יואב, עכשיו שמנחם הועזב אני נאלץ לסמן אותך כיורש.

אני יודע שזו לא ציפיה הוגנת, ושעצם קיומה מייעד אותך לחיים סזיפיים של רדיפה אחרי הבלתי מושג, אבל אם יורשה לי לבקש: אנא נסה להכשל בחן.

גם לברון מעולם לא יהיה MJ, אבל לפחות כיף לראות אותו מנסה. רק אל תתחיל לכתוב כמו הבריינטים של העולם.

Comments closed