צל של עבר

איפה הכשרונות של צרפת?

 

 

הטעות הגדולה של התקשורת, הציבור ועולם הכדורגל הייתה לפני שנתיים, כשצרפת הודחה בבושת פנים בדרום אפריקה בתום הסיבוב הראשון. כולם התעסקו ביחסים הרעועים בין השחקנים למאמן ובינם לבין עצמם. כאילו זה היה הסיפור. בכלל, התעסקו בכל השנים האחרונות בדומאנק ה"ליצן" כאילו צרפת חושך רק בגללו.

אנחנו מכירים היטב את גניבת הדעת הזו של התקשורת, ורידוד המציאות עד לכדי השטחה. ברור שדומאנק היה מאמן כושל. אבל הכשלון שהוא הרבה יותר גדול הוא גידול הכשרונות בצרפת – בשנים האחרונות לעומת העבר.

מאז שאני עוקב אחר כדורגל, החל משנת 1982, אין מדינה אירופית שייצרה יותר כשרונות מהצרפתים. בלי לבדוק וללכת אחורה, רק שמות שאני זוכר: פלאטיני, טיגאנה, טרזור, ז'ירס, פרננדז, אמורוס, פאפן, ג'ינולה, קנטונה, בולי, דסאיי, זידאן, בארטז, בלאן, דשאן, מקללה, הנרי, טרזגה, אנלקה, ויירה, פירס, ריברי, אברה, נאסרי, בנזמה.

אין עוד מדינה שבכלל התקרבה לייצור טאלנטים כאלו בשלושה העשורים האחרונים.

אבל הביטו בהרכב של צרפת היום ותזהו שם NO NAMES או שחקנים זניחים לחלוטין מבחינה היסטורית כמו רבייר, דבושי, מ'בילה, קושיילני, רמי, מאלודה וקבאיי. גם ריברי כבר כמה שנים רחוק מלהציג את יכולת העל שלו בין 06- 08, וברור שגם קלישי לא כוכב, ואפילו בנזמה, באמת טאלנט ברמות הגבוהות ביותר, לא נותן מספיק גולים לחלוץ מרכזי, ולכן גם מהווה סוג של אכזבה.

לכן זה לא כל כך מפתיע שצרפת אפילו לא סיכנה את השער הלילה מול ספרד.

וההחלטה שלא לעלות עם נאסרי (או אפילו גם עם בן ערפה)? סתם פחדנות של בלאן.

*

אפרופו בלאן, באמת היה שחקן מצוין ואגלנטי. בשנים האחרונות אני גם כל הזמן שומע איזה מאמן גדול הוא. אנשים אוהבים את ה-look והפאסון שלו כנראה, אבל מבחינתי ברגע שהחליט בגילו הצעיר ובניסיונו הדל לנטוש את כדורגל המועדונים למען כדורגל הנבחרות, שברור שהוא כל כך הרבה פחות רלוונטי בעת הזאת, בעיני זו הייתה החלטה שהיא גם פופוליסטית וגם פחדנית.

בלאן חשב לעצמו כנראה – אחרי דומאנק אני יכול רק לשחק אותה.

אז זהו, שלא.

צרפת תחתיו יכלה לשחק הרבה יותר טוב, למרות כשרונה המוגבל.

אבל הכשרון המוגבל הוא הסיפור. משהו מאוד רע כנראה קורה בצרפת. האם אנחנו קוראים על זה? האם אנחנו בכלל שומעים על זה? מישהו בכלל אומר לנו את זה? מישהו בכלל רוצה לחקור מדוע אומת הכדורגל שהצמיחה הכי הרבה כשרונות באירופה בשלושה העשורים האחרונים פתאום בקושי עושה זאת?

אין לי תשובות לכל השאלות הללו. חוץ מזה שעיתונות ושיח הכדורגל בעולם הם מתחת לכל ביקורת. אני משתדל לראות פרסומים בינ"ל וכמעט אף פעם, אם בכלל, לא קראתי טקסט על איך פאקינג צרפת מייצרת כל כך מעט כשרונות בהשוואה לעבר.

כמובן שבארץ גם לא נקרא על כך.

כי עיתונות הכדורגל רוצה לתת את הספין החיובי/גלוריפיקציה כמעט על כל דבר. צריכים למכור לנו יורו. וצריכים למכור לנו מונדיאל. ולא אומרים לנו שהליגה הצרפתית היא באיכות דלה, כי מישהו צריך לשדר את זה. וצריך עיתונים למכור. וצריך כל הזמן לסמן את הכוכב הבא.

וזה שאין כוכבים (כמעט) – זה לא מעניין. כי גם אם אין כוכבים אז ניקח שחקנים בינוניים פלוס ונמכור לכם אותם ככוכבים.

בקיצור, הסיפור של צרפת מספר סיפור הרבה יותר רחב ובעייתי(*)

טוב שצרפת מחוץ ליורו.

עכשיו רק אם היינו יכולים להתחיל לקרוא אמת על הנעשה בעולם הכדורגל.

*

(*במרבית המדינות באירופה יש כיום הרבה פחות כשרונות מבעבר. זה הפיל הגדול שבמרכז החדר. אף אחד לא אומר את זה. זו כאילו לא מציאות. אבל זה השקר הטמא ביותר שיש. רק מה- לאף אחד אין ממש אינטרס לחשוף אותו. כי זה פוגע במוצר.

אלו שמסקרים את המוצר גם לא מפנים לזה את תשומת הלב, כי אולי הם חושבים שזה פוגע בהם. ואולי הם סתם סייענים עוורים שאינם מבחינים בכך. אבל ברור שהנפגעים הגדולים הם כל מי שאוהב כדורגל.

ראשית, הוא מקבל מוצר פחות טוב עם פחות שחקנים מעולים.

שנית, לא אומרים לו את זה.

אז גם בשיח הכללי איני שומע זאת. אף אחד לא אומר שבכל כך הרבה מדינות יש כיום הרבה הרבה פחות שחקנים טובים מבעבר. אז גם במקרה של צרפת עוד לא שמעתי מישהו אומר את זה. למרות שזה כל כך ברור, שזה כואב. לא האיכות של נבחרת צרפת, או בכלל מדינות רבות כל כך שאיכות הכדורגל בהן נפלה. אלא המציאות, או שמא זו מדיניות ההסתרה.

ברור לי שרבים כל כך מכם לא יסכימו איתי. אולי כי אתם סאקרים של המשחק. אוהבים כדורגל תמיד. בכל תצורה. אני גם אוהב כדורגל. אבל חשוב לי שהוא יהיה טוב.

פינת השיר:

הנה זמרת שנותנת כשרון של פעם. גם במוסיקה המצב כיום הרבה פחות טוב מבעבר. אבל אדל לא סתם הזמרת המצליחה בעולם כיום. היא פאקינג מסי של הסגנון המוסיקלי שלה. איזי ליסנינג בריטי,  לא הסגנון שאני הכי אוהב בהכרח, אבל היא עושה אותו מעולה. ויש לה כמה שירים נפלאים. הנה אחד מהם.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

יורו (16). השאלה
אימ-פוטנציה

31 Comments

שד אדום 24 ביוני 2012

היכולת של ריברי בין 96-98? מה?

אופיר 24 ביוני 2012

אתה יודע מה באמת מטריד? שוונגר ממשיך למלא בבינוניות הזאת את ארסנל.

devito 24 ביוני 2012

איטליה גם נמנית באותה קטגוריה עם צרפת.
עולים לשחק ללא כוכבים (מלבד פירלו האלמותי) ובאלטולי גם סוג של גנבת דעת.
אבל נדמה לי שאפשר לחלוק עלייך בקשר לכמות הכוכבים שצרפת ייצרה , אולי ברזיל ייצרה יותר . צ"ל.

חיימון 24 ביוני 2012

ושהזארד שווה 34 מליון יורו זה הכי מטריד.
לפחות אצל וונגר קיימת איזושהי שפיות כלכלית גם במחיר הצלחה

יואב 24 ביוני 2012

זה דור מדבר.
לא יכול לקיים פוזשיין באיכות גבוהה, לא מתפרצות, לא לספוג לחץ.
לא חושב ששחקן צרפתי יכול לעלות בהרכב של ספרד או גרמניה.
פיקציה של השם(צרפת) שממשיכים לשלם עליו יקר בשוק העברות ללא שום סיבה.

תודה פרגי.

בעז 24 ביוני 2012

דור מדבר? על מה אתה מדבר?
זה דור מעבר, אומנם שנתיים מאוחר מדי אבל זה הזמן לצרפת יש ים של כישרונות אבל הם עדיין לא מנוסים מספיק (דרך אגב הזארד בלגי ולא צרפתי…)
חוץ מזה להגיד שאין כשרונות כי רובם לא משחקים מחוץ לצרפת זה בדיחה
יש שם נבחרות צעירות מצויינות ואקדמיות טובות ובצרפת יודעים שהטורניר הזה הוא טורניר בנייה ולא באו בציפייה לגביע חכה שנתיים ותראה, וואי איזה כתבה טיפשית ורדודה "במרבית המדינות באירופה יש כיום הרבה פחות כשרונות מבעבר." אז מה עכשיו אתה גם מגלה כשרונות? גרמניה לא כשרונית? השחקנים בנבחרת הולנד לא טובים? ספרד? איטליה? בכלל לפי מה אתה שופט? אתה רואה משחקים של קבוצות הנוער? עוקב אחרי אליפות אירופה לקבוצות נוער? "עיתונות הכדורגל רוצה לתת ספין חיובי" זה נכון רק עם מדברים על ריאל או ברצלונה כי הסיקור בארץ רציני רק על הליגה הספרדית ואולי בגלל זה אתה חושב שאין כדורגל, תפתח קצת את העיניים תראה ליגות אחרות ותראה כמה כישרון יש…

בובו 24 ביוני 2012

לצרפת יש המון שחקנים מוכשרים עם כוכב על בדוגמת איברי ועוד אחד בפוטנציה שהוא בנזמה. בתור נבחרת צרפת תמיד הייתה לוזרית ולא הגיעה לכלום (ביחס לפוטנציאל כמובן), יורו אחד באמת מופלא ב-84 עם כישלון מיד לאחריו במונדיאל עם כל הכוכבים, מונדיאל מזעזע שלקחו במזל גדול והוגרלה נוחה ודווקא כשהסוף אמור היה להתגלות הם ניצחו את ברזיל בגמר באחת התצוגות הגדולות והיפות אך ללא ספק ללא שום קשר ליכולת אותן הציגו בשאר המשחקים.
עוד יורו מיד אחרי המונדיאל ועם כל הכדורגל היפה שהציגו עדיין הם ניצחו במזל בגמר.
לסיכום, צרפת אף פעם לא הייתה שייכת באמת למועדון הגדולות שכולל לצערנו רק 3 נבחרות.

ישנן 3 נבחרות שתמיד מופיעות לטורנירים, לא תמיד בכדורגל גדול, לא תמיד מצליחים אבל תמיד ייתנו פייט ואחת מהן כמעט תמיד בגמר המונדיאל או היורו.

עם כשרונות, בלי כשרונות- מתפקדים ומביאים תוצאות, כל שאר הנבחרות מבליחות לרגע ונעלמות.

גרמניה, איטליה וברזיל.

כל השאר קישוטים, הטורנירים הם של ה3 הנ״ל. לפעמים אחרות מבליחות אבל לרגע רק לרגע, צרפת צריכה לשמוח על הרגעים שלה, לפי הקצב שלה עוד 10 שנים היא תבליח שוב, לרגע רק לרגע.

אי

איתן בקרמן 24 ביוני 2012

בגדול אתה צודק, יש שלוש נבחרות בליגת העל, אבל אתה קצת מסובב את הנתונים. צרפת וארגנטינה הן הבאות בתור.

אריאל גרייזס 24 ביוני 2012

ארגנטינה לא לקחה מונדיאל זה 25 שנה והפעם האחרונה שהיא היתה בגמר זה ב-90. למעשה, אם אני זוכר נכון, גם בחצי גמר זאת היתה הפעם האחרונה ב-90 וגם את הקופה היא לא לקחה עידן ועידנים, אז קצת קשה לומר שהיא הבאה בתור.
אם כבר, להולנד לדעתי יש יותר הצלחה ב-20 השנים האחרונות ואולי אפילו לפורטוגל

פשוט אדום 24 ביוני 2012

ההשוואה של אדל למסי ממש לא במקומה אדל הרבה יותר טובה ועצם האיזכור של אנגליה וארגנטינאי באותו משפט מקומם

ארבם 24 ביוני 2012

מעניין מאוד מה שאתה אומר לגבי איכות השחקנים בשנים האחרונות.
האם כוונתך לצרפת בלבד או למדינות נוספות?
(אני מניח שלגבי הספרדים לפחות אי אפשר לטעון כזה דבר – הם בתור הזהב שלהם אבל לגבי אולי לגבי אנגליה ואיטליה?)

לתהליך כזה יש מן הסתם מספר גורמים ובהחלט היה מעניין גם אותי לקרוא על כך.

אם לא כותבים על זה מדוע שלא תרים את הכפפה?

yaron 24 ביוני 2012

וואו, פוסט ארוך עם המון נקודות להתייחסות.
צרפת שיחקה אתמול נכון מבחינה טקטית. הבעיה שלה בדיוק כמו שכתבת היא חוסר בכשרונות, אבל לא בעמדת המאמן. צרפת לא הסתגרה, ושיבשה היטב את המשחק הספרדי. אפשר רק לפנטז מה פורטוגל תעשה לספרדים, אם תצליח מבחינה טקטית כמו שהצליחה צרפת. אני חושב שלנבחרת צרפת יש עתיד בייחוד אם תמשיך עם בלאן, שבמוקדם או במאוחר יגלה את כמה כשרונות חבויים.
לגבי כמות כשרונות באירופה, אני לא בטוח. ספרד פורטוגל וגרמניה ממשיכות ליצר אותם כבעבר. הולנד היא נפילה, גם איטליה, ובטח שצרפת, אבל לא הייתי מתאר זאת כתופעה כלל אירופאית.

יואב 24 ביוני 2012

http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3573610,00.html
אוריאל דסקל מנסה להסביר מה קרה למערכת הנוער של צרפת ולמה הם לא מגדלים שחקנים גדולים יותר.

אסף רביץ 24 ביוני 2012

אני מסתכל מסביב ולא מצליח להצביע על חמש נבחרות בעולם עם יותר כשרון מצרפת. ההרכב החזק שכולל את בנזמה, ריברי, נאסרי, מנז וקבאיי הוא הכל חוץ מלא מספיק מוכשר. היום נראה שתי נבחרות שלא מתקרבות אליהם מבחינת כשרון. בלאן קיבל החלטה גרועה עם ההרכב ובעיקר לא הצליח למנוע את הבעיות הפנימיות שמלוות את הנבחרת הזאת בשנים האחרונות, אבל אני די משוכנע שהם ידברו חזק בטורנירים הבאים כי יש להם יותר מדי שחקנים טובים.

GIL 24 ביוני 2012

1. גם אם הייתי מסכים לכל מה שכתבת [ואני לא], זו עדיין חוכמת בדיעבד מובהקת. 10 דקות אחרי ההדחה להיכנס באומה הצרפתית על דלות כשרונותיה? אלו בדיוק הפוסטים שצריך ביצים כדי להעלות אותם לפני שמתחילה האליפות, לא אחרי ההדחה מול הנבחרת הכי דומיננטית ב-30 שנה האחרונות.
2. אגב צרפת – כמי שהתחיל לראות כדורגל בסוף שנות ה-80, עד דור הזהב של סוף/תחילת המיליניום לא ראיתי בצרפתים אמפריה אימתנית. ביורו 88 לא זוכר מה היה איתם, אבל למונדיאל 90 ו-94 הם בכלל לא עלו [תודה לעטר]. אולי הניתוח קצת שטחי, אבל נראה שבלי כשרונות על [פלטיני-טיאגנה, זידאן-הנרי] הצרפתים מתקשים לסחוב, לעומת הגרמנים והאיטלקים שגם עם מסור גרזן ופטיש כמעט תמיד יגיעו לטורנירים הגדולים ולרוב יתקדמו לנוקאאוט.
3. באמת חבל על המרמור-יורו שתפס אותך. בכנות. יש כאן טורניר מצוין שאפשר להתענג עליו בקלות. ספרד-פורטוגל זה מעדן, רונאלדו הוא אולי היחידי שיכול לפצח את המכונה, וגרמניה-אנגליה/איטליה – וואו. סופסוף חצי גמר בלי טרמפיסטיות-של-הגרלה-ומזל.

ויכסלפיש 24 ביוני 2012

לא ראית אותם ביורו 88' כי הודחו במוקדמות ע"י ברית המועצות וב-92' עפו בבתים לשבדיה ודנמרק. הדור של פאפן וקאנטונה לא נתן כלום לנבחרת

gil 24 ביוני 2012

הוא שאמרתי

דן 24 ביוני 2012

מסכים כמעט עם הכל.
אבל הנבחרת הכי דומיננטית ב-30 השנה האחרונות? ספרד? מקסימום ב-5 שנים האחרונות.

baryo 24 ביוני 2012

לפחות שתיים מהשמות שהזכרת הם כן ברמה גבוהה.. רבייר (שעד לא מזמן קראו לו רבלייה אבל מישהו החליט שזה לא נכון) ומאלודה..

הראשון הוא המגן המצויין של ליון במשך כמעט עשור (מ-2003) ושותף מלא להצלחה של אחת הקבוצות הכי גדולות בהיסטוריה של הליגה הצרפתית.. היו לו הזדמנויות "להתקדם" למועדוני העילית של אירופה אבל הוא ויתר..
מאלודה היה מצויין בתור בחור צעיר.. והשם שלו הולך לפניו.. רק שבמקרה הזה זה דווקא פוגע בצרפת מאחר והוא כבר מזמן לא מציג את היכולת של פעם.. מה שכן.. הוא ממש לא NOBODY..

אז מה הבעיה של צרפת? מצד אחד טוענים שאין מספיק כשרונות, מצד שני נאסרי ובן עארפה לא פותחים בהרכב וגורקוף המצויין נשאר בבית..
שזה בערך כמו שיגידו שספרד משחקת בלי חלוץ אמיתי כי אין לה חלוצים טובים.. בזמן שטורס יורנטה ונגרדו על הספסל ואדריאן וסולדאדו יושבים בבית..

לצרפת יש שוער מהטופ העולמי, הגנה לא רעה וקישור התקפי והתקפה שמשחקים בקבוצות הגדולות באירופה.. או.. ישחקו בקרוב בקבוצות הגדולות באירופה.. ומצד שני.. זה הטורניר השני ברציפות שרגע לפני שהם מודחים שומעים על מריבות בחדר הלבשה (כולל אחת בין בן עארפה למאמן שמעניין אם בגללה הוא לא פתח)..

אז כנראה שזה דווקא כן קשור למצב בחדר הלבשה.. (למרות שאני לא אוהב שכותבים את זה)

ברוך שפינוזה 24 ביוני 2012

גיבוב של שטויות.

לפעמים הרצון לכתוב משהו מקורי מביא את הכותב לצאת בהצהרות תמוהות עד מגוחכות.
יש הרבה בעיות בכדורגל העולמי של היום- ניוון בצמרת הממסדית של הענף, השתלטות בעלי מאה מפוקפקים על מספר מועט של קבוצות שהופכות לאוליגופוליה בענף, וגם השטף המסחרי שגורם לכך שברוב המפעלים יש כמות משחקים גדולה בהרבה ממה שאמורה להיות על מנת שהשחקנים לא יקרסו.
אבל להגיד שיש מיעוט כשרונות בכדורגל העולמי זו פשוט גניבת דעת של הכותב.
אז לנבחרת צרפת יש דור פחות מוכשר. אז מה? בלי לדבר על העובדה שדבושי, מ'בילה וקבאי הם שחקנים מצויינים ויחסית בתחילת דרכם שעוד ידברו רבות בכדורגל העולמי- קורה שלפעמים למדינה יש דור פחות מוכשר. זה קרה לגרמנים בתחילת העשור הקודם, זה קרה לברזיל בסוף שנות השמונים, וזה (מבחינתך) קורה לצרפת עכשיו. ביג דיל. ומה עם התייחסות לעובדה שספרד מגדלת כאן דור כשרוני שני ברצף, שכמות הכוכבים הנוכחיים והפוטנציאלים בו היא בלתי נתפסת? אז מה אם לגרמנים יש היום את אחת הנבחרות המוכשרות ביותר שלהם, בטח מבחינה טכנית? אני מניח שאלו בטלים בשישים כי אינם משרתים את הפרדיגמה של הטור ההזוי הזה.
ומה שהכי מצחיק זה שהעובדה שאף אחד לא מדבר על המצב הזה מלבד הכותב בטור כאן, רק גורמת לו לצאת במסקנה ההזוייה שעיתונות הכדורגל בעולם, כן כן, בעולם, היא גרועה וצבועה. כאילו כל העיתונאים הם אינטרסנטים שממומנים ע"י מישל פלאטיני או אדידס.
חבר יקר- לפעמים, אם אתה לא רואה משהו, סימן שהוא לא קיים. ואם אתה רוצה לראות משהו רק כדי לצאת מקורי – אז הטענה שלך לא תחזיק מים, וכדי להצדיק את עצמך אתה תאלץ לתקוף אישית את אלו שיתנגדו לך כביכול, ולקרוא להם "סאקרים" של המשחק… ירידה לפסים אישיים, בטח ובטח נגד מתנגדים עתידיים, פשוט מראה שהכותב רוצה לעורר פרובוקציה ותו לא. לכתוב רק לשם הכתיבה.

אז אתה בטח תגיד לעצמך שמי שכתב את התגובה הארוכה בצורה בלתי נסבלת הזו הוא עוד איזה שפוט של ממסד הכדורגל העולמי, אבל האמת היא, גם אם לא תאמין לה, היא שאני פשוט עוד אדם שמתעצבן כשהוא קורא פוסט של מישהו שברור להפליא שהוא לא רואה יותר מעשרה משחקי כדורגל בעונה ותופס טרמפ על היורו כמו כל פרשני הכדורגל בשקל שיש לנו בארץ.

אזי 24 ביוני 2012

על מה אתה מדבר?
אחד היורואים הטובים מזה שנים!
הפוסט הזה באותה מידה יכל להכתב על זה שאטארי היתה קונסולת משחק הרבה יותר טובה מהאקס בוקס של היום… אבל מוכרים לנו ש…

אוזיל, חדירה, גומז, להאם בגרמניה
צ'אבי, אינייסטה, סילבה, אלונסו, טורס בספרד
בנזמה, נאסרי, ריברי בצרפת
רונאלדו ונאני בפורטוגל
רוני, ג'רארד וטרי באנגליה

כמה כוכבים אתה מצפה שיהיו לך?
כמה היו פעם?

בורוביץ', אל תיפול לפינה ש"אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי". זה מביא רק מרמור ותיסכול.
היום כולם חיים בדור הריטלין ושום דבר דבר לא מספיק טוב לאף אחד…

נביא בעירו 24 ביוני 2012

נראה לי שאתה מעלה היפותיזה (יש בשנים האחרונות הרבה פחות כשרונות), חושב על שתי נבחרות שבהן זה תופס, ממש משתכנע מעצמך ואז כבר הופך את זה לאידיאולוגיה ("הפיל הגדול שבמרכז החדר").

אני לגמרי לא השתכנעתי. נראה לי שברור שספרד היא אחת הכשרוניות אי פעם. אנגליה לדעתי מעמידה את אחד הסגלים הכי מוכשרים שהיו לה בטורנירים האחרונים (וולקוט, צ'מברליין, וולבק, רוני), הולנד מפוצצת בכשרון וגם לגרמניה יש סגל סופר מוכשר, בקטע קצת מוגזם אפילו (שוויינשטיינגר, גומז, אוזיל, חדירה, מולר, נוייר, גצה).

פיני 24 ביוני 2012

מסכים עם יואב , הילד שראה שהמלך ערום.
יש רק בעייה אחת עם אותו ילד: הוא לא הפסיק לראות מאז מלכים ערומים בכל סיטואציה…

ול-אזי:
נאני לא באמת כוכב, אף אחד לא פותח טלביזיה לראות את טרי. אל תגזים לגבי כמות הכוכבים שיש.
איבן דה לה פנייה זה כישרון !! למרות שלא עלה לרמות הגבוהות באמת( "שבוי בקונספציית המסירה המושלמת"- אמר עליו קרויף)

המלך עירום 24 ביוני 2012

אני מסכים עם כל מילה ואני אציין, שמגמת ההיחלשות של הכדורגל העולמי היא לא רק ברמת הנבחרות, אלא ברמת הקבוצות ולכן בקונטקסט היסטורי, אני חושב שאנו ח8וזים באחד מהעידנים החלשים ביותר של הכדורגל.
דוגמאות:
איטליה הנוכחית מול איטליה של באגיו או של קנאבארו ונסטה. יש בכלל בסיס להשוואה?
הולנד הנוכחית מול זו של ברגקאמפ או של השלישייה ההולנדית? יש בסיס להשוואה.
ברזיל הנוכחית מול ברזיל של רומאריו בבטו ולאונרדו או ברזיל של ריבאלדו, רונאלדיניו, קרלוס, קאפו, אמרסון, זילברטו סילבה והגדול מכולם רונאלדו.
ארגנטינה הנוכחית מול ארגנטינה של אזאלה באטיסטוטה אורטגה?
דנמרק של אלקיאר ואפילו זו של לאודרופ מול המשעממת של היום?
שבדיה של לארסון וברולין מול האין כלום של היום?
רוסיה של פעם מול זו של היום?
צרפת של זיזו, דשאמפ, הנרי, טרזגה, בלאן ויירה דסאיי וטוראם מול חדלי האישים של היום?
את אנגליה של גאסקוין? את קמרון של רוזה מילה? את קולומביה שרמסה את ארגנטינה?
שלא לדבר על רמת הקבוצות: ויאריאל, סביליה, סראגוסה, ולנסיה, אתלטיקו מדריד, ארסנל, סלטה ויגו, ליברפול, אייאקס, איינדהובן ואחרות- מישהו זוכר שהן היו אלופות אירופה או אלופות מדינה או לפחות מועמדות לגיטימיות לאחד מהתארים האלו. היום גורנישט- ריאל ובארסה שולטות ביד רמה וכל השאר מתחרות באלילת המזל כדי לקבל פירורים.
אז נכון שגרמניה מלהיבה- אבל מצד שני היא לא זוכה בכלום ונכון שספרד סופסוף זוכה בתארים אבל מצד שני היא לא מלהיבה כמו ספרד של לואיס אנריקה וראול או של אמיליו בוטראגניו.

אז כן, הכדורגל פעם היה הרבה יותר טוב, הרבה יותר איכותי ותחרותי וגם היו יותר כוכבים שחולקו שווה בשווה בין קבוצות ולכן אני מציע לכל הינוקות שחושבים שמסי (בהחלט אחד הגדולים בהיסטוריה) ורונאלדו הם השחקנים הכי גדולים אי פעם, לחזור 10 שנים אחורה ולראות את רונאלדו הברזילאי מלהטט מול האחדים דה בור ומול דסאיי וטוראם או את זידאן עושה את אותו הדבר בליגה האיטלקית הקשוחה של פעם.

כסיפוביץ 24 ביוני 2012

א. לא ראיתי היכן כתוב שהיורו הוא פח אבל אם באמת זו הייתה כוונת המחבר אז חבל על הזמן ועל ההבנה בספורט.
יורו אדיר מכל הבחינות.

ב. כל הפוסט הזה על צרפת הוא גחמה אישית על הימור לא מוצלח כנראה.
צרפת לא עשתה טורניר טוב מאז 98 וגם זה היה בבית שלה עם סופרמן בדמות זידאן.

כפי שכתבו לפני צרפת היא נבחרת נכשלת כבר כמה עשורים. היא לא שונה מהולנד בעניין הזה.
כישרונות יש בשפע ודבק אין.

אז על מה ולמה הציפיות?
איפה ראית נבחרת מבריקה שמגיעה ליורו הזה עם הר של ציפיות?

מקמנמן 24 ביוני 2012

הולנד וצרפת זהות כמעט לגמרי חוץ באמת מאותה הבלחה תחת זידאן. הבעיה היא ששתיהן מפוצצות באגואים לא מוצדקים שרק רבים בינם ולבין עצמם. ברגע שלא הכל הולך, כמו שהלך להולנד במונדיאל האחרון, הם ישר מתחילים ללכלך אחד על השני ולא מראים גיבוש אמיתי של נבחרת. בגלל זה נבחרות קטנות כמו יוון מצליחות להפתיע כל כמה שנים – כי זו חבורה של 22 שחקנים מאוחדים שעושים הכל בשביל מטרה אחת. היום כל ה"כוכבים" דואגים קודם כל לעצמם ולקבוצה שבהם הם משחקיםישחקו. הנבחרת? זה סתם שוחק אותם בין עונה לעונה

אא 24 ביוני 2012

בנושא של הכוכבים יש אמת בדברייך..
אם נסתכל על נבחרות הגדולות נראה שזה נכון ולא צריך ללכת יותר מידי אחורה.לדוגמא איטליה נבחרת אפורה עם דור די בינוני שעוד נשען על בופון ופירלו המבוגרים. אם נסתכל על הדור הוקדם שכלל את השחקנים הטובים בעולם (טוטי,דל-פיירו,ווירי,אינזאגי,נסטה,קנאברו ומלדיני) נראה לבד את הבדלי הרמות אין לאיטליה שחקן אחד בסגל שאפשר להשוות אותו לשחקנים שהובילו את הנבחרת בטורנירים הקודמים.
כנ"ל צרפת,וכנ"ל הולנד שאם כל הכבוד לדור שחקנים שהביא אותם לגמר המונדיאל לפני שנתיים זה לא אותם שחקנים שהיו בדור הקודם (ואן ניסטלרוי,קלוייברט,דוודיס,סיידרוף,ואן דר וסאר וסתאם)ואני לא מתכוון להשגים אני מתכוון לאיכות של השחקנים,כי להוציא את סניידר (עונה אימה באינטר),רובן (לוזר), ואן פרסי, וואן דר וארט אין להולנד מה להציע.
אפשר להגיד את זה אפילו על ברזיל עם כל הכבוד לניימאר (שאו בלי תאכלס) וגנסו שלדעתי עושים מהם הרבה יותר גדולים ממה ששהם באמת (קרדיט לנייקי על היח"ץ) אין שם שחקן שמתקרב לרמה של רונאלדו (השמן והטוב) או ריבלדו או אפילו רונאלדיניו (בשיאו). מה שנקרא יום אסל יום באסל.

אחד שעצבנת 24 ביוני 2012

אמרת שלא ראיתי כישרונות כמו צרפת ? צרפת בהחלט מוכשרת
אך בוא תסתכל ברשימה הבאה.
1 ספרד ראול ,צאבי,אנייסטה, אלונסו,פאברגס,סילבה, פויול ,פיקה, היירו, ראמוס, וייה ,טורס, סנה, וזה בלי שוערים או שחקני על שהיו קצת פחות טובים כמו מנדייטה ,אנריקה ,ולארון או גרסיה.

2. הולנד : בארקמפ ,דיוויס ,דה בור ,סיידרוף, קלוייברט ,רייקרד, שניידר ,רובן ,ואן פרסי ,סתאם, קוקו ,ואן נסטרלוי .

3. איטליה : דל פיירו ,באג'יו ,טוטי ,אינזגי ,פירלו, נסטה ,מאלדיני ,זאמברוטה ,קנבארו ,
4. פורטוגל : קוסטה ,פיגו ,רונאלדו ,נאני ,מאניש , סמברוסה, ועוד.
ולא דיברנו על גרמניה אנגליה (כן אפיךו באנגליה גדלו ב20 שנה האחרונות מספיק כישרונות כמו סקולס ,בהקאם .לאמפרד ,אואן ,רוני ,ג'ארד,אשלי קול ,טרי, שירר ועוד)

יונתן 24 ביוני 2012

בואו לא נגזים.

לא חוכמה לציין רק את הנבחרות שפחות כישרוניות כיום מבעבר, יש גם צד שני למטבע הזה.

הכישרון של ספרד מעולם לא דיגדג את הכישרון שיש להם בנבחרת כיום, כנ"ל גרמניה של היום לעומת גרמניה של 95-05 (ואני לא שוכח את באלאק, מתיאוס או קאן). אם תסתכל על הקטנות דוגמה טובה זו בלגיה שנהיה לה סגל לגיטימי לנבחרת יורו (ברמה של שוודיה/קרואטיה). ואגב לא ברור לו איך הם לא עלו ליורו, הם הרבה יותר כשרוניים מטורקיה שסיימה מעליהם.

ואן דר סחאף 24 ביוני 2012

כסיפוביץ',

איך הגעת למסקנה שצרפת לא עשתה טורניר טוב מאז 1998? מה עם יורו 2000 האדיר שלה? מה עם מונדיאל 2006 בו היא הדיחה את ספרד, ברזיל ופורטוגל בדרך אל הגמר?

רפי רחמים 24 ביוני 2012

השאלה היא אם צריך לבחור קישור מ 2 אופציות מי עדיף?
צ"אבי איניסטה אלונסו
זידאן ווירה מקלאלה

Comments closed