עצב ופיכחון

הכדורגל שאנגליה הציגה הוא מביש

כל פעם שאנגליה מודחת מטורניר אני עצוב. אהדת ילדות שלא זנחתי. ועדיין, הכדורגל שאנגליה הציגה הלילה הוא מביש. וניתן לומר זאת על הופעות רבות שלה בטורנירים בינ"ל. מדוע האנגלים חלשים יחסית בכדורגל ברמות הגבוהות? אולי בגלל כל האקדמיות, שלא ממש בונות שחקנים מספיק טכנים. הימים שבהם האנגלים גידלו את השחקנים שלהם ברחובות היו טובים בהרבה. האם האקדמיות רעות לפיתוח שחקנים מספיק טובים? בספק. האם אני סותר את עצמי? ככל הנראה.

אז מדוע בכל זאת האנגלים לא מפתחים שחקנים מספיק טובים? כי יותר מדי מתרכזים שם באתוס הלחימה והקשיחות. כדורגל צריך להיות יותר מושתת על טכניקה ומיומנויות אישיות. רוח הקבוצה זה לא דבר טוב לנבחרת אנגליה לדורותיה. רוח כמעט תמיד הייתה שם. כדורגל מספיק טוב- לא.

ודווקא היום הייתה תחושה כי האנגלים יותר שחקנים של אחד על אחד מהאיטלקים. הם בוודאי אתלטים יותר. אבל הם לא היו מספיק טכנים, ובעיקר היו כל כך אנוכיים וטפשים, כדי לשחוק כל יתרון אתלטי ומייד להיראות כמו נבחרת אינפיריורית לנבחרת בינונית לחלוטין. איטליה לא מלהיבה. לא סתם לא כבשה במשך 120 דקות. חסרים שם שחקנים עם יכולת אישית. חסרה גם כמובן יכולת אתלטית.

אני לא ממש מאמין שאני כותב זאת- אבל אני מת שהגרמנים ינצחו את האיטלקים. אני לא אוהב את אתוס הכדורגל האיטלקי ואני חושש שניצחון מול הגרמנים (וחלילה זכיה ביורו) תגרום לרבים להלל את איטליה והאתוס שלה. תגרום ליותר מדי אנשים להאמין בכל שטויות הטקטיקה.

אז שיפסידו לגרמנים. לפחות הם משחקים כדורגל יותר טוב.

ובצד השני?

מסורתית אני לא אוהב את ספרד וגם לא את פורטוגל. אני גם מאוד לא אוהב את רונאלדו. אבל לא אכפת לי שהוא ייתן איזו עקיצה בישבן לספרד. בכל זאת נמאס לי מההגמוניה הספרדית- שהפכה כבר במונדיאל למאוד משעממת ולא מרשימה.

ופורטוגל נגד גרמניה בגמר?

דילמה קשה. לא רוצה לראות את רונאלדו חתום (כמעט לבדו) על תואר כל כך חשוב. וגם הימרתי על הגרמנים לזכות בטורניר בצ'אט שעשיתי עם דורפן כבר לפני כמה חודשים (נכון שלפני היורו שיניתי את ההימור לאנגלים, אבל זה בגלל שאני סתם אידיוט שהולך עם הלב) .

אז שגרמניה תקח את היורו הזה, ולפחות תוכיח שהכדורגל החיובי ביותר מנצח.

ושאנגליה תראה מה גרמניה עושה בפיתוח כדורגלנים ושפשוט תשתדל להעתיק אחד לאחד. אין בושה בלהעתיק מהטובים ביותר.

ואולי גם אם אנגליה תפתח כדורגלנים טובים הם עדיין לא ימשיכו להתפתח מספיק ברמת הבוגרים בגלל כל הזרים המעולים בפרמייר ליג.

לפתע פתאום אני חושב על דניאל סטארידג'. איפה הוא היה היום? אולי הוא פצוע, אולי סתם לא היה. ודארן בנט? נראה לי שפצוע, אבל איתו בהתקפה היינו יכולים לנצח היום את איטליה. גם עם ג'רמיין דפו במקום וולבק. גם אוקסלייד צ'מברליין יכל לתרום הרבה יותר להתקפה שלנו שכמעט לא הייתה קיימת.

אז אולי המצב לא כל כך רע.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

יורו (17). פירלו, אנגליה
פולין שמחה, צבעונית ולא בחושך! / נטע יערי

42 Comments

בעז 25 ביוני 2012

אתה פשוט יום אחרי יום כתוב שטויות אין דברים כאלה…

יואלזיניו 25 ביוני 2012

אתוס איטלקי או לא אתוס איטלקי, ברגעים רבים איטליה שיחקה כדורגל מרהיב, הרבה יותר מספרד למשל, והיתה רחוקה כמה סנטימטרים וג'ו הארט אחד מלקרוע את אנגליה.

דורפן 25 ביוני 2012

בורוביץ' – אי אפשר להגיד ברצינות שמישהו חסר בנבחרת האנגלית. שום שחקן משמעותי זמין לא נשאר בבית אלא אם בגלל פציעה.

יואב 25 ביוני 2012

קאריק? מיקה?
מה זה קלי והדרסון?

ויכסלפיש 25 ביוני 2012

ונא לא לשכוח מי גילה לכם לפני הטורניר שאנגליה לא עוברת את רבע הגמר, אני מוכן להתחיל לקבל לקוחות בתור "קורא בקקאו"

יואלזיניו 25 ביוני 2012

אתה יכול להשתדרג ל"קורא בשוקו ולחמניה" ולהמר כבר על 2014-2020:)

אריאל גרייזס 25 ביוני 2012

כן, ממש צריך להיות קורא בקפה בשביל זה. או פשוט לראות כדורגל..

רפי רחמים 25 ביוני 2012

תענוג שהקבוצה הטובה יותר ניצחה בפנדלים,גרמניה -אנגליה יכל להיות משחק פשוט מביך
למה שחקן טכני ענק כמו אדם ג"ונסון לא בהרכב האנגלי?
גרמניה -איטליה יהיה משחק ענק,אם פירלו לא יקרוס מעיפות יש לאיטליה סיכוי לא רע לנצח

איתמר 25 ביוני 2012

מסכים,העובדה שאדם ג'ונסון לא זומן פשוט מביישת…היה יכול להיות ה-שחקן של אנגליה בטורניר

אביעד 25 ביוני 2012

אני לא יכול לחשוב על שומדבר שדארן בנט, דפו או סטארידג' היו נותנים שהיה משנה משהו. הבעיה של וולבק היום לא הייתה שהוא לא מספיק וב אלא שהוא לא קיבל כמעט אף כדור במצב שהוא יכול לעשות איתו משהו. 90% מהכדורים שוולבק קיבל היו 30 מ' מהשער, עם הגב לשער, עם בלם איטלקי צמוד לחולצה ובלי אופציות מסירה.
את הבעיה הכי גדולה ציינת כבר בפתיחה – מעריכים קשיחות ולחימה ולא מעריכים מספיק מיומנות אישית. כבר 7 שנים בערך שמייקל קאריק הוא אחד מ 2-3 הקשרים האחוריים הכי טובים בפרמייר ליג תוך שהוא מצטיין במיוחד בהחזקה ובהנעת כדור ובפרק הזמן הזה הוא רשם 20 הופעות בנבחרת.

Amir A 25 ביוני 2012

שמישהו יסביר לי איך לעזאזל בריטניה הצליחה להפוך למעצמה שחלשה על חצי עולם?

צור שפי 25 ביוני 2012

גם כן עולם

אלעד אחד 25 ביוני 2012

:-)

יואב 25 ביוני 2012

סטאריג׳ , בנט ודפו זה לא ההבדל. חוץ מדפו(בגלל הניסיון אולי) אף אחד מהם לא טוב מדני בוי.
אבל קאריק כשחקן סגל שמחליף את פארקר ולא הנדרסון האוורירי, או מיקה במקום גלן התמוה-זה אולי הבדל.

והאיטלקים הם שחקני כדורגל יותר מיומנים. והם נותנים טורניר לא רע בכלל מבחינת הגישה. הם מחפשים להבקיע. והם מחזיקים טוב פוזשיין.

כסיפוביץ 25 ביוני 2012

אם היית נותן לעצמך קצת חמצן לריאות ומוח, השנאה שלך הייתה קצת מתפוגגת והיית שם לב שהאיטלקים נותנים טורניר משגע.
משחקים מעולים עם מצבים וכל זאת עם התקפה לא יציבה כל כך.
האיטלקים והגרמנים כרגע הם הנבחרות עם המשחק היפה ביותר.

מה העניין לשנוא את הגרמנים? ומי שכותב בגלל השואה הוא פרימיטיבי ומפגר. לא פחות.

כרגע המשחק בין גרמניה לאיטליה הוא מאבק בין פירלו ושוייני.
האחד מאוד עייף אחרי עונה ענקית והשני בספק בגלל פציעה.

לתת לפירלו יומיים מנוחה זה פשע נגד האנושות ונגד אוהדי הכדורגל.

צור שפי 25 ביוני 2012

אתה קצת מגזים. ניצחון בודד על אירלנד (לא נחשב) ושלושה תיקו זה לא בדיוק מתאים להגדרה "משגע".

כסיפוביץ 25 ביוני 2012

זו הבעיה עם איטלקים
הכל בהגזמה אצלנו

גלן 25 ביוני 2012

כסיפוביץ, אני דווקא שונא גרמניה חדש מאד ומזוקק. לא פעם אהדתי אותם מסיבות תועלתיות (למשל כל פעם שיש קב' גרמנית נגד יונייטד) ואפילו לפעמים בלי סיבה (למול ברזיל ב 2002 למשל או אנגליה ב2010 הן דוגמאות טריות יחסית). אפילו כבר סלחתי לטוני שומכר.

אבל מה שקרה הוא שאני שומע את אנג'לה מרקל. דווקא לא גרמניה "רעה" קלאסית ואני מצטמרר. אני שומע את העדנות, את הבוז לחלש או יותר נכון את התפיסה שהחיים לא יהיו מושלמים בלי לבוז לחלש ואני מתחיל לשנוא. אז קדימה פירלו , קדימה רונלדו וקדימה אנייסטה (זה גם סדר העדיפות העדכני), הבו לי בכי על גדות הריין. רק חבל שגורג' מרשל לא גזר עליהם כמה שנות עוני נוספות.

כסיפוביץ 25 ביוני 2012

לא לסבול את הגרמנים בגלל מרקל זה דווקא לגיטימי!!

גלן 25 ביוני 2012

כן, אבל יש משהו מאד עמוק ומתסכל שקורה לי כשאני שומע אותה. מעט מאד פעמים בחיים שלי האמנתי בקונצפט "האחר" דהיינו שאופי יכול להשתנות בצורה משמעותית. ודווקא עם המושג "גרמניה האחרת" דיי התחברתי מלשון עבר.

ירח אדום 25 ביוני 2012

זו אחת הנבחרות האנגליות החלשות אי פעם לא ה…ממש רוניוולקוט+9! האיטלקים הראו ניצוצות ופירלו זה באמת תענוג אבל איפה די-נטלה וקבליירלה? אני אוהד גרמניה ביורו הזה אבל אם האיטלקים יעזו הם יכולים להפתיע.

בוזו 25 ביוני 2012

רוני וולקוט + 9????

אולי וולקוט + 10. מה רוני בדיוק עשה אתמול או בנבחרת בכלל???

אריק 25 ביוני 2012

כשוולבק היה על המגרש זה היה הרבה פחות גרוע מאחרי שיצא ונכנס איש 35 מיליון הפאונד, כנ"ל לגבי פארקר והנדרסון. הוג'סון הבין שצריך ללכת על שחקנים מקבוצה אחת כשלד, הבעיה שבמקום שאלו יהיו הארט, לסקוט, ריצארדס, מילנר וג'ונסון למשל הוא הלך על שלד של קבוצה שהיתה יורדת ליגה אם העונה היתה מתחילה בינואר.

אסף רביץ 25 ביוני 2012

גם אני רציתי להאשים את האקדמיות ואת המחסור בכשרון בכדורגל האנגלי, אבל אז חשבתי על הרשימה הבאה: ג'ו הארט, פיל ג'ונס, ג'ק ווילשר, טום קלברלי, צ'מברליין, דני וולבק.

אני לא זוכר מתי האנגלים החזיקו בכל כך הרבה הבטחות אמיתיות, לא ההגזמות הרגילות שלהם. כל אחד ברשימה הזאת הוא כשרון ענק בקנה מידה עולמי, על כל אחד מהם אחת הקבוצות הטובות בעולם בונה שיוביל אותה בשנים הקרובות. מה שנבחרת אנגליה באמת צריכה זה מאמן שיכריז על מהפכה, ייפרד בכבוד מהוותיקים ויתחיל לבנות הרכב סביב החבורה הזאת ורוני עם מבט אל העתיד, לא רק אל הטורניר הבא. במילים אחרות- האנגלים צריכים את היוגי לב שלהם. ושווילשר יחזור כבר, לטעמי הוא הכי מוכשר בחבורה הזאת בפער משמעותי.

גיא 25 ביוני 2012

ווילשייר פצוע כבר יותר מדי זמן.
מתגעגעים אליו גם באמירויות.

מסכים לגבי היוגי שלהם. לתת כבוד לזקנים עבד בצ'לסי, לא עבד באנגליה, ובכל מקרה מיצה את עצמו.

דודו פ. 25 ביוני 2012

תעשה לי טובה, חוץ מג'ו הארט, הסיכוי שאחד מהשמות האלה יהפכו לכוכבים ברמה עולמית היא אפסית. שחקנים בינוניים פלוס. זו הבעיה האנגלית, השחקנים הם "הבטחות".

ארז N 25 ביוני 2012

חבל. אם אנליה היתה משחקים כמו נגד אוקראינה (עם סטיבי במיטבו) או שבדיה (עם וולקוט וקארול ביכולת סבירה) היה אפשר לגנוב פה גול. אתמול במזל מטורף זה לא נגמר אחרי 90 או 120 דקות (2 קורות, 3 החמצות משוועות..) אבל אנגליה בהחלט יכלה לשים גול, לפחות בחצי הראשון שהיה שקול יותר. מה שקרה אחר כך היה מביך, אבל אני חושב שהאשמה החלקית לפחות על ג'רארד שהחל מדקה 50 פשוט לא זז. חבל כי היתה פה הזדמנות, למרות הסגל הגרוע והמאמן וכל מה שכתבו רבים לפני, לעלות לפחות לחצי מול איטליה שאני מסכים – לא מבריקה כלל.

אלי 25 ביוני 2012

מה אתם רוצים מהאנגלים? זה מה שהם מסוגלים לתת
מה שונה בין איך שהאנגלים ניצחו לבין איך שצ'לסי שיחקה נגד ברצלונה ?
יחסית האנגלים נתנו טורניר טוב ,מעל הציפיות , נלחמו עד הסוף כי כישרון כמעט ואין להם
שלא תבינו לא נכון , אני נגד הכדורגל שאנגליה שיחקו אתמול ואיך שיוון תמיד משחקים ואתמול פשוט לא יכולתי להמשיך לראות את השעמום הזה אבל כשמדובר ביוונים אז מפרגנים להם אבל לאנגלים לא?

גלן 25 ביוני 2012

כסיפוביץ, אני דווקא שונא גרמניה חדש מאד ומזוקק. לא פעם אהדתי אותם מסיבות תועלתיות (למשל כל פעם שיש קב' גרמנית נגד יונייטד) ואפילו לפעמים בלי סיבה (למול ברזיל ב 2002 למשל או אנגליה ב2010 הן דוגמאות טריות יחסית). אפילו כבר סלחתי לטוני שומכר. לא סתם בצחוק.

אבל מה שקרה הוא שאני שומע את אנג'לה מרקל. דווקא לא גרמניה "רעה" קלאסית ואני מצטמרר. אני שומע את העדנות, את הבוז לחלש או יותר נכון את התפיסה שהחיים לא יהיו מושלמים בלי לבוז לחלש ואני מתחיל לשנוא. אז קדימה פירלו , קדימה רונלדו וקדימה אנייסטה (זה גם סדר העדיפות העדכני), הבו לי בכי על גדות הריין. רק חבל שגורג' מרשל לא גזר עליהם כמה שנות עוני נוספות.

סולו 25 ביוני 2012

זה לא בוז לחלש,זה בוז ללש העצלן שלא עובד ולא מצליח לנהל את כספו כהלכה, וזה בוז ראוי בעיניי.

משה 25 ביוני 2012

כתבה בשקל של אוהד לוזר שלא יודע לפרגן לנבחרת שעשתה בית ספר לנבחרת האשפה שנקראת על שם "אנגליה"

איטליה תנצח את גרמניה ופורטוגל בגמר
יהיה שמח – בופון מניף גביע.

"האתוס האיטלקי" – בוא נשים עובדות בשטח

איטליה – 4 גביעי עולם. תודה.

matipool 25 ביוני 2012

אכן כואב על אנגליה אבל זה מה יש . דווקא נתנה רבע שעה יפה בתחילת המשחק . לא יכול להיות שבטורניר די צפוף בלי מנוחה מספקת בין המשחקים , לא יהיה מחליף נורמלי ל-2 שחקני האמצע של אנגליה שהם בני 32 . הם היו גמורים היום .
לפני תחילת היורו , הימרתי אצל לוינטל על גמר של גרמניה – ספרד ושגרמניה תזכה . אני עדיין מאמין שזה יהיה הגמר אבל לגמרי לא בטוח שהספרדים לא יחגגו את הגביע השלישי הרצוף שלהם .

רטקסס 25 ביוני 2012

מסקנה מאתמול: אל תקראו לילדים שלכם בשם של בנות. אולי הם עוד ידעו לבעוט פנדלים.
אגב, לקרוא למייקל קאריק ומיקה ריצ'ארדס שחקנים משמעותיים קצת מעליב. בכל הנבחרות שהגיעו לרבע הגמר, בלי יוצא מן הכלל, אין להם מקום בהרכב.

sir Eithan 25 ביוני 2012

להעתיק מהגרמנים? אולי כדי לספור כמה שחקנים גרמנים יש בנבחרת גרמניה!! הם פשוט מאזרחים ברמות, אני ממש לא רוצה להשמע נאצי, אבל שוואנשטייגר הוא כמעט הארי היחיד שלהם, ולומרות שמבחינה היסטוירת-פוליטית זה הדבר הכי טוב שיכול להיות בגרמניה (וזה באמת משמח) מבחנת כדורגל זה מגעיל!

חננאל 25 ביוני 2012

לא מאמין שאני מגיב להערה הזאת,
אבל רוב הכשרונות העולים של גרמניה הם "ארים": טוני קרוס, שורלה, רויס, מריו גצה, הומלס, הוודס, תומס מולר, בדשטובר, לארס בנדר….
יוצאי הדופן הם אוזיל ובואטנג.

דגל הקרן 25 ביוני 2012

בוא נסתכל על ההרכב של גרמניה ששיחק מול יוון:
נוייר – גרמני
לאם – גרמני
באדשטובר – גרמני
האמלס – גרמני
בואטנג – גנאי
שווינשטייגר – גרמני
חדירה – טוניסאי
רויס – גרמני
אוזיל – טורקי
שורלה – גרמני
קלוזה – פולני

סך הכל 7 גרמנים ו4 בני מהגרים.
אני לא יודע מיפה הבאת את זה שווינשטייגר הוא הגרמני היחיד בנבחרת.
חוץ מזה, רוב בני המהגרים בנבחרת הזאת נולדו וגדלו בגרמניה ולמדו כדורגל באקדמיות גרמניות.
אז…

אביעד 25 ביוני 2012

בהרכב מול יוון היה שחקן אחד שלא נולד בגרמניה – קלוזה. בכל הסגל נדמה לי שיש שניים שלא נולדו בגרמניה – קלוזה ופודולסקי.
אפילו הנטיה להתייחס לאוזיל, בואטנג וחדירה למשל כאל "מהגרים" או "מתאזרחים" היא שגויה, שלא לומר מטומטמת. שלושתם נולדו בגרמניה. לבואטנג וח'דירה הורה גרמני והורה מהגר. אוזיל נולד בגרמניה להורים שנולדו בגרמניה ונדמה לי שרק סבא שלו או הסבא רבא שלו לא נולד בגרמניה. לפי ההגיון בתגובה שלך, אין בנבחרת ישראל אף ישראלי וכולם מתאזרחים.

פשוט אדום 25 ביוני 2012

זה כבר נהיה ריטואל קבוע להגיד של השחקנים שנשארו בבית שאיתם היינו מגיעים יותר רחוק, תמיד השחקן הכי טוב הוא זה שלא משחק ואם ימשיכו שם עם תירוצים כאלה הם באמת לא יגיעו רחוק ולגבי קאריק קראתי איפשהו שהוא אמר שהוא מוכן לבוא רק אם הוא שחקן הרכב, אחלה גישה

אביעד 25 ביוני 2012

לפי מה שהבנתי, קאריק לא דרש להיות בהרכב. הוא סרב להיות בסטנד ביי אחרי שהבין שהוא לא בסגל.

אמיר 25 ביוני 2012

בורוביץ', הרשה לי לאמץ את הנושא שעליו כתבת ולכתוב מה הבעיה האמיתית של הכדורגל האנגלי כי אני לא מסכים עם רוב מה שרשמת ואני באמת אוהב את הכדורגל האנגלי הישן.

הסיבה היחידה שהאנגלים לא מספיק טובים, אמרת אותה בסיום דבריך, יש יותר מדי זרים טובים בפרימיירליג והאוריינטציה שם של קבוצות הוא לחפש את השחקנים שלהם בחוץ. אם תסתכל על גרמניה למשל על באיירן, איזה רכש הם עשו בשנים האחרונות? ברור שהם קנו זרים אבל בוא נסתכל רגע על עמדות מפתח: היו צריכים חלוץ הביאו את גומז משטוטגרט, היו צריכים שוער הביאו את נוייר משאלקה, היו צריכים בלם הביאו את בואטנג ממנצ'סטר סיטי. הם היו יכולים להביא זרים ואפילו בפחות כסף אבל האוריינטציה היתה (וכך היא בבונדסליגה) להביא גרמנים,וזאת בגלל שגם המאמנים גרמנים. תסתכל רגע באנגליה על המאמנים הבכירים: סיטי – מנצ'יני, צ'לסי – וילאש בואש (בנה את הקבוצה), ארסנל – ונגר. מי שבא להציל את המצב הוא דווקא אלכס פרגוסון הסקוטי שלמרות שמנצ'סטר מביאה זרים (ויותר מפעם) הביא שחקנים כמו סמולינג, פיל ג'ונס, אשלי יאנג ונתן הזדמנות לשחקנים כמו וולבק.
אפילו בעלי הבית כבר לא אנגלים, ולכן הם ממנים מאמנים שאינם אנגלים שבוחרים שחקנים שאינם אנגלים. שחקנים כמו לייטון ביינס, ארון לנון, אנטון פרדיננד, טום האדלסטון, מייקל דוסון, לדלי קינג, סקוט פארקר, ג'רמיין דפו, ג'נאס (ואני יכול לתת עוד מלא) הם שחקנים שבגלל שהמועדונים הגדולים בחרו לחפש את השחקנים בחוץ, יסיימו את הקריירות שלהם במועדונים מהדרג השני. אגב אם שמתם לב כמעט כל השחקנים האלה מתרכזים בטוטנהאם, המועדון היחיד שהוא עדיין אנגלי באמת. יש בו זרים, אבל הוא מושתת על שחקנים אנגלים, הבעלים שלו אנגלי ועד לא מזמן המאמן היה אנגלי. אבל השחקנים הללו לא היו אמורים לסיים את הקריירות שלהם בטוטנהאם שלמרות שהיא קבוצת צמרת, היא אינה נאבקת על אליפות ואינה משתתפת כלל בצ'מפיונס באופן קבוע ולכן השחקנים שלה לא ממצים אצלה את הפוטנציאל.

אני גם לא מסכים איתך על ההנחה שבגלל שהאנגלים לא משחקים כדורגל טכני, הם לא טובים. הדרישה הזאת לכדורגל טכני היא משהו שפיתחו כל מיני אוהדי ברצלונה ש"צצו" בשנים האחרונות שראו את ברצלונה וחשבו שזה הכדורגל ואין שום כדורגל טוב אחר.
אז אני בתור אוהד אמיתי של הכדורגל האנגלי הישן, הסגנון הזה שלאט לאט מת, רוצה להגן עליו. אני חושב שזה סגנון מעולה, עם שחקני אגף אמיתיים, מהירים, בעלי יכולת הרמה פנומנלית שאנחנו כבר לא רואים היום (גארת' ביילים כאלה). אותם החליפו כל מיני עלאק שחקני אגף עם רגל הפוכה שיותר גרוע שהם עוד נחשבים כחלוצים ואז מוכרים לנו סיפורים של 4-3-3, כשהחלוץ האמיתי היחיד הוא בודד בשפיץ. או יותר גרוע בלי חלוץ בכלל (עוד המצאה של אנשים שמפרשנים לא נכון את ברצלונה, כי הסיבה היחידה שברצלונה משחקת ככה זה כי וייה פצוע ואין להם עוד חלוץ כי הם בנו את הסגל לא טוב, ולראיה הם הפסידו את האליפות).
אני חושב שהסגנון הזה הוא מעולה ויותר חשוב הוא ייחודי לאנגלים וצריך לשמר אותו ואני לא מסכים עם אנשים שהחליטו שהוא פחות טוב שרוצים שכל העולם ישחק בסגנון של הליגה הספרדית.

ונכון שהאנגלים אף פעם לא היו מדהימים אבל בואו נסכים כולם שגרועים כמו שהם בשנים האחרונות הם לא היו לפני אז לפחות שיישמרו את הסגנון שלהם וייתנו לשחקנים שלהם לשחק בליגה כי אין מה לעשות גנטית הם פשוט פחות טובים מעמיתיהם האירופאים בכדורגל.

אדם 25 ביוני 2012

הטענה שלך כי הכדורגל הגרמני מצליח כי המאמנים גרמניים מתעלמת מכל כך הרבה עובדות שזה קצת מעליב.

1) חוקים – בגרמניה כל קבוצה מחויבת להחזיק מספר שחקנים מתחת לגיל 22 שגדלו באקדמיה (לא זוכר את המספר, הוא לא נמוך). בכלל, הגרמנים עשו רפורמה מטורפת על מנת להחזיר את השחקן הגרמני למרכז העניינים.
2) כסף – מה לעשות, כשיש, מחפשים את ה"הכי טוב" וזה לא בהכרח מהמדינה שלך.

הייתי ממשיך, אבל אני צריך ללמוד.

הקופ בישראל 25 ביוני 2012

אמיר.

ליברפול בשנה וחצי האחרונה דגלה בשיטה שלך , לחפש בפנים והרבה זהב לא מצאנו , למרות המיליונים שנשפכו על הרכש והשכר. כיום היא מראה של הכדורגל האנגלי ולאן שהגיע.

2 המאמנים האחרונים שלנו היו הודג'סון + סמי לי והמחליף שלהם קני+קלארק.

רוב הסגל הנוכחי מבוסס על שחקנים אנגלים/בריטים (6 מהם בנבחרת הבוגרת ועוד 3 גם באולימפית , בשניהם השחקנים שלהו הם הקפטנים).

קאראגר
קלי
ג'ררארד
ספירינג

+

ג'ונסון
אדם
הנדרסון
דאונינג
שלבי
קארול
בלאמי
קול

כמעט 90% מהרכש הבריטי הוא כושל פרט לבלאמי שהגיע בחינם , היה עדיף להשען על 4 הסקאוזרים מגובים ב7 זרים איכותיים במקום אלה שנרכשו מבפנים.

אלמלא סוארז – לוקאס – אגר – ריינה , מצבנו היה אף אנוש יותר.

Comments closed