דרוגבה. מחפש מהות

דרוגבה לברצלונה - טוב או רע (למי)

 

דידיה דרוגבה הוא מהכדורגלנים הבודדים שאני ממש רוצה בהצלחתם. כל גול שהוא כובש, אני מרגיש כאילו יש לי חלק בו. אולי כי האמנתי בו ונהניתי ממנו למן הרגע הראשון שראיתי אותו. אולי כי הוא מעורר (בעיקר עורר) אנטגוניזם גדול אצל כל כך הרבה אנשים. חלקם אפילו ראו בו אנטי כדורגל. סוג של בריון כוחני ותו לא. היום כמעט ולא חושבים כך. מבינים עד כמה הוא מיוחד. אולי לא מספיק, אבל מבינים. בכל משחק עצום הוא מופיע. הוא היה התורם העיקרי לזכייה בגביע האלופות של צ'לסי. שלא לדבר על שלוש אליפויות וארבעה גביעים באנגליה.

באמת גדול עולם.

*

לא ממש אהבתי לראות היום שדרוגבה מועמד להצטרף לברצלונה. מן הסתם, הוא מאוד רוצה ללכת לשם כי על פי הפרסומים הוא הכניס סעיף בחוזה שלו עם הקבוצה הסינית בשנחאי, שהוא יכול לעבור רק לבארסה, אם זו תחפוץ בו. אני מבין מדוע בארסה חפצה בו- הוא דידיה דרוגבה.

אבל מה זה אומר על דרכה של בארסה? על השיטה והאתוס המהוללים שלה- כשהיא רוצה לצרף שחקן שכביכול סותר את אתוס זה של משחק על הקרקע והיעדר חלוצי מטרה? מה עוד שדרוגבה כבר בן 34, ובארסה מזוהה כקבוצה צעירה יחסית של שחקני בית בעיקר.

*

ברור שחלק מהזיהוי הזה הוא מיתוס, כזה שבארסה מן הסתם רוצה לטפח. הרי  זלאטן איברהימוביץ' עוד פחות התאים לה מדרוגבה, וגם אותו הביאה בכסף מטורף לפני שנתיים (70 מיליון יורו). הניסוי כמובן נכשל. אגב, גם דויד וייה (40 מיליון יורו) לדעתי לא שחקן שמתאים לסגנון של בארסה וגם הוא בינתיים רחוק מלהיות הצלחה- וגם להביא אותו עלה המון כסף.

בארסה היא מועדון הרבה יותר בזבזני (וחזירי) ממה שנותנים לו קרדיט.

אבל גם את זה יש רבים שכבר מבינים.

*

מנגד, בארסה לא זכתה העונה באף תואר משמעותי (גביע המלך לא באמת נחשב). היא גם הפסידה לצ'לסי של דרוגבה בחצי הגמר. לפני שנתיים הפסידה לאינטר של מוריניו שהפעילה סגנון דומה של כדורגל כוחני שמתבסס על בונקר ומתפרצות. אולי בבארסה מאמינים שדרוגבה יכול לתת להם אלמנט שחסר להם כיום. אבל האם הוא לא יפגע בסגנון? ובעיקר במסר שבארסה רוצה לשדר כלפי חוץ וגם כלפי פנים?

*

אם אני המנהל הספורטיבי של בארסה אני לא מנסה להביא את דרוגבה, והערצתי לחלוץ האייבוריאני ידועה. מנגד, דרוגבה מגיע בלי הצורך לשלם בעבור כרטיס השחקן שלו. זה רק משכורת- גבוהה מאוד מן הסתם- אבל אולי שווה להביא שחקן בדרגת האיכות הזו בכסף יחסית קטן? (את כרטיסי השחקן של זלטאן ו-וייה כמובן היה צריך לרכוש).

*

אז אולי אני חצוי כשבגדול אני נגד העסקה. ובנוגע לדרוגבה? אני חושב שגם לו לא טוב להגיע לבארסה. זה לא אומר שעדיף לו לשחק בסין, הרי שם למעט כסף גדול והתעניינות מקומית אף אחד בעולם לא באמת ישים לב למה שהוא עושה- וכשמדובר בגדולי עולם זה שיקול מכריע.

אבל אני חושב שדרוגבה מזוהה מדי עם צ'לסי וגם עם אתוס הכדורגל האנגלי ובעיקר הפרמייר ליג. הוא אגדה בליגה הטובה בעולם. הייתי יותר מבין אם היה הולך למנצ'סטר סיטי, ליברפול או אפילו טוטנהאם, כאשר כמובן האופטימלי היה שיישאר בצ'לסי, שם הוא גדול שחקני המועדון בכל הזמנים ואליל הקהל.

*

אבל כזה הוא הכדורגל, ויותר מדי פעמים דברים שלא צריכים לקרות קורים בו. זה לא עושה כבוד לבארסה וגם לא לדרוגבה. וגם אם המעבר הזה יצליח בטירוף אז מה יהיה לנו- הקבוצה האיכותית בעולם מתחזקת עוד יותר, שזו חזירות שדי הורסת את הענף.

*

כשמתפרסמת ידיעה על עסקה אפשרית כזו הייתי רוצה לרואת את כל העיתונים באנגליה מתייחסים לכך בביקורתיות, כפי שאני התייחסתי. הייתי רוצה לראות את עיתונות הכדורגל הבינ"ל בארץ מתייחסת לכך גם בביקורתיות הראויה לדבר כל כך חשוב. ברור שלא כולם צריכים לחשוב כמוני. אבל גם אם הם לא, עסקת דרוגבה לבארסה היא דבר ענק, גדול לא פחות ואפילו יותר ממה שקורה עכשיו ביורו. ואתם תראו לא יותר מידיעות די קטנות בעיתונים ובאתרים בשלב זה. כולה מה זה, דרוגבה לבארסה, ביג דיל.

ואני לא חושב כך. דרוגבה הוא גדול עולם ובארסה היא הקבוצה האיכותית בעולם. חתונה כזו היא סיפור ענק. לא רק ברמה הניוזית אלא בעיקר ברמה הפרשנית-דעתנית-מהותית.

אבל ממתי מהות מקבלת את המקום המגיע לה בעיתונות?

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

פירלו בפנדל (פאננקה) מול פינטו מבארסה
יורו (19). מה קרה בסוף עם ריקלמה?

32 Comments

סולו 26 ביוני 2012

הוא לא הולך לברצלונה,השמועה שקרית.

פפ 26 ביוני 2012

השמועה הזו שקרית לחלוטין.
אסור להאמין לתקשורת בארץ בלי לבדוק את האתרים המובילים בספרד (או במדינה הרלוונטית)
מעבר לכך , הסוכנות שמייצגת את דרוגבה הוציאה הודעה ובה נאמר שאין כל כוונה בין הצדדים להיפגש, ושדרוגבה נחת בברצלונה לאחר המשחק ראווה שהתקיים במיאמי.

אביאל 26 ביוני 2012

מעניין לראות אם הוא באמת ילך לברצלונה, אני בתור אוהד צ'לסי מקווה שלא.

בכל מקרה, אני לא כל כך מסכים איתך לגם היותו גדול שחקני צ'לסי בכל הזמנים, בטח לא בעיני האוהדים הותיקים או השרופים, שקודם שאצלהם לאמפרד וטרי לפני דרוגבה.

שי 26 ביוני 2012

גם זולה נמצא לפניו

פראליה 27 ביוני 2012

לידיעתך מי שנבחר במשאל האוהדים הוא זולה.

אביאל 27 ביוני 2012

אין ספק, דיברתי על הדור החדש, מאז אברמוביץ'.

כסיפוביץ 26 ביוני 2012

בורוביץ
באמת הייתי מחכה או לחלופין בודק לעומק מי פרסם את ההודעה ואז לשפוך על הדף את השני סנט שלך.

ואם כבר ללכלך אז רק על אתר עריץ הספורט שידוע בכותרות השקריות שלו.

יואב בורוביץ' 26 ביוני 2012

אני לא חושב שיש טעם להמתין. אם כבר יש שמועות בנושא אז כנראה שהוא רלוונטי. מרבית הטקסט היא התייחסות לעיקרון- דרוגבה בבארסה טוב או רע. חלק מהטקסט גם מתייחס למסביב, ואני חושב שהוא רלוונטי גם אם דרוגבה בסופו של דבר לא יצטרף לבארסה. ברגע שקיימת האפשרות הזאת, ומתחילים לכתוב עליה, אז הנושא חי (גם אם הוא לא יקרה). וכשמדובר באפשרות שדבר כל כך גדול יקרה, ההתייחסות אליו- חדשותית כפרשנית- צריכה להיות בהתאם.
לכן החלטתי לתרום את 2 הסנט שלי עכשיו (:

אלכס 26 ביוני 2012

בורוביץ'…פעם ראשונה שאני מסכים איתך.
ודרוגבה הוא באמת אחד מגדולי עולם, ובשיאו הוא היה החלוץ הכי טוב בעולם ושילב יכולת טכנית טובה, בעיטה עצומה מהמקום ושליטה מצויינת בכדור עם הכוח המתפרץ ויכולת השמירה על הכדור שגרמו להיות מי שהוא…כל זאת בנוסף לאתלטיות שאתה כל כך אוהב.
ומעבר לקטאלונים השנואים(בעיני, ואני לא אוהד ריאל או משהו)יהיה מבחינתי להכתים את שמו של דרוגבה לנצח, ועוד הוכחה לזה שברצלונה היא בזבזנית כמעט כמו ריאל , רק מסווה את זה יותר טוב.
רק בדבר אחד אני לא מסכים איתך בפוסט, וזה שאינטר לקחה את הגביע בהתבנקרות…לפחות לא לגמרי. בסאן-סירו במשחק בראשון היא שלטה ושיחקה כדורגל נהדר, ולולא חוסר-מזל(ועוד כמה דברים) היתה כובשת חמישיה, כאשר ווסלי סניידר ומיליטו היו בשיאם. ואז המשחק השני בנואו-קמפ שבו היא נאלצה לעשות בונקר(בעקבות ההרחקה הלא פחות משערורייתית של תיאגו מוטה) היה הופך ללא רלוונטי.

אריאל גרייזס 26 ביוני 2012

בארסה כבר עשתה משהו כזה בעבר – דווקא הדוגמא של זלאטן או וייה לא מתאימה, אלא דווקא של הנרי. חלוץ ענק בדמדומי הקריירה שלו, מגיע להיות משנה משחק מהספסל. במקרה שלו, זה נגמר באליפות אירופה.

יואב בורוביץ' 26 ביוני 2012

אולי יש מקום להקבלה הזו. למרות שלדעתי הנרי על פניו התאים הרבה יותר מדורגבה לסגנון של בארסה. אבל אולי דרוגבה מצוי בשלב בקריירה שהוא טוב יותר מהנרי בזמנו. ולכן השפעתו לא תהיה פחות משמעותית (אגב, הנרי לא הצליח בגדול בבארסה).

אילן 26 ביוני 2012

יואב, הנרי נתן גול או הניע את המשחק לתכליתיות כמעט בכל משחק חשוב בעונה השנייה שלו, בכל המסגרות. למעט מסי, ברגעים שהיה צריך לדחוף, זה היה הוא. דרוגבה, במובן הזה, מתאים לפרופיל שבארסה מחפשת לחלוץ (הפנטזיה על שם לארסון, שמפציעה כל קיץ מחדש במחנה הקטלוני).

ובכל זאת, זאת הנפצה שלא עומדת לקרות.

משה 27 ביוני 2012

אני חושב שראוי להקביל מהלך מסוג זה דווקא להעברת הנריק לארסן לבארסה. לברצלונה בתקופה של רייקרד תמיד היה חלוץ מתבגר ברמה גבוהה על הספסל. מישהו שיכול להצטרף או להחליף את החלוץ המרכזי הקבוע. אחרי לארסן הביאו את גודיונסן על אותה משבצת. אצל פפ הסגנון השתנה והרני כבר לא הובא על תקן המשבצת הזו אלא על תקן חלוץ שמאלי. זוכרים בעונת הטרבל של 2009? הנרי בשמאל מסי בימין ואטו במרכז. ועכשיו במודל השני של פפ, בארסה כבר משחקת במובן מסויים עם שלושה קשרים ושלושה קשרים התקפיים, כאשר לדעתי בשל אילוצים של פציעות, סאנצ'ז ווויה בעיקר על הספסל או מחוץ להרכב. אני חושב שבארסה פשוט מחפשת שחקן שאם היא נתקעת בתיקו או בבעיה התקפית היא תביא את האס הזה הזה שבהחזקה טובה של הכדור בהתקפה (כמו לארסן), בנגיחה אלגנטית (כמו לארסן), בפריצה מהמקום (כמו לארסן) או רק בהבאת ווינריות וניסיון (כמו לארסן)יכול לשנות משחק .

GIL 27 ביוני 2012

45 שערים ו-23 בישולים [9 ו-6 באלופות] בשתי העונות הראשונות בקבוצה שכללה את אטו ומסי – הצלחה לא רעה בכלל.

גילעד 26 ביוני 2012

דרוגבה פשוט לא מתאים לבארסה ולכדורגל הספרדי בכלל, הוא שחקן שבנוי על פיזיות ומשחק ראש מצוין, ובבארסה ובליגה הספרדית הכדורגל הוא יותר עניין של להתמסר עד שמוצאים פירצה( ולכן צריך בכדורגל הספרדי מהירות טובה עוד דבר שדרוגבה לא מצטיין בו)

יניר 26 ביוני 2012

בשיעור מספר 2 בקורס סוכנים מסבירים איך להעלות את המחיר של השחקן שלך: הדלף שברצלונה/מנצ'סטר יונייטד/סיטי/ריאל מדריד/צ'לסי/מכבי חיפה/מכבי תל אביב או כל קבוצה עשירה אחרת רוצה את הקליינט שלך.
הם לא יכחישו ואתה תעלה את השכר ב20% באופן מיידי

סולו 26 ביוני 2012

הידיעה חוברה לה יחדיו רק בשבל העובדה שהוא נחת בברצלונה,הסוכנות שלו,וברצלונה דחו את הטענות.
החוזה עם דרוגבה בסין כבר חתום,ככה שכל התיאוריה על השכר חסרת משמעות,
בנוסף הבחור יתרום מחצית משכרו עבור צדקה,ככה שגם רדיפת בצע אין כאן.

MOBY 26 ביוני 2012

איזה כיף לחיות פה במדינה שכלכך הרבה אנשים מזהים דברים כל כך מהר. וממהרים לפרסם זאת…..

כסיפוביץ 26 ביוני 2012

העניין של ברסה ודרוגבה לא יותר רלוונטי כרגע מאשר הרעיון מסי בליברפול [מסכנים, הם ממש צריכים עזרה].

לכן אם כבר דיון הוא צריך להיות שוב על זילות התקשורת וקו המנחה המפגר שלה שהאזרח מטומטם ולכן אפשר להמציא כותרות בשביל עוד כמה קליקים.

שלו 26 ביוני 2012

גם אם יכתב עוד 100 פעם שאינטר ניצחה אצ בארסה בבונקר ומתפרצות זה לא הופך את זה לנכון.
אינטר ניצחה את בארסה במפגש כפול. בראשון היא ניצחה ניצחון חד וחלק של כדורגל התקפי ברמה הכי גבוהה שיש, במפגש השני בחוץ בעשרה שחקנים היא הגנה על התוצאה שהשיגה בבית והראתה לבארסה שני דברים:
שהיא יותר טובה ממנה בהתקפה (נכון לאותה שנה) ויותר טובה ממנה בהגנה.
אבל אני מבין שהעובדות לפעמים מבלבלות.

יואב 26 ביוני 2012

האמת אני לא מבין את ההתלהבות המוגזמת מדרוגבה ובכלל בכתבה הזאת עשית אותו ברמה של הגדולים ביותר והוא לא ממש לא…הוא חלוץ טוב מאוד ואין על זה ויכוח אבל להגיד שהוא נתן לצ'לסי את ליגת האלופות או שהמעבר שלו לבארסה יהיה יותר גדול מהיורו זה כבר הסחפות של ממש…את ליגת האלופות הוא לא לקח לבד זה ההגנה הנהדרת של צ'לסי ובוא נודע על האמת גם המון המון מזל (מסי מחטיא פנדל זה דבר שלא ממש קורה).
דרוגבה הוא לא צ'לסי והוא כבר בן 34 ואם הוא היה כזה גדול צ'לסי לא היתה מסיימת את העונה במקום השישי בליגה והוא היה מבקיע חמישה שערי בלבד (אפילו טורס כבש יותר ממנו בליגה) ואת כל האליפויות והגביעים שצ'לסי זה לא בזכותו ממש לאא זה אך ורק בזכותו של מוריניו שעד היום הקבוצה הזאת היא קבוצה שהוא בנה…
אז דרוגבה לבארסה ממש לא מפחיד אותי כי בסופו של דבר מי שינצח זה יהיה מוריניו

D! בארץ הקודש 26 ביוני 2012

מחבב +1

אורי דב 26 ביוני 2012

לייק

MG 26 ביוני 2012

יואב, לדעתי אין לך מה להתרגש מהתגובות יתר על המידה.
99% מהפוסטים באתר הזה מנתחים דברים שכבר היו וזה כמובן הרבה יותר קל לעשות (אפשר להתווכח על הפרשנות אך העובדות ברורות כשמש היום בצהריים).
דווקא היה לי נחמד מאד לקרוא פוסט של פרשנות על משהו שטרם קרה (זה הימור הרבה יותר גדול וזה יפה).
היה סופר שכתב ספר שעיקרו הוא יאך נראה העולם אחרי נצחון מדינות הציר במלחמת העולם השניה. על אף שהוא לא זכה להצלחה בישראל הוא ספר ידוע ברחבי העולם.
אם מישהו הרשה לעצמו לכתוב ספר על מה היה קורה אילו…כ"כ משמעותי, לא קרה שום דבר אם מישהו כתב מה היה קורה אילו דרוגבה היה מגיע לברצלונה.
במקום 32,561 פוסטים על היה או לא היה בחוזה של יוגב אוחיון, הרבה יותר מרענן לקרוא פעם ב גם משהו כזה.

אחמד 26 ביוני 2012

אשמח לדעת מה שם הספר,סקרנת אותי :)

אלכס 27 ביוני 2012

מסכים איתך MG, ודרך אגב הספר נקרא "האיש במצודה הרמה" או
The man in the High Castle של פיליפ.ק.דיק.
והוא חלק מז'אנר שלם של היסוריה אלטרנטיבית שעיקרה ניצחון מדינות הציר במלה"ה ה-2(בואריאציות שונות ומשונות)וההשלכות של המאורע הזה על העולם. עוד ספרים חשובים בסוגה הזאת הם Fatherland המצויין של רוברט האריס, The Plot Against America של פיליפ רות', In the Presence of Mine Enemies של הארי טורטלדאב ועוד המון ספרים טובים.
מצטער על כל החפירה D:

כסיפוביץ 27 ביוני 2012

MG
האמת שאני מסכים שנחמד לכתוב פוסט דמיוני על מה היה אם.
באמת נמאס לקרוא פוסטים על מכבי [למה אין על קבוצות אחרות?].

הבעיה הפוסט מעלינו לא מתעסק באפשרות מה יקרה אם דרוגבה יצטרף לברסה אלא מתעסק בהטלת רפש על כל העסקה.
כך גם כותרת הפוסט.

ודרוגבה הוא אחד הכדורגלנים הגדולים שבאמת מצא מהות וממש לא מחפש אחת.

gil 26 ביוני 2012

דרוגבה לברצלונה? לפחות לא חטפו אותו בדיסנילנד וגילחו לו את הראש.

יואב 27 ביוני 2012

האמת אני לא מבין את ההתלהבות המוגזמת מדרוגבה ובכלל בכתבה הזאת עשית אותו ברמה של הגדולים ביותר והוא לא ממש לא…הוא חלוץ טוב מאוד ואין על זה ויכוח אבל להגיד שהוא נתן לצ'לסי את ליגת האלופות או שהמעבר שלו לבארסה יהיה יותר גדול מהיורו זה כבר הסחפות של ממש…את ליגת האלופות הוא לא לקח לבד זה ההגנה הנהדרת של צ'לסי ובוא נודע על האמת גם המון המון מזל (מסי מחטיא פנדל זה דבר שלא ממש קורה).
דרוגבה הוא לא צ'לסי והוא כבר בן 34 ואם הוא היה כזה גדול צ'לסי לא היתה מסיימת את העונה במקום השישי בליגה והוא היה מבקיע חמישה שערי בלבד (אפילו טורס כבש יותר ממנו בליגה) ואת כל האליפויות והגביעים שצ'לסי זה לא בזכותו ממש לאא זה אך ורק בזכותו של מוריניו שעד היום הקבוצה הזאת היא קבוצה שהוא בנה…
אז דרוגבה לבארסה ממש לא מפחיד אותי כי בסופו של דבר מי שינצח זה יהיה מוריניו

אתיילליא 27 ביוני 2012

מה אתם מתבכיינים בגלל שבארסה הולכים לפרק את כולם זה לא שלני שדרוגבה יבוא הם לא היו טובים אבל עכשיו בארסה הולכים לפרק…

טיטו וילאנובה 27 ביוני 2012

בארסה מפרקים את כולם אפילו את ריאל הגרועים האלה (כאילו איזה קבוצה ראיל שכזהקשה לנצח אותה גרררועעייםם)

yaron 27 ביוני 2012

איך אפשר לומר שוייה לא הצלחה ??
שבעונה הראשונה הוא חירר רשתות (להזכיר גול מדהים בגמר האלופות וגולים בקלאסיקו) וכל העונה האחרונה היה פצוע!!

Comments closed