טכניקה, לא טקטיקה

יכולת אישית. גבוהה. של כל השחקנים. זה הסיפור של ספרד


לא ציפיתי למשחק כל כך חד צדדי. אני חושב שכל מי שאוהד איטליה הושפל. לפחות הובך.

כולם חשבו שאיטליה הרבה יותר טובה. נכון שזה משחק אחד בלבד אבל זה גמר. ואני לא זוכר גמר של טורניר גדול יותר חד צדדי.

וספרד עוד שיחקה בלי חלוץ!

במצב של כדורגל הנבחרות דהיום ספרד כנראה לא צריכה חלוץ גדול כדי לזכות. עובדה, דויד וייה פצוע. פרננדו טורס כמעט לא מקבל הזדמנויות.

וספרד גם לא צריכה את שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה (למעט השוער קסיאס) כדי לזכות. עובדה, קרלס פויול הפצוע כלל לא שיחק בטורניר.

אגב, מה שלום ראול? הכל בסדר איתו? אני שמח שההישגים הכי גדולים של הכדורגל הספרדי לדורותיו מתקיימים בלעדיו.

אבל די לשמחה לאיד, שמוציאה אותי קטן.

הנקודה שלי בטקסט הזה היא שספרד היא הטובה בעולם, גם כשהיא משעממת וכשהיא משחקת לה רוחב.

היא הכי טובה כי יש לה הכי הרבה שחקנים טכניים!

אף אחד לא מדבר על טקטיקה בהצלחה הספרדית, ולפחות כאן לא נעשית גניבת הדעת שכל כך פופולארית ביותר מדי מקומות בכדורגל.

כי זה אידיוטי לדבר על טקטיקה בהקשר של ספרד. זה אידיוטי באופן כללי לדבר על טקטיקה אך גנבי הדעת שעושים זאת ומצליחים לשכנע בכך רבים שחושבים שהם ייצאו אידיוטים אם לא ידברו על טקטיקה.

אני שמח שגנבי הדעת הללו הלילה עצובים. כי הם ראו שאין שום קשר בין טקטיקה לבין ההצלחה הגדולה בכדורגל הבינ"ל אולי בדור האחרון.

ושוב, מדוע? כי בספרד יש המון שחקנים טכניים!

מה זו טכניקה?

מכלול, אך בראשיתו שליטה בכדור. לאחר מכן, מסירה.

פשוט.

שליטה בכדור. מסירה.

וטוב גם לדעת לסיים מול השער- לא הדבר שהשחקנים הטכניים של ספרד עושים הכי טוב תמיד אבל הם גם לא ממש רעים בזה.

היום הם כבשו ארבעה שערים לאחר שבמשך כל המשחק פשוט העבירו את הכדור מרגל לרגל, וכשהיה צריך עברו את השחקנים שמולם הרבה פעמים.

הטוב ביותר- כמובן אינייסטה. מה הוא עושה? שולט בכדור ומוסר. שולט בכדור: גם לעבור שחקן כשצריך.

פשוט.

וכזה הכדורגל.

כל כך פשוט.

ברור שזה קשה לייצר כל כך הרבה שחקנים טכניים. אבל זה האתגר. זה ושום דבר אחר.

ואת זה אני לא קורא כמעט בעיתונות הכדורגל. את הדבר הטריוויאלי ביותר אני כמעט ולא מקבל.

כי כותבים על מערכים וטקטיקה כל הזמן. משקרים.

אני שמח שהאנשים הללו הלילה עצובים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

יורו (סוף). שחרר את המפלצת בתזמון המושלם
הנבחרת החזקה בהיסטוריה

68 Comments

הופמן 2 ביולי 2012

לא מסכים עם כלום. בדיוק להיפך – ספרד היא ההוכחה שעם טקטיקה נכונה, ודרך, והמשכיות, אתה יכול ליצור שלם גדול יותר מסך חלקיו. הטכניקה של השחקנים בלי השיטה לא היתה שווה הרבה.
ועניין החלוץ החשוב – כל הטורניר דיברו על האין-חלוץ של ספרד. אני חושב שהערב, כשספרד ניצחה "בלי חלוץ" את אחד הגמרים החד צדדיים שראיתי, הוכח שזה לא משנה מה כתוב על הנייר. אפשר לשחק גם 0:10:0, אם כל השחקנים שלך יודעים לעשות הגנה והתקפה.

עודד 2 ביולי 2012

לא זוכר כזה גמר חד צדדי? ההפסד של איטליה לברזיל בגמר המונדיאל 1970 היה חד צדדי.

matipool 2 ביולי 2012

ההפסד של ברזיל לצרפת בגמר מונדיאל 98' היה לא פחות חד צדדי .

עצמות עצלות 2 ביולי 2012

בורוביץ', אתה יוצא קצת חומוס. אם אני זוכר נכון לחץ גבוה הוא חלק מטקטיקה, ואותו הדבר לגבי משחק עם קישור מעובה מאוד. עם כל הרצון לשייך את ההצלחה של הספרדים לטכניקה נטו, אתה עושה קצת עוול לדברים שמעבר. אני מסכים שלטכניקה העילאית של הספרדים יש משקל רב בהצלחה של הנבחרת, אבל לבטל את חלקו של המאמן והטקטיקה זה הוכחה לחוסר הבנה בסיסי של המשחק.
לשיטתך אין הבדל באיזה מערך משחקת הקבוצה. ההוכחה לכך שאתה טועה היא להסתכל על ספרד משחקת עם או בלי חלוץ. נכון שהשיטה נשארת זהה, אבל יש הבדל ביכולת ובשטף המשחק. ושוב, אני לא מוריד מערכה של הטכניקה.

אנדי שלק 2 ביולי 2012

יואב, אתה צריך לחזור ולכתוב על כדורסל, בעיקר NBA.
אולי שם כל מה שאתה כותב על יכולת טכנית אישית של שחקנים מתאימה.
בכדורגל זה לא ככה!!!
אולי טוב שנגמר היורו, נוכל לחזור לקרוא טורים שלך בכדורסל.

צור שפי 2 ביולי 2012

אגב, פרננדו טורס הוכתר כמלך השערים של הטורניר בזכות הבישול למאטה שזה הפלוס שיש לו על עוד כמה שחקנים שכבשו שלושה שערים. נדמה לי שפעם ראשונה ששחקן מחליף זוכה בתואר כזה.

matipool 2 ביולי 2012

גם גומז באותו מצב אבל בגלל שטורס שיחק פחות דקות , הוא קיבל את התואר .

שי הררי 2 ביולי 2012

אני בטוח שבברזיל ואולי גם ארגנטינה אפשר למצוא 11 שחקנים טכניים בעלי שליטה אבסולוטית ומסירה מדוייקת. בכל זאת הם לא ישחקו כמכלול כמו הסגנון של נבחרת ספרד/ברצלונה הנוכחית.

כנראה שיש כאן גם שיטה ולא רק טכניקה.

צ'אבינייסטה 2 ביולי 2012

יואב בורוביץ' עצוב היום.

יואב בורוביץ' עצוב כי הוא צריך לכתוב פוסט על כדורגל ואין לו ממש מושג או הבנה במשחק.

אז הוא תוקף את כל אלה שכן מבינים בתואנה שבעצם אין מה להבין במשחק, כי אם הוא לא מבין אז בטח אין מה להבין.

והוא כותב כל פעם בשורה אחת כדי לייצר דרמה שתחפה על בלבולי המוח שכתובים בפוסט.

כי גם הוא יודע שאלו בלבולי מוח, אבל מה לעשות שיואב בורוביץ' צריך לכתוב על כדורגל?

ויואב בורוביץ' לא מבין כדורגל בכלל בכלל. זה קצת עצוב. אז עצוב לו, ליואב.

לא נורא יואב, אל תבכה, אולי יום אחד מישהו יגאל אותך מייסוריך ולא תצטרך לכתוב על דברים שאתה לא מבין בהם.

הופמן 2 ביולי 2012

איזו תגובה מגעילה, תסלח לי.

DANIELLE FOXXX 2 ביולי 2012

התגובה לא יפה. אבל גם הטור עצמו לא מלבב: שלל שימושים במילה "אידיוט", שמחה לאיד (מה קשור ראול?), והאשמות בגניבת דעת כאילו יש לו מונופול על האמת.
בספרד בהחלט יש טקטיקה. כשמאמן מחליט שהוא עולה בלי חלוצים, אבל ששחקני הקישור שלו יבצעו תנועה לעומק כדי לקבל כדורים כחלוצים, זו בהחלט טקטיקה. זו שיטת משחק מהפכנית (שגווארדיולה הוא אם איני טועה אביה ומולידה) וחדשנית. שמירת לחץ, תנועה ללא כדור, חילופי מקומות – הם טקטיקה.
יואב מנסה כבר הרבה זמן להציג את הכדורגל והכדורסל שתחומים בהם השפעת המאמן אפסית. הוא מטיף שוב ושוב שהכשרון והטכניקה הם חזות הכל. שאין שום חשיבות כלל למערך, לסוגי הגנה, לתרגילים בהתקפה (כדורסל). רק שים את ה 11 או ה5 הכי טובים על המגרש וזהו.
אין לי בעיה לקבל שלקבוצה יותר מוכשרת יש יתרון. אבל חסרות דוגמאות של קבוצות מוכשרות שכשלו מול קבוצות שהיו ערוכות יותר טקטית? אני אפילו לא אתחיל לזרוק דוגמאות.
יואב גם נוטה יותר מדי להלל את עצמו, בסגנון "אמרתי לכם", "אני מבין יותר מכם". הוא קצת ילדותי וקצת מעצבן. שזה עוד בסדר, אבל כשהוא מתחיל להטיח עלבונות במי שלא בדעתו (אידיוטים, גנבי דעת) הוא מזמין תגובות לא בוטות.

MG 2 ביולי 2012

לפני שגווארדיולה אימן בבארסה רומא שיחקו עם 6 קשרים, תנועה לעומק וחילופי מקום. הואיל וכמות הכשרון של שחקני רומא לא היתה קרובה לזו של שחקני בארסה, הדבר קיבל פחות הד תקשורתי.

ארז (דא יונג) 2 ביולי 2012

זה בעיקר נבע מכך שהייתה להם מצוקת חלוצים קשה בשל פציעות, ולא מתוך בחירה/העדפה של המאמן.

שלו 2 ביולי 2012

זה הביא אותם הכי רחוק שיכלו יחסית לכמות הכישרון, רבע גמר ליגת האלופות (מרחק פנדלים מהחצי) וכמעט אליפות במספר עונות.

DANIELLE FOXXX 2 ביולי 2012

MG – צודק, שכחתי.

Amir A 2 ביולי 2012

לחלוטין. תגובה מיותרת שלא מוסיפה כבוד למי שכתב אותה.

נעם 2 ביולי 2012

ואני דווקא חושב שהטור הוא המיותר ושאינו מוסיף כבוד למי שכתב אותו, ואם כבר כתב ופרסם אותו הוא בהחלט יכול לצפות לתגובות מהסוג הזה.

צ'אבינייסטה 2 ביולי 2012

אתה צודק, הופמן. התגובה שלי היתה מגעילה. היא היתה תגובה ספונטנית לדברים המרתיחים שנכתבו בטור הזה.
אבל מה שכן- אני לא קראתי לאנשים אידיוטים, שקרנים או גנבי דעת. אני אמנם ציינתי שכותב הטור לא מבין בכדורגל, אבל שמע, אני לא חושב שאפשר להתווכח על זה אחרי מה שנכתב פה. מי שלא רואה את ההשפעה של טקטיקה ומחשבה על המשחק, פשוט לא יכול לכתוב על כדורגל.
זה דבר אחד שתהיה לך דעה, אפילו כזו שנוגדת את דעתם של רוב האנשים.
זה גם בסדר (אם כי לא מקצועי במיוחד) שתירה דברים ללא ביסוס, שרק מוכיחים את קוטן הבנתך.
אבל זה ממש מרתיח, שלא רק שאתה כותב דעה שמביישת אותך ככותב, אתה גם תוקף את כל מי שלא מסכים איתך וקורא להם בשמות גנאי.
אני לא יודע מהי מידת הבנתו של בורוביץ' בענפי ספורט אחרים. יכול להיות שהוא ממש מבין, ועל סמך זה הוא כותב כאן. יכול להיות שהוא עיתונאי ממש טוב ועל סמך זה הוא כותב כאן. אבל הבנתו בכדורגל לא קיימת. זה, כשלעצמו, לא נורא, אבל אם הוא מנסה להציג את זה כאילו הוא מבין משהו, ועוד לתקוף בכזו בוטות את מי שלא מסכים איתו- וואלה, הוא הביא על עצמו תגובות כאלו.

אני שונא אנשים מתנשאים. אני שונא שבעתיים אנשים שמתנשאים ואין להם שום סיבה מאחורי זה.

הופמן 2 ביולי 2012

שמח שהסברת. מבין את הכעס שלך, אבל לדעתי יש הבדל בין לכתוב טור כללי ומתנשא מאשר לתקוף מישהו באופן אישי.

אסף לאופר 2 ביולי 2012

המרחק בין לתקוף מישהו באופן אישי לבין לקרוא לכל מי שלא מסכים איתך אידיוט או שקרן הוא די קטן, לדעתי…

רוקט 88 2 ביולי 2012

לייק עצבני.
לייק מארץ הלייקים.

דורון חצי פינה 2 ביולי 2012

אהבתי את התגובה. בבית ספר קראו לזה: "לאכול מהדייסה שבישלת…"

שלומי 2 ביולי 2012

מי לעזאזל חשב שאיטליה הרבה יותר טובה?
איטליה הייתה הרבה יותר מהנה לצפייה ושיחקה כדורגל הרבה יותר חיובי (עד היום…), מה שגרר אהדה אחריה, אבל לא היה אחד שחשב שהיא פייבוריטית ברורה מול ספרד.

יואב 2 ביולי 2012

אשמח לדעת למה התגובות של סונייר ושלי נמחקו.
האם לכתוב- "בעד הנגד ונגד הבעד" זה פוגעני מידי?
האם לשאול-"מה הוא רוצה מראול" זה מריר מידי?
זה בוודאי מריר פחות מהכותב.

ארז (דא יונג) 2 ביולי 2012

יש באמת הרבה סיבות לשמוח לאידו של ראול: הכרטיסים האדומים על משחק מלוכלך שהוא ספג כל כך הרבה פעמים בקריירה שלו, פרשיות הסמים והזונות שהיה מעורב בהם לעתים כה תכופות, חוסר הנאמנות שהפגין לסמלים ולמועדונים שאיתם שיחק ובכלל השואו-אוף שהיה על המגרש.

מזל שיש את בורוביץ' להזכיר לנו עד כמה ראול הוא שחקן שנוא.

MG 2 ביולי 2012

סליחה על התמימות, אבל זה נכתב ברצינות או בציניות?

S&M 2 ביולי 2012

ברור שבציניות.

מילא שהדיעה המובעת בטור שווה בערך לאמירה "השפיץ של הנעל" (ראה מה כתב DANIELLE FOXXX למעלה), אבל מה עשה ראול שיצדיק שמחה לאיד?

ארז (דא יונג) 2 ביולי 2012

אכן ציניות. ראול לא קיבל ולו אדום אחד במהלך הקריירה שלו.

S&M 2 ביולי 2012

יפה!

פולדש 2 ביולי 2012

מדוייק.

תiמר 2 ביולי 2012

ממה שאני שמעתי וקראתי, ויכול להיות שזה לא נכון, ראול היה גזען
ברמה מסויימת כלפיי שחקנים שחורים והיה גורם מרכזי לא פעם אחת למחנאות בחדר ההלבשה

נעם 2 ביולי 2012

זה שהיה פילוג זה לא נגרם כי ראול הוא מפלג אלא כי הוא מנהיג והיו כאלה שלא אהבו את זה. זה היה פשוט דוחה מה שהכותב אמר על ראול שהוא באמת סמל ואישיות של פעם בדור על מגרשי הכדורגל.

תiמר 2 ביולי 2012

מאיפה אתה יודע בוודאות?

סולי 2 ביולי 2012

כרגיל כתיבה חובבנית ושטחית בלי מחשבה תחילה

להלן אפריך בקצרה את התיזה שלך על ידי שתי דוגמאות:

1. ה- 4:0 של גרמניה על ארגנטינה במונדיאל 2010. תסכים איתי שהשחקנים של ארגנטינה אינם נופלים טכנית משחקני גרמניה (וקרוב לוודאי שהם עולים עליהם) אבל הפריסה של שחקני גרמניה והיציאה המהירה למתפרצות לאחר תקיעת המשחק של ארגנטינה וניתוק מסי מהחוליה הקדמית שנעשה קל יותר בשל הצבתו המטומטמת בעמדה של קשר דפנסיבי הם שניצחו את המשחק. זו דוגמא ברורה שיכולת טכנית הולכת לאיבוד במערך לא נכון ולא מוצאם ליריב.

2. ה- 4:0 של מילאן קאפלו על ברסה קרויף – הדומיננטיות של מילאן היתה הלם מוחלט ביוחד לאור האיכות המדהימה של אותה בארסה שזכתה עד אז ב4 אליפויות רצופות בליגה הספרדית ובסופו של יום זכתה בגביע האלופות מול פיורנטינה.

לכן זה קצת מביך לקרוא את הדברים האלה במיוחד לאחר המשחק אתמול שבו הספרדים פשוט שיתקו את המערך האיטלקי על ידי בידוד פירלו בשמירה אזורית הדוקה וניצול היתרון המספרי באמצע המגרש – התנפלות על באלוטלי שנאלץ לחזור אחורה כדי לקבל כדורים בכל פעם שהכדור היה אצלו. פראנדלי שזיהה את הלחץ על פירלו ניסה להכניס את מוטה על מנת שישחרר את הלחץ על פירלו ויאפשר לו ךקבל כדורים בעמדה יותר גבוהה.

תכלס מר בורוביץ – ךא צמיד טוב לשלוף מהמותן מיד לאחר שמסיימים לצפות במשחק וכדאי גם לשקול שרבים וטובים שמתעסקים בכדורגל לא בילו את זמנם בלימוד מערכים טקטיים לחינם

תומאס נוימן 2 ביולי 2012

נדמה לי שבילבלת בין פיורנטינה לסמפדוריה

שלו 2 ביולי 2012

אני מקבל שאנשים חושבים אחרת ממני, אבל לכתוב:
"אני חושב שכל מי שאוהד איטליה הושפל. לפחות הובך."
לא תורם שום דבר.
מי שאוהד איטליה, גאה בנבחרת שלו ששיחקה הכי טוב שהיא יכולה, והפסידה לנבחרת טובה ממנה.
השפלה ומבוכה הן תחושות שלדעתי קשורות לרמייה, גנבה או עשיית מעשה לא חוקי.
אין להם מקום בשיח הספורטיבי הלגיטימי, והן בדיוק האמרות שמדרדרות את השיח.
צריך תמיד לזכור שבכדורגל שתי קבוצות עולות למשחק עם רצון לנצח, המנצחת היא הטובה יותר והיא צריכה לשחק הכי טוב שהיא יכולה.
ומי שרוצה שיתייחסו ברצינות לדעותיו צריך להוציא מהם דברים לא רלוונטיים שמחלישים את הטיעונים שלו.
אנחנו רוצים ספורט אינטליגנטי ואיכותי ולא אמירות חסרות אחריות כאילו משהו שמפסיד או מובס אפילו הוא מושפל.

DANIELLE FOXXX 2 ביולי 2012

LIKE

אליאור 2 ביולי 2012

אתה די טיפש. להגיד שאין טקטיקה בכדורגל זו טיפשות לשמה. אולי מפריזים בכוחה לפעמים, במיוחד אנשים שאין להם באמת מושג, אבל בהחלט לטקטיקה יש חלק חשוב מאוד בהתפתחות של המשחק, ומן הסתם גם בזכייה הזו של ספרד. אולי פשוט אתה לא מבין את משמעות המילה. כי גם לזרוק למגרש 6 קשרים, ששניים מהם חצי-הגנתיים אמנם אך יודעים למסור מעולה (כמובן אלונסו ובוסקטס), לפניהם צ'אבי שאי אפשר להסביר בכלל כמה הוא טוב ומה הוא יודע לעשות (צריך פשוט לראות את הגול השני, את כל המהלך, שוב ושוב ושוב ושוב, ושוב), ולפניהם שלישיית קשרים סופר-אינטיליגנטיים וסופר-מוכשרים, שיודעים בכל רגע נתון איפה כל אחד מהם נמצא, מתי להיכנס לאמצע ומתי לזוז אחורה, מתי לחתוך את ההגנה ואיך להימנע מנבדל, וגם מתי לעשות עוד צעד אחד ולהרים כדור מושלם אחורה לקצר, בדיוק לאיפה שיגיע השחקן לכבוש… גם לעשות את כל זה, זה בעצם לבחור טקטיקה. ברור שהצירוף הנדיר הזה של כישרון על מגרש אחד (או בעצם על חצי מגרש…) הוא חלומי, אבל לחבר את זה ביחד, לא להיכנע ללחץ הכבד ולתת להם לעשות את שלהם, זו טקטיקה לכל דבר. וזה מצליח כבר ארבע שנים. וזה הצליח גם הפעם. וזה כל כך יפה שזה עובד בצורה כזו, זה הכי קרוב לשלמות שיש. אז זו טקטיקה. אתה יכול לנסות להתעלם מזה כמה שאתה רוצה, אבל זו האמת.

MG 2 ביולי 2012

אני לא בא חס וחלילה לחנך אף אחד, אבל אני ממליץ לך להתסכל איך מתחילים לנסח תגובה לחוסר הסכמה בתגובה מספר 1, כי אחרי שקוראים את 3 המילים הראשונות בתגובה שלך כבר אין חשק להמשיך לקרוא הלאה.
אתה באמת חושב שיש סיכוי שתקבל תגובה עניינית ממישהו בכלל ומכותב הפוסט בפרט אחרי פתיחה "גרנדיוזית" שכזו.
אם אני עורך האתר אני משאיר רק את 3 המילים הראשונות ומפנה אותן אליך, כיוון שלדעתי אין סיבה לתת במה לנימוקים הרציניים שלך, אם אתה לא מסוגל להתנהל בתרבות דיון.

אדם 2 ביולי 2012

וואו, MG, כמה שאתה צודק. קראתי את שלושת המילים הראשונות והפסקתי לקרוא. מין קטע כזה…

אליאור 2 ביולי 2012

אתה מלך. אני באמת מצטער. וגם מתבייש. פעם הבאה אני אכתוב יותר יפה, כדי שתקרא את מה שכתבתי, ולא תיתן עצות לעורך האתר איך לבטל את התגובות שלי. סליחה, באמת סליחה.

GIL 2 ביולי 2012

בורוביץ אתה נלחם בנחישות על תואר "המבאס הרשמי של יורו 2012". כרגע המאבק הוא תלת ראשי – אתה, רובן ומאיר איינשטיין. כמה מרמור?
ועיתונות – לא מציגה את השקר, לא כותבת על מה שצריך, לא פה לא שם – מאיפה הכעס? תראה איזה טורניר! סופסוף אנחנו ילידי שנות ה-70 וצפונה יכולים להתגאות בהיסטוריה שמתחוללת לנגד עינינו ולהפסיק להזיל ריר מסיפורים על ניסקינס וגרינצ'ה. זה הדבר האמיתי בנאדם, למה לבאס?
והטקטיקה – אני לא מבין גדול במשחק הטקטי, אבל לכתוב שאין קשר בין טקטיקה לבין הצלחה? זה הופך אותך למבין עוד יותר קטן ממני.

נעם 2 ביולי 2012

טור גרוע מאד. ממש גרוע. גם לא נכון (משחק הלחץ והתנועה ללא כדור לפתיחת קווי מסירה של הספרדים הוא סופר טקטי) וגם מזלזל עד כדי מעליב בכל כך הרבה אנשים – אוהדי איטליה, ראול (מה הוא עשה לך?) ולמעשה כל מי שמבין משהו בכדורגל (ובורוביץ' הוא כנראה לא אחד מהם).

אני 2 ביולי 2012

הטור שלך כרגיל חובבני בהבנה שלו.
הטור שלך כרגיל. מלא. נקודות. משפטים. קצרים. לא .קריאים.
מי משלם לך על לכתוב טורים- הזוי.

DASH 2 ביולי 2012

כל קבוצה בנויה על טקטיקה. באשר היא. אפילו בספורט אינדיבידואלי כמו טניס. קח את דיוקוביץ, נדאל ופדרר שהם סופרסטארים גדולים בפני עצמם. אתה לא יכול להעלות על הדעת שהם לא עושים הכנה טקטית ולומדים את היריבים שלהם ואת חולשותיהם ומסתמכים אך ורק על הכישרון שלהם. וזה עוד בספורט אינדיבידואלי. במקרה של פדרר זה אפילו מומחש יותר כי בכל שנותיו בצמרת הוא לא זז מילימטר מצורת המשחק שלו. הוא האמין שזה יספיק. וזה הספיק, עד שהוא התחיל להפסיד והבין שהוא צריך קצת טקטיקה מול נדאל ודיוקוביץ מעבר לכישרון(כנראה מאוחר מדי, זה לא עובד..)
צריך לזכור שככל שמספר השחקנים במקצוע הספורט עולה (טניס -1 , כדורסל – 5, כדורגל – 11 וכו') הטקטיקה בעלת משקל גדול יותר מאחר וצריך לשלב מספר גדול יותר של שחקנים לטובת מטרה אחת.
שורה תחתונה: ככל שהטכניקה של השחקנים גבוהה יותר, הטקטיקה תיושם בצורה טובה יותר על המגרש.

אך 2 ביולי 2012

בטח שיש טקטיקה בספרד. אז מה אם למסור ולשלוט אלה דברים ששחקנים טכנים יודעים.
החוכמה זה לדעת איך לשלב את זה ומשחק המסירות זה כן טקטיקה. אתה אומר שלמסור זה פשוט. לא כל שחקן יכול למסור מסירות כמו של צאבי או אינייסטה. וגם אתה אומר שאתה שמח שראוי לא פה. זה סתם מגעיל, כי ראול היה שחקן שאין סיבה לשנוא אותו הוא היה שחקן מאוד הוגן

דן 2 ביולי 2012

בקיצור בורוביץ', 17 אנשים עד עכשיו ואני מאמין שעוד כמה יתווספו בהמשך חולקים על הדעה של ומנפצים את האמרה שלך .

כבר אמרו את זה פה אבל אני אסכם :

1.משחק לחץ על שחקני ההגנה והקישור של היריב.
2.תנועה בלי כדור ופתיחת אופציות מסירה.
3.עמידה מופתית על המגרשת, קו נבדל, מגנים עולים (אלבה).

זה רק שלוש סעיפים אבל יכלתי לכתוב כאן מגילה.

MG 2 ביולי 2012

דן, תנועה בלי כדור ופתיחת אופצות מסירה זה טקטיקה? זו טכניקה טהורה. טכניקה זה רק מה שאתה עושה שהכדור ברגליים שלך.
אתה מכיר מאמן שהטקטיקה שלו היא שלא יעשו תנועה בלי כדור ויפתחו אופציות מסירה?

MG 2 ביולי 2012

התכוונתי לא רק מה שאתה עושה…

גילי פלג 2 ביולי 2012

תגובות לגופו של כותב הן נמוכות. איש לא מוכרח להגיב או כלל לקרוא את הפוסט אם הוא סבור שכותבו אינו מבין בכדורגל. אגב, מה זה להבין בכדורגל ? מבחינת ידע כללי בורוביץ' מבין יותר מרבים וטובים, ובעניין הטקטיקה ? הרי זו כל הנקודה, הוא לא מאמין בזה וזו זכותו לכתוב על כך. זכותכם חברים יקרים להגיב. ואף בצורה קטגורית וניצחת, אך רצוי לגופו של עניין ולא לגופו של כותב. בורוביץ' הוא לא שגיא כהן, ותודה לאל שכך, הוא בעל ידע עצום בספורט, על כל ענפיו, וכותב חופשי שמביע דיעה בבלוג, לא בטור פרשנות שמתיימר להיות פסיאודו מדעי. אגב, אני כלל לא מסכים עם דעתו בנושא זה, להפך, מבקר חריף של טכניקה בלבד, אבל.והאבל הזה הוא כל הסיפור.

אסף לאופר 2 ביולי 2012

לא מסכים איתך, גילי.
יכול להיות שלבורוביץ' יש ידע כללי מדהים בכדורגל. יכול להיות שאפילו יותר מלשגיא כהן (שאגב אני לא מבין למה הבאת אותו בתור דוגמא. אפשר להתווכח על מידת החפרנות שלו, אבל ידע כללי יש לו בטונות).
יכול גם להיות שהוא לא מאמין בטקטיקה, וזו זכותו. אני אישית חושב שזה קצת מצחיק שאתה לא מאמין בטקטיקה, שהיא יכולת התפתחות החשיבה של המשחק, אלא רק בנתונים טכניים, אבל עדיין כותב טורים על כדורגל. אם אתה חושב שהכל טכניקה, אז אין מה לכתוב על המשחק, רק להתפעל מעבודת הרגליים של אינייסטה/ססק/צ'אבי וכו'. אבל זה לא העניין.
העניין הוא שבורוביץ' תקף בצורה בלתי מובנת את כל מי שלא מסכים/יסכים איתו בעתיד. הוא קרא להם חבורה של גנבי דעת ושקרנים ואידיוטים. בעצם הוא קרא לכל מי שהגיב כאן ולא הסכים איתו שקרן או אידיוט. אתה קורא לזה ענייניות? אתה קורא לזה כתיבה רצינית? אני לא. וגם אם אני, למרות שאני לא מסכים עם הטור הזה ברמה הבסיסית ביותר, לא כיניתי את הכותב בכינויי הגנאי שהוא עצמו העלה בטורו, אני לא יכול להאשים את מי שהכינויים האלו הקפיצו אצלו פיוז.

נעם 2 ביולי 2012

אני מסכים שלא צריך לקלל אותו אבל אין ספק שהו אלא מבין ויכול להיות שצריך לקלל אותו על איך שהוא כותב על אחרים..

קייליני 2 ביולי 2012

בחיים שלי לא ראיתי כתבהדעה שגויה יותר.
בתקשורת מדברים יותר מדי על טקטיקה? איפה אתה חי תגיד לי? זה שמראים לך מערך זה טקטיקה? אם אתה חושב ככה כנראה שאין לך מושג.

קודם כל, פבריגס אמנם לא חלוץ אבל אתמול, בניגוד למשחקים האחרים ביורו, הוא שיחק כחלוץ. משמע, לא ירד לקישור בשביל להניע אלא נשאר גבוה ליד הבלמים, עשה תנועה לעומק וכו'.

בנוסף, מבחינה טקטית, דל בוסקה עשה מה שיוגו לב נכשל בו. היהלום של איטליה נותן לה יתרון באמצע, אז אינייסטה ודוד סילבה כל הזמן נכנסו לאמצע ומשכו איתם את מרקיזיו ודה רוסי לאמצע (דה רוסי יותר ממרקיזיו כי תפקידו היה לעזור בשחרור הלחץ מפירלו, משהו שהוא לא כל כך הצליח בו), וזה מה שאישפר לאלבה וארבלואה לעלות על הקו ולרווח את המשחק.
בגול השני הריצה של אלבה גררה סביבו 3 שחקני איטליה ושיחררה את צ'אבי לתת לו מסירת אומן שכזאת (שלדעתי בונוצ'י היה צריך לצפות ולדחוף את הרגל).
דל בוסקה, בעזרת כמה טוויקים קטנים שאפילו לא שמת לב אליהם הצליח להפוך את הקישור ממצב של יתרון איטליה 3v4 ליתרון ספרדי 4v5 ובכך גרם ליהלום האיטלקי להיגרר אחרי תנועת הכדור מבלי שכל שחקן יודע בדיוק איפה ומתי הוא אמור ללחוץ.

עם כל הכבוד לטכניקה (ויש שקים של כבוד), כשספרד שיחקו בעיקר טכני לאורך כל היורו בלי שינויים טקטיים יוצאי דופן, כולכם השתוללתם שזה משעמם וזה הנעת כדור בלי תכלית. אז הנה בא הגמר, דל בוסקה עשה כמה שינויים טקטיים, ואתה בא בחוסר הבנה משווע וקובע ש"טקטיקה שמקטיקה".

Sooner 2 ביולי 2012

מדוע נמחקה התגובה שלי?

Sooner 2 ביולי 2012

אני דורש לקבל כאן הבהרה מי אחראי למחיקת התגובה, וכמובן מדוע היא נמחקה. לא הייתה מעליבה, לא פוגעת ולא עוקצנית באיזשהו אופן (ונניח והייתה). בסך הכל ביקשתי לדעת מה שורשי השמחה לאיד ביחס לראול, אחד מאצילי הספורטאים. לא חלילה שקראתי לדורפן פופוליסט או משהו כזה…

Sooner 2 ביולי 2012

ככה מנהלים בדה באזר תרבות דיון? מדובר בידו של אחד מעורכי האתר או זו הפרטית של בורוביץ'?

כסיפוביץ 2 ביולי 2012

בעבר הגבתי קשה נגד בורוביץ ועל סגנון כתיבתו וירדתי מזה.
אבל מה נעשה שהפוסט הזה חושף את הכותב במערומיו.

א. אני אוהד איטליה ואיו גאה ממני על הדרך שהנבחרת הזו עשתה ועמדה בכבוד 60 דקות מול פלא עולמי.
אחרי 60 דקות בעשרה שחקנים לקבל עוד 2 גולים מספרד במשחק של להיות או לחדול זו לא בושה ולא מבוכה.

ב. השורה על ראול היא בזויה, ילדותית וממש לא לרמת הכותב אז אל תתפלא אם אתה מושלך כאן תגובות קשות.

ג. המשפט:"זה אידיוטי לדבר על טקטיקה בהקשר של ספרד. זה אידיוטי באופן כללי לדבר על טקטיקה אך גנבי הדעת שעושים זאת ומצליחים לשכנע בכך רבים שחושבים שהם ייצאו אידיוטים אם לא ידברו על טקטיקה."
סלח לי יואב אבל אתה ממש לא מבין איך לנתח את המשחק הזה.
המשפט הזה פשוט שם חותמת סופית על העניין בנושא.

Sooner 2 ביולי 2012

אשאל שוב, מי מחק את התגובה שלי על ראול, הראשונה שניתנה לפוסט הזה?

יואב 2 ביולי 2012

גם תשובתי לך נמחקה.

יואב בורוביץ' 2 ביולי 2012

sooner
התגובה שלך לא נכנסה כי בטעות חידשתי את הפוסט רגע אחרי שהעליתי אותו (כי שכחתי לשים תמונה בפוסט הראשון) וכך היא נשארה בפוסט הראשון (המחוק). מצטער על כך. התגובה שלך הייתה בסדר גמור (ואני גם כך לא נוהג למחוק או לצנזר טוקבקים).

Sooner 2 ביולי 2012

fair enough

כסיפוביץ 2 ביולי 2012

Sooner
בעולם החשוך שלנו התגובה שלך ירדה למרתפים של שרותיי הביטחון.
איך אתה מרשה לעצמך לחלוק על דעת הכותב?

אבל עזוב.
אפילו הכותב העיד על עצמו שהוא קטן בגלל השורה האומללה הזו.

Sooner 2 ביולי 2012

אם אי אפשר לפתח כאן דיון סביב או בעקבות דעותיו של הכותב, אז מה שווה כל הפלטפורמה? אותי איבדתם, דה באזר. מצטער. אם תגובה שלי לא שווה מספיק כדי שלא תמחק, אתם כולכם לא שווים את המאמץ.

כסיפוביץ 2 ביולי 2012

לא חושב שזה בכל האתר.
בפוסטים אחרים נותנים לנהל דיון גם אם המגיבים מוחים על דעתו וסגנונו של הכותב.

Sooner 2 ביולי 2012

אם כך יתכבד האחראי על האתר ויאמר את דברו. הלוווווווו?

תומר חרוב 2 ביולי 2012

גם אני אוהד איטליה גאה.

קורא אדוק 2 ביולי 2012

עוד טור מביך שמוריד את הערך של דה באזר בעיניי

Comments closed