חצי מקצוענות כערך

נעדרתי מכאן בתקופת האולימפיאדה. לא ראיתי מספיק. לא עניין אותי מספיק. הייתי יותר מדי עסוק בעניינים אחרים.

אני בכלל לא חושב שמישהו רציני יכול להסתפק בשידורי האולימפיאדה בישראל. במדינות אחרות מראים הרבה הרבה יותר. הרבה יותר ערוצים משדרים. כאן זה ערוץ 1 ועוד יורוספורט.

אז אני (די) התנזרתי.

זה גם לא רציני לעבוד בעבודה שאינה עיתונות ספורט בזמן אולימפיאדה. לא למי שהוא אוהד ספורט קיצוני. אם אי אפשר לראות הכל, או לא לראות מספיק- אז עדיף לעיתים לא לראות בכלל.

אז ראיתי קצת. ואני לא מצטער שלא ראיתי יותר.

עם כל הכבוד לאולימפיאדה, ויש לי המון כבוד לאירוע ולרוחו, זה עדיין אוסף של ענפי ספורט זניחים.

אני לא כל כך מתעניין בלראות ענפי ספורט שאני לא מבין בהם מספיק. או שאני לא קורא עליהם מספיק בימים רגילים. אגב, גם באולימפיאדה תקשורת הספורט הישראלית לא מסוגלת להביא כמעט סיפורים טובים. אין כאן משאבים לעשות זאת.

זה מאוחר מדי.

אז האולימפיאדה נגמרה, וטוב שכך.

היום אמרתי לשני חברים שלי שאין לי שום חשק לראות כדורגל בחודשים הקרובים. יש לי תחושת OVERDOSE מספורט ובעיקר מכדורגל.

בשבועיים האחרונים ראיתי את בית"ר ירושלים במשחקי גביע הטוטו במסגרת עבודתי ככתב מחליף שמסקר את בית"ר במקומון כל העיר.

אני לא מבין איך בישראל הכדורגלנים מתפרנסים רק מכדורגל. הם חייבים לעבוד בעבודה נוספת. ממש מוכרחים. הם כל כך לא מוכשרים ככדורגלנים שזה ממש פשע שהם מתפרנסים רק מזה. כשל שוק. תסמין של תרבות ספורט חולה.

הלוואי שתהיה כאן ליגה חצי מקצוענית. אבל עדיין הבון טון וכמעט כולם נאחזים בכל קלישאות המקצוענות ובכך שהכדורגל שלנו חייב להפוך למקצועני. כאילו מקצוענית היא חזות הכל. אז חברים- אפשר להיות כדורגלן מקצוען ועדיין גרוע. ויש עשרות ומאות כאלה בישראל.

בקבוצה שלי לא הייתי משלם יותר מ-12 אלף שקל לחודש לשחקן. מי שלא רוצה, לא צריך. אני אמצא כאלה שכן רוצים והם יהיו לא הרבה פחות טובים, אם בכלל.

שיתאמנו ארבע פעמים בשבוע (בשעות הערב) ושתהיה להם עבודה לשעות היום.

כמו שאני עכשיו עובד בעבודה קבועה (שאינה כתיבה על ספורט) ובזמני הפנוי אני כותב על ספורט ב"כל העיר" ובדה באזר. האם אני כותב פחות טוב בגלל זה. לא. הייתי כותב באותה רמה (לא ממש גבוהה) גם כשלא הייתה לי עבודה קבועה נוספת.

אז אם אני יכול, גם כדורגלני ארצנו מסוגלים.

 

 

 

החלילנים (על הספר של דורפן וזנדר)
מסקנות אולימפיות: לברון, דייויד ודייויד (ומסר לדייויד אחר)

46 Comments

MG 14 באוגוסט 2012

בורו, כבר כתבתי בתגובות לפוסטים שלך שול עמית למה הכדורגל חייב להיות מקצועני ומה האפקט על אלפי (אם לא עשרות אלפי) ילדים במחלקות נוער שאלמלא הכדורגל לא היה מקצועני פשוט לא היו שם, ולכן אני משאיר את הבמה לשאר המגיבים.

למרות זאת החלטתי לכתוב תגובה, בעקבות משפט שמופיע בפוסט: "זה גם לא רציני לעבוד בעבודה שאינה עיתונות ספורט במהלך האולימיאדה. לא למי שהוא אוהד ספורט קיצוני". הואיל ואני מאד מכתב את האתר, עורכיו, כותביו ומגיביו, אני לא אכתוב מה דעתי על המשפט ועל כותבו, אני רק אכתוב שאני ממש לא מבין מה אתה מצפה. בוא נניח שאני אוהד ספורט קיצוני. האם אתה מצפה שאשים פס על האישה והילד ואתחיל לכתוב על האולימפיאדה בתקווה שמישהו יועיל בטובו לשלם לי כסף? מה עם משכנתא, גן, אוכל? זה הרי שטויות. זה לא לאנשים רציניים – נכון? אני מגדיר את עצמי כאוהד שרוף של מכבי חיפה. האם חזקה שאני צריך לעבוד בסיקור הקבוצה, ללא קשר למקום מגורי, צורכי הפרנסה, שעות העבודה וכו'? בוא נניח שיש עוד 10,000 אנשים לפחות שרואים עצמם אוהדים שרופים של הקבוצה. כמה אתרי אינטרנט+עיתונים+ערוצי טלויזיה יש בארץ כדי לשלם לכל אלה שכר?

גם לגבי הכל או כלום – אם אני צריך להתפרנס, אז אסור לי (או עדיף שלא) לראות גמרים אחרי שהילד הולך לישון?

אני לא יודע אם התכוונת לזה, אבל אני מרגיש שמשפטים האלה אתה מזלזל באופן בוטה בכל אוהד ספורט שלא שפר מזלו לעסוק במה שאתה עוסק.

MG 14 באוגוסט 2012

*הואיל ואני מאד מכבד…

יואב בורוביץ' 14 באוגוסט 2012

MG- לא התכוונתי שלא לכבד אף אחד. אגב, אני גם לא עובד היום ככתב ספורט במשרה מלאה, אז בוודאי שאיני מתנשא על אוהדי ספורט אחרים "שלא התמזל מזלם לעבוד כעיתונאי ספורט". אני רק אומר שמי שאינו עיתונאי ספורט (ובזמן האולימפיאדה, עיתונאי שכותב על האולימפיאדה כמו לוינטל למשל) ויש לו עבודה אחרת- אז הוא לא יכול להפיק מהאירוע הזה את מה שיש לו להציע.

לצערי, כל מי שנמצא בישראל בזמן האולימפיאדה לא יכול להפיק ממנו את מה שיש לו להציע. הכי טוב להיות באולימפיאדה. ואם זה לא ניתן- אז להיות במדינת ספורט שמשדרת ב-4-7 ערוצים אולימפיאדה כל היום. כי יש שם כל כך הרבה דברים קסומים (מעבר למיינסטרים, שאצלנו גם את המיינסטרים לא יודעים לשדר וקוטעים אותו כל הזמן, ומפספסים המון דברים, ואני בכלל לא מדבר על רשמת מרבית השדרים והפרשנים).

אז לדעתי כל מי שנמצא בישראל בזמן האולימפיאדה לא ממש יכול להפיק את מירב ההנאה מהמשחקים- ואפילו אין לזה כל כך קשר לעבודה של אותו אדם.

רטקסס 14 באוגוסט 2012

אתה יודע שבאתר האינטרנט של הערוץ הראשון ניתן היה לראות עד 7 ערוצים שונים? באחד שידרו כדורגל, בשני התעמלות, בשלישי כדורעף וכן הלאה.

בלי קשר, הכדורגל פה אכן צריך להיות חצי מקצועני.

יואב בורוביץ' 14 באוגוסט 2012

אינטרנט זה לא תחליף לטלוויזיה. וגם ניסיתי פעם אחת לראות באינטרנט והיה סטרים די איטי כך שוויתרתי.

יריב 14 באוגוסט 2012

אז החיבור שלך לאינטרנט לא טוב דיו, תאשים את ערוץ 1. איכות השידור באינטרנט של ערוץ 1 (או של איגוד השידור האירופי, ששידר 12 ערוצים במקביל) אמנם איננה הגדרה גבוהה, אבל עדיין מדובר במשהו שאינו נופל בהרבה משידור טלוויזיה סטנדרטי. לפסול את זה זה כמו להגיד שאם אין לך שידור HD, אין טעם לצפות בטלוויזיה. אינטרנט זה לא תחליף לטלויזיה, אינטרנט זה העתיד של הטלויזיה – ואתה מוזמן לחבר את המחשב שלך ישירות לטלויזיה ולצפות.

אזי 14 באוגוסט 2012

אז אתה טוען שלא נהנתי מהגמרים של האתלטיקה ושל השחיה כי לא ראיתי בדמינטון זוגות?

טוב שעדכנת אותי.
חבל שלא הודעת לי לפני שבזבזתי את הזמן שלי על לראות את השידורים בתחנת טלווזיה אחת ששידרה לי בדיוק את מה שהיה חשוב לי לראות…

באבא ימים 14 באוגוסט 2012

אתה מודע לזה שארה"ב שטענת לא אחת שהיא מדינת הספורט מספר אחת בעולם ההיצע האולימפי היה עלוב שאין שיעור מהיצע הצפיה בישראל?

MENAHEM LESS 14 באוגוסט 2012

תגיד לי, אתה רציני? התבאסתי בישראל משל 12 ימי האולימפיאדה הראשונים, ואז הגעתי הנה לשידורים רצופים ב-NBC, CNBC, MNBC, וערוץ האולימפיאדה של NBC. זה בנוסף ל-TELEMUNDO ששידר הכל בספרדית. לא היתה קפיצה או זריקה או בעיטה אחת שלא שודרה.

שוב, שליפות מהמותן של גולשי דהבאזר שלהרבה מדי מהם אין כל מושג.

אלעד 14 באוגוסט 2012

we're not worthy. please give us a shelter under your eternal wisdom

MENAHEM LESS 14 באוגוסט 2012

I'm doing my best, but to no avail!
(אלעד, יש מילון)

ירוק 14 באוגוסט 2012

מנחם, אני מכבד אותך, אבל אני חושב שאתה מטעה. מכיוון שאתה טוען שלגולשי דה-באזר היושבים בלבאנט "אין כל מושג", אז הנה הזווית שלי (אני גר בארה"ב והייתי כאן במהלך כל האולימפיאדה) – אתה רציני בטענה שלך ש-NBC וערוציה השונים שידרו הכל? האם ראית את בולט מנצח בריצות המאה והמאתיים? האם ראית את מיסי פרנקלין ורבקה סוני מנצחות ושוברות שיאים? האם ראית את אליסון פליקס לוקחת את הזהב במאתיים? ואני מתכוון לשידור ישיר וחי, בזמן אמת, בטלויזיה. לא 7 שעות אחרי, כשכבר קראתי את כל מה שהיה במשחה/ריצה/תרגיל ואפילו את דעתם של כותבי וקוראי דה-באזר עליהם. כל האירועים האלו (שבמרביתם אגב "גיבורי" האירוע היו ספורטאים אמריקאים) שודרו בשידור דחוי בערב. בשידור חי שידרו בעיקר משחקי כדור, אופניים, אגרוף וכו'. להגיד שהיו שידורים רצופים מכל האירועים – זו גניבת דעת.

ברור שאיכות השידורים מעולה. ברור שאי אפשר להשוות את הפרשנים והשדרים לערוץ 1 (לפחות נוימן לא היה פרשן ראשי..). ברור שיש יותר סיפורי צבע מרגשים, וכו'. בנוסף, היו שידורים רצופים של הכל באינטרנט באיכות מעולה. הכל טוב ויפה. אבל תציג את התמונה המלאה…

באבא ימים 15 באוגוסט 2012

רציני לגמרי ובניגוד אליך אני הייתי בארה"ב כל ימי האוליפיאדה.

אני עומד לגמרי מאחורי מה שאני אומר. השידורים הישירים היו מכה בגלל שאמריקאים חייבים לראות הכל בפריים טיים.

ותגידו מה שתגידו על ערוץ 1 – זה שידור ציבורי. להעביר דברים לערוצי הכבלים של nbc זו חוכמה קטנה מאוד.

בלינדר 14 באוגוסט 2012

לא בדיוק עלוב אבל לגמרי מביש. היו 4-5 ערוצים למשך רוב היום (אחד מהם היה מיועד רק לטניס) אבל למעט משחקי הכדור שום אירוע כמעט לא שודר בצורה ישירה. האתר עם השידורים של NBC במחשב היה מסורבל ואם רציתי לצפות בשחייה או א"ק נאלצתי לעשות זאת דרך סטירמים באינטרנט או בטאבלט הקטן שם התוכנה של NBC דווקא עבדה יחסית טוב חוץ מהעובדה שהם יצאו לפרסומות בדיוק ברגעים הכי קריטיים.

ALeibovich 14 באוגוסט 2012

MG – האפקט של הכדורגל המקצועני על מחלקות הנוער כרגע הוא שאת הכסף שהמועדונים היו אמורים להשקיע במתקנים, מאמנים ומערכת ספורטיבית תומכת למחלקת הנוער, הם משקיעים בפרזיטים שעובדים בקבוצה הבוגרת שעתיים ביום (אלא אם הם קיבלו פתק מהרופא), שורצים בבתי קפה, ואח"כ הולכים לנוח עד שהם יצאו בערב לנמל. אתה רוצה לתת תמריץ לילדים שנמצאים במחלקת הנוער? שיתנו מלגת לימודים מלאה לכל מי ששיחק שלוש שנים במחלקת הנוער, וידאגו לטפח קשרים עם חברות מקומיות שיספקו הכשרה ותעסוקה הולמת לשחקני הקבוצה.

איזה הצדקה יש פה לכדורגל מקצועני כשקבוצה בליגת העל מוכרת 20 כרטיסים למשחק ? איך אפשר לדבר על כדורגל מקצועני כשמרבית קבוצות ליגת העל מתנהלת ע"י מערכת אקזיקוטיבית שכוללת מנכ"ל ופקידה בחצי משרה ?! איך יכול להיות מנכ"ל ללא הנהלה כללית ?! לא הגיע הזמן שנעצור לרגע ונחשוב מה אנחנו בדיוק עושים פה ?

MG 14 באוגוסט 2012

מה שאתה כותב לא מחוייב המציאות.
אם הכדורגל פה לא היה מקצועני, הפופולריות שלו היתה פחותה וגם לא היו הזדמנויות להצלחות באירופה. רוצה לומר, שאם בכלל היה נכנס כסף פרטי הוא היה בסכומים נמוכים בהרבה מהמצב הנוכחי, לרבות מחלקות הנוער.
נראה לך שקבוצה חצי מקצוענית תשקיע יותר מ-5 מיליון שקלים בשנה במחלקת נוער כמו מכבי חיפה? אין סיכוי!

ALeibovich 14 באוגוסט 2012

על איזה פופולאריות אתה מדבר ?! 5% רייטינג במשחק המרכזי ?! על 10 קבוצות מליגת העל שלא מסוגלות למכור יותר מ – 1000 מנויים ומרביתן אפילו לא ימכרו אפילו חצי מזה ?! על תוכנית סיכום מחזור שמשודרת במוצ"ש ב – 1 בלילה ולאף אחד זה בכלל לא מזיז ?! אז על מה אנחנו בכלל מדברים פה ?!

אולי אם חיפה תשקיע 10 מיליון ש"ח במחלקת הנוער ע"ח הבוגרת, היא תוכל להציב לעצמה יעד ריאלי של מכירת 2 שחקנים במיליון אירו לחו"ל? אולי במקום להשקיע בשחקנים הם ישקיעו את הכסף במערך שיווק קצת יותר רציני שבאמת יוכל למקסם את ההכנסות ממנויים ולמצות את שיעורי האהדה שיש למכבי חיפה בישראל, במקום שידשדשו אחרי התל-אביביות עם מכירות של 6-7 אלף מנויים ? חסר מה לעשות עם הכסף למען פיתוח המועדון במקום להשקיע אותו בשכר השחקנים ?

MG 14 באוגוסט 2012

כמה דברים:
1. שים לב במסגרת גביעי אירופה ממוצע הצופים גדול יותר – אם כדורגל חצי מקצועני לעולם לא נעבור את המוקדמות ולהזכירך בשנים האחרונות יש לנו לפחות נציגה אחת בשלב הבתים (אלופות או ליגה אירופאית).
2. יש עוד סיבות למה הכדורגל צריך להיות מקצועני. אני לא ממש רוצה לחזור על כל הטיעונים, אבל אציין עוד אחד. בריחת השחקנים שגם כך גדולה מאד תעלה פי כמה. גם השחקנים הבינוניים שבלידה שלנו הם המובילים פשוט לא יהיו פה. ואז מה – יהיו לנו עוד סיבות להתלונן על הרמה שתהיה יותר נמוכה.
3. בוא נעזוב רגע את הסיבות בעד ונגד ונסתכל על הפרקטיקה. מה בעצם אתה רוצה לעשות? להכריח את שחר לשלם לשחקנים רק 12,000 ש"ח בחודש? גם כן דמוקרטיה (אל תנסה אפילו להשוות את הסכום הזה לתקרות החוזים ב-NBA). נניח שהכרחת אותו. פתאום תגלה שכל השחקנים עובדי מוסך הונדה. תפקידם הוא להשרות אוורה טובה במוסך ושכרם 50,000 ש"ח בחודש. אין באמת דרך להפוך את הכדורגל לחצי מקצועני. אני אישית גם מקווה מאד שזה לא יקרה. אני לא יודע במה אתה עובד, אבל מה דעתך שנהפוך את המקצוע הזה לחצי מקצועני עם שכר מקסימום של 2,000 ש"ח בחודש?

יוני 14 באוגוסט 2012

12 אלף שקל לאדם ללא השכלה זה לא מעט. בטח שלא חצי מקצועני. זו פשוט החלטה מושכלת.

לא ידוע לי מה היו עושים רוב הספורטאים אם לא ספורט. עכשיו, תכניס למשוואה שהם חיים את החלום, ועובדים בתחביב שלהם. בנוסף, הם יכולים להתפרנס מזה החל מגיל 21, אין להם הוצאות על לימודים אקדמיים, הם נחשפים לקהל גדול ויכולים לזכות בהכנסות מפרסומות או תפקידים ציבוריים אחרי הפרישה. ואללה, 12 אךלף ברוטו לא נשמע כל כך גרוע. רק צריך להביט החוצה… הם לא יוצרים ערך כספי לקבוצה שלהם…

אדם 14 באוגוסט 2012

קודם כל, הם בהחלט יוצרים ערך כספי לקבוצה שלהם.

דבר שני, מה הקשר לחוסר השכלה ולכך שאין להם הוצאות אקדמאיות? יש חוק חדש שאומר שבכדי להרוויח 20000 שקל אתה חייב לעשות תואר?

מי שם אותנו לשופטים האם העובדה שמישהו חסר השכלה קובעת כי הוא צריך לקבל פחות כסף? אינסטלטור מועיל פחות מאשר מנהל מחלקת השיווק של מיסטר זול?

אתה צודק, רק צריך להביט החוצה ולצאת מהבועה הזו שאם מישהו אינו משכיל אז שיגיד תודה שמשלמים לו.

MG 14 באוגוסט 2012

אתה צודק, אך אל לך להתעלם מכך שקיים קשר סטטיסטי מובהק בין רמת ההשכלה ליכולת ההשתכרות.

ויכסלפיש 15 באוגוסט 2012

זה תקף רק במקצועות כלכליים ורפואיים, אינסטלטור מרוויח הרבה יותר ממורה, גם נהג מונית

MG 15 באוגוסט 2012

אתה טועה ומטעה.
הדבר נכון אולי בשנים הראשונות.
עם ותק של 20 שנים מורה מרוויח יותר.
אבל זו לא הנקודה. אתה נותן דוגמא של מקצוע שמקבלים בו כספים ציבוריים וברור ששכרם של המורים נמוך מדי.
אתה כותב: "זה תקף רק במקצועות כלכליים ורפואיים". מה לגבי מהנדסים? האם נהג מונית מרוויח יותר ממהנדס תוכנה? ומה עם מתכנתים? הנדסיים? אדריכלים? מנהלי סיכונים? להמשיך? אין בעיה. פיסיקאים, כימאים, ביולוגים, גיאולוגים, אנשי מערכות מידע.
הרשימה עוד ארוכה. אל לך לבחור דוגמא ספציפית שיוצאת מהכלל.
יש קשר סטטסטי מובהק גם אם קיימים מקצועות בודדים שנמצאים מתחת לקו המגמה האקונומטרי.

יוני 15 באוגוסט 2012

אדם, תודה על התגובה. אני ממש לא רואה השכלה כערך, אלא עבודה והשגת יכולת לפרנס את המשפחה שלך. לדעתי, רוב הלא אקדמאיים שמרוויחים הרבה פתחו עסק או השקיעו שנים בללמד את עצמם משהו. למשל, להקת רוק שעובדת 3-4 שנים על החיבור שלה והכתיבה. ככה היה עם איפה הילד לפני האלבום הראשון. כדורגלנים ישראלים עושים הרבה כדי להרוויח את הביקורת עליהם. למשל, לא עושים מספיק כדי להשתפר. אינסטלטור עובד קשה, ואם הוא יתבטל או יחפף זה יפגע בו ישירות. גם כדורגלן? אולי במו"מ על החוזה הבא.

איזה ערך כלכלי מספק בלם מ.ס. אשדוד לקבוצה שלו? או מגן ימני בהפועל פ"ת שלי? אנשים משלמים כדי לראות אותם? אחת הבעיות היא שאין קשר בין הכנסות והוצאות בכדורגל, וכמובן אין שקיפות. אנחנו לא באמת יודעים כמה קבוצות מכניסות ומוציאות. אבל רובן מפסידות, וההוצאה הגדולה שלהן היא 20000 נ-ט-ו על אנשים שעובדים ממש מעט שעות ביום.

אדם 15 באוגוסט 2012

באופן כללי אני מסכים איתך. עם זאת, כדורגלנים כנראה וויתרו על הרבה מאוד בצעירותם על מנת להגיע לאן שהגיעו. ספורט, להבדיל ממקצועות אחרים, דורש ממך השקעה מגיל אפס, אי אפשר להתעלם מזה.

כנראה שהבעיה של המקצוענות בארץ היא "מולדת", לא חסרים חלטוריסטים בארץ. בכדורגל, ברגע שעשית מספיק בשביל לקבל מוניטין אתה פטור מלהמשיך לעשות כן וזה מגוחך ומעצבן. יש הרבה חרא בכדורגל פה ומאלף ואחת סיבות שונות, הכסף זה פרט שולי בעסק.

יוני 15 באוגוסט 2012

הם משקיעים, אבל פחות מהשחיינים. שווה לקרוא את ״למה אתה לא מחייך״ של שרצקי.

אלעד 14 באוגוסט 2012

מסכים רק לגבי מה שכתבת על הכדורגל.
איפשהו אצלנו פיספסו את המשמעות של לקרוא למישהו "מקצועי". המשמעות היא שאותו אחד עוסק במקצוע שלו יומם וליל, משקיע בו, ומתמקצע בו, וככל שמשכורתו גבוהה יותר, כך גם האחריות שלו להיות יותר מחוייב למקום עבודתו וליכולתו המקצועית. שום דבר מזה לא קורה עם כדורגלני ישראל, שמשום מה מרוויחים משכורות עתק, לא מתאמנים מספיק, לא משקיעים מספיק, ולא שווים עשירית מהכסף.

אזי 14 באוגוסט 2012

שום דבר ממה שכתבת לא תופס בשום תחום שאני מכיר בארץ.
אתה עושה יומם וליל את מה שאתה עובד בו?
אני לא עושה יומם וליל. אני עושה כשאני בעבודה, ואני עושה את מה שצריך לעשות. ואני לא צריך לעבוד בעוד עבודה.
אני מקצוען.
כי יש מי שצריך את היכולות שלי ומעוניין לשלם לי.

זה שיש אימון ורבע ביום, זה בעיקר באשמת המאמנים בארץ. אם יגדירו לשחקנים שני אימונים ביום. זה מה שיהיה.
תאמין לי שאם הבוס שלי או שלך יגיד לנו שמהיום צריך לעבוד רק שלוש שעות ביום, אף אחד מאיתנו לא יתווכח.

אלעד 14 באוגוסט 2012

אזי, אתה ואני מרוויחים את מה שאנחנו שווים, אפילו פחות מזה, ושעות העבודה הנדרשות מאיתנו הם בהתאם. ההשוואה הנכונה היא מול כדורגלנים מקצוענים בעולם, ולא מול ענפים אחרים בארץ. ההתייחסות לכדורגל בארץ זהה לזו בארצות שאין בהם כדורגל מקצועני, רק ששם גם מתייחסים לספורט כחובני, ולשחקנים יש עבודה אחרת בצד. ואז הם באים לארץ, וצוחקים עליהם שהם "דייגים ונגרים" והם נותנים לקבוצות שלנו בראש.

אזי 14 באוגוסט 2012

השאלה האמיתי היא לא איך הקבוצות מסתכלות על זה, אלא איך הצרכנים מסתכלים על זה.
והצרכנים חושבים שזה שווה את זה.
עובדה שכל קבוצה שמביאה שלושה כוכבים שוברת שיאי מנויים (מכבי עשתה את זה כמה פעמים בעונות האחרונות).
כשיש קהל, יש כסף.

לי ולך,אגב, אין קהל.
ואני לא יודע מה אתה עושה, אבל אם אני אפוטר, אף אחד מהצרכנים של העבודה שלי לא באמת ידע מזה.

אלעד 14 באוגוסט 2012

אני לא חושב שבכדורגל הישראלי יש כסף (למעט 2-3 קבוצות). מה שמתמיה עוד יותר את נושא המשכורות המנופחות.

קשקשן בקומוקום 14 באוגוסט 2012

אם כל המטרה של הטורים שלך (לפחות ההתחלה) היא לעצבן אז אתה בלי שום ספק עיתונאי מצוין.

אם לא – תנסה לנמק קצת את מה שאתה כותב, הצהרות פרובוקטיביות בלי שום דבר מאחוריהן, זה נחמד, אבל לא רציני.

ומה אתה מנסה להגיד – שאי אפשר להיות אוהד ספורט אם לא רואים 100% איכות ב 18 ערוצים ב HD? אין לאמירות האלה שום מטרה חוץ מלעצבן. לצערי זה גם מצליח

אזי 14 באוגוסט 2012

"חצי מקצוענות כערך"
לגמרי…

דורון קרמר 14 באוגוסט 2012

כשאתה חצי מקצוען קורים שלושה דברים מרכזיים:

1. אתה יותר עייף ממקצוענים.

2. אתה נחשף לעולם האמיתי ולדרישותיו לפני שאתה נאלץ לפרוש ממשחק. עם כל הטוב והרע. בתפקיד הנוכחי שלי פנו אליי מספר דו ספרתי של ספורטאים מקצועניים "מלאים" שפרשו והיו צריכים ג'וב. זה היה די עצוב להגיד להם שאין לי כלום עבורם.

3. אתה חי בתחושת פספוס מסוימת.

ג'וליאן 14 באוגוסט 2012

בורוביץ', באמריקה הגדולה שכולנו אוהבים להעריץ שידרו (באדיבות NBC) מהאולימפיאדה במספר רב יחסית של ערוצים במקביל, אבל נמנעו באופן הזוי להחריד מלשדר בלייב את מרבית האירועים החשובים באמת, למשל באתלטיקה. את רגעי הענק שהנפיק בולט ניסיתי, לשווא, לתפוס באתר האינטרנט של NBC, אבל הבאפרינג התעקש שלא לשתף פעולה (ואני די משוכנע שהבעיה היא לא בחשבון הוורייזון שלי) ו-10/20 השניות הקסומות (מינוס כמה עשיריות) חלפו להן לבלי שוב. קיצר, היו רגעים שאשכרה התגעגעתי לשטויות של ערוץ 1. דברים שרואים משם…

MENAHEM LESS 14 באוגוסט 2012

ג'וליאן, נראה אותך בעוד 4 שנים חוזה "LIVE" ביוסיין בולט רץ גמר 100 ב-4 בבוקר. נהיה גאים בערוץ 1 שמשדר הכל "חי" כש-589 אנשים חוזים בשידור. למזלנו האמריקאים ב-NBC לא כאלה מטומטמים כמו הישראלים בערוץ 1 (וגם בכלל)

אורי דב 14 באוגוסט 2012

אז זהו, זה הקטע בלאהוב ספורט. כמו שאנחנו קמים כל שנה לצפות בNBA בשעות הקטנות, נקום לראות את בולט בעוד 4 שנים באמצע הלילה. זה גם הזכרונות היפים שלי מאולימפיאדת אטלנטה מריצת ה100 ו200 מטר בהם נשברו שיאי עולם כזכור. זה היה מאוחר, וצפינו.

MENAHEM LESS 14 באוגוסט 2012

אני כותב ספורט כבר 51 שנה, ומלבד 7 שנים בידיעות כששילמו לי הרבה יותר משהגיע לי, לרוב עבור נזיד עדשים, או חינם. נכון שאני כבר 12 שנים בפנסיה וזו לא דוגמא , אך גם בשאר השנים מצאתי זמן לחזות בכל דבר – אפילו בשלוש השנים שאשתי ז"ל היתה חולה בסרטן דם) – ולכתוב ללא הפסק, ואפילו להיות בארבע אולימפיאדות, בכל משחקי האול סטאר, כמעט בכל משחקי הגמר של ה-NBA, וב-7 סופרבולים. הפכתי הרים וגבעות (כולל הכנסת פיסקה בחוזה העבודה שלי באוניברסיטת אדלפי שאחרי אישור סידור של החלפת זמן הרצאות מראש המחלקה, מותר לי לדחות או להקדים הרצאות במקרים של קופליקט עם מאורעות ספורט חשובים) כדי לא להפסיד אפילו דבר אחד שלא רציתי להפסיד בספורט.

ואם ענפים שוליים לא מעניינים אותך, הייתכן, יואב, שאתה כותב טוב, אבל לא ממש אוהד ספורט רציני בכל רמ"ח אבריך כמוני?

הר מנחם 14 באוגוסט 2012

בשנייה הזו בדיוק עברת על העקומה מהשלב המרגיז לשלב של הערצה.

יואב בורוביץ' 14 באוגוסט 2012

מנחם, הקדשתי חלקים נרחבים מחיי לספורט. לומר שאני אוהב ספורט היום בעוצמות של פעם, זה לא יהיה לגמרי נכון. אבל אני עדיין אוהב ספורט יותר מכל דבר אחר.

מוזגטס 14 באוגוסט 2012

יואב,
אני בעד כל הדברים שאתה נגד…

yaron 14 באוגוסט 2012

לא מסכים עם הרעיון באופן עקרוני, א ב ל:
אחד מהדורות הכי טובים שהיו לנו בכדורגל הישראלי (מלמיליאן, המכנסים, בן טובים, דמתי, ויקי פרץ, יוסי מזרחי ועוד רבים וטובים) היה דור של ספורט חצי מקצועני. כוכבים בליגה הלאומית עבדו ביום (חלקם כנהגי אוטובוס וקוראי מונים), התאמנו כמה שהתאמנו ושיחקו בשבת. הרמה היתה לא פחות טובה מימינו, אבל ההבדל הגדול (והעצום) היה במחוייבות לקבוצה, לסמל, לאוהדים ולנבחרת.

MG 14 באוגוסט 2012

יש הבדל גם בנגישות של שחקנים היום לכסף האירופאי.

תום 14 באוגוסט 2012

קנאי מריר.

ניתאי 14 באוגוסט 2012

אני מציע שכל האולימפיאדיות יהיו בלונדון. זה אחלה שעות, ונכון שאי אפשר לתפוס הכל, אבל אפשר הרב, ואת השיאים כמובן.

סבתא אינגה הייתה אומרת 14 באוגוסט 2012

קח רגע, תן שני צעדים אחורה ותתחיל להגות בסיטואציה הבאה:
אחד, כתב ספורט, פעם אוהד ספורט שרוף והיום יותר שרוף מאשר אוהד ספורט, הולך במשך שבועיים לראות את בית״ר ירושלים כדורגל בעידן הפוסט-פוסט-פוסט גסיסת פוסט-גאידמק, ועוד בחום של אוגוסט במדבריות יהודה…
במקום לשבת במזגן ולראות אולימפיאדה.
ואז האיש מגיע למסקנה שמצד אחד אולימפיאדה זה ״סבבה והכל, אבל…״ ושהוא באוברדז מכדורגל.

עכשיו באמת קח רגע להגות.

איכשהו נראה לי, בכל הכבוד וההערכה, ומזה שנים שאני קורא כתיבה שלך, שכדאי לך לקחת טיים אאוט. לאו דווקא מספורט אלא בעיקר מהכתיבה עליו. אם יבוא לך לראות ספורט – מצוין. ואם יחזור לך החשק לכתוב עליו – עוד יותר טוב.
אבל, בניגוד למה שאתה כותב – יש לך דברים שאתה מעדיף היום על ספורט.

שא ברכה, יואב.

Comments closed