התנזרות

אני כותב תחת השפעת אלכוהול. לכן איני עומד מאחורי דברי במאה אחוז. אנא קחו זאת בחשבון.

אני חושב שהליגה האנגלית לא צריכה להיפתח. ודאי לא הליגה הספרדית. יתר הליגות גם כך לא מעניינות.

אני רוצה התנזרות מכדורגל. אני חושב שכולנו זקוקים לכך. גם קבוצות הכדורגל.

יש יותר מדי כדורגל. יש יותר מדי ספורט.

צריך לנוח קצת.

צריך למלא מצברים נפשיים כדי שאולי האהבה תחזור.

אם ישחקו כעת כדורגל הזלזול יהיה בנו. מאביסים אותנו.

הייתה אולימפיאדה עכשיו- רבאק.

תנו לנוח.

*

אני אוהד ליברפול וליברפול כעת לא מעניינת לי את קצה הזרת. מצידי שיפסידו את כל המשחקים וירדו ליגה. אפילו את לואיס סווארז- שאהבתי מאוד כשהיה באייאקס עכשיו איני סובל. לא יכולתי לסבול את הידיעה שסווארז שיחק באולימפיאדה. חזירות.

יתר קבוצות הליגה האנגלית כעת לא מעניינות אותי. צ'לסי, קבוצה מתועבת, זכתה באליפות אירופה. צריך לנוח אחרי  דבר כזה. צריך לעשות חשבון נפש.

בספרד אין ליגה אמיתית כבר כל כך הרבה שנים. מירוץ החזירות בין בארסה לריאל מחליא אותי. מחליא אותי להסתכל על כריסטיאנו רונאלדו וכל חבריו הנובורישים מריאל. אפילו אינייסטה וצ'אבי נראים לי כמו קלישאה. ומסי? CARTOON.

*

הליגה הישראלית- אין מילים לתאר את הגועל. אני שמח שאני מסקר כעת את בית"ר ירושלים כי אני בכל זאת אוהב ללכת למשחקי כדורגל אם אני בעבודה. זכות לעבוד בדבר כזה. אבל בינינו, רמת הכדורגל בישראל שואפת לאפס. הלוואי שאזבריג'אן יביסו אותנו בבאקו (לצערי זה לא יקרה) כדי שנבין שצריך לפרק הכל ולהרכיב מחדש. לפרק הכל צריך.

*

אבל הבעיה גדולה יותר. כי איני חפץ בכדורגל מהעולם, זה המשובח. אני בכלל טוען כי הכדורגל ירד מאוד ברמתו. כיום ילדים בקושי משחקים. ברחוב איני רואה ילדים משחקים. בילדותי כולם שיחקו, שעות על גבי שעות מדי יום. היום הם לא עושים זאת. ועל זה עיתונות הספורט לא כותבת. מזל שבני תבורי כתב כאן על התופעה הזו לא מזמן.

הכדורגל יכול למות. כן חברים, הוא יכול למות.

אנחנו חיים בעולם חדש. חדש ולא טוב.

אז לפחות בינתיים, צריכים לנוח מהדבר הזה. צריך לראות פחות כדורגל. צריך שנה חופשה.

ואז אולי נחזור רעבים. אולי.

 

ברוכה הבאה?
לניקול

53 Comments

יואב 17 באוגוסט 2012

יואב,
הבן שלי יצא היום למחנה האימונים הראשון שלו (הוא שוער בן 12 וזה קורה בווינגייט). מאד התרגשתי בשבילו. הוא משחק בהפועל ראשון ( אחת ממחלקות הנוער הטובות שיש).
שום דבר לא מת ממש.
ואם אתה מרגיש מעבר לשיא, תיהיה כנה עם עצמך וקח אתה חופשה.
כי אתה ממש לא פוגע ונמאס כבר להתייחס לאומללות שלך- בבלוג של ספורט.

בלינדר 17 באוגוסט 2012

התגובה שלי בתור חובב ספורט:
יש לי המון כבוד לאלכוהול ואולי בגלל זה אני חושב שאתה צריך לעמוד 100% מאחורי הפוסט שלך. אלכוהול בדרך כלל לא משקר. מה שכן, תזכור שזאת הרגשה שלך ואין מה לחשוב שזה מה שהאחרים מרגישים. באופן אישי נהניתי מהאולימפיאדה ומהיורו ועכשיו הגיע הזמן ללחם (פוטבול וכדורגל. החמאה תגיע בסוף אוקטובר). חוץ מזה, בשבילי (ואני בטוח שבשביל עוד רבים אחרים) ספורט מחליף טיפול אצל פסיכולוג או סתם מהווה אסקפיזם. תוריד משהו כמו 20 שעות שבועיות מהזמן שאני צריך לדאוג לעתיד הכלכלי והמשפחתי שלי ותחליף את זה בדאגה להאם הקבוצה שלי הולכות לנצח או לא (לי בניגוד אליך עדיין אכפת). נשמע לי הרבה יותר בריא.

התגובה שלי בתור עובד סוציאלי:
מה שמפריע לך כנראה נמצא הרבה יותר עמוק ממה שאתה כותב פה. אני הייתי מהמר שזה אפילו לא קשור לספורט.

ארז (דא יונג) 17 באוגוסט 2012

אולי זה התוצאה של ערבוב בין אהבה ועבודה. גם משהו שמאד אהבת הופך למעיק.

MG 17 באוגוסט 2012

בורו,
מבחינתי אפשרי לעשות הפסקה מכדורגל (עדיף שלאו, אבל אפשרי). מה שאני לא מסוגל לעשות הוא הפסקה ממכבי חיפה (שמבחינתי הרבה יותר חשובה ומעניינת מכדורגל).
אני מניח שעבור כל אוהד שרוף ההרגשה זהה לגבי הקבוצה שלו.
אי לכך, אם נחבר את האוהדים השרופים של כל הקבוצות, אזי שכולן צריכות לשחק, כלומר הכדורגל להיות חי ובועט.
ההצעה לאוהד שרוף להתנזר מקבוצתו לאלתר היא כמעט כמו להציע לאדם דתי לחדול מ-3 תפילות ביום כדי להחזיר את התשוקה לתפילה – יכול להיות שזה נכון, אבל אין שום סיכוי שזה יקרה.
חברים – יואב מעלה טענה לגיטימית. אני חושב שראוי להגיב לגופו של עניין ולא להיגרר לאמוציונאליות של התגובות בפוסטים הקודמים.

יואב 17 באוגוסט 2012

mg
בשנים האחרונות אני מייחל לפגרות. כי אני כבר מותש מהלחץ והסטרייס. לא בגלל שנאת כדורגל או רוויה. בגלל הלחץ והמעורבות הרגשית.
לא נראה לי שזאת הבעיה ממנה סובל בורוביץ. כנראה ההפך-הוא סובל משיעמום. אין עם זה בעיה כמובן אבל גם לא עניין גדול. ואני נכנס לדה באזר בשביל עניין.

MG 17 באוגוסט 2012

גם אני בסוף עונה מרגיש שדי, אבל בשניה שהיא נגמרת אני מבין שהפסיכי המאני-דיפרסי שפיתח בי הכדורגל עלול לגלוש לתחומים אחרים בחיים (הרי חייבים נישה להתפרק בה ולהוציא אגרסיות מעבר לריצות). פתאום אני מוצא את עצמי קורא עם מצב שריר התאומים השמאלי של חן עזרא ותנאי השכר של אלון תורג'מן (משום מה שם המשפחה הזה עושה לי לא טוב בחודשיים האחרונים). לא כי הם מעניינים אותי, אלא כי אני צמא למכבי חיפה. אני מעדיף לצרוך את הקבוצה באמצעות צפייה במשחקים ולא באמצעות כתבות עם עובדות מומצאות באתרים הגדולים ובעיתונים.

עירן 17 באוגוסט 2012

קיוויתי שזו הכרזה שלך על התנזרות מכתיבה, כדי לאזור כח לכתוב על ספורט ולא לשם הפרובוקציה בלבד, שהיא כתיבה קלה בהרבה.

אחרי השורה הראשונה הבנתי שטעיתי….

חבל.

איתן בקרמן 17 באוגוסט 2012

מספיק עם זה עירן. סמן לעצמך "את בורוביץ' אני לא קורא" ונגמור עם זה. אתה ברמה גבוהה יותר מעוד טרול.

עירן 17 באוגוסט 2012

בקרמן,

סימנתי כבר ואכן הרבה זמן לא קראתי.

אלא שמישהו הפנה אותי לפוסט על ואן פרסי כטור מופרך אפילו יותר ואז ראיתי גם את "ההתנזרות".

זה פשוט נורא מגוחך ופתטי.

אני לא מבין למה אתה צריך לגונן על מישהו שכותב למען הפרובוקציה בלבד (אבי רצון לעניים, כבר אמרנו ?) ואז מקבל תגובות על הפרובוקציה. מה פסול בזה ?

מי שעייף, לדבריו, אך טבעי הוא שיציעו לו לנוח בבית, לא ?

עירן 17 באוגוסט 2012

אגב, אני גם לא חושב שמה שכתבתי זו "תגובה אלימה", לא כאן ולא לפוסט בעניין ואן פרסי.

לקרוא לסגנון כתיבה פתטי זו, בעיניי לפחות, לא אלימות (מילולית, כמובן). לקרוא למי שכותב למען הפרובוקציה גרידא חיקוי של אבי רצון זו לא ממש אלימות גם…

יואב בורוביץ' 17 באוגוסט 2012

הי חברים התעוררתי, כבר לא תחת השפעת אלכוהול. עומד מאחורי הדברים שכתבתי ב-100%.
ובנוגע לאלו שמציעים לי להתנזר מכתיבה- ראשית, זה מעליב. שנית, אתם לא מחוייבים לקרוא את מה שאני כותב. שלישית, דווקא אתם, לדעתי, קוראים כמעט כל דבר שאני כותב. רביעית, זה לא אומר שמה שאני כותב הוא טוב. חמישית, אני כותב את מה שאני מרגיש. שישית, למצבנו בחיים כן יש לעתים השפעה על הדברים שאנחנו כותבים גם על נושאים שלכאורה אין להם קשר. שביעית, שיהיה לכולם שבת שלום. שמינית, חבל שעונת הכדורגל נפתחת. אני באמת מרגיש שהיה יותר טוב לכולם אם הייתה הפסקה של שנה. תשיעית, זה לא ימנע ממני ככל הנראה לכתוב הרבה מאוד על כדורגל בשנה הקרובה. עשירית, אין מה לעשות- אף פעם לא יהיה תחליף לכדורגל.

יניר 17 באוגוסט 2012

יואב,
בוב גלדוף כבר שר על ההיא שלא אהבה את ימי שני ולכן התחילה לירות.אני מזהה סימפטום דומה.
באמת קשה לחזור אחרי חופש והתרוממות רוח.למזלך אתה חוזר לסםורט ולחוסר מזלך אתה חוזר למה שאתה הכי אוהב ולכן שונא את הסיטואציה.
ואולי קצת……התבגרת?

איתן בקרמן 17 באוגוסט 2012

בורוביץ', התגובה הזאת פצצה.. פוסט ראוי בפני עצמו.

אזי 17 באוגוסט 2012

בורוביץ'
למה שאומרים לך להתנזר מכתיבה זה מעליב, וכשאתה אומר לעשרות אלפי כדורגלנים להתנזר מכדורגל זה לא מעליב?
למה אנחנו לא מחוייבים לקרוא אותך, אבל אתה מחוייב לראות כדורגל?
למה אתה חושב שדווקא אנחנו קוראים אותך, בדיוק כמו שדווקא אתה רואה כדורגל?
כמו שמה שאתה כותב הוא לאו דווקא טוב, גם הכדורגל הוא לאו דווקא טוב.
הם משחקים כמו שהם יודעים.
וגם על דרך משחק הכדורגל, יש דברים בחיים שמשפיעים, ולפעמים, כשעושים על שחקן בן 18 כתבת שער בעיתון ספורט ואומרים שהוא הדבר הגדול הבא, הוא חושב שהוא כבר מלך העולם.
שיהיה לך גם שבת שלום.
וחבל שכתבת את הפוסט הזה.
אני באמת מרגיש שהיה הרבה יותר טוב לכולם אם היתה הפסקה של שנה.
זה לא ימנע מאיתנו ככל הנראה להמשיך ולקרוא אותך באתר הזה.
אין מה לעשות – אף פעם לא יהיה תחליף לדה באזר.

ניתאי 17 באוגוסט 2012

קודם כל – תמשיך לכתוב. אתה הרי יודע לשים זין, אז תמשיך.
דבר שני – אני מסכים עם הרגשת השובע (וגם מצטרף לסיבות שאמיר כתב למטה). עוד עונה שבה בארסה וריאל רבות מאבדות 20 נקודות כל אחת? עוד עונה שבה סיטי-יונייטד מתחלפות בראש הטבלה? עוד פעם אותן 10 קבוצות ייאישו 8 מקומות ברבע של הצמפניוס? והליגה הישראלית… נו. אין ספק, צריך קצת מנוחה. מצד שני, שנה זה יותר מדי. הרבה יותר מדי. אם היה אפשר חודש-חודשיים לנוח ולמלא מצברים היה מה לשקול. אבל שנה? נמות משעמום.
והכי חשוב – אם ההפסקה הזו הייתה כוללת גם הפסקה מתקשורת הספורט (לפחות בתחום הכדורגל, כדי שלא נישאר רק עם אירן) אולי היה מה לדבר. אבל מה, עכשיו שנה של מלפפונים? השתגעת?
וגם איך נחיה בלי המשבר השנתי של מכבי?

ניינר 17 באוגוסט 2012

מאד מזדהה איתך בעניין הכדורגל-נמאס! אפילו בארסה אהובתי מתחילה להגעיל אותי ואין לי שום עניין בפתיחת הלה ליגה. ספרס כל כך פאתטיים ששוב אין לי עניין, בטח לא בליגה עם קבוצות מתועבות כמו צלסי וסיטי. ביתר-שיעלמו מהמפה מבחינתי. אני גם מרגיש תיעוב כלפי הכדורגל אבל לא איכפת לי-עוד מעט מתחיל הדבר האמתי שלעולם לעולם לא מאכזב ושישרף הכדורגל. GO NINERS!!!

אבא של נועם 17 באוגוסט 2012

ממש לא הופתעתי שגם אחרי האלכוהול אתה עומד במאה אחוז מאחורי הדברים. הרבה פעמים הטורים שלך רואים את העולם בשחור לבן בלבד (בדרך כלל שחור) עד שנראה שכתבת אותם תחת השפעה.
הבעייה היא יואב, שאתה כותב די טוב, ואתה לא נטול יכולת אבחנה – אבל אתה כל כך קיצוני שזה הופך לבדיחה. באמת הכל כל כך שחור? אין שום דבר לאהוב? הליגה האנגלית השנה תהיה טובה מאי פעם. הספרדית רקובה זה נכון. היורו היה לא רע בכלל.
לעולם ככלל ולספורט בכלל יש גוונים רבים ומרתקים ולמרות שאני בטוח שאתה מסוגל לראות את חלקם, משום מה אתה כותב קיצוני, כועס, כמעט לא מבוסס – משטיח כל דבר למשפט אחד שלילי.
אני ממליץמפצירמקווה שתמצא דרכים להראות תמונת עולם מורכבת יותר, אחרת אתה הולך בדרך הבטוחה להפוך למין קלישאה חבוטה וצפוייה מראש – היום אתה עדיין מרגיז אנשים – בקרוב גם זה לא.
אנא האמן לי שתגובה זו נכתבה מתוך כבוד ובצורה קונסטרוקטיבית.

יואב בורוביץ' 17 באוגוסט 2012

אבא של נועם- צריך לקרוא אותי לא בכל הרצינות. צריך לקחת 70-80% מהדברים שאני אומר. צריך לזהות את המגמה, את זרם העומק. לא צריך להיטפל לכל מילה או משפט. צריך רק להיאחז ברעיון.
לא צריך להסכים עם הרעיון. כל שאני רוצה זה שתחשבו עליו.
אפילו אני לא עומד מאחורי כל מה שאני כותב כל הזמן. אבל בזמן הכתיבה, אני כן. לאחר שעתיים, אני יכול להצטער על כך. אבל לאחרונה אני לא מצטער. כי מותר לכתוב את מה שמרגישים באותו רגע. ואני כן חושב שהדברים שאני כותב חשובים, ובעיקר לא נכתבים כמעט על ידי אף אחד אחר.
אני יודע שבלא מעט טקסטים אני שומט את הקרקע תחת הדבר שכביכול כולנו עומדים עליו. אני יודע שאני נתפש כמי שכופר בעיקר. זה בסדר. אני חושב שזה אפילו חשוב.

אבא של נועם 17 באוגוסט 2012

אם כל הכתבות שלך היו "עגולות" כמו התגובה הזו – דיינו.
תודה על ההתייחסות וההסבר.

יואב בורוביץ' 17 באוגוסט 2012

בכיף, וגם תודה רבה על התגובה שלך- שבהחלט הייתה קונסטרוקטיבית.

MG 17 באוגוסט 2012

בורו, שגוף פיננסי מפרסם כל סקירה כלכלית הוא מוסיף נספח גילוי נאות.
אם היית יכול לשים את התגובה הזו שלך כנספח גילוי נאות קבוע לבלוג, כמות התגובות הנזעמות ועוצמתן האגרסיבית (שלא לומר ברוטלית) לעיתים הייתה יורדת פלאים.

איתן בקרמן 17 באוגוסט 2012

ואז מה הרווחנו? -)

עירן 17 באוגוסט 2012

בדיוק. זו הרי הכוונה מראש של הפוסט…

אז למה הצדקנות שלך לתגובה שלי במס' 5 ???

יואב בורוביץ' 17 באוגוסט 2012

MG- מה שכתבתי אינו גילוי נאות. זו תגובה לדבר שמישהו כתב לי. גם מה שכתבתי (בתגובה) אינו תמיד נכון. בגדול, אני כותב לגמרי מה שאני מרגיש וחושב כל הזמן. נכון שהדברים לעתים נתפשים כקיצוניים. נכון שהתחושות שלי קיצוניות לעתים (בזמן הכתיבה) ואז הן מתמתנות במעט לאחר מכן. אבל אין שום צורך בגילוי נאות.
מי שקורא אותי כבר די מכיר אותי. ונראה לי שאנשים יודעים לברור את הדברים ולהחליט מה יותר חשוב ומה פחות. התגובות הנזעמות של אנשים רבים היא בגלל שאני פעמים רבות נכנס בהם. יוצא כנגדם. יוצא כנגד אהבת הספורט שלהם. אלה דברים שממש לא מתקבלים בקלות. אני גם יוצא נגד ההשתתפות הסבילה בכל הדבר הזה שנקרא ספורט.
כמובן שאני גם חלק מהעולם הזה וחלק מההשתתפות הסבילה הזו. אבל אני לפחות יוצא כנגד זה מפעם לפעם.
ומקובל עלי שאנשים יכולים לחוש לגמרי אחרת ולחשוב לגמרי אחרת. ומקובל עלי שרבים מאלו שכותבים נגדי תגובות אלימות חושבים לגמרי אחרת, והם גם אולי שונאים אותי. גם זה מותר להם. אני שונא רבים אחרים. אומרים שלשנוא זה לא טוב, אך לצערי זה חלק מהחיים. וכנראה לא רק שלי.
כמובן שהייתי רוצה תגובות יותר אמפטיות והתייחסות פחות אלימה לעתים. אבל הבלוג הזה אינו רצוני בלבד ואני צריך לחיות עם כל מה שיש כאן. בגדול, אני חושב שמרבית קוראי דה באזר הם אנשים חכמים עם יכולת הסתכלות וניתוח. ועדיין, לעתים די קרובות אני יוצא כנגדם בטקסטים שלי.
לא מתוך מטרה לצאת נגד מישהו. אלא מתוך מטרה לכתוב את האמת שלי- שמה לעשות, לעתים קרובות היא מתפרשת כך.
מקווה שהייתי ברור.

יואב דובינסקי 17 באוגוסט 2012

אני מסכים עם מהות הפוסט. גם אני חש שובע, חוסר עניין וגועל מהכדורגל הישראלי. ואני מסכים מאוד עם מה שאתה טוען על זה שילדים לא משחקים בחוץ. שכמובן קיים בזה קשר ישיר לסיבה למה אין לנו עומק בשום ענף ולכן גם ההישגים מביכים.
יחד עם זאת על ההערה על סוארז לא אעבור בשתיקה, שכן לדעתי דווקא מקסים כמה הוא אוהב לייצג את אורוגוואי ולא משנה באיזה מפעל. ובלי קשר, כאוהד ליברפול וכאוהד עוד יותר גדול של איאקס, גם אני לא ממש אוהב את ההתנהגות שלו.

יוסי מהאבטיחים 17 באוגוסט 2012

גם אני מסכים לגמרי עם בורוביץ' הפעם.
היתה תחושה רעה מאד להתחיל לקרוא כותרות בסגנון "עטר- לא אסבול ירידות ועליות" מעל כותרות כמו "רביעיית השליחים של ג'מייקה ניפצה שיא עולם". זו זילות הספורט בעיני.
דווקא אחרי אירועים כל כך מוצלחים ונדירים כמו היורו והאולימפיאדה היה כיף אם היה נשאר אפטר טייסט לאיזה חודש חודשיים, לפני שמאביסים אותנו בכדורגל מנומנם. לא הייתי מתנגד להתחיל את השנה במחזור 5-6 בפרמיירליג, בואכה תחילת העונה ב NBA.
ככה גם אפשר היה להנות בשקט מפוטבול :)

Amir A 17 באוגוסט 2012

שתי תהיות יש לי:

1. האם יש קשר בין היחס לספורט וגיל כרונולוגי?
2. אם מסתכלים על הספורט כעל בידור להמונים אז אפשר להתחיל להבין את השעמום. הרי כל כמה שנים אפשר לראות איך עולם הסרטים משתנה. פעם יש גל של סרטי פעולה עם גיבורים שנראים כמו שוורצנגר וסטלון. וברגע שזה נמאס עוברים לגל של קומדיות רומנטיות, שמוחלפות בסרטי אנימציה, שמוחלפים בסרטים עם עולם ממוחשב ומי יודע מה יהיה הדבר הבא. בספורט השינוי הפוטנציאלי אמור להיות בעיקר בזהות הקבוצות שרצות לאליפות. בספורט האמריקאי הבינו את זה ומספקים את הצורך בשינוי (בבייסבול ב-12 השנים האחרונות זכו 9 קבוצות בתואר, בפוטבול זכו 10). בכדורגל יש לי הרגשה שזה אבד, בעיקר לאור העובדה שמעט קבוצות עשירות שולטות בשוק השחקנים. כמו שלא מעניין ללכת לראות את הסרט הרביעי באיזו סדרת סרטים, או לקנות את האלבום העשירי של איזו להקת-על אם הוא נשמע כמו תשעת האלבומים הקודמים, ככה לא מעניין לראות עוד עונת כדורגל אם היא תראה כמו העונות הקודמות. חוקי שוק הבידור מאוד פשוטים.

איציק 17 באוגוסט 2012

בורוביץ', הרבה נרקולוגים בטח יצאו נגדי, אבל כמו הרבה כותבים לפניך גם אתה כותב טוב יותר בהשפעת אלכוהול, תמשיך לשתות. עדיף להשתטות שתוי :-)
אני לא אגיב על כדורגל כיוון שמבחינתי הוא לא חסר לי, אבל… והאבל הגדול הוא בהזדהות עם מה שקורה בשעות הפנאי של הילדים. גני המשחקים ריקים, מגרשי הספורט ריקים והמדשאות ריקות. כולם בפיסבוק, משחקי מחשב, ופלי-סטישן. זהו ניבון חברתי, הילדים כבר מתקשים יותר ויותר ביחסים בילתי אמצעיים. אפילו כשהם נפגשים הם יושבים מול המחשב ביחד על הפיסבוק. האהבה לספורט, ולא חשוב אם זה כדורגל, כדורסל, תחנות (כבסיס לפעילות חברתית ספורטיבית) נמצאת קודם כל במגרש המשחקים ורק אחר-כך בקבוצות המסודרות. זה בכלל בריא לשחק בחוץ, ללא קשר לספורט.
ההרגשה שהילדים של היום הולכים בקצב מוגבר לכיוון אשר כתב איזיק אזימוב בחלק מספריו, בו האנשים חיים מבודדים מוקפים רובוטים ומתקשרים לעיתים רחוקות בלבד וגם אז באמצעות הולוגרמות. אני מניח שגם אני מגזים (לא שותה, חבל) אבל האנלוגיה עולה לי לפעמים.
על-כן בורוביץ', לכתוב אתה יודע, נשאר רק ללמוד לשתות יותר :-)
שבת שלום

יואב אלה 17 באוגוסט 2012

אני כל כך מאושר מפתיחת הליגות השבוע
כל כך הרבה שאלות פתוחות
איך תראה צ"לסי החדשה,או ארסנל החדשה,ויוניטד עם הרכש
האולימפידה היתה דבר חביב וטוב שנגמר
יחי הכדורגל

מאיר 17 באוגוסט 2012

אני דווקא התגעגעתי לקבוצה שלי – מכבי חיפה. כן, למרות שהליגה כל כך חלשה. תבין, זאת אהבה שאין לה סוף. אתה כל פעם מתאהב מחדש. קורה שיש תקופה שפשוט לא אכפת לך כבר, אבל מתישהו פתאום נדלק הניצוץ. לא יודע מה איתך, אבל הכדורגל במונדיאל לא עניין אותי – כן בגלל שצריך לנוח קצת. אבל שנה? לא נראה לי.

אביאל 17 באוגוסט 2012

בורוביץ׳ – לא אמרת שלא ראית את האולימפיאדה ?
בכל מקרה אני מסכים שבתור אוהד ספורט אני הרבה פחות מתרגש מהמשחקים של צ׳לסי וריאל ביום ראשון וזה ככל הנראה גם בגלל הזכייה שלהם בתארים בסוף השנה שעברה אבל בעיקר בגלל הקיץ העמוס של היורו והאולימפיאדה, אבל אני מניח שבראשון בבוקר ההתרגשות תתעורר לה, אני מקווה לפחות, בכל מקרה הייתי בדיכאון אם זה לא היה קורה.

דניאל 17 באוגוסט 2012

בתור אוהד כדורגל (מכור) אשר מושא התמכרותו הוא המועדון המפואר בעל ההישגים ערמת המזימות ונעיצת הסכינים מכבי תל אביב אני יכול להגיד שאני מבין ללבך זאת השנה הראשונה שלא עשיתי מנוי מאז שאני זוכר את עצמי מבצע החלטה בעצמי מתוך ההרגשה שדיברת עליה ובאון ספציפי מהכדורגל בארץ אבל בעיקר כי אני הייתי חייב הפסקה (אני יכול לטעון למלא סיבות רציונליות כמו מחיר מנוי זמן איכות הענף וכו.. אך הכל שקרים).
פשוט יש רגעים בחייב של מכור שהוא יודע שהתתמכרות כבר לא שווה את המחיר והוא לוקח צעד אחורה .
מה שרציתי להגיד בעצם שמכור גם לא שנגמל הוא עדיין מכור הוא קם כל יום בבוקר ונלחם ומנסה לנצח את עצמו לא ליפול חזרה אני מאחל לך שתנצח מספק זמן שבפעם הבאה שתפסיד וברור לכולנו שתפסיד זה יהיה מבחירה ושמחה .
גילוי נאות אני החזקתי מעמד אפילו דרבי לא ראיתי או התעדכנתי אך עדיין שמחתי לראות בעיתון למחרת בבוקר!!!!! שניצחנו אפילו אם השחקן הפחות אהוב עלי (אני לא שונא שחקנים בקבוצתי אך אם הייתי זונח את עקרונותי הוא היה מקום מצוין להתחיל איתו) דחק פיכסלה בדקה ה-90 . כמו כן אני יודע שבמחזור הראשון כנראה כל זה ירד לטמיון ואני יפסיד לעצמי באהבה ובשמחה (כך אני מקווה לפחות )

שבת שלום

גל דגון 17 באוגוסט 2012

אני לעיתים רחוקות מסכים איתך, ובדר"כ נהנה לקרוא את מה שיש לך לכתוב. אבל הפוסט הזה לא לגמרי במקום.

זה לא פוסט על כדורגל, זה פוסט על יואב בורוביץ'. ולמרות שיש בבלוג פוסטים אישיים, לרוב יש בהם חשיבות ועניין. פה אתה סתם מתלונן שאתה שיכור ומצוברח. זה לסטטוס בפייסבוק, לא לפה.

איציק 17 באוגוסט 2012

עד שסוף סוף אני מסכים עם חלק מהדברים שלו. גם כתוב ראוי וגם נכון, אתה בא להרוס את המסיבה???
דוקא כן לפה. ברגע שזה טור אישי, אז הוא אישי. יש לזה קשר לספורט ולעוד מספר נושאים שזורים זה בזה. אין שום בעייה עם טור כזה. הוא יכול להיות לא לטעמך וזה בסדר. הוא לגמרי על כדורגל, הוא על יואב בורוביץ' ו… אז מה?
אם היה כותב את השגותיו לגבי תאורית המפץ הגדול או על הגילוי של החלקיק האלוהי, אז זה באמת לא היה המקום, אבל פוסט זה? מה לא בסדר?

ג׳נובי 17 באוגוסט 2012

מזדהה רציונלית עם תחושת המיאוס מהכדורגל הישראלי שלנו. ולו רק כי הדבר הזה שאני משקיע כל כך הרבה מאמצים נפשיים, פיזיים וכלכליים נותן לי תחושה של לקוח לא רצוי.

אבל מדובר רק בהזדהות רציונלית כי בתכלס לא הייתי מוותר על דקה אחת של מכבי ת״א או יונייטד או הניינרס. כמה מקומות כבר נשארו שבהם הטוב והרע הם מוחלטים? ויותר מזה, הרגשות שאתה חווה הם מוחלטים וללא ספקות?

לפחות במקרה שלי מדובר במצרך נדיר מדי ולכן אשאר שבוי. 

Yair 17 באוגוסט 2012

כל מה שיש לי להגיד זה שאני באמת מצטער בשבילך שאתה לא יכול להרגיש את ההתלהבות שאני מרגיש כל עונה כדי לראות איך יונייטד נראית עם הרכש החדש, או הכיף של לפגוש שוב את וידיץ׳ ופלטשר אחרי הפציעות הארוכות. אפילו את מכבי אני מתרגש לראות בכל תחילת עונה (מודה שזה נמשך מס׳ חד ספרתי של מחזורי ליגה).

קיץ רווי בספורט הא לא משהו שהומצא אתמול, זה קורה כל 4 שנים אם לא יותר, האולימפיאדה הייתה נהדרת אבל אני (יכול להעיד רק על עצמי כמובן) קצת מתגעגע לספורט שבו המקום השלישי יורד מאוכזב ולא רץ לקהל בהתרגשות, שהאינסטינקט הראשון של המקום השני הוא אכזבה ולא חיבוק עם המנצח, אני רוצה לראות שוב את פול סקולס.

אבי 17 באוגוסט 2012

בהחלט תחושה של אובר-דוס מכדורגל, בכלל לא מצפה לפתיחת הליגות.
לפתיחת הפוטבול לעומת זאת כבר קשה לי לחכות. הליגה שמנוהלת הכי טוב בעולם ביי-פאר.

Sooner 17 באוגוסט 2012

אל דאגה. כל הטוב עוד לפנינו. עוד שבועיים תחל עונת הפוטבול מכללות, והמירוץ בליגת הבייסבול בשיאו לקראת אוקטובר (העונה גם יש מתאבן – שני משחקים, אחד לכל חטיבה, על כל הקופה, על כרטיס הווילד קארד). אששששששששששש

פראליה 17 באוגוסט 2012

בורוביץ' היקר,

1. עקרונית אני מסכים איתך, יש יותר מדי ספורט אבל בלתי אפשרי להתנזר מכדורגל. כמו שאמר פה מישהו, זו הדת הכי משתלמת ואם תיקח אותה אין ממש במה למלא את הזמן. יש הרבה תרבויות פנאי אחרות אבל אף-אחת מהן לא איכותית כמו כדורגל.

2. כשאתה אומר "צ'לסי מתועבת" אתה צריך לזכור שיש אוהדים שנולדו אליה לפני שאברמוביץ' התחיל לעשות את הרובלים הראשונים שלו, בשום מצב היא לא תהיה מתועבת עבורם וכך הדבר כמובן עבור כל אוהד של קבוצה אחרת שעשתה טרנספורמציה כלשהי במחזור החיים שלה ואינה מקובלת עליו. (למשל, גם הנסיון לשים בובה בקבוצה שלי לפני ארבע שנים היה מאוס אבל לא הפך אותה למתועבת, זו פשוט טעות תקן).

3. הכדורגל בארץ אכן ברמה ירודה מאד אבל למרות כל הגורמים הדוחים שנושקים לה – אלימות, כסף שחור, לוזון ועוד, עדיף לתת לילדים ונוער עתיד שאינו קשור לריאליטי ושאר זבל ואת זה הכדורגל עושה טוב (גם אם בהיקפים קטנים מדי בארץ), לא חשוב מה רמתו.

4. אני בטוח שאתה יודע שכל מי שמגיב לך (בטח אלה שכאילו קוטלים) אוהב את הכתיבה שלך, הדרך היחידה לא לאהוב היא פשוט לא להגיב ולא להתייחס (ככה בבלוגים, ככה בחיים).

ben meigners 17 באוגוסט 2012

no! we'll forget we ever loved it!
a few things must happen in order to fix what your talking about:

1) if a player is caught tweeting, or owning a tweeter or fb accounts, he would be punished as if he was taking steroids.

2) clubs would have to pay a big % of any transfer fee to the league, who would then direct it's earnings towards youth programs, that would be run by the clubs and the league.

3) censorship of player salaries, as well as regulating them.

3a) a high paid player would have access to 10-50% of all his career salaries. the rest would go to a pension fund, which he would gain access to s as he retires.

4) draft like in the NBA to all leagues.

5) a % of players in any team would have to be from the community it represents.

6) now that there are different champions every year, the champions league can be strictly for actual champions.

7) reffs would use the cameras for deliberate fouls.

8) when corruption occurs, the club is never punished, the corrupted individuals are heavily penalized, and are banned for life from football.
nature of corruption will be eliminated…

resaults:

better teams – teams would grow up together and play with each other for 20 years, which means more styles of football and team work.

better fans – you went to high school with 3 players from your team, are you really going to curse their mother?

BETTER FOOTBALL!

נתן 17 באוגוסט 2012

מזדהה לחלוטין עם הכותב אף על פי שהצעתי את רעיון ההתנזרות כבר לפני עשור .בימינו אנו בעשור השני של המאה ה 21 עם שפע האפשרויות המוביליות והטכנולוגיות שלפנינו ועם תום מוחלט של הלוקליות והרומנטיקה בכדורגל ולא שיש טעם להחזיר את הגלגל .ציפיה לפתיחת הליגות וצפיה במשחקים לא מכריעים באופן מובהק מיועדת לאנשים בלי חיים .מאידך קריאה שבועית בדה באזר מומלצת

דורפן 17 באוגוסט 2012

הטור כמובן הולך אל המוגזם… אבל הכדורגל חולה. והוא הולך לקבל מכה. והיא תגיע לו. ואחר כך הוא יקום כי הוא המשחק הכי גדול.

ben meigners 17 באוגוסט 2012

oh another one:
an owner could spend his money on anything except transfer fees, who would be funded by ticket sales only… no fans, no fancy players. 3 times a year, a team owner can give "money" for the fans to buy their ticket for the game and use that money for transfer fees. an act that would promote the team and get the fans behind their team, and the owners will not run away..

ליאור 17 באוגוסט 2012

כנראה שאתה צריך לשתות יותר, כי זה הטור הכי טוב והכי נכון שלך מאז שאני קורא בבאזר.

amitpros 18 באוגוסט 2012

שום הפסקה,ושום נעליים
ג'ודו,היאבקות,מירוצי אופניים וכמובן שחייה צורנית,נהדרים לשבועיים פעם בכמה שנים.
היהיה לנו חופש מכדורגל גברים איזה חודש וחצי,זה מספיק.
הפנים למחר בווסט ברומיץ,וכמובן לספטמבר ולפוטבול

תום 18 באוגוסט 2012

בזמן האחרון אתה מזכיר את לס בימים הגרועים שלו.

אחרים אמרו את זה וגם אני, קח הפסקה ותנקה קצת את הראש. או שתחזור רענן ורעב או שימאס לך סופית ופשוט תעבור הלאה.

דני 18 באוגוסט 2012

אין לי בעיה עם הכותב (בורוביץ')
יש לי בעיה עם הקונספט.
אין ספק שהטור הזה הוא טור רדוד. אין בו שום דבר למעט פרובוקציה ושום תוכן אינטיליגנטי או מעניין. אם אין לכם מה לכתוב אפשר לחכות עד שיהיה מה לכתוב ולא סתם כי צריך "למלא טור היום כי היום אין מה לכתוב"
יש כאן טורים טובים. חבל להרוס את זה עם טורים פשוט מיותרים כמו זה..

בהצלחה

עמרי 18 באוגוסט 2012

חבל מאוד שיש לנו אולימפיאדה במשך שבועיים, אחת ל-4 שנים – וכדורגל כל הזמן בלי הפסקה. הלוואי וזה היה להיפך.

אני לא הולך אפילו לבזבז הרבה מילים על נטולי הכישרון שמפארים את ליגת העל ואת המקום ה-82 בדירוג פיפא, או על איך שהתקשורת מאתרגת אותם. הם לא שווים יותר מהשורה הזאת.

אבל אפילו בחו"ל המצב בקנטים. באולימפיאדה ראיתי אנשים מפסידים ופורצים בבכי תמרורים, ראיתי מנצחים שלא ידעו מה לעשות עם עצמם מרב אושר. לא ראיתי התחזויות, לא ראיתי יריקות על הדשא, לא ראיתי אלימות מיותרת

ראיתי ספורט

ראיתי ספורטאים שנותנים 100% ממה שיש להם ועדיין הם מלאים בכבוד למתחרים שלהם ולמקצוע שלהם.

ראיתי אנשים שמרוויחים ברובם פחות כסף מרו"ח ממוצע ועדיין לא חושבים על להחליף עיסוק.

הכדורגל זה לא ספורט אמיתי יותר, ככה אני רואה את המצב

ראיתי לפני שנתיים ניצחון של טוטנהאם על בלקבורן באיווד פארק. נסיעה של 4 שעות בערך מלונדון. אחרי הניצחון אף שחקן של ספרס לא חשב אפילו על ללכת לקהל ולהגיד תודה לחברים שבעצם משלמים את המשכורת שלו, וביזבזו יום שלם בשביל ההלוך-חזור הזה לבלקבורן

צוללנים. מתחזים. כסחנים. שופטים שתמיד עוזרים לקבוצות הגדולות. שחקנים שרבים עם כוכבי טלוויזיה בטוויטר. אידיוטים כמו אדבאיור שמוכנים לוותר על שנה מהקריירה רק כדי להרוויח 150 אלף פאונד בשבוע במקום 120 אלף. אנשים כמו ג'ואי ברטון

שמוקים כמו אנדי קארול שהם לא בין 200 הכדורגלנים הכי טובים בעולם, והם עדיין עולים 50 מיליון יורו ומרוויחים בחודש יותר ממה שלי קורזיץ, אריק זאבי, שטילוב ושאר הספורטאים האולימפיים הישראלים ביחד מרוויחים בשנה

קבוצות כמו צ'לסי, סיטי, פ.ס.ז' וכו' שזכו בלוטו ואין שום גוף שמפקח עליהן או מרסן אותן

שחקנים טיפשים לא פחות ממקביליהם הישראלים. חלאות שבוגדים בנשים שלהם עם הנשים של בני משפחה שלהם

או טינופות שבוגדים בנשים שלהם עם הנשים של חברים לקבוצה

איכסה.

רום 18 באוגוסט 2012

תשמע, קודם כל אתה צודק אחרי יורו אחד האיכותיים (שני רק ליורו-2000) קבלנו אולימפיאדה כייפית אם כדורסל מרהיב ונבחרת ג'מייקנית מדהימה שיכולה וצריכה לעשות "Cool runing-2" (והמבין יבין את חיים יבין) ואם כדורגל מיותר לנו הצופים (שחקנים צעירים מוכשרים שעוד לא פרחו לגמרי ואם "תוספות" עייפות כמו "תוספתן" שצריך לכרות) ועכשיו אחרי שבאמת היה קיץ גדוש ללא מנוחה שוב פעם זה כבר יותר מידי.
חוץ מזה תחשבו על השחקנים ששחקו בכל כך הרבה מסגרות כמו ניימאר ואלבה גם להם לא תזיק שנת מנוחה של אימונים בלבד, מי אמר שרק למורים צריכה להיות שנת שבתון? מי?
נ.ב האובר-כמות הזו של כדורגל וענפי ספורט וסיקור תקשורתי נרחב-מידי גורם לי להבין את הנקודה של חובבי תאוריות הקונספירציה שספורט נוצר על ידי האליטות ומנוצל בכדי להסיח את דעת ההמון ממה שחשוב באמת כמו כלכלה,מצב חברתי ושאר נושאים שהרבה יותר חשובים, כי גדורגל זה רק ספורט, זה רק ספורט.

Comments closed