כדורפח ישראלי

לא ראיתי את המשחק הערב. עבדתי. כך, מאחורי הכתף, לעתים הצצתי- הטלוויזיה הייתה בלי ווליום, ודווקא כשלא שומעים את כל רעשי הרקע, את הקהל, את השדר והפרשן- אפשר לשים לב קצת טוב יותר לכדורסל.

והוא נראה מצחיק.

ראשית, אתייחס לאסטונים. מדינה נחמדה. אני בטוח שהנשים שם יפות. על הכדורסלנים שלהם אנחנו לא שומעים. אין לאסטוניה קבוצת יורוליג וספק אם ביורוקאפ (יורופח) יש להם נציגה וגם אם כן, היא וודאי לא עושה שום דבר (גם אם הייתה עושה לא היינו שומעים על כך כי היורוקאפ לא מעניינת אותנו חוץ ממשחקי הפועל ירושלים, סממן לתרבות ספורט נחותה, ואנחנו כזו).

נחזור לנבחרת האסטונית. אגב, שכחתי לציין כי מדובר במדינה עם 1.3 מיליון תושבים. וכיום הם היו במשחק חוץ. ממה שראיתי זו הייתה נראית לי נבחרת נטולת כל מושג בכדורסל. אפילו פאסט ברייקים הם לא ידעו לסיים. מודה, הבטתי בעיקר בקטעים מהמחצית הראשונה. שמתי לב שהם לקחו המון שלשות- עוד סממן בזוי לכדורסל הלבן ונטול האתלטיות באירופה (וגם נטול חוכמה לעתים קרובות כי הרי מה היא השלשה- אם לא פתרון קסמים כזה, פשטני ודי מכוער, להיעדר אתלטיות וגם להיעדר שכל להניע כדור יותר או ליצור מצבים באמצעות משחק קבוצתי שיאפשרו לקבוצה המתקיפה לזרוק מטווחים קרובים וגם נוחים יותר) וכמובן גם לכך שקשת השלשות קרובה מדי. כדורסל של שלשות (כמעט) בלבד זה אנטי כדורסל מהמעלה הראשונה. המון קבוצות נטולות אתלטיות וכשרון משחקות כך ביבשת. אסטוניה היא עוד אחת מהן.

אבל בעיקר היה מביך לראות איך פאסט ברייקים הם לא מצליחים לסיים. כאילו אנחנו צופים במשחק של ילדים מוגבלים בשכונה.

הייתי בטוח שישראל תנצח בלפחות עשרים הפרש. שמתי לב שגם אנחנו זרקנו קצת יותר מדי מבחוץ, כי הרי גם לנו אין אתלטים טובים. גם אנחנו כמעט לא יודעים לחדור לסל- אחד הדברים הבסיסיים במשחק הכדורסל.

מה היינו עושים בלי אלכס טיוס? ואיך לעזאזאל הוא בנבחרת? היה כאן עונה אחת ועזב.  הוא לא יהודי מלידה. אפילו אשתו אינה ישראלית אלא איטלקיה. אז הבנתי שהוא התגייר בעקבות ROOMATE בקולג' (פלורידה). מרגש. עכשיו הוא בנבחרת ישראל. האם משלמים לו על המשחקים בנבחרת? ואם לא, באמת העניין הזה נראה לי תמוה מבחינתו. ודאי חבוי כאן איזשהו אינטרס. וגם אם לא, זה מוזר. אבל כל הכבוד לטיוס.

שמתי לב שיותם הלפרין שוב פתח בחמישייה. כמו תמיד. הלפרין זה אחד השחקנים שאני הכי לא אוהב (אולי הכי לא אוהב) בכדורסל הישראלי, וכנראה בכלל.

הלפרין שחקן שלא שומר מספיק טוב. הוא לא מסוגל לחדור לסל. הוא פחדן. המסירות שלו ברובן לרוחב. הוא איטי. ויש לו ג'סטות ומניירות של שחקן נוער, במובן הרע.

חוץ מזה הלפרין בחור עדין ומנומס (למרות שבחיים לא אומר דבר מעניין לתקשורת. זה שחקן שממש לא היה כיף לסקר). אבל הוא כנראה בחור טוב.

יואב גורן, עיתונאי ספורט מהולל לשעבר ובעלי הקונגרס (מסעדה מהוללת באבן גבירול פינת בזל) תמיד אומר כי "בחור טוב זה לא מקצוע".

על עומרי כספי וליאור אליהו אני לא רוצה להרחיב- כי שוב אומר, את המשחק לא ראיתי. אין כאן פרשנות משחק בכלל.

אבל שמתי לב שבתחילה כספי עלה להמון שלשות. התאהב בזריקה. שוב לא ראיתי את כספי חודר לטבעת (הוא מסוגל בכלל לעשות זאת?). ואליהו סיים עם 13 נקודות. ועוד במשחק עם הארכה. זה בלתי קביל מבחינתו.

*

ישראל הפסידה, כפי שכולכם יודעים. אלוהים יודע איך זה קרה. לי אין מושג.

הם שיחקו נגד דיליטאנטים כך שההפסד הוא כנראה בגדר חרפה. אבל זה קורה בספורט.

מה שלי מפריע זו תקשורת הכדורסל בישראל, זו שתמיד מפמפמת את הענף כי היא חושבת שהיא במאבק תמידי מול הכדורגל והיא רוצה להוכיח כי "הכדורסל הוא ענף הייצוג מס' 1"- עוד שקר נתעב שאני שומע יותר מדי אנשים אומרים יותר מדי שנים. אתם יודעים מה, אולי הם אפילו צודקים. בגלל מכבי תל אביב זה באמת אולי ענף הייצוג מס' 1. אבל ממתי מכבי קשורה לכדורסל הישראלי?

*

יש לי עוד הרבה דברים לכתוב על הכדורסל שלנו. בעיקר על איך צריך להתחיל לטפח כשרונות. להקים מערכת לאיתורם בגיל הרך. לאמן אותם בעיקר על מיומנויות אישיות. לא לתת להם כמעט לשחק משחקים רשמיים עד גיל 15-16 מינימום. לעבוד אתם בלי סוף על יכולות אתלטיות.

אבל מי יקשיב לי?

יש כאן מערכת שלמה שמתפרנסת. ומשקרת. ועיתונות שעוזרת לה לשקר.

*

הלוואי שנפסיד באיסלנד. זה כבר באמת יהיה שיא.

 

חלון בלהות
ליגת שוקי ההון: PUSSY RIOT

67 Comments

בלינדר 19 באוגוסט 2012

אנדריס ביינריש לטבי לא אסטוני

בלינדר 19 באוגוסט 2012

ביידרינש

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

וואי איזה פדיחה. תודה על התיקון.

נינו 19 באוגוסט 2012

בורוביץ', אני מצטער שוב לבוא עם ביקורת, ותאמין לי שאני לא מחפש אותך בנרות, אבל:
ביידרינש הוא לטבי, לא אסטוני, ושיחק מספר שנים בנבחרת לטביה (כולל בשתי אליפויות עולם). חיפוש של עשר שניות בגוגל מגלה את זה. קשה לי עם העיובדה שאתה מבקר חובבנות של אחרים, אבל מאפשר לעצמך ליפול בטעות כזו.
דבר שני, אני באמת חושב שפרשנות על משחק שלא ראית, שמעת או עקבת אחריו בצורה מלאה היא לא רצינית (כנ"ל במקרה שרף ביורו). הקאמבק שלהם ברבע הרביעי שווה התייחסות של מישהו שעשה מאמץ מודע לצפות בכל המשחק, ולא רק לשלוף טוקבק ארוך בסיום המשחק. אני מעריך את הכנות שלך ואת ההודאה בכך שלא צפית בכל המשחק, אבל בעיניי זו התייחסות לא מכבדת.

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

נינו- הבהרתי בטקסט שזו לא פרשנות משחק. זה טקסט על מצב הכדורסל הישראלי באופן כללי (עם כמה נגיעות על דברים שהספקתי לראות הערב. אבל זה באמת לא החלק החשוב בטקסט).

נינו 19 באוגוסט 2012

ועדיין – נאה דורש, נאה מקיים. אני חושב שראוי שלפחות תבסס את הדברים שלך על הסתכלות נכונה.
דוגמה אחרת, שמתקשרת לביקורת כללית שלך על הטקסט: מהי הנבחרת שזרקה הכי הרבה שלשות בטורניר האולימפי האחרון? (רמז: לא לבנה, לא חסרת אתלטיות ולא אירופאית)
http://www.london2012.com/basketball/event/men/teamstatistics/type=teams-scoring/index.html

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

נקודה יפה נינו. ועדיין, הייתי מייחס אותה לשני דברים:
1. זלזול של הדרים טים.
2. קשת שלשות קרובה באופן שערורייתי- תופעה שאני כותב עליה כבר שנים. באים אמריקאים מה-NBA ולא מאמינים שנותנים 3 נק' על הזריקה הקרובה הזאת. אז למה להם לא לפמפם את הסטטיסטיקות שלהם?

נינו 19 באוגוסט 2012

ונגיד שהפרשנות שלך נכונה, לדעתי היא הייתה צריכה להופיע בטקסט שלך בצמוד לחלק בו אתה יורד על סגנון המשחק של הנבחרות האירופאיות החלשות. חודש שלם כל כתב כדורסל עולמי דן בנבחרת ארה"ב והשלשות, ואתה לא מתייחס לזה אלא נשען על איזושהי פרדיגמה של "זה הכדורסל הישן והמכוער של המדינות הלא מפותחות".

ולך מפריע הפמפום של הכדורסל (שהוא כאין וכאפס לעומת הפמפום של הכדורגל, אבל ניחא) – לי יותר מפריעה תרבות הקטילות וההעלבות לספורטאים, כפי שראינו אותה מתממשת גם בטור הזה וגם בטוריים בויינט למשל לגבי המשלחת לאולימפיאדה. כל כך קל לקטול (וזה אכן הפסד גרוע, שראוי לביקורת), וקטילות מסוג אלה הן כל כך גורפות שהן פוגעות בענף יותר מהפמפום שלו, לדעתי.

יוסי מהאבטיחים 19 באוגוסט 2012

נו, באמת.
1. גם במשחקים צמודים כמו ספרד בגמר או ליטא בשלב הבתים, האמריקאים טיווחו מחוץ לקשת כאילו אין מחר. 37 פעמים מול ספרד (להזכירך בסוף רבע שלישי עדיין היה שוויון) ו 33 פעמים מול ליטא.
מה שיותר מוזר הוא שלדידך יידוי שלשות מאסיבי מעיד דווקא על אינטיליגנציית משחק נחותה, חוסר אתלטיות ודמיון (עם זה אני מסכים איתך לגמרי), אבל גם כשהמשחק צמוד ארה"ב המשיכה לזרוק שלשות. הרי הם יותר אתלטים ויותר חכמים, למה לא להניע כדור כדי לייצר לעצמך מצב נוח יותר? אתה קולט שהאמריקאים זרקו יותר ל 3 מאשר ל 2 במשחק הצמוד לחלוטין מול ספרד??
2. הקשת לא קרובה יותר "באופן שערוייתי". היא פשוט קרובה יותר. הייתי מצפה מהאמריקאים לקלוע באחוזים הרבה יותר טובים אם הקשת קרובה יותר באופן שערורייתי. היא פשוט קרובה יותר בקצת, וגם האחוזים של האמריקאים לאורך הטורניר יותר טובים בקצת (44%).

אבל כמו שכתב נינו, אל תיתן לעובדות לבלבל אותך. זה מה שיפה בתיאורית הגזע, כשזה נוח לך העובדות נופלות בדיוק למקום. כשזה לא, תמיד יש נסיבות מקלות.

עופר פרוסנר 19 באוגוסט 2012

אני מסכים עם הכל. והלוואי שנפסיד באיסלנד. אני הולך כבר כמה קמפיינים לכל המשחקים הביתיים של הנבחרת ביד אליהו (היום לא הלכתי, המשחק היה בראשון), ובדרך כלל אפשר לראות יד מכוונת ואינטליגנציית כדורסל מינימלית – אבל הם איבדו את זה. זה פשוט מביך, ולא מגיע להם לעלות לאליפות אירופה.

ובכלל הרי הכדורסל לא משנה – מה שחשוב זה מי ייבחר לראשות האיגוד, הוא בטח יהפוך את הכדורסל לטוב יותר.

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

בעסקנות- אנחנו מהמדינות המובילות בעולם.

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

נינו- חלק מהביקורת שלך נכונה. אבל אנסה להבהיר את עמדתי.
אני לא אוהב לפגוע ברגשות של אנשים באופן כללי. אבל כשאתה כותב על ספורט זה בלתי נמנע.
אם אתה חושב ששחקן הוא גרוע או קבוצה היא גרועה או מאמן הוא גנב דעת- תפקידך לכתוב זאת (גם אם פגעת ברגשות של סובייקט הכתיבה).
אני מסכים אתך שלעתים יש קטילות מוגזמות ומשתלחות וגסות רוח. אולי אפילו אני לוקה בכך לעתים. אך אני באמת משתדל לכתוב את מה שאני חושב ומרגיש- ואם הרגשות הללו עולים אז הם עולים.
מי שספורטאי שם עצמו מעל בימה ציבורית. כולם רואים אותו. הוא נתון לביקורת, חלקה בוטה.
כולנו, אגב, נתונים לביקורת אך ברור שבמימדים פחותים לספורטאים. אך אנחנו גם פחות מפורסמים וגם אנחנו מרוויחים הרבה פחות כסף וגם אנחנו נהנים מהרבה פחות כבוד והערצה כשאנחנו מצליחים.
רוצה לומר- זה חלק מהחיים.

יואב דובינסקי 19 באוגוסט 2012

כמה דברים:
א. מי אתה שתזלזל באתלטיות של האסטונים? 1.3 מיליון תושבים, 40 מדליות אולימפיות (קיץ + חורף ביחד) וזה רק בשנות העצמאות שלהם, בלי קשר לתרומה שלהם לספורט בברה"מ. אז כדורסל הספורט מספר 17 או 26 בחשיבותו במדינה הזאת. יש שם תרבות ספורט מפוארת ואני ממליץ לך לראות מה זה יום אולימפי מבחינתם ואיך הם חוגגים אותו.
ב. יש לי שתי חברות טובות מאסטוניה ועוד כמה מכרות, אכן בחורות יפיפיות. גנים טובים.
ג. אני לא יודע מה איתך, אבל אני מאוד אוהב כדורסל נבחרות. תן לי סרביה נגד ספרד, יוון נגד ליטא, רוסיה נגד ארגנטינה ואני ממש ממש נהנה. אולי בגלל זה גם התרגשתי מאוד מהמדליה של בלאט בלונדון.
ד. כבר כמה שנים שאני בכלל לא נהנה לראות את הכדורסל שמשחקת נבחרת ישראל.

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

יואב, לא זלזלתי באתלטיות של האסטונים באופן כללי. למה שאעשה זאת. זלזלתי רק במה שראיתי הערב וזה קבוצת כדורסל מאוד לא אתלטית (ושוב מודה, רוב הקטעים שראיתי היו במחצית הראשונה ושם חזיתי במפגן אתלטיות מביך במיוחד. אבל עזוב, זה לא חשוב בכלל).
ברור שאסטוניה היא סוג של מעצמת ספורט (ובוודאי יחסית לגודלה) אך היא ממש לא מעצמת כדורסל. אני לא חושב שהיא הצמיחה אף שחקן מפורסם ב-30 שנה שאני עוקב אחר כדורסל אירופי (את המאמן שלהם, סוק, אני זוכר כשחקן די אפור בקבוצות גדולות. אבל חוץ ממנו אני באמת לא חושב שהיה משהו. וגם אם כן, אז ודאי מעט).
ושוב- הנושא של הטקסט אינו אסטוניה.
ובנוגע לכדורסל הנבחרות, אני לא אוהב את העובדה שיש אליפות אירופה כל שנתיים. ובכל קיץ עושים מוקדמות. ואז הזדמנות ראשונה, שניה, שלישית ואחרונה. ויש איזה 24 קב' שלבסוף מעפילות.
הדבר הוא בדיחה. בעיקר כאשר נבחרות מסוימות (בעיקר הטובות) לא משחקות עם הרבה שחקנים מובילים שלהם ויש כאלה שכן (כמו ישראל, שתמיד מופיעה עם מיטב שחקניה. וזה מעצבן אותי שזה גורם לנו לנצח לפעמים נבחרות שאם היו מופיעות עם השחקנים הכי טובים שלהם בחיים לא היינו מנצחים אותם. ואז זה מאפשר לרבים כאן לקבל תמונה לגמרי מעוותת, ולאחריה יש אף רבים שגונבים דעת).
יאללה יואב, לילה טוב. ניפגש באיסלנד. ומסור ד"ש לחברות האסטוניות שלך.

המאמן 19 באוגוסט 2012

בורו אתה צודק.

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

תודה קואץ'

המאמן 19 באוגוסט 2012

חוץ מעניין יותם הלפרין. בדקות ששיחק היה טוב: נקודות, ריבאונדים ואסיסטים. הוא רכז טוב עם ראיית משחק טובה. יכול להיות שמבחוץ הוא נראה אדיש, קצת לפלף. יכול להיות שזה נכון, שחסר לו קצת את ה"קילר-אינסטינקט", ובגלל זה לא אוהבים אותו. אבל עדיין מדובר בשחקן איכותי

יואב בורוביץ' 19 באוגוסט 2012

לא ראיתי אותו היום אבל ראיתי את הלפרין מספיק משחקים מספיק שנים. שחקן עם יד לא רעה (אולי אפילו טובה). הבנת משחק לא רעה. אבל אין לו מהירות או ניתור. ואין לו אומץ בשום רובד של המשחק (ובוודאי שאין לו כמעט אומץ לקחת זריקות מכריעות). שחקן שבורח ממצבים יותר מדי פעמים. ועדיין הוא תמיד בחמישייה בנבחרת. ותמיד היה נחשב כאן לכשרון. מן תקווה לבנה כזו. אז אם לפחות היה מחפה על כך בדיבור ישיר ואמיץ. אבל גם מהתקשורת הוא ירא.

מישהו 19 באוגוסט 2012

לגבי הלפרין, השחקן הכי פחות אמיץ בהיסטוריה, אבל ברמת כישרון אחת מעל לכל שאר הגארדים מה שמקנה לו מקום בחמישייה.
אבל איך בדיוק קשור זה שהוא מפחד מהתקשורת למקום שלו בחמישייה ולמעמדו כשחקן? סתם עודף חשיבות עצמית שלך ככתב שחושב שעצם זה ששחקן מסוים מרואיין גרוע צריך להשפיע על מעמדו

אנונימוס 19 באוגוסט 2012

הכדורסל הישראלי מתנהל כבר שנים מתוך אפטיות, כשהגורם היחיד שמושך לכיוון מסוים זו מכבי תל אביב, שדואגת שהכל יתיישר בהתאם לאינטרס שלה – להצליח להתמודד ביורוליג.
כל עוד זה המצב, דבר לא ישתנה.

דוד בן 19 באוגוסט 2012

אנונימוס מסכים איתך לחלוטין.
הנבחרת נראית חסרת רצון,מעוף,אינטיליגנציה ועוד…
האפטיות שולטת וזה מתחיל מלעמעלה ומחלחל עד למשחק ההגנה של הנבחרת. שיבק חייב להעמיד קווים ברורים בנושא הזה ולהזכיר לכולם שעם כח גדול מגיעה אחריות גדולה..
אני בניגוד להרבה אנשים לא חושב שהנבחרת הזאת כזו מוכשרת אבל היא ללא ספק שווה 2:0 לטובתה עד עכשיו.

הרבי מיעוטו 19 באוגוסט 2012

בואו נפריך אחת ולתמיד את עליונות הכדורסל (כולל מכבי) על הכדורגל- בשום פרמטר, קבוצתי או אישי הדורסל לא עולה על הכדורגל. מבחנת אפיל תקשורתי- יש הרבה יותר קהל למוצר הקלוקל של לוזון מאשר למוצר הקלוקל של קופל, גם במשחקי נבחרת וגם במשחקי ליגה. למי שיאמר שהאולמות קטנים יותר אשיב שגם את האולמות הקטנים לא מצליחים למלא. מבחינה ספורטיבית-בינלאומית, הכדורגל משחק בליגה של הגדולים, מולא אריות הכדורגל העולמיות, הן ברמת הקבוצות (צ'מפיונס ליג, אירופה ליג), והן ברמת הנבחרות (מוקדמות יורו ומונדיאל מול קבוצות אירופאיות). הכדורסל משחק נגד קבוצות ונבחרות שאינן בטופ העולמי (שהוא הNBA). זכיה של מכבי באליפות אירופה בכדורסל משולה לזכיה בגביע אסיה, דבר שמכבי והפועל עשו עוד בשנות ה-70 המוקדמות. למכבי גם אין סיכוי אמיתי לנצח נמושות NBA במשחק תחרותי, דבר שנעשה מספר פעמים ע"י קבוצות הכדורגל (גם עם במזל וגם משום שלאנדרדוג יותר סיכוי בכדורגל, אבל לא רק). גם ברמה האישית- רק בשלושת השנים האחרונות הגיע סופסוף שחקן ישראלי לשחק בטופ של הכדורסל עם הנחיתה של כספי בסקרמנטו. לשם השוואה- אבי כהן עשה זאת כבר בסבנטיז, ומאז יש לנו ברוב השנים נציגות באחת מ-30 הקבוצות הטובות בעולם, כשרוזנטל, אוחנה, בן חיים ובניון שיחקו בטופ של הכדורגל העולמי

הרבי מיעוטו 19 באוגוסט 2012

ניתן להוסיף שרוב המדינות העשירות באירופה כלל לא מתעניינות בכדורסל- אנגליה, גרמניה וצרפת לא ממש מתייחסות אליו כאל ענף מוביל, ולאחרונה גם איטליה. הכדורסל מעניין את גוש המדינות היגוסלביות לשעבר, חלקים מהגוש הסובייטי (כענף רביעי או חמישי) ואת היוונים והטורקים. כך שגם אליפות אירופה לא מושכת אליה את מיטב הספורטאים מהיבשת ובסיס הכשרון מצומצם מלכתחילה

המאמן 19 באוגוסט 2012

כדורגל משחק פופולארי יותר מכדורסל כי הוא פשוט יותר.
האולימפיאדה האחרונה דווקא הוכיחה כי רמת הכדורסל באירופה לא נמוכה בהרבה מארצות הברית. ויותר מכך, בשנים בהן ארה"ב לא שלחה את הכוכבים הגדולים היא הפסידה…
אתה יודע מה, בוא נלך בדרך שלך: ב-נ.בי.איי יש 30 קבוצות, להן מכבי תל אביב כנראה תפסיד. מצד שני, מכבי יכולה לנצח כל קבוצה באירופה.
אני לא רואה את אלופת ליגת העל שלנו בכדורגל מפסידה ל-30 הקבוצות הטובות בעולם ומנצחות את כל היתר…
רוב הכדורגלנים שהזכרת לא הגיעו לקבוצות מהדרג הראשון באירופה.
מכבי תל אביב כדורסל נחשבת לאחת הקבוצות הטובות באירופה ולכן שחקנים ישראליים שמשחקים שם משתייכים לטופ האירופי, ולא ממהרים לשחק בקבוצות אחרות באירופה. כמובן שזה עובד גם במובן השלילי, כיוון שמיקי ברקוביץ' ודורון ג'מצ'י וגם עודד קטש יכלו לשחק שם. לברקוביץ' ולקטש היה חוזה ביד, אבל כל אחד מסיבותיו (מיקי בגלל סירוב לשחררו, עודד בגלל השביתה) לא שיחק לבסוף מעבר לים.
ובאותו עניין – להיכנס ולשחק ב-30 הקבוצות הטובות בעולם, זה שווה ערך לשחקן כדורגל ישראלי לשחק ב-30 הקבוצות הטובות באירופה שכוללות את ריאל, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, באיירן, יובנטוס, מילאן וכו'…איזה שחקן ישראלי יכול להשתלב שם היום?!
אז ככה: לאנגליה יש שני שחקנים בנ.בי.איי, לגרמניה גם שניים, אחד מהם, אחד, דירק נוביצקי, ולצרפת יש חמישה, ביניהם טוני פארקר, פעמיים אלוף אנ.בי.איי… למרות הכישרון המצומצם…
נבחרת – נבחרת ישראל כדורגל לא עברה שלב כבר ארבעים שנה, ולא תמיד שיחקה מול אריות אירופה… אז על מה אתה מדבר?
אם הרמה האנושית ומוסר העבודה של הכדורגלן הישראלי הייתה שווה לכדורסלן הישראלי, יש מצב שהכדורגל היה במקום טוב יותר (פחות אלימות, יותר גולים).

אנונימוס 19 באוגוסט 2012

נו באמת. יוסי בניון עבר בשנים האחרונות בערך בחצי ממועדוני הצמרת האנגליים, הכי צמרת שיש. אין כדורסלן שהתקרב לזה אפילו

רועי 19 באוגוסט 2012

עבר זו באמת המילה הכי מתאימה.

המאמן 19 באוגוסט 2012

בניון יוצא מן הכלל שאינו מעיד. חוצמזה, העובדה שהוא עברעובר כ"כ הרבה קבוצות לא בהכרח חיובית… ושוב, לכדורסלן הישראלי מכבי תל אביב היא טופ. כמובן שהיה קטש שלקח גביע יורוליג עם פנא, ליאור אליהו שלקח אליפות ספרד עם קחה-לבורל, והלפרין ששיחק באולימפיקוס. ושים לב שלא אמרתי אף מילה על כספי.

rondi 19 באוגוסט 2012

לצערי הרב הכיוון הוא דווקא הפוך – הרמה האנושית ומוסר העבודה של הכדורסלן הישראלי הולכת לכיוון הכדורגל…

דורפן 19 באוגוסט 2012

המאמן – יש לך טעות קטנה בניתוח. מספר הקבוצות בNBA נקבע מבחינה מסחרית על שלושים. אפשר היה להקים ליגה יותר חלשה – עם 100 קבוצות, לפזר את הכשרון שקיים, וגם הן יהיו חזקות יותר מכל קבוצות היורוליג.

MG 19 באוגוסט 2012

רונן, 2 דברים:
1. המאגר בדף הבית – רעיון מצויין.
2. אני לא מסכים איתך. עליונות הקבוצות בארה"ב על פני אירופה היא קודם כל בעומקם של הסגלים שיכולים "לסחוב" עונה ארוכה ואינטנסיבית. 100 קבוצות זה אומר חוסר עומק בסגלים. הקבוצות הפחות טובות במקרה הזה, לעניות דעתי, לא היו עולות על הקבוצות האירופאיות הבכירות.

אזי 19 באוגוסט 2012

אני לא מסכים איתך
כי עובדה שלא כל ילד קולג'ים, שלא נבחר בדראפט ומגיע לאירופה, מצליח בסוף.

הרבי מיעוטו 20 באוגוסט 2012

א. לא משנה מדוע הכדורגל פופולרי יותר. העובדה שהוא כזה גורם למאגר כשרונות גדול יותר, ומכאן היכולת לשחקן להצליח להגיע לרמות הכי גבוהות פחותה יותר. בכל זאת הישראלים עושים זאת משנות השבעים.
ב. האולימיאדה האחרונה ממש לא הוכיחה את זה. ארה"ב ניצחה בכל המשחקים שלה. וגם ברוב הפעמים שהיא שלחה קבוצות קולג'ים היא ניצחה (מלבד 2, שאחד מהם שערורייתי)
ג. אם היו 50 קבוצות NBA (שכוללות גם את כל האמריקאים באירופה), עדיין מכבי ת"א הייתה מתקשה. בכדורגל, יש לקבוצות הטובות שלנו סיכוי מול הקבוצה ה-51 בטיבה (מיורקה, לדוגמא), וזאת, שוב, למרות שמספר הקבוצות המקצועניות בכדורגל בלוול הגבוה גדול בהרבה ממספר קבוצות הכדורסל בגלל סעיף א'
ד. עם כל הכבוד לכספי, הוא לא עשה בשנה האחרונה הרבה יותר ממה שתומר חמג עשה, לדוגמא. אני אפילו לא משווה לבניון ששיחק במקבילה הכדורגלנית ללייקרס (או לניקס, אם תרצה). ןלהגיד שקטש וגמצ'י יכלו לשחק שם מזכיר לי את רוזנטל ואודינזה או את שמעון גרשון ומאנ יונייטד- הרבה דיבורים על כלום.
ה. גם לגאורגים יש ייצוג בNBA. מה זה מוכיח? שלא צריך לבוא ממדינה עם מסורת, ושהמדינה שלנו מייצרת הרבה פחות מסורת מאשר היא חושבת.
ו. כשנבחרת ישראל תשחק באולימפיאדה או באליפות העולם בכדורסל בצורה סדירה, לטיעון שלך יהיה תוקף. בינתיים היא שוחה ממש טוב בבריכה של הקטנים

MG 19 באוגוסט 2012

בורו, כמה דברים:
1. כספי דווקא לקח כדור לטבעת בדקות האחרונות. הבעיה היתה שיוגב אוחיון החליט שגם הוא יודע לעשות זאת. לדעתי ברגעים כאלה חייבים את נעימי על המגרש. הסיכוי לקבל ממנו מהלך מנצח (מסירה או סל) 3 שניות אחרי שהוא התעורר משניה יהיה לעולם יותר גדול מהסיכוי לראות את זה מיוגב בשיא אונו.
2. נבחרת ישראל חברה קבועה באליפויות אירופה (לא נהנתה מההגדלה באליפות האחרונה, כיוון שכבר העפילה לפני) ועדיין עם סיכוי סביר לסיים מקום 3 (לא בשמים לנצח באסטוניה, פעמיים את סלובקיה ואיסלנד ואת מונטנגרו בבית).
3. רוב השחקנים המובילים של הנבחרות הקטנות (אלה שמשתתפות במוקדמות) דווקא מגיעים לרוב למשחקני נבחרותיהם).
4. איזה אפסים רג'י מילר וריי אלן. 2 שחקנים כל כך טיפשים – לא? אם לא איך אתה מסביר את זה שהם בוחרים לזרוק מ-3? הרי לדעתך זה רק כיוון שאין להם את היכולת להגיע לזריקה נוחה יותר – לא?
5. אם אלכס טיוס התגייר כדת וכדין, למיטב ידיעתי על פי חוק השבות הוא מקבל אזרחות צ'יק צ'ק ואז אין סיבה שלא ישחק בנבחרת.
6. מסכים לגבי אלפרין.
7. לדעתי הפתרון לכדורסל הנוער הוא ביטול קבוצות וליגות הנוער. כדורסל הנוער צריך להיות בתיכונים בלבד ובגיל 18 צריך להתקיים דראפט, כאשר התיכונים יקבלו כסף לפי כמות השחקנים שנבחרו ובהתאם למיקומם בדראפט, כך שלתיכונים יהיה אינטרס ברור להוציא שחקנים כמה שיותר טובים גם על חשבון הצלחה בליגת התיכונים וכך גם יהיה להם יותר כסף להביא מאמנים טובים, להשקיע בתשתיות וכו'. יתרון נוסף, זה הגברת השוויונית בליגהת הדראפט אגב יכול להכיל מספר סיבובים, כאשר מסיבוב מסויים (נניח 3) הבוחרות הן קבוצות הליגה השניה. חוזה מובטח בסיבוב ראשון יכול גם להגביר את שילוב שחקני הנוער.
אשמח לדעתך, בעיקר לגבי סעיף 7.

אזי 19 באוגוסט 2012

אח.. ביטול האיגודים…
ואז מה יעשו מאות העסקנים שעובדים בהם? (עובדים זאת מילה תקינה למי שמועסק באיגוד?)
כבר שנים שאני מנסה להבין למה למכבי תל אביב ולמכבי ראשון אמורים להיות אותם אינטרסים רק כי השם שלהם מתחיל דומה.
זה כמו שיכריחו אותי לקבל החלטות במשותף עם אבי דיכטר ואבי ביטר…

גם בכדורסל הקיים, מחלקת הנוער הכי טובה (אני מעריך) היא של מכבי ת"א, והיא הקבוצה שהכי פחות משתמשת בנוער שלה. אז מודל של דראפט יכול להיות מצויין בארץ.

אבל אני לא מקבל את כל הביקורות של רוב המגיבים פה.
נכון, המשחקים הקמפיין היו משחקים של נמושות. אבל זה היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.
ברוב המוקדמות ואליפויות אירופה השחקנים נותנים את כל מה שיש להם ונלחמים בשיניים. תמיד אנחנו עולים באיזו שנייה אחרונה או סל מכריע.
ברוב האליפויות אנחנו ממצים את הפוטנציאל שלנו. ויכול להיות, רק יכול להיות שיש איזשהו שובע.
אחרי 3 אליפויות אירופה רצופות, מתוכן שניים מההזדמנות האחרונה (תקנו אותי אם אני טועה). כספי בNBA, יוגב עשה עונה מדהימה במכבי וקיבל חוזה מטורף, אליהו נבחן בNBA, פניני מועמד לקפטן מכבי, והלפרין עדיין בורח מרשוית המס… אולי השחקנים האלה צריכים לחטוף זפטה אחת.
לראות ששום דבר לא מגיע בחינם. צריך לעבוד בשביל להגיע לאליפות אירופה.

מי היה מאמין, שיום יבוא ונדבר על שובע בנבחרת לאומית כלשהי…

MG 19 באוגוסט 2012

1. לא כתבתי שום דבר על המרכזים, אלא רק על קבוצות הנוער.
2. אני לא יודע איך מודדים איכות של מחלקת נוער (מספר שחקנים לקבוצות ליגת על?, איכות השחקנים?), אבל אם אני לא טועה מכבי ת"א לא זכו באליפות בשנתיים האחרונות. היום יש גם קבוצת נוער באקדמיה של וינגייט שנחשבת איכותית מאד.
3. לנבחרת יש הרבה יותר מ-3 אליפויות אירופה רצופות (לא זוכר מספר מדוייק, אבל לפחות 7).
4. אליפות אחרונה עלינו ממקוםש ני בבית, אליפות לפני על יחס סלים (עם צביקה שרף) והשתיים לפניהן היו בהזדמנות אחרונה.

rondi 19 באוגוסט 2012

על מה אתה סח??? מושב קבע (הפעם האחרונה שלא העפלנו לאליפות אירופה היתה ב91') הופך בקמפיינים האחרונים ליותר ויותר קשה להשגה, עד שסביר שאתמול איבדנו אותו סופית.
השובע היחיד שיש כאן הוא מהעסקנות המסרסת!

אזי 19 באוגוסט 2012

זה לא משנה אם הקמפיינים קשים או אם עלינו על הפרש סלים או על קוצו של יוד.
בשורה התחתונה, כדורסל הוא הספורט המיינסטרימי היחיד בארץ שהנבחרת מצליחה בו באופן קבוע כבר שנים.
כשמוסיפים לה הצלחה יחיסית של השחקנים בנבחרת והפיכתם לכוכבים, אז מגיע שובע או שעולה השתן לראש או שתקראו לזה איך שבא לכם.
אבל התוצאה היא שהשחקנים מרגישים שהם לא צריכים להלחם בשביל לעלות, פשוט להופיע.

MG – כתבת שבנוער צריכים לשחק רק בתיכונים, מה שמבטל את המרכזים לנוער.. ואז אני לקחת את זה צעד וחצי קדימה.

MG 19 באוגוסט 2012

אזי, אני אומר עליך מה שפאבל נדבד אמר על זידאן: "אומרים עלי שאני מקדים את כולם בצעד אחד, אבל הוא תמיד מקדים אותי בשני צעדים".

אזי 19 באוגוסט 2012

אם הצלחת לשרבב אותי באותו משפט עם נדבד וזיזו…
מה יש לי עוד לומר :)

עידן. 19 באוגוסט 2012

בורוביץ- בשבועות האחרונים אני נמנע במתכוון מלהיכנס לפוסטים שלך לטובת שנינו (שאני לא אתפתה לכתוב משהו בוטה ושאתה לא תעלב), הפעם נכנסתי. זאת הייתה טעות.

הנבחרת באמת שיחקה רע מאוד. במיוחד חסרה יד מכוונת של מאמן.

כל זה לא משנה את העובדה שמה שכתבת זה לא פוסט, זה פשוט טוקבק ארוך במיוחד שמלבד לעלוב בכל מה שזז לא נותן שום ערך מוסף.

אגב, אני יודע שכולם רוצים להיות קופמן, אבל נמאס כבר מכל ה"פח" "בזוי" "תרבות ספורט נחותה" וכל הגועל נפש הזה, אפשר להעביר נקודה גם בלי לרדת לתחתית הזאת.

אזי 19 באוגוסט 2012

תעשה כמוני.
בפעם השלישית שקראתי את המילה "פח" (שורה 6 לדעתי), פשוט גללתי עד התגובות.
אם היה פוסט של מישהו אחר על כדורסל, בכלל לא הייתי נכנס לפה.

מרטי קויסמה 19 באוגוסט 2012

אתה כותב על תרבות ספורט נחותה, אבל אחרי טור שלם על "משחק שלא ממש ראיתי", אין ספק שהטור הזה מייצג את אותה תרבות נאמנה

ניינר 19 באוגוסט 2012

התחושה שלי אחרי המשחק אתמול-WHO GIVES A FUCK?

קובי 19 באוגוסט 2012

מה שאותי מעצבן במיוחד שהם לא מתקדמים,גם בתור נבחרת וגם בתור יחידים.
הייתם מצפים שאחרי שהם רצים איזה 5 שנים יחד שמשהו יתחבר,פשוט לא רואים את זה.
בוא נעבור על החמישיה:
רכז-יוגב,היחיד שהתקדמם משהו בשנים האחרונות,שאפו.
2- הלפרין,תמיד הייתה קליעה,כל השאר נשאר גרוע.
3- כספי,והוא עוד בנ.ב.א,אולי חוץ מקליעה ששיפר(ועדיין היא ממש לא יציבה),לא ברור מה הוא עושה 3 שנים בליגה הטובה בעולם.
ההתלהבות לא מספיקה לבד.
4-אליהו,האכזבה הכי גדולה,איזה שחקן הוא יכול להיות,אולי שיפר במעט את המשחק עם הגב לסל,אבל למה לכל הרוחות במשך כל השנים לא יכול לשפר את זריקת החצי מרחק שלו? על ההגנה אין טעם לדבר.
5- טיוס,לא בא בטענות,הוא בא ומנסה לעשות הכי טוב,אבל מלבד הגנה הוא מאוד מוגבל.

ולבורוביץ': לבוא בטענות ורק להשמיץ בלי חשבון,כל אחד יכול לעשות.
אפשר לכתוב את התחושות שלך בצורה מסויימת,ככה זה פשוט מעליב.

rondi 19 באוגוסט 2012

אני6 ממש מזדהה אי6תך. גם אני6 ראי6תי6 חלקי6ם מהמחצי6ת הראשונה ופרשתי6 במחצי6ת ע5ם כאב ע5י6ני6י6ם.

כמו בספורט האולי6מפי6,- כך גם בכדורסל כל ספורטאי6 י6שראלי6 שמגי6ע5 לרמות הגבוהות ע5ושה זאת בתנאי6ם מבי6כי6ם,- ורק ע5ל זה מגי6ע5 לו כבר סוג של כבוד…

כדורסל הוא ענף ייצוגי מצוין של ישראל. אינטליגנציית המשחק וההבנה של עקרונות המשחק הקבוצתי גבוהות כאן יחסית וזה מכפר על החיסרון האתלטי. יש כאן מאמנים שמבינים כדורסל, קהל שמבין כדורסל וגם שחקנים שמבינים כדורסל.

ויש מערכת רקובה שמנהלת את כל זה.

כמו בכל תחום אחר שיטת המינהל שלנו מחרבת כל חלקה טובה יותר או פחות. אני מפלל ליום שבו המחאה החברתית תהפוך למהפכה החברתית.

rondi 19 באוגוסט 2012

אופסס 6 : )

יוסי מהאבטיחים 19 באוגוסט 2012

לא ברור לי על סמך מה אתה אומר את הדברים הללו.
בשנים האחרונות לא ראינו שום עדות לך שאינטיליגנציית המשחק וההבנה של עקרונות המשחק הקבוצתי (מה זה בכלל) גבוהות יותר מהסטנדרט של המשתתפות באליפות אירופה, לדוגמא. גם התוצאות שלנו בהתאם, כשאנחנו מתעקשים להפסיד לנבחרות שמשחקות פשוט לא טוב.
מאמנים שמבינים כדורסל אולי יש (שוב- לא רואה שיחסם גבוה בהתאם למקובל בצמרת הכדורסל האירופי). קהל שמבין כדורסל? על סמך מה?
מערכת רקובה יש גם יש, אבל אם תנתח את ההפסדים הצורמים של ישראל תראה שכבר כמה וכמה שנים אנחנו מתעקשים להפסיד לנבחרות פחות טובות תוך תצוגות כדורסל מביכות גם ברמה הטקטית וגם ברמת הביצוע.
על החרפה אתמול לא חתום קופל (לא שיש לי הערכה לאיש ולפיגורה). חתומים שחקנים ומאמן שלא הראו שום דבר שקשור באינטיליגנציית כדורסל, ובטח לא משחק קבוצתי.

איציק 19 באוגוסט 2012

להפתעתי, מסכים עם רוב הפוסט, הגם שלא ראיתי את המשחק. אני לא מתייחס למשחק כי אם לעובדות אשר נכונות גם לשנים הקודמות.
1. הלפרין יכול להיות במקרה הטוב שחקן משלים לדקות מסוימות.
2. כספי הוא כישרון יחסית לנבחרת, אך הוא לא אחד שיעשה את ההבד בגדול. זה לא הבוסט שנותן קירילנרו למשל, לנבחרת אשר גם בלעדיו הרבה יותר חזקה משלנו.
3. זריקות משלוש הן בררת מחדל לאלו שלא רוצים/יודעים לחשוב ו/או חסאי יכולות אישיות (וכאן אני מסכים עם המגיבים), כולל נבחרת ארה"ב שנגד החלשות לא היה צורך לחשוב, ונגד החזקות לא ידעה לחשוב. רג'י מילר או ריי אלן דוגמאות רעות. מדובר על קבוצה ולא בודדים. בכל קבוצה צריך משהו שידע לפתוח את המשחק מבחוץ, כדי שאחרים יוכלו להיכנס פנימה. הבעייה מתחילה כשכולם גנרים.
4. לנבחרת ישראל בשנים האחרונות יש נבחרת טובה יחסית עם מספר בעיות: אין קליעה יציבה מבחוץ, אין חוכמת משחק, אין מספיק שחקנים יוצרים/חושבים בעלי יכולת אישית, אין משחק פנים יציב, אין הגנה טובה, אין מקבלי החלטות בדקות אחרונות. כל השאר בסדר, למשל, החימום.
זו לא אשמת השחקנים, זה מה שיש. מספרים שפטרוביץ' הגדול אחרי שהגיע ל-NBA בתור שרוך נאלץ לעבוד קשה בחדר קושר, כדי לשמור על היד הוא היה זורק 400 פעם אחרי אימון כושר (לא יודע האם זה נכון או אגדה אורבנית). אצלנו יש או בחורים בריאם יחסית, כמו קוקיה, אך הזריקה מהם והלאה, או דחלילים אפילו ברמת הפיזיות האירופאית, נעימי לדוגמא. מאז עופר פלישר לא היה לנו שחקן שהוא גם קלע וגם אתלט :-)
בגדול, אני לא חושב שהכדורסל האירופי הוא פח, אני נהנה ממנו הרבה פעמים יותר מה-NBA כשמדברים על הקבוצות הבכירות. אבל בו נומר את האמת, פעם הינו אחת המדינות הבחירות בגילאים הצעיאים, היום אנחנו מבסוטים אם אחת הנבחרות עולה מדרג ב' לדרג א'. זה פשוט אומר שאין ממי לבחור.
האם יש מה לעשות בנידון, לא!!! איך יהיה כאשר המעסיק של שיבק הוא קופל/שני והמעסיק של דויד בלט היה סרגי טרקנוב. מעניין מי מבין יותר כדורסל, טרקנוב או קופל/שני. כך אנחנו גם נראים. עד שזה לא ישתנה, כלום לא ישתנה. שני הושב כעסקן תחת הסדרים, קופל הוא כלבויניק, כדורגל, כדורסל, וכנראה בוחש בעוד כמה צלחות. הוא "פילוסוף" של הספורט ולא "מדען" של הכדורסל. ההבדל הוא שפילוסוף יודע כלום על הכל, ומדען יודע הכל על כלום, אז קופל "פילוסוף", וכך גם ברוב ענפי הספורט. אנחנו צריכים שבכל ענף יהיה "מדען" של אותו ענף עם יכולות ניהול, רק אז משהו יזוז.

MG 19 באוגוסט 2012

רג'י מילר היה האופציה הראשונה בהתקפה ולא מישהו שפותח את ההגנה בהעדר יכולת ללכת פנימה.
אני יודע שהתכוונת שכולם נגרים, אבל גם המילה גנרים מתאימה.

איציק 19 באוגוסט 2012

דוקא הכונה היתה לא נגרים כי אם "גנרים" אבל שכחתי את המרכאות. יפה, לא חשבתי על שיכלוף זה :-)
לגבי רג'י, הוא אכן היה אופציה ראשונה, אך מה לעשות, כתופעת לואי, הוא פתח הגנות יופי. מי שיומאר שבגלל רג'י ההגנות צופפו את האמצע, אשמח לדעת מה הוא לקח.

הרבי מיעוטו 20 באוגוסט 2012

כן, אבל קבוצה של רג'י מילרים לא הייתה מגיעה לגמר הNBA, והקבוצה של מילר עצמו מעולם לא לקחה טבעת

MG 20 באוגוסט 2012

גם קבוצה של ביל ראסלים לא היתה מגיעה לגמר ה-NBA, אז מה?

מישו שמבין 19 באוגוסט 2012

לא אוהב פוסטים שכוללים את המשפט "לא ראיתי את המשחק הערב", ואחר כך עוד מוסיפים "הלוואי שהנבחרת תפסיד". המשפט הראשון הוא לא מקצועי, המשפט השני הוא סתם בד וייבס.

martzianno 20 באוגוסט 2012

תגובה שמסכמת היטב את כל הבעייתיות של הפוסט העכור והדמגוגי בשקל תשעים הזה.
הלו, פה זה בית תוכן לספורט?
או מה?

דניאל 19 באוגוסט 2012

מי עולה לאליפות אירופה? באתר פיב"א כתוב "2 הראשונות ו4 השלישיות עם המאזן הטוב ביותר". אבל איך קובעים מאזן טוב ביותר? בבית של ישראל יש 6 קבוצות ובבתים האחרים 5. כלומר מקום שלישי בבית שלנו (בכל זאת אנחנו?) ישחק 10 משחקים לעומת 8 בבתים האחרים. יש 2 אופציות שנראות לי הגיוניות:

– למחוק את המשחקים מול הקבוצה במקום האחרון בבית שלנו (רע מאוד מבחינתנו), כמו שעושים בכדורגל

– לקחת אחוזי הצלחה כקריטריון (טוב מאוד לנו, ואם זאת השיטה יש לנו עדיין סיכוי לא רע בכלל לעלות)

אבל לא הצלחתי למצוא בשום מקום איזו מהאופציות האלה מתקיימת. מישהו יודע?

yavor 20 באוגוסט 2012

האפשרות הראשונה נכונה. מוחקים את התוצאות מול האחרונה.
מעכשיו כדאי להתפלל לנפילתה של אסטוניה גם מול הנמושות האחרות בבית.

DASH 19 באוגוסט 2012

רוצה תרבות ספורט? הנה רעיון ליוזמה: עיתון ספורט יומי של דה-באזר (בלי חדשות בלי כלכלה אלא אם זה קשור לספורט) שיהיה נגיש לכל אזרחי המדינה. שם יהיה ניתן להרחיב על ליגות וקבוצות מכל ספורט שהוא בארץ ובעולם. זה יהיה מקצועיות נטו. אחרי שזה יצליח תפתחו את ערוץ דה-באזר. קונה?

יוסי 19 באוגוסט 2012

כן, זה בדיוק מה שאנחנו צריכים!
עיתון יומי שבו עיתונאים יוכלו לכתוב על משחקים שלא ראו, לתת הכללות תרבותיות וסמי-גזעניות, לפזר את המילים 'פח' ו'נחות' כל שתי שורות ולהתלונן על העסקנים.
ממש משב רוח מרענן.

הדוב האדום 19 באוגוסט 2012

יש קבוצת כדורסל באסטוניה בשם BC טאלין. הפועל ירושלים שלחה לשם סנטר גמלוני וכושל בשם מייקל דוניגן לעונת התחשלות ממנה לא שב לעולם.

גיל שלי 19 באוגוסט 2012

יואב – אני כן ראיתי את המשחק. הלפרין מעצבן הרבה אנשים בגלל שהוא לא מגשים את הפוטנציאל שלו אבל כל מה שכתבת עליו לא רלוונטי לכך. אתמול הוא היה מהיותר טובים עד ששיבק ייבש אותו יחד עם אליהו. זה היה משחק מוזר. לא היתה תחושה שהאסטונים מסוגלים לנצח ובכל זאת ניצחו. העובדה שנעימי היה המחליף של יוגב ולא מקל לא עזרה ביום חלש של שניהם.

איציק 19 באוגוסט 2012

גיל, אתה רק מחזק את דבריו של יואב בתגובה שלך. אם יותם היה מהיותר טובים, זה רק מצביע על מצבה החמור של הנבחרת. שוב, לא ראיתי את המשחק, אך יותם צריך להיות שחקן משלים למספר דקות ולא מוביל, ובטח לא מהטובים יותר.

Dov 19 באוגוסט 2012

It is just too bad and too sad that Yoav Borowitz became the major writer of this web site. Debuzzer get worse and worse by the week!
He did not see the game but write about it like he sow it and get 60 TGUVOT!

yavor 20 באוגוסט 2012

אל תיקח ללב.
אנשים מגיבים למגיבים האחרים, לאו דווקא לכתבה.

לא חשוב 19 באוגוסט 2012

לכתוב הלוואי שנפסיד זה לדעתי הכי נמוך..תרבות ספורט? תרבות! אני לתומי חשבתי שהשחקנים מתאמצים ודי רוצים לנצח..
עבדכם, בניגוד לרוב החכמים כאן חושב שהבעיה בנבחרת היא חברתית ולא קשורה כלל לספורט בכלל או כדורסל בפרט אך כאמור אני לא מבין כמו הרוב כאן..

אלכס 20 באוגוסט 2012

אנא חלוק את דעותייך בנוגע לבעיה החברתית אליה אתה מתכוון.

amitpros 20 באוגוסט 2012

בורוביץ'
רק דבר אחד
למיטב זכרוני,סטטיסטית בנבאי בדקו ומצאו שזריקה מהפינה לשלוש נותנת את האחוז הגבוה ביותר לקלוע פר 100 זריקות בגלל שהזריקה מקבלת ניקוד של אחד וחצי.
כלומר אם יש לך שחקן של 40 אחוז מהשלוש והוא יזרוק 100 פעם מהפינה תקבל 120 נקודות1.2 נקודות על כל זריקה,ככה שהזריקה משלוש היא פחות עניין של חוסר אינטיליגנציה ויותר של ניתוח סטטיסטי קר.

Comments closed