אנחנו אזרבייג'אן

 

אני חושב שגם עכברושי כדורגל מהזן הנדיר בקושי שמעו בחייהם על כדורגלנים מאזרבייג'אן. את משחקי הליגה שלהם אף פעם לא ראינו. השמות של הקבוצות מהאלמוניות שנתקלנו בהן בכל השנים שאנחנו עוקבים אחר כדורגל אירופי. אזרביג'אן חטפה תבוסות מטורפות בשני העשורים האחרונים שלה במפעלים האירופיים.

באמת מושבת עונשין של כדורגל.

וזו, אזרבייג'אן, הייתה הערב טובה מישראל. ולדעתי גם לא במעט.

היא לא טובה, חלילה. ממש לא. מרבית שחקניה סובלים מעלגות טכנית.

אבל הם לא פחות חסונים ומהירים מהכדורגלנים הישראלים וכנראה שהם גם לא הרבה פחות טכניים.

והם רצו יותר- או לפחות שיחקו עם יותר ביצים (כדורגל התקפי).

אנחנו לא שיחקנו התקפי. גוטמן. ואגב, לא משנה אם הוא פותח עם לא מעט שחקנים שהם כביכול התקפיים, עדיין הוא כנראה משדר להם לשחק בזהירות, לאט, להניע כדור, לחזור לעמדות מוצא, וכל יתר הקלישאות הפסוודו-מקצועיות שהוא מפזר מדי ראיון בתקשורת.

לשחק מהר, פתוח, התקפי. זאת ככל הנראה הוא אינו דורש.

כמו כן מבצע גוטמן בחירות ליהוק שגויות. איתי שכטר כבר שנה וחצי לא פוגע וגם כמעט ואינו משחק. גילי ורמוט אותו דבר, רק שבמקרה שלו קצת יותר גרוע. שני השחקנים הללו גם לא היו טובים (ושכטר שהיה אז פצוע גם בקושי שיחק) בעונה האחרונה שלהם בהפועל.

ורמוט שחקן מוכשר אמנם אבל איטי וגם כזה שמרבה לאבד כדורים, וכל הקריירה הייתה לו עונה אחת גדולה. היא אמנם הייתה מזהירה, אבל זו עונה אחת של כדורגל באמת גדול.

ושכטר- כבר שנים אני חושב שהוא שחקן לא מספיק טכני וגם לא גולר מספיק טוב. מאוד אוברייטד (למרות שיש לו יציאה טובה מהמקום, חוצפה חיובית, ויכולת לעשות מהלך מפתיע וחשוב). ועדיין אוברייטד.

אני גם לא מחזיק ממליקסון. גם לו לא הייתה יותר מעונת קריירה אחת גדולה- בשנה שעברה בויסלה קרקוב. או יותר מדויק, בחצי העונה השניה של העונה לפני שנתיים בויסלה. זו שבעקבותיה רצו אותו בנבחרת פולין. אני חשבתי שהוא מוכרח ללכת. אבל הוא פחד מדעת הקהל בארץ. אז הנה יש אותו לנבחרת ישראל, אבל מה בדיוק יוצא לה מזה? בינתיים הוא אותו שחקן טכני אך יחד עם זאת אנמי, איטי וכזה שבורח מהמשחק שזכור מיותר מדי עונות בארץ.

וגל אלברמן- מלך מלכי האוברייטדים. שחקן שהדבר היחיד החיובי שאני זוכר ממנו זה איזה שער יפה מאוד כשהיה רוקי במכבי פתח תקווה נגד בית"ר ירושלים בטדי. לדעתי אפילו כבש צמד באותו משחק. בכלל, בתחילת הקריירה הוא שווק לנו כקשר בעל יכולות התקפיות מרשימות. ומאז- נאדה. בוודאי שלא קיבלנו ממנו התקפה.

לדעתי הוא גם לא קשר הגנתי מדהים. סתם שחקן שנותן פסים קצרים מדי, רבים מהם לאחור, מכסח לא מעט, ובעיקר משדר מעין תדמית של שחקן אינטיליגנטי (שעיתונאים רבים קונים) כאשר למעשה הוא תורם כמעט כלום להתקפה (וכיום קשר הגנתי לא יכול לתרום כמעט אפס התקפי) וגם להגנה הוא לא תורם יותר מדי. כי לא באמת מדובר בשחקן רב כוח וקשיחות. וגם מהירות מרשימה אין לו.

אנשים שכחו שבבית"ר הוא לא היה כוכב גדול. ואז כשל בגדול בגרמניה. ובמכבי כבר שנתיים לא עשה כלום ורצו להיפטר ממנו. אז הורידו לו ממשכורתו המפלצתית. והנה פתאום בפתיחת העונה משווקים לנו אלברמן חדש. אני לא קונה זאת. שחקן ליגה בינוני ותו לא.

נעבור לביברס נאתכו- מאוד אהבתי אותו כשהיה צעיר. ראיתי בו איל ברקוביץ' לעניים. פס מפעים. קדימה. לגול.

גוטמן קצת הרס אותו בהפועל כששיחק איתו קשר הגנתי. האמת שנאתכו עוד לפני כן לא ממש הצליח לפרוץ בבוגרים. ורבים חושבים שהוא דווקא השתפר תחת גוטמן. מבחינתי זו לא הנקודה. נאתכו היה שחקן נוער נפלא והוא גם טוב מאוד ברובין קאזאן. הוא טוען כי המאמן שם משחק איתו למעלה יותר. לדעתי זה גם היכן שהוא צריך לשחק בנבחרת. אין לנו קשרים עם פסים כאלה.

אז אני מבין את הרצון של גוטמן שנאתכו עם הפסים החכמים שלו יהיה אחראי על ההתמודדות מול הלחץ של היריבה באמצע-למטה. ועדיין, מפספסים אותו למעלה- היכן שהוא יכול לתרום הרבה יותר. לצד חן עזרא, שהיכולת שלו בליגה בשנה האחרונה מצדיקה ככל הנראה הרכב נבחרת, וראינו שגם הערב הוא תרם הרבה יותר מהשחקנים שפתחו בקישור, במעט דקות.

בנוגע ליוסי בניון איני בטוח. כאן אני דווקא מעריך את הביצים של אלי גוטמן שלא פתח איתו. בהחלט מגיע קרדיט על כך כי מאמנים רבים היו מפחדים, וגם אסור לשכוח שבניון לא ממש טוב בנבחרת כבר הרבה מאוד שנים.

אבל אצלנו שבויים בתדמיות.

ולתומר חמד יש כעת תדמית של "מניה בטוחה". אז פתאום הערב היא לא הייתה בטוחה. בגדול, הקישור בעיקר אשם בכך כי לא הפעילו אותו בכלל. ועדיין, הוא היה צריך לעשות יותר. באופן כללי, חמד בינתיים היה טוב מאוד, אולי אפילו מעולה, בשני משחקי ליגה בספרד בעונה שרק החלה. בעונה שעברה מעבר לכיבושי פנדלים רבים הוא לא הרשים יתר על המידה. אז כנראה שמגיע לו לפתוח בהרכב הנבחרת ועדיין איני מבין איך טוטו תמוז, החלוץ הטוב בארץ כשהוא בכושר, כלל אינו בסגל. ואני גם חושב שאחמד סבע ודודו ביטון טובים יותר משכטר, דמארי ובן בסט. וגם טאלב טוואטחה מוכשר ומסוכן בהרבה מיואב זיו. וגם לפיראס מוגרבי, מהשחקנים הנפלאים של העונה שעברה, מגיע להיות בסגל ואולי אפילו בהרכב.

אולם אין לי תקווה במאמן הלאומי ובכך שהוא יבצע את ההחלטות וההתאמות הנכונות. הוא עושה רושם של אדם ששבוי במוכר לו. מבוהל, הססן, חשדן. לכן גם ההידבקות הזו בשחקנים המוכרים לו מהפועל תל אביב. לעלות היום עם שכטר הייתה שערוריה וגם היכולת של ורמוט לימדה על דבר דומה. לפחות ערן זהבי לא שיחק (למרות שהזימון של גל שיש, שאפילו בהפועל היה שחקן די גרוע, מוכיח על גישת גוטמן).

מול אזברייג'אן גוטמן היה חייב להתגבר על פחדיו- שאולי נראים מוצדקים בעבור אנשים שחושבים שאסור לפתוח עם הפסד- ולהבין שתיקו הוא כמעט כמו הפסד. הוא גרוע. ומול נבחרת די נחותה צריך ללכת על כדורגל התקפי ואמיץ. כי רוסיה ופורטוגל ועוד נבחרות בבית לא צפויות לאבד נקודות בבאקו.

אבל תמיד יש את הצד השני. זה שאומר- רגע יואב, על מה אתה מדבר, זו נבחרת ישראל. היא די גרועה. ואולי גם גוטמן יודע את זה. ואולי לנוכח זה התיקו בבאקו אינו כה גרוע. כי אפשר להפסיד שם ואפילו בהפרש של יותר משער אחד.

איך לעזאזאל הגענו לרמה של אזרביג'אן?!

ומנגד, אולי אנחנו עדיין לא שם. אולי אנחנו טובים יותר. אנחנו כנראה טובים יותר. אבל עם פחדנות והססנות ושליליות זה לא יבוא לידי ביטוי.

הפסיקה הסופית שלי- אנחנו קצת, רק קצת, טובים מאזרבייג'אן- למרות שהערב שיחקנו פחות טוב.

וזה יישאר כך גם אם נעשה תוצאה טובה מול רוסיה. כי אותי לא מרשימה תוצאה כזו או אחרת במשחק נתון.

אני רוצה לראות כדורגל טוב ועקבי.

ושנים הנבחרת שלנו משחקת גרוע. במובן מסוים היא אפילו חלשה יותר מהרמה המוצגת בליגה.

 

שבת תרבות - על הסגירה של מעריב
אל תבלבלו את גוטמן עם א-סימטריה

64 Comments

אסף THE KOP 8 בספטמבר 2012

נא לא לרדת על אזרבייג'ן (אגב, כך מאייתים).
אנחנו זקוקים להם כבסיס להתקפות באיראן.

תודה.

גל 8 בספטמבר 2012

בורו בדרך כלל אני לא מסכים איתך אבל הפעם קלעת בול.
תיארת פה מילה במילה את התחושות שלי לגבי הנבחרת, איך שהיא נראית ואיך שהיא יכולה להיראות עם קצת יותר אומץ.
אני פשוט לא מבין את זה, למונדיאלים אנחנו גם ככה לא עולים אז למה שלא לפחות נהנה על הדרך.

קסיוס קליי 8 בספטמבר 2012

וואלה בורוביץ הפעם שיחקת אותה.
בניון באמת צריך להיות מחוץ להרכב אבל מה לעזאזל יואב זיו ומליקסון עשו שם?
ובאמת אין לנו בלמים יותר טובים כרגע מדין מורי ואיתן טיבי?
כי אם אין אז המצב שלנו גרוע.

חן עזרא היה צריך להיות במקום מליקסון.

בכלל, מאז הנהירה של השחקנים הבינוניים מאוד שלנו ל"אירופה" אנחנו נבחרת חבולה ופצועה וכל "הכוכבים" שלנו מושבתים ליותר מדי זמן.

ניתאי 8 בספטמבר 2012

מילא מליקסון. הוא לפחות משחק. ההעדפה של עזרא היא שערורייתית.
נבחרת הפועל.

תiמר 8 בספטמבר 2012

איי פארו
ליכטנשטיין
ישראל
ליליה טוב

אורי 8 בספטמבר 2012

שכחת את חן עזרא.
ברבע שעה שלו על המגרש הוא יצר הרבה יותר הזדמנויות מאשר בכל המשחק לפניו.
באופן כללי הנטייה של גוטמן להעלות שחקנים שלא משחקים בקבוצות שלם בצורה סדירה היא שערורייתית ולא מובנת

רום 8 בספטמבר 2012

פאדיחה שהגענו למצב הזה, כי מסורת יוצרים ואנחנו כבר שני עשורים לא מצליחים לייצר אותה.
הרי אנחנו מדינה טיפה יותר קטנה מיוון, קרואטיה,אוסטרליה ויותר גדולה מסלובניה למשל אזאיך זה שהתוצאות שלנו שוות לקפריסין (רק שלהם יש יותר נחישות ורצון לנצח) תראו את ליכטנשטיין ולוקסמבורג שעושות הפתעות…מה כבר בקשתי שמדינה כמו שלנו עם ליגה שממוקמת 20 באירופה תביא תוצאות כמו של טורקיה? או סלובניה? מה בקשתי להאבק על מקום 2-3 בבית ולהלחם כל משחק בלי קשר לתוצאה להראות כדורגל התקפי גם אם מפסידים? הרי בכדורגל הרבה פעמים "הרעים" מנצחים כי גם להם יש שיטה של אפרוריות, בונקר,"חוואה" או סתם כסאח…ולנו אין אפילו את זה, אתם קולטים שאין לנו שיטה????
הקמפיין האחרון שהיה שיטה זה "התחת של אברם" כאשר השיטה הייתה בלי חלוצים עם 6 קשרים ("הלה רוחב" לא המציאו את זה)ולשחק בכדי לא להפסיד וכך באמת לא הפסדנו והשגנו בעיקר תיקו, אבל זה לפחות נתן תקווה שאולי משחק הבא נעשה משהו ונעלה…בשלושת הקמפיינים האחרונים (כולל זה הנוכחי) אין לנו לא שיטה, לא נבחרת, כלווווום.
נ.ב הנבחרת של דרור קשטן במוקדמות יורו 2008 אמנם שחקה לא רע אבל בסוף לא עלינו גם כי לא הייתה שיטה , ורק כאשר לא היה מה להפסיד קשטן שיחק התקפי….מסקנה: אני הפעם רשמית לא מצפה לכלום ולא הולך לראות אף לא משחק אחד ולא תקציר אחד!!!!
וחוץ מזה למה כולם בטוחים שאנו נסיים מקומם שלישי? אני למשל חושב שצפון אירלנד נחושה יותר ורוצה יותר ולכן היא תסיים מקום שלישי.

איציק 8 בספטמבר 2012

על סמך מה אתה אומר שאנחנו לא יוצרים מסורת. אתה לא נותן לנתונים לבלבל אותך. גם רצף כשלונות זה סוג של מסורת. לא מי יודע מה מכובדת, אבל זו לא סיבה להכפיש ככה את הנבחרת.
אז אם חשובה ההמשכיות והמסורת, אז אנחנו בכיון הנכון והתלונות שלך, של קודמיך בתגובות ושל בורוביץ' לא לעניין.
אני דווקא רציתי לשבור מסורת אבל לא הגרילו לנו את הקבוצות הנכונות בשביל זה.

כסיפוביץ 8 בספטמבר 2012

ה-"אין שיטה" שלנו היא לא רק בכדורגל אלא כמעט בכל תחום.
אין שיטה לחינוך.
אין שיטה לבניית תשתיות בין אם זה כביש או תשתית לספורט.

אני לא מתרגש מהמשחק הזה כי הוא היה הכי צפוי בעולם.
הצפייה למשהו אחר בכל טורניר היא די אינפנטילית.

לסיכום אתן נקודה מעניינת להשוואה.

יש לי חבר שעובד ביציקת בטון בבניית כבישים וגורדי שחקים.
הוא מספר שהמון תשתיות כאן חסרות בסיס מתאים בגלל ניסיונות לחסוך במלט ובזמן עבודה.

זו בדיוק השיטה שכולם כאן בונים משהו.
כביש או נבחרת זה משנה

איציק 8 בספטמבר 2012

בורו, אתה טוען שאתה לא מכיר את שחקני אזרבאיג'אן, אז בערך כמו שהגבתי בפוסט של שטנצלר, ואת שחקני אנטרקטיקא או הקוטב הדרומי אתה מכיר? הרי גם מולם לא הינו עולים.
הנבחרת היחדה שאיתה נוכל להתמודד כשווים מול שווים עם סיכוי ממשי היא מאיי הגלפגוס.
א, כן פכם היו אומרים בכדורסל שהכבוצה היחידה בארץ שיכולה להתמודד בגובה העינים למכבי תל-אביב ואולי גם לנצח זה ההרכב השני שלה. גם כאן, הנבחרת יכולה להסתכל בגובה העיינים להרכב השני שלה.
לפחות במקרה הנבחרת הישראלית אני חושב שצודקים אלו שרואים רק את חצי הכוס הריקה. מי שסתכל בחצי המלא רואה דברים כל-כך לא סימפטים שאפילו הפוסט של בורו נראה פרווה.

ניינר 8 בספטמבר 2012

אחרי החרפה נגד יוון בבלומפילד נדרתי שזהו, אני לא צופה יותר במשחקים של הנבחרת. אתמול התחלתי בנדר הזה ואני מבין שרק הרווחתי.
ועדיין, לא שזה אכפת לי כל כך, איך גוטמן חושב שהנבחרת היא סניף של הפועל תל אביב? מחליא לחשוב שגם לנבחרת הוא הביא את הפנקסנות הזו.
עכשיו, אם לא נצח את רוסיה (וברור שלא ננצח) הרי שזהו, הקמפיין נגמר בשבוע הראשון שלו. על מה הגרמני יקבל עכשיו משכורת מנופחת שנתיים???

פשוט אדום 8 בספטמבר 2012

אתמול אחרי המשחק ראיתי קצת לצערי את יציע העיתונות ולפי מה שכותבים פה נראה שאני לא היחידי, אתם לא חושבים שקצת נסחפתם? משחק אחד עשינו תיקו אז נגמר הקמפיין?
לגבי ההרכב זה לא באמת משנה מי יפתח כי תמיד יגידו שמי לא שיחק הוא יותר טוב, שכטר וחמד הם החלוצים הכי טובים שיש לנו אלא אם פספסתי את היגוואין על הספסל, ורמוט שאני לא מעריץ גדול שלו הוא השחקן בערך היחידי שמסוגל לעבור שחקן או שניים, לא תמיד זה הולך לו אבל זה מה יש, לדעתי מליקסון הוא היחידי שהיה ממש חלש וגם אותו החליפו.

דני 8 בספטמבר 2012

היחיד שנתן פה תגובה לעניין.
לנו תמיד הרי יש מה להגיד. כולנו מאמנים.
מי שלא שיחק הוא תמיד יותר טוב אלא אם היה משחק ואז הוא רע ומי שעל הספסל היה צריך לפתוח וכו וכו…
מתי תבינו שזה לא מי ששיחק או משהו כזה.
אנחנו לא נבחרת טובה! (נקודה וסימן קריאה)
או לפחות – לא מספיק טובה.

כמובן שגם התקשורת היסטרית (זהו!.. לסגור, לפטר, נגמר הקמפיין…)
אבל ככה היינו תמיד. זה גם חלק מהתרבות (האי תרבות) שלנו

בקיצור 0 שיהיה בהצלחה לנבחרת
לא בקטע פסימי, יותר בראיה של המציאות:

לריו לא נגיע!

שינג׳י 8 בספטמבר 2012

נעבור אחד אחד- אלברמן לא היה כוכב גדול בביתר.נחמד לשכתב את ההסטוריה אומנם,אבל העוהדות הם שבעונת האליפות האחרונה של ביתר(ועונתו האחרונה לפני המעבר לגרמניה)הוא נבחר לשחקן העונה על ידי כל כלי תקשורת אפשרי.בביתר שחקו אז להזכירך בואטנג,ברוכיאן ויצחקי(בימים יותר יפים שלהם),מירוסביץ ועוד כמה שחקנים ששלטו בכדורגל הישראלי. טוטו תמוז-נתחיל מזה מזה שהוא ממש לא החלוץ הטוב ביותר בכדורגל הישראלי כרגע, גם הוא כמו שאמרת על ורמוט שחקן שנתן עונה טובה אחת בקריירה(והיא גם כן לא הייתה מזהירה כשל ורמוט),סה״כ חלוץ בינוני עם בעיטה טובה מחד אך מאידך איטי ובעל מסירה והבנת משחק בעייתים מאוד. אבל מעל הכל הבחור לא משחק מתחילת העונה וגם במחצית השנייה של העונה שעברה לא שיחק(ולא שיחק בליגה הישראלית זה כנראה נורא בהרבה מלא שיחק בליגה הגרמנית,נוכח רמת האימונים המוכרת בארץ..). טאלב טוואטחה- בהחלט יכל להשתלב במקום זיו או שיש על הספסל,אך אל נשכח,זה נבלה וזה טרפה. טוואטחה הוא ממש לא מאור הגולה. אחמד סבע-חלוץ מוכשר אין ספק. הבעיה היא(וזה לא אשמתו כמובן)שמדובר בשחקן בן 32 עם אפס ניסיון בינלאומי,ומכיוון שהוא גם כן לא עולה בהרבה(אם בכלל) על חלוצים צעירים ממנו דוגמת חמד וסהר אני לא רואה איך זה יקדם את האינטרסים של הכדורגל הישראלי להתחיל לשלבו. נאתכו-ההגיג המטומטם ביותר שלך ללא ספק. המהלך שאלי גוטמן עשה עם הבחור הזה זה בדיוק המהלך שהזניק לו את בקריירה מפליימקר נחמד ברמה הישראלית וקריירה סמי מוצלחת בגנק לקשר 50-50 אדיר עם עתיד בחלק העליון של קבוצות הדרג השני באירופה. כשחקן מאחורי חלוץ לא היה לנאתכו כלום מלבד פס טוב. הרי דריבל אין לו, מהיר מאוד הוא וודאי לא וחוש ההבקעה שלו,שנורא מפתה לדבר עליו עכשיונלא היה קיים עד לפני שנה וחצי.אגב,אם תרים תראש קצת תראה שבכל העולם עושים מהלכים דומים עם שחקנים בעלי תכונות כשל נאתכו(פירלו,צאבי,סקולס,חדירה ושווינשטייגר הם רק שליפות מהמותן). פיראס מוגרבי-wtf מה הוא עשה בקריירה שלו כדי לפתוח בהרכב הנבחרת?? אני מבין שיש לך את הקטע הזה של העדפת שחקנים כי הם שחורים/ערבים אבל בחייאת! מוגרבי?!? אני לא בטוח שהוא פותח בצעירה.

MG 8 בספטמבר 2012

להבא, תן "אנטר" בין שחקן לשחקן, כדי שיהיה יותר קל לקרוא את התגובה (רק המלצה – תעשה מה שאתה מוצא לנכון).

שינג׳י 8 בספטמבר 2012

מצאתי לנכון גם בזמן כתיבת התגובה. מה שלא מצאתי זה האת המקבילה האייפונית לאנטר..:-)

MG 8 בספטמבר 2012

אתה מבין למה אין לי סמארטפון. מעבר לזה שהוא היה נשבר במילואים (שבוע הבא פעם רביעית השנה), הייתי מנפץ אותו כי לא הייתי מוצא מקש מסויים. (אני לא כזה אדם עם חוסר סבלנות, אבל טכנולוגיה יכולה להוציא אותי מדעתי).

gיא 8 בספטמבר 2012

בתחתית המקלדת? מימין? return? אין לך?

אלכס 8 בספטמבר 2012

יופי של תגובה, שינג'י.

MG 8 בספטמבר 2012

בורו, כמה דברים:
1. ביי-פאר הפוסט הכי טוב שלך בחודשים האחרונים. לא רק שהוא לא מנסה להכעיס (במלעיל), אלא מתעסק בניתוח מקצועי, ברובו, ולא בשטויות מסביב.
2. איך זה שאתה כותב רק אחרי כשלונות? למה לא כתבת אחרי ה-31 הפרש בטאלין? האם נקבל פוסט אם הנבחרת תנצח את רוסיה?
3. אני דווקא שמח שהשחקנים של מכבי חיפה לא שיחקו. את התוצאה זה לא היה משנה, אבל עוד פצוע למכבי חיפה (אחרי כהן, עמאשה, אנדלובו ודוידוביץ') זה יותר מדי לפתיחת עונה.
4. מי שלא משחק בקבוצה באופן סדיר לא צריך לעלות בהרכב הנבחרת ולא משנה אם הוא הטוב ביותר בתפקידו.
5. כבר ממשחקי הידידות יש הרגשה שעוד מעט מחליפים את המדים של הנבחרת לצבע אדום. חבל שאף אחד לא שואל את גוטמן על כך. אגב, יש לי מספר עדים שיכולים להעיד שצפיתי את העניין עם מנויו לתפקיד, כך שאני ממש לא מופתע. זה גוטמן – לא זז בס"מ ממה שהוא מכיר ורגיל אליו.
6. נראה לך שהאוהדים שלנו (לפחות האלפים הבודדים שיגיעו למשחק הבית נגד אזרבייג'ן) יגלו בגרות ולא ישרקו בוז בהמנון האזרי? כולם ירגישו ש"החזרנו להם" והממשל שלהם עלול סתם להתעצבן (גם ככה אנחנו לא יותר מדי אהודים שם).
7. לדעתי נסיים מקום 3. בלי קשר לשחקנים שיעלו ובלי קשר לשיטה שתשוחק (כל עוד מדובר על משהו ברמת הסביר). אי לכך, אני לא מוצא סיבה טובה למה לא לשחק התקפי ואטרקטיבי וכך אולי למשוך צופים לקמפיינים הבאים, אשר במקרה, עם הגרלה נוחה וכמה פוקסים, עלולים ליצור סכנת העפלה ממשית.

תום 8 בספטמבר 2012

ראשית בנוגע לסעיף מס' 4 שיחקו אתמול בהרכב יותר שחקני מכבי ת"א מהפועל.
שנית חוץ מהוויכוח סביב בניון עוד לא הבנתי מי כן אמור לעלות בהרכב? מי הם תותחי הכדורגל הישראלים שגוטמן מתעלם מהם ואם רק יקבלו צ'אנס יפרקו את פורטוגל לחתיכות? ובכלל מי השחקן הישראלי מהשבע שנים האחרונות שאפשר לומר לגביו שנתן שתי עונות טובות ברצף (חוץ מנאתכו)?
לגבי צורת המשחק, שחקני מהירים עם כושר גופני גבוה משחקים מהר, שחקנים איטיים בכושר גרוע משחקים לאט ואין שום קשר למה יגיד המאמן. גוטמן לא אמר בחדר ההלבשה "שחקו התקפות ארוכות ותנצלו את השעון עד הסוף".
את זה אומר אובראדוביץ'.

MG 8 בספטמבר 2012

אבל השחקנים של מכבי ת"א באמת משחקים וזה ההבדל. אם הם לא היו משחקים בקבוצה, הם לא היו בהרכב וזה בדיוק ההבדל.
איפה ראית שכתבתי שצריך להעלות שחקן ספציפי או לא להעלות אחד כזה? בכוונה לא נכנסתי לפינה הזו, כיוון שהיה ברור לי שיגיעו תגובות מסוג זה.
לעולם לא תהיה הסכמה על זהות השחקנים.
אני לא מבקר את גוטמן שהרכיב שחקן זה או אחר, אלא את העיקרון שמשחקים שחקנים שאינם משחקים בקבוצה באופן סדיר.
ולשאלתך – ליאור רפאלוב ודודו אוואט.
לגבי החלק האחרון שלך – חד משמעית לא נכון!!! ברור שהוא יכול לבקש הנעת כדור בפסים קצרים, כדורים ארוכים, "להרגיע את המשחק" או שלחק מהר יותר ולהסתכן בבלאגן.
לשיטתך רק במקרה ברסה וריאל משחקות בשיטה שונה – הדבר היחיד שקובע הוא השחקנים שבמקרה נמצאים שם.
לאמאמן צריכה להיות שיטה והוא מתאים את השחקנים אליה (אלא אם אין בנמצא שחקנים מתאימים). כמו שברסה מתמקדת בהנעת כדור וריאל במעברים מהירים מהגנה להתקפה, כך גוטמן יכול להחליט איך הוא רוצה שהנבחרת תשחק. אם הכל תלוי בשחקנים ולא אין כלל השפעה (ואני חד משמעית לא חושב כך) – שישים את המפתחות.

אדם 8 בספטמבר 2012

אבל MG, זו בדיוק הסיבה שבגלל גוטמן מרכיב את שחקני הפועל. הם האחרונים ששיחקו תחתיו ויודעים מה הוא רוצה מהם. יש בזה מעט מן ההיגיון, לא?
גוטמן, כנראה, מקווה שהם יכנסו לכושר ואני מניח שהוא רוצה הרכב מגובש שלא משתנה יותר מידי (למרות מה שהולך להיות מול רוסיה ביום שלישי).
לנבחרת קשה מאוד לקיים "שיטה" שקבוצות יכולות להשיג, לכן, יתרון של כל נבחרת הוא קמות השחקנים מאותה הקבוצה בהרכב. ככה יש תיאום ולכן, לדעתי, גוטמן מעלה את האדומים לשעבר.

צודק או לא זה כבר סיפור אחר.

MG 8 בספטמבר 2012

אדם, זה טיעון לגיטימי מאד, אבל לא צריך להתכחש לעובדה שזה אכן קיים והוא לא מעדיף את השחקנים האלה באופן מקרי.

ניתאי 8 בספטמבר 2012

לא מסכים.
אני מקבל שיש "שחקנים של מאמן", ואני מקבל שהכרות קודמת נותנת יתרון מה, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון כושר משחק. בטח לא בפער כזה גדול.
ורמוט ושכטר לא ראו דשא כבר מלא זמן, ואת החלודה ראו על המגרש. באימונים לא רואים חלודה? השיקול של מכירים יכול היה להכריע לטובת ורמוט אם היה מתמודד מול רפאלוב כששניהם בכושר. ואז אחד הוא מעולה והשני מצויין, וצריך לבחור. אבל כשאתה מעלה שחקן לא בכושר משחק, מה זה משנה שהוא מכיר? הוא לא בכושר.

אדם 9 בספטמבר 2012

לא אני ולא אתה יודעים מה הוא כושר המשחק של רפאלוב.
אנחנו לא יודעים איך שחקנים העבירו את הקיץ הזה ולא יודעים מה מצבם.
אני בהחלט מסכים איתך באופן כללי (אך משום מה אף אחד לא מציין את העובדה הזו כשמדובר ביוסי).

עכשיו, צריך לבחור שניים מתוך חמישה – ורמוט, בניון, עזרא, מליקסון ורפאלוב. אם אני מסתכל על זה ככה אני באמת לא מבין מה כל כך נורא בכך שורמוט עלה בהרכב. אין ספק שהוא טוב ממליקסון, הוא בכושר כמו בניון רק עבר תחת גוטמן, עזרא בהופעה ראשונה בנבחרת פחות או יותר (והוא לא שחקן מספיק גדול כדי שזה לא ישנה).
ובנוגע לשכטר, שוב, מה היא החלופה? דמארי בכושר מחורבן ו.. זהו… אין עוד אף אחד אחר. ברגע שגוטמן החליט לשחק את ה-4-4-2 שלו, אני לא ממש רואה הבדלים מהותיים בין השחקנים.

ניתאי 9 בספטמבר 2012

אנחנו לא יודעים, אבל אנחנ לא נמצאים באימונים.
לורמוט לקח כמעט שנייה יותר להשתלט על הכדור ולחשוב מה לעשות איתו (מה שגרם לזה שמלא פעמים, עד שהוא חשב, כבר הגיע אליו שחקן אזרי והוא נאלץ לעבור ואיבד). זה נטו חוסר בדקות משחק. ולא יכול להיות שלא רואים את זה באימונים (אלא אם האימונים בדיחה, אבל זה אין לי מושג). אני מניח שהם כן ראו את זה, ועדיין החליט שזה מה שעדיף, וזה לא ברור לי.

תום 8 בספטמבר 2012

או.קיי,
אני מסכים אתך חלקית. בוודאי לגבי אוואט אבל מקבל גם את רפאלוב וזה רק מחזק את טענתי (שאולי לא הבהרתי כמו שצריך). אוואט שיחק, רפאלוב פצוע ומעבר לזה אין לנו באמת איזה הרכב אחר שאפשר להניח לגביו שיביא תוצאות שונות.
לגבי החלק האחרון, אני מסכים שהמאמן צריך לקבוע שיטה, אבל הקצב שבה היא משוחקת במגרש תלוי בכושר של השחקנים ואני מתקשה להאמין שגוטמן ביקש לשחק לאט.
ריאל וברצלונה הן אכן דוגמא מובהקת של מה שיכול לעשות מאמן כשיש לו שחקנים מצויינים מבחינה טכנית אבל קודם כל בעלי כושר גופני מתאים. בקבוצות המאמן אחראי גם על זה, בנבחרות לא.

ירוק 8 בספטמבר 2012

העבודה שאתה נותן את רפאלוב כדוגמה חיובית – מראה כמה המצב שלנו עגום…

MG 8 בספטמבר 2012

ירוק, זה לא נכון.
בעונה האחרונה במכבי (אני לא יודע אם היית בארץ וראית את כל המשחקים) הוא היה השחקן המצטיין.
בזכותו ובזכות קטן, למרות נחיתות בחומר השחקנים מול הפועל ת"א וקיזוז שפעל לרעתנו, לקחנו אליפות.
האם אתה מערער על רמתו בבלגיה? לא ראיתי את מרבית המשחקים, אבל קראתי את מה שתרגמו מהעיתונות הבלגית (אני בספק אם אתה עשית יורת מזה).
לראיה, העונה הוא קיבל את "המושכות" של המודעון השני בגודלו בבלגיה.
אגב, אני ממש לא תופס ממנו שחקן מי יודע כמה, אבל 2 העונות האחרונות שלו בהחלט טובות, על אחת כמה וכמה לעומת שאר המצאי.

ניתאי 8 בספטמבר 2012

קטן היה בעונה נוראית שרק בסיומה תרם לקבוצה.
האקס פקטורים היו ליאור, חמד ואריק.

ירוק 9 בספטמבר 2012

מודה שלא עוקב אחריו במיוחד בבלגיה, והוא אכן נתן אחלה עונה בעונה האחרונה שלו בירוק. אני רק אמרתי שזה שהוא מתבלט ביחס למצאי (כמו שאמרת) – זה רק אינדיקציה למצב שלנו.

MG 9 בספטמבר 2012

ניתאי, איפה קראת שכתבתי שקטן היה טוב באותה עונה?
כתבתי שהיה לו חלק גדול באליפות.
הוא היה טוב בדיוק מתי שהיה צריך (כולל ההפסד 4-1 בבלומפילד).

DeVito 8 בספטמבר 2012

הממשל האזרי עלול להתעצבן?!
או הא! מסוכן מאוד .
מלבד חוסר הרצון והיכולת שלהם לעשות משהו בנדון פשוט נוסיף עוד מסמר לארון זה לא שאוהבים אותנו כל כך.
תפסיק לחשוב כמו מסכן ורחום אנחנו כאן בזכות ולא בחסד של אזרבייג'ן או ארה"ב לצורך הענייו.
בלי להעליב כמובן, זה לא אישי.

MG 8 בספטמבר 2012

נו, באמת…העניין על הממשל האזרי היה בצחוק.
אבל הבוז בהמנון לא.
אני באמת מקווה שאף אחד לא ישתף פעולה עם 2 הערסים שיתחילו בזה.
סבא וסבתא שלי משני הצדדים היו ממקימי המדינה ולחמו במלחמת העצמאות, כך שאני זוקף זאת לזכותם ולזכות שאר הדור שלהם, הרבה יותר מלכל אחד אחר אי פעם.

גורביץ' 8 בספטמבר 2012

מספיק כבר עם השחקני פרווה האלה – ורמוט, שכטר, זיו, דמארי.
למה לא – דודו ביטון, חן עזרא המלך, טווטחה, מאור בוזגלו ? אמנם אפשר ליפול איתם, אבל פרווה הם לא.
כל הנבחרת הזאת נראית כמו גלידה פרווה כבר איזה 10 שנים.
דרך אגב – שפונגין היה מצוין הגנתית אתמול,
ואיזה ניהול משחק עלוב של גוטמן, פשוט נפל עם כל חילוף שעשה, עם התזמונים של החילופים. למה להוציא את חמד, למה ? היחיד שיכול לעשות משהו עם ההגבהות הגאוניות של נאתכן.

גורביץ' 8 בספטמבר 2012

אה, ו-ניר ביטון,
למה הוא לא בנבחרת, למה? קיץ של טורנירי הכנה עם הסיטי זה לא מספיק טוב לנבחרת ?

רומן 8 בספטמבר 2012

עם הסגל הנוכחי ישראל צריכה לשים לאזרים 4 חתיכות בלי להתבלבל.
הם קבוצה עם כשרון של ליגה א'.
ראיתי עכשיו תקציר של ה 5-0 נגד אוסטריה, לא יאומן כמה הדרדרנו מאז.
חוץ מברקו שהיה עילוי ברמה עולמית וטל בנין שבאמת היה שחק ענק באותה נבחרת לא היו שחקנים יוצאי דופן, בניון לא פחות טוב מרביבו, חמד לא פחות מהאווירון, נאתכו לא סופר את אבוקסיס, טוואטחה (שחייב פשוט חייב לפתוח בהרכב) לא פחות מגרייב ואין לי כח למנות את שאר העמדות אבל גם שם לא בדיוק היו גלקטיקוס, אז מה נסגר עם נבחרת ישראל? אני פשוט לא מבין איך הדרדרנו לרמה הזאת?

אחד 8 בספטמבר 2012

ארבע חתיכות או לא אני לא יודע אבל ההשוואות לא מוצלחות במיוחד.
קודם כל אוסטריה היה משחק אחד שהכל הלך בו.גם אז הצלחנו לפשל בסוף.
לגבי ההשואות-
ברקו באמת עילוי,בניון הרבה פחות משפיע מרביבו,להגיד הוא לא פחות טוב ממנו לא באמת אומר כלום.אני מת על חמד אבל איפה הוא ואיפה מזרחי של שנות ה90?,אבוקסיס עדיף שישים בגדים קצרים ויזכיר לחבר'ה שמה מה אומר סמל עם מספר קנים,גרייב וטוואטחה זאת ההשואה הכי גרועה,גרייב היה שחקן,טוואטחה ילד שקפץ מעל הפופיק לפני שהרים כדור אחד מדוייק.
חוץ מזה,אפשר ללמוד מהפוסט לפחות שהנבחרת עדיין מרגשת אנשים,כי אין סיכוי שכולם מדברים כאלה שטויות והן לא מהבטן…

יואב דובינסקי 8 בספטמבר 2012

היה לנו את ריצ'ארד נילסן שהוביל אותנו מרחק דקה מפלייאוף למונדיאל וגם ניסה לחנך וללמד את השחקנים כדורגל ואפילו לתת לעיתונאים תדרוכים ושיעורים טקטיים, זה לא התאים לנו, אנחנו יודעים יותר טוב, תחנקו עם זה

MG 8 בספטמבר 2012

על סמך מה אתה כותב זאת?
גברי לוי התחנן בפניו שישאר והוא בחר ללכת.
אם אתה מדבר על התקשורת, אז היא תוקפת את כולם.

אורי 8 בספטמבר 2012

וראית את סבע או את אבוחצרה לאחרונה כרגע אין לנו חלוץ בכושר וחד אבל כל דבר עדיף על שכטר מחמם הספסלים הזה וורמוט שלא זוכר מתי ראה דשה בפעם האחרונה ודי לרד על יואב זיו הוא מהבודדים ששיחק טוב יחסית אבל מה לעשות שבגלל מר גוטמן שחקני ההגנה שיחקו ביחד בפעם הראשונה

ארז ענבל 8 בספטמבר 2012

מילה אחת על דודו אוואט אף אחד לא רשם פה. לא מבין מדוע נוהגים בשוערים בכפפות של משי בניגוד לשחקני השדה.

לטעמי אוואט הוא האשם הכי גדול בתיקו הזה והשחקן הכי אוברייטד בתולדות המדינה הזאת.

במהלך השנים שלו בנבחרת הוא לא נתן משחק אחד יותר מסביר וברוב המכריע של המשחקים הוא היה חלש.

אני רואה הרבה משחקים של מיורקה בשנים האחרונות ובאמת שאני לא מבין איך נותנים לו לשחק. הוא מחרב להם משחקים על ימין ועל שמאל ויש לו חלק נכבד בכמעט כל גול שהוא סופג.

הגול שהוא ספג אתמול הוא שערורייה. אין לי ספק שכל אחד מהמגיבים כאן היה עוצר את הכדור שנבעט בעוצמה של 1 קמ"ש ואיכשהוא הצליח להגיע לשער.

אני גם ממש לא מתלהב משתי העצירות שלו אחר כך. אם הוא היה חוטף גול מהבעיטות האלה זה היה אשמתו הישירה גם כן. בעיטות שכל שוער מליגה א' ומעלה היה לוקח.

רומן 8 בספטמבר 2012

מסכים עם כל מילה, עשה קריירה בזכות השיער שלו, את השאר אתמול מוטי מוזנח מהשכונה שלי היה לוקח עם הרגל, עם מלבורו אדום בפה.

רומן 8 בספטמבר 2012

*שאר=שער

ניתאי 8 בספטמבר 2012

כי זה לחפש את השקל מתחת לפנס.
הבעיה היא לא בגול שחטפנו (כן, היה באשמת דודו) אלא בזה ששיחקנו מול נבחרת חלשה והיינו יותר חלשים מהם. וזה בעיקר בגלל השיטה ובגלל השחקנים שנבחרו. וכשאתה מוריד את עצמך לרמת היריב, אז הכל תלוי במזל, ואז או שהכדור ייכנס או שלא.

רומן 9 בספטמבר 2012

מה שאתה אומר זה כמובן נכון, אבל מה זה קשור?
מדברים פה על זה שדודו אוואט הוא שוער פח זבל.
אפס מאופס, לא אטלת לא ממתקם טוב, סתם פוזאיסט ובנוסף לזה גם נוכל(תיזכרו בבזיון באירלנד)

אמיר 8 בספטמבר 2012

כל אוהדי מכבי/חיפה אתמול היו בהרכב שלושה!! שחקנים ממכבי, זיו טיבי ואלברמן, לא ראיתי אותם נותנים משהו לנבחרת!!
מעבר לזה היה שם גם שפוינגין (לא זכור לי שהוא שיחק בהפועל) וחמד שהיה בחיפה בכלל.
די לבלבל את המח על שחקני הפועל ואהבת גוטמן אליהם. הוא המאמן וצריך לשחק עם מי שהוא מאמין בו ומי שהוא חושב שמבין הכי טוב את המשחק שהוא מנסה להעביר לשחקנים.
אולי הבעיה היא דווקא ביתר המכביסטים בהרכב שכנראה לא יודעים כדורגל? אולי הבעיה היא הרבה יותר עמוקה שאנחנו פשוט גרועים
בכדורגל.
מה שבטוח הבעיה היא לא ורמוט ונאתכו (שבאמת היו מהטובים יותר אתמול) ובטוח שלא שכטר, כי החלוצים האחרים באופציות כמו כל חלוצי ליגת העל שמגיעים למשחקים באירופה ומחמיצים (אבו חצירה וסבע) וגם לא טוטו תמוז שלא שיחק בתקופה האחרונה. שכטר לפחות התאמן באירופה ויש לו תכונות שאין לאף חלוץ אחר בישראל

MG 8 בספטמבר 2012

ההבדל הוא שרק שחקני הפועל ת"א נכנסים להרכב למרות שלא משחקים באופן קבוע.

raul 8 בספטמבר 2012

אני חושב שכל ההתעסקות הזאת סביב הקלות שבה גוטמן נותן את חולצת ההרכב לשחקני הפועל היא מוגזמת ואף לא נכונה ברוב המקרים. נגד אזרבאייג'ן מתוך ארבעה-עשר השחקנים שלקחו חלק במשחק, ארבעה בלבד שיחקו או משחקים בהפועל. תוסיפו לכך את העובדה שאת עומר דמארי גוטמן לא אימן מעולם ונשארנו עם שלושה. רק לשם השוואה, מתוך ארבעת שחקני ההגנה אתמול שלושה ממכבי (בעבר או בהווה), כאשר אם בן חיים היה כשיר יכול להיות שכולה היתה מכביסטית. גם ממכבי חיפה שיחקו אתמול ארבעה שחקנים. אין מה לעשות, אלה שלוש הקבוצות הגדולות בארץ כיום ולא ניתן למנוע את הכללתם של שחקנים מהפועל, מכבי או חיפה בסגל.
ועכשיו לנושא היותר חשוב. הטענות לכך שגוטמן שמר חסד נעורים לורמוט ושכטר ונתן להם להישאר על המגרש אינן מוצדקות לחלוטין. שתי הפעולות החיוביות היחידות במחצית הראשונה באו מפריצות אישיות של ורמוט ושכטר מאגף ימין לאמצע. ורמוט אמנם נחשב קשר התקפי אבל מאז ומתמיד הוא היה יורד לקישור האחורי כדי להתחיל את ההתקפות. מי שהיה צריך לתפוס את המקום באמצע מאחורי החלוצים הוא מליקסון, כפי שעשה זהבי תחת גוטמן בהפועל או יוסי וחן עזרא אתמול אחרי שנכנסו. להאשים את הקישור בכך שחמד לא הגיע למצבים ומצד שני להגיד ששכטר לא עשה כלום ולעלות איתו בהרכב זו שערוריה, מראה על חוסר אובייקטיביות מוחלט.
צריך לזכור שהפועל של גוטמן, שכטר, ורמוט ונאתכו הציגה את הכדורגל הכי יפה בארץ בעשר השנים האחרונות אז עם קצת סבלנות גוטמן יבין את הטעויות מאתמול ונקבל כדורגל איכותי.

שבי כהן 8 בספטמבר 2012

לפסקה הראשונה בפוסט: בשנות ה- 80 שיחק בבית"ר (בימי ימק"א) שחקן בשם גורם אג'וייב. נדמה לי שהוא היה מאזרבייג'ן (אבל אני לא בטוח לגמרי).

מה שבטוח – הוא היה מוסלמי והוא היה שחקן אהוב ביציעים (היו ימים אחרים בירושלים של פעם…). זכור לי שביום גשום במיוחד הוא הבקיע שער מאיזה 35 מטר! אבל הייתי ילד, אז בטח יתתברר לי שזה היה איזה דרדלה מקו ה- 16 … או שזה בכלל היה יורי טראסוב (ומי שיודע – שלא יהרוס לי את הזיכרון! תודה…)

תומר חרוב 8 בספטמבר 2012

היה גם את דנאייב מבית"ר תל אביב.

ארצי 8 בספטמבר 2012

טקסט ממש ממש טוב. כל הכבוד דה באזר וערוץ הספורט.

טל 12 8 בספטמבר 2012

יש לנו שחקנים יצרתיים ומוכשרים.הבעיה העיקרית לדעתי – שחקנים לא בכושר.לא מספיק חדים.שכטר למשל עבר את השחקן שלו די בקלות ויכל לכבוש גם ורמוט יכל לתת גול,אבל שאתה לא משחק כמעט ככה זה נראה.

לגבי קצב המשחק הסבלני. אני חושב שזה היה נכון לשחק בצורה כזו עד השער שלנו אבל אז היה צריך להגיב למאמן שלהם,לדעתי,ולעבור להתקפות מתפרצות ומהירות!

אם היינו מוכנים טוב לשינוי סגנון המשחק אני מאמין שהיינו נותנים את השני.

אני מאד מעריך את גוטמן על המערך שלו עם שני החלוצים, במשחק חוץ.היו מספיק שחקנים יצרתיים בהרכב לדעתי,כדי לאפשר לנו לנצח את המשחק.(מה שלא היה בעבר הקרוב במשחקי החוץ של הנבחרת)אבל שוב,אם אין לך שחקנים בכושר אתה בבעייה.

מי כן בכושר? אני שואל כי אני באמת לא יודע אם יש לנו נכון לעכשיו שחקנים אחרים שמשחקים מספיק וטוב.

ליאור 8 בספטמבר 2012

מה שמפחיד זה לא מה שראינו אתמול (חלקנו לפחות. אני העדפתי לשחק בגיים-בוי…). מה שמפחיד זו המגמה.

לפני 4-5 שנים עדיין היינו נבחרת דרג ג' באירופה אבל אז היינו מנצחים נבחרות כמו אזרבייג'ן בלי שום בעיה. נבחרות כמו קפריסין, אלבניה, ליטא – היינו מנצחים. בקושי, אבל מנצחים. מאז אנחנו רושמים סדרה של תוצאות מביכות מול נבחרות כמו אזרבייג'ן ולטביה. וזה לא שהדור הנוכחי פחות טוב מהדור שהיה לגרנט. לדעתי הוא יותר טוב (חוץ מההגנה). הנקודה היא שכל הנבחרות שפעם היו דרג 4-5 נמהצמאות בקו עליה. מונטנגרו כשהוקמה הייתה נבחרת די חובבנית ותראו איפה היא היום. לוקסמבורג הייתה נבחרת חובבנית לחלוטין ומאז היא מנצחת את שוויץ ואתמול כמעט מדהימה את פורטוגל. סלובקיה הגיעה למונדיאל ואפילו הדיחה את איטליה. צפון אירלנד משימה לפעמים תוצאות מרשימות, מדינה שהליגה בה חובבנית לחלוטין.

כולם מתקדמים – רק בישראל חץ ההתקדמות מורה לכיוון ההפוך. וזה הכי מפחיד, כי לא רחוק היום שאנחנו נסתכל בקנאה על נבחרות כמו אזרבייג'ן שעליהן אנחנו השחצנים כל כך אוהבים לצחוק.

רינטינטין 8 בספטמבר 2012

לא רק בורוביץ' שואל איפה אחמד סבע. גם טל בנין, המאמן של מכבי נתניה, שואל איפה אחמד סבע.

טור מביך ופופוליסטי, של מישהו שרואים שהכדורגל לא קשור אליו ושהוא לא קשור לכדורגל

גיסנו 8 בספטמבר 2012

בגדול אתה צודק אבל אני חושב שהגזמתם עם אלברמן וחמד. לפחות במכבי אלברמן עושה הרבה עבודה טובה בסגירות באמצע ומחלץ המון כדורים. נכון שהתרומה ההתקפית שלו לא תמיד גדולה אבל עם נאתכו כעושה משחק, וכשכיאל פצוע ואלמוג כהן רב עם מאמנים, הוא האופציה הטובה ביותר. זה גם מיותר לצבוע את העבר שלו בשחור בגלל שההווה פחות טוב. היכולת כיום לא מורידה מהיכולת שלו בעבר בבית"ר שהייתה מצויינת. לגבי חמד – הוא תמיד נותן את המקסימום, ואני לא מבין למה לזלזל במספרים שלו. להגיע יחסית משום מקום לקבוצה חדשה כזר שצריך להוכיח את עצמו ומיד להפוך לבועט הפנדלים הקבוע זה לא דבר של מה בכך. וגם לכבוש אותם בקור רוח בנסיבות האלה זה לא עניין של מה בכך. שלושת השערים שכבש העונה הם שערים של חלוץ מטרה טוב. וזה מה שהוא צריך להיות. הוא צריך קישור שיעזור לו.
עם כל ההבדל, כך את ליאו מסי בנבחרת ארגנטינה של מראדונה המאמן. שמת אותו מוקף בשחקנים לא מספיק טובים ושהוא צריך לעשות הכל לבד – מה הפלא שהוא נראה רע. ראיתי שני משחקים שלהם במהלך טיול בדרא"מ. מסי פשוט ניסה לעשות הכל לבד כי לא היה מי שיעזור לו, וכשבכל פעם תקפו אותו 4 מגינים ואף אחד לא מתפנה למסירה, מה אפשר לעשות? הפואנטה – קח את השחקן הכי טוב בעולם ושים אותו בקבוצה חלשה, גם הוא יהיה חלש בסוף. אז בטח ובטח כשאתה שם שחקנים לא רעים אבל רחוקים מהרמה הזאת, כמו בניון או חמד, ומקיף אותם בפיסחים, הם לא ייראו טוב. לשרוף (שוב) את כל מה שהם עשו בגלל משחק אחד כזה זה פשוט לא הוגן.

אגב בניון, כשרפאלוב פצוע, אני לא רואה סיבה שהוא לא יעלה בהרכב. הבעיה היא שמאז הצמד ההוא נגד שוויץ לפני 8 שנים בערך כולם מצפים שהוא יעשה הכל לבד. בניון על כל מעלותיו מעולם לא היה שחקן מוביל באמת. הוא הבין את מקומו כשחקן משלים מצויין ובגלל זה הגיע לאן שהגיע. צריך להבין שהוא לא יכול לסחוב את הנבחרת לבד, אבל שעדיין יש לו יותר כדורגל ברגליים מלרוב הקשרים ה"כ"כ מוכשרים" שיש לנו.

מסכים בעיקר עם מה שאמרת על הפועל ת"א. ההתעקשות על ידין במשחקי ההכנה זעקה את זה לשמיים. ההתעקשות על שכטר ו-ורמוט זועקת גם. ואני בטוח שגם זהבי היה עולה לצד נאתכו אם זה היה נכון. לשלוף ככתב הגנה את העובדה שיש 4 שחקני מכבי ת"א בסגל (ולהחשיב שם גם את שפונגין) זו סתם דמגוגיה. טיבי בסגל בשל יכולתו בק"ש שנה שעברה, זיו הוא ברירת מחדל (כי טוואטחה יותר טוב התקפית אבל עושה אפילו יותר חורים בהגנה), על אלברמן כבר כתבתי, שפונגין כבר 3 שנים נראה לי בקפריסין ומציג יכולת טובה, וראדי גם בסגל בצדק (בעיקר בזכות העונה המצויינת שלו בסכנין שנה שעברה). לכל אחד מהשחקנים האלה יש יותר מקום בסגל מלגל שיש, זה בטוח.

לגבי החלוצים – טוטו תמוז יכול להיות טוב. הוא פשוט לא רוצה אף פעם להיות באמת טוב. הוא מבחינתי מסמל את כל מה שרע בהתנהלות של כדורגלן ישראלי – 2 משחקים טובים + מחמאות בעיתון והוא עשה את שלו לשנה הקרובה. דמארי ובן שהר – הראשון זה בשביל לוזון, השני זה בשביל גוטמן, ולשניהם אין מקום. אני לא מבין למה הזלזול בעדן בן בסט אגב. שחקן הרכב בליגה הצרפתית בקבוצה שגם ככה בקושי כובשת. אז המספרים טעוני שיפור, אבל הוא עשה התקדמות אדירה שאין אף אחד בנבחרת מלבד נאתכו וחמד שיכול להתגאות במעמד דומה.

בשורה התחתונה, אין לנו הגנה טובה, וההתקפה והקישור שלנו לא טובים כמו שהיינו רוצים להאמין, וגם המאמן כנראה לא כזה מבריק כמו שחשבנו (לא שמאמן טוב באמת היה עושה פה משהו…ניסינו את זה ובמקום ללמוד ממנו הברחנו אותו). אנחנו פשוט חלשים. זה עדיין לא תירוץ לא לנצח קבוצה שמדורגת מתחתינו אמנם בחוץ אבל במגרש לא קשה מדי. אנחנו חלשים ולעולם נהיה, רק בגלל שאנחנו מסרבים להבין עד כמה. מי שלא יודע שהוא חלש, לא ירצה להשתפר לעולם.

יאסר 8 בספטמבר 2012

אדוני יואב בורוביץ'
תאמין לי שכל מא שאמרת וכבתבת בדעה שלך זה האמת והנכון כי כל מאמן בא לנבחרת הוא רק מזמין את הלגיונרים שהם בקושי רואים דשא לא רק מוגרבי ודודו ביטון וכו . גם את בלם קרית שמונה סאלח חסארמה למא לא הזמין למרות גילו המבוגר הוא יותר טוב מדין מורי ויש עוד שחקנים שהם טובים יותר מאלה שמשחקים ביציעים שבגרמניה ואנגליה.

MG 8 בספטמבר 2012

אני רוצה להזכיר לכולם רק דבר אחד.
שוויץ פתחו קמפיין עם הפסד ביתי ללוכסמבורג וסיימו מקום ראשון בבית.
מה אני אומר בזה? שנפגש אחרי ההפבד בשלישי ונדבר.

יניב 8 בספטמבר 2012

כתבה טיפשית של כתב טיפש…
בוא נסקור את ביצועי אזרבייג'אן בקמפיין הקודם שלהם, במשחקי הבית:
אזרבייג'אן – טורקיה 0:1
אזרבייג'אן – בלגיה 1:1
אזרבייג'אן – גרמניה 3:1
כשכתב מתחיל כתבה בכמה אזרבייג'אן חוטפת תבוסות על ימין ועל שמאל ולא בודק את ההתקדמות שלה במיוחד בקמפיין האחרון, אז אין לי חשק לקרוא את ההמשך, ויש לי חשק להשאיר תגובה…

איפה היתה לפני המשחק 8 בספטמבר 2012

בהצלחה לנבחרת מי שלא שיחק היה מאד חסר

ברנש 9 בספטמבר 2012

מסכים איתך פחות או יותר על הכל.
השחקנים שציינת לא מתאימים להרכבל של הנבחרת, אולי לסגל כמחליפים שיכולים לתת הברקה לגול (שכטר, ורמוט..)
לאלברמן באמת אין מקום בנבחרת.

נאתכו אכן צריך לשחק יותר קדימה במרכז המגרש כדי לנווט את המשחק משם כמו שברקוביץ' היה עושה. נגד נבחרות חזקות צריך לשים 2 קשרים אחוריים הגנתיים ולשחק עם חלוץ אחד (כרגע לחמד מגיע, כל השאר לא בכושר הבקעה) כשנאתכו משחק בין הקשרים האחוריים לחלוץ ולקשרים הקיצוניים. נאתכו אמנם לא גולר גדול כמו קשרים התקפיים (למרות שגם את זה הוא עושה לפעמים) אבל היכולת שלו היא במסירות לגולים ובמסירות בכללי שמארגנות את משחק ההתקפה.
עם קשרים תוקפים בצדדים (2 מהם) כמו רפאלוב שנמצא בכושר מעולה וחבל שנפצע, חן עזרא שנמצא בתקופה טובה וגם בניון שעדיין לא אמר את המילה האחרונה, אפשר להשיג דברים יפים. מאחורה צריכים להיות כיאל שעושה הגנה טובה באמצע וגם יכול לעזור בהתקפה ויודע למסור, וקשר הגנתי נוסף יכול להיות אלמוג כהן בגלל הקשיחות ועצירת התקפות נגד או קשר אחורי אחר אבל אני לא רואה מישהו אחר טוב.
כשמשחקים נגד נבחרות חלשות אפשר לשחק עם קשר אחורי אחד ונאתכו יעזור קצת יותר להגנה ו-2 חלוצים.
אי אפשר לשכוח את ההגנה, צודק לגבי טוואטחה שצריך לשחק, גם בצד השני יש שחקנים בתקופה טובה כמו גבאי שצריכים לשחק לדעתי.
מבחינת בלמים לצערי אני כמעט ולא מוצא פתרונות טובים שאפשר לסמוך עליהם ולדעת שלא יהיו חורים באמצע.
אם יש לך פתרון לזה יהיה מעניין לשמוע…

gogo 9 בספטמבר 2012

בורוביץ',
גילי ורמוט אמנם בשישי היה חלש מאוד אבל להגיד שהוא לא משחק?
שיחק ועוד איך, 3 פעמים בהרכב של קייזקסלאוטרן העונה מתוך 4 משחקים .
היה גם מעולה במשחקים האלה והבולט ביותר במשחקי ההכנה של הנבחרת תחת גוטמן.
הפועל? מי חוץ מורמוט , נאתכו ושכטר מהפועל ת"א?
איזה מאמן היה משאיר את נאתכו מחוץ להרכב? שחקן שאין לו מתחרים בכלל על חולצת ההרכב.
כתבה חלשה מאוד.

Comments closed