אולד-סקול

 

אתמול עשיתי משמרת ערב בעבודה אז פספסתי את הדרבי של מרסיסייד (לא אובדן גדול לאוהד ליברפול כמוני שהיום בעיקר מרגיש resentment כלפי קבוצתו), את צ'לסי-יוניטד (אובדן גדול מאוד. אין כמעט משחק כדורגל כיום בעולם שמעניין אותי כמו המצ'-אפ הזה), וגם כמה משחקי פוטבול בשידור חי (הקטלתי איגלס-פאלקונס וקאובויס-ג'איינטס שראיתי אתמול בלילה מאוחר והבוקר).

אבל פספסתי דבר נוסף, שבאופן רגיל כלל לא הייתי מזהה בו פספוס: מכבי תל אביב-מכבי ראשל"צ בכדורסל.

דקות ספורות לפני המשחק שאל אותי עמית לעבודה, עורך בכיר בדה מארקר ואוהד מכבי ראשון שרוף, כאשר הוא כבר באוטו בדרכו הביתה, אם כדאי לעצור בנוקיה למשחק. אמרתי לו שחבל על הזמן. הוא אמר שהוא מתלבט ונראה היה שהוא הולך הביתה. בערך שעה וחצי לאחר מכן חבר אחר לעבודה אומר לי, "בוא'נה, אתה יודע מה קורה עם מכבי ראשון, נותנת בראש למכבי".

הופתעתי. ובעיקר הצטערתי על כך שהמלצתי לחבר לוותר על המשחק. כמה הזדמויות אמיתיות יש לאוהד מכבי ראשון לשמוח.

לשמחתי, היום בבוקר הוא ראה אותי בעבודה ואמר לי שהוא לא הקשיב לי. "אף פעם לא צריך להקשיב לי", השבתי.

*

עדיין לא ראיתי את המשחק בין מכבי לראשון (ואני גם לא אראה אותו. מבחינתי, ספורט שלא בשידור חי וכשיודעים את התוצאה הוא כמעט לגמרי מיותר, גם אם היה משחק ענק). אבל כן ראיתי שאדריאן יוטר כיכב עם 22 נקודות ו-9 ריבאונדים. לא הופתעתי. בכל פעם שראיתי את יוטר במגרשים בשנים האחרונות התלהבתי. כי הוא סנטר אמיתי! אין כמעט כאלה היום. סנטר שמשחק עם הגב לסל, עם כוח ו-moves של סנטר.

יוטר כבר שיחק בליגה השניה בלב השרון ובהפועל תל אביב, ולדעתי אין מצב שהוא משתכר בראשון יותר מ-100-120 אלף דולר לעונה מקסימום. ועדיין הוא עשה בית ספר לגבוהים של מכבי, שחלקם משתכרים כ-700 אלף דולר.

אגב, יצא לי גם פעם לדבר איתו אחרי משחק וגיליתי טיפוס חייכני, מאוד נחמד וצנוע. בוגר מכללת הופסטרה הקטנה- אולי עוד סיבה מדוע אין לו אגו.

באמריקה, שחקנים כמו יוטר- 2.00.5 מ', כבד ובלי אתלטיות יוצאת דופן, ובעיקר כאשר הם מגיעים מקולג' קטן- הם אלמונים מוחלטים.

אבל בישראל, שחקן כמוהו- עם הכשרון ההתקפי, המחויבות, והכוח הפיזי- הוא מצרך די נדיר.

מן הסתם זה מביך ששחקן של שני מטר שולט מתחת לסלים במשך תקופה כל כך ארוכה בליגה שלנו. אבל זה הכדורסל כאן, של גארדים ופורוורדים (מרביתם כמובן אינם מספיק איכותיים). גבוהים ישראלים לא קיימים כבר שנים וגם מרבית הזרים הגבוהים לא מספיק טובים. בסביבה כזו אדריאן יוטר הוא נס.

ואני בעיקר אוהב את אלמנט האולד-סקול בכדורסל שלו. הוא אפילו מזכיר לי קצת את לבאן מרסר.

 

 

 

תום לב?
יומן האליפות של הג'איינטס: התקף לב

30 Comments

כוכב עליון 29 באוקטובר 2012

התמונה היא דווקא של ג'וליאן רייט, עוד שחקן שלא ברור מה הוא עושה פה. בכל אופן, ראשון אתמול עם 3 זרים שיחקה כדורסל אינטילגנטי ויפה, הפועל ת"א עם 5 ישראלים עושה מהפך מול אשקלון. בעולם נטול אינטרס של קבוצה אחת בלבד, ככה אמורה להראות הליגה שלנו.

אזי 29 באוקטובר 2012

ושוב לא נותר לי אלא לתהות למה זה לא המצב, ואיך מכבי תל אביב מפריעה להפועל לנצח עם חמישיה ישראלית ולראשון לנצח אותה עם שלושה זרים.
בעלי הקבוצות בארץ פחדנים, ומפילים את זה על מכבי.

כוכב עליון 29 באוקטובר 2012

אתה יודע מה? נניח שאתה צודק, בגלל שהיו"רים פה פחדנים או מחפשים שחקנים זולים יותר בחו"ל יש לכפות עליהם 3 זרים. למכבי, שאין לה שום קשר לליגה הזאת יותר לשחק עם 8 זרים או כמה שצריכים כדי לזכות ביורוליג.

תולעת 29 באוקטובר 2012

למה למכבי אין שום קשר לליגה הזאת?

אזי 29 באוקטובר 2012

אבל עזוב רגע את מכבי, שמנסה להיות כמה רמות מעל הליגה.
עבור רוב קבוצות הליגה, המטרה היא להגיע לגמר האליפות (איך שלא קוראים לה השנה).
זה ברור לחלוטין שאפשר לעשות את זה עם מחצית מהזרים שיש בליגה.
למה הקבוצות לא עושות את זה.
אני לא יודע אם זה יחסוך כסף (בגלל הנושא הלא ברור של מיסוי הזרים), אבל הטענה אומרת שקהל יותר מתחבר לישראלים, אז בטח שמכרטיסים ומינויים הם ירוויחו יותר.
לא מבין..
יש משהו שאני מפספס…

אדום עולה 29 באוקטובר 2012

זו לא באמת הבעיה של מכבי, במקרה הזה אין קשר.
מאמנים ישראליים הם פחדנים ומעדיפים זרים על פני ישראליים.
בתקציב נתון אם ניתן להרכיב קבוצה טובה יותר עם פחות זרים ממה שהחוק מתיר אין סיבה להביא בכוח זרים.

אולי השנה נראה שינוי במגמה .

העניין הוא שהליגה בכדורסל היא שעמום אחד גדול עד הפיינל פור, הפועל וראשון מחוברות יותר כרגע וזה גונב להם קצת יתרון, עד אפריל הכל ישתנה ואז אולי נדבר אחרת במודל הזרים VS ישראלים.

אזי 29 באוקטובר 2012

תשמע, אנחנו כל הזמן מסכימים, זה לא יתכן הדבר הזה.
מזל ששבוע הבא דרבי… :)

תולעת 29 באוקטובר 2012

שישה ישראלים. שכחת את מוסינזון.

עומר ה 29 באוקטובר 2012

:) גדול

תומאס נוימן 29 באוקטובר 2012

זה לא מצחיק. מי שעקב אחר המבטים שלו אתמול אחרי שיצא ב-5 עבירות הבין מייד שהוא עשה בכוונה

יונתן 29 באוקטובר 2012

במיוחד בשבילך תולעת – התגובה של גילי בפייסבוק לאוהד אשקלון שתהה לגבי אותן עברות.
תקראי, נסי להפנים שהספורט שלנו היה נראה הרבה יותר טוב עם עוד ספורטאים כמו גילי ותזחלי בחזרה מתחת לסלע הצהוב שלך.

"אתה צודק ב100% שאני צריך להתנצל
וגם עשיתי זאת, בפני חברי לקבוצה, ובפני המאמן שלי, על-כך שעזרתי להם הערב בבושידו ולא בכדורסל, ושעכשיו יכה בי ברק
סלע, אם עשיתי את העברה הרביעית והחמישית ״בכוונה״. גם על הראשונות אני יכול לפתוח איתך דיון,אך קח בחשבון, שבכדורסל מותר לעשות עברה או שתיים לעצור מומנטום וכו׳
עובדה שכל פעם שנכנסתי, זה העיר את הקבוצה ומחקנו פיגור, שלא לדבר על לדחוף את החברה המצויינים שלנו מהספסל לאורך כמעט 40ד.
מקווה שאצליח לעזור לנצחון ביום שני הבא מול נתניה, ולהביא את אותה כוונה אמתית בדיוק, רק עם ביצוע יותר מדוייק בלשון המעטה.
האמן לי שאני בעניין לגמרי של לבוא ליידי ביטוי מבלי לעשות עברות שטותיות, ולהחזיר בעשרת מונים לעדי אזולאי, שנתן לי הזדמנות, לשחקנים שכרגע אני נושם שותה ואוכל איתם, והם המשפחה שלי, וליור המתקמבק והבלתי נלאה.
אז לסיכום, אף אחד לא רוצה לרדת בסוף היום מובס, וגם אם אמא שלי היתה משחקת נגדי היום, הייתי רוצה לדפוק לה דאנק בפנים.
למה?
כי שעולים לפרקט, רוצים לנצח.
פשוט.
אתה חייב להפנים שזה לא סותר שהיתה קבוצה אחת שניצחה היום, וזה לא אנחנו. גם לה מגיע קרדיט.
את ההפקת לקחים שלנו, אנחנו כבר נעשה כקבוצה.
בשביל זה יש הנהלה/צוות מקצועי/שחקנים.
לכם בתור אוהדים מסורים, מגיע ניצחון בייד.
עכשיו התחושה המסריחה אחרי הפסד, היא אותה תחושה והיא לא משתנה לעולם, ומסתבר ששניינו חולקים אותה כרגע.
במידה ואני שומע מצידך קולות של נתתי משחק בחינם, בשם השורשים האדומים שלי לכאורה, ברם אחד מאיתנו מתבלבל, וזה בטח לא אני.
מחמיאה לי המחשבה שיש באפשרותי להכריע ולשבש משחק בשתיים וקצת דקות, אך עדיין אני חייב לכתוב לך.
צא מזה.
מה שאתה חושב שקרה, לא באמת קרה.
הייתי אובר מוטיבייטד, אובר פסטיבל שהיה שם, אובר 2567 אנשים שהיה לי הכבוד להגיד להם שלום אחרי המון זמן, ובבירור- אובר עברות."

יונתן 29 באוקטובר 2012

והמשך לא פחות חשוב:

היה לי מאוד קשה עם העובדה שקהל האוהדים של אשקלון קרא קריאות גזעניות כנגד הישראלים ערבים שישבו בקהל האדום, שמצידו לא נשאר חייב וקרא לקהל הכחול מאשקלון- שייפלו עליכם קסמים.
אני סבור שאתה ואני בתור אזרחי מדינת ישראל, אתה יו״ר חוג האוהדים של אשקלון, ולי בתור שחקן כדורסל בליגת העל כרגע, יש אחריות לגנות מקרים מזוויעים שכאלו.
אנחנו פוגשים את הגזענות כל יום, וכולם כבר אדישים לזה.
גזענות כנגד נשים, גזענות כנגד ערבים, צ׳רקסים, ליברים, קונגלזים, וגזענות כנגד כל מי שהוא לא אנחנו.
גזענות נגד הומואים ולסביות, גזענות כנגד אתיופים, סינים, וגזענות כללית כלפי בני50+ שאף אחד לא חושב שהם מספיק טובים בכדי להכנס למעגל העבודה.
אני אוהב את המדינה שלי, ואני שואף אחד לא יחטוף גראדים, וכן תהייה תקופה של עדנה, בה אזרחי המדינה הערבים יוכלו להגיע לצפות במשחק כדורסל מבלי שיותקפו מילולית על בסיס הגזע שלהם.
השינוי מתחיל בנו גבר, ביום יום.
בשביל שאנו פוסעים,אנחנו נכרות את הענף שאנחנו יושבים עליו, מהר יותר מאשר הטילים של החיזבלה/חמאס/אירן, ימטירו עלינו.
אולי מתאים לחברה המוקיונים שמנהלים את המדינה שנריב אחד עם השני, ושלא נשים לב שאנחנו רק שוקעים בבוץ של עצמנו, כחברה משוסעת שרק מתרחקת אחד מהשני, איש לרעהו, המרכז מהפריפרייה, והפריפרייה מהמרכז.
העשיר מתעשר, והעני נהייה עני יותר.
כולם מושחטים סביבנו, ואנחנו עסוקים בלהכות איש את רעהו.
אוהב אותך אח יקר, ולסיום סיומת, אם מעשי או דברי גרמו עוול למישהוא.
אני מתנצל למפרע, ומאחל רק טוב, ושיהיו בשורות טובות, וניצחונות כמו חול שעל שפת החוף((: ((:

משה 29 באוקטובר 2012

גילי מוסינזון אינטיליגנט ורהוט, חבל שהוא לא יודע להפריד בין האהדה שלו להפועל לנאמנות למקום העבודה הנוכחי שלו. מה שהוא עשה אתמול זה חומר למודיעין אזרחי ואני לא אוהד מכבי או אשקלון.
אני מקווה שאין לך כוונה להתיש אותי עכשיו בכרך שלם של חסמבה ושודדי הסוסים כדי לסתור את זה.

אזי 29 באוקטובר 2012

נפלא.
אני פרסמתי תמונות מהטיול האחרון לחו"ל.

תולעת 29 באוקטובר 2012

וואו. מרתק. אין ספק שמוסינזון הוא איש הפועל אמיתי. כמה צדקנות ומוסרנות ואפס מודעות עצמית אמיתית. במקום להתנצל על זה שהסריח את הפרקט, בייש את האוהדים ואת הקבוצה שלו (זאת אשקלון שמשלמת לו שכר, להזכירך) והתנהג באופן לא ספורטיבי – הוא תוקף את הקהל של אשקלון כי הם לא עומדים בסטנדרטים המוסריים של מוסינזון (זה מהתשדירים של אלדד יניב, כן?).

אתה באמת מרגיש שההופעה של מוסינזון הייתה הופעה של ספורטאי? שככה מתנהג מי שמקצועו ומהותו ספורט? נראה לי שאתה קצת אובר מפרגן לו.

יונתן 30 באוקטובר 2012

תולעת: הוא הרי פתח את ההודעה שלו בהתנצלות כוללת על הופעתו (לא נורא אם פספסת, זה פה מעלינו)אז לפחות תתני לבחור קצת קרדיט.

בקשר לספורטיביות שלו? כבר ראיתי הופעות יותר משכנעות של אתלטים אבל אני לא ממהר לשפוט מישהו שלא שיחק כדורסל שנתיים ונקרא לפרקט יום אחרי האימון הראשון שלו. בוודאי ובוודאי אם הסיבה לקטילתו היא זה שהוא פעם לבש אדום

תולעת 30 באוקטובר 2012

התנצל בפני חבריו לקבוצה ובפני המאמן, לא חלילה בפני האוהדים.
ברור שהסיבה היחידה שאני בזה לו היא כי הוא לבש אדום. במיוחד כשהוא משחק כבר בקבוצה אחרת.

גל דגון 29 באוקטובר 2012

"נסי להפנים שהספורט שלנו היה נראה הרבה יותר טוב עם עוד ספורטאים כמו גילי ותזחלי בחזרה מתחת לסלע הצהוב שלך."

תגובת השנה.

הצחיק אותי כ"כ שאתה טוען שתולעת אוהדת מכבי, שלרגע פיספסתי את הקטע על "ספורטאים כמו גילי." ענק.

יואב בורוביץ' 29 באוקטובר 2012

וואלה, חיפשתי תמונה באישור של יוטר (ולא מצאתי). סליחה על הבלבול. אגב, הופתעתי מאוד גם ששחקן כמו ג'וליאן רייט (זוכר אותו בחמישיה של ניו אורלינס ליד כריס פול ודייויד ווסט) הגיע לראשון. כל הכבוד לקבוצה ולאפי (המאמן הטוב בארץ למעט דייויד בלאט). וגם ווילי וורן זה כנראה שיחוק (כוכב מכללות באוקלהומה ליד בלייק גריפין ומי שרבים חשבו שייבחר בלוטרי). אבל מכל השחקנים הללו, אולי אדריאן יוטר הכי טוב.

אזי 29 באוקטובר 2012

לא יודע אם אפשר לקרוא לאפי המאמן הכי טוב בארץ למעט דיוויד בלאט.
אפי הוא מאמן של אנדרדוגים. הוא לא יודע להצליח באמת, הוא יודע לבוא מלמטה.
כשאימן במכבי, לא רק שמכבי היתה באחוז ההפסדים הכי גבוה שלה מאז היוונים המציאו את הסטטיסטיקה, אלא גם שקנה שחקנים כמעט ורק מתוך הליגה.

אדום עולה 29 באוקטובר 2012

הקדנציה של אפי במכבי מזכירה את מה שעובר על עטר.
מאמן שמגיע להזדמנות חייו לא מוכן, לא מבין את הסיטואציה ומתעקש לעבוד עם צוות לא מנוסה, אני זוכר שאפי הביא איתו עוזר מאמן צעיר ולא קשור .
והכי חשוב הפחד מלקחת זרים שהוא לא מכיר גרם לו באמת להביא זרים בינוניים מהליגה הישראלית.

פרננדס 29 באוקטובר 2012

זאת כוחה של המשכיות. גם בהפועל ת"א כמובן

איציק 29 באוקטובר 2012

אפי הוציא מים מהברך עם קבוצה שעשתה הרבה ממה שהיא עושה בדרך-כלל וכול הכבוד לה. מכבי היתה פח, וזה קורה, ולא מוריד כהו זה מההישיג של מכבי. נראה את ראשון בהמשך וכמו שאני מכיר את אפי, הם יהיו בסדר, אבל משחקים כמו אתמול יהיה קשה להציג כל שבוע. עדין בעשרה משחקים בין מכבי לראשון לא הרבה היו שמים על יותר משני נצחונות לראשון. נניח אחד נצחו, אז לא יותר מאחד, מתשע הנותרים. גם ירושלים נתנה אקסטרה מול מכבי ושבוע לאחר-מכן, פח (בלי להוריד מההישג של הפועל תל-אביב). יוטר הוא טוב ויודע את העבודה אבל מול גבוהים אירופאיים הוא לא מספיק גבוה, וגם מול הגבוהים של מכבי, לא כל יום חג.
אם לסכם, זה קרה, זה יקרה, אבל להסיק מכך שיוטר מתאים לרמות הגבוהות של אירופה, או מתאים אפילו למכבי זו טעות. עם הגובה שלו הוא צריך להיות 4, ואת זה הוא לא יודע כיוון שהוא 5 בגוף של 4. עדיף 3 בגוף של 4 מאשר 5 בגוף של 4.

כוכב עליון 29 באוקטובר 2012

אתה באמת חושב שליוטר אין מקום בקבוצות כמו שאלון, פרוקול הארום ובאמברג? קבוצות יורוליג לגיטימיות..אני חושב שכן.לא כל שחקן צריך ללכת לצסק"א מוסקבה, ברצלונה או מכבי ת"א

עומר ה 29 באוקטובר 2012

יוטר מסיים העונה את השנה החמישית שלו בישראל. זה אומר שמשנה הבאה קבוצות ישראליות יצטרכו לשלם עליו מס כמו על שחקן ישראלי (מתי כבר לעזאזל ישנו את העיוות מס המטורף הזה), מה שאומר שהוא יהיה הרבה יותר יקר.
בקיצור, בשנה הבאה הוא יהיה במדינה אחרת באירופה. לדעתי זה יהיה בקבוצה הרבה יותר גדולה מראשון. אין לי ספק שיש לו מקום בקבוצות יורוליג מהדרג הנמוך. אולי אפילו מהבינוני כמו סיינה, הטורקיות, או האחרות

משה 29 באוקטובר 2012

נראה לי שלפרוקול הארום כדאי להתאחד(אם הם עדיין בחיים) ואז לבחון את היכולות הקוליות שלו לפני שמחתימים אותו. אולי בהמשך הם יעשו עליו טרייד עם המודי בלוז.

איציק 29 באוקטובר 2012

אולי לקבוצות בדרג שציינת כן, אך זה הרף העליון.

trailblazer 30 באוקטובר 2012

איציק,הערה קטנה: אני תמיד נהנה לקרוא את התגובות שלך,רואים שיש לך הרבה ידע ואהבה למשחק,אז הייתי שמח אם היית משאיר בחוץ ביטויים כמו "פח",זה מתאים יותר לטוקבקיסטים בONE.

איציק 30 באוקטובר 2012

מסכים

ד"ר א 30 באוקטובר 2012

קודם כל – פרוקול הארום זו הברקה!

שנית, ראשון נתנה משׂחק ענק. מכבי לא הגיעה לאולם בכלל.
הגדיל לעשׂות מורן רוט, שסידר לעצמו כמה שבועות על הספסל בשלוש שלשות חסרות הגיון, האחרונה כשהמחליף שלו כבר יושב על הפרקט.

שלישית, יוטר שׂחקן ענק, זה נכון. אבל איך אפשר להגיד שהוא שולט מתחת לסלים תקופה כל כך ארוכה, כשאנחנו בסך הכל בתחילת העונה השניה שלו בליגת העל?
מה קרה לקשר בין עיתונות לעובדות? הפך מיותר?

Comments closed