הכי חשוב במגרש

המשחק המרתק והאיכותי בין ניו יורק ג'איינטס (האלופה) לבין פיטסבורג סטילרס (אלופה פעמיים בעשור האחרון וקב' צמרת יציבה) לא הוכרע על ידי אחד משני הקוורטרבקים הנפלאים- איליי מאנינג ובן רות'ליסברגר- או על ידי אחת משתי ההגנות המעולות. גם אף ווייד-רסיבר או טייט אנד לא התעלה באופן קיצוני.

המשחק הוכרע על ידי הראנינג בק המחליף של הסטילרס, אייזק רדמן, שרץ ל-147 יארדים ב-26 נשיאות כדור (ממוצע של 5.7 יארד לנשיאה) והוסיף להם גם טאצ'דאון אחד.

בימים כתיקונם ראשארד מנדנהל הוא הבק הפותח של הסטילרס. אבל ראנינג בקס מרבים להיפצע. גם הקריירה שלהם בדרך כלל מתסיימת מהר יותר בהשוואה לעמדות אחרות. ראנינג בקס מעולים גם יכולים להגיע מכל מקום ואפילו לא להיבחר בדראפט. כמו אריאן פוסטר, אולי הראנינג הטוב בליגה בשלוש השנים האחרונות במדי היוסטון טקסאנס שלא היה בין 256 השחקנים שנבחרו בדראפט ב-2009 למרות ששיחק במכללת טנסי העצומה.

גם אייזק רדמן, ממכללת בואי סטייט האלומנית, לא נבחר בדראפט באותה שנה. בשנתו הראשונה הוא לא היה יותר משחקן אימונים של הסטילרס. מייק טומלין, המאמן המצוין, החליט לתת לו הזדמנות להיות ה-Goal line back לפני שנתיים. כלומר, ברדמן גדול המידות אמורים היו להשתמש רק במצבים שצריך בולדוזר שיחצוב שני יארדים בצמוד לאנדזון. בשנתו הראשונה הוא קיבל רק 52 נשיאות כדור (ב-16 משחקים) וצבר 247 יארדים בלבד. אלא שבגלל שהממוצע שלו היה טוב מאוד (4.8 יארדים לנשיאה) הוא קיבל כבר כמות כפולה של נשיאות בשנתו השניה- 110 בהן צבר 479 יארדים ושלושה טאצ'דאונס.

אלה לא מספרים של כוכב אבל זה מספיק טוב כדי שתהיה ראנינג בק מחליף של הסטילרס, כשלעצמו לא דבר של מה בכך.

1. כי הסטילרס קבוצה טובה מאוד.

2. כי בפיטסבורג מעריכים ריצה, כחלק מאתוס המשחק הנכון.

3. כי בפיט מעריכים קשיחות.

היום רדמן נתן לאוהדי הסטילרס הרבים את משחק חייו. 147 יארדים בניו יורק!- יותר מכפי שהשיג בחמישה משחקים כראנינג בק מחליף עד כה העונה (127 סה"כ).

מחד, זה אולי ממחיש את הפוטנציאל שגלום בבק הזה. מאידך, אולי מדובר בתצוגה חד פעמית. פוקס.

בכל מקרה, רדמן עשה לפיטסבורג ולי את המשחק הערב. היה זה הניצחון הכי חשוב של הסטילרס עד כה העונה וכזה שהמחיש לה שהיא בהחלט מסוגלת ללכת רחוק מאוד.

אבל מבחינתי כשאני רואה משחק כזה של רדמן, או בכלל תצוגת תכלית של ראנינג בק, אני מתמוגג כי בעיני אין כמעט דבר יפה יותר במשחק. כיום אני מעדיף לראות משחק עצום של ראנינג בק על כזה של קוורטרבק או ווייד רסיבר. אולי כי הדבר נדיר יותר. ואולי כי משחק ריצה מעולה תמיד מחזיר אותנו ליסודות של המשחק הנפלא הזה.

בגדול, זה נכון שלא תמיד ניתן לסמוך על ראנינג בק למשך הרבה שנים (למרות שיש לא מעט שבהחלט עושים זאת). נכון גם שכל ראנינג בק זניח (כמו רדמן למשל) יכול פתאום להתפוצץ ולחזור לאלמוניות ובינוניות. נכון גם שלא ניתן לחזות היטב יכולת של ראנינג בק מהקולג' למקצוענים. בכל מיני מובנים, התפקיד הזה יותר קל מהאחרים- כי שחקנים רבים מדי יכולים פתאום להפוך לראנינג בקס מצוינים.

אבל בכל מובן אחר זה תפקיד הכי קשה והכי חשוב במשחק.

כי אין עוד עמדה שכל כך נתונה לספיגת מהלומות. אין עוד שחקן שכל כך חשוב שלא יאבד את הכדור מידיו (ושמים אצלו את הכדור ביד הכי הרבה פעמים למעט הקוורטרבק, שכמעט אף פעם לא נדרש לרוץ איתו. לכן הכי קשה לשמור על הכדור לראנינג בק). ואין עוד שחקן שכל כך חשוב לטמפו ולשליטה של הקבוצה במגרש כמו הראנינג בק.

החבר'ה האלה לא רק רצים עם הכדור. פעמים רבות הם מתפקיד כווייד רסיברים לטווחים קצרים, והם כמובן גם נדרשים לחסום.

אבל הסיבה הכי חשובה לכך שהראנינג בק היא העמדה החשובה בשדה היא שהוא תלוי כמעט רק בעצמו.

כמובן שליכולת של האופנסיב ליין יש השפעה על משחק הריצה. אבל חוץ מזה, הראנינג בק תלוי ביכולת שלו בלבד.

הקוורטרבק לעומת זאת תלוי גם באופנסיב ליין (בצורה משמעותית בהרבה מזו של הראנינג-בק), גם בווייד רסיברים ובטייט אנדס (בצורה מאוד משמעותית) וגם בראנינג בק, שאם הוא מצוין הוא מאפשר לקוורטבק לפעול תחת פחות תשומת לב.

אצל הראנינג בק אין כמעט אף גורם שמפחית מתשומת הלב שהוא מקבל. הוא תלוי בליין שלו ובעיקר בעצמו.

לכן גם ב-NFL החדשה, של שיאי היארדים באוויר, קבוצה כמעט תמיד חייבת משחק ריצה וראנינג בק משובח כדי להגיע רחוק.

האם רדמן (ומנדנהל) יאפשרו זאת העונה לפיטסבורג?

 

 

 

 

יומן האליפות של הג'איינטס: ELI we have a problem
גזענות? למי אכפת

16 Comments

URLACHER 5 בנובמבר 2012

הייתי בטוח שזו השנה שפיטסבורג תיפול ושאחרי שנה שעברה הבנגלס אולי יתפסו את מקומם. אחרי הכל ביג בן פותח כל שנה בפציעה וגם כל ענייני האונס לכאורה עדיין לא נשכחו לגמרי. בכלל זה הרגיש כאילו הוא וטומלין הגיעו לשיא מוקדם מדי והם כבר שבעים אבל פתאום הם חזרו לחיים ואחרי הניצחון אתמול אני בהחלט יכול להגיד שהם יהיו משוכה קשה מאוד אבל אני מאמין שיעברו אותם. אולי ייקח משחק, אולי אפילו שניים אבל הסטילרס לא יתקרבו לגביע לומברדי השנה. דווקא בגלל שהם עדיין מבוססים על המשחק הישן ובגלל שביג בן הוא כבר ביג רק בגודל ופחות בזריקה או ביכולת.

מיקיג' 5 בנובמבר 2012

הסטילרס לקחה רק 2 תארים בעשור האחרון, של עונת 2005 (ניצחה את סיאטל של האסלבק בסופרבול תחת שיפוט לא הוגן באופן מחפיר) ועונת 2008 (את אריזונה של וונר בפיניש מהסרטים). את הסופרבול של עונת 2010 ששוחק בפברואר 2011) היא הפסידה (לפאקרס).

ניינר 5 בנובמבר 2012

כל מה שתיארת ממחיש עד כמה גדול היה אמיט סמית. פשוט קריירה בלתי נתפשת

austaldo 5 בנובמבר 2012

קודם כל תיקון – הסטילרס הם אכן קבוצת צמרת יציבה אבל הם זכו באליפות רק פעמיים בעשור האחרון: בעונת 2005 נגד סיאטל (ותודה לשופטים) ובעונת 2008 נגד אריזונה עם התפיסה המדהימה של סנטוניו הולמס. בעונת 2010 הם הפסידו בסופרבול לגרין-ביי.

שנית מה שאתה אומר ש RB תלוי רק בעצמו זה פשוט לא נכון. אף RB לא יכול באמת להשפיע על המישחק ולייצר יארדים בצורה קונסיסטנטית בלי קו קדמי שעובד בשבילו. ואגב, יש הרבה קבוצות שהקו הקדמי שלהם מעולה בהגנה על ה QB וגרוע בחסימות ל RB ולהפך. כל מה שאתה אומר על RB שיכול לבוא משום מקום ופתאום להצליח זה בדיוק בגלל הקו הקדמי – כשבקבוצה (כמו פיטסבורג למשל) הקו הקדמי מאומן ומוכן למישחק ריצה אז הרבה פעמים זה לא כל כך משנה מי ה RB. במשך שנים בדנוור ברונקוס של שנאהאן כל שנה התחלף ה RB והוא תמיד נתן עונות של 1000+ יארדים. כמובן שיש רצים יותר מוכשרים, יותר זריזים שרואים את החסימות יודעים לעשות קאט-בק בזמן ולהשיג הרבה יארדים או כאלה שמסוגלים לנער תאקלים ולהמשיך לרוץ אבל להגיד ש RB תלוי רק בעצמו זה קישקוש, תיסלח לי. אפילו בארי סאנדרס היה צריך את הסדק הקטן בשביל להתחיל לרוץ ולסחרר הגנות, ובארי סאנדרס יש רק אחד.

"a good offense always starts with a good offensive line" (ג'ון מאדן)

Tal 5 בנובמבר 2012

אל תשכח עוד רץ מחליף של הסטילרס- ג'ונתן דויר שרץ לשני משחקי 100+ רצופים לפני שנפצע. לדעתי זה מעיד יותר על הקבוצה מאשר על הרץ עצמו – פיטסבורג היא פשוט קבוצת ריצה מעולה- בגלל שיש להם הגנה טובה שנותנת הרבה הזדמנויות להתקפה, בגלל שיש להם ק"ב מעולה שמפזר את הגנת היריב על המגרש ויודע לחצוב דאונים ראשונים כשצריך, ובגלל שיש להם אופנסיב ליין פנטסטי שפותח חורים ומאפשר לביג בן להיות (כל שנה כמעט) הק"ב שמחזיק הכי הרבה זמן בכדור לפני השחרור.

בגלל הסיבות האלו, אני פחות מסכים עם הקביעה שלך שרץ בעיקר תלוי בעצמו. התפקיד היחיד בעיניי בפוטבול שתלוי בעיקר בעצמו הוא בועט.

ג'רמייקל רוג'רס 5 בנובמבר 2012

אני בדרך כלל נהנה מהסגנון המתהלהם שלך אבל לפחות תבדוק את העובדות שלך לפני שאתה מדפיס שגיאות.סטילרס אלופים רק פעמיים. פעם אחת עם טומלין.פעם אחת עם קאוור…
אין עמדה שלא תלוייה בעמדה שלפניה מאחוריה או מצדדיה.
רץ אחורי תלוי קודם כל בקווטרבק שייתן לו את הכדור.
בחוסמים שלו = קו התקפי וגם רסיברים.
נכון היו כמה יוצאים מהכלל אולי עשרה מתוך אלפים שהתעלו אבל זה אחוז מזערי.
ודווקא המשחק אתמול הוכיח אחרת ממה שאמרת-זה יותר הקבוצה מאשר האינדבידואל.

childish 5 בנובמבר 2012

באופן אישי אני לא מסכים עם הקביעה שראניג באק תלוי רק בעצמו פוטבול זה משחק כל כך מורכב שבשביל של כל שחקן יצליח הוא תלוי בקבוצה שלו. במקרה של רנינג באק הוא תלוי לחלוטין בקו ההתקפה שיפתחו לו חורים בטיט אנד ובוויד רסיברים שיבצעו חסימות וגם בקוטרבק טוב שההגנה לא תדע שרוב המהלכים הם ריצה. אפילו בועט תלוי בהתקפה שתשים אותו בטווח ריאלי ובסנפר ובמחזיק של הכדור

ג׳נובי 5 בנובמבר 2012

אם אין לך משחק מסירה וכל ההתקפה מבוססת על ריצה לא תוכל להגיע רחוק גם עם ר״ב מעולה. בהתקפה מה שמאפשר משחקים גדולים הוא האיזון בין המסירה לריצה.

zehu 5 בנובמבר 2012

קודם כל, ניצחון יפה לסטילרס.

יואב, כמו שאוסטלדו ואחרים כתבו לך, יש לך טעות קטנה (2 אליפויות לסטילרס) וטעות גדולה (RB תלוי בעצמו, הכי חשוב..).
יש כאן הרבה קוראים שמכירים פוטבול ולא מאתמול. יש כאן גם כותבים מצוינים בנושא. שווה לשמור על הרמה הטובה שיש כאן, ולא להתדרדר לרמה של פינות בנושא בידיעות ומעריב (הוא עוד קיים?)

אלון 5 בנובמבר 2012

אם כל רץ של הסטילרס שפותח בהרכב מגיע ל 100 יארד אז כנראה שהכותרת של הפוסט לא נכונה. הכי חשוב במגרש זה האופנסיב ליין שמאפשר את זה.

אם אתה מחפש ראנינג בק להתלהב ממנו אז מומלץ לראות את דאג מרטין.

kirma der faux 5 בנובמבר 2012

ניצחון מצוין של הסטילרס, משחק מצוין של רדמן,
אבל המהלך היפה של המשחק לדעתי היה הטאץ' דאון של וואלאס.
54 יארד, כמעט הכל אחרי התפיסה, ובלי אף חסימה.
רק מהירות וחיתוכי כיוון מדויקים. תענוג צרוף.

מתי 6 בנובמבר 2012

אני מאמין שאין דבר כזה העמדה חשובה בפוטבול אבל יש דבר כזה השחקן הכי משפיע בקבוצה. ראינו קבוצות ששבקו אחרי שהראנינג המוביל שלהן נפצע, אבל באותה מידה היו כאלו שלא הסתדרו עם פציעה של ליינבקר אמצעי (ריי לואיס) או סייפטי (פולומאלו) או אפילו רסיבר (הפציעה של פלקסיקו התבררה כקריטית לג'יינטס באותה עונה). אני אולי מפריז בחשיבות השחקנים הבודדים, הנקודה היא שקשה לדעת באמת מי עושה את ההבדל ושעדיף שיהויו לך כמה שחקנים כאלה.

תומר 6 בנובמבר 2012

RB נעזר לא רק באופנסיב ליין אלא גם בפולבק שלו. בחלק גדול מאוד מהמהלכים הפולבק פורץ לו את הדרך ובכך נמצא ה RB השחקן היחיד שיש עמדה בודדה במגרש שתפקידה העיקרי אולי הוא לשרת אותו.

בעניין העמדות החשובות, לא יזיק להעיף מבט בטבלת המשכורות כדי להבין מה הבעלים חושבים על כך.
נדמה לי שה RB לא מככבים שם, וודאי שלא בהשוואה ל DE למשל

http://www.spotrac.com/top-salaries/nfl/2013/

גיל 6 בנובמבר 2012

צריך לקחת את זה בערבון מוגבל. תשלום של שחקן לא נובע בהכרח מהחשיבות שלו לקבוצה אלא כמה קשה למצוא שחקן לעמדה הזו. ראנינג בק היא עמדה מאוד חשובה אבל יחסית קל בה למצוא שחקנים סבירים פלוס. בכל קבוצה כמעט יש היום 2-3 רצים שיכולים לעשות את העבודה והם עושים "ועידת" רצים, כך שהחשיבות של כל שחקן ספציפי פחותה אבל העמדה כולה חשובה מאוד.

תומר 6 בנובמבר 2012

והנה תיאור גרפי יותר
הדיפנסיב אנדז אמנם במקום השני (אחרי הקווטרבקים כמובן), אחריהם אנשי הקו ההתקפי (כמובן!), אנשי קו הגנתי, קורנרבקים (מפתיע מעט בגובהו), ליינבקרים (מפתיע מעט בנומכו), רסיברים ורק אחריהם הרנינג בקס.

http://sportsillustrated.cnn.com/multimedia/photo_gallery/0807/nfl.average.salaries.by.position/content.1.html

Comments closed