לך לבלגיה, אוסקר (וגם על ג'וקו ופדרר)

כי גם אם תזכה כאן באליפות, לאן זה כבר יוביל אותך?

מוטי פשכצקי ואתר ערוץ הספורט שיחקו אותה עם החשיפה- אוסקר גארסיה כבר טס לבלגיה כדי לבדוק אפשרות להצטרף לקלאב ברוז'.

אני לא מצוי בפרטי החוזה של אוסקר במכבי והאם הוא טס לבלגיה באישורם של ג'ורדי קרויף ומיץ' גולדהאר. אני משער שכן, למרות שלא בטוח.

אני רואה הגיון במהלך של אוסקר. בלגיה היא ליגה טובה ובעיקר מרכזית בישראל בהקשר של אירופה. ישראל היא כמו להיות מחוץ למשחק. בבלגיה אם הוא יעשה עבודה טובה ידעו על כך בכל היבשת. קלאב ברוז' היא לא קבוצה קטנה.

במכבי האופק של אוסקר די מוגבל גם אם גולדהאר ישפוך טונות של כסף בקבוצה, וניכר דווקא שהוא עושה זאת פחות לאחר השנים הראשונות. גם אם מכבי תזכה העונה באליפות תחת אוסקר- ולדעתי היא תעשה זאת ובהפרש גדול (אני חוזה דו ספרתי)- עדיין הסיכוי של מכבי להעפיל לשלב הבתים בצ'מפיונס בעונה הבאה הוא 40-50% לכל היותר. בשלב הבתים הסיכוי שלה להתבזות הוא לא קטן. וחשוב להבין, תעשיית הכדורגל האירופית תראה את אוסקר רק בשלב הבתים ולכן עצם ההעפלה והאליפות שקדמה לה- שני הישגים גדולים- יהיו הרבה פחות משמעותיים מבחינת הרפיוטיישן של אוסקר ביבשת מאשר שלב בתים לא מוצלח.

ואם אוסקר אכן יזכה בארץ באליפות מה יוותר לו לאחר מכן?

הרי אירופה, כפי שציינתי, לא סופרת את ישראל. מכבי לא תהפוך לפתע לקבוצה עשירה מאוד. בארץ ובעיקר במכבי אין דור המשך שיבנה כאן קבוצת על. אז מה בעצם יהיה לאוסקר לחפש בארץ חוץ מלהתפרנס ולהמשיך לזכות באליפות במדינה שאירופה לא סופרת- וזה במקרה הטוב?

לכן המעבר לבלגיה ולברוז' הוא האקט הנכון למרות שגם הוא מלא בסיכונים. הרי המצב בברוז' בעייתי מאוד. כשלון של אוסקר שם והוא הולך לאחור. מאידך כפי שכבר ציינתי, הכסף הגדול יותר ובעיקר ההזדמנות הגדולה בהרבה נמצאת מבחינתו שם, לא פה.

*** ג'ורדי ***

וזה מוביל אותי לסוגיה השניה, שמאוד קשורה לסוגיית אוסקר. ג'ורדי קרויף הוא האיש שהביא אותו. קרויף הוא האיש שבונה מכבי חדשה, מוצלחת בהרבה מזו שקדמה לה בשני העשורים האחרונים, וניתן להבחין בכך כבר עכשיו. קרויף הלך עם האמת המקצועית שלו ומינה צוות אימון זר לחלוטין. שוב- לדעתי זה לגמרי מוכיח את עצמו ובכל מקרה זה הדבר הנכון לעשות (כיוון שמאמנים זרים, במרבית המקרים ובוודאי אם הם ספרדים, פשוט הרבה יותר טובים מהמאמנים הישראלים).

קרויף הוא בינגו של מיץ' גולדהאר. לכן גם עזיבת מאמן מוצלח כמו אוסקר יכולה להיות פתח למינוי המוצלח הבא של קרויף. בעיקר אם צוות המאמנים שעובד כעת תחת אוסקר, ואני שומע ממקורותיי שהוא מאוד מוצלח וחשוב, יישאר בקבוצה.

לכן האיש שגולדהאר צריך אשכרה להילחם בכל מחיר על השארתו הוא ג'ורדי קרויף.

אך כפי שכבר נאמר במקרה של אוסקר, גם במקרה של קרויף הליגה הישראלית היא ברירת מחדל- שדרוג אולי לליגה הקפריסאית, וגם זה לא בטוח, שבה עבד והצטייין, אבל לא כרטיס ביקור שיאפשר לקרויף את הג'וב הגדול הבא ביבשת. אז זה נכון שאנשים רציניים יראו את העבודה הטובה שג'ורדי עשה בלרנקה ובתל אביב, וזה יעמוד לזכותו בהקשר של ג'ובים עתידיים. אבל זה עדיין לא מספיק.

ג'ורדי יצטרך סוכן טוב ובעיקר לקוות ששם המשפחה הגדול יאפשר לו לקבל ג'וב באמת גדול ביבשת. אבל בינתיים אולי ג'ורדי מסתפק בלבנות משהו חדש ויפה במכבי תל אביב. אם זה אכן יקרה, הוא ירוויח מכך יותר מהמאמן שיהיה כאן. לדעתי אנשי כדורגל באירופה יראו בהצלחת מכבי בשנים הקרובות בעיקר הצלחה של המנהל המקצועי שלה- ובצדק. כי ג'ורדי קרויף הוא הבוס האמיתי של מכבי. הוא באמת קובע מי יעבוד תחתיו בצוות האימון ומי יהיו השחקנים שיגיעו. הוא האיש המשמעותי.

לכן אם אני אוהד מכבי, ואני לא, אני מודאג מכך שאוסקר עשוי לעזוב. אבל לא ממש מודאג כל עוד קרויף בקבוצה. כשקרויף יעזוב אני אתפלל לכך שגולדהאר ימנה מנהל מקצועי אירופי ומוצלח אחר במקומו. בהינתן האינטיליגנציה, הרצינות והסלידה של גולדהאר מאנשי המקצוע המקומיים, בהחלט יש סיכוי שזה יקרה. אבל אין גאראנטיז בביזנס הזה.

לכן אוהדי מכבי צריכים להיות שמחים על כל יום שקרויף בקבוצה. אחרי זה הם צריכים להיות שמחים על כל יום שגולדהאר בקבוצה (כי גם הוא יכול ללכת). את האליפות בעונה הנוכחית הם יחגגו. גם אם בדרבים הם ימשיכו להפסיד. ואגב, אני מאוד מבסוט שהם מפסידים בדרבים (פשוט כי אני מעדיף את השמאלנים מהפועל, למרות שאני די שונא את הקבוצה, על הימנים ממכבי למרות שברור לי שלא כל אוהדי מכבי ימנים).

זהו – בסוף הכל מגיע לפוליטיקה.

*** ג'וקוביץ' ***

ראיתי אתמול ג'וקוביץ'- פדרר בגמר המאסטרס. בניגוד לשדר ולפרשן, לא חשבתי שהיה משחק ענק.

ברור שג'וקו ופדרר שחקנים מצוינים ולכן כמעט כל משחק ביניהם יהיה מצוין, אבל אפילו ביכולות של פד וג'וקו אני חושב שאפשר לקבל הרבה יותר. ועדיין, היה משחק טניס מרתק ואיכותי.

בנוגע לפדרר, אני חושב שכבר כמה שנים הוא לא שחקן ווינר. הוא לא מנצח מספיק נקודות גדולות. הוא נוטה להישבר דווקא במאני טיים, גם אם היתרון אצלו (כמו אתמול כשהוליך 5- 4 ו- 40 – 15 בסרבים שלו במערכה השניה). אני גם חושב שפדרר לא מספיק חזק פיזית ובעל כושר גופני כדי להשתוות לג'וקו או נדאל. עדיין, פדרר הוא השוט-מייקר הטוב בעולם. לכן הוא כל הזמן בהתמודדות. אבל אני אופתע אם הוא ייקח עוד שני גרנד סלאמים בקריירה, ואני חושב שיש סיכוי של 50% ואולי אפילו יותר שהוא לא ייקח אפילו עוד אחד.

לדעתי זה קצת עצוב שהקריירה של פדרר מסתיימת בצורה הזו, של כמה שנות אכזבה ברמה הגבוהה ביותר. ומה שעוד יותר עצוב זה חוסר העוצמה המנטאלי. כי כספורטאי הטוב בתבל וגדול הטניסאים אי פעם אתה מצפה למצוא ווינר רוצח. ופדרר פשוט אינו כזה.

*

להפועל אין את זה, למכבי יש
חרפה של שחר

21 Comments

יואב דובינסקי 13 בנובמבר 2012

קצת תמוה בעיני איך אתה מתייחס לשנה בה פדרר זוכה בווימבלדון וחוזר להיות מספר 1 בעולם כשהוא מעבר לגיל 30 כסיום קריירה בשנות אכזבה ברמה הגבוהה ביותר.

יואב בורוביץ' 13 בנובמבר 2012

הציפיות שלי מרוג'ר הן יותר מסלאם אחד בשנה, ובשלוש השנים האחרונות לדעתי הוא לא עושה יותר. וזאת למרות פציעה ארוכה של נדאל וסלאם בודד של מארי.

MG 13 בנובמבר 2012

וג'ורדן בכלל לא ווינר, כי בשנה האחרונה שלו הוא לא זכה בתואר…
בורו, היה הרבה פחות מעניין לצפות בספורט עם כל הגדולים היו פורשים בשיא. לעשות מה שהוא עושה בגילו על גבם של האתלטים הצעירים עושה אותו ווינר אדיר.

יואב דובינסקי 13 בנובמבר 2012

אני מסכים איתך שהוא פיתח צ'וקריות, אבל שנת אכזבה? בעשור האחרון יצא לנו לראות כמה ספורטאים הופכים לגדולים בהיסטוריה בתחומם. הבולטים היו פדרר, טייגר וודס ולאנס ארמסטרונג (אפשר גם להוסיף את שומאכר לסיפור הזה). אתה בכלל יכול להשוות לדרך בה הוא מסיים את הקריירה לדרך שלהם? הוא מסיים הכי יפה, הכי מרגש, הכי אצילי והכי בטופ.

ולגבי אוסקר, לא הבנתי אם מדובר על מעבר מיידי לבלגיה או בסוף השנה. באופן עקרוני אני ממליץ לכולם לברוח מפה. אבל דווקא לאוסקר הייתי מציע להשלים את האליפות כדי שיהיה לו תואר מובטח בארון ואז למצוא קבוצה בחו"ל. אם זאת לא תהיה ברוז', זאת תהיה מישהי אחרת.

יואב בורוביץ' 13 בנובמבר 2012

יואב- מבין מה אתה אומר. אבל תואר בישראל לא מבטיח שום דבר ביבשת. הבנתי שנכון לעכשיו אוסקר סירב לברוז', אבל עצם זה שהוא טס מראה שהוא מאוד מעוניין. לא בטוח שהג'וב יהיה פנוי בעבורו בסוף העונה גם אם יזכה באליפות כאן. כי בינתיים ברוז' יכולה לקחת מאמן אחר שיצליח מעכשיו עד סוף השנה ואז אולי הוא יישאר.

אביאל 13 בנובמבר 2012

בקשר לברוז' – מצד שני אין לו יותר סיכוי להגיע לליגת האלופות עם מכבי מאשר עם ברוז' ? זה לא עדיף מבחינתו כמאמן ?

אזי 13 בנובמבר 2012

בקשר לזה שפשכצקי שיחק אותה –
הוא עלה עם ידיעה בלעדית שגרסיה נוסע למשא ומתן. כל שאר האתרים כתבו שלא יצא מזה כלום, חלק כתבו זה בכלל דיבורים על עונה הבאה.
בסופו של דבר ספורט 5 גם יישרו קו וכותבים שהוא דחה את ההצעה.
אז איך הם לא מתביישים לכתוב משפטים כמו:
"הלם גדול נחת היום (שלישי) על קרית שלום, אחרי הפרסום הבלעדי של אתר ערוץ הספורט"
כשמוטי פשכצקי הוא היחיד שחשב שאוסקר הולך לחתום. כשהוא זה שהמציא ידיעה שגרמה להלם הגדול, ואז מתגאה בזה שהוא הצליח להכניס אותם להלם.
כמו לעשות למישהו 'בו' ואז להעלות לפייסבוק.

בקשר לכל שאר הפוסט (אני לא מאמין שאני כותב את זה) אבל אני מסכים איתך מילה במילה (למעט פדרר ג'וקוביץ' שלא ראיתי ואין לי דעה בעניין).

יונתן 13 בנובמבר 2012

לא יכול להסכים יותר.
פשכצקי הוא עיתונאי איום. צהוב, רדוד ומתעלם מעובדות בהפגנתיות.

איתי עופר 13 בנובמבר 2012

הניתוח שלך את הטניס לוקה בחסר וגם עלול להוליך שולל.
לפי הפרדיגמה שאתה משרטט, הכל נמדד בתארים. אחרת איך אפשר להתייחס לשנה האחרונה של פדרר כלא מוצלחת? גראנד סלאם, גמר אולימפי, חזרה למקום ראשון. על אף שאינו בכושר פיזי כפי שהיה בעבר, ניתן למצוא אלמנטים ספציפיים שפדרר שיפר ואף עשה את ההתאמות הנחוצות, כמו בק-האנד טופ ספין וקיק סרב בטוח יותר.
פדרר נהנה ואוהב את מה שהוא עושה, והדבר הזה (לצד היותו מקום שני בעולם בגיל 31.5) לכשעצמו עושה אותו ענק ענק ענק. כאחד שצופה ומשחק טניס כל חייו, העידן הנוכחי בטניס גברים כ"כ איכותי ועמוק, והעובדה שפדרר עוד שם עם כל הילדים (רובם ילידי 87, הפרש של 6 שנים ממנו) מדהימה לכשעצמה.

Tal 13 בנובמבר 2012

אני חושב שזו טעות ללכת לבלגיה באמצע עונה.

אין ספק שאוסקר מאמן מוכשר מאוד ועושה עבודה נפלאה במכבי.
במצבו כעת, הוא מוביל את הטבלה עם קבוצה שנחשבת לנכשלת סדרתית בעשור האחרון, אהוד על ידי הבעלים, הקהל, השחקנים ובעיקר הג'נרל מנג'ר, שהוא גם פיגורת כדורגל מוכרת וחבר אישי טוב שלו.

מכבי ת"א היא כניראה לא שם גדול מאוד ביבשת, אבל הליגה הישראלית בכל זאת שימשה מקפצה להרבה מאוד שחקנים לקבוצות גדולות ובינוניות בקנה מידה אירופאית, ובמיוחד לצד ג'ורדי קרויף- מי שצריך להכיר, מכיר.

לדעתי עדיף לו להישאר במצב מנצח ונוח מלהכניס ראש בריא למיטה בלגית חולה, שעלולה מאוד להסתיים בכישלון (קבוצה במשבר שהוא לא בנה או מכיר), וגם לעשות לעצמו שם של טרמפיסט בשלב כ"כ מוקדם של הקריירה, תוך כדי הריסת המוניטין המועט אך חיובי שצבר בחצי שנת עבודה קשה.

דוד עראק 13 בנובמבר 2012

המשפט הראשון של הכתבה הזאת הוא אחת הסיבות למה המעבר של דה באזר לספורטחמש הוא כל כך מרתיח ומיותר, ופוגע בטוהר שאפיין אותו בעבר… נראה שבורוביץ בחר לפתוח את הכתבה בחנופה לפשכצקי רק בשביל האפשרות שספורטחמש יקדם אותו וייתן לו מקום טוב בכותרות… סתם פוגע באמינות.
ולגבי אוסקר, יומיים אחרי הפסד בדרבי לא נוסעים למו״מ עם שוב קבוצה. זאת דעתי.

יואב בורוביץ' 13 בנובמבר 2012

דוד- נתתי כאן קרדיט לעיתונאי ולאתר שהביאו את החשיפה (המאוד חשובה הזו). זה הכל.

עומר 13 בנובמבר 2012

העונה ה"גרועה" של פדרר היתה כזו גרועה, שכמעט כל טניסאי שמדורג מהמקום החמישי ומטה היה מכתיר אותה כעונת השיא שלו ופורש מיד.
מה שעובר על פדרר בשנתיים האחרונות הוא תהליך טבעי שכמעט כל ספורטאי חווה לאחר שנים רבות בטופ.

מסכים איתך 13 בנובמבר 2012

אם אתה בטוח במעל 50 אחוז שהוא לא לקוח יותר גרנד סלאם בוא נתערב על עשירייה , אה ? יש לך ביצים?

יואב בורוביץ' 13 בנובמבר 2012

מוכן להתערב. ארוחה בקונגרס?

איציק 13 בנובמבר 2012

מסכים עם העובדה שפדרר איבד מההרתעה וקצב צבירת התארים בירידה מובנת. ועדיין זיקנתו בשום אופן לא מביישת את שנות הזוהר שלו והוא עדיין השחקן שהכי כייף לראות אותו משחק.

אלעד ב. 14 בנובמבר 2012

מדויק.
היו 2 חבטות אדירות של פדרר שהיו שוות את הצפייה במשחק כולו.
עצם העובדה שהוא קיבל עידוד יותר מאנדי מארי בחצי הגמר, בלונדון, אומרת הכל!

בורו – במקום להתבכיין תהנה, זה לא יימשך לנצח.

ניתאי 13 בנובמבר 2012

מצחיק שבכתבה אחת אתה מגנה בעלים שמפטר מאמן באמצע העונה (ציטוט מהפוסט על עטר: לכל מאמן מגיעה עונה אחת לפחות), ובאחרת אתה קורא למאמן ללכת באמצע העונה.
כלומר, רק על בעלי הקבוצות להיות נאמנים למאמנים שלהם, אבל שהמאמנים יעשו מה שהם רוצים? ועוד מאמן שבאמצע מאבק?
לא. אם גארסיה הולך עכשיו אני אבין כל אוהד מכבי שישנא אותו לנצח.

מאור 14 בנובמבר 2012

אני אתחיל מווידוי, אני מת על פדרר אוהב לראות אותו משחק ובשנות השיא שלו הייתי מפסיד עבודה ופגישות חשובות רק כדי לא לפספס משחקים חשובים שלו.(בעצם עד היום)
ואני מסכים עם רוב התגובות ששנה כמו שעשה פדרר נחשבת אצל פרר או דל פוטרו כשנת שיא, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שפדרר נחנק במלוא מובן המילה פעמים רבות לאורך השנים האחרונות החל מאתמול בסט פוינטס,במץ פוינטס מול דיוקוביץ לפני שנה ובכלל יש לו יחסית המון טעויות נוראיות שלא מתאימות לרמתו.
את המשפט הבא כואב לי להגיד(מאוד), אבל גם המאזן הנוראי מול נדאל,גם ההחנקויות העצומות מול דיוקוביץ ובכלל התחושה הכללית במשחקים שהם פשוט יותר טובים ממנו(גם אם פה ושם הוא מנצח)
מטילים צל די גדול על פדרר ועל היכולות המנטליות שלו..
הוא עדיין גדול הטניסאים ששיחקו אבל קשה להיפטר מהמחשבה מה היה קורה אם דיוקוביץ ונדאל היו בני גילו ושנות השיא של פדרר היו חופפות להם.(אני חושב שבמצב כזה לפדרר היו שליש מהתארים שיש לו היום.)
ובקשר להתערבות: ווימבלדון שעבר הייתה הבלחה חד פעמית אין לפדרר כמעט שום סיכוי לקחת משחק של 5 מערכות מנולה או רפא עם סייג קטן, אולי רק על הדשא.

אלעד ב. 14 בנובמבר 2012

התגובה שלך אולי נכונה בחלק מההיבטים שלה אבל מתעלמת מעובדות טניס פשוטות:
1. הבקהנד של פדרר במשחק הזה היה יציב יותר מהפורהנד שלו וזה אומר הכל.
2. מה שמוביל לעובדה הבאה: דורפן תמיד אומר שאתה יכול לנצח רק בשנים שאתה משחק ותמיד אפשר לחשוב "מה אם…".
אבל…וזה אבל גדול, אי אפשר להתעלם מהעובדה שפדרר, בגיל 31, ממשיך להשתפר באספקטים מסוימים של המשחק. ואת זה חייבים לזקוף לזכות היריבים שלו.
3. לגבי ההחנקויות, נכון שיש יותר אבל לפעמים הם גם באמת תוצאה של גיל ושחיקה. למה מדברים רק על הנקודות שבהן הוא נחנק ולא על הנקודות האדירות שהוא לקח בסוף המערכה השלישית נגד ג'וקוביץ בחצי גמר ווימבלדון השנה? או על כמה נקודות שבירה שהוא הציל עם אייסים קלאסיים?
הנטייה שלכם היא לראות את הנקודות שבהן הוא פישל אבל בואו נשווה את זה לכל הנקודות בהן הוא הצליח.

Comments closed