כך נראית ההנהגה שלנו

לא יכולתי להאמין שהתקבלה החלטה לקיים את המשחק. עד כמה מטומטמים יכולים להיות כאן אנשים? כמה צינים?

בדיוק הסתיימה האזעקה. כיוון שאין לי ממ"ד ואיפלו חדר המדרגות בבניין שלי פתוח אין לי יותר מדי מה לעשות חוץ מללכת לאחד החדרים ולשבת בפינה (אמרו שצריך לשבת על הריצפה אבל ישבתי על הכסא). בדיוק הייתי באמצע שיחת טלפון עם חבר קרוב שחזר לפנות בוקר מניו יורק וכבר גוייס בצו 8. הוא עוצר את הרכב בצידי הכביש כשהוא מדבר איתי – כנראה גם מתפלל שלא ייפול עליו טיל.

כולנו באיזור תל אביב.

גם אתמול הייתי בדרום תל אביב, רחוב שוקן ליתר דיוק, כשנשמעה אזעקה. ירדנו כולנו לקומה התת קרקעית והשתדלנו לעבוד משם. באותו זמן עמד להתחיל בבלומפילד המשחק בין מכבי תל אביב לבני יהודה. חשבתי על כמה אלפי אוהדים שתקועים באזעקה, מן הסתם חרדים לגורלם.

לא יכולתי להאמין שהתקבלה החלטה לקיים את המשחק. עד כמה מטומטמים יכולים להיות כאן אנשים? כמה צינים?

אני יודע שהגרלת היורו הצעירות בעוד שבוע וחצי במלון הילטון מאוד חשובה, קריטית ממש לנו כישראלים, אבל בכל זאת- מי האידיוט שלוקח על עצמו את גורלם של אלפי אנשים?

למה לקיים כדורגל כשנופלים טילים? את מי זה בכלל מעניין עכשיו?

אני מכיר את הטיעון שאם אנחנו נפסיק את הכדורגל קבוצות אירופיות לא יסכימו לבוא לכאן. אז יש לי חדשות- הן כנראה לא יסכימו לבוא לכאן גם אם אנחנו נהיה מטומטמים ונמשיך לשחק כדורגל. בכל העולם רואים מה קורה כאן, אז מדוע שהן ירצו לבוא?

לדעתי גם אופ"א תפסיק לחייב זאת. אם ישראל תמשיך בלחימה (ובמאמציה לעשות הכל חוץ מלנסות לעשות שלום) אז בסוף גם כדורגל אירופי לא ישחקו כאן.

ועד כמה שהדבר יכאיב לחובבי הכדורגל ואני בתוכם- יש, ובעיקר יהיו עונשים הרבה יותר כבדים על המדיניות שלנו כאן.

כל העולם רואה בנו מדינה כוחנית וכובשת, אבל אני פחות מודאג מהעולם והרבה יותר מודאג ממה שאנחנו הפכנו להיות. אז נכון ששכנינו הערבים אינם צדיקים כלל וכלל, אבל העולם רואה בנו את משטר האפרטהייד. וגם אנחנו חייבים להבין שאין כאן עניין של צודקים יותר או פחות, או מתקדמים יותר או פחות. יש עניין של שכל- של לעשות הכל כדי לנסות לעשות שלום עם השכנים שלנו. שיקום המנהיג הישראלי שיצהיר זאת כאן אצלנו ובכל העולם ובעיקר- שיעשה מעשים שימחישו זאת.

אבל ההנהגה שלנו חלולה וחושבת רק על שימור שלטונה. וכך אנחנו נראים.

והעובדה שאדם כמו אבי לוזון הוא שמכריע כאן גורלות וממשיך להתעקש לשחק כשנופלים טילים ולסכן בכך אלפי אנשים שלא לצורך הוא "ראש ממשלת הכדורגל" בישראל ממחישה עוד יותר עד כמה המדינה שלנו התדרדרה.

 

 

 

ביקור בית אצל הברוקלין נטס (יחד עם ע.כספי) / דרור פרידמן
ליגת שוקי ההון: התמונה מתבהרת

63 Comments

אריאל גרייזס 18 בנובמבר 2012

מה שנכון נכון

אריק 18 בנובמבר 2012

בורוביץ המלחמה הזאת גורמת לי להסכים עם כל מילה שלך. השלום מתחיל בבית… התגובה של לוזון לקרויף פשוט מדכאת וההחלטה כמובן מטומטמת.

יצחק 18 בנובמבר 2012

אתם חבורה של שמאלנים שלא מחוברים למציאות, איזה שלום ???

זיו 18 בנובמבר 2012

מה זה אומר בעצם "חבורה של שמאלנים", יצחק?

תיקו תיקו 19 בנובמבר 2012

יצחק עסוק כרגע. הוא ביקש שאמסור את זה:

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA#.D7.A1.D7.98.D7.99.D7.92.D7.9E.D7.94_.D7.95.D7.93.D7.99.D7.9B.D7.95.D7.99_.D7.A9.D7.9E.D7.90.D7.9C.D7.99.D7.95.D7.AA

בגדול, מדובר בסקטור שסובל מסטיגמה.
אל תחמיץ את החוקה היפנית.

שיימוס 19 בנובמבר 2012

עזוב שמאלנים או לא..
הנסיון לקשור בין ההחלטה הטיפשית של ההתאחדות, לבין המצב הפוליטי- פשוט מגוחכת.
יש אנשים שעושים ויעשו הכל, לפלפל את עצמם לדעת ולקשור בין דברים שאינם קשורים..(נתקלתי בזה גם בשיעורי תורה שהסכמתי לקחת בשם הסובלנות)
זה לא קשור בהכרח בשמאלנים או ימניים- זה קשור באנשים שעוצמים עיניים חזק, וגאים מדי מכדי לפתוח אותן לנוכח המציאות.
הכי קל לצעוק שלום.

אופרטיבית מעט יותר קשה, אבל את זה שאחרים יעשו..

שיימוס 19 בנובמבר 2012

מגוחכת=מגוחך, סורי

אדום עולה 18 בנובמבר 2012

באמת שלא קל לי להסכים איתך. אבל זמנים מיוחדים וכל זה.

היום היה טור נכון בידיעות שדיבר על זה שאם במקרה היתה אזעקה והשחקנים היו עושים את מה שציפו מהם לעשות- שזה לשכב במגרש עם ידיים על הראש.
זה היה הופך לקטע היוטיוב הנצפה ביותר של הכדורגל הישראלי ומוציא לנו שם גרוע יותר מכל תסריט .

אבל לוזון רואה רק את אליפות אירופה – ורק את ההצלחה היחסית שגיא יכול לרשום שם ורק את הדרך להכשיר אותו כמאמן הבוגרת .

matipool 18 בנובמבר 2012

כל מילה . זה הדבר היחיד שמעניין אותו כרגע .

אביאל 18 בנובמבר 2012

בורוביץ' – תחזור להגדרה של אפרטהייד במילון ותשנה את הדברים הלא ברורים שלך, איזה אפרטהייד מתקיים בדיוק ? האם יש אפרטהייד בעזה ? בפעם האחרונה שבדקתי אנחנו לא ממש שולטים שם משום בחינה משפטית. אם תשתמש בתירוץ של סגירת גבולות אז באותה מידה מצרים עושה אפרטהייד גם כן. אתה תמיד מזלזל באינטלגנציה של אחרים, תתחיל לעבוד גם על שלך.

בקשר למשפט השנה "ובמאמציה לעשות הכל חוץ מלנסות לעשות שלום" – בוא תסביר לי בבקשה איך אפשר לעשות שלום ? אולי ישראל בכלל לא צריכה להגיב לירי על אזרחים שלה ? לפי כל אמנה וכל הסכם בינלאומי זכותה המלאה של ישראל להגיב, זה אפילו לא נתפס כאקט תוקפני אלא כמגננה מקובלת.

עד כמה הבורות רובצת כאן, פשוט לא ייאמן.

ynon 18 בנובמבר 2012

אביאל,
בעזה אומנם אין אפרטהייד, אבל אנחנו כן מחוייבים שם להרבה דברים מבחינה משפטית. למה אתה חושב שישראל מספקת להם מים חשמל ודלק?
לא כי אנחנו אנשים טובים, אלא בגלל שאנחנו לא מוכנים שהם יבנו תחנת כח בעזה, אם לך ידועה סיבה הגיונית לשטות הזאת, אשמח לשמוע. אבל כל עוד אנחנו לא מוכנים לתת להם להקים תחנת חשמל/מתקן התפלה או בארות מים, אז כן יש לנו אחריות משפטית למיליון וחצי איש.

ולגבי אפרטהייד, תפתח את ההגדרה המילונית ותראה שבגדה כבר עברנו את מחצית הדרך. אומנם עזה והגדה לא אחד הם, אבל גם לא ניתן לעשות הפרדה מוחלטת, ואנשים שגרים בצד השני של כדור הארץ בכלל לא מסוגלים להבין את ההבדל בין עזה לגדה. לכן בעיני רב העולם יש פה אפרטהייד.

תומאס נוימן 18 בנובמבר 2012

בורוביץ' התכוון שהעולם רואה בנו משטר אפרטהייד, ולא שאנו מקיימים משטר אפרטהייד בפועל.
כמובן שהעולם טועה – אין כאן אפרטהייד (עדיין), אם כי אנחנו בדרך הבטוחה לשם, לפחות בכל הנוגע לגדה … וזאת גם לפי ההגדרה המילונית

שיימוס 19 בנובמבר 2012

אביאל- תגובה מעולה!
כל פעם שאני שומע את המוסר המאולץ הזה, את חוסר ההיגיון והרצון לחוש בעליונות מסורית, אני פשוט לא מבין עד כמה ניתן להיות מגוחך ולהגחיך עצמך בפני המציאות..
בורוביץ זה השם?- יופי, לא זוכר שיצאת נגד טרור מתמשך של 12 שנה נגד אזרחים תמימים..
שימוש במילים בומבסיות לא הופכות אותך לצודק, אלא סתם לטרחן..
אפרטהייד.

על העיוורון שמעת?

תיקו תיקו 18 בנובמבר 2012

אני לא סובל את לוזון, אבל לא ניתן להפיל עליו את תחלואי העולם כולו.

"מי האידיוט שלוקח על עצמו את גורלם של אלפי אנשים?" (לצורך העניין נניח שמדובר בהחלטה לא נכונה (אינני בטוח)):

א. פיקוד העורף. מילה אחת שלו וללוזון אין שום סיי בעניין.
ב. הקהל. אני מניח שהם מודעים למצב לא פחות ממני וממך ושהם הפעילו שיקול דעת משלהם. אחרת, הנחת המוצא היא שמדובר בחבורה של מטומטמים. אינני שותף לה.

"למה לקיים כדורגל כשנופלים טילים? את מי זה בכלל מעניין עכשיו?"

נו, באמת. אולי את אותם אלפי אנשים שאתה כ"כ חרד לגורלם שורה אחת בלבד לפני כן?
מה הארגומנט בדיוק? שספורט לא מעניין בשעת מלחמה? שאל לנו להתעניין? למה? בתור תושב דרום מופגז – מעניין גם מעניין. ומעניין גם את הטורים הסמוכים לשלך ואת מגיביהם.

אתה בחברה "טובה" למדי בתחום הפופולוסטי של הטל-את-כל-האחריות-על-לוזון-כי-זה-כ"כ-קל. לדאבוני (בתור אוהד מכבי), גם גרסיה את קרויף (ובלאט, בהקשר מעט שונה) עלו על הטרמפ. שיתעסקו במשחק האגפים והגובה של ההגנה שלהם, ובזה שכשעטר לא משחק אין מי שיכבוש. אפשר לחשוב שבני-יהודה לא הושפעו מהמצב.
אלו בדיוק התגובות הלחוצות שאחיה טוב מאוד בלעדיהן, והן מבטאות הלך רוח שבגינו הפנצ'ר הנוכחי של הקבוצה עלול להוביל לטוטאל לוס.

אנונימוס 18 בנובמבר 2012

אז למה לעזאזל המשחק במושבה כן נדחה?! דמם של תושבי פתח תקווה סמוק מזה של תושבי תל אביב?
אם הייתה לו טיפת בושה, רק על זה לוזון היה צריך להתפטר. פשוט ביזיון

MG 18 בנובמבר 2012

למיטב ידיעתי, המשחק היה אמור להערך בראשון לציון ולא במושבה.
אני לא אומר שאני מצדיק או לאו, אבל כמות האמל"ח שמסכן את רשל"צ גדולה מכמות האמל"ח שמסכן את יפו.

אדם 18 בנובמבר 2012

הממ, אבל יום לפני זה שיחקו באותה ראשון לציון.

תיקו תיקו 19 בנובמבר 2012

שאלה טובה. יש להפנות אותה לפיקוד העורף, לא ללוזון.

פראליה 18 בנובמבר 2012

האיש ההזוי הזה אמר אתמול שהוא חייב להתנהג בממלכתיות, בנוסף לכל התכונות הטובות, התברך גם בכמות עצומה של מודעות עצמית.

נתן 18 בנובמבר 2012

משמעות המילה טרור היא אימה הפחדה ולא סכנה קיומית ממשית. בהפסקת החיים הרגילים בעצם יש קיום מלא של כונת משגרי הטילים לתל אביב וזה הפחדה . לא סובל את לוזון אך הוא לא סיכן חיי אלפים כמאמר הכותב ההיסטרי גם אם הטיל היה נופל באמצע הטריבונה היו נהרגים מעטים ולא אלפים קל וחומר פחות אם נשמעים להוראות . הסיכון לתאונת דרכים גדול יותר ובכך לוזון מסכן חיי מאות קבוצות כל שבת בכך שהוא מאפשר להם לנסוע למשחקי חוץ ימוצה הדין עמו לאלתר

יניב 19 בנובמבר 2012

אם טיל היה נופל באמצע הטריבונה היו נהרגים מאות ובכל מקרה נפצעים אלפים, עם כל הכבוד. יש גבול לסילוף.

ואם כבר מקלים ראש ב"מעט קרבנות", אז במקרה של פגיעת טיל שם עם עשרות/מאות הרוגים, החמאס יוצר בכך תמונת נצחון שהוא לא חלם עליה בחלומותיו הורודים ביותר. גם על זה צריך לחשוב כשאתה מכנס 8000 אנשים ללא אופציה להתחבא ותחת כיפת השמים.

MG 18 בנובמבר 2012

בורו (או כל מי שרוצה להגיב), האם לשם כך לא קיימים מוסדות רשמיים (פק"עק ומשטרה)?
כשגרתי במ.א. אשכול ואפילו בב"ש היו שיגורים לא במסגרת "סבב", כך שלא היה ניתן לצפות את מועדם.
האם אל לנו לקיים מופעי ספורט באזורים הללו? (אני מזכיר שזה קורה בעוטף עזה החל משנת 2000 ובב"ש החל משנת 2006)
אני שואל את השאלות הללו לא מתוך טענה, אלא כפתח לדיון, כיוון שהדברים הללו מאד סבוכים. מתי זה מספיק להיות חד פעמי והופך לשגרה אשר בה יש לקיים את המופעים הללו? למה זה יותר גרוע ממאות אלפי משתתפים במוסדות החינוך בגוש דן?

תומר הוותיק 18 בנובמבר 2012

כאשר זה משפיע על מר בורוביץ, לפני זה, אם זה בדרום ורחוק, אז זה כתוצאה מהמדיניות שלנו או שקר כלשהו ולמי אכפת…

נקודה נוספת היא שזאת הזדמנות נוספת לבורוביץ להמרמר על כמה אנחנו גרועים/נפלים/מושחתים/גזענים וכמה שבארה"ב הם היו עושים את זה אחרת (אגב,מעניין מה הם היו עושים אם מקסיקו הייתה יורה כדור פינג-פונג לכיוונם :-)).

gunner 18 בנובמבר 2012

לוזון הבחלטה פוליטית,אישית ומושחתת החליט לקיים את המשחקים האלה. הוא דואג אך ורק לעצמו, ובמדינה כמו שלנו זה בדיוק מה שמגיע לנו. כל השרים,כל הפוליקטאים זועקים בכל ערוץ טלויזיה שרק יסכים לראיין אותם שצריך להזדהות עם תושבי הדרום. איזו מין הזדהות זאת? יורים טילים על חצי מדינה וממשיכים כרגיל, נשמע הגיוני נכון?. אח"כ יהיו כאן ילדים עם חרדות כי בביצפר רמסו אותם בדרך לממ"ד. סטודנטים רבים יצאו למילואים וכמובן שאחרים ממשיכים ללמוד כאילו כלום,ואין מי שישלים להם את החומר שהם מפספסים. מדינה רקובה מהיסוד. וזה לא סותר את העבודה שאני חושב שהמבצע הזה הוא מהמצודקים שהיו כאן וצריך גם להרחיב אותו.
אבי לוזון הוא הראי של החברה הישראלית. סוג של בהמה.

איציק 18 בנובמבר 2012

אני לא חושב שהיה צריך לקיים מחזור ליגה, ולו בגלל העובדה שלא כל המשחקים יכלו להתקיים; היו זרים שלא מורגלים ואפשר לתת להם זמן להתארגן, ולחלקם אפילו לעזוב ולהבין זאת; העובדה שיש לי רפלקס מותנה נגד לוזן, יותר אפילו מאשר נגד בורוביץ' גם עוזרת להסכים עם בורוביץ'. ולא חר כול זאת שתי שאלות:
1. למה תמיד הלקאה עצמית, אולי אחרים לפעמים חארות, אבל אנחנו תמיד כאלו. על סמך מה כל זה?
2. ציפיתי הבוקר למצוא תשובה מנומקת בפוסט אחר ממשהו שחולק על דעתי ואני על דעתו אבל הבטיח תשובה. חבל שזה לא מתקיים, אך כפי שכתבתי, אם לא תהייה תשובה, אבין זאת. והמבין יבין.

יואב בורוביץ' 18 בנובמבר 2012

איציק- סיימתי לעבוד לקראת אחת בלילה וכתבת טוקבק ארוך מאוד אחי. בהזדמנות אני עוד אחזור אליו. אבל בגדול- אני דווקא כן מאמין במה שאתה קורא לו "הלקאה עצמית" (אני מעדיף לקרוא לזה מבחן עצמי, כי אנחנו בסופו של דבר אנחנו אחראים רק למעשינו וגם- רק אנחנו אחראים למעשינו, שזה לא מעט).
בראייה של המדינה- אני מרגיש כמי שחי כאן 38 שנים (מינוס שש באמריקה ועוד שנה בקנדה כעולל) שאנחנו לא עושים מספיק כדי לשפר את מצבנו. ודאי לא בתחום השלום עם שכנינו (אגב, גם לא במעט תחומים אחרים, כולל כלכליים וחברתיים ויחסים תוך-ישראלים וכו'). אבל אם להתמקד בעניין של השכנים והשלום- אני מרגיש שאנחנו פשוט לא עושים כלום. אותי לימדו כאן מגיל אפס שערבי הוא אויב. "ערבי מלוכלך" זה מה ששמעתי כל החיים. מהעדות שלי, הישראלים הפכו את הערבים לנאצים החדשים כמעט (תכל'ס, שונאים כאן ערבים הרבה יותר מאשר גרמנים למרות מה שהנאצים עשו למשפחות של רבים מאיתנו. אגב, לא רק הנאצים. גם ההונגרים, האוקראינים, הפולנים, הקרואטים, ועוד עמים רבים בשנות ה-40).
אבל אני חי בתוך מציאות של שנאת הערבי (ובכלל שנאת האחר, לדעתי ישראל היא מדינה גזענית). בתוך מציאות כזו קשה מאוד לפעול למען שלום. הגענו למצב שמרבית המדינה לא מוכנה לשלם מחיר בשביל שלום. בעיקר היא לא מוכנה לעשות מאמץ.
מאמץ כזה הוא קודם כל לנסות להתיידד אתם, לקרב בין ילדים, לקדם שיתוף פעולה בחיי היום. ללמוד ערבית ואת כל ההיסטוריה והתרבות שלהם וכו'. כפי שרבים מהם לומדים את שלנו- אמנם בלית ברירה ועדיין..
אחרי כל זה, אני בטוח שההנהגה שלנו לא עושה שום דבר כדי לקדם שלום. אנחנו נשארים דבוקים לשטחים. ההנהגה שלנו כל הזמן מטפטפת פחד ושנאת ערבים. אפילו עם מנהיג מתון יחסית כמו אבו מאזן לא השכלנו להתקרב.
ובו בעת עזה חיה תחת מצור ובכלל כל הפלשתינים חיים חיים די מחורבנים- לא רק בגללנו אבל יש לנו חלק לא קטן בכך מן הסתם. רבים מאותם פליטים הם אנשים שחיו בארץ הזו עד 48 וגורשו מכאן (חלקם גם עזבו, זה נכון, אבל לא מעט מהם גורשו).
כך שאני מרגיש שאני חי בתוך מדינה לא צודקת וגם כזו שלא עושה דבר כדי לתקן עוולות- ובין היתר גם לתקן את מצבה.
והמצב הזה בסוף מקרין כלפי פנים. אנחנו חברה הרבה פחות מלוכדת. אנחנו גם שונאים עובדים זרים (תופעה די מבורכת בעיני ובכל עיר בעולם שאני מבקר בה אני רואה יותר עובדים זרים מאשר בתל אביב, אבל את הישראלים ששונאים שחורים וחושששים מפניהם כל זה לא מעניין).
בקיצור, אני מדוכא מהמצב בארץ איציק.
מקווה שקצת הסברתי לך את עמדתי. אתה יכול לקרוא לזה "הלקאה עצמית", אבל אני בעיקר קורא לזה מציאות. מצערת אמנם, אבל זו המציאות שאני מכיר.

MG 18 בנובמבר 2012

בורו, אין ספק שהסכסוך בכלל והכיבוש בפרט מגביר את השנאה שלנו כפלי חוץ וכלפי פנים.
סביר להניח שאנחנו המדינה הגזענית ביותר בעולם הערבי.
אותי מבחיל ומעצבן שאנשים לא זוכרים שהקריאות שסבא וסבתא שלי ספגו בגרמניה, ציבורים אחרים ובראשם הערבים סופגים פה.
אנחנו מציינים את יום השואה, אבל לא באמת זוכרים.
זה לא יאמן שבשנת 2012 אנשים קוראים לי לבן/צהוב/אשכנזי כאילו איך המשפחה שלי העזה לברוח מאירופה.

עם זאת, כל אחד צריך להתסכל פנימה.

האם לבלוג שלך אין חלק? האם כשאתה כותב על לבנים-שחורים יהודים-ערבים אתה לא מלבה את העניין?

אני לא מתכוון שאתה כותב שאתה נגד גזענות – זה מצויין, אלא שתה כותב נגד הנתונים הפיסיים של האדם הלבן או האם יש או אין ערבים המקומות שונים (לעניות דעתי זה לא צריך להיות אישו. מה אכפת לי אם יש או אין ערבי. לא תמיד שוויון בהזדמנויות בא לידי ביטוי בשוויון בתוצאות).

יואב בורוביץ' 18 בנובמבר 2012

MG- כבר חכמים לפני אמרו שהאדם הלבן אינו מסוגל לנתר (והוא גם לא מהיר או חזק במיוחד). וכן- יש יוצאים מן הכלל, הם מעטים מאוד ומקומם ב-NBA.

MG 18 בנובמבר 2012

בורו, זה לא אותם אנשים שאמרו ששחורים אינם יכולים לשחות? :)

איציק 18 בנובמבר 2012

MG, זה גם אותם האנשים שאמרו שלירוקים אין ריח $$$

יואב בורוביץ' 18 בנובמבר 2012

ממש לא אותם אנשים. אין שום בעיה לשחות לאנשים שחורים. פשוט למרבה הצער רבים מהם בעולם אינם חיים באזורים שבריכת שחיה ובעיקר שיעורי שחיה זמינים בעבורם. אבל התיאוריה ששחורים אינם יכולים לשחות היא גזענית-לבנה ביסודה.

MG 18 בנובמבר 2012

בורו, בדיוק על זה דיברתי.
האם יש לך סדרת מחקרים אמינים שתומכים בזה שלאדם השחור יתרון בקפיצה (תזכיר לי מי הם האלופים האולימפיים בקפיצה לגובה ולרוחק) ולאדם הלבן אין בשחיה (שוב – מי האלופים?)

איציק 18 בנובמבר 2012

יש הוכחה אימפירית שללבנים קשה לקפוץ עם כדורסל. עם כדורעף הם קופצים נהדר וגם עם כדוריד. רוב אלופי ושיאני העולם בקפיצה לגובה הם לבנים (עד ימי סוטומאיור), כנל גם בקפיצה במוט ששם יש אספקטים נוספים. בקפיצה משולשת מתוך זיכרון לא מבוסס יש גם רוב ללבנים וברוחק לשחורים אך לא חסר לבנים שנימצאים בסביבת הטופ למרות שבשנים האחרונות הטופ נמוך מאוד. אז צריך לתקן:
Whight can't jump with busketball

איציק 18 בנובמבר 2012

בורו,
תחילה, שאפו שענית. כפי שאמרתי, לא חייבים להסכים בהכול. אתייחס רק למיעוט מהדברים. מה שאני קורא "הלקעה עצמית" אינה אומדת בסתירה למונח שלך "מבחן עצמי." אנחנו כל הזמן צריכים לבחון את עצמנו, אך לא תמיד המסכנה צריכה להיות "אנחנו אשמים במצב", ובטח לא "אנחנו האשמים היחידים במצב." יש מה לשפר אך יש גם המון דברים טובים. גרתי שנה בשוויץ ושנה בצרפת, ואני יכול לומר לך שיש לנו מדינה הרבה יותר טובה והרבה יותר פתוחה מהרבה בחינות. בהזדמנות אולי אספר, אך לא כאן המקום. לא גרתי בארה"ב או קנדה ולכן לא אשווה.
אבו מאזן אכן יותר פרגמאטי מהחמאס, אך גם לו לא חסר טעויות. לנו בודאי גם היו, אך אפילו סלימאן כתב שאולמרט עשה כיברת דרך גדולה, אז מי אני שאחלוק עליו. כלומר היו מאמצים, וכנראה לא מספיקים משני הצדדים. זו בידיוק כוונתי כשאני אומר "הלקאה עצמית" כאשר אתה מוציא את אבו מאזן זכאי ואומר שאנחנו לא עשינו כלום.
ושוב, שאפו שבכול זאת ישבת וכתבת תגובה.

ירח אדום 18 בנובמבר 2012

פשוט ונכון

בני 18 בנובמבר 2012

לא הבנתי למה בבלומפילד שיחקו וב"מושבה" דחו את המשחק של מכבי פ"ת.האם ת"א יותר בטוחה מפ"ת? מריח לי משהו לא טוב.

matipool 19 בנובמבר 2012

המשחק של פ"ת היה צריך להיות משוחק בראשל"צ אבל בכל מקרה – אף אחד לא מבין למה שיחקו בבלומפילד ובראשל"צ לא ( מה ההבדל בקו אווירי – 10 ק"מ ? ) . הפתרונים לאדון לוזון .

בני 19 בנובמבר 2012

צודק, אבל שים לב שביום ו' ראשל"צ כן שיחקה שם, אז מה קרה בין שישי לשבת?!

אסף THE KOP 18 בנובמבר 2012

בורוביץ', לא נמאס לך לבלבל את המח ?

בכלל, מאז שהתחיל המבצע הזה, אתה מפציץ פה בפוסטים. די מעניינת העובדה שדווקא כאשר התותחים מרעימים, אצלך המוזה צווחת.

בהנחה שההגדרה הפרטית שלך ל"העולם" אינה מוגבלת לאזור משולש התחום ע"י 3 רחובות באמצע תל-אביב, אז מי זה בדיוק "כל העולם, הרואה בנו מדינה כוחנית וכובשת" – סודן ובחריין ? תימן וטורקיה ?

איפה הוא אותו "עולם הרואה בנו את משטר האפרטהייד" – העולם הערבי או עולם החלומות של הסמול הישראלי ?

אפרופו "שלום" עם שכנותינו – אשמח לקבל הסברים מהשכנה שלנו בדרום, זו שנחתם איתה הסכם שלום לפני 25 שנה – איך זה שאיפשרה העברת נשק משטחה אל תוך רצועת עזה ?

מה דעתך על זה כצעד בונה אמון ? למה תמיד שכמותך דורשים רק, ואך ורק, מישראל להתכופף לכדי חדירות אנאליות ?

קשקשן בקומקום 18 בנובמבר 2012

כי במצרים מצעד הגאווה עוד אסור. סתם
אסף כבר באתי להסכים עם 90% ממה שאתה אומר, אבל אז קלטתי שאני סתם "סמולן". פ

עם שעברה אמרתי את זה בעצבים, היום אני אומר את זה ברוגע – לא כיף להתווכח ככה. ואל תביא לי את החום והמטבח עכשיו, פליז.

ואגב אני חושב שכהנחה (לא דיעה) – זה די סביר בימנו שרוב העולם רואה בנו מדינה כוחנית וכובשת. בלי קשר למבצע הזה ובלי קשר לאם בצדק או לא.

קשקשן בקומקום 18 בנובמבר 2012

פ
עם = פעם

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

קשקשן,

אני לא יודע אל איזה "עולם" אתה מדבר. איפה שאני הסתובבתי (צפון אמריקה, אוקיאניה) רואים בישראל מגדלור של דמוקרטיה, שיוויון וחירות. אי בתוך אוקיאנוס של בורות, צרות אופקים, חושך ואלימות מוסלמית.

מסעות הדמוניזציה של בורוביץ' ושכמתו, הג'יאהד התעמולתי שהם מנהלים נגד המדינה הציונית, הההאשמה המופרכת של ישראל כמדינת "אפרטהייד" והצגת תושביה כ"רד-נקס" שזוללים ערבים לארוחת בוקר הוא לא רק שקרי, אלה מעשה נבלה של ממש. בורוביץ' מייחס לישראלים זדון ובכך יוצר את הבסיס להשוואה השערורייתית ביננו לבין מחבלי החמאס והג'יאהד האיסלאמי. למזלנו, אלה שמאמינים לו הם המשוחדים מראש – מוסלמים, מיעוטים באירופה וארגוני סמול קיצוני אנטישמים בארץ ובעולם.

יתרה מכך, לא ברורה לי הזכיכות של אלה שלא למדו מניסיון העבר. הנאורים בעיני עצמם החושבים שהם יודעים יותר טוב מכולם מהו הפיתרון. אלה מהימין, המתנגדים לחלומות המסוכנים שלהם מקוטלגים מיד כ"פאשיסטים" או "אוייבי השלום". הנה, זה מה שהיה למלך המשיח שלהם להגיד בזמנו על הימין והליכוד:

http://www.youtube.com/watch?v=lcQujRWQjzI

אז מי פה האידיוט ?

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

זכיכות = זחיחות

קשקשן בקומקום 19 בנובמבר 2012

אסף, קודם כל לא ענית לטענה הראשונה שלי לגבי סגנון הדיון, מצד שני לא קראת לי סמולן או אנטישמי, ככה שאנחנו בסדר כנראה.

לגופו של עניין, אני חושב שהתמונה היא יותר מורכבת – וזה ממישהו שחי 6 שנים בחו"ל, ועבד עם אוכלוסיה מכל העולם:

אין ספק שרואים בישראל מיגדלור של דמוקרטיה וזכויות אדם במזרח התיכון, כמו גם מעצמת טכנולוגיה וידע. זאת ההשוואה לשכונה בה אנחנו חיים. אבל אם ההשוואה היא לערכים המקובלים היום בעולם המערבי (ושוב – אני משתדל לתת כאן פרשנות, לא דיעה, למרות שדעתי ידועה) – רואים בישראל דינוזאור אחרון של קונוליאליזם, בעיקר, אגב – בגלל ההתנחלויות ששומטות את הטיעון הבטחוני מהסיבה בגללה אנחנו בשטחים, ויש איתן בעיה מוסרית קשה בגלל המצב ה"זמני" בן ה 45 שנה לפיו לאנשים החיים באותה טריטוריה אין אותם זכויות. כמובן שביטויים כמו "נפציץ את אסוואן, נשטח את עזה, נחזיר אותה לימי הביניים" – לא עוזרים לגבי הראייה של ישראל כ"כוחנית". וגם לא שר חוץ שחי בישוב שהוא ע"פ הגדרת ממשלת ישראל מחוץ לגבולותיה.

לראיה – – הביקורת על הימצאות ישראל בדרום לבנון היתה הרבה פחות בוטה, וכנ"ל בגולן – שם ישראל העניקה אזרחות לתושבים בשטח אותו כבשה

ככה שתיאורטית גם אתה וגם בורו צודקים לגבי איך רואים אותנו מהבחינה הזאת.

לגבי רבין – אנחנו נכנסים כעת לדיון של מה היה אם – מה היה אם מצד ישראל והפלשתינאים ידם של המתנגדים להסדר לא היתה על העליונה (רצח רבין, התנחלות ששילשה אם לא ריבעה את עצמה מאז חתימת אוסלו, חלקה הגדול בצורה מוצהרת כדי "לקבוע עובדות" שימנעו את אותו הסדר, החלשת הרשות תוך כדי חיזוק החמאס – ע"ע עסקת שליט, ואלה בטרור רצחני שלא היה כמוהו, הסתה, וחינוך לשנאה).

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

קשקשן,

לעניין הקולניאליזם – ישראל היא לא בלגיה שיצאה להרפתקאות בקונגו ולא הולנד שחיפשה אוצרות בסורינאם. ה"קולניאליזם" הישראלי(מצחיק בכלל לקרוא לו ככה)הוא על שטח הנמצא 30 ק"מ מזרחית מת"א. קצת פרופורציות (וזה בכלל לפני שאני נכנס לזכויות ההיסטוריות שיש לנו על השטחים המשוחררים).

באופן עקרוני אני תומך ברעיון 2 מדינות ל-2 העמים. פלסטין בשכנות עם ישראל. מדינה ערבית ומוסלמית לצד מדינה יהודית. יחד עם זאת, לא צריך להיות גאון גדול ולהבין שנסיגה מהשטחים המשוחררים עשויה ליצור ישות טרור עזתית בשטח שיפונה. בכלל, זאת שאלה של זמן עד שהמלך עבדאללה יסיים את הקדנציה כמו קדאפי, ומכאן המרחק עד להקמתה של "פלסטין הגדולה" הוא קצרצר. התסריט הזה יכפיל פי כמה את הסיוט הישראלי. נשק ומחבלי ג'יהאד יזרמו מכל האזור ויישבו לנו על ההר, מטווחים את כל יישובי הארץ.

אז עם כל הכבוד לנאורים מגזרת בורוביץ', שיעשו את ההימורים שלהם בינם לבין עצמם. נגמרו הימים שמשיחי סמול התעלמו מהמציאות תוך זלזול מופגן במתנגיהם, נגמרו הימים בהם "מחנה השלום" הסית ותקף את מי שהתנגד להם. בעידן האינטרנט כבר לא יוכלו "אנשי הרוח" לשטוף לציבור את המוח, ומנהיגים מטומטמים כדוגמת רבין הצטרכו לתת תשובות ענייניות ולא לשחד חברי כנסת במיצובישי.

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

הצטרכו = יצטרכו

קשקשן בקומקום 19 בנובמבר 2012

טוב – אל תקרא לזה קולוניאליזם – תקרא לזה כיבוש. ואגב במסגרת אותו כיבוש ישראל עושה שימוש במשאבי הטבע באותם שטחים ככה שאולי יש דמיון.

אני גם לא מסכים עם טיעוני השטיפת מוח ולא ממהר לקרוא למנהיגים שאני לא מסכים איתם מטומטמים. לא ייאמן שהימין שבשלטון כבר 30 שנה לא מפסיק להתבכיין שהשמאל שוטף מח.
באותה מידה אני יכול להגיד שמי שצולם מסביר איך הוא הכשיל את הסכם אוסלו, הוא די מטומטם אם אחרי זה טוען שהוא צדק מראש כשאמר שהסכם אוסלו ייכשל. וזה ראש הממשלה שלך.

ולסיומו של עניין – אני מאמין שגם עם הישות הטרוריסטית שיש בעזה (ובלבנון) – מצבנו עדיף כשאנחנו מחוץ להם. ונראה לי שעל זה נסכים לא להסכים…

קשקשן בקומקום 19 בנובמבר 2012

אבל אם נחזור למה שדיברנו עליו בהתחלה – אני חושב שזה הוגן לאמר שרואים בישראל (בהכללה, בנוסף לכמה דברים אחרים) – מדינה כובשת וכוחנית

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

כיבוש ? עוד המצאה. עוד מילה שהוחדרה לשיח הישראלי שאין לה שום קשר למציאות.

ממי השטח נכבש ? מהמנדט הבריטי שויתר עליו ? מבחינה משפטית זה בכלל לא כיבוש.

תנסה שחרור – תראה שיוקל לך.

קשקשן בקומקום 19 בנובמבר 2012

אפשר להמשיך לדון בטרמינולגיות, כיבוש/שחרור. זה לא רלוונטי.

מה שרלוונטי לדיון זה שישראל יושבת בשטחים שהיא מצד אחד מגדירה כמחוץ לתחומה הריבוני ומצד שני מיישבת שם אנשים. כשהמצב הזה, שהיה אמור להיות זמני – נמשך 45 שנה,ובו יש אנשים עם זכויות שונות באותו שטח, זה מופרך לצפות שישראל לא תצטייר ככוחנית וכובשת בשאר העולם. ועל זה היה הדיון – לא תצליח לגרור אותי לדיון בו ברור מראש מה העמדות של שנינו

הסיבה מובנת 20 בנובמבר 2012

קשקשן,

אני לא יודע עם בורוביץ חוסם את ה-IP שלי או לא, לך תדע אצלו, אבל העובדה היא שאני לא מצליח להגיב על הפוסטים שלו מהמחשבים הביתיים שלו אלא רק ממחשבי רשת בעבודה.

בכל אופן, הזכויות השונות, ככל ואם בכלל הן קיימות, הינן כתוצאה מהמעשים של אותם "מקופחים".

הם הביאו על עצמם את אסונם.

ויכסלפיש 18 בנובמבר 2012

כתב היום אורן יוסיפוביץ' משהו מעניין בנוסח "הזעקה כנגד לוזון מוצדקת לחלוטין אבל מה עם שמעון מזרחי? שעה אחרי נפילת רקטה משחקים כרגיל?" גם בעיני זה חמור לא פחות, נראה שהעיתונאים מעדיפים להתגאות בכוח שלו ביורוליג במקום להתייחס לסוגיה הבטיחותית

איציק 18 בנובמבר 2012

יש הבדל גדול בין משחק בין לאומי יחיד לבין מחזור ליגה, במיוחד כאשר על חלק מהקבוצות נאסר לשחק על-ידי פיקוד העורף. אני מכיר ברצון לערוף את עורפו של שימעון, אך צריך קצת שכל ישר כדי לא להשוות. אולי יש לך טיעונים כיבדי שקל נגד קיום המשחק בנוקיה, אך אין לזה קשר ישיר, וגם לא עקום למחזור הליגה בכדורגל.

קשקשן בקומקום 18 בנובמבר 2012

יש קשר מאוד ברור – החלטה של הרשויות להמשיך לקיים שיגרה בעיר. זה נכון ללימודים, לתיאטרון, לעבודה, וגם לספורט.
כמו שפיקוד העורף אסר על קיום חלק מהמשחקים – הוא אישר אחרים. מה הבעיה בדיוק?
הדבר היחידי שאני לא מבין זה למה לוזון לא עשה החלפת ביתיות לקבוצות שעליהן נאסר לשחק, כדי להשלים את המחזור (בכל מקרה סיבוב ראשון – יתקנו סיבוב הבא)

איציק 18 בנובמבר 2012

הנקודה היא, שמבחינת פיקוד העורף חלק מהמשחקים אושרו וחלק לא. נראה לי לא ראוי לקיים חצי מחזור לא בגלל הסיכון של המשחקים שאושרו. יש גם הבדל בין ליגה ישראלית למשחק בין-לאומי. השיקולים שונים. לכן לא נכון לעשות דין שווה לשני המקרים.

MG 19 בנובמבר 2012

קשקשן, אני לא יודע לגבי הכדורגל, אך בכדורסל זה הוצע להן והן סירבו. טענתן היא שהן לא התמאנו כראוי, ולכן לא רק מיקום המשחק צריך לגרום לדחיתו.

קשקשן בקומקום 18 בנובמבר 2012

בורו – שתה מים. באמת.

קודם כל זאת החלטה של פיקוד העורף ושל המשטרה. לוזון כמובן יכול להיות זהיר יותר מהם, אבל מה לעשות – הם הגורם המוסמך. לוזון הוא בהמה וגם בתגובות שלו על מה שקרויף אמר הוא התנהג כמו בהמה, אבל עדיין – הפעם לדעתי הוא צודק.

אני ממש לא מחובבי לוזון אבל אני באופן עקרוני, כתושב תל אביב, עם ילדה בת 4 עם גן בלתי ממוגן, ואפילו כשמאלן תבוסתן ושונא עצמו – די מרוצה מההתנהלות של ההנהגה (בסך הכל – עם הסתייגויות מתבקשות על אלי יישי הבהמה וכל מני שאר אצי רצי פריימריז) ושל הציבור – שמפגין איפוק ובגרות והחלטות שקולות לגבי איפה סוגרים את המדינה ואיפה לוקחים סיכון מחושב כדי לשמור על הערך (המאוד חשוב בעיני) של המשך שיגרה ו"לא נכנעים לטרור". וזה כולל ספורט, לימודים, ואישור לפתיחת עסקים אחרים (קולנוע, תיאטרון וכו')

אני אחזור להיכנס בביבי אחרי המבצע על האפס מעש המדיני שלו, ועל ההפרד ומשול ושלטון ההפחדה אבל צריך להודות שהאיש עושה (עד עכשיו) עבודה לא רעה בלנהל את הסיפור הזה. אין פה עניין של תותחים יורים ומוזות שותקות – אבל באמת שעד עכשיו לא רע, בטח יחסית לפעמים הקודמות. אני מאוד מאוד מקווה שהוא יסיים את זה מהר, בלי להכנס, בלי להסתבך, ובלי לחשוב שהוא יכול להשיג יותר ממה שהוא יכול. ולוזון? אפילו שעון מקולקל צודק פעמיים ביום – הפעם יצא לו.

אתה טועה 18 בנובמבר 2012

הסיכוי שיפול טיל עליך הוא כל כך אפסי, וגם יש את הכיפת ברזל, חוץ מזה שבערך יש אזעקה פעם ביום… לכן צריך לקיים את המשחק כדי להראות לכל העולם שאנחנו לא פוחדים מהערבים.

ניתאי 19 בנובמבר 2012

טיעון מנצח סיכוי אפסי.
ביום חמישי בבוקר עוד הכרתי 3 אנשים מקריית מלאכי שחשבו בדיוק ככה והעדיפו לראות את הנפילות מהחלון.

יעקב נקש 19 בנובמבר 2012

באמת שאני לא נוטה להתבטא בצורה כזאת אבל אני ארשה לעצמי הפעם כי זה אתר בלוגים על ספורט ולא על הדעה הפוליטית שלך…
ועכשיו להתבטאות- תתבייש לך יא חתיכת שמאלני מטונף, לך תעשה איחוד כוחות עם טלי פחימה ועל הדרך גם תתאסלם ותעבור לגור בעזה. אני מבין שטילים שנופלים מסביבך זה לא מספיק בשביל להצדיק מדיניות כוחנית… חתיכת אידיוט, אנשים כמוך צריכים לגרש מהמדינה

איציק 19 בנובמבר 2012

כאחד שיש לו ויכוח נוקב עם בורוביץ', אני רוצה לומר לך שאתה זה שצריך להתבייש. אני מעדיף שאנשים כמוך לא יהיו בצד שלי של הדעות, ובאף צד. יש לך טענות, עשה כמוני, כתוב תגובה כאורך הגלות, אבל הביזיון שלך הוא שגורם לאנשים אחרים להתחבר לצד השני. היתי עובר את הכביש לצד השני אם היתי יודע לזהות אותך.

יוני 19 בנובמבר 2012

בורו חבל לי על הבורות וניצול הבמה הספורטיבית שניתנה לך כדי להפיץ דיעה של שמאלן קיצוני שככל הנראה אתה מחזיק בה.בוא תגיד לי איך אנחנו אמורים להגן על האזרחים שלנו?על ההורים שלי באשקלון,הדודים שלי בבאר,אשדוד או שדרות?יצאנו מעזה עשינו צעד מרחיק לכת שהתברר כמטופש מסיבה פשוטה הפלשתינאים בחרו בחמאס וחמאס בחר להשמיד את עם ישראל זאת אומרת שכל תושב עזה עומד מאחורי עמדות חמאס וזה מה שאנחנו שומעים מהמספר הקטן של פלשתינאים שמגיעים לתקשורת הישראלית.בושה לך על מה שאמרת שאנחנו לפי מה שניתן להבין מדבריך סוג של סרבני שלום חבל לי על אנשים כמוך בעלי שנאה עצמית אני מציע לך שתנסה לחיות שנה אחת בדרום במצב הנוכחי נראה אותך מדבר.חבל מאוד שניצלת את הבמה לדיעות הקיצוניות והלא הולמות שלך בטח במצב שתושבי הדרום נתונים בו הדיעה הספורטיבית שלך בטור זה ממש חלפה לידי אבל יכול להיות שזה מה שרצית.

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 19 בנובמבר 2012

מעניין שאף אחד עדיין לא כתב על הצ'ילבות החדשות קרויף ולוזון.
איך שאני רואה את זה, שניהם צודקים ושניהם טועים בו זמנית. צודק קרויף שבכל מדינה נורמלית (והוא עד היום חווה כדורגל בייחוד במדינות נורמליות), כדורגל הוא בסך הכל ענף בידורי. הגישה שלו שכדורגל הוא לא הדבר הכי חשוב היא גישה שפויה, לא מתלהמת וצפוייה מאיש כדורגל קוסמופוליטי. מצד שני, צודק לוזון בכך שישראל, בטח זאת של השנים האחרונות, איננה ולא יכולה להתנהג כמדינה נורמלית, ולכן הכדורגל הוא לא רק ענף בידורי, אלא חלק מהשגרה שצריך לשמור עליה, בדיוק כפי שממשיכים לקיים לימודים, הצגות תיאטרון, סרטי קולנוע או כל פעילות מרובת ממשתתפים אחרת.
having said that, שניהם גם טועים. טועה קרויף כשהוא מתרץ בעקיפין את היכולת של מכבי במצב הביטחוני. היריבה שלהם בשבת היתה מאותה מדינה ומאותה עיר, וכל בעיה של מכבי היא משותפת לבני יהודה. טועה גם לוזון כשהוא משתיק דעה נגדית רק משום שהיא לא מסתדרת לו עם האג'נדה ואם הרצון שבאירופה לא יקחו לו מהיד את הבייבי של ה-U21, והוא אף טועה אם הוא חושב שקיום משחק שמופר על ידי אזעקה יתן לו אפקט טוב יותר מול אופ"א מאשר דחיית משחק

Comments closed