מה שקורה בנצרת ובחולון

 

בקושי מדברים על זה כאילו הדבר מובן מאליו. הדרבי של נצרת שאמור היה להיערך היום- בין אחי לנצרת עילית יידחה בגלל חשש של המשטרה ממתח על רקע דתי/לאומי (וואטאבר)

כן- משטרת ישראל הגדולה והחזקה לא יכולה להתמודד עם אבטחת הדרבי של נצרת. מסר נהדר למי שרוצה לבטוח במשטרה הזו. או סתם למי שהדו קיום במדינה חשוב לו.

כשנופלים טילים אפשר לערוך משחקים בבלומפילד או אתמול באולם הפחים בחולון*

אבל דרבי בנצרת- זה כבר גדול עלינו.

מה שאני מבין מדחיית הדרבי הזה הוא שמשטרת ישראל מפחדת להתמודד עם הציבור הערבי. לכן היא בקושי נכנסת ליישובים ערבים. לכן היא לא מפענחת כמעט אף מקרה רצח שמתבצע בחברה הערבית.

הערבים מתלוננים על כך כבר שנים. הם חשים מופקרים- ובצדק. כל כך הרבה מקרי רצח במגזר היהודי בחיים לא היו עוברים כך, כאילו כלום, על ידי המשטרה.

אבל הם ערבים- אז אפשר להתעלם.

אגב, במדינות מערב רבות וגם בארה"ב יש אפליה מתקנת. לכן רואים המון בני מיעוטים במשרות ציבוריות. כמה שוטרים ערבים אתם מכירים?

ושוב אזכיר- הערבים מרכיבים 20% מאזרחי המדינה. האם הם גם חמישית מכוח השיטור? האם הם בכלל מתקרבים לשיעור הזה.

אבל כך זה אצלנו- אפליה, אפליה, אפליה.

ולכן הדרבי של נצרת לא נערך היום.

 

*אתמול הייתי באולם הפחים במשחק החלש בין הפועל חולון להפועל ירושלים (שהייתה דווקא די טובה). לפני המשחק שמעתי את מנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס מתראיין ואומר כי המשחק התקיים גם כי יש חשש ממה יחשבו באירופה. גם אבנר קופל הודה בכך. באיגוד הכדורסל חוששים כי היריבה של חולון ביורוצ'אלנג' לא תגיע בהמשך השבוע ולכן החליטה לערוך את המשחק אתמול. כל זאת בערך שעה וחצי לאחר שאזעקה נשמעה בתל אביב. וברור שאין שום מיגון באולם הפחים בחולון. זו אחת הסיבות שהאולם היה רחוק מלהיות מלא. ועדיין האוהדים השרופים ביותר של חולון הגיעו. בערך אלף מהם שרו לא מעט פעמים "תנו לצה"ל לנצח, לזיין את הערבים". אף אחד מאנשי הקבוצה, המנהלת או המשטרה לא טרח לעצור או לכל הפחות לבקש מהאוהדים הגזענים להפסיק לשיר. וזה היה כמעט כל יציעי האוהדים של חולון ששרו.

טוב שחולון הפסידה.

ועכשיו עוד משהו- לחולון יש רכז אמריקאי ג'ינג'י יהודי בשם זאק רוזן. ראיתי אותו אתמול בפעם הראשונה אבל נראה שחוץ ממהירות אין לו דבר. אתמול הוא שיחק 26 דקות וקלע חמש נקודות. שון דניאל שיחק 23 דקות ותרם 5 נק'. שלומי הרוש תרם אותה כמות. בזו הסתכמה תרומת הישראלים במשחק שמרבית הזרים של חולון היו בו חלשים.

וזה קורה בעיר של חולי כדורסל. זה מה שיש לה להראות- דניאל והרוש, שניים שבחיים לא יהיו שחקנים משמעותיים על פני תקופה בליגת העל או אפילו בקבוצתם.

הכדורסל שלנו חולה אנושות. והציבור שלנו חולה. ומי שלא מזהה קשר בין הדברים אידיוט.

 

אוסטין, לא סטיב אוסטין (עוד מירוץ לסיום העונה)
צבע אדום

60 Comments

משה 19 בנובמבר 2012

אפילו בשבילך הטור הזה היה שיא, כנראה שהמקלדת באמת סובלת כל נפיחה.

רוקט 88 19 בנובמבר 2012

לייק ענק !

תומר חרוב 19 בנובמבר 2012

יואב, אתה צודק בכל מילה וכל הכבוד שאתה גם מעלה את זה. חוץ מדבר אחד, אני דווקא מכיר כמה שוטרים ערבים. לא יודע מה הססטיסטיקה אבל יש ולדעתי אפילו לא מעט.
דחיית המשחק בנצרת באמת מבישה. ואת זה הרי אפשר לעשות כי זה רחוק מהעין הציבורית, אף אחד לא ידבר על זה, זה לא יסכן את היורו לצעירות. דווקא הכדורגל בדרך כלל מתפקד פה כיוצא מן הכלל בכל הקשור לדו קיום, לא חסרה גזענות אבל גם יש המון אינטגרציה. דברים כאלה, כמו דחיית הדרבי רק מפריעים.

רוקט 88 19 בנובמבר 2012

ברור שיש לא מעט שוטרים ערבים.
האם אתה לרגע משלה את עצמך שהכותב המכובד טרח לבדוק את העניין. אני משוכנע שלא. כפי שאמר המגיב הקודם, המקלדת סובלת כל נפיחה.
בפעם הקודמת שכתבתי דברים בגנותו של האדון הנכבד בורוביץ', קמו עליי כמה אנשים באתר. אמרתי לעצמי "אולי הגזמתי".
אלא שברגע שהכותב המכובד מסיים את דבריו באמירה " ומי שלא מזהה קשר בין הדברים אידיוט" הוא ראוי לכל גינוי.

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

כרגיל, בזמן שישראל מותקפת, אנשי הסמול מתגייסים לעזרת הצד המתקיף.
אתמול בורוביץ' קבע שיראל מדינת "אפרטהייד", היום המשטרה "גזענית".

אז נכון, לפני כמה שבועות היה כנס בנצרת עצמה שנועד לבני נוער מהמיעוטים, שמטרתו הייתה לנסות ולרתום אותם לשירות לאומי (לא צבאי). אחד מהמארגנים קיבל איומים על חייו מצד הציבור המוסלמי בעיר, ומנהיגי המיעוט הערבי קראו להחרמה של הכנס.

העובדות כמובן לא מבלבלות את הבורוביץ'. מאז שהתחיל המבצע בעזה, הוא קיבל מטעם עצמו צו 8 לזרוע התעמולה האנטי-ישראלית ומזה שלושה ימים ברציפות משפריץ פה שקרים והסתה.

אדם בן דוד 19 בנובמבר 2012

לא הבנתי מה ההשגות שלך לגבי הדברים הכתובים בטור עצמו.
האם קריאות "לזיין ת'ערבים" הן לגיטימיות? האם ביטול הדרבי (למה דרך אגב זה דרבי כי שתיהן מעיר שנקראת נצרת- הרי אלה שתי ערים שונות. בין חצור לחצור הגלילת יהיה דרבי?) לגיטימי? איפה פה ההתגייסות לצד המתקיף?

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

אני מניח שאם הדרבי בוטל, למשטרה היה מידע מודיעני שאתה, אני ובטח מר בורוביץ' לא נחשפנו אליו.

אם רכזי המודיעין בנצרת חושבים שהאירועים בעזה יכולים להוביל לאלימות במשחק, אז כנראה שצריך לסמוך עליהם ולבל את המלצתם. אחרי הכל, הם אנשי מקצוע.

לא אנשים שפולטים שטויות בעיתון.

מסכים איתך 20 בנובמבר 2012

אני שונא אותך יא גזען

הסיבה מובנת 20 בנובמבר 2012

אחרי הכל, באת לעולם עקב מגע מיני שבין סלפי לעז.

משה 19 בנובמבר 2012

מה ההשגות :
1. בלי שום נתון סטטיסטי, ממשלתי, רשמי או לא רשמי בורוביץ' התרשם שאין שוטרים ערביים והחליט לשתף את הציבור בתחושותיו. כמו כן הוא בוחר לקנח את הנתון המבוסס הנ"ל במילים אפליה, אפליה, אפליה(כלל ראשון בדמגוגיה, תגיד כמה פעמים, זה יראה משכנע).
2. אני מודה שאני אידיוט, אם הכדורסל גוסס בגלל המצב בעזה או האוהדים או האיכות האנושית(הטובים כנראה מתרכזים בכתיבת טורים באינטרנט) אז אני לא מבין למה המדינה הזו משגשגת בהרבה ענפים אחרים(מדע, פרסי נובל, הייטק וכד').
3. חלק מהקהל של חולון מגעיל עוד לפני רימון ההלם בירושלים, בורוביץ' גם החליט שזה כמעט כולם.
4. מעניין אם שון דניאל הוא סממן למחלה של הציבור בישראל, למה זאק רוזן הוא לא סימן שכל העם היהודי רקוב מהיסוד, לפי האלגוריה של אדון בורוביץ' ?

אדם בן דוד 19 בנובמבר 2012

יש לי תחושה (ואני מודה שמדובר על תחושה, שאולי נובעת מניסיון עבר אבל לא מבוססת על שום קשרים במשטרה) שלו היה מדובר במשחק בעל פרופיל תקשורתי גבוה יותר- היו עושים מאמץ גדול יותר לקיומו. והאם אין זה מתפקידה של המשטרה לוודא כי אין התפרעויות וכי האזרחים הישרים (בכללם השחקנים ורב האוהדים) יכולים לזכות לקיים פעילויות מבלי להיכנע לעבריינים?
אני מבין את הסלידה מהדמגוגיה של בורביץ- אם כי הנקודה, כפי שאני הבנתי אותה, בנוגע לקהל המגעיל לבין מצב הכדורסל הישראלי היא שמדובר בתרבות ספורט. כל עוד האלימות שולטת, וכולם מעלימים עין ומטייחים (וזה המצב- בכל הקבוצות כמעט)- ספורטאים אמיתיים לא יגדלו פה. אבל אני מקבל את הטענות לגבי המשטרה (אם כי מודה שגם לי נראה, מבלי להתבסס על נתונים שאין 20% שוטרים ערבים- אם כי אין לי מידע שיכול לגבות זאת).

אזי 20 בנובמבר 2012

תשמע,
לכל דבר יש עלות ותועלת.
יש מקדם סיכון. לבטל משחק בין בית"ר לסכנין עלול לעשות הרבה יותר רעש ושווה למשטרה לקחת את הסיכון במשחק, כדי למנוע התפרעויות אחרות.
לא שווה למשטרה לקחת על עצמה משחק שלא מעניין אף אחד (בהקצנה) תמורת הסיכון שיהיו נפגעים ואז ישאלו למה קיימו את המשחק.

בקשר לזה שזה התפקיד של המשטרה,
מדינת חוק לא יכולה להתקיים אם הציבור לא מעוניין להקשיב לחוקים.
יש יותר תושבים בנצרת ובנצרת עילית מאשר שוטרים באותו מרחב, וזה שיש להם מדים כחולים לא אומר שהם כולם ברוס לי.
לכן שוטרים לא נכנסים לישובים ערבים. כי כל הישוב יקום עליהם, כי החמולה והכבוד שלהם חזקים יותר מכל חוק.

אבל סבבה… אצלהם זה התרבות, אז אסור לי לשנוא אותם בגלל זה, כי אז זו גזענות…

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

זה מה שקורה שישראל "הגזענית" מנסה לקדם את הציבור הערבי:

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/159081

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3464542,00.html

הערבים עצמם לא רוצים "ישראליזציה" של בניהם, אבל עבור המסיתים הפאבלובים העובדות הן דבר מיותר.

רן 19 בנובמבר 2012

מעניין שמפריעה לך העובדה שהמשטרה מתקשה להתמודד עם האוהדים הערבים אבל לא מטרידה אותך בכלל השאלה למה ברור שרק צד אחד עלול להתפרע בדרבי הזה.

האוהדים היהודים לא אמורים לכעוס על שכניהם הערבים שמזדהים אך ורק עם הפלסטינאים ובכלל לא עם המדינה שלהם?

רק הכעס של ערביי ישראל ברור, צפוי, מובן ומוצדק?

ירושלמי 19 בנובמבר 2012

חשבת לעצמך כמה שוטרים חרדים יש? למרות שהם מהווים אחוז לא מבוטל מהאוכלוסיה אני בספק אם תמצא בהם שוטרים ביחס זהה.
אוכלוסיה שלא רוצה ומנסה להיטמע בחברה לא תמצא נציגים שלה בתפקידים ציבוריים.
ואולי זה יישמע קצת גזעני, אבל האם היית סומך על שוטר מהסוג הזה שקודם יידאג לרווחת הציבור וישים את היושר המקצועי שלו לפני טובתו האישית ודאגה לאינטרסים שלו?
אוכלוסיה שמצפצפת באופן קבוע על חוקי המדינה (ואני מכליל בכך את רוב החרדים ורוב הערבים ישראלים) יהיה לה קשה מאוד לייצר אנשי חוק.
תראה למשל את הדרוזים, רבים מהם משרתים בשרותי הרפואה, כבאות, משטרה וצבא. למה? כי מבחינתם המדינה וחוקיה מעל הכל.

חוץ מזה נניח שהיו מקיימים את המשחק, הסיכוי לפיצוץ ועימותים היה גבוהה, ונניח שבאמת היה קורה משהו ואנשים היו נפגעים. היית מרגיש יותר טוב עם עצמך?
אז במקום להגיד: כל הכבוד על ההחלטה האמיצה, אבל חבל שלא מטפלים בבעיה מן השורש…
אתה בא ורק זורק חיצי ביקורת בלי להתסכל על הצד החיובי.

לגבי המשחק של הפועל ירושלים, המשחק לא היה כ"כ רע. ברוב שלביו הוא היה צמוד, אמנם לא באחוזי קליעה גבוהים (כשהם גבוהים אתה אומר שאין הגנה), אבל המתח היה באוויר עד אמצע הרבע הרביעי.
ולגבי הישראלים של חולון, נכון שהם לא נתנו משחק חזק, אבל שון דניאל והרוש כבר הוכיחו שהם שחקנים ברמה טובה, ורוזן דווקא הראה יכולת טובה בהוהלת כדור, ואם לא שחקנים כמו דייסון והיל שכל המחצית השניה לקחו את הכדור והלכו ראש בקיר, ובמקום זה אם היו נותנים לו לנהל את המשחק יכול להיות שהתוצאה הייתה קצת שונה.

אם כבר ביקורת זה על הגארדים של הפועל ירושלים, שחקני נבחרת שאמורים להיות טובים בשתי דרגות מהגארדים של חולון אבל לא הביאו כמעט כלום למשחק (והביקורת של פרשני ערוץ 5 כלפיהם באה בצדק).

ודבר אחרון, אחרי כל משחק כדורסל ישראלי זה לא חכמה לרדת עליו ולהגיד שהענף מת. מה? אין אפלו דבר אחד טוב שאפשר להגיד עליו? אין סיכוי שאיזה פרוייקט אחד יצליח ויוציא 3-4 שחקנים שנבנה עליהם את הדור הבא?

איציק 19 בנובמבר 2012

בורוביץ',
אני לא רוצה להגיב לגופו של פוסט זה, דעתינו חלוקות בהרבה דברים אך לא אכפת לי. אני רוצה לדבר על משהו הרבה יותר עקרוני ולדעתי גם מוסרי.
אני יושב בבאר-שבע וכול כמה שעות רץ למקלט עם הבן שלי ועל הדרך מתקשר לאישתי לסורוקה, ולאימי לבדוק שהכול בסדר. אח שלי חי במפלסים ובנו לא מכיר מציעות אחרת ולא ישנו נורמאלי שנים. לא הסימטריה ולא השיוויון ולא אהבת הערבי לא מעניינת אותי בימים אלו. נתווקח עליה כשהכל יגמר. אולי אסכים אולי לא. מה שמפריע לי, זה שמהרגע שהתחיל המבצע ויורים עלי אתה כבר כתבת הרבה פוסטים הדואגים למוסר שלנו ולרווחת העזתים והערבים. לא מעניין אותי. אני רוצה לראות פוסט אחד שלך של הזדהות איתי, אבל אני לא זוכר, לא פיסקה, אפילו לא משפט. אני כחלק מהמדינה המזורגגת והעם העלוב אליו אתה שייך לא קיבל מילת הזדהות עם מצבי. זו בושה, וזה גם לא מוסרי. אני מבין שכיהודי ישראלי אני נחות מכול אירופאי/אמריקאי/אפריקאי/ערבי, ואחרי כל זאת, האם אני כל-כך נחות, אני וכל תושבי הדרום שלא זכאים לפיסקת הזדהןות אחת? כשאני אקבל פוסט הזדהות איתנו, בלי אבל, בלי אבל יש צד שני, בלי התניות, אני אוכל לנהל איתך דו-שיח על כל מה שתרצה כשזה יגמר. עד אז, אין לנו שום בסיס משותף.
תגובה זו נכתבה לכול כותבי הפוסטים שכל כך דואגים לאחינו ברצועה אך אין להם שמץ של אמפטיה לבזוים מהדרום.

יואב בורוביץ' 19 בנובמבר 2012

איציק, אני מעדיף להתעסק בבעיות האמיתיות שגורמות למצב להיות כפי שהוא. עם זאת אני כמובן חש רע כשאני חושב על מצבך (ושל כל תושבי הדרום). המצב מחורבן, אבל אולי פעם נשאל את עצמנו למה הוא כך. ולא רק נתמוך בעוד אלימות (כדי לפתור אלימות) שהיא כמובן לא מצליחה לפתור.

איציק 19 בנובמבר 2012

נעשה זאת אחרי, אפשר לחקות קצת, כדי שלא ארגיש שאתה מחרבן עלי (סליחה על הביטוי).

איציק 19 בנובמבר 2012

אני מבין החיים שלי ושל רבים כמוני, לא חשובים באמת, רק של מוסטאפה מעזה ודרוויש מנצרת. הבנתי, הפנמתי.

אסף THE KOP 19 בנובמבר 2012

איצק,

אל תיתן ל-2% מהאוכלוסיה ו-99% מהתקשורת לחשוב לרגע שזה המצב.

אורגיית הפוסטים של מר בורוביץ' אין לה דבר ומחצית הדבר עם שמירה על האינטרסים של ישראל ואזרחיה. הוא נכנס לטראנס פוסטים רק עקב היותו תעמולן (בהתנדבות) של הימין הפלסטינאי.
זכור – גם אידיוט שימושי הוא קודם כל אידיוט.

לא צריך להתרגש.

אופיר 19 בנובמבר 2012

איציק,

נכון לעכשיו הדברים שאתה אומר הם הקונצנזוס.
כתבתי גם אצל גרייזס שהצד השני מעניין אותי כרגע כקליפת השום.

התפיסה שלי בדברים האלה היא מאוד רדיקלית: אל תכתוב רשמים על דברים שלא חווית בגוף ראשון. אל תבקר ספורטאים אם לא עסקת בספורט (אפילו ברמה חובבנית גבוהה), אל תבקר התנהגות של לוחמים בשטח אם לא היית אף פעם לוחם בפעילות מבצעית ואל תדבר על סובלנות כלפי העזתים אם לא קיבלת בומבות על הראש 12 שנה.

עם דבר אחד אני מסכים: גדלתי במושב שכמעט גובל ביישוב בדואי גדול בצפון ואין ספק שמשטרת ישראל מחרבנת במכנסיים מלהכנס ולעשות סדר אצל עדת הגנבים הזו ודומותיה במשולש ובנגב. זה נובע, בין היתר, ממערכת משפט רופסת שמפגינה חמלה נוגעת ללב כלפי עבריינים מהמגזר ומחמירה עם הקורבנות. למי שלא מכיר: הסיפור על אנשי מושב מולדת שלכדו גנבי בקר בשטחם וישבו בכלא(!!!) על התעללות בגנבים (צבעו אותם בירוק) – שכמובן זוכו מחוסר ראיות:
http://elyon1.court.gov.il/files/98/640/078/l01/98078640.l01.HTM

טוב עשתה המשטרה שלא אפשרה את המשחק. סביר להניח שאוהדי נצרת היו מתפרעים – והשוטרים היו נכנסים לכלא על אלימות כלפיהם.

איציק 19 בנובמבר 2012

אופיר,
להזכירך, בורוביץ' אינו גרייזס, ובגלל זה אני כותב זאת בפוסט זה. אני גם לא חושב שאתה צריך להיות פוליטיקאי כדי להגיב על פוליטיקה או מוזיקא כדי לדבר על מוזיקה, וכך גם לגבי ספורט, צבא, והמצב בדרום. אני מוכן לקבל דעות אחרות גם אם הן נראות לא מקצועיות. מפריע לי הצורה והזמן. אפשר להיות מאוד הומאני לכל העולם, להוציא את האיזור שלנו, וזו צביעות לדידי (אני כותב זאת למרות המשפט הרופס של בורוביץ' לתגובה שלי).
אני חושב ששאלת הטיפול בפשיעה במגזר הערבי, חוסר השוויון ובעיות נוספות הן ראויות לדיון, אך לא בקונטקס שנכתב ובטח לא בזמן שנכתב ושטף ההזדהות עם הערבים דוקא כשעלי ושכמוני עפים טילים. אפשר להמתין עוד שבוע או כמה זמן שיקח ואז לדון בכך. או אז אוכל גם אני להוסיף את הגרוש ללירה שלי. לעת עתה אני במכווון לא מגיב לכך למרות שיש לי מה לומר.

אופיר 19 בנובמבר 2012

אתה לא חייב להיות פגניני כדי לדבר על מוסיקה, אבל אם אתה כותב על מוסיקה קלאסית על בסיס יומישבועי – מן הראוי שתהיה מסוגל לקרוא דף תווים.

אתה לא חייב להיות פוליטיקאי פעיל כדי לדבר על פוליטיקה, אבל אם רוב הטורים שלך עוסקים בעניינים מדיניים – מן הראוי שלפחות תלמד את העובדות.

איציק 19 בנובמבר 2012

עם זה אין לי ויקוח. עובדות הן דבר חשוב, על הפרוש אפשר להתוקח.

אלכס 23 בנובמבר 2012

תגובה נהדרת אופיר.

אלכס 23 בנובמבר 2012

מסכים איתך לחלוטין איציק, ומקווה שאתה, משפחתך, וכל אנשי הדרום יהיו בסדר.

יואב דובינסקי 19 בנובמבר 2012

בורוביץ', אתה קצת מאבד אותי בפוסטים האחרונים שלך. אם המשטרה חוששת שמשחק כדורגל יסכן חיים, ולא משנה הסיבה, אתה באמת חושב שיש טעם לקיים אותו? לדעתי דווקא מפגינים כאן אחריות. גם אני הייתי מקבל החלטה על פי שיקולים פונקציונליסטים ופרגמטיים ולא אידיאולגיים. לא יקרה שום דבר אם המשחק יידחה בשבוע. ולא הייתי מסיק מזה שום דבר על קיפוח או אפליה.

כמובן שאין לנו מחלוקת מהותית על נושא תרומת ורמת הישראלים בכדורסל. והיות ובזכות הגרלה נוחה יש סיכוי שאפילו נצליח לעלות שלב באליפות אירופה, זה יטואטא אפילו יותר.

יואב בורוביץ' 19 בנובמבר 2012

יואב- אני לא מאמין שמשחק הכדורגל בנצרת יסכן חיים. וגם אם כן- אני לא מאמין שהוא מסכן חיים השבוע (ולא בעוד שבוע או בעוד חודש). בגדול, המשטרה מפחדת מהתעסקות עם ציבור ערבי. אם היא יכולה להימנע מזה (כמו במקרי הרצח הרבים שאינם נפתרים במגזר הערבי) אז היא נמנעת. וגם היום בנצרת היא העדיפה להימנע. למה לא? התקשורת לא תצא נגדה ולמעשה אף אחד, חוץ מהציבור הערבי, לא ירגיש לא בסדר.

yaron 19 בנובמבר 2012

בשביל שהמשטרה תוכל לעבוד ולפענח מקרי רצח במגזר הערבי, היא תצטרך גדוד של משמר הגבול בכל פעם שתרצה להיכנס לערוך חיפושים ומעצרים… אין לי שמץ של ספק מה תהיה תגובתך אז…

matipool 19 בנובמבר 2012

בורו – אתה לא יכול על סמך משחק אחד שראית העונה של חולון להסיק את כל המסקנות שהסקת .
נתחיל בזה שלחולון פשוט אין מספיק כסף להעמיד סגל ארוך ויקר והיא חייבת להתבסס על מציאות .
שנית – דניאל ( עד השבוע לפחות ) היה מצוין מתחילת העונה והפתעה לטובה .
שלישית – החסרון של מורן רוט עצום ( למי שכתב בפוסט אחר שהוא סה"כ שחקן ליגה סביר ) . אם לא מכבי , הוא מסיים את הקריירה בחולון כמעט באותה מדרגה של אלימלך המלך .
רביעית – השחקנים היו עייפים מהמשחק במסגרת האירופית . 3 משחקים בשמונה ימים זה יותר מדי בשביל סגל כזה .
חמישית – לרוזן היו כבר משחקים הרבה יותר טובים העונה .

לדעתי , אסור לקיים אירועים המוניים במקומות שעלולים להיפגע מטילים אם אין מענה למחסה / מרחב מוגן כלשהו . בתיאטרון הבימה יש מרחבים מוגנים ובטוחים יחסית . בבלומפילד אין .

מצטער , אבל גם אני לא מצליח להבין את ההגיון והלוגיקה של המשפט האחרון , מה שאומר שאני מצטרף לחבורת האידיוטים .

עידן. 19 בנובמבר 2012

בורוביץ- מה נעשה איתך נצחק או נבכה.

אני מאמין שפוליטית אנחנו לא רחוקים (כל חיי הצבעתי עבודה ושמאלה מזה), אבל כשאני רואה את הפוסטים שלך אני מתחיל להבין את אסף ודומיו שטוענים כנגד עיתונות השמאל.

מאיפה הנתונים שלך לעניין פתרון מקרי רצח? ואיך בכלל ניתן לבחון את העניין כשהנתונים בעניין כל כך מוטים http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/015/148.html

אני במקרה עובד בשירות הציבורי. תאמין לי שכל יום מתפרסם מכרז העסקה מתקנת, אבל למה לפרסם נתונים כשאפשר לזעוק אפליה!!! גזענות!!! ציבור חולה וכו' (אגב, שכחת לכתוב הפעם את המילה "חרפה"- איכשהו שם פוסט שלך לא מרגיש לי שלם בלי זה).

ורק כדי לסיים ברוח טובה ומכיוון זה מתאים גם פה, אפרסם שוב את הכתבה הפקטיבית פרי עטו של בורוביץ "חרפה במאפייה":

"זו בושה

היום בצהריים עברתי במאפיית אבו יוסף.

בסך הכל רציתי לחם דגנים מלא עם פצפוצי אורז.

אבל שהגעתי למקום אמר לי המוכר הערבי (למה זה תמיד צריך להיות ערבי במדינה הגזענית שלנו), שלחם הדגנים עם פצפוצי האורז נגמר.

פשוט חרפה

רק במדינה עלובה וחסרת תרבות כמו שלנו, אדם לא יכול לקבל לחם דגנים עם פצפוצי אורז אחרי 2 בצהריים.

אגב, היה מדף שלם מלא בלחם שחור.

למה הלחם הנחשב נחות יותר נקרא לחם שחור?

עוד הוכחה לגזענות הטבועה במדינה הדוחה הזאת.

העיקר שאנחנו רוצים להיות חלק מאירופה

ביזיון, חרפה ובושה."

אדם בן דוד 19 בנובמבר 2012

מצחיק.

אמיר א. 19 בנובמבר 2012

דרך אגב, בטדי היו קצת יותר מאלף אוהדים שצעקו קריאות גזעניות אתמול ואף אחד לא פצה פה…
כנראה שהמשקיף חרש או שסתם בימים כאלו של אווירת מלחמה אפשר לשתוק על דברים כאלו ולתת לקבוצה הזו להמשיך להיות גזענית,
ולהתאחדות שלנו להמשיך להעלים עין.

לא דופק חשבון 19 בנובמבר 2012

צהרים טוב

אלעד אחד 19 בנובמבר 2012

איזו תגובה מחכימה, מלמדת ויפה!
רעיון כל כך מקורי לא שמעתי מזמן.
המשך כך

אלעד אחד 19 בנובמבר 2012

טוב, מחקו את התגובה אז יצאתי קצת לא קשור

לא דופק חשבון 19 בנובמבר 2012

לכן אני מעריץ את ליברמן,אצלו אין שום משחקים
הוא קורא לערבי ישראל אויב ומתיחס אלהם בהתאם
לא לחינם הוא אחת המפלגות הגדולות בארץ,התושבים הם לא מטומטמים
אני מזהיר שוב לא למחוק את ההודעות שלי שאולי לא מקובלות על השמאל הקיצוני פה
חופש הביטוי מעל הכל

אריק 19 בנובמבר 2012

בורוביץ על אף שכוונותיך טובות, לדעתי אתה מפספס. המשטרה לא אשמה באפליה, לא אשמה בתחושת חוסר השייכות המגזרית. חולון בטח שלא אשמה שהמדינה גזענית, ואפילו הגזענים גם היהודים וגם הערבים, לא באמת אשמים. אתה אוסף ערב רב של סימפטומים לכדי אחד, ובכך משחק לידיהם של Assaf & CO (אותי המשחק מילים הזה מצחיק), ומגדיל לעשות בכך שאתה מאשים את מצב הכדורסל במציאות הכללית. כל ההחטות שאתה מדבר עליהן הן בכדי סתימת חורים ןתו לא. התפרעות בדרבי יכולה להתפשט. ביטול משחק יכול לגרור ביטולים מאירופה כשהפסקת האש מעבר לפינה (אני תמיד מסתכל על השוק הוא יודע הכי טוב והוא לא מתרגש – הפסקת האש קרובה). הבעיה היא לא עם אלו, הבעיה היא שאף אחד לא מציע באומץ שום מוצא אחר, וכשיש כבר מישהו כזה אנחנו בזים לו.
אסף – אני מוצא הרבה מטיעוניך משעשעים ומעניינים אפילו שאני לא מסכים כנראה עם אף אחד מהם, הביטוי סמול לדעתי מחליש אותם… :)

MG 19 בנובמבר 2012

בורו, דווקא אתמול המצטיין במשחק היה ישראלי (כדיר), למרות שזה אכן לא מייצג.
כבר כתבתי לך בפוסט הקודם – חוסר שוויון בתוצאות אינו נובע תמיד מחוסר שוויון בהזדמנויות.

ירושלמי 19 בנובמבר 2012

זה לא היה כדיר.
זה היה קוקיה שהתחפש לכדיר.
ראית איזה מלחמה בריבאונד ובהגנה?

MG 20 בנובמבר 2012

נכון, אבל בניגוד לקוקיה הוא עשה תנועה מצויינת בהתקפה שפינתה את הקלעים.

יוסי מהאבטיחים 19 בנובמבר 2012

בורוביץ', אתה מחפש הגיון איפה שאין. או כמו שנאמר: common sense is not so common…

ברור לכל כי אין שום מדיניות גורפת לגבי קיום אירועי ספורט במצב הנוכחי. לראיה, אין שום גורם מקצועי שאוסר על קיום משחק כדורגל בבלומפילד חצי שעה אחרי אזעקה, כמו שאין גוף מקצועי שאסר על קיום המשחק אתמול בין חולון לירושלים. בשני המקרים ההחלטה הושארה להתאחדות הכדורגל ולאיגוד הכדורסל, שהעומדים בראשם מונעים מאינטרסים צרים (יורו נבחרות, משחקים במסגרת אירופית) ולא משיקולי בטיחות קהל הצופים.
רסקין עשה יופי של ראיון עם קופל אתמול וגרם לו להודות שההחלטה היתה שלו ושהוא לקח אותה "עם הלב ולא עם הראש". פשוט חובבנות לשמה.

דווקא במקרה שאתה מתאר, אני חושב שהמשטרה הפעילה הגיון בריא. אם היא חושבת שהיא לא יכולה לערוב לבטחון אזרחים בזמן המשחק, שאף אחד לא יהיה גיבור ויקיים את המשחק בכוח. אין פה שום אלמנט גזעני לדעתי.

בני תבורי 19 בנובמבר 2012

בורוביץ'
בוא לא ניתמם. משטרת ישראל מחזיקה כיום כוננות גבוהה בגלל המצב וגם אם אין ממש עכשיו, למרבה המזל, עילה להפעלת הכוחות הממתינים, אין שום הבטחה שלא יקרה משהו ואין שום סיבה לקיים את הדרבי בנצרת. אתה אפילו לא יודע לספור את כמות התרחישים שיכולים לפרוץ בכל רגע נתון ושבהם המשטרה תצטרך לתת תשובה ראויה. ממש לא נורא אם המשחקים יושלמו בעוד שבוע שבועיים.

yaron 19 בנובמבר 2012

תאר לך שמתחילה מהומה בנצרת לאחר המשחק ומשטרת ישראל נאלצת להיכנס יחד עם משמר הגבול להרגיע את הרוחות… מה אתה חושב שבורוביץ יכתוב אז?

שלו 19 בנובמבר 2012

הערה – לקרוא למשחק נצרת עילית נצרת דרבי, שקול לקרוא למשחק בין רמלה לראמללה דרבי.
נצרת עילית נכתב בלטינית Nazrat Ilit, ונצרת Nazeret.

אריק 19 בנובמבר 2012

נצרת ונצרת עילית הם כרך אחד. לא בדיוק דומה…

שלו 19 בנובמבר 2012

הם ממש לא כרך אחד, גם עיוור חרש אילם מרגיש מתי הוא עובר מעיר אחת לשנייה.
שלא כמו כל גוש דן.
המקומיים (של נצרת עילית) מאוד נעלבים כששואלים אותם על נצרת כאילו הם עיר אחת.
אף אחד לא קורא למשחק מכבי יפו – עירוני בת-ים דרבי.
וגם לא לצפרירים חולון נגד עירוני רשל"צ.

גם אני נפלתי בפח הזה של נצרת עילית ונצרת…

אריק 19 בנובמבר 2012

שלו שום פח, אני חי פה. רק עיוור לא יראה את ההבדל בין צהלה לתל כביר אז מה? יש שכונות שלמות של ערבים נוצרים בנצרת עילית. את הקניות עורכים באותם מקומות גם את חומוס אוכלים באותם מקומות וגם את הקפה (גם זה עם ההל הטחון וגם את האספרסו) רמלה ורמאללה אפילו לא כל כך קרובות.

אריק 19 בנובמבר 2012

עוד נקודה אחת. דרבי הוא דרבי אם הוא נתפס ככזה. כמו ניוקאסל סנדרלנד למשל.

שלו 19 בנובמבר 2012

בכוונה רשמתי שני שמות המרוחקים גאוגרפית (יש האומרים בשתי מדינות שונות)
בנצרת עילית יש הרבה ערבים, חלקם נוצרים חלקם מוסלמים.
בכניסה לעיר לכול כיוון אפשרי ראש העיר דאג לדגל ענק שיזכיר מי הריבון…
נצרת היא עיר שעבור תושבי נצרת עילית היא סדין אדום.
מתח על רקע גזעי זה אנדר סטייטמנט.
אני לא בא מעמדה שיפוטית, זה פשוט כך.
אני לא מכיר את ההיסטוריה הארוכה של השכנות והדם הרע,
אני יודע מה קורה היום, התנועה הפוליטית כך נחשבת לשמולאנית..
וכן יש גם אנשים שחושבים אחרת, אבל האווירה היא כמו לפני לינץ׳.

אופיר 19 בנובמבר 2012

יואב, אני אסביר לך מה מפריע לי.
אתה רואה את עצמך כהומניסט (אנ מניח), ואני בדיוק סיימתי לקרוא את הספר האחרון של מריו ורגס יוסה – "חלומו של הקלטי" – על אחד ההומניסטים הגדולים בתולדות האנושות: סר רוג'ר קייסמנט האירי, שהדו"חות שכתב כדיפלומט בריטי על הקולוניאליזם בקונגו ובפרו שמו סוף לפשעים שבוצעו נגד האפריקאים והפרואנים במטעי הגומי, וסופם שטיפחו אצלו רגשות אנטי-קולוניאליסטיים כל כך חזקים, שהוא סיים על הגרדום אחרי שקשר קשר עם הגרמנים נגד אנגליה במלחמת העולם הראשונה.

ההבדל ביניכם – וזה הבדל מהותי בעיני – הוא שהוא הגיע לחורי התחת האלה וחי בהם חודשים ושנים, תוך כדי שזבובי צצה מכסחים לו את הצורה, מלריה מפרקת אותו וטחורים עושים בו שמות. הוא נע ברגל או בסירות מכפר לכפר, מעיירה לעיירה, וראיין את כל הצדדים: אנשי עסקים שהתעשרו מההתעמרות במקומיים, שוטרים מה-"פורס פובליק" שחטפו מקומיים לצורך עבודות כפייה והתעללו פיזית ומינית בנשותיהם וכמובן את הקורבנות.

אתה, לעומת זאת, יושב בסלון של חברה שלך בנתניה, או לכל היותר באולם הפחים בחולון, ומגיע לתובנות ומסקנות מרחיקות לכת. היות ואת מרבית זמנך ומרצך אתה דוקא מקדיש לכתיבה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הואל נא לרדת מעט לדרום ולחוות את מה שחווים התושבים, מצא דרך לשוחח עם אנשי חמאס (בזהירות, כן…?) ולשמוע את עמדותיהם האמיתיות, למד את העובדות ההיסטוריות והדמוגרפיות, וכשתסיים אני מבטיח לקרוא בשקיקה כל מה שתכתוב בנושא, ולהתייחס לזה הרבה יותר ברצינות.

Amir A 19 בנובמבר 2012

יואב, הייתי מעוניין לשמוע את תגובתך לגבי מה שכתב כאן אסף THE KOP, העובדה ש"לפני כמה שבועות היה כנס בנצרת עצמה שנועד לבני נוער מהמיעוטים, שמטרתו הייתה לנסות ולרתום אותם לשירות לאומי (לא צבאי). אחד מהמארגנים קיבל איומים על חייו מצד הציבור המוסלמי בעיר, ומנהיגי המיעוט הערבי קראו להחרמה של הכנס".
עושה רושם שלמנהיגי הציבור הערבי איכפת מאיכות החיים של האזרחים אותם הם מייצגים עוד פחות ממה שאיכפת למנהיגי הציבור היהודי.

ירושלמי 19 בנובמבר 2012

זה לא עניין של איכות חיים, מדובר בפעולות אנטי-ממסדיות.
הם בזים למדינה ולמוסדותיה, אבל איפה שאפשר לקבל ולקחת שירותים שהמדינה מציעה הם לא יסרבו.
במילים אחרות מדובר בעבריינות במסווה פוליטי.
שירות צבאילאומי – לא.
תשלומי ארנונהמיסים – כמה שפחות.
היתרי בנייה – ממש לא.
שירותים רפואיים – כן.
שירותי רווחה – וודאי.
לימודים אקדמאים – למה לא.

מבחנתם כל צעד ההולך לקראת הממסד הינו סכנה בטשטוש הזהות הערבית-לאומית שלהם.
מבחינתם בעולם נכון וצודק ישראל צריכה להיכבש ע"י שלטון ערבי מתשיהו בשנים הבאות, לכן אין להם כוונה לשתף פעולה עם יוזמות שיקרבו וישייכו אותם לזהות ישראלית.
מדובר בקרב אבוד מראש.

Amir A 19 בנובמבר 2012

אותו הדבר אמור לגבי האוכלוסיה החרדית. אם ניקח את מה שכתבת אפשר לנסח את זה גם כך:
שירות צבאילאומי – לא.
תשלומי ארנונהמיסים – כמה שפחות.
היתרי בנייה – ממש לא.
שירותים רפואיים – כן.
שירותי רווחה – וודאי.
לימודים בישיבות – למה לא.

מבחנתם כל צעד ההולך לקראת הממסד הינו סכנה בטשטוש הזהות החרדית שלהם. מבחינתם בעולם נכון וצודק ישראל צריכה להיכבש ע"י שלטון יהודי-דתי מתשיהו בשנים הבאות, לכן אין להם כוונה לשתף פעולה עם יוזמות שיקרבו וישייכו אותם לזהות ישראלית.

ולפיכך, אין המדובר דווקא בדת זו או אחרת.
מה שכן, אני די נוטה להסכים איתך שמדובר בקרב אבוד מראש. בשני המקרים.

ירושלמי 19 בנובמבר 2012

מסכים איתך שהסמפטומים זהים גם אצל החרדים.
אבל קימיים מספר הבדלים.

החרדים לא מעוניינים בפגיעה בך או במדינה. מבחינתם אתה תעשה את שלך ותעזוב אותי בשקט, אני עושה את ה"מלחמה" שלי בדרכי.
גם הם יודעים שביטול הישות הציונית משמעותה סתימת הגולל על חייהם בארץ.

דבר שני, כבר נעשו מספר צעדים ויוזמות על מנת לצמצם את הפער החברתי-תרבותי עם החרדים, ישנם פרוייקטים ומסלולים בצבא (לא מדבר על הנחל החרדי) שהוכיחו את עצמם בשנים האחרונות (למשל בחיל התקשוב) והם יהוו את המודל להשתלבות האוכלוסיה החרדית בחברה הישראלית בשנים הבאות.
ישנן עוד הרבה דוגמאות, אבל השורה התחתונה היא שזה אפשרי וזה גם יקרה (למרות שלדעתי גיוס כולל לחרדים הוא לא הפתרון והוא גם לא יקרה, אלא הוא רק חלק ממנו אפשר להתקדם הלאה).

לא דופק חשבון 19 בנובמבר 2012

יש תופעה מוזרה שבכל מקום שיש מוסלמים יש אלימות
זו עובדה,השאלה היחידה היא למה?
כמובן שיש אנשי שמאל קיצוני כנראה מצביעי חד"ש שתמיד יאשימו את היהודי באלימות המוסלמים
למזלנו מדובר באחוז קטן מאוד של סהרורים כמו כותב הבלוג
2 או 3 אחוז מהציבור היהודי
עם ישראל בריא בנפשו ויודע טוב מאוד מי הוא המוסלמי
ושוב
אבקש מאוד לא לצנזר או למחוק את ההודעה הזו
אם שמתם לב ככל שהאתר הוא יותר שמאל צנזור התגובות הוא יותר כבד בו
לא לחינם אתר הארץ הוא האתר שהכי מצנזר את תגובות הימין
הם קוראים לזה ליברלים

ירושלמי 19 בנובמבר 2012

תחליף את המילה "ערבי" ב"מזרחי" או "רוסי" ואני בטוח שהתוצאות יהיו זהות (אגב, אני ממוצא מזרחי).
אין ספק שמדובר בנורמות תרבותיות (שמו שרצח בתוך המשפחה מבחינה סטטיסטית קורה הרבה מידיי לעולי אתיופיה).
השאלה היא האם יש נכונות של הצד הבעייתי (בחירת מילים בעייתית) לרדת לשורש הבעיה, להכיר בה ולפתור אותה.
כל עוד הפער ניתן לגישור ויש סיכוי למציאת פתרונות, תפאדל.

הבעיה עם האוכלוסיה הערבית עמוקה יותר, הפער בלתי ניתן לגישור מכיוון שהצד השני (או רובו) לא מעוניין בשינוי המנטאליות ובהטמעות בציבור ובדרך החיים הישראלית.
לכן אותם פתרונות לא מתאימים ולא יתאימו מעולם לפתרונות הכלכלייםהשכלתיים שנתנו וניתנים (לא מספיק) לאוכלוסיות חלשות יותר במגזר היהודי.

amitpros 20 בנובמבר 2012

אז שאלתי חבר חבר מנצרת מה באמת קורה שם
זה מה שהוא ענה לי:
"
נתחיל מזה שלא מדובר בדרבי, לפחות לא במובן הקלאסי של המילה, אלא אם כן אתה יכול לקרוא נניח למשחק בין קריית חיים לקריית מוצקין דרבי, מדובר על שתי רשויות נפרדות, נצרת היא עיר ערבית, אחוז היהודים בה עומד על 0, נצרת עילית היא (עדיין) עיר יהודית, שאחוז היהודים בה עומד על כ-80% (לפני עשור עמד על כ-92%).
החשש של המשטרה, די מוצדק, בשבת האחרונה הפגינו בנצרת נגד תקיפת צה"ל, בנצרת עילית מצד שני יצאו במוצ"ש למפגן תמיכה בצה"ל.
מתח על רקע גזעי תמיד היה באיזור, והיו גם תקופות שבהם הקהל היהודי שר הרבה יותר שירי נאצה נגד אחי נצרת והערבים מאשר עודד את הקבוצה (כנ"ל במשחקי אחי נצרת "שלא נשארה חייבת"), אבל המתח והאיבה התגברו עוד יותר אחרי מאורעות אוקטובר 2000.
וד"א לגבי הקשקוש של אפליית ערבים בתפקידים ציבוריים, אתה יכול לשאול אותו איך זה שבמס הכנסה (שיושב בנצרת) עובדים כמעט אך ורק ערבים, איך במשרד הפנים (שיושב בנצרת עילית) עובדים כמעט אך ורק ערבים, ואיך שוטרי התנועה הערבים בנצרת עילית מתעלמים מכל ה"מרוצים" שנערכים בעיר ע"י בני מיעוטים."

אזי 21 בנובמבר 2012

תזהר!!!
כמעט פיצצת לבורוביץ' את הבועה שלו עם כל העובדות האלה…

Comments closed