חוזה לחמש שנים

כי אבוקסיס מאמן טוב וכי הוא מזוהה עם הקבוצה והאוהדים וכי כך נוהגים בתרבות כדורגל

מי שקורא אותי יודע שאני די מתעב את התופעה של "המאמן הוא חזות הכל". תופעה זו נפוצה בעיקר בתקשורת הישראלית ובכלל במחשבה במדינה זו וזה כמובן כולל את קהל האוהדים.

מבחינת הקהל, אם הקבוצה מנצחת המאמן הוא תותח, ואם היא מפסידה הוא אפס או כסיל. כמעט תמיד זה כך.

בעיני זו תופעה מטופשת במיוחד כי מעטים מאוד מקרבנו אם בכלל יודעים איזה משקל אמיתי יש למאמן. אנחנו לא מספיק מתחשבים בחומר השחקנים שברשותו ובאלמנטים כמו פציעות או אינספור בעיות אחרות שסובבות את הקבוצה. כמובן שאנחנו גם לא עדים לאימונים.

אנחנו רק רואים את התוצאה- וכמעט שלא שמים דגש על היכולת, כי הרי כאן רק מבחן התוצאה קובע- ואז אנחנו פוסקים את דעתנו על המאמן.

ועוד דבר שמאוד נפוץ אצלנו הוא תופעת "המשחק האחרון". אם הקבוצה ניצחה פעם או פעמים ברציפות, המאמן אדיר. שני הפסדים רצופים ומעמד המאמן כבר בסכנה.

לכן אני כל כך סולד מהתעסקות עם מאמנים. ראשית, כי היא מוגזמת ומופרכת. שנית, כי היא מהללת אתוסים כמו כוח והיררכיה. ובתווך היא גם מהללת כוחנות, אכזריות, שטחיות, הערצה עיוורת ועוד אינספור דברים פסולים. ביניהם גם ה"אינטלקטואליזציה" של המשחק, כן- המון פעמים פרשנים ידברו על מאמנים כדי שנחשוב שהפרשנים מעמיקים ומתוחכמים. כי מבחיתם הכדורגל הוא לגמרי שחמט, וכל דבר על המגרש הוא פרי תכנונו ויצירתו של המאמן.

כולם לוקים בכך. אפשר אפילו להבין מדוע לוקים בכך. הרי ברור שתפקיד המאמן חשוב ביותר. אבל השחקנים חשובים הרבה יותר. אבל יותר פשוט להאניש את הקבוצה לפרצוף של המאמן. וכך מפגש בין הפועל תל אביב להפועל באר שבע ממותג כקלאש בין יוסי אבוקסיס לאלישע לוי. כמה נוח ויעיל, ככה פסול ובזוי.

*

ואחרי כל הקדמה זו אני חושב שיוסי אבוקסיס מאמן מוצלח ביותר. ראשית, יש תוצאות. מעולות- כעוזר מאמן של אלי גוטמן בהפועל. לאחר מכן כמאמן ראשי בשנתו הראשונה בבני יהודה. וגם כעת בהפועל כמאמן ראשי של קבוצה לא מוכשרת במיוחד ולא כזו שהוא בעצמו בנה- ואבוקסיס עדיין מוצא דרך להצליח.

הפועל לא משחקת כדורגל מרהיב כמו שהיא הציגה לפרקים נרחבים בתקופת גוטמן פשוט כי חומר השחקנים הרבה פחות טוב. ועדיין, הפועל משחקת מספיק טוב כדי להיות עם אותה כמות נקודות של מכבי תל אביב. זה הישג לא מבוטל.

בשנות גוטמן יצא לי לבקר בכמה עשרות של אימוני הפועל במסגרת עבודתי ככתב ספורט של העיר. את גוטמן אני מאוד לא אוהב וגם לא התרשמתי יותר מדי מהאופן שבו התנהג באימון. הוא דיבר המון. לדעתי יותר מדי. היה עוצר אימונים כל הזמן. תאמרו- הפועל שיחקה מעולה בתקופתו. אולי אתם אפילו צודקים. אבל כשאתה באימון ורואה את זה הדבר נראה לך בעיקר מיותר. אבל התוצאות והכדורגל אכן מצדיקים את גוטמן, כביכול, ולכן איני רוצה להתעסק בו כעת.

באותם עשרות אימונים שראיתי התרשמתי יותר מאבוקסיס. כי הוא גם תקשר מצוין עם השחקנים, וגם עשה זו בצורה נחמדה ואנושית. הוא גם תקשר מצוין עם האוהדים, שמצדם אהבו אותו. גם עם העיתונאים יוסי תמיד דיבר יפה. לא מעט פעמים התקשרתי אליו כעיתונאי ובניגוד לרוב הגדול של המאמנים בארץ, הוא תמיד היה מוכן לדבר והיה ישיר וגלוי וסבלני.

זכורה לי פעם אחת באימון התערבות בין גוטמן לאבוקסיס. המאמן הראשי רצה להתערב על מי יכניס כדור בסיבוב לשער מרוחק מזווית ישרה. גוטמן החטיא. אבוקסיס ברגל אומן הכניס. גוטמן מייד התרגז ונתן איזה תירוץ, ולא היה מוכן להכיר בהפסדו. אבוקסיס רק חייך.

*

אם אני חיים רמון אני מציע לאבוקסיס חוזה ארוך טווח. אפילו לחמש שנים. כי הוא מאמן טוב וכי הוא מזוהה עם הקבוצה והאוהדים וכי כך נוהגים בתרבות כדורגל. יש לך משהו טוב, ומשהו שכבר הוכיח עצמו כטוב והוא גם מזוהה עם הקבוצה- אז תנעל אותו כמה שיותר שנים קדימה.

אבל אצלנו אין תרבות כדורגל וגם כשמחתימים כדורגל לזמן רב נוטים בדרך כלל לפטר אותו מהר (כמו עטר בחיפה).

אולי הפועל תנהג אחרת למרות שאני מתאר לעצמי שלא. הם בטח חושבים, "למה להתחייב הרבה שנים קדימה"? מי יודע מה יהיה? אם הקבוצה פתאום לא תצליח אז למה שנהיה מחויבים ליוסי?

אז חבר'ה אדומים- מחויבות זה דבר טוב. אם אתם מאמינים ביוסי, ואין ממש סיבה שלא תאמינו במאמן שעד כה רק הצליח, אז תתחייבו אליו. ואולי כך גם תשפרו את תרבות הכדורגל הקלוקלת שלנו. כמובן בתנאי שאבוקסיס יסגור אצלכם חמש שנים גם אם הקבוצה לא תצליח כל הזמן (וברור שזה יקרה).

אבל תחשבו- מתי מאמן היה כאן חמש שנים רצופות בקבוצה? כמה זה יפה. כמה זה נכון. כמה זה מחזק הזדהות ואתוס של מועדון. כמה זה לא מכאן.

 

 

על גביע הטוטו / מתן גילור
ווסטהאם. ירידה דרמטית בדרמטיות

24 Comments

פראליה 28 בנובמבר 2012

בורוביץ' (למען הסר ספק, הפייבוריט שלי בדה-באזר), זה נראה כמו פוסט מסביר לקביעה הסופר-בעייתית בקודם – "אבוקסיס – אדם עם אינטגריטי".

אנונימוס 28 בנובמבר 2012

רוני לוי אימן פה 5 שנים. הן היו מאד מוצלחות מקצועית. אבל עדיין שתו לו את הדם בקשית לאורך כל הדרך, ובסוף הוא עף בבושת פנים.
כנראה אנחנו לא בנויים למאמנים שנשארים לאורך זמן.
אנחנו כישראלים תמיד חושבים שאנחנו יודעים יותר טוב. לא רק במאמנים, ולא רק בכדורגל.

איציק 28 בנובמבר 2012

אבוקסיס הוא אדם עילג באופן הדיבור שלו, יתכן ובגלל זה יש לו דיבור עם האוהדים (כנראה עם אלו שזורקים דברים וקללים ואין להם חיים פרט ללבזבז זמן לראות אימונים. אלו שיושבים עם סביב השחקנים בבתי-בקפה במקום לצאת לעבודה. אני לא רוצה להכליל, אבל זו נראת לי אוכלוסית היעד, לאחרים אין מספיק זמן לזה.) ועם השחקנים. האינטגריטי שלו כל-כך גדולה שהוא רץ להפועל בעמוק כשהוא מחזיק בתפקיד בנבחרת לפני שקיבל אישור רישמי (עד כמה שזכור לי) ובועת את אנשי מערכת בלי למצמץ (אולי צריך לעשות זאת, אבל למה זה נראה רע?).
שנה מוצלח אחת כמאמן לא מוכיחה דבר שיצדיק חוזה לחמש שנים, אולי היו לו שחקנים טובים, הרי כתבת שהם חשובים הרבה יותר. בכלל, גם בעולם הגדול נראה לי שאין הרבה מאמנים שמקבלים חוזה לטווח כל-כך ארוך.
נראה לי שפשוט אתה חובב את הבחור, ואולי הוא באמת בחור נחמד, אך הוא עדין לא קרע מספיק אימוניות מאמן כדי לזכות בקרדיט זה. שיתפשף עוד כמה שנים ואז אולי יהיה ראוי להמלצה שנתת.

יוני 28 בנובמבר 2012

עוד כתב חצר
יפה שאתה קודם מזלזל בגוטמן כאילו בסדר הביא תוצאות יפות אבל לא מתחבר לסיגנון אימון.בוא תלמד משהו קטן כל המאמנים הכי גדולים הם אלה ששמים דגשים על הדברים הקטנים דווקא המאמנים כמו אבוקסיס שיותר מחוברים לשחקנים הם הפחות טובים מאמנים שיש בשפע בארץ סחבקים של השחקנים.
מצחיק אותי הכתבת חצר הזאת כאילו לבוא בעצם לומר חבר'ה הוא עשה שני נצחונות אחרי ארבעה הפסדים רצופים אז יאללה תנו חוזה לחמש שנים בעצם אתה סותר את עצמך כי אתה בעצם מתבסס רק על שני משחקים אחרונים עם כל הכבוד רוב הנקודות שיש להפועל בקופה היו כאשר שירזי עוד היה המאמן.דבר נוסף שיש להתעכב עליו הוא האופי של אבוקסיס דבר ראשון מזוהה עם המועדון?מוזר הוא הצטרף למיזם האוהדים של בית"ר ירושלים שלא לדבר על השנה שברחחח מהפועל כשאשדוד הציעו הרבה יותר כסף שלא לדבר שהוא היה סמל של בית"ר אחרי שהיה שחקן הפועל שלא לדבר שהיה חתום כבר במכבי וברגע האחרון ויתר על התענוג.אז במה הוא אמור להיות מזוהה עם הפועל?
דבר נוסף כמובן שיש לומר וסליחה על החפירה שאבוקסיס לא יודע להתמודד עם אנשים שלא לרוחו שלא לומר העיף את גיא לוזון שהוא מאמן מעולה,גילי לנדאו לא שרד לידו ולדעתי גילי סמל לא פחות גדול של הפועל מאבוקסיס יש כאלה שיאמרו יותר.
יודע מה בוא נגיד ככה אם אבוקסיס ייקח אליפות השנה ואני בטוח שהסיכויים נמוכים לכך אז שייתנו לו חוזה לשלוש שנים שזה זמן מספיק אבל לתת לו חוזה לחמש שנים לאותו מאמן שרק לאחרונה גירש את שביט אלימלך סמל הרבה יותר גדול ממנו בתירוץ שהוא לא מקצועי בטענה שהוא לא שמח בגול בדרבי וכל מיני סיפורים קטנים שמודלפים לתקשורת.אז בוא אני אגיד לך דבר כזה הסיבה היחידה שכתבת את כל הטור המוטה הזה היא הנחמדות של אבוקסיס לתקשורת..
באמת הפועל צריכה מאמן שלאחר הפסדים מוצדקים אין לו את הכבוד לפרגן למאמן שיושב לידו בעמדת הראיונות ולומר בשפה פשוטה:"כל הכבוד על הניצחון בהצלחה בהמשך" זה מגדיר מאמן גדול.

יואב דובינסקי 29 בנובמבר 2012

אין לי דעה נחרצת על אבוקסיס, אבל באופן עקרוני אני מסכים איתך שמאמנים צריכים לקבל חוזים ארוכי טווח כי לבנות וליצור המשכיות. מצד שני, כמו שכתבת על חרפת שחר, מה זה משנה אם היה לעטר חוזה לשלוש שנים אם הוא פוטר אחרי פחות מחצי עונה.

דווקא היתה לי שיחה על זה היום עם בני תבורי, לגבי ברנדון רוג'רס. בני איש טוב, תומך, נותן זמן לבנייה. לי דווקא יש פיוז קצר מאוד לגבי רוג'רס וחושב שצריך לתקן את הטעות הזאת כמה שיותר מהר. כלומר, גם אני פח.

בני תבורי 29 בנובמבר 2012

יואב,
אם ריינה מסדר חומה בצד אחד ונשאר לעמוד באותו צד כדי פנות לבייל חצי שער ריק להכניס דרדל'ה, אז צריך להחליף את רוג'רס?

יואב דובינסקי 29 בנובמבר 2012

עונה גרועה מאוד של ריינה, זו לא אשמת רוג'רס. אבל העובדה שלליברפול אין שיטת משחק, אין הנעת כדור, אין קשרים יצירתיים או חלוצים ברמה לא מעודדת אותי. בעיני היה צריך מאמן בעל שם ומוניטין שיכול להביא שחקנים בסדר גודל בינלאומי כמו קאקא, סניידר ופורלאן ולהפוך את הקבוצה לאטרקטיבית יותר ואז לבוא לבעלים ולהגיד לו – יאללה, הגיע זמן פלקאו.

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2012

בשלב זה, אני לא בטוח שריינה יכול לחזק את הפועל פתח תקווה

B. Goren 29 בנובמבר 2012

רגע, זה לא אותו אבוקסיס גיבור משחק השרוכים? זה שקרא לשחקני בית שאן לא להתאמץ? זה לא זה שעשה סבוטאז' לגיא לוזון וקרץ למצלמות הטלויזיה לאחר שהפועל הפסידה?

יואב דובינסקי 29 בנובמבר 2012

שלא לדבר על גילי לנדאו

אדם בן דוד 29 בנובמבר 2012

אבוקסיס הוא המראה של תרבות הכדורגל הדוחה בישראל. האיש תככן וערמומי ולא היסס לטפס לצמרת תוך דריכה על ערימה של גופות עמיתיו- אין מהלך אחד של התקדמות שעשה שלא כלל חלל (מקצועי כמובן) אחד. נכון לוזון היה בושה, וכן- מבית"ר הוא ברח אחרי שתמך בגוטמן (שגורש משם רק בגלל גזענות), וכן אלמילך היה מינוי של שירזי, ואת העונה באשדוד הוא עשה בגלל החברות עם רביבו (וחזר במהלך שהזכיר את חזרתו של סיני כמלך לאחר הנטישה לבני יהודה) ועם גילי הייתה התנגשות של אגו, וקשטן עשה לו תרגיל מסריח ובלה בלה ובלה בלה… האיש מגעיל. היה שחקן מגעיל (היורש הישיר של איוניר בגניבת מטרים לפני ביצוע בעיטה חופשית) וסמל לגישה ששמה פס על ספורטיביות והגינות העיקר הניצחון. אז לא תודה. לא חמש ולא שלוש. ומלבד זה- הקביעה של קבוצה ללא כישרון היא בדיחה- להפועל יש את החוליה הקידמית (חלוצים+קישור התקפי) הטובה בארץ. שוער מספר 1 ובאדיר אחד בלתי נגמר.

ניתאי 29 בנובמבר 2012

+1
אולי הוא מאמן מוכשר, ואולי לך בטלפון הוא היה תמיד ישיר וגלוי וסבלני, אבל הוא (וגוטמן) בכיין מהמדרגה הראשונה, תככן ומניפולטיבי. ולא חסרות דוגמאות, כמו שכולם טורחים פה להזכיר.
כל זה לא אומר שהפועל לא צריכה להחתים אותו, אם זה מה שהיא חושבת שטוב לה.

אדם בן דוד 29 בנובמבר 2012

השאלה באמת מה הכוונה ב"חושבת שטוב לה". אני מבין שהמטרה העיקרית של קבוצת כדורגל היא לנצח. עם זאת, אני באופן אישי, לא חושב שטוב לקבוצה שלי אנשים לא ספורטיבים. ניסיתי לחשוב מה גורם לי לאהוב כל כך את אלי קוקוס ולא לסבול את אבוקסיס (והגירסא המודרנית שלו ידין)- אני ניסתי למצוא את הסרטון ולא הצלחתי (אשמח אם מישהו ימצא)- היה דרבי לפני כמה שנים, וחטפנו גול (אני חושב שזה היה עומר פרץ) שחקן צעיר ששם גול בדרבי- רגע מרגש בעבורו- האדון אבוקסיס פשוט שם לו רגל- שניה אחרי השער- זה האדם שהיינו רוצים שיחנך את השחקנים? זאת הדוגמא למקצוענות? מי שלא יודע להפסיד בכבוד (ואין יותר כואב מגול ברבי) לא יכול גם לנצח בכבוד.

אחד שקורא 29 בנובמבר 2012

בקיצור, אבוקסיס לא ניתק לך בטלפון ואתה ממליץ לתת לו חוזה לחמש שנים. יושר ואינטגריטי במלוא מובן המילה.

איציק 29 בנובמבר 2012

תגובה לא יפה, זה מתחת לחגורה. מסתתר בתשובה שלך הרעיון "סוף סוף יש מישהו שלא ניתק לך…"
;)

יצחק 29 בנובמבר 2012

יותר מדי סכסוכים יש סביבו, גם אם הוא תמיד יצא חלק, אין ספק הבחור פיקח וערמומי, בקשר ליכולות אימון עדיין "לא קרע זוג נעליים".

הרצל עמר 29 בנובמבר 2012

שנה שעברה היתה לניוקאסל עונה חלומית, סגרו עם מאמן ל8 שנים, כבר השנה הם קבוצת תחתית. עכשיו הם דופקים ת'ראש בקיר.

גלעד בלום 29 בנובמבר 2012

פראליה,
אכן לעולם לא משעמם אצל בורוביץ.

בורוביץ,

כמו תמיד, אני לא מסכים עם שום מילה שיוצאת לך מהמקלד בענייני ספורט (עם הפוליטיקה שלך אני די מסכים אגב), המגיבים האחרים פירטו את הסיבות ואין להוסיף חוץ מזה שמהפעם היחידה שלי שיצא לי לפגוש את אבוקסיס הוא הצדיק לחלוטין את כל המוניטין השלילי שהוזכר מעליי.

זה נכון שמבחינת תוצאות הקריירה שלו כמאמן די טובה אם משווים אותו לשחקני עבר מסוגו כמו אוחנה, סיני, עטר, בנין (למרות שלא היה טוב כמו אף אחד מהנ"ל כשחקן) אבל חוזה לחמש שנים בהפועל ת"א? בפעם האחרונה שזה קרה זה היה עם סיני וזה נגמר רע.

הוא היה שחקן ליגה מצוין, אפילו מעולה בשיאו ואף הביא תארים(אם כי לא זכה באליפות עם הפועל) לקבוצותיו(הרבות). גם כמאמן וכעוזר מאמן הוא יעיל מאד לקבוצות שלו מבחינת צבירת תארים ונקודות.

אבל יש פתגם אנגלי ידוע שאומר-"הדבר היחיד שיש לאדם זה שמו הטוב". ובנושא הזה אבוקסיס הצליח לקנות לו הרבה שונאים או אנשים שלא רואים אותו באור חיובי בגלל הסיבות שפורטו למעלה(אין מה לחזור על זה), קשטן הגדיר זאת כ"דרך ארץ". ובגלל זה לא מעט אוהדי הפועל לא יסכימו איתך ולא רוצים לראות אותו בהפועל לטווח הארוך כי זו לא הדמות שהם רוצים שתהיה בראש הפירמידה, סמל הוא בהחלט לא.

בני- רודג'רס כן אשם בעקיפין שריינה לא עמד נכון בבעיטה של בייל, הוא צריך להסביר לו את באימונים איך לעשות את זה ואם ריינה לא בכושר אז גם זה באחריותו להחזיר אותו לכושר או לזהות שהוא לא טוב ולספסל אותו, אם לריינה עונה נוראה אז יש מספיק ראיות, כבר דצמבר כמעט.

כאוהד נייטרלי אני לא ממש מבין איך רודג'רס בכלל הגיע למועדון כזה גדול, במקרה יוצא לי לראות אותו עובד כי יש סדרה דוקומנטרית על ליברפול בערוץ פוקס , תסלח לי זה לא מאמן שייקח אותכם לאן שאתם רוצים להגיע, הוא רסר עבודה אבל אין לו מעוף וכך אתם גם נראים, לדעתי קארול היה שחרור מוטעה, הוא לפחות איום מתמיד, צריך להתאים את המאמן לסוג השחקנים, עשיתם ההיפך אבל זה לא מוריניו..אתם צריכים מישהו כמו מוריניו או וואן חאאל, איך תתמודדו עם מנצ'סטר איך? רודג'רס? זה הימור מטורף.

אבל ואת זה אני אומר כאוהד נייטרלי לחלוטין-עד שלא תעשו משחק פרידה לסטיבי ג' לא תעברו לשלב הבא, עם כל הגדולה שלו והתרומה הוא כבר לא מספיק טוב לרמות הגבוהות ביותר אבל עדיין בלעדיו אתם אנמיים, כמו קטן בחיפה.

שלא תבינו אותי לא נכון, ג'רארד השחקן הכי טוב בליברפול בעיני אחרי סוארס.

יואב בורוביץ' 29 בנובמבר 2012

גלעד- אם אתה כל כך מתנגד לאבוקסיס למה לא קראתי אותך מוחה כאשר ניתן לו התפקיד. האם זה בסדר לדעתך להביא אותו לשנה אבל לא לחמש שנים? איפה המאבק על המהות?

משה 30 בנובמבר 2012

1. מסכים איתך לגבי ג'רארד.
2. רודג'רס המאמן הכי טוב שליברפול יכלה להביא, כאוהד ליברפול אני מקווה שיתנו לו 5 שנים לעבוד, כבר שנים לא נהניתי לראות את הקבוצה כך.
3. אבוקסיס הוא נבלה סרוחה וההתנהגות שלו לכל אורך הקריירה הייתה כזו. הוא נטש מועדונים ללא בושה, הפיל מאמנים וגם ה"הצלחה" שלו כמאמן בינונית ותו לא. בני יהודה הגיע למקום הקבוע שלה בליגה שאם הייתה טובה יכלה להיות מועמדת לאליפות.

יאיר אלון 30 בנובמבר 2012

אבוקסיס- הבנאדם שהכי מגעיל אותי ספורטיבית בעולם.

גלעד בלום 30 בנובמבר 2012

יואב,

כשאבוקסיס מונה לא היה לי בלוג עדיין, וחוץ מזה אין לי מה למחות, זכותה של ההנהלה למנות את מי שהיא רוצה, אני לא הולך להיתלות על הגדרות בוולפסון..יש לי דיעה, אולי אני טועה ואבוקסיס יביא שלושה דאבלים רצופים, הלוואי, אני פשוט מרגיש לא בנוח לראות אותו מוביל את המועדון שאני אוהב למרות שהוא עד עכשיו עושה עבודה טובה, הרגיע את המערכת, הביא נקודות, ניצח בדרבי. אולי כי מה שיאיר אלון מתגובה 12 כותב קצת נכון.

לגבי המינוי שלו- ללא המחלה של ניצן שירזי אבוקסיס אולי לא היה מגיע להפועל ולך תדע איך המציאות היתה מתפתחת, זה מינוי לא מתוכנן.

אני בסך הכל אוהד, לאהוב את המאמן זה לוקסוס, יש לי דיעה אישית עליו כבר הרבה שנים והוא לא עשה כלום לשנות אותה בינתיים(למרות ששוב, כמאמן הוא עושה קריירה יפה בינתיים ).

אדום עתיק 30 בנובמבר 2012

יואב, אהבתי לקרוא את הפוסט שלך. חוות הדעת שלך על יוסי אבוקסיס מהימנה הרבה יותר משל כל הקביעות הנחרצות בתגובות מאנשים שספק אם מכירים את האיש באמת. אני חושב שאבוקסיס כשחקן הפגין הרבה יותר תכונות טובות מאשר רעות (לגנוב כמה מטרים זה פחות גרוע מצלילה ברחבה לדוגמא) וכמו כן הוכיח את עצמו עד כה כמאמן (למרות הקרדיט התמוה לחיימוביץ ופטקוביץ לפני שושן). אני לא חושב שהוא נטש את הקבוצה, בדיוק כמו שהיא לא זרקה אותו לפני כן. בעניין הכישרון בקבוצה – עם אבוטבול בכושר היא לדעתי מהכשרוניות בארץ. אפילו הרביעיה האחורית – באדיר, שושן, חוטבא ואנטבי – מפתיעה לטובה (השניה בטיבה בליגה בהפרש שער מאשדוד עם משחק חסר). לגבי חידוש חוזה – לדעתי קודם כל לעוד עונה (עכשיו) והארכה פוטנציאלית בסוף העונה.

אדום עתיק 30 בנובמבר 2012

*משל כל = מכל

Comments closed