ועכשיו – להניח

אתה רואה את הנאום של פניני אתמול בלילה ואתה מבין שהוא מאוד מצטער

אתה רואה את כל הנאום של גיא פניני אתמול בלילה ואתה מבין שהוא מאוד מצטער על מה שעשה.

אתה גם מקווה שפניני מבין שהעונש שקיבל על ידי מכבי תל אביב הוא מוצדק. כמו כן הוא חייב להיענש בחומרה על ידי המנהלת ואיגוד הכדורסל. גם השעיה לפרק זמן מסוים מנבחרת ישראל צריכה להתקבל בהבנה.

השאלה היא מה קורה עם גיא פניני עכשיו בזירה הציבורית?

לדעתי התקשורת די צריכה לרדת מן הסיפור. קרה מה שקרה. ספק אם יש מה להוסיף עליו. הבן אדם כבר שילם מחיר גדול מאוד בציבור ובתקשורת. אפשר לרדת ממנו.

אם אני גיא פניני, אני אפילו מרחיב את ההתנצלות ומסביר קצת יותר מדוע יצא ממנו כך השד ובעיקר מה הוא מתכוון לעשות כדי שדבר כזה לא יחזור בעתיד. אם אני גיא פניני אני גם מדבר על הפרובוקציות והמעשים הפסולים שעשיתי בעבר, ומנסה להסביר גם אותם.

מעניין יהיה לראות האם גיא פניני יהיה מוכן להודות כי גם בעבר נהג שלא בהגינות ספורטיבית. לדעתי יש מקשה אחת בין התנהגותו בעבר להתנהגות שלשום, אבל אולי פניני אינו סבור כך. בכל מקרה, לדעתי עליו לדבר על כך.

עליו לא להסתתר. הסתתרות כזו היא פחדנות ותקווה כי יעבור זעם.

אבל ללא קשר להתנהגות של פניני, לדעתי על כולנו להוריד מן האש. גם אנחנו צריכים להיות בני אדם ולשתות את דמו של אדם זה ברברי ומכוער. גם אם אדם חטא.

כי גם אנחנו בתקשורת יכולים להיות אלימים. כולנו חוטאים בכך מפעם לפעם. אז אולי שגם אנחנו נסתכל פנימה, וננסה ליצור סביבה יותר רגועה ואוהבת אדם. לא תמיד לחפש איפה ומתי צריך לפטר מאמן. לא תמיד להיכנס ברבאק. להיות ביקורתיים היכן שבאמת חשוב להיות ביקורתיים (דווקא בזה תקשורת הספורט הישראלית אינה טובה). פחות להיכנס באופן אגרסיבי באדם זה או אחר, ויותר להתייחס לסוגיות שהורסות את הספורט הישראלי.

ואם לחזור לגיא פניני- אז להניח לו.

כי גם הוא חש עכשיו שהוא בתוך קלחת אלימה. הוא חש כי לא כל הדברים שנאמרים עליו נאמרים בצדק. הוא חש שעושים לו רצח אופי.

אמת לעתים היא סובייקטיבית.

אבל אני רק מקווה שאנחנו קצת נירגע ושגם גיא פניני יחזור למגרשי הכדורסל כשחקן קצת שונה. עדיין אמביציוזי ולוחם ו-ווינר. אבל גם כדורסלן שמכבד את יריביו. אפשרי לשלב בין השניים.

 

 

קפטן טראש
עונת המלפפונים 5: שני צדדים לכל מטבע – גם לפניני

68 Comments

סוסמעץ 3 בדצמבר 2012

מילים בסלע.
לא מבין כיצד התנהגות כזו עוברת ללא שום תגובה.

קורן 3 בדצמבר 2012

"חוץ מזה גיא פניני הוא גם כדורסלן מאוד מוגבל. הוא לא יודע לשים כדור על ריצפה או לחדור. גם במסירות אינו מצטיין. הוא שומר טוב. והוא קולע שלשות. זה הכל."…פניני כבר ממש לא קלעי שלושות כבר שנה שנייה רצוף.דווקא מסירות זה החלק שהוא כן מצטיין בו וחידירות יש לו יחסית

יואב בורוביץ' 3 בדצמבר 2012

לאחרונה אני פחות רואה אותו. אבל ראיתי אותו כמה עונות טובות בהמון משחקים. שחקן בלי יכולת כדרור וחדירה כמעט. סט שוטר ותו לא.

תומאס נוימן 4 בדצמבר 2012

אם אתה לא עוקב אז אל תכתוב. פניני כיום הוא אחד השחקנים הישראלים השלמים ביותר ואחד החשובים בנבחרת, בייחוד בגלל יכולתו ליצור מהלכים על הרצפה ובמסירה חכמה

אמיר 4 בדצמבר 2012

גיא פניני כבר לא שחקן כדורסל ברמה שהיה או ברמה שהוא מקבל בגינה את הסכומים שהוא מקבל.
מהשבוע האחרון בכלל הוא איבד גם את הלגיטמיות שאוהדים מסוימים (לא ברור לי למה) נתנו לו לעשות פרובוקציות ולהציק לשחקנים אחרים
בארץ ובעולם.
לכן מה שנשאר מפניני זה כלום ושום דבר. אני מקווה שמכבי ימשיכו לבזבז את הכסף שלהם עליו כי הוא רק הורס אותם…
מה שבטוח בנבחרת ישראל לא רק שאין לו מקום מוסרית אין לו מקום מבחינת יכולות.

צור שפי 3 בדצמבר 2012

טוב מה חדש? פניני זה חתן פרס ישראל מינוס העניבה והכרס.

MJ 3 בדצמבר 2012

בורוביץ' נראה לי פדרמן קורא דה-באזר. הם עשו בדיוק מה שכתבת…

יואב בורוביץ' 3 בדצמבר 2012

MJ- קוראים דה באזר? לא נראה לי אבל הלוואי שאני טועה. כשעתיים לפני כתיבת הטקסט סימסתי לשמעון מזרחי את הודעת ההתנצלות שאני חושב שהם צריכים להוציא. לא נראה לי ששמעון התחשב בזה יותר מדי, אבל לך תדע.

ניר 4 בדצמבר 2012

בורוביץ' אתה לדעתי היית קול השפיות בדהבאזר בכל הנוגע לפניני, אבל התגובה הזו באמת מפליאה. אתה באמת חושב שכעתונאי אתה אמור לסמס למזרחי את הטקסט שאתה מצפה ממנו? זו לא נראית לך בעיה מקצועית חמורה ביותר?

ניר 4 בדצמבר 2012

היי, אתה משתמש בשם שלי :)

יואלזיניו 3 בדצמבר 2012

כל כך צודק.

יש משהו חינני בלשחק את הבאד גאי בטח עם המלחמה של פניני, אבל התמיהה היא כמה אדיוט הוא יכול להיות, לאמר את הדברים האלו כשכל הדיבור לפני הדרבי היה בדיוק על זה.

ברק 3 בדצמבר 2012

איזה פוסט מיותר, בטח כשיש ידיעות עוד מהצהריים על פגישת ההנהלה של מכבי והזימון של פניני.
עכשיו אחרי כמה שעות, כל זה נראה כ"כ מיותר.
למען האמת, העונש נראה מוגזם להחריד: השעיה עד להודעה חדשה, שלילת סרט הקפטן וקנס של 100 אלף ש"ח (!).
מקווה שהתקשורת ואוהדי הפועל קיבלו את הדם שרצו.
פניני למד את הלקח.
נקסט.

אדם 4 בדצמבר 2012

טעות בידך, אנשי מכבי קיבלו את הדם שרצו, הם האחראים לזה ולא אף אחד אחר. אם לא היה את מחול השדים לפני הרבי, בכלל לא היו מתייחסים לדברים האלה.

אלכס 4 בדצמבר 2012

אם אנשי מכבי היו מקבלים את הדם שרצו(לפי טענתך), אז ה'קומץ' של אוהדי הפועל היה נענש גם הוא, וכיאות לקבוצה של אנשים שעושה את המעשה המביש הזה לאורך שנים…גם בהתאם.
בינתיים זה לא קרה, ואלו שרוקדים על הדם הם אוהדי הפועל ש'ניצלו' בזכות טיפשותו של פניני(כמו גם התנהגותו הבזויה).

שאול 4 בדצמבר 2012

פניני הוא בס"ך הכל שליח של זה שלא שמע ולא ידע :)

איציק 3 בדצמבר 2012

בורוביץ', מסכים עם הניתוח לגבי התנהגותו של פניני. הוא אכן היה כזה במשך שנים, עוד לפני הפועל ירושלים. אז קראו לזה חוצפה חיובית של נער אשר מפלס את דרקו בליגה. זה לא היה אז חיובי ובטח לא עכשיו. הוא אמר ברעיון כשהתמנה לקפטן שהוא מנסה להיות יותר יצוגי, כנראה לא הצליח לו.
לגבי העונש, אני חושב שלא היתה הוגן. חרצת גורל של התנהגות מועדון לפני שיצאה הצהרה מצידם. אני חושב שעדיף הצורה בה הם עשו זאת ממס שפתיים או מהצהרה מתלהמת מייד אחרי שהאירוע פורסם. מה שמכבי עשתה נכון ומכובד. אולי זה ילמד אפילו את פניני משהו.

trailblazer 4 בדצמבר 2012

צודק במאה אחוז. זה לא שנפלט לו,וזו לא פעם ראשונה, כשהוא עשה את זה למיליצ'יץ' שאיבד את העשתונות והורחק,כולם שיבחו אותו.

Amir A 3 בדצמבר 2012

העונש הכספי זו חוצפה של מכבי. יש מקום להפשיט אותו מכל תפקיד יצוגי שהיה לו אבל אין מקום לפגוע לו בכיס.

David 5 בדצמבר 2012

לא חוצפה כלל. חלק מהציפייה של מועדון המשלם לך סכום מכובד הוא שאתה הולך להיות שגריר טוב של המועדון. המועדון משלם לך כדי שתייצג אותו בכבוד, תעבוד קשה עבורו, ועם קצת מזל, תזכה בכמה תארים.
שחקן שמתנהג כך פוגע קשות בתדמית המועדון ובצורה עקיפה גם בהכנסות שלו. (תאמין לי שגם האוהדים הכי שרופים יפסיקו, לפחות לתקופה מסויימת, לקנות גופייה צהובה עם המספר 10)
אין שום סיבה שמכבי ת"א תישא בנטל הכלכלי הזהץ היא לא הביאה את זה על עצמה. (ויש שיאמרו שכן, כי הם שכרו את גיא פניני)
יתרה מכך, שמעון עשה כל מה שהוא יכול כדי למנוע מלכתחילה התנהגויות כאלה מבחוץ, ובסוף קיבל את זה מבפנים.

יחד עם כל מה שכתבתי – מסכים עם יואב. הוא טעה, הוא נענש, הוא הביע חרטה והתנצל. זה כבר לא משנה אם הוא באמת הבין או לא, את זה נראה כשהוא יחזור למגרש. צריך להניח לו לנפשו.

יואב בורוביץ' 3 בדצמבר 2012

מכבי הוציאה את הודעת ההתנצלות, שלפי דעתי הייתה צריכה להיות נוקבת יותר, שעות רבות לאחר פרסום הידיעה על פרשת פניני. מועדון גדול ומקצועני לא יכול להמתין כל כך הרבה שעות לפרסום ההודעה, כאשר ברור מה שהיה וכל הארץ מתעסקת בזה. זו לא התנהלות מקצועית וראויה. בנוגע לעונש- אני חושב שהוא בהחלט מוצדק. בחו"ל כששחקנים מושעים הם אינם מקבלים שכר בזמן ההשעיה. לפניני לא מגיע לקבל כסף כשהוא לא משחק בהקשר כזה וגם מגיע לו הקנס (מאה אלף שקל לכדורסלן במכבי זה לא כל כך הרבה כסף, אל תדאגו). ההתנהגות של פניני הייתה הרבה יותר קיצונית או חמורה מהקנס.

אורליוס 3 בדצמבר 2012

אני חושב שהקנס מוצדק במיוחד לאור היותו קפטן, הוא קיבל תפקיד עם אחריות שבדיוק בה הוא נפל….

אלכס 4 בדצמבר 2012

הקנס מוצדק רק בגלל שהוא קפטן, אם הוא היה סתם עוד שחקן ברוסטר, אז גובה הקנס היה מוגזם. זו הייצוגיות שמשנה.

אודי 4 בדצמבר 2012

יללא מה קורה לכם? קצת פרופורציות.
התנהג מכוער וחטף עונש.
לא לגמור לו את הקריירה בשביל זה. מה קרה?
כל יומיים יש כאן איזה טמבל שאומר את זה. הבחור טעה, צריך גם לדעת לסלוח. את הקפטן לקחו לו, הדחה לכמה שבועות, קנס כספי, מה אתם רוצים להוציא אותו להורג בכיכר?
ילדון, קצת פרובוקטור, אבל באמת לא להיסחף.
סך הכל משחק כדורסל.
חוץ מזה פניני סיגל בשנים האחרונות סגולות נוספות מעבר לקליעה. בורוביץ' אתה לא ממש מעודכן במה שקורה.
חוץ מזה המועדון עשה את מה שעשה באחריות. לא התנפל על אף אחד, כיבד את כולם כולל את פניני. מה רצית? שידיחו אותו בתקשורת?
קשקוש עשו מה שצריך בצורה נאותה.
לא לחפש יותר מידי –

אלכס 4 בדצמבר 2012

"בורוביץ' אתה לא ממש מעודכן במה שקורה."
כרגיל !

תומאס נוימן 4 בדצמבר 2012

נמאס כבר מכל צקצוקי הלשון. זה טראש טוק מגעיל, אבל עדיין טראש טוק. אנשים במדינה הזאת מכנים אחד את השני "נאצי" כל שני וחמישי. זה אולי לא יפה, אבל כשיהודי קורא ליהודי "נאצי" באמצע משחק, זה לא שקול לכך ששחקן יכנה, למשל, שחום עור "קוף" או שחקן ערבי "מחבל". על הערות גזעניות והומופוביות עשו הרבה רעש, ובצדק, בפרמייר ליג באנגליה וב nba . כל טראש טוק אחר, מגעיל ככל שיהיה, לו זוכה להתייחסות כלשהי. חלאס, רדו לו מהגב. הוא צריך לשלם את המחיר, לצערי, על סדרת החינוך שניסתה מכבי להעביר לאוהדי הפועל. בגלל אותה סדרת חינוך מכבי מחויבת, היום לנהוג בו ביד קשה. למרות שבמכבי יודעים היטב, כפי שיודעים כל מי ששיחקו לצד וכנגד פניני בכל הקריירה שלו, שזה לא דבר חדש, ושפניני נהג תמיד לעדות טראש טוק מגעיל ונמוך במיוחד, כמו אתמול. פשוט למזלו הרע, צירוף מקרים של המצלמה שתפסה אותו וצקצוקי הלשון של מכבי בימים האחרונים – דפקה אותו. הוא לא מתאים להיות קפטן, אבל יוחזר פניני לאלתר.

אלכס 4 בדצמבר 2012

לא מסכים איתך שגזענות והומופוביה חמורים מקריאות שואה ונאצי, לא בארץ !
אבל מסכים שמדובר בטראש טוק מגעיל, לא מתאים לקפטן, וטפשי למדי מול המצלמות.

רוקט 88 4 בדצמבר 2012

אני חי במדינה הזו כבר 37 שנים. בחיים לא קראתי למישהו נאצי ולא קראו לי נאצי ואני גר במקום שלא ידוע באנינות מיוחדת.
אני חושב שהחיים שלך מאוד אומללים וכושר השיפוט שלך לוקה אם מבחינתך "אנשים קוראים אחד לשני נאצי כל שני וחמישי".

דודו ח 4 בדצמבר 2012

אדם טיפש !!!! כעת הגיע לשיא בעבר בהמון פעמים הראה על הפרקט שהוא רוצה לנצח בזכות אלימות ולא כדורסל משובח..
נפילות מדומות ביום של מצבים שלא היו….שחק כדורסל טוב ותנצח
דרך יכולות ולא הצגות ובודאי לא לאלימות…אדם מגעיל !!!!להשעות מכול פעילות ספורט !!!!!

פנדלוביץ' 4 בדצמבר 2012

מכבי הענישה את פניני, וקשה. אבל או שאתה מיהרת (וכרגיל כמעט יצאת פאתטי ונלעג) או שבחרת להתעלם.
הצביעות שלך היא שאתה תמשיך להתעלם מזה שמכבי הענישה ותדרוש את הנוסח המדוייק של ההתנצלות, אבל לא תדרוש מהנהלת הפועל להוקיע אוהדים כפי שעשה מתן נאור. במקום זה ההנהלה שלהם מגינה על האוהדים.

אלכס 4 בדצמבר 2012

אבל זה בורוביץ', פנדל, מה אתה מצפה ?

איתי 4 בדצמבר 2012

הצביעות היא של מכבי. מעסיק חרא. הם הרי יודעים בדיוק מי עובד אצלהם.
פשוט הוא יצא ממש טיפש, מבחינת מכבי לא יותר מזה. ועל טיפשות הם דפקו לו קנס ענק.
הרי גם כשהם מינו אותו לקפטן הוא לא היה מהטמה גנדי. אבל הם חשבו שהם יכולים לנצל את הערך המוסף שלו בתור פרובוקטור רק לצרכיהם.
ופניני הוא קצת דביל. בדרבי. מול המצלמות. ועוד עניני שואה. אוי ואבוי.

יוגב 4 בדצמבר 2012

איתי,
אין ספק שזו אחת התגובות הכי מנותקות מהמציאות בתולדות האתר. ברכותיי.

איתי 4 בדצמבר 2012

אולי.
אם היה לי עובד שקידמתי אותו ונתתי לו אחראיות תוך כדי שאני מודע לחלוטין ליתרונות ולחסרונות שלו, והוא פישל, לא הייתי רץ לספר איך אני טוחן אותו.
מכבי היו צריכים להתנצל.
מכבי היו צריכים לתרום כסף.
מכבי היו צריכים לבקש מאיגוד הכדורסל להעמיד אותם ואותו לדין. ושיענישו גם את מכבי. שחקן לא מנותק מהאגודה, האוירה, המטרה והרוח שמסביבו.
ושהאיגוד יודיע שבמקרה דומה הקבוצה גם נענשת.

ואח"כ לטפל בפניני. שלא יעלה יותר בתקופה הקרובה. שיקנסו אותו ויעשו מה שהם רוצים איתו.
הם מינו אותו והוא שחקן שלהם ומייצג אותם על המגרש.
אבל אצלינו, הכל זה בתקשורת. אחראיות זו מילה "מנותקת".

פלה קוטי 4 בדצמבר 2012

מה שמדהים אותי בכל הסיפור הזה זה הטיפשות של השחקן.
בחייאת רבאק, מדינה שלמה חופרת על הדרבי בהקשר
של שירי שואה, נאצות וכיוצ"ב.
הקהל שלך מבקש שתרד מהמגרש עם הקהל של הפועל ישיר שירי שואה.
אתה בעצמך מתראיין לפני המשחק נגד כל ההתלהמות ועל כך שלדברים כאלו אין מקום במגרש.
המאמן שלך אומר שאנשים שמשתמשים בביטוי נאצי צריכים להיות בגן חיות.
ובסופו של דבר מה עושה הגאון?
קורה לשחקן יריב גרמני נאצי……
כמה מטומטמם בן אדם יכול להיות?
לך תבין
אבל מסתבר שתמיד יימצא יותר מטומטם ממך.
תשאלו את האוהדים של ווסט ברומיץ.

בני תבורי 4 בדצמבר 2012

אמת ויציב.

בני תבורי 4 בדצמבר 2012

וחוץ מזה, אני כל כך אוהב את האיש שאת שמו אימצת ככינוי…איזה אדם מופלא ומוסיקאי ענק!

מכביסט ותיק 4 בדצמבר 2012

אתמול היה שלט באשדוד פניני לגז ביציע של הפועל. קשה להוכיח מבחינה ראייתית קשר בין השלט לאוהד הפועל למרות שזאת קריאה גזענית ועבירה פלילית. יכול להיות שהשלט צמח שם ביציע כבר כמה חודשים יכול להיות שהשלט הוצב שם ע"י מזרחי שמעון יכול להיות שהיטלר את השלט עוד ב-1940. ביום ב' בר"ג יהיו קריאות גזעניות נגד הפועל אני חותם על זה- ותראו שהקבוצות יחטפו. מבחינתי מזרחי ופדרמן הפקירו פצוע בשטח. היה ניתן להעניש אותו בלי להשפילו.
דרך אגב תנסו להזכר נה כתב בורוביץ על התדמית המחוסלת של מכבי לאחר פרשת מוני פנאן- חסויות ספונסרים וכו וכו. כל המילים לזבל. אז קצת צניעות

דובי מילר 4 בדצמבר 2012

התבלבלת בשנה, זה היה אחרי ואנזה, בינואר 42'….הוא לא הגיע לועידה כי היה באשדוד…

משה 4 בדצמבר 2012

כהרגלך אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך. פרסמת פוסט כמה דקות לפני שהקבוצה נהגה בצורה קשה ותקיפה איתו. הגיחוך הוא שאין לאף עיתונאי ובטח לא לך את האינטגריטי לכתוב על ההבדל בין ההתייחסות של מכבי לפניני להתייחסות של שחקני והנהלת הפועל לאוהדים המחליאים שלה.
ולגבי חלק מהמגיבים כאן, בנאדם טועה ונענש, חסרות רק הצעות לסקילה פומבית בגיא בן הינום כדי לחסל איתו חשבון.

יוני 4 בדצמבר 2012

בורוביץ' לא מקצועי בעיניי שאתה מגיב לאחר שקיבלת תגובות לפוסט שלא עקבת אחרי פניני בשנים האחרונות ובכל זאת הרשית לעצמך לנתח אותו מקצועית. דבר נוסף רק תגיד לי איפה אתה וכל שאר התקשורת כל שבוע כשאוהדי הפועל שרים את השירים האלה מידי שבוע יציעים שלמים?אתמול במשחק הכדורגל אוהדי הפועל הניפו שלט :פניני לגזים"
בוא תגנה את זה..

יואב בורוביץ' 4 בדצמבר 2012

יוני- ראיתי המון משחקים של פניני, גם בשנתיים האחרונות. העונה פשוט ראיתי פחות יורוליג.

אלי הירוק 4 בדצמבר 2012

כל אוהדי הפועל בתקשורת יכולים להמשיך ולייל, אבל התגובה הנחרצת והמהירה של מכבי רק הוכיחה שוב שיש פער מוסרי אדיר בין שני המועדונים.

שאול 4 בדצמבר 2012

אתה בטח חושב שפניני מתנהג כך בפעם הראשונה :)
שימון ידע ושתק כי זה התאים לו
דיויד ידע ושתק

בדיוק כמו בפרשיית פנאן(לא ראינו לא שמענו ולא ידענו)

עו"ד שימון חפר את הבור ופניני נכנס :)

משה 4 בדצמבר 2012

אני רוצה לראות את הנהלת הפועל בכדורגל או את ההתאחדות פועלת באותה צורה נגד הקהל שלה אחרי השלט אתמול.

שאול 4 בדצמבר 2012

אתה מתבלבל בין קפטן של קבוצה לבין קהל – יש מעט הבדל

משחקן אני מצפה ליותר תרבות

יוגב 4 בדצמבר 2012

אתה מתבלבל ומיתמם. ערכים הם ערכים והמשוואה פשוטה :
– שחקן שמעד פעם אחת מול קהל שמתנהג בצורה עקבית בצורה כזו
– קבוצה שהוקיעה את השחקן מול קבוצה שמגינה על הקהל ומוציאה גינויים נרפים
– ענישה מהירה ופרסום לעיתונות מול מסיבת עיתונאים מתבכיינת

יצחק 4 בדצמבר 2012

משום מה אני בטוח שהדברים שנאמרו על ידו לא נאמרו בפעם הראשונה

מיכאל 4 בדצמבר 2012

נמאס מהצדקנות של הפועל ומכבי.
אין. שום הצדקה לא למעשה צד אחד ולא למעשה הצד השני.
גם להוואה אין מקום.
מה זה חשוב אם צד א׳ עשה מעשה האם זה מצדיק מעשה נבלה של צד ב׳.
קחו אחריות על מעשיכם.

מיכאל 4 בדצמבר 2012

הוואנה צ׳ל השוואה

ניסים 4 בדצמבר 2012

הפניני גבר על הגיא ובכך סיבך אותו בצורה קיצונית, האמת היא שזה היה אצלו כל הזמן וככל שהמערכת של מכבי דירבנה את זה ועודדה את ההתנהגות הזו ע"י תמיכה פסיבית היה ברור שמתישהו יקום השד על יוצרו, בברור טלוויזיוני רואים בבירור שגיא פניני עשה זאת מתוך מחשבה קרה וזדונית כדי להוציא את שחקן היריב מאיפוס , אני לא מבין את מכבי שחרטה על דגלה את כותרת הנצחון מקדש את האמצעים בבואה היום להעניש את פניני , גיא לא היה מתנהג בצורה הזו אם בכל פעם שהוא זרק הערה מעליבה למאמן של היריב או לשחקן שממול או במכות מתחת לחגורה היה המאמן או המנהל היה מעיר לו שזה נוגד את רוח הספורט , אבל כולם במכבי אהבו את זה כי זה שירת את הנצחון, אבל ברגע שזה נחשף זה כבר פגע במותג ולכן מכבי הגיבה לאחר שהבינה שאין לה ברירה

פניני אשם אבל מכבי לא פחות

דניאל 4 בדצמבר 2012

עונש מגוחך.
אם זה היה קורה לי בעבודה – היו מפטרים אותי בשנייה.
אם זה היה קורה לשחקן זר – הוא כבר היה חזרה בבית עכשיו, כולל פניה למוסדות פיב"א.
ומה קיבל פניני, שמתנהג באופן בזוי ושיטתי כבר שנים רבות? שלילת משכורת חודשית (ואפילו מכבי מרוויחה 35% מס במקום לשלם 50%), השעיה לשנה מתפקיד הקפטן, והשעיה ממשחק לתקופה שנראית לה.
ועל כל זה, שזה הכי מדהים, הם גם דורשים שזה יהיה העונש היחיד, כי "אסור להעניש פעמיים על אותו מעשה"! מגוחך. מכיוון שמזרחי הוא גם מ"מ מיוחד ליו"ר האיגוד, פניני לא יקבל עוד עונש.
פשוט עונש מגוחך.

גלן 4 בדצמבר 2012

הדיון האמיתי לא קיים בכלל. איך אנשים שכנראה בחברות שונות היו קרויים אנשים מהשורה בכלל מתעסקים בפרהסיה ברוע, בשואה על נגזרותיה ובחריגות שמאפיינות לרוב בחברות בריאות יותר, רק אנשים מאותגרים חברתית או שיכלית. זה נגמר בעונש לצד א' או גינוי לב' ולא בשאלה איך נוצרה ההפרעה הנפשית הזאת. ולא בלאציו זנה לא מלח הארץ. זה מכסימום השארית של הפרשוטו.

עד שלא נבין מה שורש האקסטרים הזה שהוא חריג בעיני מבחברות רבות מערביות שפעם היו בעייתיות מישראל ועכשיו לא, לא נצא ממנו.

ניר 4 בדצמבר 2012

שמוש ב"נאצי" כקללה בארץ מקובל בשלושה מגזרים:

1. ימין קיצוני, חרדים קיצונים, שמאל קיצוני
2. ילידי שנות השמונים ומעלה שספגו את זה מסרטים וסדרות אמריקניות ("סופ נאצי" ועוד)
3. מטומטמים שונים

נדמה לי שהקהל של הפועל תל אביב, שייבא את זה למגרשים, מכיל בתוכו את שלושתם, בעיקר שני האחרונים.

לגבי חברות אחרות, הייתי שמח לשמוע איזה. כל אחד כאן יכול לספור לך את הקבוצות במערב אירופה שמאחלות גז ציקלון ליריבות. מה שאני לא רואה שם זו ענישה החלטית, משמעותחת ומהירה – וע"י הקבוצה עצמה! – כמו שקיבל פניני. מבחינה זו שמעון מזרחי (שאני לא אוהד של הקבוצה שלו) יצא אשכרה אור לגויים.

גלן 4 בדצמבר 2012

ניר פספסת את הנקודה.
האוהדים הם בכלל לא העניין. פרימיטיבים יש בכל העולם. הבעיה שלי היא עם האנשים מהשורה ולא עם הקיצון. פניני בשבילי אינו קיצון והעובדה שזה הטראש טוק שלו היא רעה. אוהדים של קב' X או Y שהם גם מן השורה ולא חולמים אפילו לקרוא קריאות כאלו ולא רואים שזה עיוות פחד וחיים עם זה בשלום זאת הבעיה. וכמו שכתבתי למעלה, לאציו יש בכל העולם. אנשים בכזאת כמות שכותבים יפה ומתנסחים יפה ובוחרים בטרמינולוגיות פרימיטיביות, זה אין בכל מקום כי אדם מן השורה משתדל להיות כזה בכל רמ"ח איבריו ובטח בכל מה שגלוי על פני השטח.

סוס מאלומיניום 4 בדצמבר 2012

פניני צריך להתאבד – וזה יהיה הסיום הכי מתוק לפרשיה הזאת.

תומר 4 בדצמבר 2012

דרך אגב היו גם אוהדי הפועל שהצדיעו במועל יד כולל אחד שנעצר, משום מה זה הושתק.

ברורוביץ' 4 בדצמבר 2012

שתי נקודות על התקשורת, אחת על מכבי ואחת על פניני

פניני- להיות מלוכלך זה מגעיל, אבל גם מלוכלך וגם דביל זה הרסני.

מכבי- במצב שנוצר למכבי אין ברירה אלא להרחיק את פניני ממנה. אולי שנה הבאה המצב התקשורתי יהיה אחר.

ולתקשורת:

1. אם שבוע לפני המשחק כל מה שמדברים זה על "נאצי" ו"שואה" וצמד המלים מופיעה בכל כתבה תגובה ראיון אז מה הפלא, ששחקן רוצה לקלל זה הדבר הראשון שקופץ לו לראש?

2. "פרסום ראשון: אם הפועל ישירו שירי שואה, שמעון מזרחי ישקול להגיש תלונה במשטרה" כך נכתב באתר ערוץ הספורט לפני שבוע. ואני שואל פרסום ראשון של ספוקולציה? זה שיא שלילי חדש של תרבות הדיון הספורטיבי בארץ.

אסף THE KOP 4 בדצמבר 2012

לא ברורה לי ההתרעמות של אוהדי הפועל וראשי הקבוצה.
אחרי הכל, ההתיחסות שלהם במשך השנים לקריאות "נאצי" היו המעטה בחומרת העניין, על גבול משובת הנעורים וסחבקיות לא מזיקה.

לטעמי, העונש המתאים לפניני הוא להימכר להפועל ת"א.
הם ראויים אחד לשני, הוא יכול להיות יופי של קפטן אצלם.

אייל 5 בדצמבר 2012

לראשונה בחיי, אני מסכים עם סקאוזר

:)

אורי הברווז 4 בדצמבר 2012

הצביעות האדומה פשוט מעציבה אותי. פרשת גיא פניני היא ההזדמנות לשים סוף לכל עניין השואה, נאצים וסרטן בראש, ובמקום זה כל הטיוחים וההאשמות רק מגדילים את השנאה.
עזה, מישהו?

איתי 4 בדצמבר 2012

סוף סוף משהו שמודע לכוח של התקשורת.
היום בבוקר קראתי טור דעה של פרשן אחד(אני לא אציין את שמו אבל נראה לי שבגלל שאני מזועזע ממנה אפשר להבין לבד על מי אני מדבר)
זה היה אחד הטורים היותר קשים שקראתי בחיי, ביקורת קשה על הפרובוקציות של ובנוסף ירידה גם על הרמה המקצועית של פניני.
אני מקווה שגיא לא קרא את הטור הזה מכיוון שזה יכול להכניס אותו לדיכאון מטורף ולהוביל אותו ללקיחת כדורים נגד דכאון ואולי גם לדברים גרועים יותר.
למה שנכתב בתקשורת יש המון כוח וזה יכול לפעמים לגרום לדברים מאוד לא טובים וטוב שסוף סוף משהו מנסה לעצור את העליהום שעושים נגד גיא.
נ.ב-מה שגיא עשה היה חמור שלא יבינו אותי לא נכון.

איציק 4 בדצמבר 2012

בדרך כלל אני קורא לך בורוביץ' אך הפעם אקרא לך יואב,
התגובות קצת בלבלו כיוון שהן שייכות גם לפוסט הקודם שלך, שגם עם רובו הסכמתי.
נראה לי שבפוסט הזה, כתוצאה של מעשי גיא והתנפלות התקשורת, אתה לא רק כותב על גיא כי אם עושה "תיקון" לעצמך ועל צורות הביטוי שלך בחלק מהפוסטים הקודמים. אם אני צודק אז נראה לי שנעשה דבר גדול, חבל רק שבמחיר יקר מידי. אני חושב שאתה צודק שהביטוים בתקשורת ראוים לעיתים למחוזות אחרים וכך גם של חלק מהמגיבים. אם נדע להיות בני תרבות אז הכול יהיה פשוט יותר. אין זה אומר שצריך להפסיק לבקר ובחריפות לפעמים, אך גם זאת צריך לדעת לעשות בכבוד.

שיימס 5 בדצמבר 2012

אני מאד מסכים עם בורוביץ' בעניין התקשורת פניני ומכבי.
מה שפניני עשה זה עוד דבר מגעיל באוסף השימושים והוזלת השואה בתקופה האחרונה, אבל:
האם פניני הילד הסורר? האם מכבי הרשות המחנכת? נראה לי שנעשה פה קצת בלבול.
ניסיתי להרחיב על זה בפוסט הבא:

http://shaymess.wordpress.com/2012/12/04/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-5-%D7%A9%D7%A0%D7%99-%D7%A6%D7%93%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%92%D7%9D/

childish 5 בדצמבר 2012

מה שבאמת מעצבן אותי בכל הסיפור הזה זה כל התגובות של האוהדים שנכון זה לא בסדר מה שהקבוצה שלי עושה אבל מה שהם עושים יותר גרוע.
למען הגילוי הנאות אני אוהד מכבי חיפה וגם בקהל שלנו יש נבלות שעושים דברי נבלה במקום שכל קהל אוהדים יכנס למגננה וינסה לטעון שהצד שלו יותר צודק ופשוט ינסה לשפר את הצד שלנו כולנו נוכל להתקדם.
מבחינתי הטיעון שהם יותר גרועים הוא ילדותי ומפגר בדיוק כמו בעמוד ענן כולם בפייסבוק ניסו להגיד שכל העולם צבוע ותראו מה אסד עושה בסוריה והוא הרבה יותר גרוע (מוזר שמאז סוף המבצע פתאום לאף אחד בישראל כבר לא אכפת מהטבח בסוריה תכלס גם לי לא אכפת אבל לי גם לא היה אכפת במהלך עמוד ענן) כל קהל צריך לקחת אחריות על המעשים שלו

חנן 5 בדצמבר 2012

אל תבלבל את המוח בבקשה, פניני הגיע לתחתית של התחתית, אין קרוב יותר לאלימות פיזית ללא שום סיבה ממה שעשה! נאצי? סרטן בראש? תקרא שוב אולי יפול לך האסימון! לצערי וגיא הביא את זה על עצמו, מי שמסוגל פעם אחר פעם לומר במשחק בראש צלול את מה שאמר ללא שום סיבה מיוחדת אפילו לא הקטנה ביותר ולדבר ככה, אין יותר מקום על מגרשי הכדורסל!!!
ולגיא פניני פשוט אין יותר מקום שם, נקודה.

אשמח לתגובה מצדך.

דעה 5 בדצמבר 2012

חלק מגיא פניני זה הטראש טוק הזה והאמוציות. זה מה שעושה אותו שחקן טוב ונותן לו אנרגיה. לדעתי במקרה הזה הנזק יהיה כפול. גם תדמיתי אבל גם באנרגיות על המגרש. נראה מעכשיו שחקן פחות טוב. אחד שנזהר לא לעשות טעויות ולא לדבר יותר מדי ומזה יהיה לא פשוט לצאת

אמיר 5 בדצמבר 2012

מסכים עם מה שכתבת בגדול ועדיין- כששואלים את פניני אם היו לו עוד מקרים של התבטאויות כאלה בעבר שלא תפסו אותו והוא אומר שלא וזה כניראה שקר (כי פורסם בידיעות אחרונות היום על שני אוהדי ירושלים שהוא כתב להם דברים דומים) אז זה גם מרתיח וצריך לציין את זה.

פייר ליטברסקי 8 בדצמבר 2012

מודה ועוזב ירוחם.

Comments closed