זהבי של שוטים

כשמיטש גודלהאר נחת בישראל ובמכבי תל אביב ניתן אולי היה לצפות לכך שהוא יביא איתו קצת מתודות ניהול ובעיקר ערכי ניהול מתרבות הספורט בצפון אמריקה. מנגד, גולדהאר אף פעם לא היה מעורב בספורט בצפון אמריקה. הוא זכיין וולמארט, רשת כוחנית ודי מפלצתית, ובעיקר זה מה שהפך אותו למיליארדר. אולי גולדהאר הוא מנהל מוכשר ביותר בעסקיו. אך בינתיים לא ראינו אפילו קצת מזה במכבי תל אביב.

בתחילה הוא הלך עם אבי נמני- מנהל ומאמן כושל וכזה שבזבז למכבי עשרות רבות של מיליוני שקלים ברבות השנים. לאחר מכן הוא בחר במוטי איווניר, מאמן שזכה למעט מאוד הצלחה בקריירה – רק כיוון שהוא "מכביסט" (איוניר מכביסט מהעידן הכי לוזרי בתולדות המועדון, שנות ה-80). בתווך בזבז גולדהאר עוד מאות מיליוני שקלים על רכישות שכמעט כולן כשלון ותשלום משכורות עתק שהן מופרכות לחלוטין לכדורגל הישראלי.

מכבי תל אביב- המועדון העשיר ובעל מספר האוהדים הרב בישראל- לא זכה בארבע שנות בעלותו של גולדהאר אפילו בתואר משמעותי אחד.

אבל הבעלים של מכבי הוא בכל זאת קנדי. הוא בכל זאת לא מהביצה המקומית. הוא הבין שהמדמנה הישראלית של כל קומבינת העסקונה-מאמנים-סוכנים-עיתונאים-מפילה אותו. לכן הוא הלך על מינוי מנהל מקצועי זר, שגם הביא תחתיו צוות אימון זר.  זו הייתה ההחלטה הטובה ביותר של גולדהאר עד כה ולדעתי זו גם ההחלטה שתזכה אותו באליפות בסוף השנה.

זה לא שהצוות הניהולי והמקצועי הזר הפסיק לגמרי לבזבז כספים. מכבי עדיין פועלת בתקציב הגדול בישראל. אך חלק גדול ממנו נאלצו קרויף וגארסיה לרשת. השחקנים שהם הביאו בקיץ האחרון- למשל שני הגארסיות (קרלוס וגונסאלו)- הם לא שמות גדולים מדי שהובאו בכסף מטורף. הצוות החדש אפילו בחר להיפטר מברק יצחקי, השחקן היקר בסגל (חצי מיליון יורו לעונה) לצד קולאוטי, וקרויף אפילו אמר, לאחר שבחן לעומק את מדיניות הרכש של המועדון בשנים האחרונות, ש"אנשים כאן היו צריכים ללכת לכלא".

זה לא מנע מקרויף וגארסיה להחתים את וינסנט אניימה, שחקן יקר מאוד. אבל נאמר שאת ההחתמה הזו ניתן להצדיק- כי אניימה הוא בכל זאת השוער הכי טוב ששיחק כאן בשניים-שלושה העשורים האחרונים (לצד אובארוב). ועדיין, נדמה היה כי מכבי צועדת לדרך חדשה. דרך שמשקיעה בצוות מקצועי רחב וידע בינלאומי ופחות ברכישת כדורגלגנים עלק-כוכבים מן המוכן. הרכישה של מהראן ראדי בפגרה מוכיחה זאת.

אך מנגד, הצוות המקצועי כן הבין שהקבוצה הזו זקוקה לחיזוק ולכן גם הובאו שחקנים בכסף לא מבוטל- לצד אניימה, הגיעו לאחר שהעונה החלה איתן טיבי, סטיב גורי ורוברט ארנשאו. אף אחד מהם בינתיים לא הצדיק את הכסף הגדול שהושקע בו. בכלל, ניתן לומר שהרכש של קרויף את גארסיה לא מבריק גם ביחס לרכישות של עידן נמני ואיווניר, למרות שהוא הרבה פחות כושל ויקר.

כשמוסיפים לכך גם את הכדורגל היציב שמכבי מציגה, ובעיקר את היותה הראשונה בטבלה כמעט לאורך כל העונה, אין בינתיים סיבה שלא לפרגן לקרויף וגארסיה. אני בטוח שהצמד הזה עובד קשה ובמקצועיות מלאה (שאינה מוכרת בישראל כמעט) וכשמוסיפים לכך את הרקע הנעלה שלהם ואת המשאבים של מכבי אין סיבה שהם לא יזכו העונה באליפות. והם יזכו.

אבל לצד זאת אני גם לא אוהב את הכדורגל שמכבי מציגה. לא אוהב את הפלרטוט של אוסקר עם ברוז' (למרות שגם מבין אותו) ואת העובדה שכמעט בטוח לא יהיה כאן בעונה הבאה (האם קרויף יישאר מעבר לשנה-שנתיים?). ולא משתגע על הרכישות של השניים.

ואני בעיקר לא אוהב את הרכש האחרון שלהם, ה"גדול", של ערן זהבי.

העסקה הזו, על פי פרסומים צפויה לעלות למכבי קרוב ל-2 מיליון יורו. זהבי צפוי להשתכר בארבע וחצי העונות הקרובות כ-360 אלף דולר לעונה (עלות המעסיק היא כמעט כפולה).

אני חושב שזה בזיון. אני חושב שזהבי לא שווה את הכסף (ואף כדורגלן בארץ לא שווה את הכסף הזה וגם לא מחצית ממנו). אני חושב שזהבי הוא כודרגלן בינוני ומעלה במושגים ישראלים. הוא לא עשה דבר בשנה וחצי בפלרמו (בוודאי נחשב שם לאחת הרכישות הגרועות של הקבוצה אי פעם, בהתחשב בכך שהגיע כסוג של מחליף של חאווייר פאסטורה, כוכב העל שנמכר לפאריס סן ז'רמן בכ-40 מיליון אירו, ולבסוף הבקיע שני שערים בלבד). אני בכלל חושב שהעובדה ששחקן כמו זהבי הגיע לסרייה A היא חרפה לליגה שהיתה בשנות ילדותי הטובה בעולם.

אבל את כל הדעות הללו לא תשמעו בתקשורת הישראלית. כאן מגינים כמעט תמיד על הפרודוקט המקומי. כאן זהבי הוא עדיין כוכב. ווינר אולטימטיבי. שחקן האליפות של הפועל. שחקן נבחרת (מה בדיוק הוא עשה שם?), ורכש ראוי ביותר מהליגה האיטלקית (שגם מקבלת כאן יותר כבוד ממה שמגיע לה, אבל זה נושא לטקסט אחר).

קראתי אתמול את עדי רובינשטיין בישראל היום יוצא נגד עסקת זהבי. אבל הוא קול כמעט בודד.

ככלל, התקשורת מברכת על המהלך. מאוד מפתיע.

*

את קרויף-גארסיה כל זה לא מעניין. הם מרגישים שהם חייבים להביא אליפות בכל מחיר ולעזאזאל הכסף של גולדהאר. אני לא חושב שזהבי הוא השחקן שחסר להם. לדעתי גם בהפועל הוא לא היה שחקן גדול, למרות שכן הבקיע שערים מאוד חשובים וגם יש לו בעיטה מרחוק- דבר די נדיר בכדורגל הישראלי. אבל כדורגל גדול בהחלט אין לו. אם אני מכבי- אני לא מביא שחקן כמו זהבי כאקט עקרוני. הוא לא מספיק טוב בשבילי.

אני מעדיף להשקיע בגאל מרגוליס. בכלל, איזה מסר הרכש של זהבי משדר למחלקת הנוער שמתיימרת להיות הטובה בארץ?

אבל גם זה פחות מעניין את קרויף וגארסיה, שמבחינתם אם זהבי עוזר במילימטר הוא שווה כל דולר (כי הכסף לא מגיע מהם).

וכאן היה צריך לשים את הרגל שלו מיטש גולדהאר ולומר, "לא מתאים לי. לא מתאים למכבי".

אבל אולי גם הוא רק רוצה אליפות ולעזאזאל המחיר. רבים מאוד יגידו שזה לגמרי לגיטימי ואפילו חכם.

אבל אני חושב שיש מחיר לדברים, וזה לא רק 2 מיליון יורו. זו גם ההתקשרות ארוכת הטווח לשחקן שאני לא חושב שהוא כוכב- כפי שמכבי ובתקשורת בטוחים.

כמו שתמיר כהן אינו הכוכב שמכבי חיפה הביאה מהפרמייר ליג ב-350 אלף דולר לעונה לשלוש ושנים וגם אפילו גילי ורמוט אינו הסופרסטאר שהפועל החזירה מגרמניה תמורת כסף גדול מאוד.

את הטעות הזו של להביא חזרה ליגיונרים בכסף מופרך לא למדו כאן?

אבל שוב- מה כל זה מעניין את גולדהאר אם זהבי ייתן לו ארבעה-חמישה שערים עד סוף העונה שיסייעו למכבי לזכות באליפות?

אני רק לא בטוח שהוא ייתן אותם. אני בכלל לא בטוח שהוא שווה הרכב במכבי. וגם אם כן- אני בוודאי לא רואה בו כוכב.

והכי חשוב- דרך עסקאות יקרות ושגויות כאלה גולדהאר שוב ממחיש לנו עד כמה הוא עדיין רחוק מהאיש שישפר כאן את תרבות ניהול הכדורגל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

געגועים לג'רמי פארגו (ועוד) / אלון רייכמן
סינסנטי-יוסטון (פוסט חי)

18 Comments

DeVito 4 בינואר 2013

עד שזהבי ייכנס לכושר משחק מלא (אחרי פציעה ארוכה) העונה כבר תיגמר.
ובאמת עד מתי יחזירו לגיונרים במחיר מופקע.
אם הוא לא משחק שם ולא הצליח ז"א שהוא לא כל כך טוב ולא שווה את הכסף.
הלו חמוד לא הלך לך? תחזור לארץ אבל אל תצפה לכסף של איטליה , אתה הרי לא שווה את זה .

בני תבורי 4 בינואר 2013

בחיי שאני חושב שאתה צודק לגבי זהבי. אני לא מצליח להבין את המהלך של גולדהאר. מצד שני, ימים יגידו.

יואב בורוביץ' 4 בינואר 2013

בני- הסיכוי שזהבי יהיה שווה את הכסף העצום שהושקע בו (כ-2 מיליון יורו) הוא מזערי עד אפסי.

עמרי 4 בינואר 2013

כמו תמיד אתה כותב את מה שאתה חושב ולא מה שאומרים לך לכתוב/ לעשות (קריצה לפיטורי אפי בירנבוים). אתה אומר שראית רק עיתונאי אחד שנגד העסקה וזה חבל בעיניך. למה אתה לא מדבר על הפחדנות של עיתונאי הספורט והכדורגל בפרט (וגם לעיתונאות הכללית)לצאת נגד הישראלים, כולם מדברים על מדיניות הרכש ה"הרסנית" של מכבי תל אביב אך לא מדברים על המיליונים שבוזבזו על ידי יעקב שחר – בעלי ה"מועדון המקצועי בישראל" (לדוגמת חן עזריאל) או על הבזבוז הרב שנעשה בהפועל תל אביב ( תומר בן יוסף, פטקוביץ'). מאוד קל לבקר את מכבי תל אביב כי הם מנוהלים על ידי זרים, אבל לבקר את יעקב שחר או את ראובן עטר, זו כבר עבירה על "הקו האדום".

אשמח לתגובה ממך.

יואב בורוביץ' 4 בינואר 2013

עמרי- אני בוודאי לא מגן על המנהלים הישראלים (אלא להיפך). ככלל, אני משתדל לא "לשמור" על אף אחד (אלא להיפך, ולדעתי גם שילמתי על כך מחיר לא מבוטל). אבל בגדול אתה צודק בנקודה של הניהול הגרוע שאוחז כאן בכל. כולם מבזבזים יותר מדי. כולם נכשלים במרבית הרכישות שלהם. לכולם אין משנה סדורה. אין כאן מאניבול. אין כאן השקעה נכונה בנוער. לא מגדלים כאן כדורגלנים טובים כי עסוקים בניצחונות בגילאים הצעירים. ויש עוד מיליון טעויות.

איתמר 4 בינואר 2013

יתכן ואתה צודק לגבי זהבי. אם כי אני חושב שבראייה שלהם הוא יכול להיות ההבדל בין העפלה ליגת האלופות לעונה אירופית שמסתיימת באוגוסט. ההשוואה לתמיר כהן לא מתאימה. כהן לא הצליח בליגה הישראלית ברמה הגבוהה ביותר (הצליח חצי עונה המכבי נתניה).
לכדורגל הישראלי יש הרבה חוליים. הבאת זהבי לא לא אומרת כלום אל תרבות הניהול. מהלך כזה מאוד מקובל גם בליגות אחרות. מנהלים תמיד יתנו הזדמנות נוספת לשחקן שהצליח בעבר (לדוג' מייקל אואן). זה שזהבי לא הצליח להיות זנב ראוי לאריות לא אומר שהוא אינו יכול לחזור ולהיות ראש מוצלח לשועלים. זה פשוט העיקרון הפיטרי בספורט.

אריה 4 בינואר 2013

אני לא נמנה על תומכי המהלך של החתמת זהבי או לחילופין אפילו החתמת אניימה(שמי שמנסה לרמוז שהוא טוב לפחות כמו אובארוב הוא או לא ממש מבין או שבוי של העיתונות האדומה)אבל אנחנו חורצים מראש כל מהלך לכשלון.
יכול להיות שזהבי לא יהיה שווה את הנייר שעליו יחתמו החוזה איתו ובכל זאת הצוות המקצועי של מכבי עושה הכל כדי להגיע אל המטרה והיא אליפות.
יקומו כל המקטרגים ויגידו הרבה כסף על אליפות בליגה כל כך חלשה!
ראשית הליגה לא יותר חלשה מהליגות בעשר שנים אחרונות,
שנית ,כל ליגה גם החלשה ביותר מובילה לליגת האלופות ומכבי כבר היתה שם ואפילו ייצגה את המועדון בכבוד,שלישית מכבי רכשה השנה 3 ישראלים(ששניים מהם הם בין הבולטים בקבוצה:איתן טיבי ומהראן ראדי) וחמישה זרים .עלות הרכישה של כולם (לא שכר)נמוכה מההכנסות על קאנוטה ומיוקה והחסכון על שכרם של יצחקי ומדויאנין.
כמו שציינת,רוב התקציב היום הוא גיבנת מימי נמני שרכש שחקניפ בסכומים דמיוניים וגרוע מכך החתים אותם על חוזים ארוכי טווח שמעיקים עד היום ,יותר משנה מאז שהלך.
אני מבין שקשה לפרגן על התנהלות כלכלית שקולה אבל מאידך לא חייבים לקטול כל מהלך.הכתבה הזו היה טוב לה אם היתה מתעכבת קצת ומתבססת על עובדות ולא על רחשי לב
שוטים יש בכל הליגות בעולם גם בזו הקטנה שלנו שכמעט כל שחקניה שווים כמו הפלופ הגדול של ליברפול מר אנדי קרול שנקנה ב-35 מיליון ליש"ט ודוגמאות כאלו לא חסרות ,די אם נזכיר מספר שמות נוספים כמו טורס,ארשבין,מודריץ,סונג ועוד רבים וטובים.
שחקן לא צריך לעשות הרבה רק להבקיע את הגול הנכון בזמן הנכון כמו זה שנותן אליפות או מעלה לשלב הבתים בליגת האלופות ואז כולם בטוחים שהוא שווה כל שקל.

יואב 4 בינואר 2013

מיטשענק רוצה אליפות ורוצה את שלב הבתים של ליגת האלופות. מחירו של זהבי הוא זניח אם המטרות יושגו.
דור, מושיקו ומואנס עשו את השער הראשון מול הפועל חיפה. זהו בדיוק החזון. לחזק את הקבוצה לא סותר את החזון הזה.
ולא צריך לדאוג לג א ל. עם זהבי או בלעדיו. לא רלוונטי בכלל.

דון נאפולי 4 בינואר 2013

סוף סוף טור לעניין.
כל העניין של החזרת ליגיונרים במחירים מופקעים לא תורם לכלום כי הם גם ככה הגיעו לקבוצות טובות רק בגלל הסוכן שלהם.

מכביסט ותיק 5 בינואר 2013

אומנם אתה צודק במאה אחוז שאין שחקן ישראלי ששווה גם יותר מ-200 אלף דולר. אבל אתה לא נכנס לראש של גולדהר עד הסוף. אני לא בטוח שגולדהר ישאר כאן לנצח וגם לא בטוח שישאר כאן עוד 5 שנים. הוא רוצה לקחת אליפות ראשונה בכל מחיר ואולי אליפויות ברבים בכל מחיר. הוא רוצה להשאיר כאן את חותמו. אני די בטוח שהוא הבין שנמני היה כשלון גם לפני שהוא נתן לו 120 מליון שח כפול 3 שנים (במקרה של יצחקי כפול 5 שנים). אבל היה חשוב לו לסגור את נושא נמני לכאן או לכאן.
זהבי במכבי זה + מסויים ובנוסף זה לא + ליריבה הפועל שאני מניח שאם מכבי לא הייתה לוקחת אותו הייתה מקבלת את זהבי במחיר זול יותר כי לזהבי אין לאן ללכת. אז סהכ זה שווה ++ במאבק על האליפות.
מה שכן, הטעות המשמעותית שלך בטור היא שמלבד זהבי מכבי לא הוציאה כספים רבים על שחקנים. ההיפך מכבי השיגה שחקנים זולים יחסית.
אומנם המשכורת של גורי וארנשו היא גבוהה אבל לא שילמו שקל עליהם ואפילו ניתן להתשחרר מהם באמצע העונה בחינם. וכשמסתכלם על עלות עסקה אז לא נורא בהשוואה לעסקת יצחקי =גם מליון וחצי דולר וגם כל עונה חצי מליון נטו. השחרור של גונסלו גרסיה היה 200 אלף יורו שזה לא נורא.

ובכלל גולדהר משווה כל עסקה בכדורגל ל600 אלף יורו נטו של קולאוטי ולכן זהבי נשמע לו זיל הזול….

אדום עולה 5 בינואר 2013

מיטש מסתכל על התקציב במאקרו , ואכן במבט שכזה ההחלטות הניהוליות שהוא עושה השנה הן מאוד כלכליות .
זו השנה שטור ההכנסות במכבי יהיה הגבוה ביותר מאז שהוא הגיע וטור ההוצאות אחרי זהבי יהיה הנמוך ביותר.
הפער ביניהם הוא עדיין כנראה למעלה מ40 מליון שקל לטובת ההוצאות , אבל ספורטיבית זה ייגמר כנראה עם תואר ובוודאות כרטיס לאירופה + שלד של קבוצה לשנה הבאה. זה הרבה מאוד.
זהבי יחזור חלוד אבל לקבוצה שרצה טוב ואפשר לשלב אותו בהדרגתיות , מה שלא קרה עם ורמוט וזה הבדל בין קבוצה שמנוהלת במאקרו לקבוצה שחיה על תזזיות וזהבי ללא חלודה הוא בסיס לשנה הבאה (שנה ללא אלירן עטר לדוגמא).
גורדי ואוסקר רוצים צאנס לצפיונס, לשניהם זה ייה שדרוג אדיר לקריירה אחרי שרק בשנה שעברה אחד אימן בנוער והשני ניהל קבוצת אמצע טבלה קפריסאית , הם צעירים ורעבים וצמפיונס בגיל הזה שווה להם המון.
גורדי בונה היום את הסגל של הקיץ והוא מקדים את הפועל ומכבי חיפה שיבואו לקיץ עם הרבה עבודה לעשות , אני ועוד מאמין שהוא יעשה עם שירצקי עסקה גדולה ויסגור למכבי חלוץ ומגן ימני וזה +זהבי+שוער מחליף+ הסגל הנוכחי – מינוס הפדיחות של הזרים שלא הצליחו יביא אותו במצב נהדר לקיץ .

אנונימוס 5 בינואר 2013

הכל מתחיל בזה שבכלל לא ברור מה מיטש גולדהאר עושה פה. עד היום לא שמעתי הסבר הגיוני אחד לכך שמיליארדר קנדי שמעולם לא שמענו עליו קודם בישראל יחליט פתאום שמה שבא לו בחיים זו קבוצה שתיקח אליפות בליגה הישראלי בכדורגל.
מכאן מבחינתי נגזרים כל המהלכים המשונים לא פחות שבהמשך, כמו נמני, פיטורי איווניר, החתמת זהבי בסכומים מופרכים ועוד.

אדום עולה 5 בינואר 2013

התיאוריה שלי זה שיום אחד מר גולדהאר יקבל את הזיכיון של וואלמארט ישראל (הוא הזכיין הקנדי) וירכוש פה רשת שיווק מקומית כתשתית ראשונית .
הקמעונאות בישראל בשפל ולוולמארט אין הרבה שווקים נוספים להתרחב אליה , הכניסה של רשת שיווק בינלאומית היא מהלך מתבקש כבר שנים .
אם ללכת עם הרעיון עד הסוף אז המתווה זה רכישת המניות של דנקנר בשופרסל , הכנסת וולמארט כשותף האסטרטגי (ולוולמארט אי בעיה לפעול בשוק שאני אמריקאי עם מותג בשם אחר) והובלת השוק המקומי .
על קמעונאות חזקה אפשר לפתח אין ספור עסקים , והשילוב של הון זר,קבוצת הספורט האהודה ביותר, שותף אסטרטג מוביל ותשתית מקומית חזקה הוא בסיס לעסקים נהדרים .
זהבי ? יצחקי? האיש רץ למרחקים ארוכים ויחזיר את כל ההשקעה…

יואב 5 בינואר 2013

לא יודע למה מיטשענק נכנס לזה(משער שאתגר וזיקה גדולה לישראל) אבל היום הוא כבר מאוהב ומחוייב לגמרי.
והוא רץ למרחקים ארוכים. הדברים ברורים וידועים לו הרבה לפני הציבור הרחב.

יניר 5 בינואר 2013

1.גולדהאר הוא לא איש קמעונאות או רשתות שווק ,הוא בסך הכל בונה לוול מארט מבנים ומשכיר לטווח ארוך.
2.זהבי הוא בדיוק זה שיבטיח למכבי את האליפות , והכסף של ליגת האלופות הוא ענק מול ההשקעה בו
3.זהבי שהולך למכבי משמעותו שזהבי לא הולך להפועל- בונוס כפול
4.מחיר קנייתו של זהבי הוא נמוך מאד, אז נכון, השכר שלו קצת גבוה אבל בסך הכל עלותו סבירה. וממתי מחשבים עלות על פני 4 שנים ? מול מי אתה משווה?
5. ואם כל הקבוצות הגדולות משתוללות עם רכש ושכר אז אולי זו הנורמה ואנחנו לא מבינים כלום?

אדום עולה 5 בינואר 2013

גם רמי לוי ושופרסל היום מרוויחים את רב הכסף שלהם מנדלן , הקמעונאות זה רק המכנה שהופכת אזור תעשיה נטוש לאזור עם תנועת קהל .

יוני 5 בינואר 2013

יש פה שאלה טובה דווקא בפוסט אם היה שווה לבזבז על שחקן ישראל סכום כל כך גדול?
אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שזר מעולה אי אפשר להנחית פה גם בסכום כזה אולי כפול מזה?
גולדהאר הנחית פה את זהבי משתי סיבות לדעתי:
סיבה ראשונה היא שהפועל לא יגיעו אליו ויתחזקו וגם בגלל שהוא אדום לדעתי זה עושה משהו.
סיבה שנייה היא בגלל שמה שחסר למכבי ברוב העונה כשראדי לא מתפקד התקפית הוא שחקן שיניע את המשחק יחלק מסירות יניע התקפה מאחור עם מסירות ובעיטות מטווחים ארוכים.והאמת היא שזהבי כן ווינר הוא הוכיח את זה.
דבר שאתה שוכח הוא איך זהבי עלה לתודעה הוא החליף זר ברמה מאוד גבוה ווציצביץ' שמו אם אני לא טועה לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ועשה עם הפועל עונה גדולה כולל גול בטדי ואני אוהד בית"ר ככה שההלם היה גדול.
בקיצור לדעתי מבחינת עלות מול תועלת לטווח הארוך זה יכול להיות מאוד משתלם עבורו.למרות שלדעתי אם הוא נותן עונה וחצי טובות הם יכולים לעשות עליו כפול מסכום הרכישה בקלות.

גיסנו 11 בינואר 2013

גם אני בעקרון לא הכי בעד מכבי, אבל כשאני קורא את התגובות אני מבין משהו שעבר לי בראש ולא הבנתי עד כמה הוא בעצם משמעותי.

זה שזהבי לא יהיה בהפועל, זה שטיבי הגיע למכבי והחליש (למרות שיר צדק וחסארמה) את מרכז ההגנה של אלופת המדינה, זה הסיפור האמיתי.

לפני שנות גיידמאק יעקב שחר היה הבוס העשיר של הקבוצה הכי נוצצת. הוא קנה כוכבים על ימין ועל שמאל. הוא היה סוג של שמעון מזרחי – לקח שחקנים שהמתמודדות העיקריות שלו רצו. הוא הביא את בניון שכל הליגה רצתה.הוא לקח למכבי ת"א את בוקולי מתחת לאף. ועוד שאר דוגמאות.

ואז בא גאידמק. הוא לקח למכבי חיפה את שני הישראלים הכי משמעותיים שלה – עידן טל ומיכאל זנדברג. ואח"כ גם בנאדו. הוא לקח להפועל ת"א את הסמל הכי גדול שלה ומי שהיה אז הבלם הטוב בארץ – שמעון גרשון. הפגיעה המקצועית והמוראלית כפולה ומכופלת.

ובתכלס אני חושב שבעיקר בגלל זה כ"כ היו מעוניינים במכבי גם בזהבי וגם בורמוט.

Comments closed