לא טריוויאלי

אני עושה דבר עלוב. כותב דברים טובים (מאוד) על מאמן שניצח 0-5

אני עושה דבר עלוב. כותב דברים טובים (מאוד) על מאמן לאחר שניצח 5- 0. מן הסתם, לא הייתי כותב את הדברים אם היה מסיים בתיקו 0- 0 או מפסיד.

האם תוצאה שונה היתה אומרת שהוא מאמן פחות טוב?

ודאי שלא, ועדיין כולנו בתקשורת חוטאים בדבר הזה כל הזמן. אנחנו מחמיאים רק לאחר ניצחונות וקוטלים (כמעט) רק לאחר תוצאות מאכזבות.

וכמעט אף אחד אינו מודע לכך. ייתכן גם כי כולם חושבים שזה הכי מתבקש ושכך זה גם צריך להיות ואפילו מוצדק הדבר.

ואני אומר: לא. זה החטא הכי גדול. כי הוא הכי נפוץ וטריוויאלי. העוולות והחטאים הגדולים נמצאים בטריוויאלי.

*

אוסקר מגיע לאחר המשחק לעמדת הראיונות. קבוצתו ניצחה 5- 0. הוא אינו מחייך אך גם אינו זחוח או מתנשא.

הוא אומר משהו בסגנון של, התוצאה פחות חשובה. חשוב איך אנחנו משחקים. אם היינו משחקים אותו דבר ומסיימים אפס-אפס אז הייתי מרוצה באותה מידה.

משהו כזה הוא אומר.

והוא כמובן צודק.

מאמן ישראלי בחיים לא ידבר כך. מאמן ישראלי ינצח 5- 0 ויחמיא לעצמו באלף ואחת דרכים במישרין ובעקיפין. מאמן ישראלי ינצח 5- 0 ויהיה באופוריה. אופוריה כזו שנדמה כי אוסקר גארסיה לא נמצא בה בחיים. כי אוסקר מבין את מהות הכדורגל.

הוא גדל ושיחק בברצלונה. הוא צריך להבין את מהות הכדורגל.

*

עד היום אוסקר כמעט לא זוכה בישראל למחמאות. גם אני ביקרתי אותו על הצורה שבה מכבי שיחה בהרבה משחקים. אפילו על כך שדיבר עם קלאב ברוז'. אולי אף היה נדמה כי הוא עוד אחד "שהגיע לעשות עלינו סיבוב". אבל כולם מגיעים לעשות סיבוב. כולם מגיעים לעשות כמה שיותר כסף. בלי הכדורגל, אוסקר וכל שחקן זר בחיים לא מגיעים לישראל. טבעי שמאמן יבדוק את האופציות שלו לקידום הקריירה, בדיוק כפי ששחקן בודק אותן כל הזמן.

*

מאמן ישראלי שהיה מוליך את מכבי תל אביב למקום הראשון במשך כל כך הרבה מחזורים, אחרי כל העונות האיומות והנוראיות שהיו למועדון המקולל הזה, היה מתויג כאן כג'וזה מוריניו הישראלי. אבל אוסקר לא ישראלי, אז הוא סופג המון ביקורת למרות שאני חושב שעד כה יש לו הצלחה די פנומנלית. אבל אוסקר זר. לכן הוא יקבל יותר ביקורת בהרבה מכפי שמגיע לו כשאין הצלחה, והרבה פחות מחמאות מכפי שמגיעות לו כשיש הצלחה.

*

בכדורגל הישראלי צריך הרבה פחות זרים. על הדשא. באמת אין צורך ביותר משניים. אבל על הקווים (כפי שאוהבים אצלנו לומר, במדינת "ביטויי האופנה" שנאמרים בפי כל כמו עדר של עיזים) רצוי שכולם יהיו זרים.

כמובן שהרבה יותר חשוב שהזרים יאמנו את הכדורגלנים הצעירים שלנו במחלקות הילדים והנוער.

אך גם אצל הבוגרים, היכן שזה באמת כבר מאוחר מדי מהרבה מאוד בחינות, רצוי שאנשי המקצוע יהיו זרים.

ואז אולי נקבל עוד קבוצות שמשחקות כמו מכבי תל אביב ובעיקר מאמנים שמתנהגים כמו אוסקר גארסיה.

 

כשהלוזריוּת הופכת לווינריות / פוסט אורחת של דנה דר
הטפלונית

24 Comments

s 15 בינואר 2013

כתבה יפה,
אני חושב שדבר ראשון בדרך לשחקנים טובים צריך לצמצם משמעותית את כמות המשחקים של ילדים עד 16 .
אם במשחק השחקן מספיק לבצע X מסירות וX בעיטות באימון הוא עושה פי כמה וכמה.
בנוסף לכך שנפצעים הרבה פחות ויש זמן התאוששות נמוך יותר מאימון.
אולי לעבור לחצי עונה או פעם בשלושה שבועות משחק.

המאמן 15 בינואר 2013

צריך עיתונאים זרים

יואב בורוביץ' 15 בינואר 2013

צריך עיתונות ברמה של עיתונות זרה.

המאמן 15 בינואר 2013

דווקא יש פה כמה עיתונאים ברמה גבוהה

ירושלמי 15 בינואר 2013

צריך גם אוהדים זרים

mellow yellow 15 בינואר 2013

Love it!

ירוק גאה 15 בינואר 2013

יפה בורוביץ', באמת שאפו על המחמאות.
בתור אוהד מכבי אמיתי (רק בחיפה זוכרים….)
בתחילת העונה היה בי משהו שרצה שהם יצליחו מהסיבה הפשוטה שאולי סופסוף נכניס לראשים שלנו מלאי האגו והשחצנות שאנחנו צריכים לשנות גישה, להבין שזרים זה לא רע ושם יקדמו אותנו אבל ברגע שאני רואה צהוב עולה לדשא אני ישר מקיא ורוצה שיפסידו :-)
וברצינות, אתה לא חושב שהסיבה שהתקשורת כאן מהללת אחרי ניצחון ומשפילה אחרי הפסד היא תוצאה של עיתונות ירודה? כתיבה ויכולת ניסוח של ילדים בני 12? קנטרנות ולחיות במציאות את המשפט "חיים משבת לשבת"?
הלוואי וכל ראשי הקבוצות שלנו יפסיקו לשמוע לכל מיני מלחכי פינכה ועיתונאי חצר סוג ז'.
הלוואי….

יוסי 15 בינואר 2013

אז בעצם עד היום ביקרת את אוסקר רק בגלל שהוא זר…
איזה איש קטן וחשוך. תתביש.

יוני 15 בינואר 2013

לדעתי אתה משתמש באוסקר למה שטוב לך.
מתי שאתה רוצה לרדת עליו הוא ממלא לך צורך למרות שאפילו אתה אומר גם שהקבוצה מאכזבת ראית דרך כלשהי ולכן היית אמור בכלל לשבח אותו אבל באותו רגע זה התאים לך לאג'נדה לא?
עכשיו זה מתאים לך לאג'נדה להראות כמה זה טריוויאלי לשבח אותו והוא ממלא לך צורך גדול שיש אצלנו לשבח זרים בהצלחות ולרדת עליהם בחצאי כשלונות.
לפני חודש וחצי בערך ראיתי טור באתר ערוץ הספורט של משה פרימו ההזוי שקרא לפטר את אוסקר! מדהים בעיניי עד כמה חוסר אובייקטיביות יש בעיתונות הספורט רובכם פשוט מסקרים את זה מהזווית האישית ולא המקצועית.

מכביסט ותיק 15 בינואר 2013

תקשורת הספורט בדיוק כמו פוליטיקה- העיתונאים ופרשנים קובעים את עמדתם לפי אהדה ולפי קשריהם לנשוא הביקורת. גרסיה וקרויף לא חברים של אף אחד בתקשורת ובטח שלא גולדהר. אין מה להתרגש. אוהדי מכבי לא רוצים העונה יכולת או ברצלונה אלא אליפות ורצוי גם גביע. כולם יכולים לצרוח ולבקר

אזי 15 בינואר 2013

עיתונות הספורט בארץ פשוט ירודה. נקודה.
אני מאוד מעריך את הכותבים באתר הזה. רובם (או כולם) עיתונאים, ואני מעריך שאני פוגע בהם כשאני כותב את זה.
אבל אני גם מעריך שהם יודעים את זה בדיוק כמוני.

כשאתמול יושבים בחדשות הספורט, ואילדיס שואל את עמרי אפק אם "מאז תחילת העונה מכבי התבגרה?"
ואף אחד לא מעלה בכלל בדעתו שיש כאן מאמן שמנחיל שיטה, ולדברים האלה לוקח זמן לתפוס… אז אתה מבין שאף אחד לא מבין כאן שום דבר.
כשגוטמן הגיע לרמת שליטה דומה בהפועל תל אביב של הדאבל הריצו אותו לתפקיד מאמן הנבחרת הבין גלקטית.
על מכבי יש כתבות שהזרים שבאים בינואר יתפסו מקום של צעירים…

אין מה לעשות. העיתונות פה שואפת לאפס. אני מניח שבעיקר בגלל העורכים,כי עובדה שפה בדה באזר הדברים נראים קצת אחרת, וגם כאן כותבים עיתונאים.

שוחטים את הליגה הזאת בלי הפסקה. אז נכון שלקח לה זמן להתחמם. אבל מכבי, הפועל וחיפה הגיעו לפול גז.
Let the games begin!

גיל שלי 15 בינואר 2013

רובם, ממש ממש לא כולם

איציק 15 בינואר 2013

יואב,
1. אני מסכים בגדול עם הפוסט.
2. לא מאמין שהוא היה מבסוט בואתה מידה אם היה 0-0. תמיד נוח לומר זאת כשיש לך עו שתי נקודות. אולי מהדרך היה מרוצה אבל עוד שתי נקודות והפרש שערים משופר, אלו עובדות שלא ניתן להתעלם מהן.
3. אתה כותב כל שני וחמישי שלמאמן אין כמעט השפעה (ואני לא מסכים לזה לחלוטין), ופתאום אתה בעד מאמנים זרים, איכותיים אני מניח (ולזה אני מסכים במידה רבה). האם אין פה איזה הגיון עקום? בשביל ההשפעה הזניחה (במיוחד בבוגרים, כמובן שלא בילדים) להשקיע את המאמץ בהבעת מאמנים זרים, ולגרם להבטלה של הכוכבים שלנו על הקווים?

מכביסט גאה 15 בינואר 2013

עזבו את התוצאה, באר שבע הייתה אתמול צריכה להבקיע 2 שערים (כולל הפנדל)ואז זה היה נראה אחרת לגמרי בסגנון של 2-2 או 3-2 מכבי אז כמובן הייתה ביקורת על ההגנה המחוררת שאפילו באר שבע בבלומפילד שמה 2 גולים. ושמכבי שיחקה בדרבי ונגד מכבי חיפה ונגד קריית שמונה ביקרו בחריפות את ה"שיטה הפחדנית" של אוסקר. אבל האמת שמכבי שיחקה באותה שיטה בדיוק ובאותה אינטנסיביות. הדבר היחיד ששונה זה ההתייחסות של עיתונות הספורט לסיטואציה ובואו לא נשכח שבעונה הראשונה של גוטמן בהפועל הם הפסידו אליפות למכבי חיפה. ולכן אוסקר רגוע, כי מה שהוא שכח בכדורגל 99% מעיתונאי הספורט פה לעולם לא ילמדו בוודאי לא את הקלאסה שלו. על זה צריך וראוי לדבר

גיסנו 15 בינואר 2013

מסכים ולא מסכים…
מצד אחד כן, עם טיפה מזל לב"ש (יותר הקורות ופחות הפנדל, כל הכבוד לברק לוי על ההצלה) המשחק היה יכול להתפתח אחרת לגמרי. אבל ככה זה בכ"כ הרבה מקרים – שבריר שניה אחד של מזל או חוסר ריכוז יכול לשנות הכל. כמו למשל אם גאל מרגוליס מצליח לכבוש בדקה ה 95 נגד חיפה אחרי משחק נוראי של מכבי – האם חיפה הייתה ממשיכה לצבור אותה תאוצה ומומנטום, או שזה היה קצת שובר אותם? לעולם לא נדע. חיפה עם קצת מזל והצלה גדולה של שאראנוב ניצחה את המשחק ופתחה רצף מרשים שהביא אותה עד למקום השלישי ומרחק ריאלי מקרב האליפות.

לפעמים המנצחים צריכים קצת מזל. להמיר את הקצת מזל ל 5-0 די מרשים זה כבר יכולת. ותסתכל לאורך השנים, לכל מועמדת לאליפות יש לפחות רגע או שניים של "מה היה קורה אם…" שהמזל היה לצדם. סטטיסטית כמות הפעמים שהמזל יהיה לצדך שווה עבור כל קבוצה, השאלה היא איך אתה מתרגם את זה הלאה.

לגבי השיטה, ספציפית במשחק נגד חיפה משהו לא דפק, היה נראה שהקבוצה משחקת על תיקו, והתעוררה להתקפות רק אחרי שספגה גול בדקה 80. אני חושב שהשינוי האמיתי העיקרי בשיטה הוא שראדי סוף סוף נכנס לעמדה הקדמית שייעדו לו ולא בורח למרכז המגרש לצד אלברמן. הפקק נפתח, וההתקפה זורמת, יחד עם הצטרפות טובה סוף סוף גם של המגן הימני. הרכב השחקנים כמעט זהה אבל השיטה נראית שמיים וארץ.

ולגבי העיתונות….יש לא מעט אנשים שלא מגיע להם שישמעו או יקראו אותם. העובדה שכתב חצר בור ועילג כמו פרימו, או שחטיאר בעל אינטרסים שכותב טורי פרשנות בלי בכלל לראות משחקים כמו שלמה שרף עדיין כותבים, זה הבזיון.
אבל הכי עצוב זה שיש אתר אחד שפנה למכנה המשותף הכי נמוך כדי להשיג כמה שיותר רייטינג, ומתעסק יותר ברכילות מאשר בספורט, ולרוע המזל רוב האתרים מנסים לחקות אותו כדי לגנוב ממנו קוראים. מזל שלפעמים יש קצת פינות יותר אינטליגנטיות, צריך רק לחפש אותן.

שגיא 15 בינואר 2013

הוצאת לי את המילים מהפה.

סנטה37 15 בינואר 2013

מה זה קלאסה
בדרבי, כשיש כדור חוץ והפועל רוצה להוציא את הכדור מהר כדי לעשות מתפרצת, לזרוק כדור נוסף פנימה, כאילו היית אוהד משער 11, זה קלאסה אמיתית! אירופה!

אביב 15 בינואר 2013

בפרספקטיבה קצת אחרת. האשמה היא לא על העיתונאות שמחפשים על מה לכתוב בכל מחיר, אלא על המצב שנוצר, שכתבים צריכים להיאבק על כל דבר כדי להישאר במקצוע הזה. יש מצד אחד את רון קופמן, שיש לו תואר בתקשורת ורק אחרי 12 שנה של עבודה בספורט נתנו לו להביע דיעה, ויש ילדות וילדים בני 22 שכבר נותנים להם להביע דיעה, עם שפה ברמה מאוד נמוכה. אין פה את זמן ההשתפשפות, לצבור ניסיון, הכל אינסטנט. אז אי אפשר להאשים את הכתבים ועיתונאי הספורט, צריך להאשים את המערכת.

Bugsy 15 בינואר 2013

כתבה יפה רק חבל שלא הפנמת את המסר של עצמך. שלושתרבע כתבה מדברת על שימוש נכון ומתון בביקורת עיתונאית, דבר חשוב שטוב יעשו העיתונאים בארץ אם יפנימו אותו.
ואז אתה בא אם פינלה שבעצם קוטל באופן לא מתון בכלל את כל המאמנים הישראלים, שוב הכללות, שוב הגזמה, שוב אתה סותר את כל מה שבעצמך אמרת.
אתה בעצם אומר אוסקר לא מצליח בגלל א, ב או ג, אלא אוסקר מצליח כי הוא זר ( למד בברצלונה/ספרד/כל חרטה אחר ).
בקיצור תפסיק להלקות את עצמך ופשוט תפנים את הלקח ותימנע מהתלהמות, הטורים שלך ישתפרו מיידית.
יש תיקווה…

שיימס 15 בינואר 2013

למרות שאין בפוסט שום חידוש וראיה מפוקחת כי אתה בעצמך אומר שאתה עושה את מה שכולם עושים- משבח בהצלחות וקוטל בכשלונות, אני מסכים עם הדברים שנאמרו וחושב שחשוב להגיד אותם.
כיוון שהתקשורת ביותר מדי מקרים מחפשת רק את הכותרת הבאה אין שום ראיה לטווח רחוק, שום חשיבה קדימה. כמובן שגם הקבוצות עצמן מושפעות מכך ולפעמים ההחלטות שלהן מושפעות ממה שמכתיבה התקשורת- שזה עצוב עוד יותר.
אהבתי במיוחד את מה שכתבת לגבי הביקור בברוז'- לא הבנתי מה היה ה"שישו ושימחו" סביב הנסיעה הזאת (כלומר הבנתי- אבל זה היה מגוחך לדעתי). כאילו שאנחנו לא נמצאים במקום עבודתינו כדי להרוויח כסף, כאילו שאם מישהו היה בא אלינו ומציע הצעה משודרגת לא היינו לפחות שוקלים אותה, גם אם אנחנו באמצע חוזה. ההבדל היחיד הוא שכאן מדובר באיש כדורגל שכל היום תחת עיני התקשורת, שחושפת את חייו הפרטיים שלאנשים מהשורה פשוט אף אחד לא היה יודע מההתלבטויות האלו. כמו שלא היו יודעים כמה כל אחד מרוויח, כי גם זה בדר"כ עניינו הפרטי של האיש-אך לא בספורט.
אני לא תמים,אני מבין שהתקשורת מביאה מה שהקהל רוצה- אני רק חושב שבתור קהל, אנחנו צריכים לדעת יותר טוב לסנן את מה שאנחנו קוראים ושומעים.
ובקשר לביקורת התמידית והמצחיקה על אוסקר, המאמן המצליח ביותר של מכבי בשנים האחרונות- אני כבר נגעלתי מזה מזמן:
http://shaymess.wordpress.com/2012/12/20/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-6-%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5-%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%A4%D7%98%D7%A8/

wazza 15 בינואר 2013

כמו שאתה אומר התקשורת מביאה את מה שהקהל רוצה והקהל רוצה כנראה לראות את התת רמה שנקראת יציע העיתונות (בזמן כתיבת התגובה אוחנה צווח לי באוזן שמאל)שלום כבר אמר את זה הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, ערוץ הספורט בפשיטת רגל תרבותית וזה מה יש!

איציק 15 בינואר 2013

אתה מאזין ליציע העיתונות בסטריאו???
זו כבר שריטה רצינית :-)

wazza 15 בינואר 2013

בימין אני שומע את ברקו

איציק 15 בינואר 2013

שים סוראונד…

Comments closed