הטפלונית

 

אלונה ברקת היא מהבעלים הכושלים בכדורגל הישראלי.

היא רכשה את הפועל באר שבע בשנת 2007 ולא הצליחה לעלות איתה לליגת העל למרות שהיה לה התקציב הגבוה ביותר בליגה הלאומית בהפרש גדול. בעונה השניה הגדילה את התקציב וכן הצליחה לעלות. בעונה השלישית בליגת העל סיימה במקום ה-9 והמאכזב. גם בעונה לאחר מכן. בעונה העוקבת, זו של השנה שעברה, סיימה באר שבע במקום ה-13 (מתוך 16). העונה היא במקום ה-9.

מקום 9 זה על הפנים אצלנו. בעיקר לקבוצה עם אספירציות וקהל אוהדים ומסורת כמו באר שבע. באר שבע בעידן ברקת לא הייתה מעל המקום התשיעי וגם במפעל גביע המדינה ממש לא הצליחה.

אך לכשלון של ברקת יש עדות חזקה הרבה יותר. בתקופתה התחלפו שמונה מאמנים. כן- שמונה מאמנים בחמש וחצי שנים!

לברקת יש מזל שהיא חיה במדינה עם תרבות ספורט ובעיקר תרבות תקשורת ספורט שהיא פחות מחרפה. לא זכורה לי כתבת תחקיר בודדת על הכשלון של ברקת. מה גורם לבעלים הזו להיכשל פעם אחר פעם בכל שנה. מה היא לא עושה נכון. ואיך היא מצליחה לכסות על כך בצורה כזו שקהל האוהדים של קבוצתה, מהפחות מעודנים בארץ, בחיים לא פונה כנגדה.

הקהל אינו פונה כנגד אלונה בדיוק מהסיבה שהתקשורת אינה פונה נגדה. כיוון שיש תפיסה שהיא אישה מיוחדת ומרשימה. ובעיקר- קיימת תחושה שבלעדיה אין כדורגל מקצועני בבאר שבע. אז איך אפשר ללכת נגדה?

שחלילה לא יובן שאני חושב שהקהל של הפועל באר שבע צריך להתחיל לקלל את גברת ברקת. חלילה וחס.

אני רק חושב שהעבודה שלה צריכה להיתקל בקצת-הרבה יותר ביקורת. ואין ביקורת כזו. וגם אם יש- לא שומעים עליה.

כמובן שזה לא המקרה הבודד שתקשורת הספורט חוטאת לתפקידה. יש עוד אינספור דוגמאות לכך. אבל המקרה של אלונה ברקת הוא קלאסי.

*

זה לא פוסט על תקשורת הספורט. פשוט כאשר אני כותב על תופעה שלילית בכדורגל שלנו אז התקשורת קשורה לזה, ובתפקיד די מכריע, כמעט תמיד.

*

אני לא בטוח שברקת תישאר בבאר שבע עוד הרבה זמן. יש מצב שהיא כבר מיואשת. כל מה שהיא עושה לא מצליח.

אני כן חושב שההחתמה של אלישע לוי הייתה מאוד נכונה. בניגוד להרבה החתמות מאמנים שלה בעבר.

אבל אנחנו רואים שבינתיים גם לוי כושל. ואני לא אתפלא אם גם בעתיד הוא לא יעמוד בציפיות (למרות שיכול להיות שעכשיו הציפיות בבאר שבע עברו תיקון והן הרבה יותר נמוכות ובכך לוי כן יעמוד).

אך גם אלישע לוי אינו הנקודה של הטקסט.

אני כותב את הטקסט הזה כי יש לי מסר לברקת. ראשית, אני חושב שאת אישה אינטיליגנטית. יצא לי אפילו לראיין אותך מעט בעבר. כמעט תמיד את אמרת דברי טעם. העברית שלך רהוטה. גם חיית בארצות הברית לא מעט שנים וגם המנטליות האמריקאית המוצלחת דבקה בך.

גם אני מאוד מסמפט אותך אלונה ואני חושב שהכדורגל הישראלי מאוד יוכל להינות מנוכחותך.

אבל את צריכה לשנות את הגישה שלך לקבוצה.

לא עוד השקעות עתק בקבוצה הבוגרת. לא עוד חילופי מאמנים תכופים.

חשוב מכך אלונה- את חייבת למנות ג'נרל מנג'ר. עדיף שיהיה זר (כמו ג'ורדי קרויף) אבל אפשר גם ישראלי. ג'נרל מנג'ר זר זה אומר גם מאמן זר. ג'נרל מנג'ר ישראלי זה אומר בוס מובהק של כל המערכת כולל אלישע.

ג'נרל מנג'ר אחראי על הכיוון שהמועדון הולך אליו לעוד שנים קדימה. הוא חולש על הכל. הוא ממנה ומפטר מאמנים, לא את. הוא בוחר את השחקנים, לא המאמן. הוא מאשר או לא מאשר את הצוות המקצועי איתו המאמן רוצה לעבוד.

הג'נרל מנג'ר הוא האחראי על מחלקת הנוער. המאמן לא צריך להתעסק עם זה. הג'נרל מנג'ר חייב להתעסק עם הסקאוטינג (כיום ספק אם מישהו עושה את זה).

בסופו של דבר גם הג'נרל מנג'ר חייב להיות אחראי על האקדמיה שאת מוכרחה להקים בבאר שבע, אלונה.

את יושבת על מה שיכול להיות מאגר הכשרונות הגדול בארץ. כל יישובי הפריפריה בדרום מלאים פוטנציאלית בעילויי כדורגל. אבל אנחנו לא רואים אותם בבאר שבע. אנחנו גם לא רואים את הבדוויים (עוד מאגר כשרונות פוטנציאלי נפלא).

פעם באר שבע גידלה המון עילויי כדורגל. כבר שנים רבות שהיא אינה מגדלת אותם. כולם שכירי חרב. בינוניים במקרה הטוב.

אלונה, עד עכשיו כשלת בתפקידך כבעלים, לפחות בכל הנוגע להצלחה המקצועית של קבוצתך.

את חייב למנות מנהל מקצועי. מישהו תותח. ולתת לו לעבוד שנים. ובעיקר לדרוש ממנו ואז לאפשר לו לבנות מערכת מקצועית שלמה תחתיו.

 

לא טריוויאלי
יומן אליפות צהוב-כחול (14): אלירן רוק סטאר

48 Comments

ג'וני 15 בינואר 2013

מעולם לא היה ולא יהיה כדורגל בב"ש.
אם כדורגל זה הדבר היחיד שיש בב"ש זה מסביר למעשה למה אין בכלל ספורט בנגב.
ב"ש בכלל עיר של קריקט.

ברקת צריכה לעזוב את הכדורגל הכושל והמשעמם ולעבור לכדורסל ענף הספורט מס' 1 במדינה. בכדורסל היא תזכה ליותר פופולריות והישגים .

דון נאפולי 15 בינואר 2013

טעות. באר שבע זו עיר של שחמט.

מתי 16 בינואר 2013

גם אם יהיה פוסט על הטלת כידון בשבדיה אתה תמצא קשר לאג'נדה שלך.

MG 15 בינואר 2013

בורו, בחוסר צניעות, אני מכיר את העיר ב"ש, הספורט בעיר, לרבות קבוצת הכדורגל, ואוהדי הקבוצה, לפחות כמוך, אם לא הרבה הרבה הרבה יותר טוב.
מספיק להסתכל על העשור שקדם לאלונה ועל שאר מועדוני הספורט בעיר, ע"מ להבין כמה הפוסט הזה פשוט לא מגיע לה.
למרות שאין לה ממש קשר שורשי לקבוצה, ולמרות שהיא משלמת "קנס פריפריה" על כל טאלנט בשקל וחצי, היא משקיעה מליונים בקבוצה.
אם אני אוהד הפועל ב"ש, במשחק הבא, סתם בשביל הסימליות, אני מנצל את 10 הדקות הראשונות רק ע"מ לעודד אותה.

לא ראוי. לא במקום. חבל!

גיא זהר 16 בינואר 2013

mg אני לא יודע עד כמה אתה באמת מכיר את ב"ש, אבל אתה טועה לגמרי לגבי הגברת ברקת. נכון שאחרי זינו נראה כאילו הכל בסדר אבל הגברת הנכבדה פשוט מנהלת גרועה לא פחות ממנו.רק לדוגמא: במשך שנות הניהול שלה התחלפו גם חמישה מנכ"לים וארבעה אחראים על מחלקת הנוער.אולי בכלל אלונה חושבת שהיא מסוגלת לנהל בעצמה ומבינה בכל?
ועוד הערה: חשבתם איך זה שהתקציב החמישי בגובהו בליגה מספיק לסגל כל כך בינוני שמדורג בערך במקום הריאלי שלו? אני חושב שהתשובה ברורה וזה הטפלון האמיתי. אולי הגברת ברקת לא שופכת מליונים על הקבוצה?
בקיצור, מה שרואים משם לא רואים מכאן ובאמת בורוביץ' הגיע הזמן לתחקיר ואם תחפור קצת מהר מאוד תגיע לשמות שיספרו לך על האמת מאחורי הניהול והמספרים.

איציק 16 בינואר 2013

גיא,
לשפוך בוץ זה קל. אם יש לך נתונים, ספר, אל תומר שאם נחפור נמצא. אם מצאת ספר, אם אין לך, למה להכפיש.
לגבי התקציב החמישי,אז אם אתה לא מבין, אספר לך. כדי שבבאר-שבע יהיה סגל כמו במכבי/הפועל תל-אביב/חיפה אלונה צריכה תקציב כפול. שחקנים לא רוצים לבוא לנגב, מאלף ואחת סיבות. כדי למשוך אותם, צריך לשלם כפול. הם גם רוצים להמשיך לחיות במרכז (בגללם או בגלל משפחתם שזה כמעט אותו דבר), כלומר חיים ספורטיביים נפגעים. ועדיין, אף שחקן לא מתלונן שחסר לו משהו, מה שלא היה קודם. התנהגות הקהל לא דומה למה שהיה לפניה, וזה הרבה. גם בזכותה נבנה איצטדיון חדש, בתקווה שעם כל המתקנים הנילוים והשירותים הנלווים (כולל שירותי נשים). היא לא חפה מטעויות, אך גם עשתה הרבה. אני מעדיף אותה בהרבה ממה שהיה לפניה, ובטח מפחד ממה שיגיע אם היא תחליט לעזוב.

גיא זהר 16 בינואר 2013

איציק, לצערי אני לא יכול לכתוב שמות אבל תסתכל על הרכבת המסתובבת של הצוות המקצועי והניהולי אצלה, חלקם של אנשים עם יכולות ניהוליות מוכחות, ותבין לבד. לגבי התקציב החמישי, זה היה בציניות. כמות "התותחים" שהיא הביאה לכאן אפסית וזה לא קשור לשכר כפול. למה שברק בדש יעדיף לפני שנתיים וחצי להגיע לק"ש הרחוקה שרק עלתה ליגה ולא לחזור לב"ש בא עשה חצי עונה טובה. ויש עוד דוגמאות. נכון שיש מוסר תשלומים וסדר אבל לי בתור אוהד זה ממש לא איכפת. אני רוצה בנייה לטווח ארוך (מכל מיני סיבות, גם בגללה, מחלקת הנוער מדשדשת), אני רוצה קבוצה אטרקטיבית שמבוססת על שחקני בית ואחר כך ההישגים יבואו. אתה יודע מה, לא קריית שמונה, בני יהודה או נתניה של השנים האחרונות יספיקו בשלב הראשון וכרגע זה לא קורה ובראש ובראשונה באשמתה. ולגבי האצטדיון, וואלה לא יודע אבל גם ההיכל ספורט בזכותה? אולי גם המזרקות. ושתעזוב, אז מה? נהיה הפועל פ"ת? חבל אבל זה לא שהקבוצה עכשיו ממש אטרקטיבית מכל הבחינות

איציק 15 בינואר 2013

יואב,
יש דברי טעם בחלק השני של הפוסט, אך ספר לי, לתושב באר-שבע מ-1972:
1. איזה עבר מפואר היה להפועל באר-שבע? הבלחה חד פעמית לשנתיים ועוד כמה פעמים בחלק העליון של הטבלה?
2. גביע מדינה בפוקס עם גוטמן?
3. איזה שחקני חיזוק ממרכז/צפון הארץ באים לשחק לבאר-שבע? אף אחד לא מוכן, אך כל כישרון בינוני לייט ומעלה מהדרום מייד בורח צפונה מקריית-גת. אין יכוללת כלכלית להחזיק אותו ואין אטרקציות למענן הוא ישאר.
4. השלושה באר-שבע היתה פעם קבוצת פאר בנוער הישראלי אך התפוגגה הרבה לפני שאלונה הגיע. מתי ביקרת במתקנים של הקבוצה לאחרונה? היכן ניתן להקים קבוצת נוער מתחדשת עם תנאים סבירים? למרות כל זאת, עד כמה שאני מבין, אלונה מצליחה להתחיל בתהליך שיקום הנוער.
5. ג'נראל מנג'ר יכול להיות נכון ומועיל מאוד, אך האם משהו כמו ג'ורדי, והרבה פחות מזה, יסכימו לבוא לאורווה המבישה שיש היום? אולי כשבניית הקומפלקס החדש תסתיים יהייה קל יותר. זה גם יאפשר את ההתפתחות של הנוער. עדיין קל יותר וזול יותר להביא שחקן לקריית-שמונה מאשר לבאר-שבע, ולכן להתרפק על שנות ה-70, כבר קל יותר להתרפק על העבר של ליברפול (גם הם אדומים).

גיא זהר 16 בינואר 2013

תסביר לי איציק היקר איך זה שקריית שמונה שרחוקה שעתיים וחצי מת"א, שהמתקן שלה גרוע אף הוא, שאין לה קהל הפכה אטרקטיבית יותר מב"ש ששחקן כמו הטאלנט ריף מסיקה בורח לה. ואני אשבור לך עוד מיתוס – אלונה לא שמה על הנוער, עוד יחצנות מבית משדרשו של איל ארד.

איציק 16 בינואר 2013

הסימביוזה שהיתה עם מכבי חיפה עשתה את העבודה, ותמיד לצפון היה שם טוב יותר מהדרום. שום מתקן לא יכול להיות בהרבה יותר גרוע מוסרמיל. הכלב שלי לא מוכן להשטין לידו כי מסריח לו.
שום מיתוס לא שברת, יש לך נתונים שאתה זורק סיסמאות? אתה רוצה סיסמאות, תקשיב לתעמולת בחירות, וללאה מפחידים אותנו עם שטויות. מה היתה קבוצת הנוער לפני אלונה, וכמה היא התדרדרה מאז?

גיא זהר 16 בינואר 2013

קבוצת הנוער היתה בדיוק באותו מצב אבל לא היתה את היומרה שיש היום. המצב לא השתפר. וזה לא עניין של תעמולת בחירות, פשוט היא מצליחה לעבוד על כולם וזה מעצבן אותי, בדיוק מיסס טפלון. לאט לאט הדברים מתחילים לצאת החוצה, סבלנות.

ניתאי 15 בינואר 2013

את חייבת את חייבת.
את חייבת להוציא עוד כסף. אולי אין לך את הכסף, אולי את לא רוצה להשקיע בלי סיכוי ממשי להחזיר אותו (או אפילו את חלקו), אולי אלף ואחד דברים – לא מעניין. את חייבת.
את חייבת לתת לג'נרל מנג'ר שנים של בטחון. אפילו אם את עובדת במקום עם הקהל הכי תובעני, דרשני וקצר רוח בארץ. קהל שכבר העיף מאמנים (וכמעט גם אותך) ושחקנים בלי לחשוב הרבה. אבל את חייבת.
בורו, עצם העובדה שהקהל של ב"ש ממשיך לקבל את אלונה אומר עליה הרבה מאוד. הרבה מאוד מאוד. וכל סאגת החלפת המאמנים, אי גידול הכשרונות ועוד אלף ואחד חוליים היו הרבה הרבה לפניה. אני לא יודע אם אתה זוכר איזה קרקס היה שם לפניה, אבל היום, יחסית, היציבות חוגגת.

ניתאי 16 בינואר 2013

דרך אגב, מעניין מה היית כותב על יעקב שחר בשבע השנים הראשונות הרעות מאוד שלו במכבי. ותראה מה יצא. לפעמים לומדים דרך הרגליים, גם האנשים המוכשרים ביותר.

אלי הירוק 15 בינואר 2013

רק לטנף, להשמיץ ולהתלונן שכולם לא בסדר אתה יודע.
אנשים כמוך מגעילים את הכדורגל.

יונתן 15 בינואר 2013

הבעיה העיקרית של אלונה זה שפשוט אין לה מושג. היא מלאה בכוונות טובות, ואף אחד לא יעביר ביקורת נגדה מהחשש שהיא יכולה פשוט לקום וללכת, ולהשאיר חורבה אחריה.

הפועל באר שבע זו לא עוד קבוצה בישראל. זו קבוצה עם קהל אוהדים גדול, בטח באופן יחסי להצלחות שלה. קהל האוהדים הגדול יכול להיות בעוכריה, מכיוון שבניגוד לקבוצות אחרות קשה מאוד לבנות משהו לאורך זמן באווירה לחוצה שכזו. קחו לדוגמה את התבוסה אתמול. אם ניכנס רגע לפרופורציה, לא באמת קרה משהו נוראי. באר שבע שיחקה בחוץ נגד הקבוצה הכי טובה בליגה בהרכב חסר מאוד והפסידה משחק שהיא לא באמת ציפתה להוציא ממנו משהו. נכון שיש דרך להפסיד וכו וכו, אבל בכל זאת זה סך הכל משחק אחד. את הנקודות היא צריכה לקחת נגד עכו, הפועל חיפה, ובעצם בכל משחק ביתי. אם אותה עכו לדוגמה הייתה מפסידה 5-0 למכבי ת"א, זה לא היה אישו גדול. בבאר שבע זה יכול להוביל לכדור שלג.

ההחתמה של אלישע לפי דעתי היא ל-א החתמה טובה. אלישע מאמן לא רע, אבל כל הקבוצות שלו, תמיד, שיחקו כדורגל משעמם, איטי ורוחבי. זה לא מתאים לקבוצות עם קהל גדול, והדוגמה הכי טובה היא האליפויות שהוא לקח בחיפה ושהתקבלו בפיהוק. באר שבע צריכה מאמן כמו אלי כהן (שניהם!), מאמן שהקבוצות שלו משחקות התקפי, בתאווה ועם חשק. מאמן כמו אלי כהן הירושלמי, שיתייחס ליקיר האוהדים בצורה משפילה, רק בשביל להרעיב אותו ולהרוויח את אחד השחקנים הטובים בליגה בכושר שיא.

וכן, אלונה חייבת ג'נרל מנג'ר. אין לה מושג בכדורגל וזו לא אשמתה, והיא צריכה מישהו כמו ג'ורדי. הבעיה היא שקשה לסמוך פה על מישהו, ותכלס אני לא רואה הרבה אנשים שיכולים להתאים לתפקיד. אולי זלצר יכול להיות טוב, אבל אני עדיין מסופק בכך. הבן אדם הזה צריך להיות מישהו שמכיר את המנטליות הבאר-שבעית ואת הקהל, שבסופו של דבר רוצה שלא יזלזלו בו ושירגשו אותו. האמת היא שיכול להיות שהבן אדם הזה כבר נמצא במערכת, ואני מדבר על אסי רחמים, אבל אני גם לא בטוח שהוא מתאים.

אולי במחשבה נוספת גילי לנדאו מתאים לאימון של הקבוצה הזאת. הקבוצות שלו תמיד שיחקו עם אוריינטציה התקפית.

יואב בורוביץ' 15 בינואר 2013

יונתן- סחתיין על התגובה המעשירה.

גמל 15 בינואר 2013

די כבר לזרוק ססמאות לא רלוונטיות.
"המנטליות הבאר-שבעית", מה זה בדיוק מנטליות באר שבעית ומה ההבדל בין האוהדים בב"ש לאלה בחיפה או בירושלים או בתל אביב?

לבאר שבע היה ג'נרל מנג'ר אבל זה לא הצליח. אולי שווה לנסות שוב, אבל זה לא איזה פתרון קסם שיפתור מיד כל בעיה.

אסי רחמים בתפקיד ניהולי, האם היית מציע שדריקס יאמן את מכבי ת"א אחרי כמה הפסדים?
גילי לנדאו היה בבאר שבע פעמיים ולא הצליח, למה שעכשיו זה יהיה שונה?

אלונה לא מבינה. יש לי שאלה, אתה בטוח שאתה לא אומר את זה בגלל שהיא אישה?
אם איזה החלטות ניהוליות שלה אתה לא מסכים בדיוק. אולי היא צריכה להתערב יותר בבחירת ההרכב (אתה יודע, כמו שיימן)

גמל 15 בינואר 2013

פשוט שטויות. אתה מבלבל את השכל על תרבות ניהול, תרבות ספורט, תהליכים לטווח ארוך אבל אם אתה לא מאמין למה שיוצא לך מהפה, למה שאנחנו נאמין?
כשהיא הגיעה לב"ש המועדון היה במצב כלכלי וניהולי גרוע. היום המצב הרבה יותר טוב. היא מינתה אנשי מקצוע, העיפה כל מיני מושחתים שפגעו במועדון במשך שנים, שחקנים מקבלים משכורות בזמן, המאמנים מקבלים כמעט כל שחקן שהם דורשים.
אז התחלפו שמונה מאמנים. אז מה? את מי מהם היא פיטרה בדיוק?
את קלינגר שקיבל את כל הדרישות שלו, תקציב גדול, גיבוי מלא גם לאחר שמונה משחקים ללא ניצחון ואז התפטר בראיון בטלוויזיה אחרי הניצחון הראשון?
היא קידמה משמעותית את בניית האיצטדיון החדש. משקמת את הנוער.
אתה מבין, זה עניין של תהליכים ארוכים. לא משהו שאחד כמוך שכותב על פדרר שהוא לוזר אחרי הפסד באיזה גמר גראנד סלאם, או שמזמין שחקנים לנבחרת אחרי שני שערים בליגה יכול להבין.
תרבות ספורט זה גם לדעת לטפל במשפחה אחרי ששחקן מת מדום לב, או להיות הון עם שחקן שנאלץ לפרוש בגלל בעיה רפואית, או לדרוש מהקהל התנהגות מסוימת ולא להתחנף כל הזמן כמו בהפועל ת"א או בית"ר ירושלים.

בורוביץ', מילא שאתה לפעמים סתם כותב שטויות בשביל לעורר פרובוקציה, מילא שאתה מוכרח להתרכז בשלילי כל הזמן, אבל לפחות תברר את העובדות לפני שאתה מפרסם משהו. בחייך.

קורא אדוק 15 בינואר 2013

לייק גדול גמל

תורג'י 16 בינואר 2013

מעולה.
כן יירבו אנשים כמוה בספורט שלנו.
נטולה מאינטרסים ומלאת כוונות טובות.

גיא זהר 16 בינואר 2013

גמל, מדהים אותי שאדם אינטיליגנט ומקומי מצליח לקנות את סיפורי אחיזת העיניים של איל ארד ואתה יודע בדיוק למה אני מתכוון. שאל את קלינגר אם היא באמת נתנה לו תקציב ענק (ולא שקלינגר הוא שיא האינטגרטי) נראה לך שבתקציב הענק הזה יגיעו כאלו טאלנטים. הרי לא צומח דשא מתחתיה כולל אנשים מוכשרים שהיו במערכת והיום בעמדות ניהוליות בכירות שהיא לא נתנה להם טיפת עצמאות ואני בטוח שאתה מבין למי אני מתכוון. מחלקת הנוער שהתחילה בהחלט מתוך כוונה להשקעה גם מעבר לכדורגל – מה קורה איתה היום? ואיך זה שהיועץ בעל אלף הכובעים שהוזז על ידה אחרי שנה, הפך פתאום להיות הכל יכול במחלקה הזו? ולגבי היחס למשפחתו של צ'אסווה, אתה באמת מוזמן לשאול את הסוכן שלו, אני זוכר דברים אחרים. ומה עם ארז מסיקה? לא יודע הרבה מהאנשים שעבדו במערכת מסתובבים עם בטן מלאה עליה. היא לא שחר ולא שירצקי עם כל המגבלות שלהם, הרבה יותר קרובה לזינו ממה שאתה חושב.

גיא זהר 16 בינואר 2013

קרובה לזינו בעניין הניהולי הכללי לא לגבי דברים אחרים חס וחלילה

אורליוס 15 בינואר 2013

1. הערה שובניסטית: לדעתי היא קצת מרוויחה סלחנות מהיותה אישה נאה בעולם גברי.
2. הערה קונסטרוקטיבית: לכזו ביקורת היה שווה לחקור קצת יותר במה היא משקיעה מעבר לשחקן או מאמן כזה או אחר, אחד המגיבים הזכיר את הנוער – בטוח יש עוד אפיקים שאנחנו לא יודעים עליהם.
3. הערה פרגמטית: כמה אנשים בישראל את מכיר שהיית סומך עליהם בתור ג'נרל מנג'ר לשנים קדימה?
4. הערה אישית לעתיד: אני מקווה שהיא תהיה סבלנית ותלמד מטעויות, ואז יש סיכוי שנראה שיפור – איטי אבל שיפור.

גמל 15 בינואר 2013

"איך היא מצליחה לכסות על כך בצורה כזו שקהל האוהדים של קבוצתה, מהאלימים בארץ, בחיים לא פונה כנגדה."

דבר ראשון, מהאלימים בארץ, באמת? נכון, לא חבורה של צדיקים אבל אני יכול לחשוב בקלות על חמש קבוצות עם קהל הרבה יותר אלים בליגת העל.
דבר שני, תן קצת קרדיט. אולי היא לא "מכסה" שום דבר אלא פשוט כנה ושקופה עם הקהל שיודע להעריך את ההשקעה, הסגנון והתכנון לעתיד.

אני עדיין זוכר את השטויות הגזעניות שכתבת כשהיית עובד בערוץ הספורט (והיית מגיב פה בשם YB) אני חושב שעדיף שלא תיכנס לפינות כאלה.

מאיר 15 בינואר 2013

יש מקום לטביעת דיבה של כלב חוצות שכמותך, מאיפה קבעת שהקהל הבארשבעי מהאלימים בארץ? תראה מה עשו אוהדי חיפה לאלישע… הפועל ת"א מה עשו לגוטמן[כן לאליל שלהם] ואת ירושלים בכלל אין מה להזכיר… אתה חלאה מצויה

גמל 15 בינואר 2013

אל תתרגש. זה לא אישי נגדך. הוא ככה כל הזמן וכלפי כולם.

איציק 15 בינואר 2013

גמל, למה ככך?
מאיפה אתה יודע שאתה כותב ככה?
אולי זה כן אישי נגדו?
;)

ירוק 16 בינואר 2013

גמל, אהבתי את התגובות שלך למעלה, ואני הרבה יותר מסכים איתך מאשר עם בורוביץ'. עדיין, ולמרות שבורוביץ' גם לא מהסס להיות בוטה, לא חושב שאתה צריך לשתף פעולה/לעודד תגובה שקוראת לו "כלב חוצות".

יש דרך להעביר ביקורת, גם חריפה (אתה עשית את זה מצוין).

גמל 16 בינואר 2013

לא עודדתי ולא שיתפתי פעולה

תומר חרוב 16 בינואר 2013

גמל ואחרים, אני מבין את הקובלנות שלכם על הטקסט אבל השאלה בבסיסה היא שאלה לגיטימית שגם אני שאלתי את עצמי לאור המשבר הקבוע של הפועל באר שבע, מה חלקה של אלונה ברקת בכישלון?
בסך הכל אתם צודקים, לאור מה שהיה בבאר שבע לפני כן, עצם זה שיש קבוצה שמשלמת בזמן ומתנהלת לפי החוק זו קפיצה מטאורית. ועדיין צריך לשאול שאלות, כי לא נראה לי שהקהל מרוצה ונדמה שאי אפשר להאשים שוב את המאמן. במידה מסוימת הפועל באר שבע מזכירה קצת את הפועל ירושלים בכדורסל.
אני חושב שצריך קצת להטות אוזן לקהל, למיטב זכרוני הטענות המרכזיות של הקהל זה שבכל שנה שחקני בית לא מקבלים הזדמנות ובמקום זה מגיעים שחקני רכש במקרה הטוב ומושאלים במקרה הרע. לא מובן לי למשל למה הפועל באר שבע משאילה את דיא סבע ומשביחה אותו בשביל מכבי תל אביב? אותו דבר עם בן והבה שהושאל השבוע. הרי אין בעיה תקציבית בבאר שבע, אז למה לא להשקיע בצעירים(מקומיים או לא) שיהיו העתיד של המועדון?

ואני מצטרף לגינוי על האמירה לגבי אלימות האוהדים בבאר שבע. היו תקריות מן הסתם, אבל אין בהן להכתים קהל שלם. אני די מתעב(ספורטיבית) את הפועל באר שבע אבל חייב להודות שיש להם קהל טוב, שמגיע בכמויות יפות גם למשחקים רחוקים ומעודד בצורה נהדרת. כשהמצב לא טוב הוא מוחה, אבל באותה המידה שרוב הקהלים בארץ מתנהגים.

יואב בורוביץ' 16 בינואר 2013

בנוגע לאלימות הקהל בבאר שבע. או קי, כל מה שאני כותב זה מתוך ההתרשמות שלי. אני כבר 30 שנה במגרשי הכדורגל בארץ. בכל מקום יש אלימות, בעיקר מילולית. אבל האמת היא שבחיים לא הייתי חשוף לאלימות מילולית כמו המשחקים שהייתי בהם בבאר שבע. והייתי בלא מעט משחקים כאלו ברבות השנים. מעבר לאלימות המילולית (מאות שלא מפסיקים לקלל ולאיים במהלך המשחק) גם קיימת שם התופעה של האוהדים הרבים שמחכים בסיום משחק (הפסד) ולא מפסיקים לקלל את השחקנים וההנהלה. גם התופעה הזו אינה בלעדית לבאר שבע מן הסתם. אך לפחות מתוך ההתרשמות שלי, בב"ש זה נעשה בצורה הכי קיצונית.
חוץ מזה גם יש את פרשת רימון ההלם שאוהד ב"ש השליך בתוך היציע ובעקבותיו הוא יושב בכלא- זו כבר אינה תופעה שכיחה מדי בכדורגל שלנו.
אז אני חושב שניתן לומר כי אוהדי ב"ש הם מהאלימים בארץ, למרות שזה לא נראה לרבים מכם.
אגב, בלי שום קשר. יש לי סימפטיה לקב' הפועל באר שבע. תמיד הייתה לי. עוד מהימים של חיים בן שאנן, שלום אביטן ורפי בן חמו. גם היום אני רוצה שהקבוצה תצליח, וזאת למרות שחלק מאוהדיה אלימים.

יואב בורוביץ' 16 בינואר 2013

ושכחתי לציין את פרשת גיא עזורי והמאבק (האלים) שלו מול הקהל.

איציק 16 בינואר 2013

אם אתה נגד אלימות, איך אתה יכול להתגעגע לתקופה של אנשים אלימים כמו אביטן והפרחיות של בן-שאנן???
אכן היתה ויש אלימות של אוהדי באר-שבע, אבל אלונה עשתה ועושה הרבה מאוד, ובהצלחה לא רעה בכלל (רחוק מלהיות מלאה). יש עוד דרך לעשות אבל הכיוון הוא במפורש נכון, וגם את זה כדאי לציין כשמדברים על אלימות. יש הנהלות שמדברות שהן נגד, אלונה גם מראה שיפור.
במאמר מוסגר, נראה שבשבועות האחרונים האלימות בכלל הליגה ירדה יחסית למה שהייה לפני חודש, חודש וחצי.

אופיר קרמן 16 בינואר 2013

אני גאה בך יואב! סוף סוף הבלוף מתחיל להתגלות ולצאת החוצה.
אלונה מטופלת בכפפות של משי בתקשורת ומיוצגת על ידי מספר יחצ"נים (מישהו אמר ברקוביץ, שרף…), אבל הגיע הזמן שהאמת תאמר-אלונה כישלון! היא כבר 6 שנים במועדון ולאן התקדמנו? רק אחורה…..! היא עוטפת את הכל בעטיפה של הכסף הרב שהיא כביכול משקיעה בקבוצה אך….. : אין השקעה בנוער (תבדוק אותי, היא לא משקיע שם שקל), אין דרך ו/או שיטה בנוער, אין מדיניות באף פרמטר מקצועי- מאמנים,שחקני רכש, זרים, שילוב של צעירים ועוד ועוד ועוד שבכייף אוכל לפרט לך. בשורה התחתונה היא כישלון! ולא צריך את החמישיה הזו כדי להבין את המצב, היא רק סימפטום למצב. תראה רק לדוגמה את ההפסדים לנתניה וסכנין. תלך כל עונה אחורה. חוץ מהעונה עם מליקסון (שהחזיק את הקבוצה) כל עונה (!) באוקטובר אנחנו מחכים כבר לינואר! ושוב, יש עוד ועוד שמראים את החוסר דרך שיטה והשקעה במועדון. לסיום רק אגיד שכל דבר חדש דורש תהליך, מאמץ, זמן וסבלנות, לכן, אחרי 6 שנים אפשר להגיד- אלונה כישלון!!! וה5 אתמול- רק מסמל את זה.

MG 16 בינואר 2013

יופי, הנה בורוביץ' גרסה 2.0 – כותב ולא בודק לפני.
כל קבוצה בליגת העל מחוייבת להשקיע אחוז מסוים (לא זוכר בדיוק כמה) מתקציבה במחקת הנוער, אז איך לכל הרוחות יכול להיות ש"היא לא משקיעה שם שקל"?

איציק 16 בינואר 2013

MG,
יש נטייה לאנשים לא לתת לעובדות לבלבל אותם.
אותי מעניינת השאלה, נניח והם צודקים, איפה הם רועים תור של אנשים ראוים שרוצים להחליף את אלונה בבעלות הפועל באר-שבע וישלמו לה על זה? אני מניח שאיזגי מבין הרבה יותר מנה בכדורגל וכמוהו אפשר יהיה למצוא.
דרך אגב, עד כמה שאני מבין, גם בתנאים הרעועים הנוכחיים, השלושה באר-שבע משתפרת יחסית לתקופה שלפני אלונה (אתה בטח מכיר זאת טוב מימני).
עוד דבר, עד כמה שאני זוכר, דרך ארץ קדמה לכדורגל, ואלונה מביאה דרך ארץ, לא דבר נפוץ בספורט זה.

תורג'י 16 בינואר 2013

צודק.
כשלון.
להעיף.

הרי עומדים בתור אנשים לזרוק כסף ולא לראות תמורה בשביל קבוצת כדורגל.

ניתאי 16 בינואר 2013

התקדמנו אחורה? איזה זכרון קצר.

אופיר קרמן 16 בינואר 2013

MG תורג'י איציק וכו'…..
תתעוררו על החיים שלכם! איפה רשמתי שצריך להעיף אותה?!?!? היא צריכה להתעורר! ותבדקו אותי- היא לא משקיעה שקל בנוער! (חוץ משכר למאמנים!!) תקראו מה רשמתי- אין דרך ! אין שיטה! אין מדיניות ! ואל תזיינו את השכל של "מה שהיה לפני יותר טוב?"- אף אחד לא רוצה לחזור לתקופה לפני, זה לא אומר שאחרי 6 (!!!!) שנים אסור לבקר, להיפך זה מחובתינו כדי להעיר את המערכת (שקורסת ולא מתפקדת)! תקראו את מה שרשמתי, ותתעוררו! תבדקו את העובדות! לא מה שהגברת אומרת (שזה בערך כלום, רק דואגת שכווולם ידעו את התקציב ושהיא רוצה פלייאוף עליון).
ל-ה-ת-ע-ו-ר-ר!!!
מה הקשר מה שהיה לפניה? ומי דיבר על להעיף???

איציק 16 בינואר 2013

היא לא רוצה להתעורר לפי הפרמטרים הערניים שלך, נקודה!!!
יש עכשיו שתי בררות:
1. לצאת למסע החלפתה. אז במי תחליף? יש לך מישהו טוב יותר, תמצא תביא, בכייף.
2. לקבל את הדרך שלה. יש מקום לשיפור אך גם יש שיפור. היא עשתה טעויות, היא תעשה עוד טעויות, אבל היא עושה, ועושה לטובת הקבוצה לפי הבנתה. היא תלמד, היא תשתפר, והיא שיפרה. אז אפשר לקטר, ואפשר להיות כמו רענן כץ בכדורסל (אם יבנו לי ארנה, אם יעשו כך ודגדגו לי אחרת, אז אשקול), ואפשר כמוה, לוקחת ומנסה את הכי טוב ועל כך מגיע לה תודה.
כל זה לא אומר שלא צריכה להיות ביקורת, אבל מפה ועד לזריקת בוץ (וכן האמירות שלך זה בוץ) בלי לתת פתרונות הגיוניים במסגרת המצב הקיים, זה לא כוחמה. יש תקציב קיים, אתה חושב שהיה צריך להשאיר שחקן בשכר גבוה יותר, תאמר מהיכן לקצץ. פשוט מאוד. אתה לא יכול להגיד תכניסי את היד יותר עמוק לכיס. זה הכסף שלה, לא שלך. אתה תמיד יכול להחליט לא לחדש מנוי, לא לרכוש כרטיס, היא מחויבת בחוזים.

אופיר קרמן 16 בינואר 2013

היא לא רוצה להתעורר? היא עשתה עושה ועשה טעיות? אחי ברוך הבא לקבוצה בינונית. וכקבוצה כזו עלינו לשתוק. לתת למזל לשחק בשבילנו (שבאיזה עונה נצליח עם השחקני רכש).
רוצה פתרונות: לדוג'-
-מנהל על למחלקת הנוער (נניח, נגיד, זאב זלצר), שיפקח על כל הנוער ויהיה בקשר עם מאמן הבוגרים ואלונה. אנשי מקצוע במחלקת הנוער- כושר, מאמן התקפה, הגנה, שוערות. ולידע כללי, ואתה יכול לבדוק אותי, לאלונה אין מושג מי אלו מאמני הנוער שלה (חוץ מכמובן ניסו). מה עם פגישה שבועית/חודשית……
-מערך סקאוטינג- (תחילה לא צריך יותר מאיש או שתיים) שייחפש/ו כל הזמן שחקנים צעירים לנוער, ובוגרים לקבוצה הבוגרת. יעשו את העבודה למאמן באופן רצוף (ולא נניח כמו בעונות האחרונות, שבאוקטובר יודעים כבר שצריך חיזוק בינואר – אבל מי מתעסק בזה???)
-מדיניות עם עדיפות לשחקני בית (כמובן לא בכל מחיר). כך לדוגמה את העונה- יש לנו 3 (!) שחקנים מושאלים מקבוצות אחרות (סבע, קההת ועכשיו והבה) על חשבון צעירים- גל דהאן, לוטם זינו, ירדן אבוחצריא, איציק וקנין. כך לדוג' את לוגסי שבמקום שיהווה תחרות להרכב מול דוידזאדה זרוק בקצה הסגל. ואלו רק דוג' מהעונה- הנוער שלנו הם בעדיפות אחרונה, ואם מקבלים צאנס זה רק כי חייב (פציעות/השעיות).
ואם כבר עסקינן בנוער, כך לדוג' את איציק וקנין.עשה טעות- עשה. מה עשו איתו- זרקו אותו. מה עם חינוך,ללמד אותו, להדריך אותו ולתת הזדמנות שניה. רוצה דוג' הכי טובה- אלירן עטר.
-מדיניות שחקני רכש- כחלק ממערך הסקאוטינג.חיפוש כשרונות יחד עם אופי (לחפש שחקן עם אופי מתאים ?? לא שמעו על זה בארץ). כך דוג'- דובב גבאי- היה השחקן האחרון ברוטציה במכבי פת- בטח לוזון צחק שקיבל עליו הצעה והוא קיבל חוזה ל5 שנים. כנ"ל ובלי לחפור- אקסברד ועוד….. (רק תנסה להיזכר כמה שחקנים עברו בו בשנים האחרונות סתם (מוטי מלכה? אקסברד? נאסר? ועוד ועוד סליחה על הבלאק אאוט) ולמה- כי אין סקאוטינג ואין מדיניות רכש.
– אימון- איך שחקנים עם פוטנציאל ללא ספק כמו גביש דוידזאדה ונאסר לא מתקדמים כבר שנתיים???

וזה רק על רגל אחת. דברים שיראו שיש דרך, חשיבה, מדיניות. אתה יכול להתעלם מהבעיה ולטמון ראשך בחול, כמו מלא אוהדים, או לקבל אותנו כקבוצה קטנה בינונית, או להסתכל על העובדות לבקר כדי להעיר (ולא כדי לערוף ראשים) ולהתקדם. אבל באמת. במעשים. בשטח. ולא בדיבורים

וזה ככה סתם כי רצית פתרונות……
וזריקת בוץ??? תבדוק את הקבוצה ב6 השנים. כמו שרשמתי התבוסה זה רק סמפטום….

איציק 16 בינואר 2013

ואוו, אופיר, רק על המאמץ שאפו ענק. חביבי שיחקת אותה :-)
דברים מעניינים אבל שוב אני חוזר לאותה שאלה, שאלת התקציב. כל מה שאתה כותב מצריך תקציב שאותו אלונה אולי לא מוכנה להוציא (אולי אני טועה, זה רק השערה). איך תבצע כל זאת בלי תקציב, מינימום של שחר, רצוי של מיץ'.
דבר אחר שקצת סוטר הוא היחס לנוער. מצד אחד אומרים שהוא על הפנים, מצד שני למה לא מעלים לבוגרים. למה להעלות מישהו לא מתאים לבוגרים. אני מאוד בעד לתת צ'אנס לנוער, אך לא רבים המאמנים שיסתכנו לתת צ'אנס לנער על חשבון שחקן גם אם בינוני אבל בעל יכולות ידועות, במיוחד אם את קרוב לתחתית או נאבק על האליפות.
בינוניות היא לא השאיפה, אבל לפעמים המציאות. כמובן שצריך לעשות את כל המאמצים לצאת ממנה, אבל שוב, הכל במסגרת האמצעים. אתה לא רוצה להגיע למצב שהיא לא תרצה/תוכל למשוך ולא יהיה אף אחד ראוי שירים את העסק. כלומר צריך איזונים.
אתה גם צריך להודות שמה שהיא פעלה בנושא אלימות, ובצורה שקולה יחסית לקבוצות האחרות, שווה הערכה. כאשר יש בסיס אנושי לפעולה, אולי מעכשיו אפשר יהיה להתרומם. הרי לא כל מאמן שהיא הביאה הוא נפל, ואת השחקנים שהביאה זה היה על דעתו, אש כנראה יש איזו בעייה מובנת באוירה שהזיקה. נראה שעכשיו המצב שבו אפשר וצריך להתחיל להתקדם גם מקצועית. ושוב, מתקנים זה בסיס חשוב (לא הבלעדי, אבל חשוב), ולכן צריך לצפות שתהייה דחיפה עם השלמת הקומפלקס החדש.
בכול אופן, נהנתי לקרוא.

גיא זהר 17 בינואר 2013

אופיר סה"כ אני מסכים איתך אבל תיקון קל יש מנהל מקצועי למחלקת הנוער, אותו אחד שהיה יועץ והועף על ידה אחרי השנה הרשונה רק כדי לחזור בדלת האחורית. גם מאמן כושר ומאמן שוערים יש. אפילו היה אחראי פדגוגי או איך שלא תקרא לזה אבל הוא כמו רבים אחרים סיים את דרכו בטונים צורמים ומאז גם הפסאדה של יענו "אני משקיעה בנוער מעבר לכדורגל אלא גם כמשהו חברתי" נעלמה. ממליץ לך ולשאר הבאר שבעים לקרוא את הכתבה על הנוער בידיעות הנגב ובמיוחד את "לקיחת האחריות" של הגורמים האחראים לממשק העלוב בין הנוער לבוגרים. ובכלל ממליץ לקרוא באותו המקום את מה שגיא לוי חושב על אלונה. מבטיח לכם שהוא לא היחידי שמחזיק עליה בטן מלאה בין אם ענייני ובין אם לא.

ירוק גאה 16 בינואר 2013

"גם חיית בארצות הברית לא מעט שנים וגם המנטליות האמריקאית המוצלחת דבקה בך".
מי קבע שהמנטליות האמריקאית יותר טובה????
אם תשאל אותי איפה לגדל את ילדיי פה או בארה"ב לא אהסס להגיד כאן….
אם כבר התרבות האמריקאית חלולה ומקדשת ערכים של כסף, מוצרים וחומריות. וכן גם את תרבות הספורט לא הייתי רוצה לקחת מהם.
תרבות ששוב רק מקדשת את הכסף וכמה הבעלים ירוויחו ואם מפסידים קצת נו טוב תמיד אפשר להחליף עיר לא….???

תולעת 16 בינואר 2013

הבעיה של הפועל ב"ש היא בדיוק מה שמשתקף מהטור הרדוד הזה – במקום להתעסק בפן המקצועי ולבדוק מה לא עובד ומה אפשר לשנות, מתחילים להתעסק ב"דרך" וב"מנטליות". יש לבאר שבע בעיות מקצועיות שהיא יכולה לטפל בהן ובזה אלישע לוי וברקת צריכים להתעסק. המחשבה הזו שיש פתרון קסם בדמות ג'נרל מנג'ר/שחקני בית היא מחשבה שטחית – כמו המחשבה שיש "אשם" אחד במצב (איזה מצב? שזו קבוצת אמצע טבלה?) של הפועל ב"ש.

כסיפוביץ 16 בינואר 2013

עוד טור מביש מבית היוצר של זה שראה הכל בכדורגל וחי בארה"ב ובגלל זה הוא מבין כדורסל.

אתה העיתונאי הישראלי חביבי.
אתה מפיץ רפש לכל עבר בלי טיפת אג'נדה בכתיבה שלך.
אתה האיש שלא מבין את חשיבות המאמן או בעלים או יודע מי לא בסדר.

אלונה ברקת עושה בעיר המדבר מה שבחיים לא תגיע אליו וגםאם היא לא מצליחה בכמה פרמטרים לבוא ולהטיח בה פוסט עלוב זה שיא העיתונאות הישראלית.

פשוט אוננות.

איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי?

יואב בורוביץ' 17 בינואר 2013

כסיפוביץ'- אני מקווה שהייתי יכול לישון קצת יותר.

Comments closed