החתמה נפשעת

הפועל תל אביב היא קבוצה בבעלות אוהדיה. כקבוצה כזו יש ממנה ציפיה שתשקיע בחיזוק הקשר בין האוהדים לקבוצה. ככלל, היא צריכה להשקיע באוהדים. מועדון אוהדים עדיין אין. גם לא פאב. הפועל היא קבוצה עם המון אוהדים, אפשר להרים דברים כאלה. צריך קצת להשקיע, אבל בהחלט אפשר.

אבל בהפועל מעדיפים להשקיע את הכסף במקומות אחרים. לקבוצה יש תקציב של בערך 35-40 מיליון שקל ועדיין היא כושלת העונה. גם כדורגל גרוע וגם תוצאות לא טובות. אבל זה לא מפריע להפועל להשקיע יותר. לא באוהדים חלילה.

אתמול החתימו במועדון את אלמוג כהן. קשר דפנסיבי ואפור. סוכן טוב עזר לו להגיע לנירנברג. קבוצת בונדסליגה זניחה כבר המון שנים, אבל עדיין בבונדסליגה.

כהן אפילו הרשים שם בתחילה. אבל אי אפשר לשקר על פני זמן רב. הוא חזר להיות אותו כדורגלן בינוני ולכן מצא את עצמו בעיקר על הספסל.

אבל לכדורגלן ישראלי שמשחק באירופה תמיד יהיה בית חם שיקלוט אותו ואף ישלם לו שכר נהדר. אצלנו חולים על ליגיונרים, ולא משנה שרובם הגדול כשלו בגדול באירופה- אגב כהן אינו כשלון כזה ועדיין המחשבה של הפועל לשלם לו 125 שקל נטו (עלות המעביד היא כפולה) לחודש עד סוף העונה היא נואלת. על זה תוסיפו עוד 400 אלף שקל ברוטו מענקי אליפות או גביע (על פי הפרסום של נדב צנציפר בידיעות אחרונות),  250 אלף שקל ברוטו על הגעה לשלב הבתים של הליגה האירופית לאירופה (הפועל מגיעה לשם כמעט כל שנה כולל העונה, בלי כהן), 375 אלף שקל ברוטו הגעה לשלב הבתים של ליגת האלופות, וכמובן איך אפשר בלי 7000 ש' שכר דירה לחודש.

במקרה הזול הסיפור של כהן עולה להפועל 1.5 מיליון שקל.

*

כשקורה דבר כזה אני מצפה מאוהדי הפועל להזדעק. אבל לצערי הם לא ממש רוצים שהקבוצה בבעלותם תשקיע בהם. הם כמו כל אוהדי הכדורגל בארץ. רק שהקבוצה תקנה כוכבים. לא משנה שכהן אינו כוכב.

*

החתמה כזו של כהן נעשתה בסיועם האדיב של בכור צבאן ועידו חג'ג'. הפועל הפכה לבית"ר ירושלים של ימי משה דדש. כשרוצים להביא שם גדול הולכים להתחנן אצל הפריץ. גם על זה הקהל אינו מזדעק.

*

הפועל עושה פעולה כזו כיוון שהיא חיה את תרבות הכדורגל הישראלי. התרבות החולה הזו פושה גם בה. היא רואה את מיץ' גולדהאר (גיידמאק החדש) זורק כסף בלי הבחנה והיא רוצה גם. שיהיה לה לבריאות. הלוואי שבדרבי הבא היא תפסיד. גם כי הימרתי שמכבי לוקחת אליפות בהפרש דו-ספרתי. וגם בגלל שמגיע להפועל, שמשחקת כל כך גרוע השנה, קצת לשלם על פשעיה. ובעיקר כשהיא מוסיפה להם החתמת שחקן כמו אלמוג כהן.

 

 

 

יורובאסקט 2017: זהירות מספין טורקי
יומן אליפות צהוב-כחול (16): אנחנו והם

34 Comments

רוקט 88.2 5 בפברואר 2013

"נפשעת" ללא ספק. אני מתפלא איך אין סעיף בספר החוקים שיאפשר לדון בהליך מהיר את הנהלת הפועל ת"א על הפשע שביצעה בהחתימה את אלמוג כהן. בורוביץ', למה הכול כל כך מוגזם ? למה אי אפשר להביע את דעתך השלילית והלגיטימית בלי להיגרר לביטויים האלה ?
יכולי להנות מהכתיבה שלך (ואני מניח שכמוני עוד מאות קוראים של דה באזר) אלמלא ההגזמות האלה.
גם כשאני רוצה (ובאמת שאני רוצה) לכבד אותך ולקרוא ברצינות את מה שאתה כותב ומעלה לדיון, אני פשוט לא מצליח בגלל ההגזמות האלה. הפועל ת"א קבוצה במשבר שרוצה להשיג לפחות תואר אחד העונה ולהבטיח את העונה הבאה באירופה. הצלחה בתחילת הדרך באירופה שווה הרבה כסף ולכן שווה להשקיע, אפילו אם מדובר באלמוג כהן.
אבל גם אם אני טועה, וגם אם הנהלת הפועל ת"א קיבלה עוד החלטה רעה, זה עדיין לא נפשע. באמת שלא.

אבהתי את הרעיון של פאב לאוהדי הקבוצה. זה יכול לחסוך לאולטראס שמולטראס או ללה פמיליה וללה קוצ'ינה את החיפוש אחר אתר להשחתה. למה לתת לירושלמים להתרוצץ ולחפש מה להרוס, בוא נמקד אותם במקום אחד.

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

פשע אינו בהכרח עבירה על החוק. גם יכול להיות פשע מוסרי, ניהולי או התנהלותי. אלה פשעי הפועל.

roei034 6 בפברואר 2013

וכל הזרים הכושלים לדורותיהם של מכבי תל אביב בכדורסל- איך היית מגדיר את ההחתמות האלו גם נפשעות? ודרך אגב גם מכבי תל אביב היא קבוצה בבעלות אוהדים יותר מהפועל תל אביב כדורגל שכן רוב תקציבה זה ממנויים. לא שמעתי אותך מתרעם על ההחתמה של אותו שחקן שכבר שכחתי את שמו ממחלקת הכדורסל, שעזב השבוע את הארץ לאחר כישלון מוחלט- וכמוהו כל שנה יש כישלון אחד לפחות עם אחד הזרים. והוא עלה יותר מאלמוג כהן. גם שמעון מזרחי שלך ופדרמן מחתמים החתמות נפשעות בורוביץ?

אורן 5 בפברואר 2013

להפועל מגיע להפסיד בדרבי כי היא חיזקה עצמה באלמוג כהן(להלן-הפשע)?
איפה ההגיון שלך?
והאם אתה חושב שבגלל שגולדהאר הוא גיידמאק החדש,אז שאר היריבות צריכות להתבטל?אתה רוצה שיהיה פה במו הכדורסל?
בחיי שלא הבנתי את ההגיון של הטור.
אם יש לי בקורת על החיזוק של אלמוג כהן,בתור אוהד הפועל,זה על ההתמודדות עם התקציב של השנה הבאה.זה הכל.
אני ממש לא חושב שאתה בא בגישה של אנטי הפועל,אבל טור הזוי לחלוטין.

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

אורן- האם אתה חושב שצריך ללכת בדרכי גולדהאר? האם היה צריך ללכת בדרכי גיידמאק? במקום שקברניטי הפועל יעבדו קשה כדי לשנות כאן את השיטה (כפי שגם צריכים לעשות קברניטי קב' הכדורסל) הם רק מתעסקים בלהתמודד בשיטה הקיימת והדפוקה. והם גם כמובן לא פועלים אחרת בתוך השיטה. הדבר היחיד ששונה בהפועל זו התנהגות הקהל, ולכן אני כל כך מאוכזב מהאוהדים שלא פוצים פה על התנהגות כל כך לא נכונה של קברניטי הקבוצה.

אורן 5 בפברואר 2013

יש הבדל גדול בין הכדורגל לכדורסל.
אם הפועל תזכה באליפות(אין שום סיכוי…),אז התקציב שלה יגדל עקב ההכנסות מליגת האלופות.אפילו אם רק תעלה שלב אחד-זה שיפור משמעותי לתקציב.אם מכבי של גולדהאר תזכה באליפות-יחד עם תקציב של האלופות,זה ייצור פה פער בלתי ניתן לסגירה בין מכבי לשאר הליגה.
בכדורסל,גם אם מכבי לא תזכה באליפות,גם האלופה לא תשחק ביורוליג ולא תתקדם.
אז לפחות יש אוהדים שמנסים להשפיע.לאמר שזה לא מפחיד לגבי העתיד-לא יכול לאמר לך דבר כזה.

אורן 5 בפברואר 2013

אגב ,לגבי צבאן וחג'ג',אם הם פריצים,אז מה גולדהאר?לפחות הם באמת אוהדים של הקבוצה.
מי חולב אותו שנים?ואוהדדים של מכבי לא לחצו עליו לאורך השנים?(כמו החתמת יצחקי)

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

גם הפריצים של בית"ר היו אוהדים. כל פריץ הוא אוהד. לכן זו אחלה אסטרטגיה- בואו נלך לאוהד העשיר שיממן משכורת מופרכת ומטורפת לשחקן הרכש.

ניינר 5 בפברואר 2013

אל תדאג, אוהדי הפועל יזדעקו כשיגלו בקרוב מאד איזו לקרדה האכילו אותם. אלמוג כהן…פחחחחחחח

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

לפחות לקרדה גדולה כמו המקורי, אלרואי כהן, הוא לא יוכל להיות

תולעת 5 בפברואר 2013

חוץ מהעובדה שהאוהדים של הפועל שילמו כדי שעבריין המין יוכל לקבל את הקבוצה, באיזה אופן הפועל היא "בבעלות אוהדיה"?

הציפייה שלך מאוהדי הפועל (ובפעם קודמת: בית"ר. ובפעם קודמת: מכבי) להזדעק על החתמת שחקן (או על כל החלטה מקצועית אחרת) היא מצחיקה, בפרט כשברור שאין לך שום עניין בהצלחה מקצועית של המועדון. אפשר אולי לשאול את אוהדי כפ"ס מה עדיף: פאב וירידת ליגה, או אליפות ללא פאב. מעניין מאד מה תהיה התשובה.

בפן המקצועי אלמוג כהן הוא חיזוק טוב להפועל. שחקן דינמי שיעשה את המעברים מהגנה להתקפה ויצטרף מהקו השני, מה שאבוטבול לא מסוגל לעשות באופן עקבי.

ירוק גאה 5 בפברואר 2013

כתבה יפה אבל יש משהו שלא הבנתי בבקשה תפתור לי את הסוגיה
איך הם בדיוק מועדון גדול????
3 אליפויות ב-40 שנה עושים אותך מועדון גדול?????
קרחות ביציעים בליגת האלופות????
אוהדים אלימים ונפשעים שמקבלים גב (ענק,עצום וגדול) מהתקשורת????
לי זה מוזר….

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 6 בפברואר 2013

לא בשביל משהו, אבל בשביל לטעון טענה כזאת כעובדתית (לא קבוצה גדולה), אתה צריך שהסטטיסטיקה תתייצב לימינך. למען הסר ספק- להפועל ב40 השנים האחרונות 5 אליפויות (81,86,88,00,10), שמונה גביעים (83,99,00,06,07,10,11,12) ושמונה סגנויות (80,98,01,02,06,09,11,12). בנוסף לזה היא בילתה הכי פחות שנים בליגה השנייה מכל קבוצה אחרת מלבד מכבי, והיא מובילה את הליגה במכירת כרטיסים ומנויים זאת השנה השלישית ברציפות, שניה רק למכבי ת"א ב-10 השנים האחרונות. אם אלו לא נתונים של קבוצה גדולה בכדורגל הישראלי, אנא הבה לי נתונים של 2 קבוצות גדולות יותר

ירוק גאה 6 בפברואר 2013

טוב בסדר שתי אליפויות ב-24 שנים ממש סיבה לגאווה….
מה לקחתם שמונה סגנויות???? וואו אני ממש מקנא….
גביעים… נו שויין.
בשלוש השנים האחרונות אתם מובילים במכירת המנויים??? ועדיין הממוצע קהל הביתי שלכם דומה לשלנו 8-9 אלף…
ממוצע קהל החוץ שלכם ד"א סביב ה-1000-1500 לא מתקרב ל2500-3000 שלנו בכל משחק בוודאי 5000 במשחק האחרון.
קבוצה גדולה זאת קודם כל קבוצה שבכלל לא מזכירה סגנות רק מקום ראשון. קבוצה גדולה לא אומרת "טוב ננצח את הדרבי וסבבה מספיק לי (גם אם זה אומר שסיימנו מקום רביעי)" זאת לוזריות לשמה…
קבוצה גדולה לא בוכה כל משחק…
והכי חשוב לקבוצה גדולה יש סמלים. אתכם כולם עוזבים וגם אם חוזרים ( אבוקסיס, אלימלך) אחרי תקופה יש לכם עיתונאים שכבר יכתבו כמה הם לא סמלים..

וכאן במכבי שלנו, קטן חזר למרות הכל, קינן אמר רק חיפה אם אני חוזר לארץ, בוקולי ברור שהוא יישאר עד גיל 80, דוידוביץ סמל אפילו טישיירה סירב לעבור למועדון הדוחה שלכם בטענה שרק מכבי…
אז עניתי לך????

ירוק גאה 6 בפברואר 2013

ודבר אחרון…
אתם באמת גאים באליפות הקיזוז????
אני הייתי מתבייש…
אבל שוב כאלה אתם אז תהנו מעוד "הרבה" אליפויות כאלה

תומאס נוימן 6 בפברואר 2013

כאוהד חיפה אתה אכן צריך להתבייש באליפות הקיזוז, שכן מאז האליפות הראשונה של חיפה ב-83/84 (שם בית"ר נחנקה), לא היתה קבוצה כה לוזרית שנחנקה ברגעי האמת כמו חיפה בעונת הקיזוז. choke artists

דניאל מדרה 6 בפברואר 2013

תיודע מה ההבדל בנינו?
שאתם "יעקב שחר ענק"
ואנחנו מועדון ענק.

מה הייתם לפני יעקב שחר ומה תיהיו אחריו?
הפועל זה "מועדון" ענק כי לא משנה הנהלות טובות ופחות טובות הפועל תמיד תישאר מועדון גדול.

שלא תבין לא נכון, אני מקנא בכם מאוד ומאריך מאוד את יעקב שחר.
אני פשוט חושב שבתור מועדון גדול, המועדון שלכם לא עמד באמת במשברים אמיתיים. תמיד יהיה לכם את הגב של שחר ותמיד תוכלו לבכות לו.

ודבר אחרון אליפות הקיזוז.
באותה עונה חיפה פתחה בטירוף, היא הייתה בכושר אש.
הידעת, הפועל סיימה את אותה עונה עם הפסד אחד בלבד? ואתם אם אני לא טועה עם 2/3 הפסדים.
אתה יודע השנה כמה הפסדים יש כבר למכב*? זה אומר לך משהו על הרמה אז ועל הרמה היום?
את האליפות הזאת לקחנו בתסריט ששום קבוצה לא לקחה. זה היה כמו חלום רחוק ומטורף. איך אפשר לא להיות מבסוטים מהאליפות הזאת? מה גם שזה היה דאבל..

ליאור 6 בפברואר 2013

לירוק הגאה.
אתה יודע שגם אינטר (כן, אינטר!) מחשיבה את האליפות של פרשת הקאלצ'יופולי – הם לא היו הכי טובים.
אבל מעבר לזה. רומא לא מועדון גדול באיטליה? לאציו – שתי אליפויות בכללי, לא מועדון גדול באיטליה?
דורטמונד גם לא זוכה ביותר מדי אליפויות (למרות השתיים האחרונות) רק 5. דורטמונד לא מועדון גדול בגרמניה?
אני מנחש שכבר הבנת את הנקודה

עמית 6 בפברואר 2013

הפועל מועדון ענק! אני זוכר ב-88 ישבתי בבלומפילד בשער 13 על קו הנבדל הפאסיבי וראיתי משה סיני שלנו מקפיץ לגילי שלנו כדור וגילי הבקיע וזכינו באליפות ושמחתי ורציתי לאכול עם אוהדים שלנו בשר על האש ורק בגלל שדוד זוריק מיהר – אז לא אכלנו אבל שמחנו מאד.

ד"א גם מכבי חיפה מועדון גדול אע"פ שהם קצת צ'וקרים לפעמים ברגעים שצריך לקחת אליפות כמו נגד בני יהודה לפני קצת זמן

עמית 6 בפברואר 2013

בעצם זה היה ב-86.

אסף THE KOP 5 בפברואר 2013

לא הבנתי מה הפשע הגדול.
למרות שאני חושב ששכר הכדורגלנים הישראלים הוא מופרז, הרי כל עוד הקבוצה עומדת בכללי הבקרה התקציבית ובניהול כספי תקין, היא יכולה גם להחתים שחקן וורלד-קלאס ובשארית התקציב להחתים 10 שחקני ליגה ג' של הרשות הפלסטינאית.

לא ניתן לחשוד בי באהדת הפועל, אבל הכל הוא עניין של הצע וביקוש. הפועל מסכימה לשלם (לדעתי בגלל לחץ שהם נכנסו אליו עקב ההדרדרות שלהם בליגה) וסוכנים מקצועיים ידעו לגזור על זה קופון. הכל בהתאם לכללי המשחק.

אין צורך לייחס פשעים למי שלא ביצע עבירות.

עופר 5 בפברואר 2013

"פשע מוסרי",לדברי יואב.
מהו הפשע? על חשבון אוהדים,מביאין שחקני רכש בינוניים.
אני חושב שאלמוג לא בינוני,אפילו טוב,אבל לא להפועל מודל (מתפרק) 2012-2013.
לבית"ר הייתי מביא אותו,אבל להם אין כסף (לפחות הם מודים בכך,בניגוד לקומוניסטים מתל אביב).

Asaf the Kop 5 בפברואר 2013

את התוספת "מוסרי" הוא הוסיף רק לאחר שנדרש להסברים.
ועדיין, לא הבנתי מה "הפשע" כאן.

עופר 5 בפברואר 2013

יואב, מסכים עם כל מילה,שאפו!ולא כי אני אוהד מכבי.
אוהדי הפועל,קחו את הדברים בידיים,אתם הקבוצה.
אולי זו דוגמא קיצונית מדי ל-"לקחת דברים בידיים", אבל בעונת הגלאקטיקוס, אוהדי מכבי לא הסכימו לפתוח את אימון הפתיחה עד שנימני לא הגיע.
בכלל, אלמוג כהן הוא "החיזוק"? ההגנה של הפועל מזכירה לי את ההגנה של אשדוד לפני 3 שנים,סלו-מושן. לא בגלל באדיר,או בגלל הסטאליונר השני, אלא בגלל אבוקסיס,סליחה- "המאמן" אבוקסיס,אשר נראה כאילו הוא נציג הפועל בפני התקשורת (או מפקח על שופטים, same same ).
אולי אלמוג כהן מסוגל לייצב את מרכז השדה,לסייע בהגנה,נכון?
גם ראדי ואלברמן….ואז חטפנו 3 שערים מרמה"ש,2 מ-ה. חיפה, 3 מב"ש, שערים הזויים ומשונים חטפו המכבים, תאמינו לי שקשר דפנסיבי לא הפיתרון להגנת חמאה מותכת של הלנינגרדים.
הסתייגות שלי מדבריך יואב,שאשמח לקבל עליה מענה:
גולדהאר זורק כסף בלי הבחנה? יש הבחנה,אך יורדי סגור לקהל…
הבאתו של ארנשואו? גולהאר לא אשם בבעיות האישיות שלו. גונזאלו? בלעדיו לא היינו פה בכלל. צוות ספרדי? משהו חדש,לא מגיעה מילה טובה? אה,אתה מדבר על העגלקטיקוס של מכבי ב-2010-2009?
אחדש לך יואב, גלקטיקוס בחיים לא מצליח בעונה הראשונה(אם בכלל,אגב),כמו שהוא מצליח אחר כך,לראייה: ריאל מדריד,סיטי,ריאל מדריד עוד פעם,פריס זלאטן ז'רמן, ברצלונה(הגלקטיקוס הכי זול אי פעם,יחסית לקבוצה). אפילו מכבי,יואב זיו טוב מבעבר, עטר בכלל,יצחקי נפצע, סידיבה היה טוב דווקא… לא הכל שחור.
אשמח לקבל תשובה בקשר ל"פריץ גולדהאר".

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

עופר- גולדהאר כן זורק כסף בלי הבחנה. הוא זורק עשרות מיליונים על כל מיני סוגי רכש. הכל כדי לזכות באליפות. אני יכול להבין את הרציונל אבל אני לא מסכים לדרך.

בלינדר 5 בפברואר 2013

זה לא הכסף שלך יואב זה הכסף של גולדהאר אז אני לא מבין מה אכפת לך.

היה פאב של הפועל שהיה בבעלות משותפת של מספר אנשים (בינהם גיא גיסר האגדי אם אני לא טועה). החזיק מעמד זמן קצר יחסית ונסגר (לא יודע מאיזו סיבה אבל בד"כ השיטה הכי טובה לעשות קופה בתחום הזה בישראל זה לפתוח מקום חדש, לסגור אותו ברגע שהוא מפסיק להיות חם ולפתוח משהו חדש במקום אחר). אף פעם לא שתו אלכוהול בישראל, לא שותים אלכוהול בישראל וכנראה שאף פעם גם לא ישתו (ברור לי שזאת הכללה גסה אבל אני מדבר כאן על כמות פר אדם) ואני בכלל לא מבין את עניין הצורך ב"פאב של קבוצה" שסביר להניח שבכלל לא יהיה כלכלי.

אני לא מכיר מקרוב כל לגיונר שחוזר לארץ אבל אם להסתמך על הנסיון שלי בתחומים אחרים בחיים אני רוצה להאמין שאותם לגיונרים מביאים איתם ערך מוסף – הם למדו דברים חדשים בחו"ל ויכולים להעביר את זה לשאר השחקנים בסגל ובמיוחד לשחקנים הצעירים.

אמיר 5 בפברואר 2013

למה לא הזכרת את העובדה שצבאן וחג'ג' הם חלק מהבעלים של הקבוצה?
הם קנו אחוזים בין 5-10 אחוז מהמועדון ויש ציפיה מהם שישקיעו בקבוצה לפי ראות עיניהם.
זה לא שהם באו ואמרו אנחנו מוסיפים 1.5 מיליון שח לתקציב,
ואבוקסיס/ליובין יכולים לעשות עם הכסף מה שהם רוצים, להביא שחקנים כושלים נוספים או לשפר את מחלקת הנוער (מה שאני אישית הייתי עושה).
הם באו ואמרו אנחנו מוכנים להביא עוד 1.5 מיליון שח מהבית מעבר למה שהבאנו בשביל לקנות אחוזים רק בשביל שאלמוג כהן, שחקן שמשדרג ביותר
את הקבוצה לדעתם. רק בשביל זה או שלא נשים כלום.
כאוהד הפועל אני שמח שיש אנשים עם יכולות כספיות שחשובה להם הקבוצה ומוכנים לשדרג אותה.

יואב 5 בפברואר 2013

יואב,
עוד כמה שנים אתה תבין את מהלכיו של מיטשענק.
חבל שאתה לא טורח להזכיר את שחקני בית שהם חלק קבוע בהרכב או בסגל(ברק, דאבור, מיכה, ורד, שרן, ג א ל , לוגסי). הכסף שמיטש משקיע שם הוא חלק מרכזי מהעניין.

יואב בורוביץ' 5 בפברואר 2013

לא אמרתי שאין למכבי שחקני בית. ועדיין אני חושב שהרכש מוגזם וכמובן גם יקר מדי. מן הסתם זה לא הכסף שלי. אבל כשקבוצה אחת משקיעה כל כך הרבה יותר מהיתר זה גם קצת פוגם בטעם האליפות. זה גם בעיקר פוגע בתחרותיות. אני לא מתרשם מכך יתר על המידה למרות שאליפות של מכבי בכל מקרה תהיה מרשימה, לנוכח כל הכשלונות בעשור האחרון. אני נותן את מרבית הקרדיט לג'ורדי קרויף ובעיקר לאוסקר גארסיה למרות שקרויף אחראי לשרשרת הרכש הבלתי נגמרת. הוא כנראה מבין שהוא יישפט על דבר אחד בלבד- לא בניית קבוצה, לא השקעה לעתיד, אלא אליפות עכשיו.

אפריים 6 בפברואר 2013

מדהימה אותי חוסר היכולת להבין את המשמעות של קבוצת אוהדים מצדך בורוביץ'.
להמחשה- האם אוהדי באיירן מינכן צריכים לצאת להפגנות בעקבות החוזה הענק של גווארדיולה? הרי זהו כסף שיכל ללכת לחיזוק נוסף של מחלקת הנוער או לתרומה אחרת לקהילת האוהדים…
ההבדל היחידי (מעבר למאזן התקציבי ממנו אסור להתעלם) הוא שבבאיירן כבר מוטמע העניין שקבוצה בבעלות אוהדים לא אומר שההנהלה צריכה להשקיע רק באוהדים.

קסיוס קליי 6 בפברואר 2013

תפסיקו על השטות הזאת שקבוצה אחת יכולה לפתוח פה פער על היריבות.
הטבע מאזן את עצמו.
ראינו מה נהיה מבית"ר. היתה להם תקופת זוהר אבל זה נגמר.
אי אפשר להשקיע 100 מיליון כל עונה.

חוץ מזה, מכבי כדורסל יכולה להנחית פה זרים מהטופ האירופאי.
קבוצת כדורגל יכולה מקסימום להנחית שחקן מחליף מבלגיה.

אז אף אחד לא יתפוס פה פערים וגולדהאר השקיע כבר 5 שנים סכומים אדירים ואולי רק השנה זה יתפוס.
כמה חשבו שחיפה תהיה מכבי כדורסל?
כל קבוצה שתצליח מעל המצופה השחקנים ימשיכו למקום אחר ואז שוב היא תצטרך לעשות שוב את המסע.

דוב טניס סורי 6 בפברואר 2013

למכבי תל אביב יש כרגע תקציב בלתי מוגבל במושגים של כדורגל ישראלי, וגם אם גולדהאר ילך, יבוא משקיע אחר.מכבי אינה תלויה בהשגת כרטיס לליגת האלופות כדי לשדרג את מצבו הכלכלי של המועדון. רק הגעה לשלבים מתקדמים בליגת האלופות תהיה שינוי ממשי. לעומתה, הפועל ת"א מתפרנסת מהישגיה באירופה וזה מה שהפך אותה לקבוצת כדורגל טובה יותר בהרבה ממכבי, שמפגרת אחרי הפועל ת"א בשנים רבות של ניסיון אירופי – ואת זה אי אפשר לקנות בכסף. נניח שמכבי תזכה באליפות ותגיע עם הלשון בחוץ לליגת האלופות (רק הגרלה מזליסטית או צירוף מקרים נדיר אחר יוביל אותה לשם) – מה יקרה לה שם? ניתן רק לשער. דבש היא לא תלקק, סביר יותר שתשתה קרדל וגם בליגה לא תתפקד.כמו שאמר מורי ורבי מוריניו, כדורגל הוא מאבק אינסופי. מכבי תיאלץ לשחק כדורגל מול קבוצות טובות. היא לא תוכל לחיות מיתרונות אתלטיים על קבוצות חלשות. מכבי מתקשה במשחק על תוצאה מול קבוצות עדיפות או שוות לה. היא חייבת עליונות מוחלטת כדי להתבטא, וגם זה בקושי. להפועל ת"א לא כדאי להגיע לליגת האלופות, היא לא מספיק טובה כרגע כדי לעבור מוקדמות אפילו בליגה האירופית, אבל אם האדומים ינצחו בדרבי, זה יראה פתאום אפשרי לגמרי. אני צופה 1-4 למכבי אבל לא מוציא מכלל אפשרות 0-3 של הפועל. תיקו יהיה תוצאה טובה לשתי הקבוצות, לכן זה משחק ורי טריקי. אבל לא בטוח שהמנצחת ממנו תצא נשכרת דווקא.

יוני 6 בפברואר 2013

יואב ידעת שתכשיטי צבאן זה אחד הספונסרים הראשיים של המשחק המרכזי בערוץ הראשון?
יודע בבעלות מי חברת תכשיטי צבאן?יש לך שלושה ניחושים.
בוא נראה עכשיו את בוני יוצא נגד אוהדי הפועל או נגד פעולות טיפשיות של הבעלים כמו שעשו תחקיר CSI על זריקת החפץ על טוטו.
אף אחד לא מבקר את המהלך למרות שהוא יקר לא פחות מהרכש של מכבי ואם הם יכולים לשלם סכומים כאלה למה לא החזירו את זהבי?זה היה יעיל הרבה יותר כי אבוטבול הוא גם גרזן במובן מסויים וזהבי היה יכול לעזור לו טוב בהרבה לנהל את המשחק אלמוג כהן זה אחד האוברייטדים בתולדות הכדורגל הישראלי באמת אין לי מושג נתן חצי עונה טובה ועבר לגרמניה אחלה סוכן.

ran 6 בפברואר 2013

צריך להבדיל בין מקרה אלמוג כהן לחזרות מוכרות אחרות של ליגיונרים דוגמת – קטן, באדיר, עידן טל, ורמוט (ניתן להוסיף גם את טל בן חיים שכמעט חזר העונה למכבי) שעזבו את הארץ ככוכבים וחזרו לאחר שלא שיחקו זמן רב.
על חוזרי בלגיה (צעירי, זיו, סטרול) או קפריסין ופולין מיותר לדבר כי נעשה על ידם סיבוב למטרת העלאת שכר בלבד.
אלמוג כהן לא מתייבש על הספסל ולפי הראיון איתו הוא לא ישב יותר משני משחקים בחוץ מאז שהגיע לגמניה, למעשה מדובר בשחקן עם כושר משחק שיוכל להשתלב מהר. אם נחזור לרשימה הראשונה של ליגיונרים חוזרים, לקח להם במקרה הטוב חצי עונה להשיב להם את כושר המשחק.

מה שמקומם הוא השכר – הפועל עתידים לשלם סכום דמיוני במושגים שלנו על שחקן שלא מבטיח לה אליפות או התמודדות על התואר, אולי רק ייצב אותה ולכן ניתן להשתמש במושג "החתמה נפשעת", אני הייתי קורא לה "החתמה מטופשת". ואני מסכים עם מי שכתב מעלי שאבוטבול בשיאו היה שחקן טוב מאלמוג כהן.

Comments closed