אין דבר כזה בונקר

אני שונא שאנשים שמתעבים את ברצלונה, או סתם לא אוהדים אותה, חושבים שהיא לוקה בשחצנות. לטענתם, בארסה משדרת שרק הכדורגל שלה הוא הכדורגל הנכון- וזה שנוא עליהם.

אז הדבר הזה שנוא עלי.

כי אנשים אלו הם רעים ושקרנים.

אסביר: הכדורגל של בארסה, לדעתי לפחות, הוא היפה ביותר, ואולי גם המצליח ביותר, שראינו ב-30 השנים האחרונות. את זאת יש להלל. יש לקנא בכך ולהתקנא בכך. והכי חשוב: צריך להיות ניסיון בלתי פוסק לשחזר זאת. לנסות להציג כדורגל כזה ואף להתעלות עליו.

זו צריכה להיות השאיפה של כל אוהד כדורגל של קבוצה אחרת מברצלונה.

אבל לא.

אנשים לא מתנהגים כך.

הם רק מחכים שבארסה תיכשל. רק מחכים לה בפינה. אפילו היום זה יכול היה לקרות. מילאן יכלה לתת את הגול ב-0- 3 ולהעפיל.

וגם אז היינו שומעים שטויות על השחצנות של בארסה. ועל איך מילאן הטקטית והחכמה באה וגנבה לה את הארנק. והכי חשוב: שהכדורגל של מילאן אף הוא לגיטימי ובדרכו אף אינו פחות שגיב מזה של בארסה.

את כל גניבות הדעת הרעות הללו ויותר היינו שומעים.

עכשיו נצטרך לחכות לשלב הבא בליגת האלופות, אז אולי בארסה תודח- וכמובן שנשמע את כל הטענות הללו.

אני לא אוהד בארסה. אבל רק בגלל שאני רוצה שכל גנבי הדעת הרעים והשקרנים יאכלו את הלב, יש בי רצון מסוים שבארסה תזכה בליגת האלופות.

לא. למרות כולם, אני עדיין לא רוצה שבארסה תזכה. אבל חלילה לי מלומר או לכתוב שהכדורגל של בארסה אינו צריך להיות המודל האולטימטיבי והדפניטיבי למה שכדורגל צריך להיות.

*

מה זה הכדורגל של בארסה?

טכניקה. וכושר גופני. ומחויבות להשיג את הכדור כמה שיותר גבוה כשהוא לא נמצא אצלה.

ומסי.

כן, בלי מסי- בארסה היא משהו לגמרי אחר. גם את זה צריך לומר.

עם כל היופי של הלה מאסיה, והטכניקה, והכדורגל הכביר וכל ההישגים הנפלאים בשנים האחרונות, בלי מסי- בארסה היא לא ממש בארסה.

כי יש משהו מעבר לכל ה"שיטה" והאידיאולוגיה והפילוסופיה והעבודה הקשה.

יש כשרון. חד פעמי. וגם הוא עובד מאוד מאוד קשה.

*

אין דבר כזה בונקר. המושג בונקר הוא גניבת דעת של פרשנים ואנשים רבים נוספים, ביניהם גם אנשי כדורגל כולל מאמנים ושחקנים. כולם משקרים. ביודעין או שלא ביודעין.

אין דבר כזה בונקר.

אסביר:

במושג בונקר משתשמים (כמעט) רק לאחר שקבוצה שיחקה גרוע, בקושי תקפה, הגנה עם המון שחקנים, וזכתה בתוצאה מקווה. זה הכי חשוב- זכתה בתוצאה המקווה!

אז יש בונקר. שהצדיק עצמו.

אלא שכעת אף אחד לא יאמר שמילאן שיחקה הלילה בונקר בקאמפ נואו. למרות שזה בדיוק מה שהיא עשתה. רק מה- היא ספגה רביעייה.

לכן היא סתם עוד קבוצה שהובסה.

במקרים רבים מאוד של קבוצות שהובסו הן עלו ושיחקו בונקר. אבל הן ספגו. לכן לא היה בונקר. הייתה תבוסה.

ולכן אני לא מקבל את המושג הזה. יש מושג של לשחק הגנתי ודי מגעיל. לרוב זה לא משתלם. לעתים כן. רק זה יכול להיות בונקר.

אבל בגלל שלא משתמשים במרבית המקרים במושג בהקשר הנכון, הוא התרוקן מכל תוכן בשיח הכדורגל.

בבקשה מכם, אל תגידו יותר בונקר. כי אתם משקרים. או סתם טועים.

 

מוכנים לעונה החדשה?
על מקריות, גדולה, סמליות ופרופורציות

88 Comments

רבלינו 13 במרץ 2013

1-בארסה של הערב חלשה לפחות ב 50% מזו אשר ניצחה את היוניטד בוומבלי
2-לא זוכר משחק שכזה של מסי,הוא פשוט היה מורעל בטירוף,בכלל לא שבע כמו שחשבתי,מבקיע כרצונו,עובר מגינים כאילו הם ילדים בני עשר,גם באלימות הם בקושי עצרו אותו
3-צ"אבי החליט להופיע הערב למשחק ,כמו הופיע ביורו מול איטליה בגמר ונתן הצגה מעולה
4-דני אלבז בעשר הרמות לא דייק אפילו באחת,הוא צריך ללכת
5-פדרו כבר מזמן לא תורם כלום
6-סנצ"ז זה עוד בדיחה בברסה
7- רק עבור הקסם של איניסטה שווה לראות משחק של בארסה

בורו 13 במרץ 2013

לילדים שלי אני אסםר על בארסה ועל 1, אינייסטה

Red Islington 13 במרץ 2013

מה פירוש רשיי התיבות סנצ"ז ? לפי פירוש ויקיפדיה = סנצ'ז נורא צריך ז*ן

אלן דלון 13 במרץ 2013

בורוביץ', מה אתה רוצה?
למה כל טור שלך עמוס בכל כך הרבה נהי ובכי?
מישהו הרע לך? אתה רוצה לדבר על זה?

דן 13 במרץ 2013

מקווה שכל אוהבי הכדורגל ההגנתי האיטלקי , כל האבי רצונים למיניהם, יחזרו לחורים שלהם ויבינו את הגדולה של הכדורגל של בארסה. כמה שהוא קשה לביצוע, כמה שהוא עליון לעומת כל השאר.

מסי לא כובש שער שדה נגד איטלקיות אה ? השער הראשון שלו היה אווירודינמית מדהים, והכי חשוב שהוא היה ווינרי כי זה מה שנתן להם אפשרות להאמין ולהציג כדורגל כמו ב-2011. (בלי ססק)

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

גם אני אספר לילדי (אם יהיו) על אינייסטה. ועל מסי כמובן.

אלן דלון- איך ידעת? אכן רע לי לפעמים. זה גם אפילו יכול להשתקף בטקסטים. לדבר על זה? בשביל זה יש פסיכולוגית וגם חברים לפעמים. תודה על ההתעניינות.
ואגב, אם זה מרגיז אותך לקרוא מישהו שרע לו אז אתה לא מוכרח. אני כמובן מקווה שכן תקרא. אבל חשוב שתדע שאני כותב מה שאני חושב ומה שאני מרגיש- אז נכון, כשרע לי זה משתקף בטקסטים, ולהיפך. אבל אני עומד מאחורי הכל. גם אם כמה רגעים לאחר הכתיבה אני מתחרט על דברים מסוימים שכתבתי. אבל זה מה שחשבתי ברגע הכתיבה. רק לזה אני ערב.

אלברט פירות 13 במרץ 2013

פוסט טוב,אבל בסוף עם כל דברי הפרשנות הנכונים או שלא הכל באמת מסתכם בגאון מרוסאריו.

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

לחלוטין

רבלינו 13 במרץ 2013

תכלס כואב בערב שכזה כל כריסטינו רונאלדו
הוא שוב חושב הערב מי שלח לי את השטן הזה מסי לתקופה שלי כשחקן
יהיה נחמד אם הם יפגשו בגמר

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

צודק

שימי שו 13 במרץ 2013

נתחיל עם הסופרלטיבים כי זה מה שהמקלדת צורחת אחרי משחק כזה:
1. מסי הוא אלוהים
2. ברצלונה לכדורגל היא מה שהאזרח קיין לקולנוע.
3. מסי, אינייסטה, צ'אבי ווייה הם פול, ג'ון ג'ורג' ורינגו
4. תודה שנולדתי בתקופה בה זכיתי לראות בלייב את שיקגו בולס וברצלונה.
5. פפ גווארדיולה שבנה את התלכיד והנחיל את שיטת המשחק הוא קופולה, שפילברג וטרנטינו ביחד.
6. יחד עם הגמר מול מנצ'סטר והניצחון על ארסנל ברבע זה המשחק הגדול ביותר של ברצלונה בכל הזמנים.
7. אני רוצה את באיירן מינכן בגמר.
8. המשחק הזה הוא האירוע הכי קרוב לחוויה דתית שהייתי בו
9. ברגעים אלו אני אוהב את כולם.
10. פאקן וואוו

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

יפה מאוד, שימי

הנמלה האטומית 13 במרץ 2013

אתה הסיבה שאני שונא ברצלונה , הערצה האיוורת לכל נגיעה בכדור עושה לי צמרמורת. השחצנות של האוהדים גורמת לי לרצות לראות אותכם מושפלים . בכל מקרה בדרך לגמר אתם תפגשו עוד איטלקיה והפעם זה לא יהיה כזה קל.

סופרפלי 13 במרץ 2013

צודק, קשה להסביר עד כמה התגובה של "שימי שו" מעצבנת.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

בהחלט
ולו רק בגלל שאתמול ממש לא היה אחד המשחקים הגדולים של ברסה. אולי אחד הטובים של מסי ועדיין לא טופ 5 כי היו לו כל כך הרבה.
מילאן שיחקה אתמול כדורגל זוועתי ועדיין כמעט גנבה גול ועלתה בגלל שההגנה של ברסה היא נקודת התורפה שלה.
חוצמזה אנשים הופכים כל משחק של אינייסטה לגאוני. מה הוא עשה אתמול? מה היה גאוני בזה? במקסימום הוא נתן משחק טוב. כמו שהוא רגיל וכמו שצריך. כל הכבוד. גאון? ממש לא

שימי שו 13 במרץ 2013

התגובה הזו מיועדת לנמלה האטומית, סופרפלי ו MCMANAMAN

אני חושב שמה שראינו אתמול הייתה תצוגת תכלית של אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה. כדורגל יפהפה, שובה עין וגם מאוד תכליתי. תיאטרון חלומות על הבמה הגדולה בעולם שמבוצע בשלמות עילאית. אני לא יודע אם אני מרחם עליכם אבל בטח מצטער עבורכם שאתם לא מסוגלים להבחין ביופי הנשגב שניבט מכל מהלך כדורגל של בארסה, התקפית והגנתית כאחד. לא מדובר בהערצה עיוורת של אחרון המעריצות של ואן דיירקשן, אלא בחוויית צפייה של אוהד כדורגל שכבר ראה דבר אחד או שניים ואתמול ראה משהו אחר. אני גם מתאר לעצמי שהסיבה לעוינות שלכם נובעת מהאהדה המטורפת /פסיכית לברצלונה בעולם ומהרצון והצורך הנפשי שלכם להתבדל בבחינת המלך הוא עירום.
אני מזמין אתכם, אם בא לכם, לפרט למה התגובה הראשונית שלי עצבנה אתכם. אני לא חוזר בי משום דבר שכתבתי, המילים הגדולות והמפוצצות שהשתמשתי היו ביטוי לתחושת העונג והסיפוק שערבלו את נפשי ומקלדתי.
אני מאחל לכם שהקבוצה שאתם אוהדים, תגרום לכם להרגיש את מה שאני הרגשתי אתמול.

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

בכלל לא קרוב לטופ 5. במחצית השניה מסי היה סתמי.

matipool 13 במרץ 2013

מה היה קרוב במשחק אתמול לחוויה דתית ?!
קרבה לחוויה דתית זה מה שקרה באיסטנבול – הקבוצה החזקה באירופה נפגשת עם קבוצה מהדרג השני ( מקום חמישי באנגליה ) במעמד הכי גבוה בזירה האירופית , משפילה אותה במחצית הראשונה , קהל שלא מוותר ולא מוכן להיכנע גם בהפסקה , 6 דקות אלוהיות במחצית השנייה עם מהפך מהאגדות ואז החמצות מטורפות של מילאן כולל ההחמצה הכפולה בדקה ה-117 של שבצ'נקו – החמצה שרק אלוהים יכול לגרום לה ובסוף הפנדלים .
איפה זה ואיפה מה שקרה אתמול .

שימי שו 13 במרץ 2013

matipool, למה תצוגה דתית אתה שואל? אז אני אסביר:
1. תצוגה הגנתית מושלמת. בחלקים גדולים של המשחק מילאן, הקבוצה האליפויות והמסורת לא עברה את החצי. והיא כשהיא כבר עברה הכדור נחטף ממנה תוך מספר שניות. מדהים
2. טיקי טאקה. יגידו המבקרים שמדובר בבונקר התקפי. אני אומר שאין קבוצה בעולם חוץ מבארסה שיכולה להעביר את הכדור מרגל לרגל בדיוק מילימטרי כמו שהיא עושה ועוד על פני שטח כל כך קטן. השיטה הניבה ומניבה אליפויות וגביעים והיא זו שהפכה אותה מקבוצה רגילה להרכב מנצח של "קרקס השמש"
3. המעמד והעובדה שברצלונה הייתה עם הגב אל הקיר.
4. מסי. שני גולים נהדרים. הקלישאה אומרת ששחקן גדול נמדד ברגעים גדולים. והגול שלו בדקה החמישית היווה הוכחה חותכת לזה. זה לא רק הדיוק בבעיטה וקור הרוח אלא גם החשיבות של הגול בתחילת המשחק שנתן תנופה עצומה ואמונה שניתן לסגור את פער שני השערים.
5. הטירוף. ראיתי את השחקנים רצים כמו אחוזי אמוק, כמו עדר של פיטבולים שמבחינים בחתיכת בשר, רוצחים שקטים שמסתערים על כל כדור כאילו החיים שלהם תלויים בזה. ובמידה רבה זה נכון, אם בארסה הייתה מפסידה, התקשורת הייתה שוחטת אותם.
6. אם ואם. אני מסכים איתך שאם מילאן הייתה משווה לאחת אחת ברצלונה כנראה הייתה מפסידה בהתמודדות. אבל זה לא קרה והכדור פגע בקורה ושתי דקות אחרי מסי הבקיע את השני שלו..

ואגב, אין לי בעלות על תחושות וחוויה דתית יכולה להתרחש בכמה מקומות במקביל. אם הצפייה אתמול במשחק של גלא גרמה לך להרגיש את מה שאני הרגשתי אז סבבה לחלוטין ואני מאושר בשבילך. בשביל רגעים כאלה אלוהים המציא את הכדור ונתן לאדם את יכולת הבעיטה. וזרמי החשמל והעונג שעוברים בגוף דרך הברכיים אל חדרי הלב בואכה המוח הם אלה שעונים על השאלה הנצחית, "למה אנחנו צופים בכדורגל"?

קורא 13 במרץ 2013

matipool,
לא הכל זה משחק סכום אפס, ולא כל משחק צריך להשוות לריגוש של נס איסטנבול (אני גם אוהד ליברפול) שהיה אדיר.
אתמול הייתה התפוצצות של כל הקבוצה (ואפילו האצטדיון) מתוך הבור שהם כרו לעצמם וכל דעת הקהל ניסתה לכסות באדמה. לכל אוהד בארסה (אני מניח) הייתה התרוממות רוח גדולה אתמול, מהאנרגיות, התוצאה והאיכות. אז אמר חוויה דתית ולא חוויה מכוננת…

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

אין בעיה עם משחק גדול. אין בעיה עם תצוגת יחיד מצוינת. אין לי בעיה לחלוק לברצלונה שבחים שבהחלט מגיעים לה. אבל…
תצוגה הגנתית מושלמת? הטעויות של מסצ'רנו ופיקה הן הסיבה היחידה שמילאן הגיעה למצבים ואלמלא הקורה והיד שלא נשרקה אולי אפילו מילאן הייתה עולה.
המעמד הוא רק שמינית גמר ליגת האלופות. ברצלונה יצאה ממצבים הרבה יותר גרועים(כמה חצאי גמר של אותו מפעל למשל) ומול קבוצות הרבה יותר קשות מאשר מילאן של העונה. קבוצה שהכוכב הכי גדול שלה לא היה שחקן הרכב בכלל שנה שעברה ואיבדה חצי הרכב השנה(זלאטן, תיאגו, אינזגי, נסטה, סידורף, פאטו, גטוסו ואולי אפילו שכחתי כמה)
הנקודה היא שהכתיבה שלך היא לא של סתם אוהד אלא דווקא כן של מעריץ של וואן דירקשן שלא באמת מקבל מישהו שלא מוכן להשתחוות בפני הקבוצה שלך. אתה תיאלץ לחיות עם זה

קורא 13 במרץ 2013

התגובה למה שעניתי ל-MATIPOOL?

אביב 13 במרץ 2013

פיקה לא נגע ביד זה לא היה קרוב אפילו רואים בבירור נגיעה בחזה

רטקסס 13 במרץ 2013

אתה רוב ששונא את המיעוט.
שנאה (שהיא דבר לא רציונאלי לכשעצמו) נובעת מהרבה גורמים. בספורט, זה יכול לבוא מסיבות שטותיות לחלוטין, אפילו אם אחד לא אוהב את הצבע של הקבוצה היריבה…
אז אפשר, מותר, רצוי וכדאי לשנוא (או "סתם לא לאהוד") את בארסה מהסיבות הבאות: אתה אוהד ריאל/אספניול ויש לך התנגדות לקטלונים, אתה לא אוהב את הכדורגל הספרדי, אתה לא אוהב את השחקנים בקבוצה הזו, אתה לא אוהב את סגנון המשחק, אתה לא אוהב את השחצנות, אתה לא אוהב את הבכיינות, אתה לא אוהב את הכספים הקטארים, אתה לא אוהב את חוסר-מעמד המאמן, אתה לא אוהב את הנשיא המשוגע, אתה מגחך על מדיניות הרכש הכושלת, אתה לא אוהב קבוצה שיכולה להרשות לעצמה לרכוש שחקנים בעשרות מיליוני דולרים ולא להשתמש בהם, אתה לא אוהב את העיסוק התקשורתי, אתה לא אוהב את ההערצה, אתה לא אוהב את הפנאטיות ועוד ועוד.

אני אישית לא אוהב את ברצלונה כי אין לי שום סימפטיה אליהם. נכון, הם משחקים מצוין ויש להם כמה שחקנים טובים (ושחקן אחד עצום – לא, לא התכוונתי לואלדז) אבל עבורי זה לא מספיק כדי לאהוד קבוצה.
אני אוהד את מילאן עוד מימי השלישיה ההולנדית ואני לא מוצא סיבה להפסיק לאהוד אותה כי היא משחקת נגד הקבוצה עם כל הסופרלטיבים.

אם עסקינן, בתור חובב תרבות ספורט, אני מצר על העליה לגדולה של ברצלונה במקביל לירידת קרנו של ערוץ הספורט, ואולי אחד גרם לשני. ודי לחכימא.

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

כתבת יפה. מותר לאהוד את מילאן ולשנוא את בארסה. אבל אסור שהשנאה הזו תוביל אנשים לשקרים. וזה מה שקורה לא מעט במקרה של בארסה.

RAMI 13 במרץ 2013

איזה שקרים?
רשמת שאנשים שונאים את ברצלונה כי היא לוקה בשחצנות. אז כן. זאת סיבה נהדרת לשנוא אותם (יחד עם עוד 1000000000 סיבות). אני לא מסוגל לשמוע את הקהל שלהם שואג על כל נפילה של אחת הרכיכות שלהם ממגע קליל של שחקן יריב, לא סובל את הנפילות של כל שחקן ושחקן בקבוצה הזאת, לא סובל את זה שהם בטוחים שהם המציאו את הכדורגל, ושכל מי שמנסה לעצור אותם הוא אויב האנושות. באופן אישי, עצם העובדה, שהישראלי הקלאסי, חסר המושג, אימץ את ברצלונה כקבוצת חייו ונוסע לשם עם דגלי ישראל כל שני וחמישי (וכן אני מודע לזה שיש לברצלונה אוהדים מלפני עידן מסיהו וחבריו) זאת עוד סיבה נהדרת עבורי לשנוא אותם.
אבל מה שהכי גורם לי לשנוא אותם זה אותם פרשנים/שדרנים/כותבי טורים ומה שבניהם שמטיפים לאהדה אליהם, לסגידה אליהם, כאילו זה פשע לחשוב שהיו קבוצות טובות מהם מתישהו (יובנטוס למשל שהגיעו ל3 גמרים רצופים, או מילאן של ההולנדים, או אייאקס של קרויף, או כל קבוצה גדולה אחרת), שכל אחד שלא חושב שמסי הוא הכי גדול אי פעם, לא מבין כלום. שמי שאומר שרונאלדו טוב ממנו מוצקה, שמי שמעיז להגיד שזידאן היה לא פחות גדול, הוא בדיחה.
וכן. אני מת שהם יעופו ברבע גמר על שערי חוץ, מאיזה שער ממצב נייח , בדקה 82, שהגיע אחרי קרן שלא הייתה.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

+1

matipool 13 במרץ 2013

+2 ( גם לרטקסס וגם לרמי ) .

Red Islington 13 במרץ 2013

3+

שי 13 במרץ 2013

עוד 4 ומגיעים לבום

משה 13 במרץ 2013

איבדתי ספירה אבל +++

רועי 13 במרץ 2013

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שגיא 13 במרץ 2013

אני יתחיל בזה שממש אהבתי את הטור. אמשיך עם זה שהערב הזה הוא אחד הערבים בחיי שאני פשוט לא אשכח (כן אפשר להוסיף את הגול של אינייסטה מול צ'לסי בתוספת הזמן).
תשמעו ברצלונה הפכה בבת אחת מהקבוצה הכי אהודה בעולם, לאחת השנואות בעולם (אך עדיין אהובות), עכשיו אני יסביר-
אנשים התאהבו בסגנון ורצו בהצלחה. מצד שני יש אנשים אחרים ששמרו על אובייקטיביות מסויימת ונהנו מהמשחק. עד שהם הרגישו שזהו, מיצו רוצים קצת ריגושים אחרים (את זה המון חיפשו בריאל שהיוותה יריב ראוי בשנתיים האחרונות), אבל בתור אחד שצריך לסבול את כל ה"אוהד הצלחות" (למרות שלאף אחד לא באמת אכפת מזה שאני עוד רואה בארסה מסוף עידן רייקארד שבה שנתיים ברציפות בארסה סיימה שלישית בלי אף תואר משמעותי) אני אומר לכם שלאהוב את בארסה זה לא רק את השחקנים הנהדרים שלה, אלא את הסגנון שהיא מציגה, את הטיקי טאקה, את האכפתיות שלה משחקני בית. ברור שהצלחות גורמות להמון לאהוב אותה יותר (אחרי הכל כל אחד בתוך תוכו הוא ווינר) אך זה לא רק… אני לא בטוח אם אצליח לישון הלילה, אבל דבר אחד אני מאחל לכולם- ריגוש כזה אמיתי אחרי תצוגת כדורגל לא צפויה מהקבוצה בה אתם מאוהבים.

אופיר 13 במרץ 2013

הוא יתחיל. אני א ת ח י ל.

matipool 13 במרץ 2013

וגם הוא יסביר , אני אסביר .
וואוו – ממש סבלת בעידן רייקארד . פעמיים רק מקום שלישי בלי תואר משמעותי ועדיין נשארת אוהד בארסה !

רועי 13 במרץ 2013

ההפסדים לריאל בסוף עידן רייקארד היו המשמעותיים. הצורב ביותר היה ה4-1 בברנביאו. מאז אותו הפסד יום העצמאות לעד יהיה יום שמהול במידתיות של עצב

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

שגיא- אני בטוח שיש לא מעט צביעות בהתנהגלות של בארסה. ויחד עם זאת עדיין מגיע לה המון מחמאות על אופן טיפוח הצעירים ובעיקר המחויבות להם בהמשך. וכמובן שעל המחויבות ובעיקר היכולת להפגין כדורגל כזה. בזה היא נבדלת מכל מועדון אחר בעולם, למרות שיש עוד קבוצות שמחויבות או רוצות להיות מחויבות לכדורגל התקפי. אבל הוא פחות התקפי ובוודאי שפחות איכותי מזה של בארסה, ובהפרש די גדול.

אמיר 13 במרץ 2013

אני אוהד ריאל מדריד מאז ומתמיד
עוד מהימים של איבן זאמורנו וראול בן ה-17
בלי שום קשר לאיך הם משחקים או כמות התארים שלהם ברצלונה היא היריבה הספורטיבית הכי גדולה שלנו
ואם לא הייתה יריבות ספורטיבית היה עיניין מאוד קטן בכל ענף ספורט – היריבות בין הלייקרס והסלטיקס של שנות ה-80 של היונייטד וליברפול של הרד סוקס ויאנקיס בביסבול
תסביר לי איך אני יכול לא לשנוא את היריבה הכי גדולה שלי?

אני יכול לתת לך גם סיבות אחרות דיי אובייקטיביות כמו התחזויות מגעילות,החלטות שיפוט שערורייתיות,גול ביד של מסי שכמעט הביא אליפות
וגם הצביעות הנוראית הזאת שמשדרת שלמות,עליונות מוסרית וצניעות עלק…
כששאלו את גוארדיולה האם ההרחקה של ואן פרסי הייתה מוצדקת הוא ענה שהוא לא ראה מה קרה…

מספיק סיבות טובות לשנוא אותם?

רועי 13 במרץ 2013

וכששאלו את ראמוס אם היה פנדל על אדריאנו בקלאסיקו האחרון הוא ענה משהו כמו "לא ראיתי אם היה מגע" או משהו כזה. הוא זה שהכשיל אותו איךך הוא לא יראה?!
בטח שאני שונא את ריאל. בטח שהאוהדים שלהם שונאים אותנו. אבל זה מאוד לא בוגר לשבת בצד ולגנות פעולות שמישהו אחר עושה בלי להסתכל על עצמך.

אמיר 16 במרץ 2013

התדמית של ראמוס היא של כסחן
התדמית של גוארדיולה היא של קדוש,אז אין מה להשוות ואני פשוט עניתי למה זה בסדר לשנוא את ברצלונה אני לא ראיתי עדיין טור שאומר שאסור לשנוא את ריאל

חוץ מזה אולי אני לא אובייקטיבי,אבל בשני הקלאסיקו האחרונים השחקנים של ברצלונה עסקו יותר מידי בהתחזויות ותלונות לשופטים שעד שהגיע להם משהו הם לא קיבלו אותו..

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

אפשר לשנוא אותם, אבל לא את הכדורגל שלהם

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

אפשר לשנוא את הכדורגל שלהם. עובדה שיש לא מעט ששונאים אותו.
צדקת בקשר לבונקר אבל מסיבה הפוכה – בגלל שברסה מקדשת את החזקת הכדור כערך עליון, ועושה את זה בצורה כמעט מושלמת, נוצר מצב ויזואלי שהשליטה בכדור היא אך ורק אצלה ולכן כמעט כל מי שמשחק נגדה נראה כאילו הוא משחק בונקר.
מוריניו טעה בשנה הראשונה שלו שחשב שהוא יכול לנצח את ברסה במשחק שלהם ואחרי שהוא למד מהטעויות שלו, משהו שברצלונה עשתה רק אתמול עם הבעיטות מחוץ לרחבה ובלי קרנות קצרות, הוא לא הפסיד להם כבר כמה משחקים.
אני לא אוהב את המשחק של ברסה כי הוא הופך את המשחק למשעמם וחד צדדי

אני זר לך 13 במרץ 2013

הכתבה הזאת משקרת.. או סתם טועה

יודה 13 במרץ 2013

דבר ראשון: אני מתעב אותך! סתם כי אתה מתועב!
שנית: אני לא מבין, אם הקבוצה הפסידה זה לא בונקר ואם היא ניצחה זה בונקר?! אתה שומע מה אתה כותב?! וזה עוד סיבה למה אתה בנאדם מתועב!!

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

יודה, תבין- אם קבוצה סוגרת משחק ולא תוקפת ומגנה עם 7-10 שחקנים זה בונקר. אלא שאצלנו משתמשים במושג כמעט אך ורק לאחר שקבוצות שהתגוננו כך ניצחו או סיימו בתיקו. בחיים אתה לא שומע שאומרים על קבוצה שהיא שיחקה בונקר אם היא ספגה שלישיה או רביעיה, למרות שבמרבית הפעמים קבוצות שסופגות הרבה שערים גם משחקות בונקר (גם כיוון שהן נחותות במקרים רבים). אבל את זה אתה לא שומע. לכן המושג בונקר הפך לשם נרדף להשגת תוצאה למרות הצגת כדורגל מכוער. וזו הטעות הגדולה! לכן אני מבקש לא להשתמש במושג זה כי פשוט לא משתמשים בו באופן נכון.

מעכשיו רק ביירן 13 במרץ 2013

עד אתמול הייתי אדיש לברצלונה בטח שלא שנאתי אותם. אבל כשהיה שם מהלך לפני השער השני עם חשש לנגיעת יד של פיקה ברחבה והטלויזיה הספרדית אפילו לא טרחה להראות הילוך חוזר והשדרים התעלמו מהאירוע כעבור 10 שניות..אז יש סיבה לשנוא את כל האג'נדה של הקבוצה. אפילו לא הילוך חוזר?

רועי 13 במרץ 2013

ומה עם הדחיפה הברורה על פדרו כמה דקות לפני?

מתי 13 במרץ 2013

הטענה לגבי הבונקר חסרת פשר. גם בונקר שמבוצע רע הוא בונקר. אני לא חושב אגב שההגנה של מילאן הייתה עד כדי כך גרועה אתמול – רק השער השלישי היה תוצאה של טעות מגן.
ולמה הכדורגל של בארסה צריך להיות מודל לחיקוי? מבחינתי קבוצה עם הגנה חלשה לא יכולה להיות הכי גדולה בכל הזמנים. זאת פשוט לא אותה שליטה בכל המערכים במגרש כמו שמילאן הגדולה הייתה משיגה, תצוגה כמו 3:0 שלהם על יונייטד לפני כמה שנים. גם הגנה חזקה וגם התקפה קטלנית. זה לא באמת כדורגל מושלם בלי השילוב.

עוזי 13 במרץ 2013

מסכים עם הכל.
רק שאני שונא את בארסה בגלל סיבה אחרת, היא מזכירה לי את הערס/כוכב בכדורגל בשכונה שהיה עובר את כולם ומבקיע את כל השערים ומנצח את כל המשחקים, זה שאף פעם לא מסר (בצדק) ושאף פעם לא הסכים להיות שוער (גם בצדק).
את הערס/כוכב הזה אהבתי תמיד לשמור אישית ולא לתת לו לגעת בכדור. לרוב זה עבד.
אני שונא את בארסה בגלל שהכל הולך לה כל כך בקלות.
בעצם אני שונא את מסי.

משה 13 במרץ 2013

באיזה עולם פאשיסטי אתה חי ? ג'ורג' אורוול לא יכל לנסח את זה טוב יותר "כולכם חייבים לאהוב את בארסה".
אתה רוצה סיבות לא לאהוב את בארסה, קח את שלי:
1. לא יכול לסבול שידור שהפרשן והשדר מתנהגים כאילו הם גדלו בראמבלס ושיחקו בשעות הפנאי עם הלטאות בפארק גואל. נדב יעקובי אמר כל שתי דקות "תשמעו את הקהל של בארסה", אני באמת מוריד את הכובע. אתמול קהל של 80 אלף איש הצליח להישמע כמו משחק ממוצע של סטוק, כשהקהל שם מגיע מנומנם.
2. ראיתי את מארדונה, בעיני הוא גדול יותר גם אחרי כל ספירת השערים המרשימה של מסי. תפסיקו להגיד לי "מסי הכי גדול בכל הזמנים ולא יעזור כלום", ככה לא מתדיינים.
3. מתעב את דגלי ישראל ביציע בקאמפ נואו, סמל הסטטוס של הישראלי החדש. מי שלא היה בחיים בבלומפילד או בטדי שיפסיק לקחת את הילד שלו כל חודש לברצלונה, זה בדיוק ההורים שיקנו לילד שלהם רכב ספורט בגיל 17 כשהוא עוד לא נהג בחיים על מאזדה. יש לי חברים שלא יודעים מי זה יוהאן קרויף או רומאריו(שלא נדבר על עבר רחוק יותר כמו באקרו או בגירסטיין) ומגדירים את עצמם אוהדי בארסה. באנגליה ביום ממוצע אתה רואה אנשים עם חולצות של נוריץ' או אסטון וילה, ככה יוצרים תרבות ספורט.
4. לא סובל את כל הילדים שמסתובבים בכל מקום עם חולצות של מסי בשקל וחצי מהשוק ברמלה. איפה הפלורליזם מת לעזאזל ? איפה הילדים עם חולצה של ון פרסי ? אלונסו ? סוארז ? אוזיל ?
5. אני מעריך אך לא אוהב את הכדורגל של בארסה. אין לי ספק שהוא מדהים אבל בעיני הוא לרוב משעמם, לבטח אם הוא משוחק מול גרנדה 36 פעמים בעונה. אני מעדיף את האינטנסיביות והקצב משער לשער בליגה האנגלית. ליברפול-טוטנהאם או מנצ'סטר-צ'לסי ביום ראשון היו טובים יותר בעיני מהמשחק אתמול.
6. תפסיקו למכור לי משחקים ענקים או מדהימים של בארסה. במשחק היו לבארסה 4-5 מצבים כמעט מכולם היא כבשה. למילאן היה אחד או שניים. מה מדהים בזה ?
7. מילאן ניצחה במשחק הראשון בצדק גמור. אינטר ניצחה לפני שלוש נים בחצי הגמר אחרי הצגה במשחק הראשון. שיכתוב ההיסטוריה אומר "בונקר איטלקי". למעשה כל משחק בו בארסה לא מנצחת הוא "בונקר", פרשנות מאוד בוגרת ורצינית.
8. והכי גרוע, אני שונא שבלוגר בשקל קורא לי שקרן או גנב דעת, אני יודע מה אני חושב ומרגיש, מצטער שזה לא מתיישר עם תפיסת העולם הצרה שלך. אין ספק שבמדינה עם עיתנות ספורט שכוללת את פרימו "מסי הכי גדול ואין על זה ויכוח" פרימו, דני "הוא יכניס את X במקום Y כי ראיתי את השלט" נוימן ואת יואב "אני אפאר את תרבות הספורט בארה"ב אבל אתנהג כאחרון הפרובינציאלים" בורוביץ' נוכל לפתח תרבות ספורט לתפארת.

עירן 13 במרץ 2013

+++1

תומאס נוימן 13 במרץ 2013

בחלק מהנקודות אתה צודק. אבל בעיקר, אתה גנב דעת. אתה מנתח משחק בתפיסות הישנות. אתה סופר מצבים. אתה מעריך משחק של התסגרות והתקפות מתפרצות (ה"הצגה" של אינטר לפני 3 שנים). אתמול, 50 דקות מתוך 90, מילאן לא עברה את החצי, בקושי עברה את קו ה-40, בגלל לחץ אינטנסיבי מדהים של בארסה. ומילאן איננה גרנדה. זו הקבוצה השניה ברמתה באיטליה ועדיין אחת מ-10 הטובות בעולם. והם לא עברו את החצי. ולא בגלל שהם רצו לשחק בונקר. ההיפך – הם מאוד רצו לתקוף ולצאת קדימה, כדי להשיג שער חוץ. הם פשוט לא יכלו. אין ולא היו כמעט דברים כאלה.

בארסה הנוכחית אולי לא הקבוצה הגדולה בהיסטוריה אבל חייבים להעריך אותה, בלי קשר לשאלה אם אוהדים אותה או לא. ולשנוא אותה רק בגלל שכולם אוהבים – זה טפשי. ולשנוא אותה כי כל מיני נובורישים ישראלים שלא היו במשחק בארץ מימיהם היו אתמול במשחק עם דגלי ישראל – זה גם טפשי. וזה מה שאני קולט מהרבה תגובות פה. תתעבו את אותם אוהדי הצלחות, בארסה איננה אשמה.
יכול להיות שמראדונה הוא הגדול מכולם. ואולי פלה. ואולי קרויף. אבל אוהד כדורגל שאיננו מאוהב במסי – לא אוהב כדורגל. היו בהיסטוריה שערים יותר יפים מהשער הראשון. אבל אני לא זוכר שער שהוא כה קשה לביצוע, שדורש טכניקה כל כך מושלמת. נתנו לו מרווח של חצי מטר, ושל רבע שניה, והוא ניפק מהמקום בעיטה עוצמתית ומדויקת לחיבורים. רבותיי, like it or not, זו קבוצה מיוחדת וחד-פעמית ולא משנה בכמה תארים היא תזכה.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

גניבת דעת היא בעיניי המתבונן.
להגיד שמילאן היא הקבוצה השנייה ברמתה באיטליה זה לא לגמרי נכון וכנ"ל בקשר לכך שהיא אחת מ 10 הטובות בעולם. אחרי הקיץ האחרון למילאן יש סגל שקרוב יותר ללאציו ופיורנטינה מאשר ליובנטוס ואינטר. בסופו של דבר המשחק שלהם אתמול הציג את הכדורגל שהיא מציגה בעוד המפגש הראשון היה התעלות נדירה.
להגיד שמילאן רצו לתקוף ולא יכלו זה פשוט לא להכיר את הכדורגל האיטלקי. אי אפשר לא לנסות לתקוף בכלל אבל למילאן לא הייתה בעיה להיות בבונקר מפואר למשך 90 דקות אתמול. זה שמסי הצליח להשחיל גול לחיבורים כאשר הוא מוקף ב 5 מגנים לא קשור לכדורגל המבריק של ברסה אלא ליכולת הפנומנלית שלו. אותו הדבר לשער השני שלו. בלי 2 ההברקות האלו כולם היו מדברים הבוקר, שוב פעם, על ה"נפילה" של ברצלונה מגדולתה.
אתה חושב שעדיף למדוד החזקה בכדור ומישהו אחר מעדיף למדוד בעיטות לשער. לפי דעתי בעיטות לשער אחראיות לשערים אז הם יותר חשובות אבל אל תיקבע למישהו אחר מה יותר חשוב.
יש להעריך ויש לאהוד. מכיוון שהגבול הזה כמעט אינו קיים בכל מה שנוגע לברצלונה במדינה שלנו(ולכן ההתייחסות לכל אוהדי ההצלחות האלה שלא היו פעם אחת בקופסה) ולכן כל מי שלא אוהד ברסה כמעט נדחף ע"י המיינסטרים לשנוא אותה

תומאס נוימן 13 במרץ 2013

בכושר הנוכחי מילאן היא הקבוצה השניה בטיבה באיטליה, ואם היתה משחקת כך מתחילת השנה, היתה מתמודדת ראש בראש עם יובה על האליפות. אלגרי הצהיר בראיונות לפני ואחרי המשחק שהוא לא בא בשביל "לא לספוג" ותכנית המשחק היתה להשיג שער חוץ. מילאן רצו, פשוט לא יכלו. זה לא עניין של אחוזי החזקת כדור. בעיני זה לא מדד. אבל לא ראיתי עוד קבוצה השנה (לרבות ביירן, ריאל, יובה) שגורמת לקבוצה ברמתה של מילאן שלא לעבור את קו ה-40 מ' במשך 50 דקות ויותר. זה נדיר מאוד. צריך להעריך את זה.

משה 13 במרץ 2013

את הזילות של מונח גניבת הדעת למדת כנראה מהמשתמש הסדרתי שלמה שרף. אבל לטענות שלך הענייניות שלך :
1. במשחק הראשון בין ריאל למנצ'סטר אחזקת הכדור הייתה 61-39(אתמול היה 67-33), האם מנצ'סטר שיחקה "בונקר" להגדרתך ?
2. היו 31 בעיטות לשער לעומת 24 אתמול ו-21 קרנות לעומת 9 בלבד אתמול, המשחק של אתמול היה ענק ?
3. לא טענתי בשום מקום על חוסר אהבה למסי, זו גניבת דעת שלך.
4. ולגבי משפטי ה"זה טפשי" שלך, אני מתחבר לספורט גם ברמה האמוציונאלית, אני מקווה בשבילך שגם אתה. כדורגל רק מזקק ומשקף תהליכים והתנהגויות אחרות בחברה. הברצולוניאדה הישראלית ממחישה בעיני את חוסר הרצינות, ההתחברות להצלחות והחפיף שאני מתעב בחברה. אני מאמין בערכים אחרים וכך אני מנסה להתנהל.
ובעיקר אני רוצה להתנצל בפניך ובפני בורוביץ' ושאר המגיבים שאני לא נסחף איתכם, אני אולי אגש להיבדק בקרוב(אתם יכולים גם לשלול ממני את האזרחות).

תומאס נוימן 13 במרץ 2013

אני מתחבר למה שאתה כותב בסעיף 4. אני רק אומר שאין שום היגיון בכך שהתיעוב שלך כלפי חוסר הרצינות ותופעת העדר בחברה הישראלית גורמת לך לשנוא את ברצלונה. אינייסטה לא אשם בחוליים של החברה הישראלית. וזה שבורוביץ' (ואני) מבקרים את תופעת "שונאי בארסה בגלל שהיא בארסה, ללא קשר לאיכות הכדורגל" לא הופך אותנו לחלק מאותו עדר

משה 13 במרץ 2013

אינייסטה לא אשם בחוליים בחברה הישראלית לכך יש מספיק סיבות אחרות. אינייסטה גם לא אחראי לחוליים בתרבות הספורט הישראלית, בזה אשמים הספורטאים הישראלים והתקשורת הישראלית(אתה יכול לנקוב בשמות לבד). עם זאת, לנתק תהליכים זה לא רציני, אני לא אוהב את ברצלונה כי אני לא אוהד מסורתית שלה, אני לא מתלהב מהכדורגל שלה אם כי מעריך אותו והתחושות שלי מקבלות אמפליפיקציה בגלל האווירה הכללית.

matipool 13 במרץ 2013

משה ומקה – לייק גדול על כל התגובות שלכם בפוסט הזה .

אביאל 13 במרץ 2013

תומאס נוימן – יונייטד, צ'לסי, סיטי, טוטנהאם, ארסנל, יובנטוס, נאפולי, ברצלונה, ריאל מדריד, כנראה גם אתלטיקו מדריד, באיירן מינכן, דורטמונד, פ.ס.ז., פורטו – הנה לך לפחות 15 קבוצות חזקות היום יותר ממילאן, סתם כי אני לא אוהב זריקות כאלה.

מילאן של העונה חלשה ביותר, משחק גדול אחד מול מילאן לא הופך אותה לאחת מעשר הגדולות היום.

משה 13 במרץ 2013

אביאל,
הגבת תחת תגובה שלי, לפחות תן לי את העונג ותמשיך עד המקום השישי באנגליה, למה נעצרת בחמישי ? :)
זה נקמה על המעשים של רפא ?

אביאל 13 במרץ 2013

משה – לא ידעתי שליברפול הצליחה להגיע למקום השישי, אז ברכות, על אף שאני לא בטוח שליברפול יכולה לנצח את מילאן כיום. אולי אם רוג'רס ימשיך במגמת השיפור.

כסיפוביץ 13 במרץ 2013

הרבה פלוסים משה.
בעיקר פשוט כי זה פוסט שכתוב גרוע מאדם שידוע שלא מבין בכדורגל ובספורט ברמה שהוא יכול לנסח או לחדש משהו.
אני ואני ואני ואני…

RAMI 13 במרץ 2013

נהדר!!

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

משה, אחלה תגובה. באמת.

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

אני גם אשמח להגיב לה ביתר פירוט כשיהיה לי קצת זמן (:

באבא ימים 13 במרץ 2013

אני דווקא אוהב את הילדים שמסתובבים עם חולצות בשקל וחצי מהשוק ברמלה. אידיוט מי שמשלם מחיר מלא עבור הדבר הזה, שהקטארים של השיח קארדאווי יממנו אותם. זה ישאיר פחות כסף לפיגועי התאבדות.

לגבי הפוסט עצמו – יש בו כשל לוגי בסיסי:

כותב בורוביץ':

"הכדורגל של בארסה, לדעתי לפחות, הוא היפה ביותר, ואולי גם המצליח ביותר, שראינו ב-30 השנים האחרונות. את זאת יש להלל. יש לקנא בכך ולהתקנא בכך. והכי חשוב: צריך להיות ניסיון בלתי פוסק לשחזר זאת. לנסות להציג כדורגל כזה ואף להתעלות עליו.זו צריכה להיות השאיפה של כל אוהד כדורגל של קבוצה אחרת מברצלונה."

מהו הכדורגל של בארסה אותו צריך לשחזר?

בורוביץ' מסביר –

"טכניקה. וכושר גופני. ומחויבות להשיג את הכדור כמה שיותר גבוה כשהוא לא נמצא אצלה.

ומסי."

עכשיו הכל ברור! כל שקבוצות צריכות לעשות זה לדאוג לשחקנים בעלי טכניקה וכושר גופני. אה כן – ושישחק אצלן השחקן הטוב בעולם. איך לא כולן עושות את זה? הנה יש מודל, תחקו אותו! אף תתעלו עליו! לדוגמה – אתם יכולים לדאוג שישחק בשורותיכם שחקן שהוא יותר טוב מהשחקן הטוב בעולם. האם העובדה שזה בלתי אפשרי מבחינה לוגית אמורה למנוע מכן לנסות?

אני מניח שכמי שמוצא איזהשהיא פרכה לוגית במתכון הזה, אף אני איש רע ושקרן. אחרי הכל – הדרך הבדוקה ביותר להבטיח שהשיח יהיה מפרה, מעורר מחשבה ואינטליגנטי היא לקרוא לכל מי שיתכן שחולק על דעתך (עוד לפני ששמעת אותו) איש רע ושקרן.

אריק 14 במרץ 2013

5+++

לא נסחף 13 במרץ 2013

– באיירן מנכן נכון להיום זו הקבוצה הטובה ביותר
– ריאל מדריד אחריה ואחרי זה בארסה.
– נכון אני אמנם אוהד מילאן אבל בארסה נתנה הצגה והוכיחה שהיא אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה,ואני מסיר בפניה את הכובע.
– עכשיו תשמע בורו. ברור שכתבת את הכותרת בצורה פרובוקטיבית משהו כדי שתמשוך אנשים לטור שלך (אתה יכול ליותר מזה) אבל להמשיך עם הרעיון גם בהמשך הטור ??
– כשתקרא את הטור בעוד שבוע תבין כמה הוא מגוחך (זו האמת)
– הטיקי טקה הוא לא הכדורגל המושלם…ודרך אגב לכל אוהדי ההצלחות של בארסה יש לה 2 גביעים בתקופה האחרונה ואחד מהם שייך לראייקרד שהוא שם את היסודות ..אז רספקט
– ורספקט למסי שהופיע בעוד משחק חשוב

טל 13 במרץ 2013

האמת, הדבר שהכי ריגש אותי במשחק אתמול היה פרץ השמחה של דויד וייה אחרי הגול. נראה כאילו הוא לא חייך כבר איזה שלוש שנים בערך.

trailblazer 13 במרץ 2013

אני חייב לציין שכל התגובות של "אני אוהד ברצלונה עוד מימי רייקארד" ו"אני אוהד ריאל עוד מימי זמוראנו" גורמות לי להרגיש ממש זקן,ואני בסה"כ בן 30.

יוני (המקורי, מפעם) 13 במרץ 2013

מעולה. מה עם אני אוהד מכבי עוד מימי טון קאנן?

שי 13 במרץ 2013

תלוי,
כשחקן או כמאמן?

ניינר 13 במרץ 2013

אחלה פוסט, אחלה משחק, אחלה קבוצה ואשרינו שזכינו, זה הכל.

ויינר 13 במרץ 2013

איזה בונקר? אם מילאן הייתה משחקת באמת בונקר, כנראה שלא היה נגמר 4-0. היא הייתה משאירה המון שחקנים למטה בשני קווי הגנה בצורים ואולי מצליחה לסגור (אולי, כי עדיין כנראה שהיא לא מספיק טובה כדי לסגור את בארסה). אבל אני מדבר על בונקר כמו בספר. א-לה אינטר.
ואם מילאן שיחקה בונקר במחצית הראשונה, אז בארסה שיחקה בונקר ב-20 הדקות האחרונות. זה היה בדיוק אותו דבר.

Tal 13 במרץ 2013

טור שמאוד דיבר אליי, אפילו אם לא הסכמתי עם כולו.

שנאת הבארסה הזו מתחברת אצלי לנונקונפורמיזם פור ספייט שאני מאוד לא מעריך. סלידה ממשהו טוב רק בגלל שההמונים אימצו אותו.

כמובן שאני מבין לליבם של אלו שמעצבנות אותן הכותרות המוטות בעיתונות הישראלית וההזדהות הפוליטית העמוקה עם העם הקטלוני של כל ילד בכיתה ו', אבל מחוץ לכל הסיבות התפלות האלו, מדובר בקבוצת כדורגל של פעם בדור לכל הפחות, ואולי אפילו חד פעמית.

ומסי, כמובן. אפילו חבריי אוהדי מילאן לא יכלו אתמול שלא להתפעל.

בקשר לבונקר- אני חושב שלראשונה בארסה לא אפשרה לקבוצה מולה לשחק בונקר, וסוף סוף כשהרחבה צופפה- בארסה בעטו מחוץ לרחבה!
ברגע שהבלמים נאלצו לצאת לפגוש את מסי, ויה ופדרו 16-20 מטר מהשער, רק כדי לסכל ניסיונות בעיטה, חצי המגרש של מילאן פתאום ניראה גדול בהרבה מבמשחק הקודם, ובארסה יכלה לפתח את משחק ההתקפה הרגיל שלה.
אני חושב שגם מול צ'לסי ואינטר הבונקר היה נפרץ עם מעט פחות מסירות בטווח 20 מ' מהשער וקצת יותר בעיטות, אפילו סתמיות, אבל זו רק דעתי.

אהבתי והזדהתי עם הסלידה מההערצת הבונקר. זה אנטי-כדורגל בהגדרה, ואולי אפשר לתרץ את התמיכה בו בשנאת המן, אבל בטח לא באהבת מרדכי.

חזק ואמץ בורוביץ. גם כשאני לא מסכים איתך, תמיד כיף לקרוא את הקול הייחודי שלך.

שגיא 13 במרץ 2013

matipool תשמע אני לא אומר שעידן רייקארד לא היה טוב ולא היו בו הישגים, פשוט רק שם התחלתי באמת לאהוב כדורגל. אני לא מתנצל על זה שאני אוהד קבוצה מצליחה, אבל נמאס לשמוע את כל האנשים הממורמרים שלא מבינים בכלל מה זה אהדה אמיתית אם זה מה שהם אומרים, שכל מי שאוהד בארסה הוא אוהד הצלחות.
בכל מקרה אפשר להבין אתכם, כשברצלונה משאירה אבק ביכולת שלה לעומת רוב הקבוצות ביבשת (או בעולם אם תרצו..) זה מתסכל.
אני רק יכול להודות שאני נמצא בתקופה בה הכדרוגל אולי לא הומצא מחדש, אך בהחלט הגיע לרמות שעוד לא נראו (וותיקים ומנוסים יותר מעידים על כך מדי שבוע)
ועוד דבר לגבי שנאה- אני בתור אוהד בארסה שונא את רונאלדו, מתעב את מוריניו, ועוד יותר את ריאל. אם נקח רק את המילה שנאה ונמיר אותה לכדורגל הרבה פעמים זה נובע מהתחרותיות שיש, אך זה לא רק, זה גם מה שהקבוצה מציגה (וגלאקטיקוס זה גועל נפש).
אז אם אתם שונאים את בארסה, לפחות תשיגו סיבה אמיתית בלב שלכם (לומר שאתם שונאים אותה כי הרבה אוהבים אותה זה ילדותיות)

אריק 14 במרץ 2013

אם אתה בן 30+ אהדה "עוד מימי רייקארד" היא מגוחכת. לעומת זאת בגיל 18 זה הגיוני

Yair 13 במרץ 2013

ברוב המקרים אני לא נהנה מהכדורגל של ברצלונה (הנוכחית למען הסר ספק), אם בארסה לא רודפת אחרי גולים או נתקלת ביריב ראוי (וזה כמעט לא קורה) היא משעממת אותי, 3-0 בדקה ה30 (כן, אני יודע שזה לא היה המצב אתמול) גומר מבחינתי את המשחק וזה לא משנה כמה אסתטיים השערים הרביעי עד השישי יהיו, אין לי בעיה להודות שמדובר בקבוצה הטובה בעולם בד"כ, השנה זה עוד פתוח מבחינתי.

אתה שונא אותי?

לא כדאי שתתבגר קצת ותבין שאהאמת לא נמצאת אצלך, יש אנשים עם דעות שונות משלך וחלק מהם אפילו לא משקרים בקשר לזה (מי היה מאמין אה?), זכותך לחשוב שהדעה שלך מבוססת או מושכלת ביותר, אבל תפסיק לכתוב כמו בריון

יואב מקטמון 13 במרץ 2013

טוב יעשו העורכים אם יחליפו בין הפוסט הגרוע למדי מכל בחינה שהיא (לשונית, סגנונית, תוכן), לבין התגובה המנומקת והכתובה היטב של משה במספר 19.
מגיע לו (למשה) להיקרא ןלקבל יחס רציני לפחות כמו לכותב ה(לא כל כך) מהולל שאחראי על הפוסט.

אביאל 13 במרץ 2013

בורוביץ' – אתה סותר את עצמך כאן, כי מה שטוען לבונקר היא ברצלונה ואוהדיה ובדיוק על זה גאוותם ושחצנותם. אם הם לא מצליחים לכבוש שהקבוצה השניה מגנה כל פיקה וכל אלבס יוצאים אל העיתונות ומתבכיינים, כמו מול אינטר כמו גם מול צ'לסי. בדיוק בגלל ההתבכיינות הזאת, בדומה לכך שהם לא מתבכיינים שהשופטים טועים (מול צ'לסי ומול ריאל) אבל עושים את זה בעצמם (בליגה מול ריאל(. על זה בדיוק ברצלונה חוטפת אש.

איציק 13 במרץ 2013

רק עכשיו הגעתי לפוסט. כשאני מאחד את תוכן הפוסט עם זהות הכותב אני מבולבל: האם הפוסט הזה הוא חיובי במובן כלשהו (נניח חיובי לגבי ברסה) או שלילי (ביזוי כל מי שלא חושב כמו הכותב). יש פה בילבול לא מובן. הרי בדרך-כלל הוא אמור להיות שלילי בלבד.
מותר לשנוא את הסגנון של ברסה, מה לעשות לא כולם צריכים לאהוב זאת. אני לא אוהב את הסיגנון של קליבלנד (זה לא אומר שהם קבוצה חלשה). לא רוצה לחכות את הסיגנון של ברסה, לא רוצה לשחזר את סיגנון המשחק שלהם. רוצה לשחזר את ההצלחות. מה כל זה קשור לניצחון על מילאן? ד"א, את מילאן של ואן-באסטן נהינתי לראות הרבה יותר מברסה של מסי.
אגב, אין דבר כזה בונקר. ראה ערך הפועל יהוד, ואחר-כך תחזור אם הסבר חדש.

יעקב נקש 13 במרץ 2013

תגיד אתה בכוונה מנסה להרגיז אנשים?
נכון קיבלת הרבה מכות בבית ספר?
נכון שחברה שלך חיה בהרגשה שהיא מתפשרת?

למה חייבים לאמץ את השיטת משחק שלהם? זה תורה מסיני? אני חייב עכשיו ב
כבעלים של מועדון למכור את כל השחקנים מעל מטר שישים ולעשות אימונים על התחזות ונפילות ברחבה? אני חייב לאמץ את שיטת הפוזישן בונקר שמובילה לשעמום טוטאלי ולהרס המשחק ובנוסף מוסיפה עצבים אצל שחקני היריבה שבאו לשחק כדורגל, מה שמסתדר יופי עם הקליפ שראו בו את שחקני בארסה מתאמנים על התחזות.
תגיד למה גרייסי יכול לשכב על הגב ביו.אף.סי ולהכריח את היריב לבוא אליו בידיעה מוחלטת שאין לו סיכוי בקרב עמידה ולקבל את כל הסופרלטיבים ולעשות הגנה בכדורגל נתפס אצלך כרשעות לשמה?
אתה לא מבין בכדורגל, אתה אוהד מכבי משמע אוהד הצלחות, תעשה לנו ולך טובה ולך תתחבא כי אתה מביך ברמות…

שחר דמרי (גמל) 13 במרץ 2013

בורוביץ, לא כל דיעה שמנוגדת לשלך היא גניבת דעת, לחשוב כך זאת שחצנות והתנשאות. אין אף קבוצה שאני נהנה לראות יותר מברסה, הלחץ, הנאת הכדור, התנועה, מסי, אינייסטה וצאבי. אבל אם מישהו נהנה יותר מהנעת כדור מהירה ותכליתית שמובילה למצבים רבים, מי אני שאחליט בשבילו ממה להנות.
אין דרך אחת לשחק. בעצם יש דרך אחת, משחקים בשביל לנצח. הדרך היא כבר עניין של טעם (או פילוסופיה).
זה לא שהשיטה של ברסה היא בלתי מנוצחת ושגיבה. בספרד הם זוכים באליפויות בין היתר בגלל ריכוז נדיר של שחקני על שגדלו במועדון, בשילוב של תקציב ענק שמאפשר להם להשאיר אותם ולהביא כוכבים שקבוצות אחרות בספרד לא יכולות. באירופה היא הרבה יותר פגיעה.
תאמין לי שאם היו עוד קבוצות שיכולות להתמודד עם התקציבים של בארסה (מלבד ריאל) הפוזשן פוטבול לא היה נראה לך כל כך יעיל.

שחר דמרי (גמל) 13 במרץ 2013

התכוונתי לומר "השיטה" ולא "הדרך" בסוף המשפט החמישי

איציק 13 במרץ 2013

גמל,
אתה גונב דעת ;)

שחר דמרי (גמל) 13 במרץ 2013

תמשיך עם העלבונות ובסוף אנחנו עוד נהיה חברים טובים :)

גיל 14 במרץ 2013

הסיבה המרכזית לשנוא את ברסה זה האוהדים שלה. פנאטיים, שחצנים, חושבים שהכדורגל הומצא לפני חמש שנים בספרד, מתעלמים מעובדות שמפריעות לתאוריה שלהם שברצלונה היא הכי טובה אי פעם ושמסי הכי גדול, ובעיקר בכיינים אחרי כל הפסד. רק בגלל זה שווה לרצות שברצלונה יפסידו.

Comments closed