מה עושים עכשיו

MACCABI_NEW_3_LOGO

 

האליפות של מכבי תל אביב אינה מפתיעה אותי, ואפילו חזיתי כבר בשבועות הראשונים של העונה שמכבי תקח את האליפות בהפרש דו ספרתי. בגלל שהיה שם סדר, כסף, ואיכות. ובגלל שיתר הקבוצות הסתמנו כגרועות. לפני כחודשיים ביקרתי במתחם בקריית שלום, מקום שהייתי בו לא מעט בעשור האחרון (אך לא בשלוש השנים האחרונות) ונדהמתי מהסדר החדש במקום. איך הצוות המקצועי עובר עם 6-7 מאמנים ועם עזרים מתקדמים מהעולם הגדול; ואיך השיווק עובד; ואיך הדוברות עובדת; ואיך המחלקה המקצועית עובדת. נכון שלא ניתן להתרשם יותר מדי בביקור אחד, אבל אני התרשמתי- כי מה שראיתי שם היה כל כך שונה ממה שאנחנו מכירים בכדורגל שלנו.

הקרדיט קודם כל מגיע למיץ' גולדהאר שגיבה את ג'ק אנגלידיס, הגיבור השקט של האליפות הזאת ושל המהפך במכבי, שמצא את ג'ורדי קרויף, שמינה את כל הצוות המקצועי הזר.

אין ספק כי צוות כזה- זר ומקצועי- הוא יותר מכל מה שאנחנו מכירים בארץ. ככלל, אני חושב שצריך למנות מאמנים זרים כי הם אנשי מקצוע הרבה יותר מקצועיים ואיכותיים מאלה שלנו. אין מה לעשות- זה עניין של תרבות ספורט ושל תקן מקצועי- שכאן עדיין לא קיים.

ועדיין, בכדורגל הישראלי אין אף מאמן זר, למעט במכבי תל אביב. נקווה שכמה מועדונים אחרים ילמדו. ועוד יותר חשוב- להביא איש מקצוע זר שיהיה אחראי על הדבר החשוב ביותר של מועדון כדורגל- מחלקת הנוער שלו.

אתם צוחקים בטח ובצדק- זה כנראה לא יקרה.

אפילו במכבי תל אביב זה עדיין לא קרה אבל אם ג'ורדי יישאר כאן מספיק שנים זה כן יקרה.

בהיבט המקצועי, ג'ורדי קרויף הוא איש המפתח וחלק משמועתי בהצלחת מכבי בשנים הקרובות תלוי בו בלבד.

גם אוסקר גארסיה חשוב מאוד, וכך גם אנשי הצוות שלו. במכבי צריך לשאוף לא לאבד אף אחד מהם, ואף לחזק אותם.

כשראיינתי את ג'ורדי לפני חודשיים הוא אמר לי שכבר מזמן התחיל לתכנן את העונה הבאה. לדעתי הוא קצת יותר מדי מתלהב מהאפשרויות שגלומות בליגיונרים (והאמת שזה קצת מזכיר את מכבי של העבר, ולמעשה כל קבוצה גדולה בארץ שיכולה לאפשר לעצמה כלכלית). לדעתי הליגיונירים, לפחות מרביתם, לא מספיק טובים כדי לחזק על אמת את מכבי. אולי הייתי מביא את דודו ביטון. אני יודע שג'ורדי מאוד מתלהב מרפאלוב (אני קצת פחות). נאתכו מן הסתם יכל לתרום הרבה אבל הוא לא יבוא. לפני חודשיים ג'ורדי אמר לי שיצחקי יחזור אבל לדעתי זה יכול להחליש את הקבוצה ואת חדר ההלבשה.

יותר מהכל, העתיד של מכבי העונה הקרובה יהיה תלוי ברמת הזרים שיצטרפו. ג'ורדי חושב שאפשר לחזק בכל עמדה (ולא בטוח שמעבר לפריצה, מישהו לגמרי סגור). אני חושב שחשוב להשאיר את אניימה, אבל יכול להיות שזה יהיה יקר מדי (אובדן שלו גם יהיה יקר).

בנוגע לישראלים- חשוב להשאיר את כל המובילים. וכמעט כולם יישארו.

האם זה מספיק טוב לצ'מפיונס? לא בטוח בכלל. במכבי יראו זאת ככשלון אבל חשוב לדעת להתמודד אתו. ג'ורדי ריאלי. הוא לא חושב שהסיכויים הם לטובתו. מנגד, מאוד אפשרי להעפיל לצ'מפיונס עם ההגרלות שהישראליות מקבלות בשנים האחרונות.

צ'מפיונס זה חשוב אבל גם העפלה לשלב הבתים יכולה להוליך לכשלון- גם בשלב הבתים עצמו וגם כהשפעה מכך על היכולת בליגה.

מכבי בכל מקרה תצטרך לגלות אורך רוח. לא לחשוב שהיא תהפוך באירופה למכבי כדורסל. היא גם לא תהפוך להפועל כדורגל כל כך מהר (בהיבט של ההצלחות ביבשת).

מכבי עדיין צריכה להשקיע בישראל. היא צריכה לשפר את מחלקת הנוער, להשתלט על כל כשרון צעיר משמעותי שמסתובב בארץ (ובוודאי באזור המרכז), לבנות אקדמיה סוף סוף, ולבנות מועדון אוהדים (פיזי) שישרת את הקהל העצום שלה. כמו כן גולדהאר צריך להשקיע בפאב אוהדים אחד או שניים בסביבת יפו.

כל הדברים האלה לא פחות ואף יותר חשובים מהשקעה בקבוצה הבוגרת. אבל ספק אם אנגלידיס או קרויף חושבים כך. ג'ורדי מקבל כסף רק על הצלחת הקבוצה הבוגרת. הוא אפילו הודה בפני שאין לו שום נגיעה או השפעה על מחלקת הנוער. זה לא טוב.

במכבי שיפרו המון דברים בשנים האחרונות, ולא מעט קרדיט מגיע לאנגלידיס, אבל יש חובה לשנות עוד הרבה דברים- אם המועדון הזה באמת רוצה להיות ענק ובעיקר בריא בטווח הרחוק- כפי שגולדהאר כל הזמן אומר.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

פלייאוף פח (חלק ב')
יומן אליפות צהוב-כחול (31): שבת מלכה

19 Comments

יואב 5 במאי 2013

החגיגה היום היתה כל כך מתוקתקת-תענוג.
היו כמה חנויות רישמיות שכנראה מכרו במספרים שכל הליגה לא מוכרת בשנתיים.
מועדון אחד לפני כולם-כמציאות מאד ברורה.
יואב,
מכבי כבר הספיקו לשפץ עוד קצת את המתחם מאז הביקור האחרון שלך.
לא מפסיקים לעבוד…

לימפאדו 5 במאי 2013

ברור שהוא יתלהב מליגיונרים, ההגבלה המטורפת כאן ל5 זרים הופכת כל שחקן ישראלי לחשוב הרבה יותר, והליגיונרים (חוץ מחלק מהשחקנים שכבר במכבי) הם כמעט הישראלים היחידים שיכולים להגיד משהו ברמה האירופית. וכשקרלוס, אניימה ופריצה הם כבר שלושה מתוך החמישה שרוצים פה, נשארו רק שני זרים שיכולים לחזק.
לגבי יצחקי: נראה שג'ורדי יודע להתמודד היטב עם חדר ההלבשה, הוא ידע לשלוח את יצחקי לקפריסין והוא יודע מה הוא עושה כשהוא מחזיר אותו.
משהו לגבי מאמן זר: למה 50 שנה לא הצליח פה מאמן זר והשנה הצליח? לדעתי רק כי עד עכשיו מאמנים זרים באו לבד. אני לא מאמין שאוסקר היקר היה מצליח לשרוד בלחץ, לשלוט בשחקנים ולהוביל אותם קדימה בלי ג'ורדי, בלי חואן טוריחו, בלי רובן מרטינס, ואפילו בלי קרלוס גארסיה (אוסקר אמר שהוא צריך שחקן שהוא מכיר עליו הוא סומך). כשמאמן מגיע פה לבד, מנותק מכולם, לשחקנים קל לשים עליו פס, וכל התוכניות והיכולות שלו הופכות לחסרות משמעות. ברגע שהגיע לפה צוות הכיבוש הספרדי נכנע חדר ההלבשה המרדני ביותר בישראל למרותו של מאמן שהוא גם גאון כדורגל, אבל גאון ככל שיהיה המאמן הוא לא יעשה כלום אם השחקנים לא יהיו מרוכזים בלהישמע להוראותיו.
הדבר נוגע גם לקבוצות אחרות: אם רוצים להביא מאמן זר – שיביא איתו עוד כמה חברים, והכי חשוב "בוס" (אולי אפילו ישראלי) בדומה לג'ורדי שידאג שהשחקנים יעשו בדיוק מה שאומרים להם.

יואב בורוביץ' 5 במאי 2013

יואב- שיפוץ מתחם זה חשוב, אבל יש עוד הרבה דברים שצריך לעשות (שציינתי), ואני גם מאמין שחלק מהדברים האלה ייעשו כי יש שם אנשים רציניים.
לימפאדו- מסכים לגבי הנקודה על הצוות הזר שמצטרף למאמן- מאוד חשוב. לא ממש מסכים לגבי יצחקי, לדעתי הוא לא מספיק טוב וההשפעה שלו בחדר ההלשבה יכולה להיות קריטית- לרעה (יכולה, לא מחויבת. אבל לא הייתי לוקח סיכון כזה). בנוגע לליגיונרים גם לא ממש מסכים. כבר שנים מחזירים כאן ליגיונרים רבים במחירים מופקעים (כמעט תמיד הליגיונרים מאכזבים לאחר שחזרו). אז נכון שמכבי חושבים איך לחזק באגף הישראלים, אבל צריך להיות מאוד זהירים ובעיקר בררנים עם הליגיונרים (מרביתם גם מגיעים לכאן אחרי שלא הצליחו בחו"ל).

תומאס נוימן 5 במאי 2013

אני מסכים איתך לגבי החזרת ליגיונרים, בדרך כלל זו לא הצלחה גדולה. אבל הצליח לו (לקרויף) עם זהבי, אז מבחינתו יש תקדים טוב. הוא ילך בכל הכוח על רפאלוב ועל רמי גרשון, והאמת – שניהם עלולים להצליח.

ליבר 5 במאי 2013

החלק הכי מצחיק בחגיגות היום:
ייני לוקח את המקריפון ומנסה לבקש מהקהל להפסיק עם האבוקות ורימוני העשן כדי שהמשטרה לא תסגור תשאלטר.
עטר לוקח לו את המקרפון ואומר:
״עזוב אותך תן להם לחגוג אחרי 10 שנים!״

באמת שהיה כיף אדיר בחגיגות. רק חבל שקובי פרץ ועומר אדם לא היו.
לסגור איתם כבר עכשיו לשמה הבאה!

גיסנו 5 במאי 2013

מעולם לא שרו כ"כ הרבה אשכנזים שיר של עומר אדם באותו הזמן :)

סטודנט 2.0 5 במאי 2013

פעם שודד זקנות, עכשיו מדליק אבוקות. מתקדם הבחור

זרתוסטרא 5 במאי 2013

בורו, "להשתלט על כל כשרון משמעותי שמסתובב בארץ"? אני שואל את עצמי אם להתחיל להסביר לך כמה המשפט הזה הוא בלתי אפשרי מכל כך הרבה מובנים שונים…

לעתים אני לא מבין אם אתה פשוט מפשט דברים מתוך אי ההבנה שלך את מורכבותם, אולי אתה חפיפניק מיסודותיך..

יואב בורוביץ' 5 במאי 2013

ניטשה- להשתלט על כל כשרון גדול במרכז הארץ זה שאם יש כשרון על בן 13 בלוד, הוא צריך להיות במכבי. אם יש כשרון על בן 11 וחצי מקרית גת, הוא צריך להיות במכבי. או בכל גוש דן. למכבי צריכה להיות מערכת סקאוטינג שלא תסקור רק קבוצות ילדים אלא גם ילדים שמשחקים בשכונות (למרות שלצערי הילדים הישראלים עושים זאת פחות) כדי לאתר כל ילד עם כשרון משמעותי בין הגילאים 9- 17. זה הלחם והחמאה של הכדורגל. ואם מכבי רוצה להיות המועדון מס' 1 לא רק על ידי הוצאה כספית על שחקנים מוכנים, היא חייבת לנסות "להשתלט" על הכשרון הכי משמעותי שיש בישראל ולגדל אותו היטב על ידי אנשי מקצוע זרים ברובם.

כסיפוביץ 5 במאי 2013

מכביזם לשמו…
את הכדורסל זה לא הביא למקומות טובים

הקורא האדוק 5 במאי 2013

הרעיון בטור הוא לא מה רצוי לליגה, אלא מה רצוי למכבי ת"א.

כסיפוביץ 5 במאי 2013

כמו שכתבתי..

אזי 5 במאי 2013

שמע בורו, לקרוא אותך זה תופעה.
שנה שלמה אתה כותב פוסטים של על זה שמאמנים בכדורגל לא עושים כלום ועכשיו אתה כותב פוסט שלם על זה שמכבי לקחה אליפות בגלל המאמן? ושזה היה ברור לך מתחילת העונה?!

יואב בורוביץ' 5 במאי 2013

אזי- אתה לא צודק. אני בחיים לא כותב על זה שמאמנים לא עושים כלום. מאמנים מאוד חשובים. אני פשוט יוצא דרך תופעת פרשנות המאמנים. מעטים מאוד מאיתנו יכולים באמת לדעת מה המאמנים עושים ומהי תרומתם (או נזקם). אבל זה לא אומר שהם לא חשובים. כמו כן אני יוצא נגד הפרשנות של "הטקטיקה" וה"שיטה"- כאשר תמיד רואים את התוצאה והמשחק ולפיהם מפרשים את הכוונות של המאמנים. אבל זה עדיין לא אומר שאני לא חושב שהמאמנים מאוד חשובים, ובעיקר כאשר הם מגיעים מתרבות כדורגל כמו ברצלונה ועם צוות מיומן ורחב- ולכן יש להם יתרון יחסי גדול מאוד על המאמנים האחרים בישראל.

אזי 5 במאי 2013

יש שתי דרכים לדעת מה מאמן עושה
או לשאול אותו ולקבל תשובה אמיתית (נדיר מאוד שזה קורה)
או לראות את המשחקים ולפי זה לזהות מה המאמן עושה.
ברור שזה פרשנות בדיעבד.
בגלל זה פרשנים הם פרשנים ולא מאמנים. (למרות שבארץ זה אותו דבר).

אתה הרבה פעמים יצאת נגד התופעה של האדרת מאמנים, כי אין להם באמת שליטה כל כך גדולה על המשחק, כשברור לכולם (וגם לך כמו שעולה מהפוסט), שמי שהביאו את האליפות העונה למכבי הם הצוות המקצועי ולא השחקנים.
כבר שלוש שנים שמיטש נותן לכל מאמן במכבי להביא את כל מי שהוא רק רוצה, ולא יצא מזה כלום. עד צוות האימון הזה.

בכל מקרה, אני מסכים עם רוח הדברים של הפוסט הנוכחי.

כסיפוביץ 5 במאי 2013

אותי מפתיעה ההשתפכות הזו מול גורמים זרים כמו אוסקר או איך שלא קוראים לו.
הרי בשנייה הראשונה החברה האלה לוקחים את הכסף ועפים מכאן.
כאילו שזה סוד גדול איך מנהלים ספורט מקצועני וצריך איזה הולנדי שדוף וספרדי כפול שיאירו את עניך.

בוא אני אראה לך איך תרבות הכתיבה בחול היא מקצוענית ולא עסוקה בחרטה ברטה.

החברה לקחו אליפות באחת העונות החלשות שראיתי בחיי.
חיפה זזה חצי ליגה בקושי וחוץ ממנה כולם כבר בחופש.

אלו ישנו את הנוער שלנו?
כל שמוק בן 17 עדין יחשוב שהוא מלך העולם ולא קרויף או שמויף ישנו זאת..

בקיצור, כל הליקוק הזה ממש מחליא.
במיוחד לאור הפוסטים הישנים על מעמדו של המאמן במגרש…

רועי 5 במאי 2013

מה הקשר בין זה שבשניה הראשונה הם עפים מכאן (לא שאני מאמין בזה) לבין זה שהם עושים עבודה טובה ?

למה מחמאות על עבודה טובה (יש וויכוח על זה ?) ישר נתפס כליקוק ?

כסיפוביץ 5 במאי 2013

הפוסט הזה הוא לא מחמאה על עבודה טובה. את זה אפשר לסגור במשפט.
כל ילד יודע שאירופאי עושה עבודה יותר טובה מישראלי בכל ספורט עלי אדמות.
הפוסט בא שוב להגיד כמה הם נעלים וכמה אני אוהב לשבת עם "גורדי" וכמה "גורדי" יפה וכמה "גורדי" מנומס.
מר גורדי קרויף בשבילך עיתונאי קטן שלי..

קוף תאילנדי 6 במאי 2013

אני מאוד אוהב את הקו של הפוסט שמתאר בדיוק את מה שאני אוהב במכבי העונה. זה מבחינתי הרבה מעבר לצוות המקצועי ולאליפות שתכלס היה נחמד אם היינו מזיעים קצת יותר בשבילה.

רואים שינוי לטובה במועדון. החל מהאתר, הקבוצה בפייסבוק, השיווק הטוב של כל המרצ'נדייז. זה כיף. וכמו שאמרת, אם יהיה גם איזה פאב ממותג מכבי ודברים נוספים זה רק יחזק את המועדון עוד ועוד.

ולאדון כסיפוביץ – להגיד מכביזם זה סתם להתבכיין. במיוחד בכדורגל, יש מספיק קבוצות שיכולות לעשות בדיוק את אותו הדבר (במיוחד מכבי חיפה עם ניהול ראוי להערצה כבר שני עשורים) אם רק ירצו. אני לגמרי בעד תחרות טובה, רמה גבוהה בליגה, שמכבי תל אביב חלק ממנה. וגם חיפה, הפועל וקטמון (שבית"ר יתפרקו אמן).

Comments closed