פלייאוף פח (חלק ג')

בתקווה כי עכשיו זה ישתנה

images

לילה- בין שישי ושבת- ואין פלייאוף NBA. עצוב.

תחושת דכדוך עוטפת אותי כשאני חושב על הפלייאוף השנה. אבל אם להיות כנים- תחושת הדכדוך עטפה אותי עוד לפני שהחלה העונה. והיא כמובן נמשכה בפלייאוף.

זה לא שפלייאוף ה-NBA הוא מוצר גרוע. להיפך. הוא מוצר אדיר, ולכן כאשר הוא רחוק מלהיות אדיר מגיעה האכזבה. והעונה הוא הכל חוץ מאדיר. כמה סדרות באמת טובות היו לנו?

סדרה אחת הגיע לגיים 7 וגם היא הייתה זניחה (שיקגו, שגברה על ברוקלין, הובסה על ידי מיאמי). הסדרה בה מיאמי הביסה את מילווקי בסוויפ היתה סתמית. הסדרה בין הניקס לבוסטון היתה לא רעה. הסדרה בין אינדיאנה לאטלנטה היתה לא משהו (ובכלל לא ראינו אותה). הסדרה בין הניקס לאינדיאנה לא רעה (למרות שהניקס מפגינים בעיקר כדורסל רע, ועדיין אני חושב שהם יזכו כי לפייסרס אין מספיק כשרון).

במערב ראינו סדרה איומה בין סן אנטוניו ללייקרס (סוויפ). סדרה לא רעה בין אוקלהומה סיטי ליוסטון, אלא ש-OKC, הראשונה במערב!, הובסה מול ממפיס בשלב הבא כי חסר לה הכוכב ראסל ווסטברוק. ממפיס היא בינתיים הקבוצה המרשימה בפלייאוף המערבי, אך איני מופתע במיוחד ממנה כי כבר כחודש לאחר שהליגה החלה כתבתי עליה פוסט שצופה לה גדולות שכותרתו "ממפיס במערב".

בצד השני של המערב קיבלנו סדרה לא רעה בין דנבר לגולדן סטייט, שהפתיעה, ואז עוד סדרה לא רעה בין הווריורס לספרס. עד היום לא היתה אפילו סדרה מונומנטאלית אחת. ספק אם היתה סדרה טובה מאוד אחת. מקסימום טוב, לא מעט "לא רע", ולא מעט רע.

אני חושב שאם הניקס תגבר על הפייסרס (מה שכולם יכתירו כמונומנטאלי כי הניקס כבר היו בפיגור 1- 3, אבל אני אומר לכם כבר עכשיו- לא מונומנטאלי ולא בטיח. הפייסרס לא קבוצה לגמר מזרח ולא קרוב לכך בשנה נומרלית), אז אולי ניו יורק תוכל לתת פייט כלשהו להיט. בגלל שלניו יורק יש כוח אש. בנוגע לכדורסל שלה- אני מסכים שהוא אנוכי למדי ולפרקים נרחבים מגעיל. אבל אני בספק אם היא מסוגלת לשחק אחרת. מלו אינדיבידואל ותו לא. גם ג'יי אר סמית' (למרות שבמידה קצת פחותה). ריימונד פלטון יופי של פסיליטטייטור שגם יודע לסיים, אבל המשחק של הניקס נובע ממלו וקשה יהיה לשנות זאת כעת. אסור גם לשכוח שאין לניקס איום קליעה מבפנים (כל עוד שסטודמאייר לא חוזר למיטבו כי צ'אנדלר ומרטין נותנים בעיקר הגנה וריבאונד).

לכן אני סבור שהביקורת על הניקס ו-וודסון מעט מוגזמת. לקבוצה הזו היתה עונה טובה מאוד ונכון שעד כה היא די לכלכה מול אינדיאנה אבל אני מקווה שהלילה תנצח את גיים 6 באינדי, כי אין לי ממש כוח לראות סדרה בין מיאמי לאינדיאנה (למרות שגם בפייסרס אסור לזלזל עד הסוף. גם בעונה שעברה היא הוליכה 2- 1 בחצי גמר המזרח מול מיאמי).

אבל בכל מקרה, לא אתפלא אם גם אם הניקס יעברו את הפייסרס במהפך "מדהים" הם עדיין יפסידו 4- 1 במקרה הטוב להיט בגמר המזרח. זה יסכם לנו פלייאוף מזרח איום ונורא.

במערב, אני מאוד מקווה שממפיס תגבר על סן אנטוניו. אני מעריך את הסיכויים לכך ב-40%. הספרס הוכיחו בגיים 6 בגולדן סטייט שהם מסוגלים לנצח בחוץ גם כשפארקר וג'ינובילי רחוקים מאוד ממיטבם. זה טוב לסן אנטוניו, ורע מבחינת רמת הכדורסל הכללית בפלייאוף המערבי. לכן גם מול ממפיס הם לא בהכרח יזדקקו לכל הביג 3 במיטבם. היום הספרס הם מעבר לשלישייה הזו. אבל כן חשוב מאוד לקבל תרומה משמועותית מלפחות שניים מהשחקנים הבאים: ליאונרד, ספליטר, ניל, דיאו (במסירות) וגרין. אם זה לא יקרה, יהיה להם קשה לגבור על ממפיס, שהיא באמת אחלה קבוצה שמשחקת קבוצתי והכל, אבל עדיין נמסכת מאוד על הביג 3 שלה (גאסול, ראנדולף וקונלי).

אם ממפיס תפתיע ותגבר על סן אנטוניו (הלוואי) אני צופה שתובס בגמר מול ההיט. סן אנטוניו יכולה לתת פייט הרבה יותר מכובד, אך גם היא יכולה להיות מובסת. בכל מקרה, ספרס נגד היט יהיה פיינלס מעניין יותר. ועדיין, שנאתי לסן אנטוניו גורמת לי לקוות לפיינלס קצת פחות סקסי. כך או כך, אני עם מיאמי עד הסוף. גם ברמת התחזית וגם ברמת התקוה. כפי שכבר כתבתי לא מעט, כל סיטואציה שבה לברון ג'יימס אינו אלוף היא בגדר עיוות וסטיה. אבל יגידו אחרים, ואף בצדק מסוים, זה היופי בספורט. לא תמיד הטוב ביותר מנצח. אני רק מקווה שהפעם, ובכלל בשנים הבאות, הטוב ביותר כן ינצח. כי במשך שנים רבות כל כך הוא לא.

 

פספוס?
שוערים. סוג של פרידה מדווידוביץ'

18 Comments

ג'וני 18 במאי 2013

אין ספק שכדורסל הוא ענף הכדור מס' 1 בעולם ולכן יש בו יותר ציפיות מכל משחק אחר .
לדוגמא אם נבחרת ישראל בכדורסל למשל לא תעפיל פעם אחת לאליפות אירופה תהיה פה רעידת אדמה בספורט הישראלי לעומת זאת אם נבחרת מכל ענף כדור אחר לא תעפיל לטורניר גדול אף אחד לא יתרגש כי שאין ציפיות אין אכזבות.
דוגמא נוספת אם מכבי לא תעפיל לפיינל פור היורוליג זה יהיה כישלון ועונה מאכזבת גם אם היא תזכה באליפות לעומת זאת אם מכבי ת"א בכדורגל תזכה באליפות אבל תודח מגביע המדינה ולא תשחק משחק אחד באירופה עדיין זאת תהיה עונה גדולה עבורה כי מענף קטן אין ציפיות גדולות ולכן מסתפקים באליפות בביצה המקומית.

חמי 18 במאי 2013

אתה חי בסרט, אין ספק בעינייך אולי אבל הענף מספר 1 בעולם זה כדורגל. כדי לשחק כדורגל צריך לבעוט במשהו בין שני אבנים בשביל כדורסל צריך סל ומשטח ישר לכדרר עליו, מה שאין בכל מקום בעולם.

ואני אומר את זה בתור אוהד כדורסל שמשחק פעמיים בשבוע 20 שנה מאז תיכון.

קרה כבר שהנבחרת לא העפילה לאל' אירופה ורק דרך טורניר ההזדמנות האחרונה הצליחו להעפיל ותאמין לי שזה היה עובר מתחת לראדאר החברתי והספורטיבי של ישראל. לקחים לא הופקו ול90 אחוז מהמדינה לא יהיה אכפת.

ירושלמי 18 במאי 2013

הפיל הוא היונק היבשתי הגדול ביותר החי כיום. ישנם שני סוגי פילים, האפריקאי והאסיאתי.
מה הקשר?!

פורד פרפקט 18 במאי 2013

אחד מהפוסטים הגרועים שקראתי לאחרונה. היה בזבוז זמן לקיים אתהליגה השנה ושנה הבאה. פשוט להתקשר ללברון ולשאול אותו לאן לשלוח את הגביע ואת טבעת האליפות כי כולם יודעים שזו תהיה מיאמי .אוהד של הצלחות אתה וכותב על ספורט? כדאי שתעשה חשבון נפש.

ג'וני 18 במאי 2013

מסכים איתך
מיאמי היא קבוצת הספורט הטובה בעולם
לברון לא אנושי בכלל
הוא יכול לשחק בכל 5 העמדות
אין דברים כאלה

ניינר 18 במאי 2013

בוא נגיד שאם אענשאללה הלברונים המגעילים לא יקחו בסוף זו תהיה עונה מגה מונומנטאלית וכלל לא משנה זהות הקבוצה שכן תיקח

אלעד 18 במאי 2013

1. מיאמי לא "הביסה" את שיקגו. זו הייתה סידרה צמודה מאוד למעט משחק אחד.
2. הזמן של הסדרות המונומנטליות הוא עכשיו. סידרות סיבוב ראשון לא אמורות לעניין יותר מדי.
3. אינדיאנה ביי-פאר עדיפה על הניקס, ובעוד לאף אחת מהן אין סיכוי ריאלי להדיח את ההיט, לפייסרס סיכויים עדיפים מלניקס.
4. תחליט מה אתה רוצה – דרמה או איכות? או את שתיהן – ברור שעדיף. לפי אילו פרמטרים העדפת דווקא את הסידרה של ניקס-סלטיקס?
5. חצאי הגמר במערב היו לא רעים בכלל. נכון, לא הגענו למשחק 7. גם במזרח לא נגיע.

ירושלמי 18 במאי 2013

לכאורה כל מה שאתה אומר נכון, אבל יש דבר אחד שמשפיע על כולן, ומפתיע אותי שבורו לא התייחס לכך בפוסט הנוכחי כי מכאן נובע הכל וזה הפציעות של השחקנים.
מיאמי כרגע המועמדת המרכזית (וכנראה גם הבלעדית) כי נכון לעכשיו היא לא סובל מאף פציעה משביתה של שחקן מרכזי.
וזאת גם הסיבה שממפיס והספרס יהיו מגיעות כ"כ רחוק. שיקום פה אחד ויגיד שאם ווסטברוק לא היה נפצע סביר להניח שאוקלהומה הייתה מגיעה לגמר מול מיאמי.
ואם קרי היה בשיאו הפיזי כנראה שהיינו מגיעים למשחק 7 בחצי המערב.
כנ"ל הבולס שאמנם לא הובסו כי הם אמנם נתנו מה שהם יכולים ומגיע להם כל הכבוד וידה ידה, אבל זאת לא תהיה הגזמה אם נאמר שההיט טיטאו אותם בהילוך שני.

בשורה התחתונה הליגה השנה הייתה מעולה ומאוד תחרותית עד שנכנסנו לפלייאוף. לכן ברור שהוא מאכזב, אבל לא בגלל הקבוצות אלא בגלל השיטה המטורפת והקשוחה.
אם אותם שחקנים היו משחקים תאמין לי שהיינו רואים גם איכות וגם דרמה.
מכורח הנסיבות אין על מה להתלונן אנחנו מקבלים תמורה לא רעה בכלל. יחסית.

אלעד 18 במאי 2013

בורו לא התייחס לזה כי הוא כבר כתב על זה פוסט שלם.

אסף 18 במאי 2013

למה אינדיאנה "ביי פאר" עדיפה על ניו יורק? למעט משחק 2, הסידרה די שקולה עד עכשיו.
ומול מיאמי, שתיהן ניצחו את הסידרה העונתית ( 3-1 לניקס, 2-1 לפייסרס ). אני יודע, עונה רגילה וכו'. ועדיין, רוב העונה הרגילה מיאמי טיטאה עם קבוצות את הריצפה, ומול שתי אלה היא התקשתה מאוד.

אלעד 18 במאי 2013

אסף יש לי דה-ז'ה-וו. לא דיברנו על זה כבר? :)

אסף 18 במאי 2013

כן, לכן הופתעתי לראות אותך כותב דברים שאתה יודע שאני לא מסכים איתם…

אופיר 18 במאי 2013

אין ספק שאתה אדם מסוג glass half-empty.

גיל 18 במאי 2013

בורוביץ', אם הפלייאוף כל כך רע אז למה אתה צופה בו ומדבר עליו כל כך הרבה? הוא לא פלייאוף היסטורי אבל היו סדרות ומשחקים מעולים. הסדרה בין הספרס לגולדן סטייט הייתה אדירה וככה גם צפוי גמר המערב. נכון שהמזרח הוא פח אשפה אבל זה לא שלא ידענו את זה קודם.

ולא הבנתי למה זה רע מבחינת הכדורסל שהספרס מנצחים בלי שלושת הגדולים. כדורסל הוא משחק קבוצתי ויפה לראות שלא מסתמכים על שחקן אחד. אני גם סבור שהספרס ינצחו וההגנה שלהם לא זוכה למספיק קרדיט, במיוחד ההתאמות שעשו במהלך הסדרה שביטלו את הגארדים של גולדן סטייט. אני מעריך שקונלי יתן סדרה גרועה ואם יצליחו לנטרל את גאסול או ראנדולף הם יעלו. צריך לזכור גם שממפיס נהנו מהרבה מזל בסדרות שלהן בגלל פציעות של שחקנים בכירים ליריבה, כך שההתלהבות מהם קצת מוגזמת בעיניי. גם לספרס יש מוטיבציה גדולה יותר לדעתי בגלל מה שהיה לפני שנתיים ובגלל ההכרה שאולי הזדמנות כזו לחזור לגמר לא תהיה בשנים הקרובות.

אלעד 18 במאי 2013

גיל, הייתי שמח להיות שותף לאופטימיות שלך. לצערי, הספרס איכזבו בשנים האחרונות במעמדים האלו. גם מול גולדן סטייט היו רגעים שלא ידעתי אם זה הספרס או הבובקאטס. כנראה שהגיל כן עושה את שלו.

גיל 18 במאי 2013

למה איכזבו? הם הגיעו לגמר המערב שנה שעברה ונתקלו בקבוצה מאוד חזקה. השנה הם יותר טובים בהגנה וספליטר לדעתי הוא הקלף החזק שלהם נגד ממפיס. ממפיס פחות טובה מאוקלהומה של שנה שעברה ולדעתי יעברו אותם. מה שאני הכי אוהב אצלם זה שהם לא מוותרים. ינצחו או יפסידו הם יאבקו עד הסוף ולא תראה אצלם תבוסות של 30 הפרש כמו שהם נתנו ללייקרס.

אלעד 19 במאי 2013

זה נכון. קוראים לזה "קבוצה מאומנת". גם אין לפופוביץ' בעיה, כמו במשחק 6 מול ג"ס, להושיב את דאנקן אם הוא לא פוגע ושהקבוצה תרוץ בלעדיו.

רמי מורנל 18 במאי 2013

האשם בפלייאוף המשעמם הוא האליל שלך לברון שפשוט לקח חצי מהכישרון במזרח לקבוצה אחת !! עכשיו מתגלה התוצאה של אותו מעשה פחדני . תארו לכם שלברון נשאר בקליבלנד, ריי אלן בסלטיקס , וויד ובוש שבאמת היו בקבוצות חלשות מדיי יחד במיאמי – היו לא פחות משש קבוצות עם סיכוי ריאלי להיות בגמר ( קליבלנד , ניקס , אינדי, בולס , בוסטון , מיאמי ) בניגוד לאחת בדיוק עכשיו . אבל הם לקחו את כל הכישרון וזה מה שיצא – פליאוף פח ואלופה פח . שייהנו הפחדנים , עליי ועל עוד אנשים שמבינים את ההיסטוריה של הליגה הם לא יצליחו לעבוד . מבחינתי 3 טבעות של לברון במיאמי יהיו שוות כמו אחת אילולא המהלך הפחדני שלו.

Comments closed