די לפולחן האישיות

אנחנו לא יודעים כמעט כלום על מוריניו

הורד (2)

 

אני מתייחס למוריניו בבקשה להפסיק להתייחס למוריניו. זה בזוי בעיני. זה רדוד. זה מפגר.

בחיים לא קראתי על האימונים של מוריניו. בחיים לא קראתי על הפגישות שלו בחדרי חדרים. בחיים לא קראתי על העבודה שלו מול עוזריו. בחיים לא קראתי על העבודה שלו מול רשת מקורותיו ברחבי העולם. בחיים לא קראתי איך הוא בוחר שחקנים. בחיים לא קראתי כמעט דבר על העבודה האמיתית של מוריניו.

ולמרות זאת, אני כבר עשר שנים קורא בלי הפסקה על מוריניו. בלי שכמעט אף פעם לא אקבל שום דבר בעל ערך אמיתי. רק רכילות. רק פולחן אישיות. מוריניו, מן הסתם, תומך בכך ומזין זאת. האם הוא אי פעם פרסם ספר מקיף על שיטות העבודה האמיתיות שלו? האם הוא בכלל רוצה לחשוף אותן? כנראה שלא. וכנראה שזה לא אכפת לאף אחד.

כי אנחנו חיים בעולם מטומטם בתוך תקשורת כדורגל מטומטמת עוד הרבה יותר. ולי נמאס מכך.

מה אני כן יודע על מוריניו? שהכדורגל שהקבוצות שלו מפגינות לרוב אינו מספיק יפה. אינו מעורר השראה. שהוא בגדול, מנסה לקנות כוכבי על, ולרכב עליהם. הכי סטנדרטי. אז נכון שיש לו הצלחות גדולות. ועדיין, הוא כשל בגדול בריאל מדריד.

אבל פולחן האישיות למוריניו יימשך כי האיש יודע לדבר על עצמו (ואולי בכלל על העולם) באופן די מעניין ובעיקר שונה. מבחינתי, זה מוריניו. על כל היתר- אני לא יודע כמעט כלום.

 

 

מוריניו, ריאל
טים דנקן - הגדולה השקטה

38 Comments

הקורא האדוק 21 במאי 2013

אינני אוהד של מר מורניו, אבל אי אפשר להגיד שבפורטו היו לו כוכבי על.
נכון, הכדורגל שלו לא יפה לעין, או לא מעורר השראה (מה זה בכלל?), אבל לעשות לו דה לגיטימציה אחרי שעשר שנים הוא היה מלך אירופה נראה לי הקצנה לכיוון השני

שופטי על 22 במאי 2013

לא היה צריך לעבור את מנצ'סטר

אז בוא אני אסביר לך משהו 22 במאי 2013

מאמן שדוחף אצבע לעין של עוזר מאמן אחר לנגד עיני המצלמות
מאמן שבוכה על שיפוט בכל משחק שהוא מפסיד ללא קשר למס' הפנדלים אותו קיבל באותו משחק
מאמן שנותן הוראה לפרק רגליים של שחקנים אחרים
מאמן שרב עם מאמנים אחרים עד כדי כך שקוראים לו חזיר
מאמן שלא מופיע למסיבות עיתונאים סתם ככה
מאמן שמתנהג בצורה כזאת הוא אדם קטן ושפל, אובססיבי ואולי אפילו לוקה בנפשו בצורה שמצריכה התערבות פסיכיאטרית

קטמוני 21 במאי 2013

אז יואב בורוביץ' "לא קרא בחיים כמעט דבר על העבודה האמיתית של מוריניו". אין ספק שאם יואב בורוביץ' לא קרא, הרי שלא נכתב כנראה. אחרת היה קורא. אבל, אופס, מה עם הביוגרפיה "Jose Mourinho: Made in Portugal" שיצאה ב-2004? או, סליחה, הביוגרפיה "Mourinho: Further Anatomy of a Winner" שיצאה בספטמבר 2012? ולגבי טקטיקה, מה למשל יאמר בורוביץ' על הספר "Jose Mourinho's Real Madrid – A Tactical Analysis", שיצא ממש לא מזמן? כלומר, מאיפה אתה שולף הקביעה הזו של לא נכתב דבר מעמיק על האיש ושיטותיו? לפחות היית בודק קודם. אל תהיה יאיר לפיד.

הנמלה האטומית 21 במאי 2013

חחחחחח….הכנסת לו יפה

עזי 21 במאי 2013

בורוביץ', אתה כנראה לא קורא את המקומות הנכונים. עזוב בארץ, אני לא אכנס לזה, אבל בעולם.
סתם שמתי לך שני קישורים, אפשר לעלות עוד מיליון

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/8693118.stm

http://footballspeak.com/post/2013/04/13/Mourinho-Is-The-Special-One-.aspx

ועם כל החיבה אליך בורוביץ' אם אתה טוען שמוריניו 'קונה כוכבי על ורוכב עליהם' הרי אתה פשוט לא יודע מה אתה סח. מוריניו לא קנה כוכב על אחד (שבצ'נקו בצ'לסי לא נחשב, אברמוביץ' כפה אותו עליו). אל תתבלבל בין ריאל למוריניו, הוא אגב הוציא פחות כסף בריאל בשנים שלו מברצלונה. ואידך זיל גמור.

יואב בורוביץ' 21 במאי 2013

קטמוני- ברור שנכתבו ספרים על מוריניו. אבל איפה זה קיים בחיי היום יום בעיתונות? והאם זה בכלל מעניין את הציבור? כי התחושה שלי היא שמוריניו הוא סתם אייקון וכך אנשים מתייחסים אליו. כאל קלישאה מהלכת של התנהגות מסוימת, שעושה את זה לרבים, כאשר כמעט אף אחד לא באמת מתעניין בעבודה שלו.

תולעת 21 במאי 2013

כל מילה.

ליואב 21 במאי 2013

האם על מאמן אחר כתוב את אותם דברים בחיי היום יום בעיתונות? כל מאמן גדול הוא סוג של אייקון פשוט מוריניו מאוד מוחצן. זה סה"כ אופי של הבן אדם הזה שבגללו הוא מעניין יותר מנגיד וילאנובה (לא נכנס בכלל למי מאמן יותר טוב..)

גואל 21 במאי 2013

אבל יואב, אתה העיתונות, לא? כלומר אתה מבקר את העיתונות שמתייחסת רק לפולחן האישיות של מוריניו ולא לעבודה האמיתי שלו (שהוא כנראה עושה אותה לא רע בכלל) ואז אומר ש"אנחנו חיים בעולם מטומטם בתוך תקשורת כדורגל מטומטמת"?? תנסה לכתוב מאמר רציני, לאחר עבודת מחקר אמיתית ומעמיקה על דרכי העבודה של מוריניו, אני כבר יוכל להבטיח לך שאני אקרא את זה ואתעניין בזה ברצון. אין הרבה חוכמה בלבקשר שהתקשורת מתעסקת רק בפולחן האישיות של מוריניו בלי להציע אלטרנטיבה- אתה אולי לא מפנים את זה אבל אתה חלק מהתקשרות הספורט בכלל והכדורגל בפרט. תנסה לשנות, תנסה להעיז, תנסה כן לקרוא את מה שכן נכתב וגם נאמר על העבודה המקצועית שלו.

PG4 21 במאי 2013

עוד לא הבנתם שבורוביץ' הוא טרול שקיבל בלוג בדה-באזר???

dorigil 21 במאי 2013

אני משוכנע שיש צוות של כותבים היוצרים את הכותב הפיקטיבי "יואב בורוביץ'" ומטרתם לעורר דיון בקרב הקוראים על ידי פרובוקציות והרמות להנחתה.

לימפאדו 21 במאי 2013

ככה זה תקשורת, וככה זה כוכבים שמעריצים את עצמם. ברור שהוא אחד הטובים, הוא לקח את ליגת האלופות עם פורטו. אבל ברור שהוא כבר מזמן לא קולט מה נגרם מאיך שהוא מדבר, ובאופן טבעי התקשורת מתעניינת יותר בשערוריות שמתגלגלות מהפה שלו מאשר העבודה שלו. בתקשורת שערוריות זה רייטינג, עבודה זה איכסה.
החלום שלי הוא אתר ספורט עברי שיהיה באמת רציני ומעמיק, עוד לא מצאתי אחד כזה, אבל הכי קרוב זה "דה באזר".

קיש 21 במאי 2013

קל מאוד להתחקות אחרי שיטות העבודה של מוריניו, השחקנים שהוא בוחר, וכו' וכו' וכו' – כיוון ששיטת המשחק שלו מאוד דומה בכל הקבוצות אותן אימן, ובדגש על צ'לסי, אינטר ומדריד.
הוא בונה את אותה קבוצה בדיוק, ומשחק את אותו משחק בדיוק. בעיני, הכדורגל שלו דווקא בכלל לא רע (בוודאי המהיר ביותר בעולם).
"אנחנו" דווקא יודעים עליו לא מעט – גם ממה שהוא אומר, גם ממה שכותבים עליו, וגם, כמו שעושים בדרך כלל שמשהו מעניין אותך – פשוט קוראים, מחפשים, לומדים.
פולחן האישיות שנעשה לו נעשה במודע, כמובן, וכחלק מהאסטרטגיה שלו לאורך השנים – אבל לא רק. ההצלחה המטאורית, המוחצנות, השחצנות (המכוונת גם כן) ועוד תכונות – הפכו אותו לדמות מאוד פופולרית וכזו שתמיד מעניין לידה – לכן היה קל לעשות זאת. הרי התקשורת כולה בנויה על יחסי אהבה-שנאה עם ה"לקוחות" שלה – פוליטיקאים, סלבריטאים וגם ספורטאים.
לא ברורה לי כל כך הנקודה שלך פה, ובכל מקרה אני פשוט לא מסכים עם התוכן של הדברים…
אה, סליחה, כן סבבה, העולם שאנחנו חיים בו באמת מטומטם. גם התקשורת, בכדורגל ודי בכלל, מטומטמת. אבל זה בגלל שהיא צריכה למכור את עצמה לאנשים מטומטמים…

Ilya in Beijing 21 במאי 2013

Dear Kish,
Just wanted to say that i completely agree with your comment!
Cheers
Ilya

דורפן 21 במאי 2013

שאלה באמת לא קשורה.

אתה באמת מבייג'ינג? כי בזמן האולימפיאדה שם האתר הזה היה חסום שם.

ליאור 21 במאי 2013

אם כבר שאלות לא קשורות, ממתי האתר הזה פתוח?

דייב 21 במאי 2013

מאז המונדיאל

אבי 21 במאי 2013

תמשיכו לדבר על הכדורגל הלא אטרקטיבי של מוריניו והוא ימשיך לשבור שיאים של צבירת נקודות והבקעת שערים בליגות השונות. 122 שערי ליגה עם ריאל בשנה שעברה לא באים מבונקר למיטב ידיעתי. אני לא מחסידיו של מוריניו אבל לבוא ולומר שהוא קונה כוכבי על ורוכב עליהם זה לא נכון! רונאלדו, קאקה, אלביול,אלונסו,ארבילואה נקנו עונה אחת לפני מוריניו. בעונה הראשונה שלו הוא קנה את חדירה משטוטגארט, אוזיל מורדר ברמן ואת די מריה מבנפיקה. שלושתם מוכשרים אבל בהחלט לא היו כוכבי על כשרכש אותם. הוא בהחלט משאיר קבוצה עם בסיס מאוד טוב ובעיקר צעיר. בריאל מדריד לא נותנים למאמן להצליח זאת קבוצה ותקשורת אוכלת מאמניה. מאז 2003 מוריניו הוא המאמן היחיד שהמשיך יותר מעונה אחת בריאל!!

אז בוא אני אסביר לך משהו 22 במאי 2013

אז הוא הגיע לקבוצה שעשתה רכש של 1/4 מליארד יורו עונה לפני, אותו דבר…

בני תבורי 21 במאי 2013

יחס התקשורת אל מוריניו, במיוחד מאז ימיו הראשונים בצ'לסי, דמה לרומן נרקם. העיתונאים התנהגו כמחזרים והוא כנערה יפה המודעת ליכולת ההשפעה שלה עליהם. בגלל זה הם חיכו למוצא פיו כמו אביר לפרח שתשליך עליו גברתו או כמו כלב במחכה ליד בעליו שתגרד בצווארו. בהתחלה הוא נתן להם את כל מה שרצו: דאחקות, חידודי לשון, אמרות שפר. אחר כך הוא החל להתלונן ולשעמם, אבל הם המשיכו לצרוך ולהמתין לעוד איזו פנינה מהוהה.
אילו עיתונות הספורט הייתה מורכבת ברובה מהמיעוט הלא מייצג שלה, עיתונאים רציניים ומעמיקים, מוריניו היה כבר מזמן בחזקת מי שהיה. אבל זה לא כך לצערי, ומוריניו, שכבר מזמן לא רשם הישג משמעותי על הדשא, ממשיך לככב.

MCMANAMAN 21 במאי 2013

הרבה יותר מפריע לי הפולחן למסי ורונלאדו מאשר למוריניו
גם מבחינת סטטיסטיקה וגם מבחינת אנשים שהם לא אתה וכן אוהבים את הסגנון של הקבוצות של מוריניו.
עד שהוא הגיע לריאל כל אירופה פחדה מהשליטה האבסולוטית של ברסה אבל לאנשים יש זכרון קצר
אתה מחפש ערך אמיתי? 2 גביעי אלופות עם 2 קבוצות שונות. אליפויות ב 4 מדינות שונות. שבירת כמעט כל שיאי הליגה הספרדית שנה שעברה.
אנשים כמוך לא באמת מתעניינים בערך ולא כותבים בהקשר לערך אלא רק מגדילים את הפולחן ורק כותבים על המסביב

אני 21 במאי 2013

ההגעה שלו לריאל לא שינתה את השליטה האבסולוטית של בארסה.
הוא זכה בגביע, אליפות וסופר קאפ בזמן שברצלונה זכתה ב 8 תארים שונים והספיקה להדיח את ריאל מליגת האלופות.

אם יש משהו שמוריניו לא עשה זה להקטין את בארסה.

אלל 21 במאי 2013

שבר ב2 קבוצות את שיא הנקודות בליגה הראשונה.
לא מסכים עם הטענה שהכדורגל שלו לא יפה ומהנה.
הוא פשוט משנה את צורת המשחק בהתאם ליריב. ואם הוא בא נחות מהיריב אז תראה כדורגל יותר סגור.
קבוצה שכובשת 120 גולים ומסיימת עם 100 נקודות איפה אפשר לטעון שיש פה כדורגל לא יפה?

מתן 21 במאי 2013

מי שרוצה ללמוד שיטות משחק וטקטיקה של קבוצה שיפנה לטולעת ויעסיק אותה במשרה מלאה תאמין לי היא כבר תעביר לך כמה שיעורים שאתה רוצה (למרות שאתה אוהד הפועל)…

ובני ריאה ערך תגובה -7 ותבין שהו עשה מספיק גם בשנים האחרונות בכדי שלא תזלזל בוא כמאמן! כבנאדם אפשר להתוכח אבל כמאמן?

דץ 21 במאי 2013

אני חושב ששאלת הכשלון של מוריניו תלויה בשאלה הבה. האם כל מאמן אחר שהיה מגיע להשגים האלה במדויק זה לא היה נחשב לו ככישלון??? ברור לי שכן!!! חוץ מזה לטעון בגלוי שהוא הובא רק בשביל לגמור את ההגמוניה של ברצלונה זהו ספין תקשורתי שלדאבוני יצא מוצלח. איך כולנו שוכנענו בכך??? איך יכול להיות שאנשים שמבינים כדורגל או בכלל ספורט השגי נפלו לבור הזה וטוענים שהוא לא נכשל? מוריניו בהשוואה אחרת הוא הצלחה כמו שסרטים ממש גרועים שהיה להם שיווק מצוין מצליחים או לחילופין כמו האח הגדול שמוכר לנו את גיבורי התרבות העתידיים שלנו מבלי שנשים לב שהם גיבורי התרבות השליליים ביותר שיכולים להיות.

Red Islington 21 במאי 2013

נכון זה כבר נאמר , אפילו בכמה מהתגובות שמעליי , ובכל זאת – ריאל מדריד של העונה שעברה , 'העונה השנייה' המפורסמת של קדנציות מוריניו , היתה אחת מקבוצות הכדורגל הטובות / מלהיבות / סוחפות / קטלניות ואולי אולי ריאל המושלמת בהיסטוריה . רק על העונה הזאת , שבה חוסל אפקטיבית שלטון ברצלונה עוד הרבה לפני שהם התחילו לעשות לעצמם בושות , צריך להגיד למוריניו תודה . מי שם עצמו מעל המועדון , הוא או קסיאס , ומי 'צודק' במלחמת האגו המטופשת הזאת , אני באמת לא יודע . אני רק יודע כמה נהניתי לראות אותם משחקים כמו חיצים שנורים מקשת בשילוב הכי יעיל שראיתי מימיי בין אלגנטיות ומהירות . וכל מה שהפריד אותם מגמר האלופות היה פנדל שראמוס המבוהל בעט לשמיים . אני לא מאלה שחושבים שמוריניו 'הרס את ריאל' . אני חושב שכמו כוכב רוק ישן וטוב , מוריניו פשוט נסחף עם ההייפ והפך לקלישאה של עצמו . הליגה האנגלית מחכה בקוצר רוח

MCMANAMAN 21 במאי 2013

+1

גיסנו 22 במאי 2013

"ריאל המושלמת בהיסטוריה" זו הגזמה פראית.

קבוצה מעולה – אין ספק. אבל לא מושלמת. קל לשכוח/להדחיק עוד הרבה לפני שראמוס בעט לשמיים, רובן החמיץ פנדל משלו ובכלל אפשר להתמודדות להגיע לפנדלים על אף עליונות של באיירן לאורך רוב 210 הדקות.

אבל דברים משתנים. בעיקר הפער של ריאל ובארסה משאר הליגה, מה שמביא בקלות יחסית לשיאים של נקודות וכיבוש (גם של רונאלדו ומסי לצורך העניין). ריאל של סוף ה 90 ותחילת ה 2000 הייתה הרבה יותר מרשימה מזו של שנה שעברה, ובניגוד לריאל של שנה שעברה היא גם שלטה באירופה.

תוהה בדרכים 22 במאי 2013

ריאל של סוף שנות ה90 תחילת שנות ה2000 הייתה קבוצה הרבה פחות טובה, מאוזנת, מאומנת ויציבה מהקבוצה הנוכחית, אפילו זו של העונה האחרונה.

מה שכן היה לה זה שחקנים ווינרים שהתעלו במשחקים גדולים ויכולת להתמקד באירופה בגלל הכישלונות בליגה. זאת הייתה גרסה נוצצת ומוכשרת יותר של ליברפול של בניטס- קבוצת ליגה בינונית שהתעלתה בליגת אלופות.

תוהה בדרכים 22 במאי 2013

אני חושב שההגדרה יותר נכונה היא שברצלונה חיסלה את אגדת מוריניו. הוא הגיע לספרד בלתי מנוצח ויוצא מובס עם הזנב בין הרגליים, עם אליפות אחת שגם היא נבעה מסיבות חיצוניות ושובע של ברצלונה. כל טיעוני ההגנה על מעריציו לא ישנו את העובדה שהוא נכשל בניסיון להשתלט על הליגה הספרדית כפי שהוא עשה באנגליה ואיטליה.

JM 21 במאי 2013

יואב היקר ועוד אחד מיני רבים שבכל פעם שמוריניו מפסיד הם שמחים שלום,

שיטות העבודה של מוריניו? האימונים שלו די רגילים, אבל מוריניו מתמחה בהכנת הקבוצה שלו למשחקים, בהכנה הטקטית והפסיכולוגית וזה מה שהכי חשוב.

קונה כוכבים ורוכב עליהם? את זה אתה יכול להגיד על כל מאמן בטופ העולמי אבל זה פשוט לא נכון… כי יש מאמנים שקיבלו כסף ולא הצליחו.

בפורטו היה לו כסף? אף אחד לא הכיר אותו ואת הקבוצה שלו, הוא הפך את פורטו לשם דבר בכדורגל לא ההפך.
באינטר היה לו כסף? קבוצה שגוראן פנדב נמצא בהרכב שלה, היא לא קבוצה בעלת כוכבים וכסף – היא קבוצה שיש לה מאמן שהביא לה טרבל היסטורי. עובדה, שנה אחרי זה עם חיזוקים משמועתיים היא לא הצליחה.

אז… ימשיכו להתייחס למוריניו כי הוא שווה את זה. שונא אותו? אל תסיט נגדו.

גיסנו 22 במאי 2013

לאינטר יש המון כסף כבר המון שנים, פשוט בד"כ הוא מבוזבז בצורה טיפשית.
לזכות מוריניו ייאמר שהוא הצליח להביא את השחקנים שהוא רצה למרות שבשנים שלו הליגה האיטלקית הייתה בסוג של שפל והייתה בריחה של כוכבים לעבר ספרד ואנגליה.

סלימאן 21 במאי 2013

האם הטקסט שלך אינו בדיוק מסוג הטקסטים שכנגדם אתה יוצא?

קרי התעסקות בפולחן האישיות ללא כל התעמקות באספקטים מקצועיים?

אריק 21 במאי 2013

אוי בורוביץ מה יהיה עם הפוזה הפילופוספית בשקל הזאת. רוצה לדעת מה מוריניו עושה? תצפה בקבוצות שלו משחקות. פשוט לא?

עזי 21 במאי 2013

משום מה – בגלל לינק שצירפתי כנראה – התגובה שלי, מייד לאחר הפרסום של הפוסט הזה, עדיין ממתינה לאישור. עיקרה בורוביץ', שעם כל החיבה הגדולה שלי אליך, כתבת פה שטויות.

אבאלה 22 במאי 2013

איזו מן כתבה זו ?

בגלל שאין לך כוח לקום מהספה ולקרוא על מה שהוא עושה בקבוצות שלו אז אתה מניח שאחרים לא עושים זאת ?

אני אישית גם לא מכיר בפירוט את מה שהוא עושה בקבוצות אבל אני חושב שאחרים אולי כן מכירים.

ולמרות זאת יש לי עיניים ובעזרתן אני רואה שמעבר לאישיות הפוטוגנית שלו הוא גם מצליח באופן עצום בכל מועדון שהיה בו (אולי חוץ מריאל), זו הסיבה שאני מתעסק בו, ואני מקווה שזו הסיבה שבגללה גם אחרים מתעסקים בו.

פראליה 22 במאי 2013

אתה טועה, גם פירסם ספרים וגם דיבר בהם טקטיקה.

Comments closed