זה לא לוזון

הסיבות האמיתיות להתבזות נבחרת ישראל

373415

 

ביום שבו איתי שכטר סיכם על חוזה לחמש שנים בשווי 15 מיליון שקל הנבחרת הצעירה הפסידה 0- 4 במשחק ביתי. לא יודע אם בהכרח קיים קשר בין המקרים, אבל לדעתי הוא קיים- לפחות בהיבט המהותי.

אפשר להפסיד 0-4 לאיטליה. בכל זאת איטליה. ואנחנו בכל זאת ישראל. ברור שזה לא נעים כשזה קורה בטורניר יוקרתי שאנחנו מארחים, עם המזג האוויר הלח והבלתי נסבל שאנחנו מורגלים אליו יותר, כשבאיטליה לא משחקים שני כוכבי העל בהתקפה באלוטלי ואל שעראווי, כשאיטליה למעשה יכולה לכבוש בנקל עוד כמה שערים – אבל למרות כל אלה, זה עדיין לא הכי לא הגיוני שדבר כזה קורה.

מה שלא הגיוני זה שאצלנו לעולם, אבל לעולם, לא יודעים להסיק מסקנות. ואני לא מדבר על מסקנות של מאמן כזה או אחר, שיטה כזו או אחרת, הרכב כזה או אחר. אני מדבר על מסקנות חשובות ומהותיות.

אני מדבר על מסקנות שנוגעות כאן לכדורגל- בהווה ובעיקר בעתיד.

בישראל עדיין לא החליטו להקים אקדמיה לאומית. בישראל עדיין לא החליטו למנות מאמנים זרים שיהיו אחראים על פיתוח הכדורגלנים. בישראל עדיין לא הקימו מנהלת ליגה מקצוענית בכדורגל. בישראל עדיין נותנים לאיסנפור מושחתים לנהל את הכדורגל. בישראל עדיין מאפשרים למכור אינספור משחקים בליגות הנמוכות. בישראל עדיין אין גוף רשמי מטעם הרשויות שדואג לאוהדים. בישראל לא עושים כמעט דבר לשיפור הכדורגל- וזה כולל את רמת המשחק, איכות השחקנים, ואיכות חוויית הקהל.

אבל מה כן עושים. מחתימים שחקנים במיליונים על גבי מיליונים. מאפשרים ליגה לא תחרותית מבחינה כלכלית ומקצועית. מאפשרים לשלוש ליגות לפחות להיות מקצועניות.

המקצוענות היא אם כל חטאת!

אין כאן מקום ליותר מליגה אחת מקצוענית, וגם היא חייבת ברגולציה שתקדם תחרותיות. אין כאן מקום לכל כך הרבה זרים, מרביתם לא תורמים דבר. אין כאן מקום לקבוצות שלא משתפות לפחות ארבעה שחקנים בשנות העשרה בהרכב שלהן. אין כאן מקום לכדורגל שלא דואג לקידום השחקנים הצעירים כמעט בכל מחיר.

עד שלא נעשה את כל הדברים האלה- את כולם- לא יהיה כאן כדורגל. יהיו כאן נבחרות לאומיות שבעיקר מתבזות. ולא יהיה מספיק כיף ללכת למשחקים.

אבל הדברים הללו לא נעשים. ומי שאשמים בכך הם לא רק ההתאחדות, וכל שיטת המרכזים המתועבת והנתעבת שנדמה כי לעד תימשך בישראל, אלא גם כל גופי התקשורת שלא עושים כמעט דבר לשפר כאן מציאות. למעט כמה צדיקים. התקשורת- את את אשמה בכך שהכדורגל שלנו כל כך גרוע בכל המובנים. הדם גם על ידייך.

הדבר הראשון שהעיתונות חייבת לדאוג לו: לפרק את המרכזים. לשרש את הפוליטיקה מתוך הכדורגל. לדאוג להתאחדות נקייה מעסקני מכבי, הפועל, בית"ר ואליצור. לדאוג להתאחדות שתהיה כפופה לפיפ"א בלבד. אך מי יעשה זאת? משרד הספורט חייב לדאוג לכך. עופר שלח ויואל רזבוזוב חייבים לדאוג לכך. שינוי חקיקתי מוכרח לדאוג לכך.

אך איך כל השינויים הללו ייעשו אם אין תקשורת ובעקבותיה ציבור שלם שדורשים זאת מדי יום? ומענישים את כל האנשים שיכולים לשנות את המציאות ולא משנים אותה?

 

אוהב אותה
לוזון חולצה בחוץ

48 Comments

ג'וני 9 ביוני 2013

תמיד אמרתי שאין בעיה בכדורגל הישראלי כי מעולם לא היה לנו ציפיות ממנו ולכן גם לא היה אכזבות וזה בסדר כי צריך לזכור שלא בכל מקום בעולם הכדורגל תופס.
הבעיה אצלנו שהתקשורת מייצרת אשליות ובכח מנסה לכפות על הציבור להתעניין בכדורגל אבל זה לא עובד כי ישראל פשוט לא מתעניינת בכדורגל אחרת היא הייתה מצליחה בו לא פחות מהכדורסל שייט גודו טניס או שחייה שאלה ענפי ספורט שדורשים הרבה יותר אימונים כישרון ועבודה הרבה יותר קשה ממשחק פשוט כמו הכדורגל שהכל בו פשוט ומקרי.
אין בארץ תרבות של תקשורת ספורט ולכן אין הרגשה שיש ממש ספורט למעט הכדורסל כי התקשורת מקפחת את כל ענפי הספורט כולל הפופולרים לטובת הכדורגל הכושל שלא מעניין איש ובסופו של דבר אנחנו יוצאים קירחים מכל הכיוונים.

מכביסט 9 ביוני 2013

אתה אמיתי????
אין ביקוש לכדורגל בישראל??

הייתי מגיב לך, אבל וואלה צריך להתחיל מתוך נקודה שאנחנו מסכימים עליה. אבל זה נראה שהנקודת פתיחה שלך לא מציאותית כלל.

אני התאכזבתי הערב מהקהל הישראלי. למה? כי הציפיה שלי מהם היתה לשרוק בוז. בוז לא לקהל, אלא בוז כנגד משפחת לוזון והקומבינה. זו לא הנבחרת שלי, זו לא נבחרת ישראל, זו נבחרת לוזון שמשחקת בטורניר לקידום לוזון הדוד לתפקיד באופ"א, לוזון האחיין למשרת אימון באירופה, דהאן החבר- לקדם את השחקנים שלו על פני מי שמאיים עליו בשוק (נימני, שגם הוא קומבינטור שהורס את הכדורגל) וכמובן קידום השחקנים הצעירים של יענקלה שחר – לוודא שירוויח כמה ג'ובות מהיורו הזה.

הקהל הישראלי היה צריך להגיד את דעתו על לוזון. זאת כאשר בכל מצב אחר – הוא ידאג לקנוס את הקבוצה שאנחנו אוהדים או לפגוע בקהל. מה הוא יכול לעשות עם הנבחרת?

הקורא בפוסטים 9 ביוני 2013

+1

מאשקה 9 ביוני 2013

+ 1 + 1 !!!

B. Goren 9 ביוני 2013

Count me in

קורא אדוק 9 ביוני 2013

מכביסט,הייתי במשחק.
הסיבה שלא שרקנו בוז היא כי התייאשנו מהמצב המביש של הכדורגל הישראלי,ובינינו מה זה ישנה אם נשרוק בוז או לא? זה יזיז להם?
אתה חושב שמישהו חושב על הקהל בהתאחדות לכדורגל? שלמישהו אכפת ממך או משריקות הבוז שלך? אחרי כל האירועים של שנה שעברה לא קרה כלום אז עכשיו? מה עם מנהלת הליגה אגב? לא התחייבו שהיא תצא לפועל השנה?

מכביסט 9 ביוני 2013

זו בדיוק הבעיה – הפכנו לאדישים ואנחנו חושבים ששום דבר לא יכול להשתנות.
גם ביציע אנשים אמרו לי אותו הדבר – מה אפשר לעשות? זה הכדורגל פה.
איטליה היא בדיוק הדוגמא למה כן אפשר לשנות פה. כי כולם טוענים שמנטלית אנחנו לא מתאימים, במה אנחנו שונים מנטלית מהאיטלקים? הם גם עצלנים ושכונה, אבל כשמישהו מנהל כמו שצריך ודואג לקדם ולהתמקצעות – הם נאלצים להתאים את עצמם למערכת. ועוד השנה קיבלנו את הדוגמא ממכבי – שכן, אפשר להפוך את השחקן הישראלי מקצוען.

ואנחנו הקהל צריכים למחוא על כך, אנחנו צריכים לדרוש, לעשות כאב ראש לכל המושחתים שנהנים מהמעמד, מהכסף, מהתפקיד ושאר הרווחים שלהם מהמקומות הללו שהגיעו בזכות קישרי דם ושום קשר לכישורים.

אז כן, הקהל היה צריך לשרוק בוז ללוזון. יש לדברים הללו השפעה.
האדישות הישראלית גומרת אותנו… לא רק בכדורגל.

matipool 9 ביוני 2013

מכביסט – לגבי ג'וני , אני מניח שאתה חדש כאן .
לגבי כל השאר – צודק לגמרי .

יואב בורוביץ' 9 ביוני 2013

ג'וני, סתם הולך אתך בכיף- לטענתך לכדורסל בארץ יש יותר מתעניינים מאשר לכדורגל? לא הבנת עדיין שכדורסל זה ספורט אמריקאי עם עוד כמה כדורסלנים מוכשרים במדינות אחרות- כאשר כמובן כל ליגות הכדורסל שאינן בארצות הברית די בזויות מבחינת האיכות (אולי להוציא הליגה הספרדית)?

ג'וני 9 ביוני 2013

בורוביץ',
אתה יודע טוב מאוד שכתבי הכדורגל מקנאים בפופולריות של הכדורסל ולכן בכוונה מנסים לפאר ולהלל את הכדורגל ולהגמיד את הכדורסל אבל זה לא יעזור
גם אם הכדורסל לא יקבל מילה אחת בעיתון והכדורגל יקבל 90% מהנפח בעיתון עדיין הכדורסל יהיה יותר פופולרי והכדורגל תמיד ישאר מאחור.לא מדובר פה רק בהישגים אלא בתרבות של ספורט שיש לכך השלכות לאיך הענף נראה.
התקשורת עושה צחוק מעצמה שהיא רודפת אחרי הכדורגלנים בארץ שממילא לא סופרים את העיתונאים כי הם יודעים שגם אם יקבלו בראש כל משחק הם ימשיכו לקבל את הכותרות שלהם ואת הכסף הגדול.
אז למה להם להתאמץ שהם יודעים שהתקשורת בכיס הקטן שלהם.

אפילו לוזון אמר למצלמות מבלי להתבייש שהוא לא סופר את התקשורת והאמת שבצדק מבחינתו כי הוא רואה שהתקשורת תמיד רודפת אחריו מלקקת לו ולכן הוא תפס תחת כאילו שהוא אישיות בכירה בספורט הישראלי למרות שהוא כלום ושום דבר.

אם אתה אומר שכל הליגות שאינן בארה"ב די בזויות מבחינה איכות
אז מה נגיד על הכדורגל האירופי? אם באיירן מינכן זוכה בטרפל זאת תעודת עניות לכדורגל האירופי, אם 2 קבוצות מאותה מדינה משחקות בגמר בצ'מפיונס אז זה אומר מה הענף שווה .
ביורוליג לפחות אתה לא תראה קבוצות מליגה ז' כמו בצ'מפיונס ליג במוקדמות של נבחרות אתה לא תראה בכדורסל נבחרות עלובות כמו סן מרינו מלטה או לוכמסבורג כמו שיש בכדורגל.
כמה שאתה טוען שהליגות מחוץ לארה"ב בזויות אז בכדורגל המצב הרבה יותר גרוע.

צ'יקו 9 ביוני 2013

אדוני הנכבד, כמה מילים וכמה קשקושים. חבל על החשמל שאתה מבזבז כדי לכתוב שטויות כאלה. תחסוך לעצמך ולנו.

משה 9 ביוני 2013

אני מבין שהכוונה היא לג'וני ולבורוביץ'(בתגובה הזו, לא בכל הכתבה).

מתי 9 ביוני 2013

נעשה את זה קצר. זה שאתה שונא כדורגל לא אומר שאף אחד לא מתעניין בו. חוצמזה חשבתי שאתה בקטע אנטי-טניס עכשיו, מה קרה?

סלים שיידי 10 ביוני 2013

אני חושב שמישהו התערב עם ג'וני שהוא יכנס לדה באזר ויכתוב בתגובות בדיוק את ההיפך ממה שהוא חושב. אני לא חושב שיש אנשים שאשכרה חושבים כמו ג'וני.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 9 ביוני 2013

אם כמות מכירת משחקים הייתה הבעיה שלנו, כנראה שהיינו מנצחים הערב את איטליה.

תiמר 9 ביוני 2013

דווקא מינו מאמן ( אם אפשר לקרוא לו מאמן ) גרמני שיהיה המנגר או משהו כזה של הנבחרות הצעירות. הקימו ועדת איתור, הבטיחו שמות מפוצצים ובסוף מינו איזה כלומניק שנכשל במקומות יותר הזויים מישראל. הכישלון ידוע מראש
העיקר שעוד כמה מיליונים נזרקו לפח

אלון 9 ביוני 2013

אני לא יודע מי אחראי על האתר אבל הגיע הזמן שג'וני יקבל בלוג משלו.

תiמר 9 ביוני 2013

+1

אריק 9 ביוני 2013

השחקנים הישראלים משחקים כדורגל שעבר מהעולם. כ-ו-ל-ם מכדררים הבלם לפני שהוא מוסיר למגן שמכדרר יותר מהבלם וכבר מסתבך, אם הוא מצליח לא לאבד מוסר לקשר שפוצח בדריבל. ככה לא משחקים כדורגל תן כדור ורוץ לשטח פתוח לאפשר מסירה. היחידי שלא שם זה ביטון, הוא משחק אחרת אבל אחד לא מספיק.

כסיפוביץ 9 ביוני 2013

א. מסכים עם כל הדברים
ב. לעזאזל עם זה אבל גם מסכים עם ג'וני בכמה דברים.

הכדורגל כאן מקבל חשיפה שלא מגיעה לו, וכשאין על מה לדווח ממשיכה התקשורת לפמפם חוזים ודיווחי פאפרצ'י.

אך כמו שנאמר ונכתב.
אם אתם העיתונאים יודעים על שחיתות אז תפרסמו.
בעניין הזה קופמן עומד לבד בחוד החנית.
כל השאר סתם פחדנים ממורמרים.

הבעיה שאין עיתונאי ספורט כאן בארץ. רק מדווחי ידיעות.

צור שפי 9 ביוני 2013

אני אוהב כדורגל כי יותר מכל ספורט אחר הוא ראי לחברה והכדורגל הישראלי ממש איננו יוצא מהכלל. אותה תרבות של מחדלים ושל חוסר התמודדות עם בעיות היסוד של המדינה (דגש על צמיחת העוני, התדרדרות שירותי הבריאות והמשך השליטה בפלסטינים) קיימת גם בכדורגל. אם היתה כאן מצויינות בכדורגל (כמו שיש בכמה תחומי בועה, כמו ההייטק ומכבי ת"א כדורסל השנואה עלי) זו היתה תופעה לא טבעית.

שלו 9 ביוני 2013

ג׳וני
בלעדיך העולם הוא רק גוונים של אפור.

איש הפח 9 ביוני 2013

הבעיה היא שיש אנשים שמתבלבלים בין כדורגל לכדורגל ישראלי.
בכדורגל רצים, מוסרים ובועטים בכדור, בכדורגל יראלי הולכים ובועטים בכדור.
בגלל זה אין פלא שכאשר נבחרת שמשחקת כדורגל ישראלי פוגשת נבחרת שמשחקת כדורגל זאת התוצאה. נבחרת שהשחקנים שלה בקושי מצליחים לחבר שתי מסירות לא יכולה להתמודד עם נבחרת שבמהלך של ארבע מסירות מגיעה למצב הבקעה לא משנה איך תסובב את זה.
שחקנים שמגיעים מהליגה הישראלית שבה משחקים במקרה הטוב 40 דקות נטו וגם אז רצים רק חצי מהזמן לא יכולה להתמודד עם שחקנים שרגילים לרוץ 90 דקות.
ראו את זה מול הנורווגים שגם בעשרה שחקנים הצליחו להביך שוב ושוב את הגנת הנבחרת ומול האיטלקים זה נחשף בצורה בוטה יותר אפילו עוד לפני שגולסה הורחק.
זה לא קשור בזהות המאמן, או בהתאחדות או במרכזים. עד שלא יתחילו לשחק כדורגל אמיתי בארץ: יתחילו לרוץ, ילמדו פעולות בסיסיות כמו למסור ולבעוט לשער ויתחילו להבין שטכניקה בכדורגל זה מעבר ללעשות דריבל שום דבר לא יצמח פה.

גבי 9 ביוני 2013

בישראל חושבים שלשחקנים הישראלים יש טכניקה אבל הם חלשים פיזית…

לא טכניקה ולא נעליים,
שחקנים ישראלים לא מסוגלים לעצור כדור ליד הרגל, הם לא מסוגלים למסור כמו שצריך, הם לא מסוגלים לבעוט כמו שצריך.

בעצם, מה כן הם מסוגלים ?
אבל הם לא אשמים, אלא המאמנים שלהם בקבוצות הבית, כך חינכו אותם

איציק 9 ביוני 2013

אני לא חובב גדול של כדורגל בכלל, בטח לא של הכדורגל הישראלי ושונא כל מה שקשור ללוזונים. אני אהיה הראשון שישמח אם יסגרו את הכדורגל בארץ (טוב מייד אחרי ג'וני), אבל באמת, עם היד על הלב, אם סוגרים את הכדורגל, צריך לסגור עוד חצי מדינה עם התופעות הלא פחות חמורות, למשל רכבות, נמלים, חברת החשמל והכנסת. אז צריך להיות מציאו.יים. צריך למנות להתאחדות אנשים ראוים לתפקיד שיעשו סדר. לטעמי, אין טובי מדנון ורגב. גם לא נרגיש בשינוי וגם שיפרנו את הכנסת.

משה 9 ביוני 2013

הייתי אתמול במשחק. לפני המשחק ראיתי את ההמונים ואת ההתנהלות הדי סטרילית מסביב לאיצטדיון וחשבתי שאנחנו בדרך לנורמליזציה בכדורגל, שרמת המתקנים עלתה בצורה קיצונית בשנים האחרונות, שאם יחליטו על יציעי משפחות יהיה עתיד כאן למשחק ואני אפילו אחשוב להביא את הילדים שלי למשחקים, שיש כאן קהל אוהב ספורט אמיתי שצמא לקבל יחס ראוי במתקן טוב גם אם המוצר לא ברמות הגבוהות ביותר.
טעיתי. לקהל דוחה שצועק "דור מיכה" בדקה ה-30, מריע בציניות לשחקנים שלו ושורק בוז לא מגיע מעבר לאורווה ולקופסה. שלא אובן לא נכון, היכולת של השחקנים אתמול הייתה מבישה, לגיא לוזון מגיע לקבל בראש על הקידום של דודו דהאן ועל חוסר המוכנות של הנבחרת ואנחנו רחוקים מהרמה של הנבחרות האחרות באליפות הזו אבל מה אשמים בן והבה או אלי דסה המסכנים שבאמת מנסים כמיטב יכולתם להוות יריב לקבוצה שעולה עליהם בכל פרמטר ? הם לא רצו לנצח ? הם נהנים להיות מושפלים ?

שמעון כסאח 9 ביוני 2013

בעצם למה שנהייה ממש טובים בכדורגל? איזה יתרון יחסי יש בישראל שאם רק נעשה כך וכך יהפוך אותנו לדרג שני באירופה לצורך העניין?

יש בארץ הרבה שאוהבים את המשחק והיו רוצים לראות הישגים בין לאומיים של הנבחרת והקבוצות אבל מה לעשות שבישראל לא קיים אף פרמטר שיאפשר קיום של הישגים(לאורך זמן כמובן, לא משהו ספורדי) בכדורגל, אין יתרון יחסי לא בכסף, לא במסורת של הישגים, לא בידע, לא ביכולות פיזיות, לא ברמת הליגה.

ניינר 9 ביוני 2013

אני מודה ששמחתי לראות את הנבחרת מתפרקת ואת המאמן של סטנדארט ליאז' עומד המום ולא מבין מה קורה לו. הראיון עם לוזון הצעיר בסוף המשחק בכלל היה לא ייאמן. נקווה מעכשיו שהאיש הדוחה הזה יהיה הבעייה של הבלגים החביבים ושבאופן סופי הוברר שגם הדוד לא יוכל למנות את השרלטן חלק הלשון למאמן הבוגרים (אל אפו ועל חמתו של הדוד וגם דודו דהאן לא יעזור כאן)

matipool 9 ביוני 2013

חכה חכה עם המשפט האחרון .
בישראל הזכרון הוא קצר מאד .
אני לא אופתע בכלל אם עוד שנתיים או ארבע שנים , לוזון האחיין יהיה מאמן הנבחרת הבוגרת .

ניינר 9 ביוני 2013

לא אתפלא אם הדוד ישלוף מהשרוול שפן ושמו ייטב

משה 9 ביוני 2013

בהמשך למה שכתבתי למעלה, באתר האם יש כתבה מביכה של שירלי בר דיין שתוקפת את כליבאת וביטון על הביקורת שיש להם על הקהל.
איך אפשר לשפר את הספורט אם מירב הכתבות נכתבות פה ע"י חובבנים שתפקידם לרדוף ולחפש סקופים של חדר הלבשה והם מונעים מאינטרסים בלבד ? למה התפקיד השולי הזה של להכניס קצת צבע לספורט הפך להיות העיקר ? לרובנו יש תחושת גועל מאתר כמו ONE אבל מאז שחדשות הספורט הצמידו "כתב" לכל קבוצה גדולה בליגת העל(בר דיין, תומר לוי, פשכצקי בעברו, טליה סלנט ועוד) הסיקור רק הפך רדוד יותר.

ג'וני 10 ביוני 2013

כל פעם שמראים בערוץ הספורט את שירי בן דיין ופשכצקי כתבי הרכילות אני פשוט מעביר ערוץ .
לא יכול לסבול את צמד הקשקשנים הרכלנים האלה
לא זכור לי שהם הם הביאו סקופ אחד משמעותי

שלו 9 ביוני 2013

דור מיכה ומשה לוגסי הם רק דוגמה לבעיה.
והתעלמות מקבוצות היריב אף חמורה מזה.
איטליה יכולה לא לעקוב אחרי נבחרת ישראל,
היא יכולה (בצער) להשאיר את בלוטלי לנבחרת הבוגרת.
וכל זה לא בגלל שהיא מזלזלת כי אם סדר עדיפויות.
עליה למונדיאל יותר חשובה מאליפות אירופה עד גיל 21.
השחצנות הלוזונית נובעת משנאה טהורה למכבי תל-אביב ושחקניה,
כנראה זה יושב על רגשי נחיתות היסטוריים.
אבל להשתין מהמקפצה כמו הופעת סוכן שחקנים לצד המאמן,
זה כבר חשד לשחיתות.
בברזיל זה ידוע כי המוזמנים לסגל הנבחרת הם כאלו שהסוכן שלהם דאג לכך.
איך דאג?
קצת כסף פה, קצת כסף שם.
אני לא יודע אבל נראה לי שהבלחה של שחקן כזה או אחר,
וגזירת קופון הן לא אפשרות זרה למי שקבע את הסגל.

גיל מזימבבואה 9 ביוני 2013

הדבר הכי מעניין במשחקים של הניבחרת זה להיסתכל על המאמן והראיונות איתו אחרי, כאילו מה כולנו טיפשים ועיוורים? הזוי.
אם מאמן לגיטימי בליגת העל כמו גילי לנדאו אומר שישראל תגיע לגמר אז באמת "בעלי המקצוע" שלנו חיים בעולם משלהם.

מיכה 9 ביוני 2013

מסכים עם רוב הדברים שלך,אבל מה? אתה מבקש להעתיק מאירופה הרבה דברים טובים אבל לצמצם את כמות הזרים בקבוצות שזה דבר והיפוכו,כי ברוב הליגות המצליחות באירופה אין הגבלה על זרים,ורמת הנבחרות הטובות לא נפגעת מכמות הזרים,רק אצלנו יש מחשבה מקורית שהזרים פוגעים בנבחרות (גם בכדורסל)זוהי לדעתי עוד דרך מילוט מפני עמידה מול האמת הכואבת והיא רמת המאמנים,רמת האימונים,וחינוך לעבודה קשה.

גיא 9 ביוני 2013

הורדת כמות הזרים תביא להשקעה גדולה יותר בנוער ובמקומיים, דברים שבמקומות אחרים קורים גם ככה ,אבל לא אצלנו. ככה שאם ההשקעה בנוער תהיה חלק משגרה, הורדת הזרים מיותרת.
אבל אצלנו שום דבר לא יזוז עד שיקצצו בזרים ועל מנת ליצור קבוצות טובות יהיו חייבים להשקיע בטווח הרחוק, במחלקות הילדים.

אריק החדש 9 ביוני 2013

יואב
מסכים לכול מילה בטור שלך.
למעט הכותרת.
זה בהחלט הרבה מאד לוזון.
לפחות בשנים האחרונות.
לוזון וכול בני משפחתו לכול אוהד
כדורגל ישראלי שפוי מהוה סכנה.
ביתר הצרות ניתן יהיה לטפל רק אחרי
שהיש יעלם מהנוף הציבורי .
לפני כן חבל על הזמן של כולנו.

אריק החדש 9 ביוני 2013

שהיש- שהאיש

לירן 9 ביוני 2013

צודק, בדיוק רשמתי בבלוג שלי http://liranfux.blogspot.co.il/2013/06/blog-post_9.html

הגיע הזמן לתקרת שכר, הורדת מס' הזרים,

לירן 9 ביוני 2013

הבעיה היא לא לוזון, הבעיה היא בשיטה שלנו…צריך ללמד ילדים תזונה נכונה, מקצוענות, את בסיס הכדורגל, למשל מגן חייב לדעת להרים…וכמובן שאין אף שחקן ישראלי ששווה 3 מיליון לעונה, מקסימום חצי מיליון

ישראלי 9 ביוני 2013

אתם ממחזרים את הכתבה הזאת ?
אחרי כל "אכזבה" אתם באים עם ה"טיפול שורש הזה". פייר, מתחיל להימאס לשמוע את אותם הדברים מהתקשורת.
אתם אומרים שלוזון רע, הראו לי אדם אחד שמתאים כרגע לעמוד בראש. עובדה שאין מישהו שרץ מולו אפילו בבחירות.

אביב 9 ביוני 2013

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול ! עד שלא יבוא מישהו אמיתי שבא מהלב ולא מבחינה להרויח ולקדם את עצמו אישית לעולם לא נגיע לרמות הגבוהות באירופה ובעולם יש שחקנים טובים בארץ אבל ברמת אימון כל כך נמוכה לא נגיע לשום מקום השחקנים עושים מה שהם רוצים מקציבים לעצמם את הזמנים שלהם הכדורגל הישראלי בשפל הליגות ממש לא תחרותית ואין ספק בכלל שעם השנים הבמה של השחקן הישראלי נעלמת וממקום זה מביאים שחקני פח זרים אפשר לראות את הבדלי הרמות הברורים שיש רק על פני הנבחרת של עד גיל 21 זה מראה כמה המצב גרוע ועד שלא היה שינוי משמעותי אפשר רק לדמיין הצלחות או העליות לטורנירים גדולים

אליוי 9 ביוני 2013

בליגה הלאומית והליגות הנמוכות אין כמעט זרים אבל הכל מושחת שם וקיים תהליך איטי של השתלטות מאפיונרים על קבוצות חלשות מתוך מטרה להטות משחקים
להרוס הכל ולקוות שהכל יצמח בצורה בריאה זו גישה ילדותית
וחסרת סיכוי

נדב 9 ביוני 2013

אני מסכים אם כול התגובות שקראתי עד כה, אבל אני רוצה להוסיף משהו מעבר. אני רואה את הבעיה המרכזית של הכדורגל הישראלי בבסיס של השחקן הישראלי. כלומר, הכדורגל בנוי על כמה פונקציות עיקריות: תנועה בלי כדור, טכניקה, מסירה ונתונים פיזיים (בעיקר כושר גופני וקואורדינציה). לדעתי הכדורגל הישראלי בנוי בצורה מוטעת. כוונתי היא שרוב המאמנים בארץ מאמינים שהמטרה שהיא הניצחון והיא מקדשת את האמצעים. כלומר, הצורה ודרך המשחק אינם חושבים כמו הניצחון. דעה זו היא לא נכונה מפני שהיא באה לידי ביטוי כבר בגילאים קטנים, ועקב כך השחקן הישראלי הצעיר מתמקד לכל אורך הקרירה שלו בטפל במקום בעיקר. בעיה נוספת שמושכת את צומת ליבי היא, החשיבה של השחקן הישראלי. אני ישתמש בדוגמה מתוך המשחק של אתמול, ישראל איטליה. אתמול המשחק של הנבחרת האיטלקית היה בנויי מסביב שחקן אחד, מרקו וורטי. וורטי הוא בונה משחק קלסי והשחקן המרכזי בנבחרת האיטלקית. הוא השחקן שהכול עובר דרכו, וכל שאר השחקנים הם רק "העוזרים" שלו- והם מבינים ויודעים את זה. דוגמה זו היא קיצונית מעוד אבל היא מסבירה את החשיבה האירופאית, שהיא דוגלת סביב שחקנים טכניים וחכמים במרכז המגרש, שלידם נמצעים עוד שחקנים טכניים שיודעים מה התפקיד שלהם בקבוצה. המשחק של נבחרת איטליה אתמול היה מבוסס על משחק בשני נגיעות, תנועה בלי כדור והסתמכות על יכולת אישית כמו כדרור רק של השחקנים שמצטיינים בכך. כשאני רואה את המשחק של הנבחרת הישראלית אני רואה משחק מבולגן. כלומר, משחק עם יותר מדי נגיעות בכדור ויותר מדי שחקנים שחושבים שהיכולת האישית שלהם היא שתביא לניצחון של הנבחרת. בנוסף, היו הרבה איבודי כדור שנובעים מליקויים בטכניקה הבסיסית של השחקן הישראלי כמו עצירת כדור, ראיית משחק וטכניקה במסירה. אז אני מציע שלפני ששולחים שחקנים צעירים בארץ להרים משקולות ולחשוב שהכדורגל בנויי על כדרורים מיותרים, צריך לחזור ולעבוד על הבסיס כמה שיותר. אני מציע פתרון כזה: ההתאחדות לכדורגל בארץ חייבת לשנות את החשיבה של השחקן הישראלי. אני מציע להביא אנשי מקצוע אירופאים בכירים שיעבירו קורסים רציניים למאמנים הישראלי. לעודד פתיחת אקדמיות לשחקנים ישראלים בארץ, שגם הם יהיו בליווי אנשי כדורגל אירופאים. על דברים כאלה צריכה ההתאחדות להוציא כסף, במקום להביא טורנירים כאלה שרק גורמים לנו להתבזות שוב ושוב.

עורב כתום 9 ביוני 2013

בתור אדם המעורה בכדורגל ועלפי ראייתי אין להאשים את מאמן הנבחרת בכשלונות

נבות 9 ביוני 2013

עד הדקה ה-18 אתמול, ישראל הייתה במשחק. לפחות יש לנו הישג אחד: היינו שווי כוחות מול איטליה 20% מהזמן, יש למה לשאוף ,אבל זה לא מבוטל.

עורב כתום 9 ביוני 2013

הכדורגל הישראלי ענין מומורכב או רקוב? בתור אדם המעורה מעט בכדורגל הישראלי מבין אני את מאמני ליגת העל בפרט ומאמני הנבחרות בכלל.הבעיה מקורה בגילאים יותר צעירים בה מאמנים את הילדים ומכשירים אותם לנצחונות ולא לדרך המובילה לנצחונות.
הרבה עסקנות פוליטיקה ופחות כדורגל. וכשהענין מגיע לבוגרים ולנבחרות כמו שאמר המשורר "הרגל הופך לטבע" אז אל תתפלאו שכך נראים פני הדברים וחוץ מזה אנו אלופים בלחפש אשמים.
גיא לוזון אינך אשם זה חומר השחקנים שיש בארץ, והם גם לא אשמים
משהו בשיטה בחשיבה הכללית לוקה בחסר…ותחשבו על זה

botafogo 9 ביוני 2013

כל מילה בסלע! יותר מזה, צריך להיות קריטריון לזימון בנבחרת מתחת גיל 21 או משחק בליגה בחירה בחול…

Comments closed