ווייד וחיפה (פיינלס 4)

הגדולה של פלאש וקוז'יקרו

011408cover_wade

 

אני מסכים עם דורפן- שיש נטיה לשכוח מדוויין ווייד. במובן מסוים ולא מבוטל, הוא אחראי לנטיה הזו.

דוויין ווייד צריך היה להיות שחקן גדול יותר. לעומת פתיחת הקריירה הגלוריוזית שלו (הוליך קבוצה כסופרסטאר בלתי מעורער לאליפות בשנתו השלישית), ההמשך היה קצת מאכזב. הכל כמובן יחסית לסטנדרט הכל כך גבוה שהוא עצמו הציב.

לדעתי ווייד היה צריך להפוך לשחקן שמושווה היסטורית לקובי בראיינט- עד כדי כך הוא טוב.

אבל ווייד קצת הלך לאיבוד- בין הפציעות, לבין כל הבלגנים מחוץ למגרש עם אמא שלו ואשתו וכל סיפורי המשפחה, לבין ההצטרפות של לברון, שברור שהוא טוב ממנו בשתי דרגות לפחות.

וכך- משחקן קובי בראיינטי (רק הרבה פחות אנוכי) הוא הפך להיות סוג של כוכב משנה ללברון, ולא מעבר לזה.

אלא שווייד, בראש שלו, נותר כוכב-על במשך כל הזמן. פעמים רבות הוא גם משחק ככזה, לכל הפחות מבחינת הגישה. לעתים גם מבחינת התפוקה.

הלילה היה משחק כזה. בערב החשוב ביותר של מיאמי העונה ווייד דפק הופעה. 32 נק', 14- 25 מהשדה, שש חטיפות!!!, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים. פאקינג מאסטרפיס.

הגישה הזו של ווייד גם לדעתי השפיעה על לברון, שגם סוף סוף שיחק כמו שהוא צריך. עם מבט לסל בראש ובראשונה- בין אם בחדירה או בקליעה. אגב, ללברון לא היה משחק ענק. לא במושגים שלו. עדיין יש קצת חוסר ביטחון. עדיין החטאות לא מחויבות. הוא גם הלך רק פעמיים לקו. אבל הגישה של לברון היתה שונה, וגם היכולת: לכן 33 נק' (15-25), 11 ריב', 4 אס', 2 חטיפות ו-2 חסימות.

ובהזדמנות זו מאוד חשוב שלא לשכוח את ההופעה המצוינת של כריס בוש (20 נק', 13 ריב') ושל ריי אלן מהספסל שתרם 14 נק' כל כך חשובות.

זה היה ניצחון קבוצתי נפלא של קבוצה מצוינת שהיא בראש ובראשונה אוסף של אינדיבידואלים. זה האתוס וזו גם האמת. חייבים אינדיבידואלים עילויים. לאחר מכן, צריך לצפות מהם לשחק כמו קבוצה.

וזו מיאמי.

*

ועוד משהו אחד: איזה אופי יש לקבוצה הזו, לשחק כך לאחר השפלה בדמות תבוסה של 38 נק' הפרש, ועוד בחוץ?

האופי הזה שייך בראש ובראשונה לדוויין ווייד, שידע שהלילה בעיקר הקבוצה שלו מוכרחה אותו. אך למעשה היא חייבת אותו תמיד. זהו חברים- יש עוד שניים או שלושה משחקים. בימים האחרונים לפני הלילה אמרתי לכל מי שהיה מוכן להקשיב שהקבוצה שתנצח את משחק 4 תזכה בסדרה. ודווקא לאחר שמיאמי ניצחה ב-16 הפרש במשחק מפעים, אני ממש לא בטוח בהנחה הזו שלי. סן אנטוניו עדיין נורא מפחידה אותי. ולמרות זאת אם אני מוכרח להמר אני הולך על 4- 2 להיט.

*

בישראל כבר זכו באליפות במשחק הכרעה בודד. במשחק שראיתי- חציו הראשון לייב, חציו השני מוקלט- בעיקר שמתי ללב להגנות די מחפירות. כל כך הרבה סלים "רכים" יש בכדורסל הישראלי- והדבר הזה בולט בעיקר כשרואים במקביל NBA. כמובן שגם השופטים האיומים והנוראים, עם האובר קולינג הנפשע שלהם, מקשים מאוד על השחקנים להציג הגנה ראויה לשמה. חוץ מזה ראיתי באספקט ההתקפי המון רשלנות ואי דיוק. גם המון מסירות טפשיות. אני דווקא חסיד של מאמנים אמריקאים, אך קשה לומר ממשחק הגמר ששתי הקבוצות מאוד מאומנות (למרות שהן כן). זהו- אני מאושר שחיפה זכתה. אני חושב שצריך להביא לכאן הרבה יותר מאמנים אמריקאים- כי פשוט מרבית השחקנים אמריקאים וגם מאמנים אמריקאים יודעים לאמן טוב יותר מהישראלים במרבית המקרים. אני חושב שנעשה לבראד גרינברג רצח אופי גדול, כאשר קטלו אותו כל העונה עיתונאים רבים וזאת למרות שהעפיל לגמר הגביע ובסופו של דבר גם זכה באליפות.

וברכות כמובן לכל שחקני מכבי חיפה. שיחקתם אותה בענק. אתם ווינרים. וברכה מיוחדת לעידו קוז'יקרו, שחקן לוחם וחכם ודמות נהדרת. אתה אלוף.

 

 

סרט אמריקאי (עוד מעט ייגמר)
מבוגר, ילד, וזה שלא יודע להפסיד - ברוך שמילוביץ'

42 Comments

אריאל 14 ביוני 2013

היכולת הכי טובה של ווייד הייתה כמה רמות מעל היכולת הכי טובה של בראיינט. אבל הקריירה של בראיינט גדולה יותר בגלל הסיבות שציינת, בעיקר הפציעות.
כרגע גם נראה שבראיינט זקן יהיה עדיף על ווייד זקן, מכיוון שבראיינט קולע טוב יותר מבחוץ, והוא גם שיפר את האספקט הזה בשנים האחרונות. ווייד עוד צריך להוכיח שהוא מסוגל להיות סופרסטאר גם כשהאתלטיות תלך, כרגע הוא עדיין משחק כמעט באותה שיטה כמו ווייד הצעיר רק בפחות אתלטיות, אך כן עם קצת יותר אחריות וריכוז.

רון 14 ביוני 2013

מעניין אותי אם הוא קיבל זריקה לשיכוך הכאבים כי נראה שבחלק מהמשחקים קשה לו להגיע לטבעת (בקפיצה) ובחלק הוא פשוט וינטג' פלאש
(לאורך כמעט כל העונה האחרונה פויול קיבל זריקות לפני משחקים)
אז מעניין אותי לדעת אם הוא קיבל זריקות כאלה לפני המשחקים הקריטיים בפלייאוף (גם במשחק 7 נגד אינדיאנה הוא היה ככה

מנחם לס 14 ביוני 2013

בספורטס אילוסטרייטד ישנו היום מאמר שלם על הפציעה (פיקת ברך) של דוויין ווייד. אם זה מעניין אותך, הסברתי הכל בתגובה לדורפן.

eddie 14 ביוני 2013

פשוט מרגיז הזלזול המתמשך שלך בקובי,וגם של האתר הזה.
קובי טוב מווייד מלברון ומכל אותם כוכבים שאתם מעריצים שמככבים בליגה הזאת היום.
לא יתכן ששחקן (בעל אופי מגעיל או שלא) כזה גדול לא יזכה למעט הערכה,על סמך מה אתה קובע שווייד הוא שחקן קובי ברייאנטי שהפך לשוליה של לברון?!?!?!?!?!?!?!?פשוט מוציא מדעת.מחכה ליום שימנעו ממך מר בורוביץ להפיץ להפיץ את השטויות שלך .

דני 14 ביוני 2013

מסכים עם כל מילה

אמיתי רינג 14 ביוני 2013

מסכים ומצטרף.
אני לא חסיד גדול של קובי בראיינט, אבל כשלברון ג'יימס רק מתקרב להיכנס לדיון של השחקנים הגדולים בהיסטוריה של המשחק ומקומו של בראיינט כבר מובטח, אי אפשר להגיד שלברון ג'יימס טוב מווייד ב 2 רמות ושווייד הוא ברמה של בראיינט. כלומר שלברון ג'יימס טוב מבראיינט ב 2 רמות. זאת פשוט התעלמות מוחלטת מהמציאות ומהישגים של השחקנים.
בקיצור, בורוביץ' מה שמרגיז זה הקלילות בה אתה משחרר אמירות כל כך לא מדויקות. אנא להבא, תנסה לכתוב אם קצת יותר אחריות.

רון 14 ביוני 2013

"שברור שהוא טוב ממנו בשתי דרגות לפחות." הוא התכוון שוויד טוב מלברון בשתי רמות ולא שלברון טוב מוויד ב 2 רמות.

אריאל 14 ביוני 2013

כמעט כולם אומרים אותו דבר על קובי, למעט מעריצי קובי. מתוך סקרנות אני חייב לשאול, זה לא מלמד אתכם משהו?

דני 14 ביוני 2013

מי זה כולם?האתרים שאתה קורא בישראל? המבינים הגדולים?שמעריצים שחקנים ומריצים קבוצות הן בכדורסל והן בכדורגל?עשה לי טוב תקרא קצת אתרים מחו"ל(אם אתה יודע אנגלית כמובן).ואני לא נכנס איתך לאם זכית לראות את קובי בפעולה או שלא,או מה גילך ודברים מסוג זה.

אריאל 14 ביוני 2013

אז ככה: אני קורא אתרים בחו"ל, שומע פודקאסטים ב-ESPN ושומע את הפרשנים במהלך משחקים. אני גם קורא אתרים בישראל, מכיוון שיש הרבה ישראלים שיש להם הבנה מעמיקה ב-NBA ותובנות מעניינות.
ראיתי את קובי החל מהעונה הראשונה שלו בליגה, ואני בפירוש לא מחבב אותו. ראיתי חיקוי למייקל ג'ורדן, שבסופו של דבר נתן דברים דומים לג'ורדן פשוט ברמה פחות טובה (מספיק להסתכל על האחוזים מהשדה).
כל מי שלא מסתכל על האליפויות כמדד אבסולוטי (הרי ברור לנו שזה מדד מגוחך לגמרי), טוען שלברון יאפיל על קובי.

yosi 14 ביוני 2013

אריאל
למה אתה צריך להתנצל על עמדתך הברורה והנכונה לגבי לברון??????
רבותי לא היה (כולל מייקל האגדי) שחקן ברמה של לברון וכנראה לא יהיה עוד הרבה זמן . השחקן שיש לו מצוינות בכול הפרמטרים האפשרים ,ורק בגלל שאני חי בארצות הברית ושומע ורואה הכןל מקרוב מעיד על אמיתות הדברים!!!!
אינטילגצית משחק גבוהה ביותר !
כשרון +יכולת בלתי נתפסים
דיפנטר מדהים
אסיסטיונר ברמה
shooter מכול עמדה
ולכול המלעיגים למינם , זה כבר "פאסה" לשנוא טת הבחור

גיסנו 16 ביוני 2013

לברון ענק.

תהיה בטוח שאם מייקל ג'ורדן של הניינטיז היה היום הליגה, לברון היה עובר למערב רק בשביל הסיכוי להפסיד לו בגמר. כי לא משנה איפה תשים את לברון ומי יהיה איתו, את שיקגו של ג'ורדן הוא פשוט לא היה עובר.

אצל ג'ורדן שילוב של המילים "פלייאוף", "משחק" ו-"חלש" באותו משפט פשוט לא היה קיים.

מנחם לס 14 ביוני 2013

כשההסטוריה תיכתב, קובי בפרוש ייכנס כטוב יותר מדוויין ומלברון, ודוויין הוא השחקן האהוד עלי מכולם.

אריאל 14 ביוני 2013

מווייד כן, מלברון לא.
לברון הוא הפנים של הליגה כמו שקובי אף פעם לא היה.
דוויין גם אהוד עלי מכולם.

אתה 14 ביוני 2013

באמת ?
אנחנו רואים את אותה הליגה כן ?
ליצנים כמוך מזכירים לי תקופות שהשוו שחקנים כמו וינס קרטר וטימאק לקובי.. תמיד יהיו אנשים שפשוט לא מסוגלים לפרגן..
הפנים היחידות שלברון מייצג זה פנים כחולות מחוסר אוויר אחרי שהוא נחנק באופן שיטתי כל משחק חשוב מחדש.
רק מהלוזריות שלו זה יהיה ביזיון להשוות אותו לקובי.

אריאל 14 ביוני 2013

משחק 6 בבוסטון שנה שעברה

יואב בורוביץ' 14 ביוני 2013

מנחם, אתה לא יכול להיות רציני. קובי גדול מלברון? אל תגרום לי לאבד אליך ריספקט.

דני 14 ביוני 2013

בורוביץ אין לך מושג!!!

קשקשן בקומקום 15 ביוני 2013

קצת מוקדם לכתוב על לברון לא?
אם הוא יסיים עם 6-7 אליפויות קובי יירשם כגדול יותר?
מווייד איו ספק

AMS 14 ביוני 2013

מאמר קליל ומשובח.
יכול לשמש כשיעורי עזר לניצן פלד

ניצן פלד 14 ביוני 2013

סליחה, אין לי שקל.

רון 14 ביוני 2013

ניצן קרעת אותי מצחוק
ובנימה אחרת אני אוהב לקרוא את הפוסטים שלך אני חושב שניחנת ביכולת כתיבה מופלאה וירידה לפרטים הכי קטנים
תמשיך כך

AMS 14 ביוני 2013

ובאותה נימה גם אני אוהב לקרוא את הפוסטים שלו (את חלקם לפחות) ואל תחשוב שהוא ניחן אלא היה בטוח. הייתי מגדיר אותו אפילו גאון ללא טיפת ציניות אבל הסוביקטיביות על לברון כבר מגעילה ועברה את גבול הטעם הטוב

AMS 14 ביוני 2013

ואמנם קטונתי אבל אנא שלא ימשיך כך

ניצן פלד 15 ביוני 2013

תודה על המחמאות, לקחתי את ההערה לתשומת לבי.

giligal 14 ביוני 2013

ווייד הוא ככה ,לברון הוא ככה וככה ,קובי הוא ככה ככה וככה…..
אותם השטויות בסידור שונה של אותיות ,כמה אתם כולכם :כתבים ומגיבים ,משעממים ואני, האדיוט הראשי, קורא אתכם ולא מבין למה?

כסיפוביץ 14 ביוני 2013

+100
שום ניתוח מקצועי נורמלי עוד לא קראתי על הגמר הזה.

ביזיון.

בדיוק כמו שכולם כאן ידעו לכתוב על לוזון מבלי לנתח מקצועית טורניר אליפות אירופה.

מנחם לס 14 ביוני 2013

הפלח (כך אנחנו מכנים את פופוביץ בהופס) הפסיד את המשחק כשנתן 27 דקות או משהו כזה לג'ינובלי שאין לו את זה יותר והוא היה אפס אפסים, ולא נתן לבלייר לשחק במקום ספליטר, שרמת המשחק היא פשוט גדולה מדי עליו. בלייר הוא פייטר. רחב, חזק, ולא פוחד מדבר. אילו הוא עלה עם דנקן בחמישייה, כל גורל הסידרה היה אחר לחלוטין. טוב לאוהד מיאמי כמוני שהפלח עקשן זקן ולא יקשיב לאיש!

יואב גורן 14 ביוני 2013

השבח לאל, מנחם, אני צועק בלילה אבל אף אחד לא שומע (אני גר בכרם התימנים), למה ספליטר משחק ולא בלייר? זה מזכיר לי את סדרת הגמר בין הספרס לניקס ב-99 כשלארי ג'ונסון שמר על דאנקן ודפק לניקס את כל הגנת הרוטציה. ואז ואן גאנדי היה מכניס את קורט תומאס ל 8 דקות בהן דאנקן לא עשה כלום והתקפת הספרס הייתה מתה. ואז הוא היה מחזיר את תומאס לספסל!

etayle 14 ביוני 2013

פציעות!!! מפוספסת בעיקר מפציעות.יותר גדול מקובי-בספק .למרות שלוויד לא היו קבוצות כמו לקובי(עד עכשיו ואז יש את לברון) לקובי יש קליעה הרבה יותר טובה מלוויד וגם יותר ביצים.

ג'וני 14 ביוני 2013

אף אחד לא קטל את גרינברג
זה לא שכונה כמו הכדורגל ששומרים על התחת של המאמנים הישראלים הגרועים. ראינו איך התקשורת קטלה את פרננדס ואוסקר עוד לפני שהם נחתו בארץ.העלובה

באירופה מכבדים מאוד את המאמן הישראלי שכבר זכה ביורוליג יול"ב קאם וחלקן הצליחו גם בנבחרות השונות
יש לנו מאמן באלופת צ'כיה , קצורין בגרמניה , את שיבק שאימן שנים רבות בבלגיה כולל גרשון שאימן את נבחרת בולגריה.

זה שגרינברג הצליח עונה אחת לא אומר שכל המאמנים האמריקאים יצליחו כאן.

זה בושה להשוות את וויד לאליל הכי גדול בספורט העולמי בדמותו של בראיינט .

קובי אוהבים אותך 14 ביוני 2013

חחחח איך אין לך בושה?
עלק יכולת יותר טובה מזו של בראיינט..כתבים כמוך זה פשוט בדיחה.
ומדהים שלכל אחד נותנים לכתוב כתבות ולא לכאלה שבאמת יש להם ידע.
אתה ראית את וייד בכלל בפליאוף?בגמר?חוץ מהמשחק הזה?
משחק ראשון החטיא פאקינג 2 לייאפ שיוגב אוחיון עושה אותם בעיניים עצומות תוך כדי סיבסוב…כמובן שגם אני

אין טעם גם לקרוא את הכתבה הזאת.
אתה פשוט בדיחה.

S&M 14 ביוני 2013

אני מקווה שמה שערוץ הספורט משלם מצדיק את הברארות האלה.

fred the red 14 ביוני 2013

אפשר להגיד הרבה דברים על גמר הכדורסל בישראל אבל הנה חומר למחשבה:
הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה יוצאת למשחק חוץ (!!) אצל סגניתה בטבלה למשחק אחד (!!) על תואר האליפות.
הכדורסל הישראלי הוא בדיחה ומכבתי ת"א היא האשמה העיקרית בכך אבל השיטה הנוכחית היא ביזיונית וכל מה שהיא באה לעשות זה להגדיל את הסיכוי שמכבתי ת"א לא תקח אליפות. יאללה כבר.. לסגור את הליגה העלובה הזאת. אליפות בשקל

S&M 14 ביוני 2013

נראה שמשחק מספר 5 יקבע את האלופה, כי שתיהן מתקשות לנצח שניים ברצף.

Comments closed