משחק מחריד (פיינלס 6)

מחריד- מלשון חרדה

Ray-Allen

 

מבחינתי, זה משחק שבו לברון ג'יימס הפסיד עוד אליפות. הוא היה גרוע בשלושה רבעים הראשונים. הוא היה מצוין ברבע האחרון, אבל ברגעי ההכרעה הוא שוב כבה. הוא גם לא לקח על עצמו ברגעי הכרעה רבים והעדיף למסור- והשחקנים להם מסר בסיום המשחק לא קלעו במרבית הפעמים. וגם כשלקח על עצמו הוא בעיקר פספס, כולל איבוד כדור בפאסט ברייק קריטי בדקה האחרונה שהיה צריך להסתיים בליי אפ.

כתבתי איך לברון יכול להשתוות למייקל יום אחד- אם ימשיך לזכות בהרבה אליפויות. ובכן, קודם כל לא נראה לי שהוא יגיע לשש אליפויות או אפילו יתקרב לכמות הזאת (למרות שאני מת שזה יקרה). ובכל אופן, האיש אינו ג'ורדן. ג'ורדן בשלב הזה של הקריירה (עונה 10) לא הגיע ל-Elimination game (כמעט בכלל, ובוודאי שלא בסדרת גמר). וג'ורדן לא היה עם יכולת כזו במשחקים כאלה חשובים. וג'ורדן לא נתן לחברים שלו להכריע את המשחק.

אני כועס על לברון ובעיקר פגוע ממנו- כי אני בצד שלו לכל אורך הדרך. וזה לא משנה שהוא סיים משחק עם 32 נק', 11 אס', 10 ריב' ו-3 חס'. אני לא שופט אותו במספרים בלבד. ואגב, האחוזים שלו מהשדה היו לא טובים (11- 26) והוא איבד שישה כדורים.

הסיפור מבחינתי הוא תמיד- לברון.

כי הוא השחקן הכי טוב בהפרש די גדול.

אבל מה לא מספיק טוב בו? האם זו הקליעה? האם זה הביטחון? האם זה היעדר האנוכיות (למרות שזו גם תכונה טובה)?

קצת מכל דבר. לפעמים הרבה. כן חברים, לברון השחקן הכי טוב בעולם ועדיין הוא אינו מייקל ג'ורדן ואינו מתקרב לג'ורדן. לפחות בינתיים.

*

לריי אלן יש אליפות אחת בלבד (ב-17 עונות). הוא שיאן השלשות של ה-NBA והוא סקורר גדול במשך הרבה שנים ובצדק רב הוא יהיה חבר בהיכל התהילה. מדהים, בהתחשב בכך שאנחנו רואים אותו מקרוב מאז שנתו הראשונה ביוקון (עוד לפני שההאסקיס היו מעצמת כדורסל מכללות). במכללות הוא היה נראה ברמה של דורון שפר, פחות או יותר (איזה פספוס הוא שפר!). אבל ב-NBA, למרות המספרים הנהדרים, ריי אלן התקבע כסוג של כוכב של קבוצות קטנות (מילווקי, סיאטל). בבוסטון, לצד כוכבים, ניתן היה לראות שלעתים הוא לא פחות חשוב גם משני שחקנים מונומנטאלים כמו פול פירס וקווין גארנט. הוא זכה באליפות אחת, הפסיד עוד סדרת גמר בגיים 7, היה קרוב לעוד כמה זכיות, והחליט בסוף לעבור למיאמי- כנראה בגלל שהוא רצה מאוד לזכות בטבעת שניה. במשחק הלילה הוא משך את קבוצתו מהקבר עם שלשת שוויון 5 שניות לסיום, ואז עם עוד סל סופר חשוב כשקבוצתו בפיגור שלוש נקודות כשתי דקות לסיום ההארכה.

ריי אלן הוא פאקינג ווינר. פאקינג ווינר. מגיעה לו עוד טבעת. שחקן כזה צריך לסיים קריירה לפחות עם שתי אליפויות.

*

דוויין ווייד חזר לסורו. משחק רע. כריס בוש- משחק נורא (למרות מהלכים הגנתיים טובים מאוד בסיום). מריו צ'למרס, משחק נהדר, אבל בלי שום השפעה במאני טיים. לסיכום, משחק ממש לא מספיק טוב של מיאמי. מבחינתי היא הפסידה. בסוף היא נהנתה מנס. אבל זה נס, הרבה יותר מניצחון.

*

טים דאנקן, שלא במפתיע כל כך, היה לא טוב במאני טיים (ובכלל במחצית השניה) לאחר מחצית ראשונה מונומנטאלית (25 נק', 10 ריב'). טוני פארקר לא טוב, אבל כמעט מנצח את המשחק במאני טיים- גם שלא במפתיע. מנו ג'ינובילי– משחק גרוע. קוואי לנארד, שוב, מצוין. דני גרין לא קיים.

איך משחק שבו כל כך הרבה שחקנים לא היו מי יודע מה טובים (או טובים בכלל) נותן לנו כזו חווית ספורט מצמררת ומחרידה (מלשון חרדה)? זה ה-NBA. סליחה, לא ה-NBA. העלית של ה-NBA. הכדורסלנים, ובעיקר שתי הקבוצות, הטובים והטובות בעולם. וזו סדרת גמר הטובה ביותר מאז שנות ה-80 האגדתיות של הסלטיקס והלייקרס. כן כן זה עד כדי כך גדול.

אני אפילו לא אנסה להמר על תוצאה לגיים 7. רק אומר זאת שוב: ההיסטוריה מעבר לדלת. השיפוט ההיסטורי מעבר לדלת. לברון ג'יימס- תוכיח שאתה יכול להיות גיבור היסטורי.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

זכינו לשידור חוזר של עלי פרייזר
כמה ענוג הוא

37 Comments

בני תבורי 19 ביוני 2013

מחריד בורו? כאילו, מחריד מחריד? מחריד זה לא משהו בגודל של רעידת אדמה? יש עוד משחק, ואם יש אלוהים, היא תעשה שתפסידו.

יואב בורוביץ' 19 ביוני 2013

מחריד, כי במשך שלוש שעות הייתי בחרדה.

באבא ימים 19 ביוני 2013

why?

אלון רייכמן 19 ביוני 2013

מסכים איתך לגבי ריי אלן. הוא פאקינג ווינר ענק.
ולא הבנתי את הכותרת. משחק מחריד של לברון, התכוונת? מחריד באופן כללי? המילה מחריד והמשחק הענק הזה לא יכולים להופיע באותו משפט.

שימי 19 ביוני 2013

ווינר, שווינר, למה לא עשו עליו פאול לפני הזריקה לשלוש? סתם עוד שגיאה של המאמן וטמטום אמריקאי!

אלעד 19 ביוני 2013

לא מסכים לגבי דבר אחר שנכתב על אלן. הוא לא סקורר של קבוצות קטנות. סקורר של קבוצות קטנות אלו שחקנים שקולעים 20+ נקודות בקבוצות שמנצחות 20 משחקים. סיאטל ומילווקי של אלן היו רלבנטיות גם בסיבובים השניים והשלישיים של הפלייאוף.

גיל שלי 19 ביוני 2013

לברון נתן את כל מה שיש לו, בלי אוויר שם את השלשה לפני השלשה של אלן, ועדין אפשר לקרוא לו לוזר?
כריס וובר במשחק השביעי הנורא מול הלייקרס עבר לשמור על שאק חמש דקות לסוף, והחזיק אותו בלי נקודות עד סוף ההארכה, אז כן הוא ברח מהכדור, אבל זה ווינר בשבילי, ואם זה ווינר, לברון הוא הרבה יותר מזה

c web 19 ביוני 2013

עם כל האהבה שלי למספר 4 של הקינגס אתה השוות את לברון עכשיו לכריס וובר
אין מצב שאתה טוען שלברון ווינר אחרי משפט כזה
לוזר הוא בחיים לא יהיה. רק מעצם זה שיש לו אליפות שרשומה פחות או יותר על שמו ובגלל השליטה ה(כמעט)מוחלטת שלו ברזי הכדורסל
ווינר?
יש לו עוד הרבה מה ללמוד מריי אלן
ואל תתחילו לדבר על ג'ורדן בכלל

גיל שלי 19 ביוני 2013

ההגדרה שלי לווינר הוא מי שנותן את כל מה שיש לו כדי לנצח משחק. יותם לא נהיה ווינר בגלל קליעה אחת במדריד כי באותה שנה הוא העדיף לעשות עבירה חמישית כדי לברוח מהמשחק. לברון לא בורח לשום מקום, והיום הסיבה העיקרית לארבע הדקות הקשות שלו (בכל זאת קלע את השלשה השנייה בחשיבותה), היא שהוא הגיע מותש לחלוטין, ועדין לא ברח, ההיפך ניסה כנגד הגוף שלו

c web 19 ביוני 2013

הגדרה יפה
מבחינתך אם מיאמי מפסידים את האליפות לברון נחשב ווינר?

גיל שלי 19 ביוני 2013

חוץ מזה מי משווה לג'ורדן, לא תעשה לך אלוהים אחרים על פניו

אלעד 19 ביוני 2013

גיל, כבר כתבתי בפוסט של דורפן שנמאס לי מהנסיונות האלו להכיל את כל העולם במילה אחת – ווינר או לוזר. המשחק פשוט מורכב מדי בשביל זה.
with that being said, אם כבר הזכרת את וובר (אגב – השחקן האהוב עליי ב-20 השנים האחרונות), יש שחקנים שמשדרים חוסר ביטחון בסיטואציות מסויימות. זה חוסר ביטחון שנוזל החוצה כך שכל אחד אחר יכול להרגיש בו. וכשאתה השחקן הטוב בקבוצתך זה בעייתי כי אתה אמור להנהיג ואתה לא משדר את זה. לוובר הייתה נטייה במשחקים קריטים, כשהוא קיבל את הכדור, להסתובב עם הגב לסל ולחפש כמה שיותר מהר להעביר את הכדור למישהו. היו לו סלי ניצחון פה ושם, אבל פשוט הרגשת שהוא לא רוצה שום קשר עם הכדור ברגעים מכריעים.
לברון מבלבל, כי לפעמים הוא עושה אותו דבר. ברבע השלישי ממש ראו על שפת הגוף שלו את חוסר הביטחון. הוא לקח כדור, ישר חיפש את צ'למרס ומילר, נתן להם חסימה והתרחק (אפילו לא התגלגל לסל לקבל כדור). בשביל זה אפשר לשחק עם באטייה, לא צריך לברון. כשראיתי את זה פשוט הרגשתי שהוא חסר אמונה, שהוא מקווה שמישהו אחר יעשה בשבילו את העבודה. ואז פתאום ברבע הרביעי הוא התפוצץ…

XXX 19 ביוני 2013

מה מקור הדחף לדחוף את המילה "פאקינג"?

לא מוסיפה רק גורעת.

דן דן 19 ביוני 2013

ההתחסדות שלך גורעת, לא כל שטות חייבת ניתוח ותגובה, תרפה

תומאס נוימן 19 ביוני 2013

פשוט כי פאק היא המילה היפה ביותר בשפה האנגלית. וגם השימושית ביותר. ניתן לעשות בה שימוש באינספור וריאציות ובמשמעויות רבות. כל המרבה להשתמש בה הרי זה מבורך

סוס ים 19 ביוני 2013

חייב לציין שההגנה של מיאמי היתה מדהימה, ועדיין הם כמעט הפסידו. זה ממש מוזר, כי בנוסף לכך סן אנטוניו שיחקו נורא בהתקפה ברוב החצי השני. איכשהו, הם הצליחו פעם אחר פעם לשים את הכדור בחור אחרי כל מיני מהלכים הזויים. בקיצור – היתה הרבה לחימה ומעט כדורסל, לפחות בצד ההתקפי.

גיא לוי 19 ביוני 2013

ההגנה של מיאמי, היא מאוד אינטנסיבית, אבל היא לא אינטילגנטית.

גיא לוי 19 ביוני 2013

אני גם הייתי בחרדה היסטרית. אני מסכים איתך שלמרות המספרים המרשימים, זה לא היה משחק גדול של לברון.
למרות שהוא בהחלט ניסה לקחת את המשחק על עצמו. להזכירך משתי השלשות הגיעו כתוצאה מניסיונות של ג"מס {אחרי חסימות נהדרת של כריס בוש}

וחייבים לומר לברון לא קיבל שום עזרה מהאנשים עם המשרוקית. במיוחד לא במהלך שדני גרין מעיף לו את היד שהוא במתפרצת. ואחרי זה ניצן פלד עוד יתבכיין שהוא מקבל עזרה מהשופטים…

יואב בורוביץ' 19 ביוני 2013

זה היה פאול ברור. בכלל, היו כמה פאולים על לברון שלא נשרקו. ודווקא זה היה משחק עם אובר קולינג פסיכי- מרביתו לטובת סן אנטוניו

XXX 19 ביוני 2013

לא היה פאול. פעולה פנטסטית של גרין.

גיא לוי 19 ביוני 2013

היה פאול שכל מי שעיניים בראשו רואה…

שמעון כסאח 19 ביוני 2013

הייתה עבירת תוקף של לברון, השתמש ביד שמאל להרחיק את גרין.

matipool 19 ביוני 2013

אחלה פוסט ואני מסכים עם רובו .
לגבי לברון / מייקל – אתה יכול למחוק את "לפחות בינתיים" .
לא רק לאלן . גם לגארנט ופירס מגיעה עוד טבעת אחת לפחות והם גם היו זוכים בה לולא הפציעות של גארנט ופרקינס .
דורון שפר הוא פספוס עצום . השחקן הישראלי האהוב עלי . היחיד שהתעוררתי לראות משחקים שלו ואפילו את הדראפט שלו .
לא חושב שהסדרה יותר גדולה מאלו של הסלטיקס – לייקרס האחרונות .

נחשון שוחט 19 ביוני 2013

מסכים מאד עם הניתוח לגבי לברון וריי אלן. לברון שחקן ענק ומיוחד במינו, תענוג לצפות במה שהוא עושה. אבל זה לא Jordanesque, במובן של להיות "מעל למשחק".

חבר טוב אמר לי הבוקר שאצל ג'ורדן במשחקים כאלה, המשחק של שתי הקבוצות כולו הסתובב סביבו (בוודאי ברבע האחרון) וידעת שיגיע הרגע שהוא יחליט להשתלט. אצל לברון, עם כל היכולת והכשרון, כבר ברור ש – it can go both ways.

ואם ריי אלן הענק לא היה שם כדי לתקן…

אמנון ג 19 ביוני 2013

לגבי דורון שפר – אין לו בכלל נתונים פיזיים ל nba . אין ניתור , אין הגנה , אין מהירות , אין כוח פיזי.
הרבה שחקני מכללות מעולים לא מתאימים ל nba ולהיפך.

c web 19 ביוני 2013

מוזר לקרוא אותך נכנס ככה בלברון למרות שסיימת עם התקווה הקלושה שמתישהו הוא יתקרב לג'ורדן
אם ואתה באמת שואל מה חסר אז זו הקליעה והביטחון. אין לו מספיק משניהם

לריי אלן מגיעה עוד טבעת בדיוק כמו שמגיע לפירס וגארנט. הנחמה שלי בכך שמיאמי כנראה ינצחו את משחק 7 היא שהוא יזכה בעוד אחת אבל עצוב לראות שהוא היה מוכן לזרוק את האגו בצד ולעלות מהספסל במיאמי אבל לא לעשות את זה בבוסטון למרות שהיכולת שלו ירדה

החטאת העונשין היא אולי המהלך היחיד של לנארד שלא היה טוב בסדרה הזאת(נסחפתי בכוונה) אבל זה לא יספיק לספרס

ברבור שחור 19 ביוני 2013

אחלה פוסט…את זריקת הנעל של מילר לספסל לא אשכח לעולם..וכמובן את הצ'אקה אחריה :-)

מנחם לס 19 ביוני 2013

עוד פעם אני קורא כאן בפעם המי יודע כמה גולשים מתלוננים על "למה לא עשו פאול על ריי אלן". במסיבת העתונאים הפלח הגיב לשואל, "זאת שאלה מאירופה, הא?"

אז בפעם המי-יודע כמה אנסה שוב להסביר:

כשברור שמיאמי תנסה שלשה בסוף השמירה על הקלעים אקסטרה חזקה. אנשים קולעים סלי נצחון (או להשוואה) במקרים כאלה ב-16.9% הצלחה. היו על זה מחקרים ללא סוף מהמכללות, ממשחקי ה-NBA ומה לא.

מלבד זאת, אחרי סל כזה בד"כ יש עוד 4-5 שניות, זמן מספיק לטיים אאוט והוצאת כדור בצד של היריב, עם סכוי לסל או פאול. ז"א אם אתה לא עושה פאול מכוון, אתה מסכים לעשות "תחליף" של נסיון לשלשה תחת שמירה חזקה נגד נסיון לסל (לא לשלשה! מהחצי של היריב (או פאול). וזה תחליף עם סכוי מצויין לקבוצה שלא עשתה פאול.

במקרה של פאול מכוון, קולעים את הראשון. את השני דופקים בחישוק חזק, והשחקנים מתאמנים בלעשות זאת כל יום אחרי כמה עשרות זריקות פאולים. ראיתי זאת במו עיני מספיק פעמים. אז הכדור המקפץ הוא במקרה כזה ב-40+ אחוזים ריבאונד של הקבוצה הזורקת את הפאול (נדמה לי ש-43% אבל אני לא בטוח במאה אחוזים). ואז השחקן עם הריבאונד (נניח אנדרסן או בוש) הוא קרוב לסל, ואולי אפילו סל ופאול.

לכו באינטרנט לספריות של האוניברסיטאות וחפשו תחת "BASKETBALL – END OF GAME STRATEGIES" ותקבל עשרות עבודות מאסטר ועבודות סימסטר על הנושא בעשרות. תחתי בלבד באדלפיי יוניברסיטי הייתי אומר שהיו איזה 20-30 עבודות כאלה.

אתם חושב שהאמריקאים מטומטמים? אתם יודעים משהו שפופ לא יודע? באירופה לא עשו מעולם חקר סטטיסטי על כך, אז עושים פאולים מכוונים כי באירופה אין שום דבר מדעי. אין MONEYBALL. יש רק מאמנים כמו סטוייביץ' ומסינה ואברקוביץ' ומולי קצורין שלא קראו עבודת מחקר אחת בחייהם, והולכים רק לפי האינטואיציה השגוייה שלהם, בדיוק לפי הלך המחשבה של הגולשים ששואלים "למה לא פאול מכוון"?.

תארו לכם מה היה קורה היום לפופ אילו עשה פאול על ריי. ריי קלע ראשונה. פגע חזק בחישוק בזריקה השנייה, (דבר שהוא מתאמן בו כל יום) וכריס אנדרסן או בוש היו יורדים עם הכדור שני מטרים מהסל, וקולעים לשוויון (ואולי אפילו סל ופאול!). יש לזה סכוי גדול בהרבה להצליח לפי מחקרים שנעשו, וכאן בארה"ב הולכים על סטטיסטיקה.

אם זה היה קורה, היום היו שוחטים את פופ במדיה.

ואם אלן היה מחמיץ את הזריקה, הרי איש לא היה מזכיר את זה בכלל. אז שבמכבי חיפה ובהפועל חולון יעשו פאול מכוון. לא כאן. END OF STORY.

מנחם לס 19 ביוני 2013

יואב, אתה יודע שאני מחבב אותך, אבל מה לעשות ואין לך טביעת עין בכדורסל, וגם ההבנה שלך היא לא מי יודע מה? אם אתה רוצה שאפסיק להגיב לפוסטים שלך רק תבקש ואעוף מכאן.
אבל היום יש לי חופש ואני מרחף בין האתרים כיאה לפנסיונר. ומה אני מוצא אצלך? "כריס בוש – משחק נורא (למרות מהלכים הגנתיים בסיום).

יואב, כריס בוש היה אחד מגבורי הנצחון הגדולים. גם אצלי באתר צוחקים על כריס בוש ומכנים אותו 'בושית', אך הגבר הרזה הזה נתן הערב את נשמתו, ושלושת האופנסיב ריבאונדים שלו היו הריבאונדים החשובים ביותר של המשחק. הם הביאו לשלשה של אלן, לשלשה האחרונה של מייק מילר, ולסל שלו עצמו. את הריבאונדים הללו הוא קטף כשהוא מעל ומעבר כל המנתרים האחרים, ובטלוויזיה הגדולה שלי ראיתי את המאמץ האדיר שהשקיע בניתורים הללו. כאילו אמר, "אני חייב לקחת אותם ולתרום לנצחון". שלא להזכיר את שלוש החסימות המצויינות (מתוך 5) על דנקן, ובסוף על פרקר ועל גרין. אז תלעגו לו, תצחקו עליו, אבל הערב הוא שיחק כגיבור ממש, ורק רצונו הביא לו את שלושת הריבאונדים הללו שבלעדיהם לא היתה להיט תפילה.

ובקשר לדוויין וויידש, פיקת הברך שלו מופרדת לחלוטין מברכו ורק תחבושות מחזיקות אותה במקום. בהתנגשות עם ג'ינובלי קרה משהו לפיקת הברך. הבנאדם סובל ייסורים אדירים וסותם את פיו. קלע 14, לקח 4 ריב' ו-4 אס', והיה חלק חשוב מאד בנצחון. עצם היותר על הפארקט נוסכת בטחון בשאר השחקנים וזה לבד מספיק. אך 'רע' הוא לא היה בשום פנים ואופן!

יואב בורוביץ' 19 ביוני 2013

מנחם- ודאי שאני רוצה שתגיב וגם שתגיד מה אתה חושב (גם אם זה דברים לא טובים עלי). בנוגע לכריס בוש, לדעתי היה לו משחק איום (למרות החסימות או הריבאונדים בסוף). במשך מרבית המשחק בוש שיחק גרוע כאשר טים דאנקן טאטא איתו את הריצפה (25 נק' ו-10 ריב' במחצית הראשונה בלבד). היכולת של בוש בשני צידי המגרש (10 נק' זה מעט מאוד ב-39 דקות) יכלה להיות גורם משמעותי מאוד בהפסד (אם היה כזה, וצריך היה להיות כזה).
ובנוגע לווייד- אתה מדבר על הפציעה שלו אבל היא לגמרי לא רלוונטית (אם הוא על המגרש). בשני המשחקים האחרונים הוא היה מצוין. הלילה היה גרוע (וזה בכלל לא משנה אם זה בגלל שנפגע בברך. לא התייחסתי לפציעה שלו, אלא ליכולת שלו). לומר שבגלל שהיו לו 14 נק' היה לו משחק ראוי זה לא להבין מה תפקידו של ווייד בכוח.
ובנוגע לפופוביץ'- היום אתה מחמיא לו (או לפחות לא מבקר אותו על ההחלטה שלא לבצע עבירה). אגב, גם אני לא חסיד של ביצוע עבירה מכוונת (לדעתי זה גם נוגד את אתוס המשחק וגם לא הכי אפקטיבי, למרות מה שכמעט כל אחד בארץ חושב). אבל בדרך כלל אתה כן יורד על פופוביץ', ולדעתי זה לגמרי לא לעניין. הוא אולי המאמן הכי טוב היום ב-NBA וכנראה גם אחד הגדולים בכל הזמנים. ואתה בעיקר קוטל אותו (אפרופו הבנה בכדורסל. למרות שאני דווקא כן חושב שאתה מבין, אבל כולנו טועים).

מוש 19 ביוני 2013

"הוא גם לא לקח על עצמו ברגעי הכרעה רבים והעדיף למסור"
ראית את המשחק????? אני רציני. חפש רופא אחי.

buy toms 26 ביוני 2013

Its good humorous YouTube video, I constantly go to pay a visit YouTube site משחק מחריד (פיינלס 6) | חוקים משלו for humorous videos, because there is much more material available.

Comments closed