הפחדן

משחק נטול החלוצים של ג'וזה מוריניו

jose-mourinho

 

לא אכפת לי במי הוא משתלח במסיבות העיתונאים. לא אכפת לי במי הוא בוחר להילחם. לא אכפת לי שהוא שם את איקר קסיאס על הספסל (החלטה שדי אהבתי, האמת, ואפילו אנצ'לוטי בינתיים ממשיך אותה). לא אכפת לי שז'וזה מוריניו נוטה למצב עצמו כהוא עצמו מול כל העולם.

כי למרות כל הדברים האלה אני חושב שהוא פחדן. כמאמן כדורגל- הוא פחדן. הקבוצות שלו משחקות פחדני. הן לא רוצות לשחק  יפה ו/או  התקפי. הן תמיד זהירות. העיקר לא לספוג, ולעקוץ במתפרצות.

כמובן שלא בכל משחק זה כך. לעתים הקבוצות שלו כל כך יותר מוכשרות מהיריבות כך שהן נאלצות להיות הדומיננטיות.

אבל בגדול- הכדורגל של מוריניו פחדני.

וכזה הוא היה הלילה. לעלות בהרכב עם אפס חלוצים זו קודם כל יהירות. תראו שגם אני יכול כמו ברצלונה. תראו שאני יכול לעשות תוצאה מול יונייטד אחרי שאני בא מולם בהברקה. אני מבריק. אני מקורי. אני בכלל אמיץ. ברור- עולה בלי אף חלוץ.

אלא שאני קיבלתי חררה כשראיתי שצ'לסי עולה בלי אף חלוץ. אני כאוהד כדורגל רוצה לראות קבוצה עם אספירציות התקפיות ויותר מכך- רוצה לראות את השחקנים הטובים ביותר. לא מקובל עלי שפרננדו טורס לא פותח. לא מקובל עלי שדמבה בה לא בסגל. וגם את לוקאקו הייתי שמח לראות בהרכב לא פחות ואף יותר משורלה או דה בריינה.

הכדורגל שצ'לסי שיחקה- בגלל שלא היה לה אף חלוץ, אבל לא רק בגלל זה- היה מגעיל. גם כל הקשרים היו חלשים. אולי זה בגלל שלא היו חלוצים טבעיים ואולי לא. אבל הם היו נוראיים.

וכך מול מנצ'סטר יונייטד כל כך דהויה צ'לסי נראתה גרוע.

ביונייטד רק וויין רוני הופיע, וגם לו היו לפחות מאה משחקים בקריירה יותר טובים. כן- עד כדי כך יונייטד הייתה לא מרשימה ועד כדי כך המשחק היה איום. אז נכון- קצב היה מדי פעם. דרמה הייתה. כמובן שאווירה. אבל הכדורגל על הדשא- לא מתאים לליגה השניה באנגליה.

העידוד היחיד שאני שואב מהמשחק הזה הוא שמירוץ האליפות באנגליה פתוח מאשר חשבתי בתחילה. ממש לא בטוח שצ'לסי תזכה (למרות שהיא עדיין פייבוריטית, אבל קטנה). סיטי, למרות ההפסד לקרדיף, עם סיכוי לא רע בכלל. פתאום אפילו ספרס, ליברפול וארסנל נראות בעלות סיכוי מסוים. לא מאהבת מרדכי כמו משנאת המן. פשוט המאוד חזקות ממש לא מאוד חזקות.

אגב, גם בעונה שעברה יונייטד זכתה באליפות בלי להיות מאוד חזקה. כבר כמה שנים שאיכות קבוצות הצמרת באנגליה בירידה די תלולה.

ספק אם מוריניו יחזיר את האיכות הזו. הקבוצה שלו תנצח הרבה משחקים כי יש ברשותה הרבה מאוד כלים, ויהיו אפילו יותר עם עוד שני שחקני רכש יקרים שאמורים להצטרף.

אבל לא בשביל הכדורגל שצ'לסי הפגינה מאז תחילת העונה היה שווה להחזיר את מוריניו- מאמן שלא הצליח בריאל מדריד בשלוש השנים האחרונות (אליפות אחת בלבד ואפס הופעות בגמר ליגת האלופות).

עם ההצלחות הגדולות מאוד שלו לפני כן לא ניתן להתווכח. ניתן רק להתנגד לכדורגל. כי בניגוד לממרה ש"רק המעז מנצח" אנחנו יודעים שבחיים פחדנות יכולה לנצח לא מעט. אבל זה אף פעם לא יפה. ואף פעם לא מרגש. ואף פעם לא משהו שאתה גאה בו או רוצה לחקות אותו.

לכן כששאלתי את ג'ורדי קוריף האם אבא שלו, כמנהל מקצועי, היה ממנה את מוריניו למאמן הוא השיב לי "בחיים לא". כששאלתי אותו האם הוא היה ממנה את מוריניו הוא אמר, "אני לא מוכן להשיב על כך". בכך אמר הכל.

לא שג'ורדי הוא אישיות כדורגל חשובה או מצליחה ממורינו, חלילה. אבל תשובתו מעידה על כך שמוריניו, למרות הצלחתו הגדולה, מעורר אנטגוניזם לכדורגל שלו ולדרכו. גם אני כמנהל מקצועי לא הייתי ממנה את מוריניו. לא רק בגלל שהכדורגל שלו לא מספיק יפה. אלא בגלל שהוא תמיד הופך את עצמו לסיפור הגדול, יותר מקבוצתו. בסוף הדבר הזה יתנקם. חבל רק שצ'לסי שלו עם כל כך הרבה שחקנים טובים היא עדיין המועמדת מס' 1 לאליפות. ואולי בכל זאת יש תקווה כי הלילה כל השחקנים המוכשרים הללו נראו פשוט גרועים תחת הדרכתו של מוריניו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

זאת שהופתעה וזאת שלא - דור בלוך
טייגר ולוזון. ולהיפך - מאור קינן

70 Comments

הפרשן 27 באוגוסט 2013

מוריניו תמיד היה מאמן פחדן , הוא מאמן שלא שואף תמיד לנצח , הוא לא יתבייש לשחק על תיקו מתחילת משחק עד סופו .

יש הרבה מאמנים שתוך כדי משחק רואים שלא הולך להם , שהקבוצה ביום רע או שהקבוצה השנייה ביום מצויין , ועל סמך זה הם מתחילים לשחק על תוצאה .

מוריניו הוא מנג'ר קבוצות הפאר היחיד שבא מהבית במטרה לשחק על תיקו , הוא היה כך גם במדריד כשהיה לו סגל שחקנים הרבה יותר מוכשר מצ'לסי הנוכחית שלו , זכור לי המשולשים שעשו שחקני בארסה על כריסטיאנו בברנבאו כשכריסטיאנו המום ומשתגע מאי הנכונות של מוריניו להפעיל איזשהו לחץ על בלמי בארסה באמצע המגרש .

מוריניו מאמן פחדן כי הוא לא מאמין שהשחקנים שעומדים לרשותו יכולים לנצח משחק כדורגל בזה שהם ישחקו כדורגל יותר טוב מהקבוצה היריבה (בטח לא במשחקים עם קבוצות גדולות) , הוא לא ישחק התקפי במשחקי חוץ לעולם , גם אם זה נגד נוריץ' או ווסט ברומיץ' .

הוא מסוג המאמנים שיכולים להפוך משחקים גדולים למשחקים משעממים , אולי רק רפא בניטז משתווה אליו בסגולה זו .

החזרה שלו לליגה האנגלית הן חדשות מצויינות לצהובונים , וחדשות גרועות לכדורגל התקפי , גם אם הקבוצה שלו תכבוש 100 שערים , תהיו בטוחים ש50 מהם הובקעו במתפרצות ועוד 20 במצבים נייחים .

לא מדוייק- 27 באוגוסט 2013

שים לב למילאן, משחקי חוץ בשנים האחרונות נגד יובה, נאפולי, אינטר וכו' הם באים לתיקו ומבנקרים את הנשמה.

עולים עם מריו או סטפן כחלוץ בודד ומחכים.

הפרשן 27 באוגוסט 2013

לא מדוייק , מילאן מזמן לא קבוצה גדולה , בדיוק כמו ליברפול .

באבא ימים 27 באוגוסט 2013

לליברפול יש סיכוי לקחת אליפות?
נו שוין האינטרנט סובל הכל.

גילוי נאות- המגיב אוהד ליברפול.

matipool 27 באוגוסט 2013

3-4 שחקני חיזוק מהשורה הראשונה ( מגן ימני , בלם , ווינגר וגרזן אמיתי ) והעניין סגור (-:)

wazza 27 באוגוסט 2013

רק שגרייזס לא יעבור פה ויקרא את דברי הכפירה שלכם

edgecator 27 באוגוסט 2013

ניפוח הבועה הליברפודליאנית רק תביא להתפוצצות משעשעת יותר.

הפוסט הזה הוא סתם חלק מהברצלוניזציה שכולם מנסים לעשות לכדורגל. אם תעבור על טבלאות הליגות הבכירות בעשר השנים האחרונות, תמצא שמעט מאוד קבוצות כבשו יותר מהקבוצות של מוריניו.

אגב, לגבי מתפרצות – מוריניו הפך אותן לאומנות בריאל, זה היה לא פעם מרהיב וגם הביא לשבירת שיא השערים.

לירון 27 באוגוסט 2013

למה כל פעם שמישהו כותב משהו על כך שהוא חושב שסגנון של קבוצה מסוימת היה הגנתי, ישר מניחים שהוא רוצה שהקבוצה תשחק כמו ברצלונה?

לא צריך שצ'לסי תשחק כמו ברצלונה, אבל כן צריך שזה יראה כאילו יש לה איזשהי שאיפה להבקיע. שתנסה לשחק כמו דורטמונד, זה גם בסדר.

מוריניו הוא מאמן גדול, הוא יכול, כשהוא רוצה, לגרום לקבוצות שלו לתת הצגות, כמו שהוא עשה בריאל ובאינטר ובפורטו ובצ'לסי בעבר, וזה למה הקבוצות שלו מבקיעות הרבה ועושות רושם של קבוצות התקפיות (אווו שמיניה נגד ספורטינג גיחון, לא סתם קוראים לו המיוחד), הבעיה שלפעמים לא בא לא.
בגלל זה לצד הצגות מדהימות שמתבססות על כדורגל מאוד מהיר, בעיקר מתפרצות אבל לא רק, יש לו משחקים שהוא רק בא להרוס ולשחק על תוצאה. רוב הפעמים זה הולך לא, אבל לפעמים לא. בגלל זה גם היה לו קשה כל כך בספרד, שם הוא לא יכל לאבד כמה נקודות פה ושם כי בארסה לא הרשתה לו.

גיל 27 באוגוסט 2013

מוריניו לא פחדן אלא פשוט משחק הגנתי. זכותו המלאה לחשוב על התמונה הגדולה של הליגה ועל טובת הקבוצה שלו, ולא לרצות כדורגל יפה. באותה מידה זכותנו המלאה לשנוא את הכדורגל שלו ולאחל לכשלונו. אני דווקא חושב שהכדורגל זקוק לנבל כזה שרוב האנשים מייחלים לכשלונו.

אברם 27 באוגוסט 2013

מסכים לכל מילה

רינס 27 באוגוסט 2013

אצלנו בחבר'ה כינויו הוא "המפוחד" כבר מהגומלין של חצי הגמר המיתולוגי של ברצלונה נגד אינטר.

bb 27 באוגוסט 2013

הוא עושה בונקר כשהוא ב10 שחקנים נגד "אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה" ועוד אחרי שנתן הצגה במשחק הראשון, איזה שפן! איך הוא מעיז?

רינס 27 באוגוסט 2013

זה לא היה משחק זהיר, או הגנתי. זה היה בונקר פר אקסלנס. 11 שחקנים בתוך הרחבה של עצמם מעיפים כל כדור שמגיע אליהם ליציע. "תכנית המשחק" המכוערת הזו היתה קרובה עד כדי פסיק כדי להתברר כמטופשת מאין כמוה, אבל תודה לאל ששופטים הם רק בני אדם… כל זה עוד אחרי שבאמת, אחרי המשחק הראשון, ראינו שאינטר מסוגלת לשחק יפה ולנצח את ברצלונה, אז למה כל זה?

matipool 27 באוגוסט 2013

הגענו לזמנים טובים . אוהד ברצלונה מתלונן על שופטים .

אלי 11 27 באוגוסט 2013

אחרי שאתה מנצח במשחק הראשון בבית ויוצא לגומלין (עם שער חוץ על הראש) סופר קשה מול האלופה המכהנת והפייבורטיטת לזכות, אף אחד לא מחפש הרפתקאות. כל מאמן אחר היה מגיע לשחק על תוצאה ולקחת את הכרטיס לגמר. זה ממש לא משנה אם זה "בונקר", "משחק זהיר" או "הגנתי". ועוד אחרי שבדקה ה-30 מוטה קיבל אדום אחרי הצגה של מי אם לא בוסקטס. אז מה היה עדיף לו, לשחק פתוח, לקבל בראש, לעוף מהמפעל ולקבל מחמאות על כך שהעז? תשאל אותו

סתם אחד 27 באוגוסט 2013

אז למה הוא התבנקר גם בגמר נגד באיירן???
מה התירוץ לזה?

רוקט 88.2 27 באוגוסט 2013

ימות המשיח. קראתי טור של בורוביץ' והסכמתי עם כל מילה.

לא ראיתי את המשחק אבל מהמעט שקראתי הבנתי שהיה ניתן להיפצע מהשעמום. כנראה שבעולם שמקדש תוצאות, מוריניו הוא "המיוחד". מבחינתו, צ'לסי ניצלה מאובדן ודאי של נקודה או שלוש (כפי שקורה לרוב הקבוצות שמגיעות לשחלק באולד טראפורד) כל השאר לא מעניין אותו.

עזי 27 באוגוסט 2013

קודםכל אי אפשר לאבד "נקודה או שלוש", אם איבדת שלוש בהפסד איבדת שתיים בתיקו. חוץ נזה שההיסטוריה של מוריניו נגד יונייטד מראה ההפך.

לוצ'ו 27 באוגוסט 2013

—==מה עם אפליקציה??==—

קורא 27 באוגוסט 2013

צודק מאה אחוז.
יונייטד ניסתה להוציא מה שיכלה ממה שיש לה.
צ'לסי, שיש לה כ"כ הרבה שחקנים טכניים בסגל, פשוט לא ניסתה ליצור כלום, וזה חבל כי יש בסגל שחקנים שהצופה האובייקטיבי (גילוי נאות – לא אוהב את שתי הקבוצות) יכול להנות מלצפות בהם.
אותי מתסכל שחואן מאטה – לדעתי אחד מחמשת הטובים שנה שעברה בליגה והכי טוב בצ'לסי (שחקן מהנה לצפייה)- מסופסל ומדוכא ע"י ההוא שמראה שהוא הבוס
באמת מקווה שאני טועה והמשחק הזה לא יהיה מיצג קלאסי של הכדורגל בליגה האנגלית השנה: אינטנסיבי, מהיר, אווירה מעולה, חוסר יצירתיות, טכניקה (בטוח ביחס לפוטנציאל) ומעוף.
לפחות בסיטי (לא שאני בעדם) יש מאמן שלא ידכא את סילבה, אגווארו ויאיא טורה ונוכל גם להנות משחקנים טכניים.

ניינר 27 באוגוסט 2013

איזה משחק מגעיל ויש לי הרושם שחמוריניו עוד יגדיל לעשות וצ'לסי תהפוך עוד יותר משעממת ומגעילה. אם יש צדק בעולם, צ'לסי והחמור הדוחה ימצאו את עצמם בתום העונה מחוץ לטופ 4.

עזי 27 באוגוסט 2013

מעניין, כשוויסנטה דל בוסקה משחק בנבחרת ספרד ככה – לא במשחק חוץ באולד טראפורד, במקום נייטרלי נגד נבחרות נחותות ממנו – ומעזים לקרוא למשחק הזה פחדני או בונקר מודרני, כל שטופי המוח מקטאלוניה של המזרח מזדעקים. אבל מוריניו? אותו קל לשנוא. ובדיוק כמו דל בוסקה הוא הכניס את טורס לחצי השעה האחרונה ואגב שורלה מוגדר חלוץ גם אם הוא משחק כקיצוני.
בכל שלוש העונות שלו בריאל היא הבקיעה יותר מ100 שערים בעונה, בשתיים מהשלוש היתה המבקיעה המצטיינת, כן גם כשברסה לקחה אליפות, ובאחת שניה אחרי ברצלונה. בשתי העונות שלו באינטר הקבוצה היתה המבקיעה המצטיינת באיטליה, בשלוש עונות באנגליה צ'לסי היתה פעמיים מקום שני בהבקעות אחרי יונייטד ופעם ראשונה יחד עם יונייטד. שיתבייש.

קורא 27 באוגוסט 2013

עזי, כשמאמן עם כל כך הרבה כלים התקפיים משחק משחק כ"כ פסיבי זה מתסכל את האוהד הנייטרלי – ולא רק בגלל עניין החלוץ.
אם היה חלוץ מדומה, שעושה תנועות לעומק לשטחים שה"אין חלוץ" מפנה, מילא, אבל זה לא היה קרוב.
וגם בריאל, עם כל הכבוד לנתוני ההבקעה, לאוהד הנייטרלי, לראות קבוצה עם ככ הרבה כשרון, משחקת עם כ"כ מעט יוזמה התקפית (אמנם מתפרצות והתקפות מעבר קטלניות) זה מתסכל. והוא נענש על הפסיביות הזאת שנה אחר שנה בחצי גמר ליגת האלופות (תוקף ולוחץ רק שאין ברירה).

אביאל 27 באוגוסט 2013

עזי – אצל בורוביץ' העבודות היבשות לא מקבלות שום מקום, לקרוא למוריניו כישלון בריאל, קבוצה שש שנים ברצף לא עברה את שמינית גמר ליגת האלופות ולהביא אותה שלוש פעמים לחצי הגמר. לקחת אליפות מאחת הקבוצות הדומיננטיות בהיסטוריה ולבנות לה סוף סוף אופי מול ברצלונה ובאירופה, אבל זה לא נחשב, בעיקר למי שאצלו נדמה כי הוא התחיל לראות כדורגל רק מאותו משחק שהוא כותב עליו.

הפרשן 27 באוגוסט 2013

קבוצה בחצי מליארד אירו ומשום מה אתה חושב שבניית אופי הוא הישג !

הביאו אותו לקבוצה היקרה בהיסטוריה לשלוט בספרד ובאירופה . הוא זכה באליפות אחת , ואפילו לא הגיע לגמר אירופי .

ריאל נכשלה שש שנים באירופה זה נכון , אבל היא לא נכשלה שש שנים עם רונאלדו , די מאריה , אוזיל , צ'אבי אלונסו וחדירה . מצחיק הטיעון הזה , בגלל שהוא עבר את שמינית הגמר עם הכוכבים הגדולים בעולם זה פתאום נחשב להצלחה . אם פלגריני היה נשאר עוד שנה ומקבל את אוזיל , די מאריה וחדירה , תאמין לי גם הוא היה צולח את שמינית הגמר .

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

אמת יצוקה בבטון.

הפסיד אליפות בהפרש שיא לקבוצה בלי מאמן, הפסיד בבית משחק מכריע על תואר לקבוצה עם פחות מרבע תקציב, שלוש פעמים קבוצות עשו לו בית ספר בחצי גמר האלופות, וכל זה עם הסגל היקר ביותר שנבנה אי פעם. שני תארים משמעותיים בשלוש שנים. פחות מאתלטיקו מדריד באותה תקופה.

עמית 27 באוגוסט 2013

הוא הפסיד את האליפות כשהיה מאמן לברצלונה, האליפות הלכה בתחילת שנה וכן יש כאלה שיגידו שזה לא נכון והוא יכל לתקן, אבל אין הרבה קבוצות בליגה הספרדית שיכולות לקחת לברצלונה/ריאל נקודות ולכן כבר אז הוא איבד את האליפות.

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

לא הבנתי. בתחילת העונה הוא לא היה מאמן?

הרי אם הפער היה 8-10 הפרש ולא 18 אחרי עצי עונה, לריאל היה סיכוי טוב לחזור. אין הרבה קבוצות שיכולות לקחת מריאל וברצלונה נקודות? כנראה שאם מוריניו מאמן יש להן סיכוי. עובדה שריאל עשתה פחות נקודות מיונייטד בינונית יחסית בליגה האנגלית ה"קשה".

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

מה אתה מבלבל את השכל? שדל בוסקה משחק ככה, חצי עולם (כולל אתה) מבקרים אותו.

אתה כל הזמן מחפש צביעות אצל אחרים, בזמן שאתה הצבוע הגדול ביותר. קשקשן חסר מושג.

wazza 27 באוגוסט 2013

"חסר מושג" זה לא התיאור הראשון שעולה לי לראש לגבי עזי

עזי 27 באוגוסט 2013

יש לך בעיה בהבנת הנקרא תוהה בדרכים, או בעיה בהבנה המושג צביעות. הרי כתבתי שאני ביקרתי את דל בוסקה על זה, אבל חצי עולם (וכנראה 90 אחוז מישראל) חשבו שזה אחלה לשחק ככה כי מדובר בשחקנים שחלקם של ברצלונה.
במסגרת הקשקושים שלי תרשה לי לנחש שאתה אוהד ברסה.

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

אז עובדה שעל מוריניו אתה מגן שהוא משחק ככה. זו בדיוק ההגדרה של צביעות. האירוניה היא שאתה כל מחפש צביעות אצל אחרים.

כתגובה לקישקושים הרגילים שלך תרשה לי "להמר" שאתה אוהד ריאל מדריד ושונא ברצלונה וכמו מנהיגים ערביים וישראל, מכניס את ברצלונה ו"אוהדיה" (שאתה יודע מראש מה דעתם והם כולם שטופי מוח להבדיל ממך כמובן- שיא האובייקטיביות על פני כדור הארץ) גם שמדובר על ביקורת על מוריניו שנוגעת למשחק בין שתי קבוצות בליגה האנגלית. מה הקשר בכלל? בשביל לבקר את מוריניו על המשחק אתמול צריך להיות אוהד ברצלונה? אתה פשוט אובססיבי.

wazza,

אתה מבלבל בין ידע בטריוויה ליכולת להבין מה אתה רואה.

wazza 27 באוגוסט 2013

אני מאוד אוהב טריוויה וגם עזי אבל מעבר לזה אני קורא אותו כל יום ועל כן תגובתי

בועז 27 באוגוסט 2013

עזוב נו, אל תיתן לעובדות לבלבל כאן את כל הקאטלונים.

דגש 27 באוגוסט 2013

הכדורגל תמיד במגמה כזו. פחות חלוצים, יותר שליטה במשחק. איפה הימים הטובים של 5-3-2? כל אחד עושה מה שטוב לו. כשאתה משחק עם קבוצה חדשה מול האלופה שמחזיקה בשני שחקני ההתקפה הכי מוכשרים בפרמייר ליג (ואן פרסי [החלוץ האמיתי הכי טוב בעולם, איפה הימים שהיו הרבה חלוצים ברמה עולמית?] ורוני) אתה סוגר. הוא עשה את העבודה שלו, כמו אוסקר בהתמודדויות בין מכבי חיפה למכבי ת"א שהסתיימו בתיקו שערים ונקודות.

לא הייתי אומר שהכדורגל של מוריניו פחדני, הייתי אומר שהוא פונקציונלי. ובגלל שהאישיות שלו כל כך מוכוונת לפונקציונליות דברים כמו מי אתה, מה אתה אומר או איך אתה נתפס חסרי ערך בעיניו.

אבו ראמי 27 באוגוסט 2013

המאמן הכי גדול בעולם לקבוצות קטנות.
להיות פיבוריט, מוביל זה לא בdna שלו כנראה.
תמיד צריך שיהייה מול איזה אויב ללכד סביבו את המועדון ואח"כ קבוצהולקראת הסוף חלק מהשחקנים ….

פאןפאן 27 באוגוסט 2013

יש להבדיל בין טקטי להגנתי – אתמול זה היה סופר טקטי והגנתי עד מאוד
לא משונאי מוריניו אנוכי אבל בעיניי מאז הקדנציה במדריד הוא מתחיל לאבד את ההילה הזו שאפפה אותו כל כך בקריירה המוצלחת שלו.
למרות שאתמול ראו שהוא "משחק" אותה מחויך ולא נרגן, עצבני וקודר כמו בספרד אבל בחייאת רבאק לוקאס מתחיל התקפות 15-20 מטר לפני קו האמצע, למפארד עסוק רק בסגירות אישיות, רמירז הבריזלאי הנפלא מקבל הוראה ושולח כל המחצית הראשונה יותר מ7 כדורים ארוכים לכיוון דה חאה?
דווקא לגבי החלוץ אני "זורם" איתו – טורס הוא אופציה מגוחכת בסטאנדארטים של מוריניו!

austaldo 27 באוגוסט 2013

מוריניו ממש לא פחדן. מי שמצהיר הצהרות, מעמיד את עצמו תמיד בעין הסערה ולא עושה חשבון לאף אחד הוא לא פחדן. מוריניו הוא אופורטוניסט וככה ניראה הכדורגל שהקבוצות שלו משחקות – אופורטוניסטי. כדורגל יפה לא ממש מעניין אותו – מה שמעניין אותו זו רק התוצאה והוא אכן מביא תוצאות בדרך כלל.

[ אני לא שופט אם זה "טוב" או "רע". זה האיש וזו הדרך שלו ]

bb 27 באוגוסט 2013

בדיוק! הוא לא פחדן כי הוא לא שם פס על מה חושבים הפרשנים והאוהדים הנייטרלים. הוא משחק לפי מה שהקבוצה שלו צריכה וזהו.

עמית 27 באוגוסט 2013

כשאתה מסתכל מבחינת האוהדים והקהל אתה מסתכל על אנשים שבאו לראות הצגה ושילמו הרבה מאוד כדי לראות משחק מלהיב ומסקרן, לשחק הגנתי אפשר עד גבול מסוים, ההזדמנות היחידה שהייתה פה היא לצאת עם פור על שתי הגדולות האחרות ולתת פוש במאבק לאליפות איתן. מוריניו הוא לא אופורטוניסט כי כל הקבוצות הם אופורטוניסטיות ושמחפשות להצליח בכל הזדמנות ולעקוץ בכל הזדמנות, הוא מאמן אסטרטגי לאורך זמן שמחפש מה עוזר לו לאורך זמן בכל אספקט.

דגש 27 באוגוסט 2013

מי שמעדיף הצגה על פני הצלחה של צ'לסי לא מעניין את מוריניו. הוא לא היה בטוח שהוא ינצח את מנצ'סטר בחוץ והוא עשה את השיקול שלו.

רומן 27 באוגוסט 2013

בדרך כלל הקבוצות של מוריניו משחקות כדורגל מהפנט, כדורגל אמיתי סוחף מהיר חזר מגוון.
אתמול לא הבנתי מה נכנס לראש שלו לפתוח בלי חלוץ, אולי כי אין לו חלוץ?
כי שכטורס נכנס לא ממש ראיתי חלוץ..
כבד, מסורבל, לא משנה קצב מאוד מאוד צפוי.

יהודה 27 באוגוסט 2013

הדרך(לפי מוריניו) לא חשובה אלא התוצאה ולכן הוא מביא תוצאות ואת האוהדים של הקבוצה שלו זה הדבר הכי מענין אליפויות וכו-אז אל תתפלא למה זה משעמם אותך

MCMANAMAN 27 באוגוסט 2013

הגנתי, בונקריסט, אופורטוניסט. לא פחדן.
כולה מחזור 3 בליגה האנגלית הארוכה. אחרי 2 ניצחונות זה בסדר לעשות ניסיונות במשחק חוץ באולד טראפורד.
אם מוריניו ייקח אליפות מסחררת עם מעל 100 שערים בשיטה שהוא ניסה אתמול אף אחד לא יקרא לו פחדן. כנראה שגם לא יקראו לו גאון…
יש פקטור שאנחנו לעולם לא נדע והוא מערכות יחסים בין שחקנים למאמן או שחקנים לשחקנים.
אני לא חושב שמה שקורה עם מאטה קשור ליכולת שלו על המגרש וכנ"ל כל נושא החלוצים.
יש סיבה שצ'לסי קנו את סמואל אטו בן ה 32
בואו נחכה קצת
אני אשמח לדעת שהשתן רשמית עלה למוריניו לראש וכתוצאה מזה צ'לסקי תיכשל. לאור השנים האחרונות(איפה עוד אליפות ואי הגעה לגמר הצ'מפיונס זה כשלון?!) אני מפחד שהשתן דווקא ירד לו

אהההה ואין מצב שליברפול תהיה קונטנדרית. אני מחכה מתי תתחיל הירידה התלולה לבינוניות. יש מצב שמשחק הגביע היום הוא ההתחלה…

Red Islington 27 באוגוסט 2013

לא צפיתי במשחק , כי קשה לי לחשוב על משהו אפור ומשעמם יותר מצ'לסי – מנ' יונייטד , אבל אני יכול להגיד לך שאם צ'לסי שיחקה 'מגעיל' זה מפני שככה היא משחקת כבר 108 שנים . הכדורגל של צ'לסקי יותר אפור מהשמיים של לונדון . וחלוצים אין לה מאז דרוגבה . בכל אופן לא מישהו לכתוב עליו הביתה .
כשכל מאמן אחר משחק כמו מוריניו זה בסדר גמור , טבעי , משחק חוץ , הגנתי , שקול , מתפרצות קטלניות וכו' וכו' . איכשהו על מוריניו כולם קופצים ויורים חיצים . כל מאמן אחר שהיה מגיע לריאל , משפיל איתה את ברצלונה בקאמפ נואו , לוקח איתה אליפות שוברת שיאים , ומביא אותה שלוש פעמים רצופות לחצי גמר הצ'מפיונס אחרי שלא עברה את השמינית שבע שנים , היה נחשב להצלחה . אצל מוריניו , זה כישלון .
כן היו קבוצות שהגיעו לאולד טראפורד ושיחקו פתוח והתקפי . רובן חזרו הביתה מלקקות את הפצעים . למוריניו כנראה לא התחשק לחטוף תבוסה . אפשר להבין אותו . תיקו במשחק חוץ אצל היריבה הכי גדולה שלך זו תוצאה מצויינת . אם בצ'לסי היו רוצים לראות כדורגל היו בונים שם מועדון כדורגל (ראה השכנה האדומה מצפון מזרח) ולא חנות צעצועים של אוליגרך רוסי .

עמית 27 באוגוסט 2013

קבוצה שעלתה הרבה ובעלת כל כך הרבה כישרון צריכה לשחק כמו פייבורטית ולא פחדנית.2-1 בקאמפ נאו זו לא השפלה הוא חטף יותר מברצלונה(5-0,3-1).יורים על מוריניו חיצים כי ציפו ממנו שעם החצי מיליארד רכש שנעשה בריאל לקחת את ליגת האלופות וכאן הוא נכשל ריאל שנכשלה ברצף בשמינית גמר הייתה קבוצה בינונית עם 2 כוכבים בלבד, לעומת זאת ריאל של מוריניו הכילה שמות מוכחים ומנוסים שהיו אמורים לשלוט בליגה ובאירופה. הוא לא היחיד שנכשל שם גם פלגריני נכשל שם עם סגל פחות טוב, וגם חואנדה ראמוס וגם ברנארד שוסטר הוא לא הראשון להחשב כישלון בריאל.בהשוואה למנצ'סטר יונייטד צ'לסי הנוכחית עולה עליה ברמה אחת לשחק משחק יחסית התקפי יותר לא היה עושה לה יותר נזק יונייטד לא אותה קבוצה שזכתה בליגת האלופות היא קבוצה טובה+ ולא יותר לא צריך לעשות הר מעכבר.

משה 27 באוגוסט 2013

שלא יספרו לך שהיה בונקר של צ'לסי, היה משחק שקול בסופו של דבר. בגלל שבצורה מגוחכת החליטו מראש שצ'לסי הולכת לדרוש את יונייטד מתייחסים לזה כפחדנות של מוריניו. בפועל אני חושב שצ'לסי קבוצה עם קישור התקפי מצויין אבל עם הגנה בינונית ואין חלוצים ולכן אני לא מתלהב מהם במיוחד. מישהו כבר כתב כאן שיש להם 5 או 6 שחקנים על אותה עמדה במגרש וזה גורם להתקפה שלהם להיראות תקועה וחסרת אופציות.

תiמר 27 באוגוסט 2013

חברים, חשבתי על זה עכשיו:
אתם לא מבינים כמה מוריניו גאון! הוא פתח בלי חלוצים
כדי להעביר מסר לרוני כמה הוא נואש לחלוץ ושאם הוא בא לצלסי המקום בהרכב ישר שלו והוא לא יצטרך להתחרות עליו עם אף אחד.
אז בשביל להגדיל את הסיכויים שרוני יבוא לצלסי ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות באליפות ועל הדרך לגרום נזק ליריבה שלך הוא הקריב בסה"כ משחק ליגה אחד.

בועז קולן 28 באוגוסט 2013

גדול

אייל 27 באוגוסט 2013

גאון, מיוחד, פחדן, טקטיקן, פרגמטי… ואני בטוח שהיו עוד כמה כינויים חיוביים ושליליים לאדון המדובר.
שורה תחתונה – מוריניו מביא תוצאות ! עובדה (לא עם אילנה דיין).

להתלונן על סגנון המשחק שהוא מביא ו/או לתקוף את המתלוננים כאוהדי ברצלונה זה טיפשי ומפספס את הנקודה המרכזית.
כל אוהד/איש מקצוע רוצה שהקבוצה שלו תשחק כדורגל מדהים!
ותנצח כמובן… נכון לנצח יותר חשוב ולמוריניו, כמו למאמנים רבים אחרים. כנראה שזה הדבר היחידי שחשוב בלי קשר לסגל וליכולות של הקבוצה.

גילוי נאות – אני בעד קבוצות שמשחקות כדורגל יפה ונעים לעין.
וזה ממש נחמד כי זה כל הזמן משתנה ואני תמיד רואה כדורגל איכותי.
חוץ משתי קבוצות קבועות (חיפה מלידה וברסה מגיל 13) כל השאר משתנה לפי רמת המשחק והגישה למשחק, בלי קשר לתוצאות או מיקום בטבלה. אם הם משחקים בשביל להבקיע ולעשות את זה מרשים אני תורם לרייטינג שלהם (כשיש זמן פנוי).

ועכשיו נחזור לנקודה המרכזית – שינוי שיטת הניקוד (לא לקיזוז!)
תנו עוד חצי נקודה על ניצחון בפער שערים גדול (4 שערים לדוגמא) ונקודה על פער כפול מזה (8 שערים למי שפיספס).
תנו עוד חצי נקודה לקבוצה שהיתה יותר התקפית במשחק שנגמר בתיקו (אולי אפילו לקחת את חצי הנקודה הזאת מהקבוצה השניה).

בשיטה כזאת לא תראו שחקן כמו אטו משחק חלוץ מעמדת המגן השמאלי (למי שזוכר).

עמית 27 באוגוסט 2013

לדעתי צריך לבטל את הנקודה שמקבלים מתיקו היא רק עושה רע למשחק כי נקודה זה סוג של רווח.

רומן 27 באוגוסט 2013

לך תראה כדורסל

רומן 27 באוגוסט 2013

אז גם בשחמט אולי יבטלו תיקו?

עמית 27 באוגוסט 2013

שחמט זה משחק ען מנטליות שונה כשאין מה לעשות אז אין מה לעשות, בפוטבול אין תיקו ובכדורסל אין תיקו וזה מטיב לכך שהמשחק נהיה מעניין ולא שבלוני והגנתי הכדורגל לא שונה בהרבה מהם ואין סיבה להמשיך לנקד על תיקו קבוצות באות לשחק על זה והורסות את היופי שבמשחק כי ביננו מי בא לראות בונקר?

bb 27 באוגוסט 2013

אבל בגלל שקשה יותר להבקיע שער מאשר לקלוע סל, אי אפשר לבטל את התיקו.
כשאתה בפיגור בהפרש של שער 5 דקות לסיום, אז הידיעה שאם אתה מבקיע עוד שער אתה מקבל נקודה תגרום לך להתאמץ כדי להבקיע את השער הזה (מוטיבציה לתקוף). אם אין תיקו אז רוב הקבוצות ירימו ידיים במצב הזה ולא יהיה על מה לשחק.

עדידס 27 באוגוסט 2013

הערה אחת על מה שכתבת…
המשפט "מוריניו מביא תוצאות – עובדה !!!" – כבר לא נכון.
3/13 תארים בריאל מדריד ששברה את סכום העברה עם רונלדו, בתוספת כל הגווארדיה שהוסיפו : פוזיל, די מאריה וכ"ו – זה כישלון מהדהד.

באינקונרי 27 באוגוסט 2013

אני מקוה שאתה מבין בכדורגל כמו שאתה יודע לירוק רעל ולהשתלח אחרת אני לא מבין למה מה הבלוג הזה מדובר.מורינו לקח אם הכדורגל ה- "לא ברצלונה" כפי שאתה אומר אליפויות וליגת האלופות אם קבוצות ניצחו באופן מוחץ וביטלו את המשחק הזורם של הקבוצות היותר חזקות והיותר מההנות(אינטר לקח בחצי הגמר את ברצלונה,בדרך לזכייה),(פורטו עבר את יונטד בחצי בדרך לזכייה).אתה ושאר הצבועים יכולים להמשיך לצעוק ולבכות למה העולם הכדורגל לא משחק ברצלונה אז יש לי כמה סיבות בשבילך.

1)כי לרוב עולם מגעיל לראות את ברצלונה משפילה קבוצה 5-0,6-0,7-0 בגלל הבדלי שכר תקציב ושחצי מהסגל ל אותה קבוצה נמכר לברצונה שלך.
2)אחרי שתי המחקים שברצלונה הושפלה מול באירן.סוגר באופן גורף שברצלונה יכולה להמשיך לשחק במשחק שלה אבל קבוצה כמו בירן ושאר האליטת הכדורגל מבינה את הסגנון של ברצלונה אבל הפכה אותה לעקב האכילס שלה
3)ברצלונה מחזיקה 99% בכדור ברוב משחקיה נגד קבוצות קטנות זה יעבוד רוב הזמן,אבל קבוצות שיש להן אפשריות בספסל ובתקציב ימציאו דרכים למחוק את היתרון הסטיסטי הזניח שלהם,ואין כמו 1-0 מגעיל כמו שאתה אומר לצחוק בפרצוף שלה ושלכל האוהדים הליצנים שלהם.

פורצה איטליה

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

פעם אחרונה שבדקתי הכדורגל של ברצלונה פירק את נבחרת איטליה 4-0 וזכה ביותר תארים בחמש שנים מהכדורגל האיטלקי בחמש עשרה.

שהכדורגל האיטלקי יפסיק לקבל בראש מהספרדים (ומשאר אירופה) תבקר את האפקטיביות שלו. שהכדורגל האיטלקי יביא יותר מקבוצה אחת לחצי גמר האלופות בשש שנים ולא יתחרה בדרוג של אופ"א מול פורטוגל תחזור אליי.

כמה שחצנות ודיבורים על אפס הישגים.

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

במיוחד בשבילך, בדקת על פני חמש השנים האחרונות את אפקטיביות סגנון הכדורגל הספרדי מול זה האיטלקי. אתה יודע, עובדות, לא קלישאות בדיון אינטרנטי.

להלן הממצאים.

נבחרת: שלושה תארים לספרד, אפס לאיטליה.

קבוצות (חמש שנים אחרונות, כן).

זכיות בתארים: ארבע ספרד, אחת איטליה.

קבוצות בחצאי גמר אירופאיים: 13 ספרד (שמונה באלופות), אחת איטליה.

דרוג אופ"א לליגות: 88 נקודות ספרד (מקום ראשון ביתרון שש נקודות), 64 נקודות לאיטליה.

אכן פורצה.

עדידס 27 באוגוסט 2013

תשמע אתה יכול לכתוב פה חופשי ולקשקש קישקושים – זו זכותך.
אתה יכול להאשים את בורו בארסנות יתרה ואז גם לחטוא בזה בעצמך. לדעתי אתה מנסה לשכנע את עצמך בשטויות או שאתה באמת מאמין בדברים שעובדתית לא נכונים :
לקח עם אינטר אחרי שעבר את ברצלונה מבלי לבטל את ברסה כלל וכלל בטח לא במשחק השני.
אותו כנ"ל כמו עם פורטו מול יונייטד.

תשובה לסעיף 1. יונייטד, אנג'י מחצקלה(עד העונה), ריאל מדריד, סיטי, צלסי, מילאן(קצת פחות אבל עדיין) לא נופלות מברצלונה בעיניינים כספיים,משכורות וסגלים עמוסים, בטח לא בהרבה,
(ברסה משחקת עם המספר הכי גדול של שחקני בית מהרשומות מעלה ובטוח קונות פחות שחקנים מהשאר),
מהן אתה לא משתעמם??
אגב את מרבית העולם לא מגעיל לראות את ברצלונה זה בוודאי לא עובדה, הקביעה שלך היתה רחוקה מהמציאות.

תשובה ל 2. אחרי שני המשחקים של ברסה מול באיירן שנה שעברה והחירור של שערה של ברצלונה – אפשר להסיק דבר אחד בלבד – באיירן היתה טובה יותר חזקה יותר ורעבה יותר מברצלונה….של שנה שעברה – אתה לא יכול להסיק מכך כלום לגבי העתיד. בטח שלא שהסיגנון שלה הוא העקב אכילס שלה – באיירן השתמשה בדיוק באותו סגנון (רק היתה יעילה בהרבה) ברומסה את ברצלונה.

תשובה ל 3. ברצלונה מחזיקה בסביבות ה-65% אחוז בכדור לא ב-99% מהזמן – אבל אתה צודק – מילאן ופ.ס.ז' הן בהחלט קבוצות קטנות.
וגם מולם זה נגמר ב-1-0 מגעיל (או שלא?!)

חתמת בפולצה איטליה ועם כמות השגיאות, אני מעריך (לא בטוח אבל מעריך בהערכה גסה) שאתה ילד מתוסכל וכדורגל אלים ומכוער שנגמר עם גול בודד ושלושה כרטיסים אדומים, זו כוונתך לכדורגל טוב, זורם, יפה ומושך אוהדים.
אני זורק עוד ניחוש שאתה גם אוהד סכנין או קבוצה אלימה בסגנון שלה.
אתה טועה זה לא כדורגל – זו אלימות ובזבוז זמן מסך.

ויוה אל רוחה

wazza 27 באוגוסט 2013

אני לא ספרדי כמוך אבל נראה לי שזה אמור להיות לה רוחה לה-נקבה אל זכר

עדידס 27 באוגוסט 2013

אני לא ספרדי כלל וכלל, זה היה סתם כתוגבה לפולצה איןטליה שלו.
והיה בעיקר בציניות :)

אבל אתה צודק,
זה לה ולא אל.
הקישקושים שלו פשוט עצבנו אותי…

עדידס 27 באוגוסט 2013

אל רוחה זה יחי האדום.
לה רוחה זה תחיי האדומה – וזה הנכון.

תוהה בדרכים 27 באוגוסט 2013

זכותו של כל אחד להתחבר לאיזה סגנון כדורגל שהוא רוצה. זה באמת ענין סובייקטיבי. אתה גם יכול להעריך סגנון מסוים ועדיין ליהנות מקבוצה שמשחקת בסגנון שונה (דורטמונד למשל). כדורגל טוב הוא כדורגל טוב.

מה שלא סובייקטיבי זה דיבור על הישגים או "אפקטיביות" של סגנונות שונים. פה מדברות העובדות והן מראות שהכדורגל הספרדי הוא פער גדול המצליח ביותר בעולם בשנים האחרונות, בזמן שהסגנון האיטלקי המהולל הביא קבוצה אחת לחצי גמר אירופי בחמש עונות.

אנחנו לא בשנות ה90 וההגנות באיטליה הן לא יותר טובות מאלו שבספרד. אם הן היו יותר טובות, זה היה מתבטא במפגשים באירופה. זה לא. באיטליה יש התקפות הרבה פחות טובות. זו לא סיבה לגאווה.

רומן 28 באוגוסט 2013

כל כך מסכים!!
pasturbation
גועל נפש, שקניות קטרגל במתנ"ס אור עקיבא, הנאת כדור חסרת תוכן, ועדת מעריצים עיוורים שאין להם מושג בענף..
באיירן החזירה אותם למחילות שלהם עם 7 חתיכות.

יוסי מזרחי 27 באוגוסט 2013

כל הפוסט הזה לא שווה כלום, אם לא תהיה התיחסות למשפט היחיד שבורוביץ רצה לכתוב:
"וכך מו מנצסטר יונייטד כל כך דהויה, צלסי נראתה גרוע."
.
תראמ מר בורביץ, כדורגל הוא סוג משחק שכל אחד יכול לראות בו מה שהוא רוצה. אתה אומר יונייטד דהויה,ואני אומר לך, שמשחק כזה שלנו באנפילד, יחזיר אתכם למציאות למרות שהמנגר שלכם מראה סימני חיים.
.
באשר לטקטיקה של מוריניו, גם כאן לכל אחד דעה משלו. אני לא חושב שהוא ציפה לקבל יונייטד כמו שהוא קיבל אתמול, וכל התכנית שלו הלכה לאיבוד. קורה.
לקשור בין הטקטיקה שלו מאתמול, ובין תיאוריות קטלניות כאלה כלפיו, זה מוגזם.

בועז קולן 28 באוגוסט 2013

מןרניו משחק ככה כבר כמה שנים טובות ןלא ממש שינה את השיטה שלו. לפעמים היו לו קבוצות טובות ולפעמים מעולות וזה מה שקבע אם הוא יזכה בליגת האלופות. דבר נוסף שקבע האם הוא יזכה בליגת האלופות הוא האם הוא יבוא כאנדרדוג או כפייבוריט. שיטת המשחק שלו היא קלאסית לאנדרדוג עם פורטו ואינטר האנדרדוגיות זה הצליח ועם ריאל וצ'לסי (גם בגלל חוסר מזל)זה לא הצליח. משחקים משעממים ברמות הגבוהות, ובייחוד בכדורגל האנגלי, היו ויהיו תמיד. שני המאמנים לא רצו להפסיד ונראה שהם כמעט ולא יכלו להרשות לעצמם להפסיד. לפי דעתי לצ'לסי יש את הסגל הכי עמוק והכי מוכשר באנגליה אבל זו קבוצה לא מאוזנת. חסר לה חלוץ, קשר אחורי או/ו קשר 50/50 ומגן ימני. קשה לי לראות אותה רצה בכל המפעלים על פני עונה שלמה עם סגל לא מאוזן וצעיר יחסית.

ולסיום, אני לא אוהד בארסה אבל מת על הכדורגל שלהם. מבחינתי, זו הדרך לשחק את המשחק אין מושלם מזה ואני מאושר שזכיתי לראות קבוצה יחידה בדורה ואולי גם בשתי דורות. לא תמיד זה עבד ולא תמיד הם ניצחו אבל הם תמיד ניסו לשחק את הכדורגל הנכון. אבל בכדי לנצח בשיטה הזאת אתה חייב להיות עם סגל שחקנים שהוא לא רק מוכשר, אלא גם מתאים בול לשיטה. לבארסה היה את זה במשך 3-4 שנים ואולי יהיה איזשהו נס וזה יקרה עוד פעם. לא לכל קבוצה יש או יהיה את המזל שהיה לבארסה. היה כיף, מדהים, מרגש ואם הייתי יכול הייתי משרת של צ'אבי ליום אחד כאות תודה. אני לא מבין מה זה הדיון הזה על אוהד בארסה או אוהד ריאל, חאלס עם זה. מה אתם ילדות קטנות שגנבו להן את הבובה?!!! תכתבו בתחילת התגובה 'הדיון כולל רגשות' ונוכל לדלג על מסכת השטויות הרגשניות והמתוסכלות שלכם ולקרוא תגובות עם חשיבה ולא כאלה שמגיעות למצב כזה- 'אתה לא מסכים איתי ולכן אתה בטח אוהד ריאל/בארסה'. והשני עונה לו-'אני,אוהד בארסה/ריאל?! איפה אתה חי בטח עם כל ההתנשאות הזאת אתה אוהד ריאל/ בארסה?!' וכך זה נמשך ונמשך. אז די! עזבו אותנו ולכו לתרפיה כלשהי שתוציא לכם את כל התסכולים.

באטיגול 28 באוגוסט 2013

+2

רומן 28 באוגוסט 2013

למה אתה שם את זה כקונצנזוס שהכדורגל של ברסה כל כך יפה?
מי שאוהב חבורה של ילדות נותנות פאסים חסרי ערך על 5 מטר שיראה אותם, אני אישית מעדיף לראות בלם מחלץ כדור, מעביר לקשר המרכזי, וקבוצה שלמה שועטת קדימה במהירות שיא, כדור ארוך לקיצוני, פריצה על הקו הרמה/פאס אחורה וגול..זה הכדורגל היפה בעיני מוריניו/קרואטיה/אוקראינה/ברזיל
על טעם ועל ריח..

Comments closed