אתם כמו כולם

אוהדי הפועל תל אביב מועלים בתפקידם

 

316563

 

לפני כמה שבועות ישבתי עם רן בן שמעון לראיון לפלייבוי (מצטער שאין באפשרותי לתת קישור. פלייבוי קיים רק בפרינט. חפשו את הגליון בדוכנים).

במהלך הראיון היה לנו מעין ויכוח קטן. אני לא הבנתי מדוע הפועל "שברה את הבנק" כדי להחזיר את איתי שכטר. בן שמעון אמר לי שהוא "שחקן אסטרטגי", שהחשיבות שלו היא מעבר לכסף.

שכטר משתכר בהפועל תל אביב כ-350 אלף שקל לחודש. הוא מגיע לאחר שנתיים חלשות מאוד באירופה בהן כבש 4 שערים בלבד ב-41 משחקים בהם שותף (שכטר לא שותף בהרבה מאוד משחקים, בעיקר בגלל היכולת הלא משכנעת ויכולת הכיבוש הדלה). בעונה לפני שעזב לאירופה (לקייזרסלאוטרן בבונדסליגה), שכטר היה פצוע לא מעט וכבש ארבעה שערי ליגה בלבד.

בעונת הדאבל (2009-2010) שכטר היה מצוין עם 22 שערי ליגה, למרות שבחודש-חודשיים האחרונים, במאני טיים ממש, שכטר כבש הרבה פחות וגם היה פחות טוב.

אבל היכולת של שכטר בעונת האליפות הפכה אותו לאייקון בהפועל תל אביב. בדיוק כפי שהיא הפכה את גילי ורמוט לכזה. ורמוט ושכטר, שני חברים טובים, לא היו טובים מדי לפני אותה עונת אליפות ובוודאי שלאחריה. אבל בהפועל הם אלמותיים והם גם זוכים לשכר שכזה (ורמוט משתכר בין 250-300 אלף דולר לעונה נטו).

*

הפועל תל אביב הוא מועדון שאמור לייצג ערכים אחרים. אוהדיו, שתמיד מתגאים על כך שהם האנטיתיזה למכבי תל אביב ואוהדיה, מחפשים דבר מה שהוא מעבר להצלחה המקצועית. רבים מהאוהדים אף מתגאים באופן מסוים ב"לוזריות" של המועדון (למרות שאני לגמרי כופר בכך שהפועל כדורגל היא קבוצה לוזרית. כילד שאהד מכבי לכל אורך שנות ה-80 ראיתי את הפועל הווינרית זוכה בשלוש אליפויות, ותמיד כמעט משכילה לנצח במשחקים החשובים. גם לאחר שנות ה-80, למרות שהפועל זכתה פחות, היא עדיין רחוקה מלהיות לוזרית ואחת העדויות לכך היא מאזנה הנפלא בדרבים בשנים האחרונות).

ועדיין, אוהדי הפועל מבקשים לייצג משהו שונה. אנטי לאומני, אנטי גזעני, קהילתי, שיתופי. איני מזלזל במסרים הללו ומאחורי כמה מהם עומדת גם אמת. עם זאת, אוהדי הפועל, כמו כל ציבור קהל, הוא פאשיסטי ועדרי וכוחני- בהיותו קהל. אוהדי הפועל גם נוטים להיות לא פחות אלימים מילולית ולעתים אף יותר אכזריים בגישתם מאוהדי קבוצות אחרות.

אך לא על כך אני מצר.

אני מצר דווקא על כך שאוהדי הפועל אינם מוציאים עצמם מהכלל. בסופו של דבר הם בדיוק כמו כל אוהדי יתר הקבוצות בכך שהם הולכים שולל אחר אותה דרך. והדרך היא פנזטיית ההצלחה המקצועית. אוהדי הפועל אף פעם לא נלחמים נגד העיוות שבמקור הכדורגל הישראלי. העיוות של כדורגל שמשלם המון לכדורגלניו אך בקושי מצליח להכניס כספים. העיוות של היעדר תקרת משכורות. העיוות של היעדר השקעה באוהדים (תנאי צפיה וביקור באצטדיון, וגם היעדר בניה של מועדון אוהדים ופאבים לאוהדים בהשקעה לא מבוטלת של המועדון עצמו).

אוהדי הפועל, כך לפחות נראה, סבורים שהמועדון שלהם צריך להשקיע במשכורות המנופחות של שכטר ו-ורמוט. הם אפילו מוכנים לממן זאת בהעלאת מחירי מנויים. מבחינתם, זה בסדר גמור שהמועדון משלם למאמן יותר מ-250 אלף דולר לעונה. חלקם אפילו מתגאים בכך. הרי כך הם לא נופלים ממכבי.

ואני הייתי מצפה מאוהדי הפועל, דווקא מהם, לשמוע כל הזמן בתקשורת ובציבוריות (לא רק בינם לבין עצמם בחוגים פרטיים) דחיפה לערכים אחרים. גם מאניבול צריך להיות אחד מאותם ערכים אלה. מאניבול פירושו למצוא שחקנים בעלי ערך זולים על ידי ניתוח סטטיסטיים חדשים ויצירתיים. אבל להפועל אין במערכת מחלקת מאניבול. והאוהדים אינם דורשים זאת.

הם מעדיפים לכנות את עידו חג'ג' "סנטה קלאוס" רק כיוון שהקבלן הנתנייתי מממן לקבוצה שחקנים יקרים. שחקנים שבינתיים לא עושים דבר כדי להצדיק את המשכורות השערורייתיות שלהם. אגב, גם אם השחקנים היו מככבים הם לא היו מצדיקים משכורות אלה כי הם פשוט לא מכניסים כסף שמצדיק את המשכורות האלה.

*

הביקורת שלי כלפי אוהדי הפועל תקפה, ואף במשנה תוקף, לכדורסל. גם שם הם הקימו לכאורה דבר חדש. קבוצה בבעלות אוהדים. בזמן משחקים אוהדי הפועל כדורסל מתנהגים בצורה מעוררת השראה. העידוד שלהם פשוט נפלא. אך אני חושב שחשוב מכך זה מה המסרים שהם מעבירים שלא בזמן משחקים. המסר שלא יכולה לפעול ליגה שבה לקבוצה אחת מותר להעמיד תקציב של 20 מיליון דולר בזמן שכמעט כל מתחרותיה, כולל הפועל, נאלצות להסתדר עם בערך כ-2 מיליון דולר לעונה.

אוהדי הפועל כדורסל היו חייבים לסמן מאבק אחר לחלוטין. לומר למכבי ולכדורסל הישראלי: במשחק הזה אנחנו לא משתתפים. הפועל תל אביב הייתה צריכה למשוך את כל יתר הקבוצות להקמת ליגה חדשה. ליגה, שבה יש תקרות שכר. ליגה, שבה יש הרבה פחות זרים. ליגה, שבה חובה לשתף צעירים. ליגה, שבה הכרטיסים הרבה יותר זולים.

אבל שוב- הפועל רק חלמה לחזור לליגה שהכירה. ליגה, שאני כאוהד הפועל שרוף בילדותי, סבלתי מדי סוף שנה לראות איך הקבוצה שלי שוב מתנפצת מול העוצמה הכלכלית והמקצועית של מכבי. בסופו של דבר הפועל שלי התנפצה אפילו יותר והגיעה לידיו של אוליגרכים מזוייפים ושאול אייזנברג, לפני שהתפרקה כמעט כליל.

האוהדים עשו נהדר כשהקימו את הפועל אוסישקין והעלו אותה לליגת העל. אך מתחילת דרכם היינו צריכים לשמוע מהם מסרים לגמרי אחרים. מסרים, שגם כיום הם לא נלחמים בעבורם. אני בספק אם בכלל מרביתם מודעים לליגה המעוותת שבה הם משחקים (ועד כמה הליגה הזו זועקת לשינוי. שינוי, אותו הם לא מביאים).

*

כשאני משלב בין מה שקורה בקבוצת הכדורגל עם המשכורות המנופחות והיעדר פעולת האוהדים לשינוי עמוק ובין מה שקורה בקבוצת הכדורסל עם החזרה למוכר בליגה הכי לא תחרותית וספורטיבית בעולם, אין בי מנוס אלא לקבוע: אוהדי הפועל תל אביב – אתם כמו כולם.

 

מחשבות על עונת מעבר/יניב פרנקו
תנו לטיבו צ'אנס

43 Comments

matipool 1 בספטמבר 2013

שכטר מרוויח 350 אלף ש"ח בחודש ???!!!!

תולעת 1 בספטמבר 2013

350 אלף דולר לעונה לפי הפרסומים.

כחולה/צהובה/שחצנית 1 בספטמבר 2013

האוהדים האדומים הם ההגדרה המושלמת לאידיאל ומציאות שנמצאים במקום אחר לגמרי, אך ביחד עם זאת, כיוון שאנחנו אנשים טובים, אסור להגיד לאוהדי הפועל שהם כמו כולם ולא מיוחדים. לא אכפת להם להיות טובים או גרועים, העיקר שיתפסו כשונים ומיוחדים.
להגיד לאדומים שהם לא יוצאי דופן יגרום לקריסה שלהם.

אז אדומים, אתם מיוחדים*
.
.
.
.
.
.
.
.
*מיוחדים כמו כולם

יעקב נקש 2 בספטמבר 2013

הכי מיוחד לעשות צלב קרס, נורא מיוחד גם עציצים למני לוי (מראה על יצירתיות).
צודק אתם לא כמו כולם, אתם הכי מגעילים…

אפריים 1 בספטמבר 2013

להבנתי, התפיסה בכדורסל היא קצת יותר מורכבת מאיך שאתה מצייר את זה.
אין פה שחור ולבן.
אם הפועל הייתה מנסה לרכז את מאמציה לחזית המלחמה במוסדות הקיימים ובסדרי העולם הישנים (איגוד הכדורסל, מנהלת, שמעון מזרחי, מוטי אמסלם ועוד ועוד…), לא הייתה לה את היכולת להתמודד גם על המגרש ולהתעסק בהקמתו מאפס של מועדון ספורט (כולל מחלקות נוער וילדים).

ראשי הקבוצה מצהירים פעם אחר פעם שמכיוון שמשאביהם מוגבלים הם בוחרים את הקרבות שלהם.
לא מתבטלים אבל גם לא ששים אליי קרב.

המבחן שלהם יהיה בעוד שנתיים-שלוש כשלקבוצה יהיה אולם ויסודות כמועדון וכקבוצה מקצוענית.
אז גם יהיה יותר משקל לקול שלהם וגם המלחמות יעשו בצורה שלא תפגע בתפקוד השוטף והנורמטיבי.
(אתה יודע טוב מאוד שכרגע אין אף אחד שייצא איתם לקרב ואם יעשו זאת הם מסתכנים בקריסה של דבר שעוד לא הוקם…)

אדם בן דוד 1 בספטמבר 2013

אוהד מכבי בכדורגל והפועל בכדורסל? בורוביץ אתה יותר דפוק משחשבתי.
:)

יואב בורוביץ' 1 בספטמבר 2013

אדם- אני הבן אדם היחיד בהיסטוריה שהיה אוהד שרוף של מכבי בכדורגל והפועל בכדורסל.

שחר 1 בספטמבר 2013

בורוביץ יקר,

אתה מדבר שטויות. לא פעם ולא פעמיים, בטח בכדורסל טענה הפועל שהיא שואפת לתקרת שכר וזוהי מטרתה. היא הייתה בעד המאבק של הישראלים והחוק הרוסי (רק חבל שזה מנוצל על ידי השחקנים לניפוח המשכורת שלהם ותו לא)

רק שהיושב ראש הוא זה שמקבל פרס ישראל על מפעל חיים ותרומתו לכדורסל הישראלי, למרות שלעולם לא תרם לכדורסל כולו, אלא רק לקבוצה אחת, אומר שיהיה קצת קשה לשנות פה דברים. בטח שמרבית הערוצים קשורים בצורה כזו או אחרת לאותה קבוצה ובמרבית המקרים מפחדים לכתוב נגדם, ואם כבר כותבים מסתייגים מהר מאוד ופונים אחורה.

תולעת 1 בספטמבר 2013

אז למה בכדורגל זה לא מעניין אותם?

אהרון 1 בספטמבר 2013

כמה עוד יואב בורוביץ

דחילו ורחימו 1 בספטמבר 2013

לא תאמין בורו, אבל קבלן נתנייתי זה מקצוע לא פחות מכובד מעיתונאי תל אביבי

יואב בורוביץ' 1 בספטמבר 2013

מקצוע מכובד ביותר. אבל הקבלן הנתנייתי הזה לא בדיוק היה אוהד הפועל עד לא מזמן. גם עכשיו לא ברור לגמרי האינטרס שלו. וגם אם האינטרס שלו רק להחתים שחקנים טובים לקבוצה- אז הוא לא ממש מצליח בזה. וגם אם היה מחתים שחקנים טובים- הוא עדיין משלם להם הרבה יותר מדי.

ראדה ראדי 1 בספטמבר 2013

אוהדי הפועל אל תדאגו אתם לא כמו כולם!

אתם הקהל הכי נרקיסיסטי שיש.

אתם שונים בכך שאתם בעצם אוהדי הקהל של הפועל יותר משאתם אוהדי הפועל.

כל מפגן המאבק המגוחך בהריסת אוסישקין(כאילו לא הרסו את הייבורי ואת הדלה אלפי ואת הבוסטון גארדן ועוד ועוד)הראה את האהבה העצמית שלכם לאוהדי הפועל ולא להפועל. כנ"ל כמובן גם במאבק הסמי גזעני בטביב.

לא יכלתם לשאת אותו כבעלים, לא כי הוא לא היה טוב לקבוצה(היה גם היה כל הנתונים האובייקטיביים מראים זאת)אלא כי נראה היה לכם שהוא לא מייצג אתכם.

אז עיזבו את בורוביץ – אתם כן מיוחדים ושונים. אתם אוהדים את עצמכם ולא את הקבוצה שלכם.

חנן 1 בספטמבר 2013

ובעידן בו כל השחקנים והמאמן וההנהלה מתחלפים כל שני וחמישי, מה היא הקבוצה שלנו אם לא אנחנו?

MADERA 1 בספטמבר 2013

גם לארסנל גם ליובה וגם לבוסטון בנו בית חלופי תוך כדי שהרסו את הישן. סבבה? אתה מבין עכשיו מה ההבדל? בטח שלא, כי אתה כותב מה שבא לך כמו שהפועל גזענים. למה? כי הם שונאים תימנים. נכון? כמעט כמו שאתם אוהבים ערבים ישראלים שהביאו לכם אליפות במו רגלם, נכון ראדי?

כחולה/צהובה 1 בספטמבר 2013

MADERA, אנחנו אוהבים ערבים בצהוב
ואת אלו שבאדום – לא אוהבים
כנ"ל לגבי יהודים

אמנון 1 בספטמבר 2013

טוב טוב, עזוב אותנו בבקשה אוהדי הפועל במנוחה, אתה מוזמן להמשיך לאהוד את מכבי שלך, תפסיק להטיף לנו את ההטפות חסרות הקשר למציאות. ויפה שעה אחת קודם.

אני זה אני 2 בספטמבר 2013

היכל חלופי כבר נמצא בתהליכי בנייה.
ממומן מכספי הארנונה שלי.
אולי נבנה לכם גם עמדת החתלה.

MADERA 2 בספטמבר 2013

אחרי 5 שנים יא סתום.
אחרי שמאות ילדים וקבוצת נשים נזרקו לרחוב
ואחרי שהקמנו מחדש את הפועל.

ובוא תספר לשימון על כספי ציבור ומדינה יא ליצן. אתם הרי הקבוצה של
דרך אגב חיתולים אתם הרי מומחים
גם בשמרטוטים

ערן 3 בספטמבר 2013

בוא תספר לי עוד על כספי ציבור ידידי הממלומד , מה עם הכספים שגזלתם שנים מהסתדרות
זה לא נחשב בעיניך כספי ציבור?!?!,תתחילו להסתכל על עצמכם לפני שאתם באים להטיף מוסר לכל העולם ואולי רק אולי תבין שאתם לא הקהל הכי טוב ביקום

אורן 1 בספטמבר 2013

כן ,נתונים אובייקטיבים הראו את זה.דבר עם כל ההנהלה שהתפטרה.פאתטי

שרון 2 בספטמבר 2013

הדוגמאות שלך לאצטדיונים שנהרסו לא קשורות למקרה אוסישקין. מה גם שבמקרה של יובה האוהדים של הגברת הזקנה שנאו את האצטדיון שלהם.
אם אתה רוצה להיראות מלמוד, תתבסס על משהו רלוונטי לפני שאתה כותב.

קובי תל אביב 2 בספטמבר 2013

לייק אחי

צהובה/.. 1 בספטמבר 2013

אני רק שאלה:
יואב,
איך אפשר להיות אוהד מכבי בכדורגל ובד בבד להיות אוהד הפועל בכדורסל?
שאלה ברצינות

לדעתי האישית התמונה הזאת די מתאימה לפוסט:
http://hollywoodhatesme.files.wordpress.com/2012/08/ronald_mcdonald_jumping.jpg

אורן 1 בספטמבר 2013

בורו,
מזדהה עם כמעט עם כל מלה שכתבת-ואני אוהד הפועל.
לגבי הכדורסל-גם אני בדעה שאסור להשתתף בתאטרון האבסורד הזה-אם כי אין לזה באמת אלטרנטיבה רלוונטית.אף קבוצה לא תצטרף להפועל לליגה מתחרה.שים לב ליו"ר של הקבוצות ולאינטרסנטיות שלהם.לא נראה לי שלרובם אכפת מעתיד הענף ומהקהל(אפילו שלהם).
במצב כזה יש שתי אלטרנטיבות-להשתתף בתאטרון האבסורד או לא להשתתף בכלל.

היסטוריון לענייני ספורט . 1 בספטמבר 2013

אוהדי הפועל לא כמו כולם אלא גרועים בהרבה מכולם.
מתפלא על יואב על מאמר כזה אמיץ.
מהרבה בחינות אוהדי הפועל גוברים אפילו על אוהדי הלה פמלייה הגרועים ביותר.
עם שירי נאצה /שואה איחולי מוות מכוערים ועוד דברים בזיונים.
אך התקשורת שכ"כ משתגעת ממופרעות אוהדי בית"ר שותקת ע"פ רוב כשמדובר בהפועל.
אך כמה שאהודים גרועים הם לא יזכו בחיים להתקרב לנבזות ההנהלה שלה וזה לא משנה מתי.
ויעידו שביט אלימלך ,יגאל אנטבי (בגלגול הקודם) טועמה (שרצו לזרוק אותו באמצע) אבוקסיס ,גילי לנדאו או שייע שלא משנה שהיו סמלים ונתנו מדמם נזרקו באחת בבושת פנים תוך קבלת "פיצויים" בדמות קלקול שמם הטוב.
תשאלו למשל את גילי לנדאו כמה שנים לקח לו להשתקם ממספר חודשי עבודה באדום.נכון ניתן להיכשל ולהיפרד כידידים.
אך האדומים לא מכירים בכך.מספיק לראות את טיטו וילנובה ביחס לניצן שירזי בכדי להבין.

מה שקורה עם שכטר לא מפתיע אותי .וכן לא עם אלמוג כהן.

הדבר היחיד שאני מופתע לגביו פעם אחר פעם מחדש זה ששחקנים /מאמנים נענים להצעה מהפועל ת"א.אם הייתי שחקן הייתי מעדיף את אשדוד /בני יהודה /מכ"פת /רמה"ש. מהפועל ת"א.
היות ואצל כולם מילה היא פחות או יותר מילה.
אצל הפועל ת"א מילה תמיד תהיה מילה בע"מ.

אורן 1 בספטמבר 2013

ואוו איזה הסטוריון..
מעלף,הר סגור ממש.

אורן 1 בספטמבר 2013

אגב,הסטוריון,
שכחת לציין שאוהדי הפועל רצחו את ארלוזרוב ,וההנהלה
הפגיזה בנשק כימי בסוריה.

היסטוריון לענייני ספורט . 3 בספטמבר 2013

אמנם אתה טוב "בציניות " אך באותה מידה ניתן לומר זאת על אוהדי בית"ר. אוהדי הפועל פגעו פיזית לא פעם באנשי ספורט.
לא פחות ואף יותר מכל קבוצה אחרת.
אך כפי שאמרתי מה שלבית"ר אסור (ובצדק) עובר חלק אצל אוהדי הפועל.

אנונימוס 1 בספטמבר 2013

למיטב ידיעתי ההנהלה של הפועל כדורסל דווקא מאד רוצה ואפילו מנסה מדי פעם לפעול בדיוק בכיוונים שאתה מדבר עליהם.
למרבה הצער במקביל הם צריכים בהתנדבות לדאוג גם לקיים מועדון בליגת העל ולנהל עמותה של 2000 אוהדים. ובניגוד למרבית הקבוצות בליגה לא מדובר באוכלי חינם של ארנונה או מנהלים בשכר, כך שהזמן שהם יכולים להקדיש לכך מוגבל.
מציע שתתפוס שיחה עם אחד מהם, אם זה באמת מעניין אותך

אמנון 1 בספטמבר 2013

בורוביץ', אני חושב שאתה מפספס בגדול.
קודם כל התעלמת לחלוטין מעמותת האוהדים "האדומים" בכדורגל, שהיא מחזיק המניות הגדול ביותר בהפועל ועוסקת למרות זאת בעיקר בקשר מול הקהל-למשל, מנויים אלקטרוניים, הטבות למנויים, הפנינג נגד גזענות ועוד.

בנוגע לכדורסל, כאן מדובר בשתי תפיסות מאבק שונות. הפועל(שנדפקה אגב מאוד בגלל מרכז הפועל שמכר את האיגוד למכבי) עושה הרבה גם בתוך המנהלת ואיגוד הכדורסל כאופוזיציה למכבי(זה לא סתם שהשנה פתאום גמר הפלייאוף נדד לרוממה, ודברים נוספים).
אבל הפועל היא קודם כל קבוצת כדורסל, שהמטרה שלי היא גם לנצח על המגרש, וגם לשנות אותו בו זמנית. אם נזנח את אחת המטרות, נפסיק להיות הפועל תל אביב. אם נזנח את מטרת שינוי מבנה הליגה, נפסיק להיות הערכים שהם הפועל. אבל אם לא נשחק בליגה, פשוט נפסיק להיות הפועל תל אביב. והמטרה שלנו היא קודם כל ליצור את אותה הפועל, להחיותא ת הכח הזה בכדורסל, ואז (ותוך כדיי) להשתמש בו בשביל לשנות. אם עכשיו הפועל פורשת מהליגה-יבואו איתה בערך 2000 אוהדים. עוד 5 שנים של התמודדות ותקיעת יתד, יבואו הרבה יותר, גם מקבוצות אחרות.

ירוק גאה 1 בספטמבר 2013

אתם הולכים להכניס מנויים אלקטרוניים????
וואו אתם ממש מתקדמים…. ממש חיפה 2006

רוני 1 בספטמבר 2013

כאוהד הפועל, אתה צודק קהל ישראלי הוא קהל מחורבן וזה כולל אותנו, אולי טיפה יותר גרוע כי אנחנו מתיימרים להיות משהו מעל הקיים. מצד שני אוהדי הפועל הם המשיקיעים הכי גדולים בקבוצה שלהם מבחינה כלכלית יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. שכטר וורמוט היו טעיות פאטליות אין ספק, אבל מי שרוצה להתחרות בליגה מקצוענית לא יכול להתקיים רק על רעיונות רומנטיים. הרומנטיקה קיימת בבריטיניה שם קבוצת כדורגל מייצגת עיירה שלמה, בתל אביב יש כמה אגודות שכולם מסתיימים בשם תל אביב, איו כאן ממש תרבות אהדה קהילתית, כך שקשה לבוא בטענות לקבוצה שרוצה לזכות בתארים.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

הבנתי שבורוביץ אוהד ככה בכדורגל וחרא בכדורסל. והוא עוד שייך לדור הביניים. היום ישנן תופעות הזויות. יש אוהדי מכבי כדורגל ששונאים את מחלקת הכדורסל. הלוזריות של תקופת נמני הפכה את הבבונים בכדורגל ללוזרים בנשמתם והם רואים באימפריה של שמעון מזרחי כדורסנית. התופעות הללו הזויות עלובות ורדודות. מכביסט אמיתי אוהד הכל מכל

S&M 2 בספטמבר 2013

אם תחשוב על מה שרן בן שמעון אמר קצת לעומק, תבין שגם אתה "כותב אסטרטגי" בפלייבוי. שניכם מיותרים במסגרת בה אתם נמצאים באותה מידה. הוא כי הוא לא יכול, אתה כי לא צריך. שניכם כסת"ח.

כסיפוביץ 2 בספטמבר 2013

זו המנטליות בכדורגל שלנו.
בזמן שאלופת העולם צריכה לחפש משקיעים, כאן יזרקו כסף גדול על כדורגלנים כושלים כמו שכטר.

אם למישהו יש הסבר איך כדורגלן אלמוני מקבל מליון יורו בסלטיק אני אשמח לדעת את התשובה.

חבורת הזבל זו בדיוק ההגדרה לכל העוסקים בכדורגל ישראלי.
מאמנים, בעלים ושחקנים.

אין כדורגלן אחד שמגיע לו יותר מ-10000 שח בחודש.

כסיפוביץ 2 בספטמבר 2013

אלופת העולם בג'ודו כמובן….

עופר 2 בספטמבר 2013

אני אוהד הפועל, אבל כבר שתי עונות לפחות נמצא "על הגדר" בגלל הגועל נפש במועדון הזה (ובכדורגל שלנו בכלל).
מועדון שבנוי על שכירי חרב, שהיום הם פה ומחר שם, לא ראוי לאהדה שלי. מה עם שחקנים מהנוער? צ'אנס לבוריס קליימן? מה זה הסכומים המטורפים על שכטר ושות'? מה הוא כבר עשה?
ואז פתאום אין כסף ובספורט5 מפרסמים שחיים רמון מחפש משקיעים.

אני מקנא במכבי ת"א – שם יש תמהיל נחמד בין רכש לשחקני בית.

אמיר 2 בספטמבר 2013

מועדון הכדורגל של הפועל לעומת קבוצות אחרות בליגה כן בנוי על הקהל שלו, ולכן הוא כזה מיוחד. בלי קשר למי ששם בסוף עוד קצת כסף כדי להפוך לקבוצה תחרותית. (בחיב"ר אנחנו רואים דוגמא למה קורה בקבוצה שלא שמים בה בסוף כסף…). מועדון כדורגל כמו הפועל חייב להיות תחרותי ברמות הגבוהות ולהתמודד כל שנה על התארים, זה מקומו ולשם הוא צריך לשאוף. כן אני מסכים שהבניה של תשתיות המועדון אינה נכונה, צריך להשקיע הרבה יותר בנוער, במגרשי האימונים שנראים כמו לפני 20 שנה ובאוהדים. והלוואי שהיה אפשר לעשות את זה במקום לתת לצילי וגילי 350 אלף בעונה, אבל מה לעשות שבליגה שלנו יש אוליגרך בשם מיץ' או מיץ או פטל שמנהליו עובדים עליו וגורמים לו להוציא כספים מיותרים מכיסיו. (כמו שעשו לפניו לגאידמק ואח"כ לשניידר). מעניין רק מתי הוא יבין את זה.

לגבי הכדורסל, הלוואי שהיה אפשר לקחת את הרגליים ולהקים פה ליגה חדשה, אך אם היית קצת שם לב לאנשים שמנהלים אותו ולעסקנים שמנהלים קבוצות אחרות היית מבין שהפועל לצערי היו נשארים לבד, כיוון שכל בעלי הבית האחרים הם עסקנים בלי קהל שמעניין אותם רק השם שלהם והכיבודים שהם מרוויחים. (גם בכדורגל זה קורה עכשיו)

עידו אש 2 בספטמבר 2013

מבחינת כדורסל אין דבר יותר כיף ונותן גאווה מלנצח את מכבי בדרבי עם התקציב הענק שלה ולראות אותה מפסידה אליפות לקבוצה עם תקציב נחות משמעותית !!!! אין לי בעיה שמכבי תשאר עם התקציב הזה ושכול דרבי נלמד אותם שכסף זה לא הכול בכדורסל !!!!
חבל שקבוצת הכדורגל לא מתנהלת כמו קבוצת הכדורסל הייתי שמח לראות את קליימן בשער ולא את עמוס הבינוני מינוס…. הייתי שמח לראות שחקנים צעירים שעולים מהנוער כמו בבני יהודה וקריית שמונה… מעדיף להיות קבוצת מרכז טבלה אבל עם דרך וערכים !!!

יודא 2 בספטמבר 2013

"העיוות שבמקור הכדורגל הישראלי"… דיי לנכס לעצמינו עוולות, טיפשות ורוע גם כשהם קיימים בכל מקום בעולם.

שער 7 2 בספטמבר 2013

הקהל היחיד בארץ ששם מכספו הפרטי לקנות את הקבוצה, הקהל היחיד בארץ שמעודד 90 דקות את הקבוצה גם בהפסדים, הקהל היחיד בארץ שנשאר נאמן לקבוצה גם ברגעים קשים, הקהל הראשון בארץ שבו האוהדים ישבו עם הגב לקבוצה והחלו לארגן את העידוד…ויש עוד המון דוגמאות.

נכון..לא קהל מושלם ולא קהל נקי מטעויות. אבל קהל מיוחד שאין כמותו במדינה. ואת זה לא תוכל לקחת מאיתנו!

אדום עולה ושנה טובה לכל בית ישראל :-)

אהוד 3 בספטמבר 2013

גם הקהל היחיד שחילל קברים, מצייר צלבי קרס, מבזה את כבוד המת, עובר כל גבול של טעם טוב.. וכהנה וכהנה .

אבל עזוב מי סופר ..

Comments closed