בית"ר-הפועל לייב בלוג

ליווי צמוד לדרבי של ישראל

2161

שלום, אני אלווה את המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב.

עוד לא התחיל. לערוץ 1 אין את התמונות של שני שחקני בית"ר בנגורה וטונייס- אז הם לא נראים בהרכבים. היה כנראה קשה מדי להשיג תמונות שלהם. ואם בית"ר לא נותנים-אי אפשר לבוא לצלם אותם? ערוץ 1- חלטורה.

גם קשה לסדר סאונד טוב לשירת ההמנון (ובלי קשר, כמובן ששירת ההמנון לפני משחקי ליגה זה מנהג נפסד ומיותר)

מתברר שהכרוז קורא דברי הספד לרב עובדיה. יש כאן סוג של דקת דומייה. ברקע שומעים גערות וגהרות. באיזו עוד מדינה מותו של רב מביא לדקת דומיה? אולי כשהאפיפיור ימות באיטליה. גם לא בטוח.

זהו, חזרנו לשאגות ה"מלחמה". עכשיו אפשר להתחיל…

דקה 2- דמארי מבצע עבירה שניתן לתת עליה צהוב. אצלנו מבצעים המון עבירות. גם המון עבירות של צהובים. והשופטים כמעט תמיד לא נותנים. ולכן העבירות הללו לא נעצרות אלא מתרבות.

דקה 5- עוד עבירה מלוכלכת של שחקן זר של בית"ר (מס' 25, עדיין לא מזהה אותו) על סאשה (יש לו שם מלא?). גם הפעם אין צהוב.

דקה 7- ליאור לוי, המגן השמאלי של הפועל?, עושה מהלך יפה. גם אותו לא ממש מכיר.

דקה 9- איתי שכטר לא כובש באחד על אחד מול אריאל הרוש במצב שחלוץ טוב חייב לשים. הייתי מופתע לו היה כובש- כי איתי שכטר אינו חלוץ טוב. אחד האוברייטדים הגדולים (בלי קשר להחטאה הזו או לכל מה שיעשה במשחק הקרוב). משום מה, הוא אליל של אוהדי הפועל. משום מה הוא פותח בהרכב הנבחרת כמעט בכל משחק אצל גוטמן. לא מפתיע שהוא כשל בגרמניה ובאנגליה. יפתיע אותי אם תהיה לו עונה טובה בישראל.

דקה 11- עבירה מטומטמת של קריאף על דמארי 25-30 מטר אלכסונית מצד ימין. כמעט מסתיים בשער עצמי. פשוט טמטום של שחקנים לבצע עבירות מטווחים כל כך מסוכנים בלי שום סיבה מוצדקת. כמאמן- הייתי מדגיש לא לבצע עבירות כאלה (כמעט) בכל מחיר. ועדיין, רואים אותן המון- בעיקר אצלנו.

דקה 13- סינטיהו סוליליך, אחד השחקנים שאני אוהב, כמעט סוחט קרן. הלוואי שייתן גול. מדוע כשרונות צעירים בישראל צריכים להסתובב בכל כך הרבה קבוצות? מדוע מכבי חיפה לא נותנת לו קרדיט? מה כבר יש לה? איזה טאלנטים? ומדוע אם הוא הצליח בקריית שמונה הוא לא נשאר שם. לא נורא- סביר שבבית"ר הוא יקבל את ההזדמנות המגיעה לו. מקווה שימצה אותה.

דקה 15- קצת קשה להיות לגמרי מרוכז במשחק בזמן כתיבה. סתם, רוצה שתדעו.

דקה 16- איזה שחקן זר שחור של בית"ר עושה פעולה נפלאה (מתברר לי שהוא מגן שמאלי דרום אפריקאי) ועובר מגן של הפועל (אוראל דגני?) ומרים נפלא. בית"ר לא מתרגמת לשער.

דקה 16- ארבל מתקן את נוימן (ולכן גם אותי) וטוען שהוא קונגולזי ולא דרום אפריקאי. אז נוימן משיב: "כן, אבל הוא שיחק בדרום אפריקה". זה אומר שאלמוג כהן ייקרא גרמני כשהוא ישחק בעונה הבאה בליגה השלישית ברומניה.

דקה 19- הפועל באמת מניעים כדור די יפה. בית"ר לא ממש מפריעה. עדיין 0-0.

דקה 20- איזו בעיטה נפלאה של רועי גורדנה (מתגעגע ליוסי ודוד) והדיפה עוד יותר וירטואוזית של אריאל הרוש. אני קצת מכיר את הרוש. בחור טוב.

דקה 21- איציק כהן מגיע יפה למצב ובועט מעשרים וקצת מטרים לידיים של קליימן על הקרקע. פעם הייתי משחק בשכונה עם איציק כהן מהכדורסל, זה שקלע 6 נק' בגמר מול טרסר מילאנו כשמכבי הפסידה ויום לאחר מכן כותרת ספורט חדשות הייתה "איציק מנגין". כאילו איציק כהן היה הסיפור הגדול של משחק ולא העובדה שמכבי הפסידו בגמר גביע אירופה. ספורט חדשות היו עושים שטויות כאלה לפעמים. ועדיין אני מאוד מתגעגע למדור ולעיתון הזה. זצ"ל.

דקה 24- שתי דקות של שקט במשחק שהתחיל דווקא טוב מבחינת האספירציות של שתי הקבוצות וגם מבחינת הביצוע.

דקה 25- אוראל דגני מראה את מה שכבר ידענו- הוא הרבה יותר טוב בהתקפה מאשר בהגנה. וגם בהתקפה- לא עילוי, אבל טוב יחסית למגן ישראלי.

דקה 26- שכטר מחטיא עוד הזדמנות שחלוץ סביר חייב לשים. הוא חייב לקבוצה שלו שני שערים.

דקה 27- כמו תמיד אצלנו, המשחק אלים מדי.

דקה 29- אם יש לכם מה לומר, תרביצו בתגובות. אני אשתדל להתייחס.

דקה 30- שליש משחק טוב למדי, למרות שאין שערים. כמו כלום יכול היה להיות 1- 2 להפועל. יותר קרוב ל-0- 2.

דקה 31- נזכרתי שהכותרת בספורט חדשות הייתה "דינו כהן".

דקה 33- איליץ' מהפועל מחטיא כמעט מטווח אפס בנגיחה מקרן. קרנות זה סופר מסוכן. בניגוד למרבית הפרשנים, כמעט לכולם, אני טוען שבקרן הכל כמעט יכול להיות. גם קבוצות מאוד חזקות יכולות לספוג בקלות מול קבוצות חלשות. מאוד קשה להגן על המצב הזה. צריך פשוט הרמה מעולה, לשלוח מספיק שחקנים לרחבה, ושחקן אחד שמגיע לכדור ראשון בראש- זה הכל.

דקה 33- שוב החמצה של שכטר ברחבה. בעיטה בשמאל לשמיים. מאוד לא מפוקס החלוץ של הפועל. לפחות מגיע להזדמנויות, גם זה לא מעט.

דקה 35- הפועל תוקפת "גלים גלים". שוב- עבירה של צהוב- הפעם של שחקן הפועל על סוליליך. שוב השופט ליאני (אני חושב שזה הוא) לא שולף. כל הזמן מדברים על האגרסיביות בכדורגל האנגלי. אבל אגרסיבי זה לא מלוכלך. שימו לב שאין שם כמעט עבירות מכוונות ואם יש הן כמעט תמיד נענות בצהוב. בינתיים כאן- עוד עבירה מכוונת בלי תגובה. נשבר לי הזין לירן ליאני.

דקה 37- ארבל אומר שגרזיזיץ' ממוצא אמריקאי. הוא נולד באמריקה. כשאבא שלו היה כדורגלן שם. האב חזר לארגנטניה וגרזיזיץ' מגיל של כמה חודשים חי בארגנטינה. כך הוא אמר לי פעם בראיון לספורט הארץ.

דקה 39- שכטר שוב ברחבה עם הכדור. מנסה לאיים על השער ולא מגיע אליו. שוב- קרדיט על כמות המצבים. אבל חלוץ- תפקידו לשים. נוימן אומר ש"משהו עובר על שכטר". המשהו הזה אורך בערך שלוש-ארבע שנים.

דקה 40- גורדנה לא מסוגל לנפק שתי בעיטות איכותיות רצופות. בעיטה לשער מחוץ לרחבה- אחת החולשות המשמעותיות של הכדורגלן הישראלי. לכן נותן לא מעט קרדיט לזה עם הכיפה מעכו שכבש שני שערים יפים כאלה לאחרונה (גיא דיין שמו?)

דקה 41- סוליליך הרבה יותר טוב בלעבור מאשר למסור. למרות שפעולת המסירה הרבה יותר פשוטה, לכאורה.

דקה 42- 12- 2 להפועל באיומים. אפשר להבין למה אלי כהן מתפרע על הקווים (לדברי שדרית הקווים).

דקה 43- איל גולן ניצפה ביציעים. רגע- הוא לא חשוד בהעלמת מסים? מה העונש- לראות אפס אפס? (ולא נראה לי שיהיה כאן אפס-אפס)

דקה 44- מה שמו האמיתי של אייס קרים? זה רציני שעד היום אני לא יודע מה שמו? זה רציני שארבל קורא לו אייס קרים?

דקה 45- הסתיימה מחצית. אפס אפס. תוצאה אולטרה פופולארית בליגת העל הישראלית.

היום חבר אמר לי ש"משחק כדורגל מושלם מסתיים באפס-אפס". כולנו מכירים את המשפט הזה, שהחבר אמר לי שהוא פרי מוחו של עיתונאי הכדורגל האגדי מאיטליה ג'יאני בררה. פעם גם שמעתי את שגיא כהן אומר את זה. כמובן שזו שטות גמורה. ראשית- אין משחק מושלם. שנית, משחק קרוב למושלם יכול גם להסתיים ב-3- 2. אבל המשפט הזה נובע מכך ששלמות  משמעה שלא מתבצעות טעויות בהגנה. כמובן שהגנה יכולה לטעות וזה עדיין לא יסתיים בשער. וכמובן שהגנה יכולה לא לטעות, ועדיין לספוג שערים מפעולות התקפיות כבירות. בקיצור, אני מתעב את המשפט הזה ועוד יותר מתעב את המחשבה שהדבר הזה נכון.

בנושא אחר: גדעון סער קורא לציבור ללכת לבחירות המקומיות מחר (בהפסקה בערוץ 1). בגבעתיים, עירי, אני מצביע לאופוזיציונר רן קוניק. היה פעם שחקן פינג פונג. כמה רע כפוליטיקאי יכול להיות שחקן פינג פונג?

אפרופו ספורט חדשות, אליעזר לחנה, מהיותר אפרוריריים במדור המיתולוגי ההוא, מפרשן עכשיו במחצית בערוץ 1. מאיפה הם הביאו אותו? זו הבשורה שלהם?

עכשיו אני רואה במחצית את יוגב אוחיון מקבל פרס מרענן כץ. מה הקשר של הכדורסל לכודרגל? נשבר הזין מהחובבניות הישראלית הזו, שבאה לידי ביטוי גם בערוץ הספורט עם כל פמפום הכדורסל שלהם במחציות של כל משחק כדורגל גדול. אני שונא את זה. כל כך שונא את זה.

הדשא של וסרמיל נראה בערוץ 1 כמו מרעה עזים בעזה. מתי יעשו משהו עם האצטדיון הזה? וגם בינתיים- מדוע לא מטפחים שם כר דשא נורמלי? כי ההתאחדות לכדורגל מאפשרת את זה.

עכשיו אני מבחין שהדשא של דוחא בסכנין נראה אפילו גרוע יותר. אין גבול. אגב, סכנין זו הקבוצה שאני אוהד השנה. ביג טיים. תמיד יש לי סימפטיה אליהם, אבל השנה במיוחד. אוהב את כל השחקנים ההתקפיים הערבים שלהם. נהדרים. איך כליבאת, מוגרבי וחמד גנאים לא בקבוצות גדולות יותר? בעצם, עדיף שיהיו בסכנין. אני גם מייחל לקאמבק של מוחמד גדיר.

ערוץ 1 מסכמים את כל משחקי המחזור משל היו "שער השבת". חבר'ה, זה לא התפקיד שלכם. תתמקדו במשחק שאתם משדרים חברים.

*

דקה 46- עולה בבית"ר ברייאן ג'ונס. נשמע כמו גיטריסט של הסטונס.

דקה 48- אביגדור ליברמן ביציע עם צעיף של בית"ר. קלאסיקה ישראלית.

דקה 49- חוצפת השחקן הישראלי שלא מתבייש לבצע עבירות במכוון כאילו כלום. האשם האמיתי: השופט.

דקה 53- הפועל נחלשת. אלי כהן עם תגובה מוזגמת, קצת פרחית ואלימה, לאחר בעיטה לא מדויקת של ברק משה. מאמנים, קצת קלאס בבקשה.

דקה 56- ואלי כהן הוא דווקא מהמאמנים הפחות שנואים עלי בארץ. שנה שעברה ראיינתי אותו בטלפון כשהיה מאמן הפועל רמת גן לפני משחק מול בית"ר והוא היה בסדר גמור.

דקה 56- כדורגל ישראלי מוציא ממני אנרגיות רעות. למה אני עושה את זה?

דקה 58- שכטר במבצע נהדר עובר שני שחקנים ומבשל מעולה לוורמוט. גילי ורמוט, שחקן שנתן עונה אחת גדולה בקרייירה, בועט כמו ילד בן שבע לידי השוער.

דקה 60- לא זוכר שראיתי את בוריס קליימן עושה משהו עד עכשיו. גם עכשיו לא ממש נאלץ למתוח איברים כדי ללקט כדור הגבהה. בית"ר ירושלים- אתם פאקינג משחקים בבית. תתקפו. איפה הכשרון שלכם? איפה היכולת? ועדיין, הם טובים מהפועל במחצית השניה. ייאוש.

דקה 62- פספסתי את הפריצה של הבחור מהסטונס (ג'ונס) כי חבר מירושלים סימס לי ושאל אם אני רואה את המשחק. הוא רואה רק כי נולד לו תינוק לפני שבועיים והוא בטח מחזיק אותו בידיים בסלון מול הטלוויזיה.

דקה 63- מחמאה לליאני על כך ששמר שיהיה תשע מטר לחומה בבעיטה חופשית של שי חדד. והבעיטה? עדיף שאני לא אומר את דעתי.

דקה 65- שון מלכה נכנס. ארבל מתארו כ"שחקן מוכשר מאוד". כבר- מוכשר מאוד? מה הוא עשה כדי להיות מכונה מוכשר מאוד? אני מבין אם אומרים על יובטיץ' מוכשר מאוד. או על ינוזאי. אבל שון מלכה? גם לא בהקשר הישראלי. מקסימום "שחקן עם כשרון טכני".

דקה 66- עכשיו ארבל אומר ש"אנטבי הוא שחקן מצוין". לא פחות. מצוין. על רייאן גיגס לומר היום שחקן מצוין זה טיפה מוגזם, אבל אנטבי- אין בעיה.

דקה 68- אנטבי מכשיל את עצמו. מדהים שהשחקן הזה עדיין רואה דקות בהפועל תל אביב. זה אומר על הפועל הרבה יותר מאשר על אנטבי.

דקה 69- שידור טוב למדי של ארבל וגם נוימן, שלא כהרגלו, לא נורא ואיום כיום.

דקה 70- אבל תכל'ס, אני לא באמת מקשיב. זה גדול עלי, כשאני מנסה לצפות ולכתוב באותו זמן.

דקה 71- המחצית השניה משעממת וחלשה. הכדורגל הישראלי חזר למצבו הטבעי. גם עכשיו יש עבירה מגעילה של ליאור לוי בלי צהוב- הכל כמו תמיד.

דקה 72- דני נוימן אומר שמסתמנת עסקה בין בית"ר ירושלים לבית"ר טוברוק. "תוך יום יומיים". אבל הוא לא אומר מה העסקה וארבל כלל לא שואל. טלוויזיה רצינית.

דקה 75- איציק כהן מחטיא ברחבה. נראה כמו ערן לוי לעניים. למה לעזאזאל בית"ר לא השאירה את ערן לוי האליל?

דקה 76- אולי החמאתי לו כשכינתי אותו "ערן לוי לעניים".

דקה 76- פעם כתבתי באתר ערוץ הספורט על אבירם ברוכיאן שהוא "אורי מלמיליאן לעניים". זה היה בלילה שהוא כבש צמד נגד ויסלה קרקוב במוק' הצ'מפיונס (בית"ר ניצחה 2- 1 בטדי ואז הובסה ארבע או חמש-אפס בפולין). שאלו אותי באתר הערוץ למה כיניתי אותו "מלמיליאן לעניים", אמרו שהשפלתי אותו. ניסיתי להישבע להם שמדובר במחמאה. כיום אני מצטער שכיניתי אותו כך. היה מת להיות מלמיליאן לעניים. פאקינג אורי מלמיליאן זה לארי לג'נד של הכדורגל הישראלי. להיות מלמיליאן לעניים זו מחמאה יוצאת דופן.

דקה 80- ברייאן ג'ונס המצטיין במגרש. עכשיו עומר אצילי הוא "מאוד מוכשר", אליבא דדני נוימן.

דקה 82- עומר דמארי יורד לאחר משחק מאוד חלש. עוד שחקן מאוד מאוד אוברייטד. האמת- היום הוא אולי לא כל כך רייטד. ועדיין מכבי חיפה רצו אותו מאוד. ולדעתי עמאשה לא פחות טוב ממנו, אם לא יותר. מה שחיפה עושה עם עמאשה כבר כמה חודשים זו חרפה. היום ראיתי את צ'יזיק בבית קפה ורציתי לומר לו את זה. אבל הוא ישב עם אנשים ולא רציתי להפריע.

דקה 83- החבר הערבי שלי מירושלים מסמס לי כעת: FUCK BEITAR. אני משיב: FOR SURE. לך תסביר לו שאני שונא את הפועל לא פחות, ואפילו יותר. וזה לא קשור לפוליטיקה. כי אני שמאלן קיצוני. זה לא קשור לכלום. פשוט שונא כי שונא. כי כילד שנאתי אותם וזה לא מספיק השתנה מאז (למרות שכילד שנאתי אותם הרבה יותר).

דקה 85- קפילוטו כבש בזמן שאני כתבתי את העדכון הקודם (על השנאה שלי להפועל). מגיע לי! לפספס גול על שנאת חינם.

דקה 86- לא זכור לי שקפילוטו עשה משהו עד עכשיו. בטח מחר בעיתון יקבל מינימום 6.5.

דקה 87- דני נוימן, הפרשן הנייטראלי לכאורה, מדרבן את בית"ר לא למהר לבעוט בעיטה חופשית. לקחת אותה "בשקט בשקט". רק בישראל בייבי.

דקה 90- טרם הסתיים אבל להפועל מגיע להפסיד על היכולת האפסית במחצית השניה.

דקה 91- שכטר, בשירת ברבור, בועט החוצה מתוך הרחבה (לאחר מבצע אישי לא רע). מהפחות חלשים בהפועל כיום למרות ריבוי ההחמצות.

דקה 93- רבבות שואגים ושרים "הפועל זונה, הפועל זונה, הפועל מוצצת לכל השכונה". איפה ההומור? הסארקזם האכזרי? התחכום? איפה השירים הנפלאים מיציעי הכדורגל האנגלי?  אבל אנחנו בסך הכל בירושלים, העיר בה נולדתי. נמוכי מצח אנחנו.

שריקת סיום: משחק לא מספיק טוב. כמעט לא ראיתי טכניקה ברמה נאותה. קצב היה במחצית הראשונה. החטאות היו לרוב (בעיקר של שכטר). לנוכח הקצב, לא היו מספיק הזדמנויות. סתם משחק. גם התוצאה לא עושה לי כלום. שחקן אפור של מכבי הכריע את הדרבי של ישראל בין הפועל לבית"ר.

– החבר הירושלמי שלי כותב באס.אמ.אס: Mother fucking cock sucking losers! Wtf???

מה יש לו נגד הומואים?!

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

מונדיאל בלי סקנדינביות?
יומן השביזות של הג'איינטס - לא נגמור 0-16

61 Comments

בני תבורי 21 באוקטובר 2013

התגעגענו

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

ואני יותר (:

רועי מ 21 באוקטובר 2013

יש מכות?

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

לא שידוע לי. ציפית למכות? אצלנו תמיד ההר מוליד עכבר. סתם התקשורת המשועממת מלבה יצרים.

תולעת 21 באוקטובר 2013

קוראים לו גובודיה, אבל לטענתו שינה בתעודת זהות לאייסקרים.
למה אתה אוהב את סולליך? משחק כ״כ לאט

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

כי הוא טכני. אבל אתה צודק- באמת לוקה בקבלת החלטות ומשחק לאט מדי. לפחות יש לו פוטנציאל. מקווה שהוא ישתפר.

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

הוא גם אתלט

יוסי מזרחי 22 באוקטובר 2013

הוא רק אתלט.

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

זאת פרשנות כל כך גרועה שהיא פשוט מעולה. יש איזה שחקן שמסר לשחקן ושניהם על הפנים ואין לי מושג איך קוראים להם. שזה כל כך הרבה יותר מתאים לכדורגל הישראלי מאשר ניתוחי טקטיקה עמוקים שאפילו למאמנים לא היה מושג לגביהם

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

פרשנות של מי?

אריאל גרייזס 21 באוקטובר 2013

שלך. ״איזה שחקן שחור עושה פעולה טובה ועובר מגן שאני לא בטוח מיהו״. זה מעולה!

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

נכון. וזה עוד בלי שאני משתדל לתת פרשנות.

משה 21 באוקטובר 2013

יורם ארבל לא היה מתאר זאת טוב יותר.

זיק 21 באוקטובר 2013

אם רוצים להגדיל את החשיפה לכדורסל באירופה, פשוט צריך לתת להם לראות את ליגת העל.

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

אחלה בלוג. כמה נקודות:

א. גרסיצ'יץ' הוא סרבי שנולד ארגנטינה ואח"כ עבר לארה"ב
ב. שכטר עושה תנועה של חלוץ ובועט כמו מלריה
ג. אייס קרים הוא שמו בתעודת הזיהוי. זה לא כינוי.
ד. אנחנו מכירים את הדינמיקה של הכדורגל. מחטיאים, מחטיאים..סופגים
ה. קצת ניתוח טקטי:
* הקישור האחורי של בית"ר משחק מאוד גבוה. זה עזר להם בחטיפת כדורים בשליש המגרש של הפועל, אבל גורם לכך שכל התקפה שעוקפת אותם נתקלת בהגנה דלילה מאוד של בית"ר.
* הפועל תלויה מאוד בחשק של ורמוט להיות נייד. היום, לפחות במחצית הראשונה, הוא בא עם חשק.
* ליאור לוי נכנס טוב מאוד למשחק, בדיוק כמו המגן השמאלי מהצד השני. דגני הרבה פחות. גם הגנתית (עם כמה איבודי כדור) וגם התקפית כמו שציינת.
*סאשה מאוד מיותר במערך של הפועל (השם שלו בכלל לוקאס אפיני. סאשה זה כינוי). היות והפועל ויתרו על עיגול האמצע לבית"ר, עדיף שחקן אגף במקומו.

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

אחלה עדי, אייס קרים זה אמיתי? סאשה זה כינוי? לעלום לא הייתי יודע.
בנוגע לגרזיצ'יץ', אולי אתה צודק- אבל אני חושב שאני זוכר די טוב שהוא אמר לי שהוא נולד בקליפורניה ואז בגיל מאוד מאוד צעיר חזר עם המשפחה לארגנטינה. BUT I MIGHT BE WRONG.

חוטב עצים 21 באוקטובר 2013

אם אפשר למרות הכל את דעתך על נסיון ה-field goal של שי חדד…
…and the extra point

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

לדעתי זה היה ימינה ל-UPRIGHT

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

דקה 65
חילוף כפול בהפועל
* שון מלכה נכנס במקום גרזיצ'יץ'. מצד אחד, סאשה המיותר במגרש, מצד שני קבוצה שרוצה לנצח מוציאה קשר הגנתי לטובת התקפי. נראה לי שמלכה הוא מסוג השחקנים שאתה אוהב, יואב. חוצפן, עושה הרבה תנועה, שליטה מצויינת בכדור. הוא עשה שינוי בכל משחק שהוא נכנס אליו עד כה. נקווה ש30 אלף בטדי לא יגרמו לו לקפוא.
* אנטבי במקום דגני. כנראה פציעה של דגני, מה שאולי ממתן את הביקורת שלי ממקודם. אבל הכניסה של אנטבי היא הפתעה. זה כמו לראות פתאום את אילן בכר עולה למגרש. זה גם מראה כמה בן- שמעון סופר את הרוש, שהגיע להפועל ברעש גדול בינואר שעבר.

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

תודה על הדברים עדי, אתה תורם לבלוג.

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

ואני עושה את זה עם הלב בגרון :)
יותר מדי מעורבות רגשית

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

אוהד בית"ר? (:

επτά 21 באוקטובר 2013

המשפט על המשחק המושלם הוא שיעור בלוגיקה. זה לא באמת עד כדי כך מסובך או קשה – כדי להבין שהוא נכון כל מה שצריך זה לחשוב קצת מעבר לרגשות ולא ליפול לאינסטינקים. זה לא עניין של דעה לגבי איך הכדורגל צריך להראות או מה המטרה ודברים בסגנון, זאת בסה"כ משוואה לוגית פשוטה שמסכמת מצב תיאורטי (ולכן ההכרזה ש"אין משחק מושלם" לא רלוונטית – תחשוב על האפס המוחלט: מעולם לא הצליחו להגיע אליו בתנאי מעבדה ולא ידוע על מקום ביקום שבו שוררת טמפרטורה כזאת. זה לא אומר שהיא לא קיימת מבחינה תיאורטית).

פרקטית, כל שער לעולם נובע מטעות בהגנה. האינסטינקט כמובן יהיה להגיד מה פתאום ושיש שערים רבים שלא נובעים מטעויות אלא ממהלך התקפי מעולה. הפער התפיסתי נובע מההגדרה לטעות. ההגדרה האינסטנקטיבית לטעות היא שטות של שחקן הגנה – לא שמר על השחקן שלו, החליק, החמיץ תיקול וכו'. ההגדרה הפרקטית לטעות היא כל פעולה שהיא לא הפעולה האופטימלית ביותר(החלטה+ביצוע) בכל רגע נתון. ולכן, כשמתחילים לחשוב על זה לעומק ולא ממקום של רגש, מגיעים למסקנה שכל שער נובע מטעות. תמיד יש משהו שלפחות שחקן אחד יכל לעשות כדי למנוע את השער, ולכן, משחק מושלם יגמר בתוצאה 0-0.

לסיכום:
"אין משחק מושלם" – לא רלוונטי, מדובר במצב תיאורטי
"משחק קרוב למושלם יכול גם להסתיים ב-3- 2" – שוב פעם לא רלוונטי. המצב התיאורטי מדבר על משחק מושלם. כמעט מושלם=לא מושלם
"הגנה יכולה לטעות וזה עדיין לא יסתיים בשער" – גם לא רלוונטי. לא סותר את הטענה המקורית, אלא את ההיפוך שלה.
"כמובן שהגנה יכולה לא לטעות, ועדיין לספוג שערים מפעולות התקפיות כבירות" – פשוט לא נכון.

אני יכול להבין את התיעוב מהמשפט הזה כי הוא נותן קונוטציות שליליות כשזה נוגע לפן הבידורי של המשחק, אבל כמו שאמרתי, ברגע שמתעלמים מהרגש ומתחילים לחשוב בהיגיון אין אפשרות אחרת מלבד להבין שהמשפט נכון.

ואני יודע שיצאתי טרחן בצורה בלתי רגילה. מצטער מראש :)

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

אני אשתדל להשיב כשהיה לי קצת זמן. בינתיים לא הספקתי לקרוא את הכל אבל זה נראה לי מעניין. תודה (:

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

אני לא מסכים עם הקביעה שתמיד שחקן הגנתי יכול היה לבצע פעולה שתמנע פעולה שתביא לשער. תיאורטית- הוא אולי יכול. אבל הפעולה ההתקפית מושלמת אז אולי שחקן ההגנה לא יכול לעשות דבר, גם לא במובן התיאורטי לכאורה.

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

תמיד חשבתי שדווקא לוגית הטענה הזאת שגויה. לשחקן התוקף יש שני יתרונות מהותיים על פני המגן: הוא עם הפנים לשער, והוא היוזם, מה שמשאיר לו לפחות שלושת רבעי שנייה על פני הרגע שהפעולה שלו תזוהה בתודעה של המגן. משחק מושלם, לכן, דווקא מסתיים עם כדור ברשת בכל מהלך, ולא ב0:0

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

אני מסכים עדי.

מתי 21 באוקטובר 2013

השלמות היא בין לבין, כי תצוגה מושלמת (נניח שזה אפשרי) היא שליטה בכל חלקי המגרש. בעיני קבוצה לא יכולה להיות היסטורית בלי הגנה ראויה לשמה או בלי התקפה חזקה. וכל זה לאו דווקא יסתכם בחמש אפס או אפילו ברשת נקיה.

επτά 21 באוקטובר 2013

השאלה היא מהי פעולה התקפית מושלמת? בעיטה טובה ומדוייקת? שחקן אמור לחסום את זווית הבעיטה. דאבל פס? שחקן אמור לחסום את זווית המסירה. מסירת עומק? קו נבדל מושלם שהופך את המהלך ללא חוקי. ספרינטים ומהירות התקפית מסחררת? לא לאפשר שטחים מתים לרוץ אליהם. אנשים לא שמים לב לזה, אבל לכל מהלך התקפי – לא משנה עד כמה הוא "טוב" – יש קונטרה. בין אם מדובר בקונטרת מנע או קונטרה תגובתית. כל שער שמובקע הוא כשל בהחלטה או בביצוע של שחקנ/י הגנה. תנסו את זה בעצמכם. פתחו תקציר אקראי או סתם תפתחו ביוטיוב את הגולים הכי גדולים שאתם זוכרים. אם תסתכלו טוב מספיק או מספיק זמן, תמיד תמצאו משהו ששחקן יחיד או כל הקבוצה יכלה לעשות טוב יותר כדי למנוע אותו. וזה לא משנה שמבחינה ריאלית אי אפשר לצפות משחקנים או קבוצות למנוע ככה שערים, כי מדובר במצב תיאורטי של שלמות הגנתית ובזה המשפט נוגע.

επτά 21 באוקטובר 2013

דרך אגב, להתקפה יש חסרון ברור והוא העובדה ששדה המשחק מוגבל. קבוצה שמתגוננת באופן מושלם אמורה להבין את המגבלה הזאת של ההתקפה כדי לצמצם שטחים (פעולת מנע) באופן אופטימלי וברגע שעשית את זה, לשחקן התקפה יש מעט מאוד אפשריות חיוביות שמהן הוא יכול לבחור. ברגע שהוא מוגבל מבחינת אפשרויות בחירה, הפעולות שלו הרבה יותר צפויות ומקלות על ביצוע פעולות תגובתיות מושלמות של ההגנה.

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

שחקן אחד אמור לחסום, והשני לבצע בהצלחה. אם שניהם יבצעו את הפעולה בצורה מושלמת, המסירה/ בעיטה/ דריבל / תנועה ללא כדור יצליחו, מהסיבות שמניתי קודם.

יוסי מזרחי 22 באוקטובר 2013

תגובה מענינת ולא טרחנית. תהיה קצת יותר קל עם עצמך.

חוטב עצים 21 באוקטובר 2013

כמה דרמטיות בהתנהלות של ליאני…

דגש 21 באוקטובר 2013

תקציר הפוסט:
כדורגל ישראלי הוא לא כדורגל אנגלי. שופטים ישראלים הם לא שופטים אנגלים. אסור לתת מחמאות לשחקנים שלא משחקים בליגה האנגלית. האיצטדיונים בישראל גרועים. אני שונא את בית"ר. ואת הפועל. החבר הערבי שלי שונא רק את בית"ר. הוא שולח לי על זה אסמסים באמצע המשחק. האוהדים של בית"ר לא מתוחכמים כמו האוהדים האנגלים. פאנץ' לסיום.

יואב בורוביץ' 21 באוקטובר 2013

תיקצרת יפה, למרות שלדעתי נתתי קצת יותר בשר.

איש הפח 21 באוקטובר 2013

המשחק הזה מדגים למה כדורגל ישראלי הוא לא באמת כדורגל.
זה יותר משחק של שלוש מסירות. כל קבוצה מנסה להשלים שלוש מסירות והשחקן שמקבל את המסירה השלישית צריך להגיע עם הכדור לשער לא משנה איפה במגרש הוא נמצא.

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

טוב, סיכום משחק בלב שבור:

א. כפי שכתבתי קודם, מי שמחטיא בסוף סופג. זה פשוט פתטי כמה שהמשוואה הזאת נכונה.
ב.החילופים של בן שמעון היו הימור שנכשל. קל להגיד עכשיו שאבוטבול עדיף על סאשה, שזגורי עדיף על פדידה, או שיגאל אנטבי הוא שחקן עבר. בפועל בן שמעון ניסה משהו ש- back fire him. הפועל איבדה את המחץ, מלכה היה נראה אבוד במגרש (למרות שגם היום בכמה פעולות ראו שיש לו כשרון), אנטבי שיחק כמו שחקן עבר, והקנס מהצד השני הגיע.
ג. למרות ההפסד, בהפועל הוכיחו, בייחוד במחצית הראשונה, שפוטנציאל יש שם. אמנם פוטנציאל זה לא מספיק, וגם עליי בילדות אמרו שיש לי פוטנציאל ותראו מה קרה, אבל אם וכאשר היא תתחבר, הפועל יכולה להיות קבוצת כדורגל טובה. בהנחה שעל אליפות ויתרו שם כבר במחזור השני, זה גם משהו
ד. בבית"ר יכולים להיות מאוד מרוצים מהתוצאה, הרבה פחות מהמשחק. הם התבטלו בפני הפועל ברוב המשחק, ומלבד השער (שלא היה באשמתו), לא זכורה לי נגיעה משמעותית של קליימן בכדור
ה. לא ברור לי הייבוש של רביבו על הספסל של בית"ר. כשהו נכנס היה לבית"ר מישהו שיודע לנצל סופסוף את המהירות של כהן, והוא גם זה שבישל את הגול. אולי הוא לא שחקן ל90 דקות, אבל מחליף ל-30 הוא בהחלט כן, בטח במצאי השחקנים היצירתיים של בית"ר

טוב. עכשיו אני הולך לקבור את הראש בכרית. תסלחו לי

ארצי בן יעקוב 21 באוקטובר 2013

זה פשוט נצחון הרוח על החומר
ככה זה ש30 אלף איש נותנים לך רוח גבית

ארצי בן יעקוב 21 באוקטובר 2013

דרך אגב
מישהו יודע מה הוא מאזן המשחקים בין ביתר להפועל תל אביב עד היום?

עדי אבני 21 באוקטובר 2013

היסטורית הפועל מובילה בגדול, בין היתר משום שעד אמצע שנות השבעים בית"ר הייתה לרוב קבוצת תחתית ורק באמצע האייטיז הפכה ל"בית"ר". בשנים האחרונות, מאז הדאבל, הפועל באופן סיסטמתי לא מנצחת בי-ם

ABC 22 באוקטובר 2013

http://sports.walla.co.il/?w=//2687380

לפני המשחק היום:

"הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים נפגשו 103 פעמים בליגה הבכירה והמאזן נראה כך: 44 ניצחונות אדומים, 30 ניצחונות צהובים ו-29 תוצאות תיקו. כשבית"ר מארחת: 19 ניצחונות להפועל, 18 ניצחונות לבית"ר ו-14 תוצאות תיקו."

ארצי בן יעקוב 22 באוקטובר 2013

44 לעומת 30 זה לא אסון לביתר
מענין מה היה תקציב ביתר בזמן צ"רנוחה ג"אנו והחברה
אם הם בכלל קיבלו שכר מביתר

ארצי בן יעקוב 21 באוקטובר 2013

מסכים איתך
הם לא היו באותו הליגה שנים רבות
אבל עדין מענין לדעת מאז ימי מלמיליאן ונוימן למשל

יואב 22 באוקטובר 2013

כשהיה לה אוויר, הפועל שלטה. כשזה נגמר(למה???) , היא שוטטה.
מאד שכונתי מצידה((((:

גילי פלג 22 באוקטובר 2013

בורוביץ, דיר באלק אנחנו לא מקבלים פוסט לייב לפחות פעם בשבוע.
אחד הטובים שלך!!

נתנאל 22 באוקטובר 2013

דוקא היו שירים נחמדים כמו "תחזרו לגן חיות" שזה דוקא די שנון
בכלל השירים של ביתר ממש לא רעים אבל כשאתה רואה את המשחק מהבית עם סאונד של ערוץ 1 אל תתפלא שאתה לא ממש שומע.

טדי היה היום מלא וזה היה מדהים, זה חייב להיות האצטדיון הלאומי.

גילוי נאות, הכותב הינו ירושלמי שלא אוהד את ביתר אבל נהנה ללכת למשחקים שלה מדי פעם.

ABC 22 באוקטובר 2013

"אלי כהן הוא דווקא מהמאמנים הפחות שנואים עלי בארץ"
:-)

https://www.facebook.com/PledgeLoveNotHate

אחד 22 באוקטובר 2013

למה ללכת רחוק עד כדי השוואה לאוהדים באנגליה?
האוהדים של בית"ר הם תת רמה אפילו ביחס לשאר אוהדי הקבוצות בארץ

יוסי מזרחי 22 באוקטובר 2013

תודה.

נתנאל 22 באוקטובר 2013

האוהדים של ביתר הם אלה שעושים צלב קרס מצדיעים במועל יד שמים לעצמם יד כמו שפם קטן.
הם אלה שזרקו על אובארוב בובה של תינוק.
הם מאחלים שואה למכבי.
האוהדים של ביתר זרקו רימון הלם על אבוקסיס.
הם גם אלה שהורידו למאבטח במלחה אצבעות.
האוהדים של ביתר זרקו מוטות ברזל על שופט.

בחייאת אם אין לך משהו חכם להגיד תהיה בשקט.

אחד 22 באוקטובר 2013

לא טעני לרגע שאוהדי קבוצות אחרות אינם גרועים, אבל אוהדי בית"ר הם המיץ של הזבל.
ומסתבר שהם אפילו מתגאים בכך.

נתנאל 22 באוקטובר 2013

הם עדיין לא הכניסו ילד לתרדמת. ואלה האוהדים היחסית נורמלים.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 22 באוקטובר 2013

תודה לשכטר על שהוא מפרק את הפועל. כשיעשו תחשיב בסוף העונה כמה עלה כל גול שלו, גם סוקולובסקי יתחרפן

אבי 22 באוקטובר 2013

שתי הנקודות על "ערן לוי לעניים" ו"אורי מלמיליאן לעניים" פשוט נהדרות!!
אם כבר מדברים על אוברייטד בכדורגל שלנו..אני חושב שברוכיאן הוא האוברייטד הכי גדול מכולם.
נקודה למחשבה-לפני שנה וחצי מהרגע שברוכיאן נטש את הספינה הכמעט טובעת לפולין, ויובל נעים הביא את ערן לוי, ביתר הפכה מקבוצה אנמית וכבויה לתוססת, מנצחת ושובת עין!

סתמאחד 22 באוקטובר 2013

בהיסטוריית המפגשים בין בית״ר להפועל זו אחת הקבוצות החלשות ביותר שהיו לבית״ר אי פעם
אם הייתי אוהד בית״ר הייתי שמח על הניצחון ומודאג ביותר באשר להמשך הליגה

יוסי מזרחי 22 באוקטובר 2013

נכון, ועם זאת מה שיזכרו הוא שניצחנו.
ניצחנו.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

מעולה בורוביץ'.
בהתחלה קצת צרמה לי דקת הדומיה, בעיקר על רגע זה שלפני שבוע נערכה האזכרה לרבין. אבל במחשבה שניה, אם הוא דמות חשובה לאוהדים ודמות מרכזית בירושלים, אין סיבה שיפריע לי אם בטדי רוצים לעמוד דום דקה.
הפריע לי הדיון ביציע העיתונות סביב נגינת המנונים לפני משחק ליגה והטענות שזה קורה רק בצפון קוריאה. בארה"ב וקנדה, שתיים מהמדינות הדמוקרטיות בעולם, שרים את ההמנון לפני כל משחק ליגה. בקנדה שרים את ההמנון באנגלית בטורונטו, בצרפתית במונטריאול ובאוטווה שרים גרסה דו-לשונית. ובארה"ב שירת ההמנון לפני המשחק, בין אם על ידי זמרת מפורסמת או גיבור קהילתי, זה חלק מהתרבות.

יואב בורוביץ' 22 באוקטובר 2013

לא כל דבר מארצות הברית או קנדה צריך לאמץ. רק כמעט כל דבר.

יואב דובינסקי 22 באוקטובר 2013

אני לא בטוח שצריך לאמץ את נושא ההמנונים, אבל זה בטח לא רק של צפון קוריאה.

אריק החדש 22 באוקטובר 2013

הדבר העצוב בטור המצחיק שכול מה שנכתב מדויק.
כך נראה משחק כדורגל בישראל כולל השידור.
ועוד מדובר בקבוצות המובילות בישראל (לפחות בין הארבע הראשונות)
מה יהיה ??!!

Comments closed