מספיק

מדוע ארסן וונגר (הגדול) צריך ללכת הביתה

images (7)

 

בתחילת העונה דרש הארגון הרשמי של אוהדי ארסנל את פיטורי ארסן וונגר. אין להפחית במשמעות המעשה.

וונגר במשך שנים נחשב לאלוהים בקרב אוהדי הייבורי והאמירויות. הוא האיש שהביא את הכדורגל היפה והמסעיר למועדון הגדול של צפון לונדון. הוא הביא אליפויות, גביעים, שחקנים כבירים, ומדי שנה הוא לקח את קבוצתו לליגת האלופות.

אך לאותם האוהדים נמאס גם מכמה תופעות שהיו מזוהות עם המחצית השניה של עידן וונגר בארסנל (שהתחיל ב-1996). יותר מדי פעמים הקבוצה הייתה רכה מדי; יותר מדי פעמים לא הושקעו כספים משמעותים ברכש; יותר מדי שחקנים לא מספיק טובים הושארו במשך תקופה ארוכה מדי; יותר מדי משחקים נוהלו לא נכון. והכי חשוב: יותר מדי שנים (8) הקבוצה לא זכתה באף תואר.

אז האוהדים, בצעד כמעט בלתי נתפש, דרשו את ראשו של המנג'ר בתחילת העונה.

כנראה שאקט זה הוביל את וונגר ואת הבוסים שלו להחלטה: יש להשקיע סכום עתק ברכישת מסוט אוזיל.

והנה, הקשר הגרמני של ריאל מגיע לאמירויות ולפתע הקבוצה מתחילה לאגור ניצחון אחר ניצחון. ואוזיל מעולה. נכון שרמזי היה מעולה קצת יותר, ועדיין: כמעט כל המהפך יוחס להבאתו של אוזיל.

היו אף רבים שהגדילו ואמרו שזה מהלך שמשנה גורל של מועדון- עד כדי כך ההתלהבות מאוזיל הרקיעה שחקים.

אז ארסנל ניצחה הרבה מאוד משחקים אבל מי שבאמת עקב מקרוב עדיין יכול היה להתרשם שלקבוצה הזו יש עדיין המון חסרונות ושהיא לא באמת משחקת כדורגל מרשים. העונה באנגליה היא אפילו חטפה תבוסות כואבות במיוחד מול הסיטי (6- 2) ונגד ליברפול (5- 1).  בחודש-חודשיים האחרונים גם אוזיל הרבה הרבה פחות טוב.

והנה הגענו לנקודת השפל של היום. למרות שארסנל שיחקה בעשרה שחקנים אין דבר שבאמת מצדיק תצוגה כזאת. משחק כל כך חסר יומרה התקפית, כל כך מפוחד ותבוסתני (נכון שברבע השעה הראשונה המשחק נראה אחרת, אבל אין בכך כדי לשחרר את ארסנל מהחרפה). ארסנל חטפה רק שני שערים אך בקלות יכלה לחטוף שביעייה או שמיניה.

והנה היא שוב תודח בשלב שמינית הגמר של ליגת האלופת, רחוק כל כך מזכיה בתואר היוקרתי מכל, זה שוונגר אף פעם לא הצליח לזכות בו. פעם המנג'ר הצרפתי אמר ש"ליגת האלופות היא כמו גביע. לא זוכה בו בהכרח הקבוצה הכי טובה". אפילו היה בכך היגיון מסוים. אך גם בו אין כדי לשחרר את המנג'ר הצרפתי מכך שהוא בחיים לא זכה בגביע הזה (והעפיל לגמר בודד) ובעיקר מכך שהקבוצה שלו לא זכתה בתואר אחד במשך כל כך הרבה שנים.

ארסנל זו לא עוד קבוצה. זה מועדון ענק. גם בגלל וונגר.

אבל מה קרה לארגון האוהדים שבגלל שחקן אחד הסיר את המחאה שלו נגד המאמן והמועדון? ומה קרה לתקשורת שהפסיקה לסקר את הסיפור הזה באופן מיידי?

כך זה בכדורגל- כולם רק מתלהבים מהמשחק האחרון וזוכרים רק אותו. הזכרון הקצר הוא אם כל חטאת בתחומים רבים בחיינו, ובעיקר בספורט.

אבל כאן במיוחד נדרשת הסתכלות מעט עמוקה יותר. ארסן וונגר לעד יהיה דמות רבת זכויות בתולדות ארסנל. אבל בגילו המתקדם, ולאחר שנים רבות של אכזבה (למרות ההישג המרשים של הגעה לליגת האלופות) הגיע הזמן למצוא מנג'ר אחר ולתת לו לבנות את המורשת שלו.

 

 

אסקפיזם
רק תביאו את איאקס

76 Comments

ארצי בן יעקוב 20 בפברואר 2014

הפשע הכי גדול של וונגר שהוא מכר את אדיביור,וואן פרסי,נאסרי,קלישי
קול למתחרים שלו
על זה אין סליחה

זורק מילה 20 בפברואר 2014

כולם נמכרו בניגוד לרצונו, וכולם נמכרו שנה לפני סוף חוזה, שאם לא מוכרים הם הולכים משם אחרי שנה ובחינם כמו לבנדובסקי לבאיירן בקיץ הנוכחי.

מה שכן, ונגר שיתף יד עם ההנהלה ולא התעקש על רכש במקומם בכסף שהם נמכרו. הכסף הזה הלך להשקעות נדל"ן, וזה עצוב כי ממועדון כדורגל הפכנו למועדון נדל"ן. וארסנל יש ערמות של כסף כתוצאה מההתנהלות בשנים האחרונות. עכשיו חייבים להוציא לפחות 150 מיליון (לפחות) על רכש. אחרת, באמת אפשר לסגור המועדון, מבחינת תחרותית הכוונה.

ארצי בן יעקוב 20 בפברואר 2014

זורק הפעם אני פשוט לא מסכים איתך
1-ונגר שידר לכוכבים שלא אכפת לו אם הם ימכרו
2-איזה כוכב ישאר אם המסר לשחקנים הוא שהכל למכירה ולקבוצה לא יהיה מספיק לעולם מספיק שחקנים טובים לזכות במשהו?
3-אם באמת היה אכפת לו הוא היה מתפטר או רץ לתקשורת,הוא פשוט לא עשה כלום
4- אני מאמין שהוא ניסה לחקות את פרגי עם המכירה של הכוכבים,רק הבעיה כמובן שפרגי מכר וסיפק את הסחורה,וונגר סיפק את מקום 4 הניצחי

יואב דובינסקי 20 בפברואר 2014

הם עדיין נאבקים על האליפות ועל הגביע. הייתי ממתין לסוף העונה ושם מקבל החלטות בצורה קרה, בהתאם להישגים ולמאמנים הפנויים בשוק. שנת מונדיאל, אז גם כמה מאמני נבחרת בכירים בוודאי יתפנו.

משה אהרון 20 בפברואר 2014

+1

ירושלמי 20 בפברואר 2014

קרב אבוד מראש.
אין פה אחד שמאמין שארסנל באמת הולכת לסיים במקום הראשון ולא צ'לסי או סיטי.

ישיק 20 בפברואר 2014

אני לא חושב שזה שארסנל תודח שוב בשמינית הגמר מצדיקה את פיטוריו של ונגר, זה לא קשור לאיזה שלב זה, ארסנל משחקת מול באיירן מינכן(נכון להיום הקבוצה הטובה בעולם) כך שזה לא כישלון לעוף מולה. אם כבר הכישלון היה באיבוד המקום הראשון בבית במחזור האחרון. וכאוהד ארסנל, אני מסכים שלראות את הקבוצה בבונקר אחרי ההרחקה זה באמת מבאס אבל נחיתות מספרית בהחלט משמעותית במיוחד שהקבוצה ממול ממילא טובה ממך. חוץ מזה, אני באמת לא מבין איך כולם באמת קישרו את ההצלחה של ארסנל עד לתקופה האחרונה בעיקר לאוזיל (שחקן נהדר)כשבאמת ראמזי בעונה נדירה וחסר מאוד היום (ובכלל בתקופה האחרונה). ובגדול, לדעתי לא צריך לשחרר את ונגר אבל כן למנות מנהל מקצועי מעליו שיתווה מדיניות רכש יותר שאפתנית (אוזיל זה לא מספיק).

זורק מילה 20 בפברואר 2014

+1

שום מאמן ביקום לא יעזור לקבוצה הזו כל עוד מדיניות הרכש לא תשתנה מקצה לקצה. לגבי השנה – אליפות בוודאות לא תהיה, אבל אולי גביע דווקא כן. חוץ מסיטי אנחנו הפייבוריטים שרוב הקבוצות שנשארו הן נמושות מליגה שנייה.

לגבי המשחק, עד דקה שלושים רק ארסנל הייתה במגרש ואלמלא המפלצת הגרמנית בשער זה היה יתרון 2 – 0 לארסנל. אחרי ההרחקה? לא כוחות.

באיירן תענוג. לדעתי הם חזקים מאשתקד, אבל זה לא מבטיח להם ריפיט במפעל גביע, שבו מה לעשות לא תמיד הקבוצה הכי טובה זוכה.

עוד מתן אחד 20 בפברואר 2014

+1

שי 20 בפברואר 2014

+2
ארסנל הייתה הדומיננטית מהפתיחה וגם אחרי הפנדל של אוזיל, עד ההרחקה של שצ'סני. ומול באיירן מינכן. זה הישג מופלא. הפוסט מעלה טיעונים נכונים, אבל הקישור למשחק היום שגוי.
מה שכן, אני תפסתי את הראש מרגע שראיתי שאוזיל הולך לבעוט את הפנדל. קסורלה היה צריך לקחת את זה – פנדלים בועט החלוץ הכי טוב או הקשר הכי קשוח. ובאיירן היא מהיריבות שמולן אתה לא מקבל הזדמנות שניה.

לגבי המועדון – ונגר הוא מנהל מקצועי מופלא מבחינת טיפוח כשרונות והוא לא מוותר על זה. צריך שיעבוד תחתיו מאמן חזק (אבל ארסן גם פחות בקטע של דיסטנס. מקרה אבוד באמת?)

זורק מילה 20 בפברואר 2014

הפוך גוטה הפוך

הוא מאמן אדיר אבל מנג'ר פתטי. אסור לו להחזיק בשני הכובעים הללו יחדיו.

זה לא יקרה, אבל הוא חייב להציב להנהלה אולטימטום – או רכש סופר מסיבי או שאני יוצא לפנסיה. מה הוא צריך את כאב הראש הזה שזו מדיניות הרכש? עם השחקנים שיש לו בעונות האחרונות זה נס שהוא מגיע כל שנה על אוטומט לליגת האלופות. תראה את אוהדי ליברפול כאן באכסנייה, מתפתלים מכאב רק בשביל לסיים טופ 4 בשביל להגיע לאלופות. אנחנו כבר מזמן עברנו את השלב הזה.

שי 20 בפברואר 2014

הדגש היה על טיפוח כשרונות בכוונה, לא על איך הוא מתפקד כמנג'ר בכללי, כי נדמה לי שוונגר לא יכול לוותר על החלק הזה, עם החזון והעבודה לטווח רחוק. לקחת מנג'ר ולהפוך אותו למאמן גורם לי לחשוב ש'מעלין בקודש ואין מורידין'.

גיסנו 20 בפברואר 2014

ההגעה של אוזיל הייתה הפעם הראשונה מה שנים שארסנל מוציאה סכום משמעותי על שחקן וורלד קלאס, וזה מה שהביא לשינוי. השילוב שלו עם ראמזי בעונת שיא עד הפציעה הפך אפילו את ז'ירו למכונת שערים (לתקופה מסויימת לפחות).

ארסנל משכנה מקצועית כמה שנים כדי לכסות את בניית האמירויות, בשילוב עם גישה שחצנית משהו של ונגר שסירב להבין במשך כמה שנים שהימים בהם היה שולף כשרונות עלומים מהליגה הצרפתית והופך אותם לכוכבי על נגמרו. נראה שהוא הבין את זה והרכישה של אוזיל לדעתי סימנה אור ירוק בנוגע לרכש יותר רציני. הקיץ הקרוב יהיה הסימן האם רכישה כמו זו של אוזיל היא יוצא מן הכלל או שזה הכלל החדש, ואז ארסנל תחזור להיות באמת מתמודדת רצינית.

ועדיין השאלה הכי גדולה היא עניין המשכורות. כי כל עוד ונגר רוצה לשמור על שוויוניות ולא לחרוג מסכומים מסויימים, תמיד אחרי עונה טובה יציעו לכוכבים שלו שכר כפול ומשולש ביונייטד או בקבוצות השייחים והאולוגרכים.

זורק מילה 20 בפברואר 2014

השנים שמושכנו עבור האצטדיון החדש עברו חלפו כבר מזמן, זה שקר גס של ההנהלה. יש דו"חות כספים שנתיים שמראים זאת יופי. ואם זה לא מספיק מחירי הכרטיסים של ארסנל הם ביי פאר היקרים באנגליה וביבשת כולה.

שססק נמכר, ארסנל לא הייתה מוכנה לשמוע על עזיבה, אבל אם כבר מכרו אז למה לא לקנות שחקן במעמדו בכסף שנמכר? והוא לא היה היחיד שנמכר בכסף גדול, גם הנרי, נאסרי ורובן ואן פרסי…. תמיד אותו סיפור. לא רצו למכור, אבל שכבר מכרו לא עשו כלום עם הכסף שנכנס.

רוצה לומר, יש שם ערימות מזומנים, והכנסות מובטחות לשנים הבאות. עכשיו נשאר רק להחליט אם חוזרים להיות מועדון כדורגל או ממשיכים להיות מועדון נגל"ן ולהמשיך ברכישת קרקעות או רכישת שחקנים.

גיסנו 20 בפברואר 2014

השנים האלה חלפו, לא יודע כמה מזמן.

מסכים עם מה שאמרת שברגע שהחוב הזה כוסה המועדון צריך לחזור להיות הישגי ולהשלים עם השינויים בשוק השחקנים, שזו הבעיה הכי קשה של ונגר (למשל, כיום לשים גג שכר לשחקן של 100 אלף ליש"ט לשבוע זה רחוק מלהספיק אם אתה רוצה הישגים).

shadow 20 בפברואר 2014

די נמאס לשמוע שזה שקבוצה שיחקה בעשרה שחקנים מול קבוצה אחרת זו לא סיבה.

זאת סיבה מאוד משמעותית לאיך שקבוצה נראית.

זה נהיה מגוכך כשהקבוצה ממול זו אלופת אירופה.

גם במשחק אתמול באמת שאין ערך למשחק ברמות האלה כשזה 11 מול 10.

נו באמת, זו לא הליגה הישראלית שבה שחקנים לא רצים, פה באמת אין משמעות ליתרון מספרי כזה.

shadow 20 בפברואר 2014

זה גם מגוחך לרשום מגוכך :)

משה אהרון 20 בפברואר 2014

לא מסכים. פחות שחקן זה כיסוי שטח גדול יותר וכמובן השקעה פיזית גדולה יותר והכי חשוב מעקר את ההתקפות לרוב בגלל שתי הסיבות הראשונות.

זעמן מטבעות 25 בפברואר 2014

זה גם מגוחך להקליד "לרשום". מי רושם כאן משהו? אתה רואה כאן דף ועיפרון רישום? אתה רואה כאן תרשים כלשהו?
'להקליד', זו המילה המדויקת שמתייחסת לפעולה. גם 'לכתוב' עוברת למרות שהיא גם לא הכי נכונה, כי לפחות היא מתייחסת לאותיות.

gedalia 20 בפברואר 2014

המשחק היום היה עוד משחק מביך של ארסנל מול קבוצה גדולה. כמו תמיד בשנים האחרונות.
ונגר היה פעם ענק. הוא הוציא משחקנים דברים שהם בעצמם לא ידעו שיש בהם. הוא בנה קבוצות ששיחקו כדורגל נפלא – טכני, יעיל, יפה ומהיר.
לא ברור אם המחמאות עלו לו לראש, או שהוא פשוט לא מבין שדברים השתנו – אבל בשנים האחרונות ונגר הפך מ-FOOTBALL MANAGER ל-EXECUTIVE MANAGER. במקום לדבר על הצלחה בכדורגל ועל תארים, הוא מדבר על הצלחה מבחינת רווחיות המועדון ועל הגעה לליגת האלופות (מקום רביעי, "ונגר קאפ").
השנה זה ממש עצוב – כשהקבוצה במקום ראשון, ודרוש חיזוק נקודתי, הוא מביא בינואר קשר מזדקן ופצוע, שגם אם היה בריא לא ממש היה משדרג את הסגל ונותן מענה לבעיות האקוטיות.
חייבים לומר, עם כל הכבוד (שהולך ופוחת, לצערי):
IN ARSENE WE TRUSTED – NO MORE

דני נוימן 20 בפברואר 2014

זה נחמד שאתה רושם חיזוק נקודתי, זה גורם לזה להישמע ממש זול וקל לביצוע. כאילו שדרקסלר או רויס רק חיכו להצטרף תמורת שקלים בודדים וונגר פשוט התעצל לשלוח את הפקס.

gedalia 20 בפברואר 2014

איך ממה שכתבתי הגעת לזה?
אתה באמת דני נוימן?

דני נוימן 20 בפברואר 2014

הפחד הכי גדול שלי זה שעצות אחיתופל כאלו יתקבלו ואנו נהפוך באבחה אחת לליברפול.

ירושלמי 20 בפברואר 2014

הייתם מתים להפוך לליברפול.
עוד 10 שנים מי יזכור שהיו כמה עונות שלא הגענו לליגת האלופות ושהיו כמה שנים ללא תואר?
אבל אתם לנצח תהיו הסגן של בר כוכבא.

עוד מתן אחד 20 בפברואר 2014

בולשיט!

בעלי ארסנל לא מוכנים להשקיע במועדון וזה הכל!
אם ארסנל משקיעה רבע ממה שהסיטי,צ'לסי,ריאל,ברצלונה,פריז ובאיירן וחצי ממה שליברפול והיונייטד השקיעו באותו הזמן (לא מדבר על ההשקעות של מזרח אירופה) היא זוכה באליפות כמעט כל שנה! (ליגת האלופות היא גביע…)
אין מאמן שיכול להוציא מארסנל את מה שמוציא ארסן,כל מאמן אחר היה היום במקום השביעי מינוס!

איך השחקנים שיוצאים מארסנל ניראים זה סיפור עצוב…

גיסנו 20 בפברואר 2014

אז אתה אומר שוונגר צריך ללכת כדי שיגיע מאמן אחר שישנה את פני הקבוצה?

חשבתי שלמאמן יש אפס השפעה על מה שקורה במגרש.

סוס זקן 20 בפברואר 2014

+1

no propaganda 20 בפברואר 2014

100+

אדם בן דוד 20 בפברואר 2014

+100000

MCMANAMAN 20 בפברואר 2014

טו אוב
+1

D! בארץ הקודש 20 בפברואר 2014

+ לא חבל על כל הפוסטים שפורסמו עד היום?

טל 12 20 בפברואר 2014

כצופה ניטרלי היה לי משחק מהנה מאד..באיירן קבוצה טובה מאד.גם ארסנל. לבאיירן יש גם שוער טוב.

אני חושב שארסנל שיחקו טוב בהתחלה,בהמשך איבדו מומנטום אחרי ההחמצה של הפנדל ואחרי ההרחקה הם ניסו לסיים את המחצית-המשחק הראשון- מבלי לספוג,כדי להגיע לגומלין אם סיכוי לעבור שלב.

טל 12 20 בפברואר 2014

עם

אלון 20 בפברואר 2014

ברור שאם יעיפו את ווגנר הם יתחילו לזכות בגביעי אירופה, בדיוק כמו שהם זכו לפני שהוא הגיע.

אריק 20 בפברואר 2014

לפטר את ונגר ( מה הוא מבין ) ולהביא את בורוביץ!!
ונגר צריך ללכת, למוריניו אין מושג… ונגר תתבייש! בורוביץ לא מוכן לקבל כזאת תצוגה ב-10 שחקנים נכד הקבוצה הטובה באירופה. ומה זה להחמיץ פנדל? בושה. אין מחילה.
ואני בכל ל חשבתי שלמאמן אין השפעה. ..

ניתאי 20 בפברואר 2014

שנה שעברה היה תסריט דומה וארסנל ידעה לנצח במינכן, אז חכה עם ההצהרות )מצד שני, למי אני אומר חכה(.
ומסכים עם כל מי שמעליי. גם אם הם יעופו זה לא הכישלון של ונגר.

ניק 20 בפברואר 2014

אוזיל הגיע לקבוצה שתפורה עליו בצורה מושלמת! שחקן טוב עם אופי לוזרי שתמיד יפשל ברגעים המכריעים. בדיוק כמו הקבוצה אליה הגיע. הרבה תהו מה גרם לריאל לוותר דווקא עליו. התקופה האחרונה כנראה מסבירה את זה הכי טוב- להיות טוב נגד סוסידאד זאת לא החוכמה, אלא טוב במשחקים האלה, או נגד ברסה בדוגמא הזאת, והוא בחיים לא עשה את זה.

בסופו של דבר, למרות הכל, גם ברסה וגם ביירן לא הבקיעו וגם לא הגיעו ליותר מדי מצבים עד שהיריבה שלהם נשארה ב10 שחקנים. נגד קבוצות כאלה זה מאוד קריטי.

משה 20 בפברואר 2014

1+
אם הגרמנים חפצי חיים במונדיאל הם חייבים להבין שאסור להם להתבסס עליו. יש להם לא מעט אפשרויות והוא לא שחקן שייקח אותם עד הסוף. אני לא בטוח שליוגי לב יהיה האומץ להזיז אותו לתפקיד משנה.

שי 20 בפברואר 2014

לא צריך להסתבך, אוזיל יכול לשחק קשר ימני בלי בעיות ובלי שיתבססו עליו.

no propaganda 20 בפברואר 2014

מולר ישחק קשר ימני. אוזיל או שיהיה באמצע או על הספסל.

שי 20 בפברואר 2014

מולר מגוון ויכול להיות ששווייני יקבל את האמצע. הכל תלוי איך יראו החודשים הקרובים של אוזיל.

no propaganda 20 בפברואר 2014

מי ישחק בתפקיד שוויני אם שוויני יקבל את האמצע? אולי גונדואן אבל אני בספק ששוויני יזוז.

שי 20 בפברואר 2014

בקיצור, צרות של עשירים ;)

אחד 20 בפברואר 2014

זה לא נכון, הוא שיחק טוב במשחקים של ריאל נגד ברסה.
למשל, בקלאסיקו שהבטיח את האליפות של ריאל ב2011/12 הוא בישל לרונאלדו את שער הניצחון.

באבא ימים 20 בפברואר 2014

איך אפשר להגדיר את המשחק הזה כנקודת שפל כשלפני שבועיים הם קיבלו חמישיה ב – 11 שחקנים נקד קבוצה הרבה פחות טובה מבאירן?

אסף THE KOP 20 בפברואר 2014

איזו קבוצה פחות טובה מבאיירן ?

אחד 20 בפברואר 2014

כל קבוצה באירופה בערך.

D! בארץ הקודש 20 בפברואר 2014

אסף,
היחיד שעומד שם לפניך זה קרא

כסיפוביץ 20 בפברואר 2014

לגבי ההתנהלות של ונגר בשנים האחרונות נשפכו כבר עשרות פוסטים.
אתמול הם פשוט פגשו את הקבוצה הטובה בעולם היום.
לא מבין איפה הוא אשם, בטח שמהדקה ה-40 הוא בעשרה שחקנים וצריך לחשוב לא להתפרק לפני הגומלין.
עד אז ארסנל שיחקה טוב. הרבה יותר טוב מהסיטי לדוגמא.

יוסי מזרחי 20 בפברואר 2014

זה משבר זה?? חכו שתעברו שנה כמו זו שלנו ואז תהיה לכם פרופורציה.
מה שקרה אתמול לא מחייב פרידה מונגד מפני שהכל הלך נגדו. עד ההרחקה היה משחק סביר של ארסנל מול הקבוצה הטובה בעולם היום.
ארסנל נתנה גם היא כמה רגעים יפים אבל כמו שכתב כאן מישהו, אוזיל והפנדל המופקר….
זה משהו שונגר יכול רק לבכות עליו.
באשר לעתיד? שאלה טובה.
המפתח הוא בהוצאות לרכש בסדרי גודל אחרים וזה לא רק וונגר.
זה בעלי הביית.

זורק מילה 20 בפברואר 2014

אתה לא רציני!

ארסנל כבר אוטוטו עשור בלי תואר,עזוב תואר בלי איום על תואר, ואתם בוכים לי על חצי עונה עקרה,שבאה אחרי שני עשורים בלי אין סוף תארים.

ניינר 20 בפברואר 2014

העובדה שמשלמים על שחקן כלשהו 50 מיליון לא הופכת אותו לוורלד קלאס

שי 20 בפברואר 2014

העובדה שהוא מלך הבישולים של אירופה, לעומת זאת…

אריק האחר 20 בפברואר 2014

כולם מדברים על משחק מול הקבוצה הטובה ביותר בעולם
נקודה מצוינת .
אבל מה זה אומר על ארסנל שלוש ההתקפה שלה הוא שחקן
בן 18 בלי טיפת נסיון!!??
אני לא הצלחתי להבין איך במשחק גביע ששם יש לארסנל סיכוי
סביר מול ליברפול הוא מעלה אותו ומחליף את צמברלין שהיה מצוין.
אני לא יודע של מי הייתה ההחלטה אתמול לתת לאוזיל לבעוט אבל
שחקן עם חוסר ביטחון שניגש לבעוט ועוד מול שוער מעולה ובמעמד כזה
הסיכוי להחטאה גדול יותר.
נדמה יותר ויתר שהעתיד של וונגר יבייש את העבר המפואר שלו.

אריק האחר 20 בפברואר 2014

שלוש/ שמרכז

ניק 20 בפברואר 2014

האמת שראיתי גם את המשחק אתמול וגם את המשחק נגד ליברפול ואני עדיין מחפש את הקשר בין סנוגו הזה או איך שלא קוראים לו לכדורגל.. חוץ מכוח לא ראיתי כלום שהשחקן הזה יודע לעשות

no propaganda 20 בפברואר 2014

גוארדיולה כמעט גמר לבאיירן את המשחק במחצית הראשונה, היה לבאיירן יותר מזל משכל שאוזיל החטיא ונוייר היה ביום מצוין. מי שם את מרטינז כקשר התקפי!? וא תטיאגו כקשר אחורי בודד.
גם במחצית השנייה באיירן לא הציגו יכולת מרשימה מספיק, שנה שעברה זה היה נגמר בתוצאה הרבה יותר רצינית.
באיירן חייבים שווינישטיגר בריא.

גל ד 20 בפברואר 2014

יחסית למישהו שחושב שלמאמן אין הרבה השפעה, בורוביץ' כותב המון על מאמנים בזמן האחרון.

ירוק אמיתי 20 בפברואר 2014

שתים מהקבוצות המובילות באנגליה לא עוברות את החצי בבית שלהם ואנשים עוד מעזים לטעון שהליגה האנגלית היא הטובה בעולם.

הרמן וולף 20 בפברואר 2014

והקשר בין חוזקה של הליגה לרמתן של הקבוצות בראש הטבלה הוא?….

זברה 20 בפברואר 2014

ההפרש בין המקום הראשון למקום האחרון בליגה הספרדית השנייה 15 נקודות, לפי ההיגיון שלך זה הליגה הכי טובה בעולם.

זורק מילה 20 בפברואר 2014

1 – מה שיפה שהאנגלופילים כאן באכסנייה פימפמפו לנו כאן בלי הפסק למה הפרמייר ליג הליגה הכי טובה בשנים 2007,2008,2009 כי "תראו איך הגדולות של אנגליה מפרקות את אירופה" ,עכשיו זה הופך ל" הקשר בין חוזקה של הליגה לרמתן של הקבוצות בראש הטבלה הוא….?"

2 – על הדרך,השנה זה עבר מהליגה הטובה בעולם לליגה המעניינת בעולם,מעניין איפה הם היו עם הטיעון הזה בעידן פרגי שלקח 13 אליפויות קלילות בעשרים שנה.

3 – חכו,יונייטד עוד לא שיחקה מול אולימפיאקוס…

זורק מילה 20 בפברואר 2014

4 – שנה שעברה היו א-פ-ס אנגליות ברבע הגמר.השנה תהיה שם לפחות אחת (צלסי),כנראה שתיים (יונייטד תעבור את היוונים,חסר לה שלא) ככה שזו התקדמות יפה לכדורגל האנגלי.

RAMI 20 בפברואר 2014

שים את אתלטיקו מדריד בבית של ארסנל, את ארסנל בשלה, ותגלה שיהיו רק 2 ספרדיות ברבע גמר. הכל ענין של מזל והגרלה.

זורק מילה 20 בפברואר 2014

ברור.

שנה שעברה שתי אנגליות כמו סיטי וצלסי לא עברו את שלב הבתים אפילו, סיטי אפילו לא ניצחה משחק אחד והוציאה תיקו אחד בשני משחקים מול אייאקס. לפני שנתיים יונייטד האלופה בליגה עם 89 נקודות גם עפה בשלב הבתים, והיא בכלל עפה מול באזל האימתנית, אותה באזל האימפריה שניצחה רק השנה פעמיים את צ'לסי

גם נבחרת אנגליה לא עושה כלום כבר 50 שנה בגלל הגרלות קשות ומזל. אבל היי, תראה את נבחרת ספרד, לה יש המון מזל…

no propaganda 20 בפברואר 2014

מישהו צריך לעשות קריטריונים קשיחים להשוואה בין ליגות.

ערן 20 בפברואר 2014

בדרך כלל לא כותב על פוסטים המתמקדים בקבוצות אחרות, אלא רק בליברפול.
אך כאן מצשהו צורם לי. ראיתי למעלה ביקורת על כך שונגר לא מביא תארים, על מדיניות הרכש, ועל כך שהוא הפכך ממנהל כדורגל למנהל כללי.
חלק מהביקורת קצת מוזרה לי. ונגר הסביר שמבחינתןו חשוב לעמוד במגבלות תקציביות. במובן הזה לאורך שנים ארסנל התנהלה באחריות כלכלית גדולה משל הרוב המוחלטת של הקבוצות באנגליה (שלא לדבר על ספרד). החשש להגיע לפשיטת רגל (ראה מקרה ריינג'רס) והורדה לליגה נמוכה הוא מפחיד מאד. אצל סיטי וצ'לסי, שהן צעצועים בידי מיליארדרים שלא ממש עבדו בשביל הכסף שלהם (נפט ואוליגרכיה לאחר התפרקות ברית המועצות), השיקול הזה לא קיים ולכן הן גרמו לנזקים עבור כל הכדורגל באנגליה, [בדומה למה שתקופה מסוימת גאידמק עשה לכדורגל בארץ].
יונייטד הינה בעלת יכולות כספיות גבוהות בהרבה משל ארסנל. בתקופת פרגוסון זה היה בולט, בזכות קהל אוהדים גדול יותר, מרצ'נדייז מטורף, אצטדיון גדול בהרבה, ועוד.
לדעתי חשוב להבין את הקונטקסט הזה לפעילותו של ונגר, לפני שמבקרים אותו מקצועית (ביקרות שבחלקה מוצדק מאוד, חלקה פחות).

gedalia 20 בפברואר 2014

הביקורת על ונגר היא לא על כך שארסנל לא זוכה בתארים, לא על כך שהוא לא שפך מאות מיליונים בשוק ההעברות ובהחלט לא על האחריות הכלכלית שהוא מגלה.
הביקורת היא על כך ש-ונגר אומר כבר שנים שמבחינתו המקום הרביעי שווה לתואר. לא ממש יודע להגדיר את זה בעברית, אבל הביקורת היא פשוטה: it's not about winning – it's about trying to win
ולגבי שוק ההעברות והאחריות הכלכלית, מודל השכר השוויוני הוא אולי הוגן ונחמד, אבל מביא לכך שהקבוצה נתקעת כבר שנים עם שחקנים בינוניים במשכורות מנופחות, שמעיקים על התקציב.
לגבי ההעברות, קבוצה שבמשך עשור שלם עומדת על ממוצע שנתי של 1.5 מיליון (רכש פחות מכירות) אולי משדרת חוסן כלכלי, אבל מה זה אומר לגבי השאיפות המקצועיות?
http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3624674,00.html
נכון, ונגר עושה קסמים עם מה שיש לו, ואף אחד (בטח לא אני, גונר מאז 77) לא יקח ממנו את הכבוד הענק שמגיע לו. אף אחד לא אומר ש-ונגר צריך ללכת, אבל חייבים שינוי בחשיבה ובהתנהלות.

ערן 20 בפברואר 2014

אני חושב שמי שיש לו תקציב קטן משמעותית משל אוליגרכים, שיחחים, ויונייטד, לא יכול היה בצורה ריאלית להיאבק מולן על אליפות (כמובן תיתכן סטייה חד פעמית לאורך זמן). כך בכל מקום, לא רק באנגליה.
השאלה: האם בהינתן תקציב מאמן אחר היה משיג הידגים מקצועיים גבוהים בהרבה מונגר, לאורך זמן, בעשור האחרון? (הדגש על עושה, לא מדבר…
אני בספק.

בילבו באגינס 20 בפברואר 2014

זה בהחלט מראה על הרמה של הליגה .
אם הקבוצות החזקות באנגליה נראות כמו נבחרת ישראל מול רוסיה שהם מתמודדות מול באיירן וברסה ואלו אותן קבוצות שמפרקות קבוצות בפריימר כנראה שהרמה של הפריימר לא בשמיים

no propaganda 20 בפברואר 2014

זה לא מדוייק. כי הקבוצות האלה מפרקות גם את הליגה שלהן ולפעמים אפילו אחת את השנייה. אז זה שהן מפרקות את האנגליות לא באמת אומר משהו על הפרמיירליג

אופיר 20 בפברואר 2014

יואב, ארגון האוהדים לא דרש את ראשו של ונגר, הפ פשוט דרשו שיראה תוצאות לפני שהוא מקבל חוזה חדש (ומשופר), כמו גם פעילות בשוק ההעברות שתעיד שהוא מתכוון לחזק את הקבוצה, ולא להחליש אותה כמו בשנים קודמות.

ארסנל השנה, גם בחלקים היותר מוצליחם של העונה, לא היתה טובה יותר או איכותית יותר מאשר ב-2010, למשל. היא פשוט היתה נאיבית פחות, ושיחקה כמו קבוצה קטנה יותר, ולכן הצליחה מעט יותר, ונהנתה בעיקר מהחולשה המדהימה ממש של חברותיה לצמרת האנגלית.

ארצי בן יעקוב 20 בפברואר 2014

משהו בקשר לפציעות בארסנל
אני לא זוכר ב 5 השנים האחרונות תקופה שאחד מ 3 הכוכבים של הקבוצה לא פצוע
כי בארסנל הם נפצעים יותר
זוכרים כמה ואן פרסי היה פצוע שם?
החלוץ בן ה 18 היה פצוע עד עכשיו,וונגר קנה שחקן פצוע
ווילשר חזר מפציעה
וולקוט ורמזי פצועים ,בנדטנר פצוע למרות שהוא לא משחק
מה קורה לעזאזל בקבוצה הזו?

אלי 20 בפברואר 2014

ואיך הוא לא מתבייש להגיד שהשופט גמר את המשחק?
זכור לי אלישע לוי אחד, ופוסט עם מלא תגובות, שבאחת מהן כתוב שבליגה האנגלית זה לא קיים…

היסטוריון של ספורט 20 בפברואר 2014

בזמן האחרון אני מוצא עצמי מסכים עם הרבה ממה שזורק מילה כותב.
למעט הכינוי שלו …זורק מילה אתה כותב בתגובתך פוסטים שלמים.
לגוף העניין כמה דברים על ארסנל וונגר.
בגדול ונגר מצליח מאד ברמת האימון ופחות מצליח ביחסיו האסטרטגים מול ההנהלה.
להלן כמה נתונים.
1. ארסנל היא הקבוצה היחידה (למעט ריאל מדריד) שמגיעה באופן קבוע לשמינית גמר ליגת האלופות.מאז שנת 2001 תחילת המילניום הנוכחי.
לא מנצ'סטר לא ברצלונה לא מילאן ולא מינכן שלא לדבר על צ'לסי ליברפול פ.ס.ז ,יובנטוס ,אינטר וכל היתר.
ההצלחה הושגה למרות אבידות של
שחקנים שהיו בשעתו מהטובים ביותר.
כגון למשל חלב ,הנרי ,אדביור ,פלמיני ,נסארי וואן פרסי.
רובם ונוספים (למשל סונג) לא הצליחו לשחזר את יכולתם במדי ארסנל במקומות נוספים. (איפה נאסרי של ארסנל בסיטי זה שחקן של 50 אחוז כנ"ל אדביור שלא לדבר על חלב או פלמיני ).
ועל סעיף זה יש להצדיע לארסן ונגר .מואיניו שביקר אותו כ"כ השבוע הצליח להגיע להשגים לאחר שקבוצותיו רכשו בתקופתו את השחקנים הבאים.
דרוגבה ,שבצנקו אסיין ,קול ובאלאק ,(צ'לסי ).
שניידר ,אטו ומילטו (אינטר).
ו די מריה ,חודדה ,אלונסו (? ) אוזיל ובנזמה במדריד.
(וזו לא כל הרשימה )

2. הצד השני של המטבע שמאמן כמו מוריניו לא היה מוכן לקבל את הגזירות הללו (מצד שני סר אלכס הסתפק שנים רבות ברכש מינורי במנצ'סטר וגם איבד /זרק כוכבים רבים לא פחות מונגר).

3. אוזיל בהחלט סנונית שעשויה לבשר את בוא האביב (אם אתם אוהדי התותחנים). אך אין ספק שהקבוצה צריכה קשיחות ומנהיגים.
שחקן דוגמת אלונסו /בוסקאטס בהחלט יוכל לעזור המון לקבוצה זו.

Comments closed