נדרשת קבוצה חדשה

מנצ'סטר יונייטד חייבת בשידוד מערכות כללי

כבר כמה שנים שאני סבור שמנצ'סטר יונייטד לא קבוצה מספיק טובה. מה זה לא מספיק טובה? לא מספיק אימתנית. לא מספיק טכנית. לא מספיק דומיננטית. לא ברמה של הקבוצות הגדולות של אלכס פרגוסון. מן הסתם, לעזיבה של רונאלדו המונומנטלי יש חלק בכך. אך האמת היא שזה הרבה מעבר. כבר די הרבה שנים שיונייטד מתבססת על שלד שחקנים, שרבים מהם אינם וורלד-קלאס. קשר כמו קאריק פותח במרבית המשחקים; קיצוני כמו ולנסיה, שבקושי כובש וגם לא מבשל מספיק, מקבל המון דקות משחק; גיגס וסקולס (עד העונה) הם שנים רבות מעבר לשיא; אשלי יאנג בינוני; אברה הפך ממעולה לבינוני פלוס; רפאל ודאי אינו קונסיסטנטי ברמות הגבוהות; קלברלי זניח לחלוטין; צ'יצ'ריטו חלוץ רחבה מוגבל ולא עשה כמעט כלום מעבר לעונה הראשונה; פיל ג'ונס מוגבל כמגן וכתוקף; גם פרדיננד ו-וידיץ' הפכו לאיטיים ולא מספיק דומיננטים; ואפילו דה חיאה, למרות הכשרון, אינו מביא לשולחן את מה שהביא ארווין ואן דר סאר.

מן הסתם שכחתי עוד כמה שחקנים "לא מספיק טובים". בצד של הטובים אני מציב בראש ובראשונה את גדול העולם וויין רוני, וכמובן שאת ואן פרסי של העונה שעברה (העונה הוא חלש), ואת נאני (לפרקים די ממושכים), לפני שהוא נרצח סופית על ידי דייויד מויס. ברור שגם וולבק וינוזאי המוכשרים חייבים להיות חלק מהקבוצה העתידית.

לפני חודשיים בערך גם היה לי ויכוח קטן עם דורפן בנוגע להצבתו של רוני בקישור. למרות שרוני יכול להיות קשר מצוין ולמרות שאני מבין מדוע הוא מוצב שם- כי ליונייטד אין קשר בונה משחק מספיק טוב- אני עדיין חושב שזו טעות די גדולה להסיט את גדול הסקוררים שלך למרכז השדה. רוני צריך לשחק למעלה. למעשה צריך לאמר לרוני: שחק איפה שאתה מוצא לנכון. אבל תשתדל להיות כמה שיותר למעלה. כי צריך שתסיים. כשאתה יכול לבנות, גם תבנה. אבל תשתדל לא לרדת למטה מדי יותר מדי פעמים.

אני כמעט בטוח שלא אלה ההוראות שמויס נותן לרוני. ככלל, מויס נראה לי כמו מאמן הגנתי מדי ליונייטד. נאני, כפי שכתבתי, הוא פרסונה נון גרטה במועדון בתקופתו; את קגוואה, עילוי התקפי תחת קלופ בדורטמונד, הוא בקושי משתף; כמובן שגם ולנסיה ורובין ואן פרסי ההתקפיים נותנים עונה גרועה תחת מויס. גם באברטון מויס לא היה נחשב למנג'ר התקפי. קבוצותיו הצליחו למדי ועבדו קשה, אבל לא שיחקו יפה או התקפי במיוחד. לכן חשבתי שהוא לא מתאים ליונייטד. אבל בגלל שפרגוסון בחר בו סברתי שבכל זאת יש דברים חשובים שאני לא מודע להם- ולכן כמעט בהכרח זו הבחירה הנכונה. היום אני כמעט בטוח שהוא הבחירה הלא נכונה למועדון כמו יונייטד, שבמשך זמן רב מדי היה מזוהה לא רק עם כדורגל מנצח אלא גם עם כדורגל יפה.

אך מעבר למויס, ברור שליונייטד כיום גם אין מספיק שחקנים שיהיו מסוגלים לשחק כדורגל יפה למשך זמן. לכן נדרש במועדון שידוד מערכות דרמטי. המון שחקנים צריכים ללכת. והמון צריכים להגיע. כי כבר כמה שנים שהקבוצה הזו לא משחקת מספיק יפה. ולמרות שהישגים בליגה האנגלית היו לה, בליגת האלופות, היכן שמשחקות הקבוצוות הטובות ביבשת, היא כבר די כושלת כמה שנים. לכן לא יהיה נכון להפיל הכל על מויס. הפעם צריך למתוח את הזכרון קצת יותר ולהיזכר שלפני שנתיים יונייטד אפילו לא העפילה לשמינית גמר כאשר באזל עולה לפניה. וחוץ מזה היו עוד כמה הדחות מוקדמות.

האם גם השנה תודח יונייטד בשלב מוקדם, ועוד מול יריבה יוונית- מדינה שאף פעם לא נחשבה לאומת כדורגל ועוד בליגה שסובלת ממשבר כלכלי קשה?

לא בטוח. מאוד יכול להיות שיונייטד תנצח בנקל את אולמפיאקוס בגומלין באולד טראפורד. אם זה יקרה אני אפילו צופה שייכתבו את טקסטים על "גדולת המועדון" ועל כך שכולם קברו אותם מהר מדי. ולא כן. גם אם יונייטד מעפילה, וגם אם היא תעפיל לחצי גמר הצ'מפיונס (ואפילו מעבר!), היא עדיין עוברת עונה גרועה, והיא עדיין קבוצה לא מספיק טובה (בסטנדרטים המעולים שהציבה) כבר כמה שנים. כלומר, שידוד המערכות הדרמטי יידרש בכל מקרה- גם אם הקבוצה הזו זוכה בצ'מפיונס ליג.

והיא לא תזכה בצ'מפיונס ליג. ואם היא תודח מול אולימפיאקוס זה לא יהיה "עוד יום בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד" אלא יהיה זה אירוע ל"דיראון עולם" שידברו בו במנצ'סטר ובפיראוס גם עוד 30 שנה.

אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא שיונייטד צריכה קבוצה חדשה. כמעט קומפלט.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

בית הקלפים הירוקים - יניב פרנקו
אוברייטד?

27 Comments

באבא ימים 26 בפברואר 2014

אנדרסון כבר לא ביונייטד.

wazza 26 בפברואר 2014

מושאל לפיורנטינה, נקווה שימצא את מקומו איתם…

Amir A 26 בפברואר 2014

עד כמה תוכתם מורשתו של פרגסון על רקע העובדה שהוא:
1. בחר במוייס
2. השאיר לו קליפות גרעינים לעבוד איתם?

לא שאני מבין משהו במנצ'סטר יונייטד, אבל מהטורים והתגובות כאן נראה שזה המצב.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

להיפך, הכשלון של השנה עם אותו חומר שחקנים רק מראה את הגדולה שלו

יוסי מזרחי 26 בפברואר 2014

אריאל, את הגדולה שלו אני ראיתי במקומות אחרים.
לא (רק) בהרצת צוות בינוני כאילו הוא יותר מבינוני.
מי שלא מבין שגם לו היה מותר לטעות לא יכול להבין כמה גדול היה האיש הזה כמעט בכל חתך שתבדוק.
אלהים לא טעה אבל הסגן שלו כן. הכי פשוט בעולם.

אחד 26 בפברואר 2014

לא הבנתי מה הקשר של מויס לכל העניין, הרי הוא בסך הכל המאמן. זה לא שיש לו השפעה על הקבוצה.

יואב בורוביץ' 26 בפברואר 2014

האם אי פעם כתבתי שלמאמן אין השפעה על הקבוצה?

גיסנו 26 בפברואר 2014

נאני חוץ מעונה אחת לא היה טוב ביונייטד, נקודה. ציפו שיהפוך לרונאלדו, והוא פשוט נשאר ילד קטן בצורת המשחק שלו. לא משנה כמה כשרון יש לו ברגליים, גם רוביניו נורא מוכשר על הנייר.

קגאווה מזכיר לי את מקרה נורי שאהין. ובכלל, נראה שהכוכב היחיד שעזב את דורטמונד ומצליח גם מעבר (בינתיים) זה גצה.

לגבי השאר, אני חושב שאתה קצת מפריז אבל בגדול די צודק.

ייקח ליונייטד שנתיים-שלוש לעשות ריסט על הכל, גם ברמת השחקנים וגם עד שמאמן כלשהו יתייצב ברמה המתאימה (או שמויס יגדל לתוך התפקיד או שימצאו לו מחליף, אולי אחרי 3 שנים של פירוק כל מה שזז עם באיירן לגווארדיולה יימאס כמו אז מבארסה?)

אוהד 27 בפברואר 2014

הסיבה היחידה שפפ לא הלך לסיטי או בכלל לאנגליה היא התקווה והשאיפה היחידה שלו ושל אלכס פרגוסון שיום יבוא והוא יהיה המנג'ר של היונייטד.
בתור אוהד ליברפול כולי תקווה שזה לא יקרה אבל נראה לי שזו התחנה הבאה שלו אחרי באיירן.

טל 12 26 בפברואר 2014

אני חושב שאתה די צודק,אבל כלים יש להם והרבה.ממה שיצא לי לראות העונה את יונייטד אני חושב שמויס בעיקר לא נתן מספיק דגש על משחק האגפים שלהם ובאופן כללי על משחק ההתקפה.

דורפן כתב בפוסט,פתיחת העונה שעברה,על הפתרון של פרגסון לבעיות של יונייטד אז -גולים. פשוט לכבוש יותר שערים. ואכן בעונה שעברה זה אשכרה עבד,כאשר בעיקר ואן פרסי סיפק את הסחורה- כבש שערים רבים וגם מכריעים,כאשר באופן כללי יונייטד לא נתנה מענה טוב לבעיות במשחק ההגנה שלה.נכון שבשלב כלשהוא גם וידיץ' חזר,אם אני לא טועה,אבל ביונייטד של העונה שעברה היה כיוון כללי כזה ,כך נדמה לי. אצל מויס,מנגד,אני לא מזהה את הדגש על משחק התקפי ובמיוחד בכל מה שקשור לאגפים. לא כמו שהיה בעונה שעברה.

וליונייטד יש כלים,לדעתי.למשל,אם מויס היה מבקש מרוני לשחק על הקו אני מאמין שהוא היה עושה עבודה טובה. ואותו הדבר אפשר לומר על ואן פרסי.

אבל שימשיכו ככה יונייטד,הם כבר מובלים עלינו 18-20 באליפויות,מספיק לא :-)

אורן 26 בפברואר 2014

רק הערה קטנה- אולי באמת הוא לא מאמן התקפי אבל מה שכן, מוייס מאמין במשחק אגפים. או בסוג של משחק אגפים. במשחק נגד פולהאם לפני כמה שבועות יונייטד הרימה- אתה מוכן לזה? – 81 הרמות. כן. 81 הרמות במשחק אחד. אז אולי הוא לחא מאמן התקפי אבל באגפים הוא כן (סוג של) מאמין

צרפתי 26 בפברואר 2014

אברה סיפר פעם שפרגוסון צרח עליו כי הוא החזיר כדור אחורה.
מזה כמה שבועות, אשתי חושבת לאשפז אותי, מסתבר שאני לא מפסיק להצביע, בתנועות נואשות, לעיתים ימינה ולעיתים שמאלה ואז תופס את הראש. לשאלתה עניתי שאני מנסה לסמן להם באיזה צד נמצא השער של היריבה…
נראה שהיום הבעיה העיקרית זה הפחד שמשתק אותם לחלוטין.

יוסי מזרחי 26 בפברואר 2014

בעיקרון אני מסכים לניתוח של בורביץ.
לגבי נאני- מי שחיסל אותו זה לא מויז, נאני עצמו הוא האויב הגדול של נאני.
קאגווה. שחקן מעולה, שיונייטד לא היתה צריכה אותו בתפקיד שלו,גם כי יש אחד בשם רוני וגם כי הוא כנראה רך מדי לפריימיר ליג. מותר. הוא יחזור לעצמו במקום אחר.
וכמו שהדברים נראים, זה יהיה ניתוח קשה וארוך.

7even 26 בפברואר 2014

אתמול היה המשחק הכי מביך שאני זוכר ממנצ'סטר, וראיתי בחיי כמה מאות משחקים של הקבוצה הזו.
למעט המהלך של ואן פרסי פשוט הכל היה חושך. חושך מוחלט.
שום דאבל פאס נורמלי. כלום, פשוט כלום.

אופיר 26 בפברואר 2014

אפשר כמובן להחליף 8-9 שחקנים, אבל לא יותר פשוט להחליף מאמן אחד?

משה אהרון 28 בפברואר 2014

אופיר, הניתוח של בורוביץ' הצביע גם על כך שגם מויס כנראה היתה בחירה לא טובה, אבל יש הבנה שנותנים לו יותר מעונה שתיים כדי להראות תוצרים. לעומת זאת, השחקנים שהצביע עליהם, לדעתו של בורוביץ', אינם נותנים את התפוקה המצופה משחקנים בקבוצה ברמה של יונייטד. אגב, חלק מהשחקנים שידבר עליהם הם כבר יחסית מבוגרים (פרדיננד, אברה, וידיץ', קאריק, גיגס, סקולס [עד העונה].
מה שאני מנסה להבין זה איזה שחקנים יבואו על חשבונם. אם לפי ההנחה של בורוביץ' מויס הוא מאמן הגנתי, אז השחקנים שיבואו כנראה גם יבטאו את האופי הזה.

יואב 26 בפברואר 2014

יואב,
נאני לא נרצח-נאני פצוע. יונייטד אף העריכה לו את החוזה. תדייק בעובדות בבקשה.

כושלת באירופה? מאלפיים ושבע ועד אלפיים ואחת עשרה היא סגרה את התקופה האירופאית הכי גדולה שלה. שלוש גמרים וחצי אחד(וזכיה אחת) כאשר בעליה השלישית, רונאלדו כבר לא היה שם. תדייק בעובדות בבקשה.

יונייטד כבר הודחה מול קבוצות חלשות יותר מהיוונים. וזה עדיין עוד יום בהיסטוריה(כי עובדה היא שאתה בכלל לא זוכר את זה). תדייק בעובדות בבקשה.

בקשר לרוני, דייקת לגמרי((((:

ארצי בן יעקוב 26 בפברואר 2014

לדעתי שום דבר כבר לא תלוי בפרגי ומויס,הכל בידים של הגליזרים כרגע

צ"לסי השקיעה 750 מיליון יורו ב 10 שנים האחרונות בקבוצה ,כלומר 75 מיליון יורו בשנה(בוא נגיד שעם האנפלציה כ 100 מיליון יורו בשנה
סיטי השקיעה 750 מיליון יורו ב מאז 2008 כלומר ב 6 השנים האחרונות משהו כמו 130 מיליון יורו בשנה
אני מעריך שריאל מדריד משקיעה בשחקנים כ 170 מיליון (כולל קניה ומכירה)
פס"ז כנראה גם משקיעה 150 מיליון יורו בשנה בשחקנים

כרגע היוניטד צריכה במינימום בלם,מגן שמאלי,מגן ימני ולפחות עוד קשר אחורי אחד
תג מחיר מינימלי של 150 מיליון יורו,כדי להגיע ל 4 הראשונות באנגליה בשנה הבאה
הגליזרים ישקיעו את זה?

גיל מזימבבואה 26 בפברואר 2014

אין קשר בין אלימפיאקוס למדינה ואין קשר גם לקריסה הכלכלית של הליגה והמדינה.

צ'לסקי 26 בפברואר 2014

ההרכב של יונייטד לשנה הבאה:
דה חאה,כריס סמולינג,פיל ג'ונס מייקל קין,לוק שואו,מייקל קאריק ניק פאוול חואן מאטה וילפריד זאה ויין רוני דני וולבק
הרכב לאליפות!

שרון לוינסון 26 בפברואר 2014

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4301151,00.html
אורי קופר מסביר פה על רוני ולמה הוא מוצב בקישור

ארצי בן יעקוב 26 בפברואר 2014

כתבה נהדרת ,תודה לך

משה אהרון 28 בפברואר 2014

יואב,
אני לא מסכים עם הקביעה שלך לגבי חלק מהשחקנים (קאריק לדוגמה הוא דווקא שחקן מאוד אנדרייטד והתפוקה שלו בהקשר לתפקיד שלו, קשר הגנתי, דווקא טובה מאוד)
אתה מתפרץ לדעתי לדלת פתוחה. רוב השחקניים המדוברים הם כבר די מבוגרים וזו לא חכמה גדולה להבין שהם כבר מיצו את תקופתם במועדון.
לגבי מי שנשאר, ברור לי שקלברלי, ג'ונס ורפאל צריכים להישאר. הם עוד יכולים להגיע לרמות הגבוהות בשנה הבאה (אם כי אני חושב שהטיפול של מויס בהם הוא לא טוב מספיק) ודווקא נאני צריך למצוא מקום אחר בו יוכל להתבגר כי במנצ'סטר איבדו כבר את הסבלנות כלפי הפוטנציאל שלא מצליח להתממש. אם כבר נאני היתה צריכה להיות דוגמת הדגל שלך לכך שיונייטד כבר הרבה שנים לא טובה.
באופן אישי, אני שמח שהבלון הזה שנקרא מנצ'סטר יונייטד מתפוצץ. כבר הרבה זמן שהיא the best shit team in the world

שחמוביץ' 2 במרץ 2014

דעה חשובה ונכונה במרבית עיקרה.
אבל הייתי שם דגש על נושא מרכזי בתפיסה של פרגי:
פרגסון תמיד הרגיש שאליפות לוקחים עם עומק ועוצמה, ואת אירופה לוקחים עם כשרון. הוא ידע שבארבע השנים האחרונות אין לו מספיק כשרון, ובשוק המטורף היה לו קשה להשיג את זה. אז הוא הלך על עומק.
שימו לב לעומק של מנצ'סטר יונייטד בתחילת העונה הנוכחית עם שינויי ינואר:
שוער – דה חאה, לינדגארד.
הגנה – רפאל,ריו,ווידיץ',אברה,סמאלינג,אוונס,ג'ונס,באטנר.
קישור מרכזי – קאריק,פלטשר,קלברלי,פלאיני,קגאווה, אנדרסוןמאטה.
קיצונים – יאנוז'אי,נאני,יאנג,וולנסיה,זאהה.
חלוצים – צ'יצה,רוני,ואן פרסי,וולבק.
25 שחקנים. 25 שחקנים שאצל פרגסון היית יכול לראות כל אחד מהם גם במשחק החשוב ביותר של העונה (אולי חוץ מבאטנר).

תראו, אפשר להגיד שפרגי השאיר סגל לא כישרוני. נגיד, לצורך הדיון.
אבל איך לכל הרוחות הצליח דיוויד מויס להביא סגל של 25 שחקנים להיות לא בכושרלא רלוונטיםלא בקבוצה????
קגאווה,נאני,צ'יצ'ה – בכלל לא רלוונטים. אנדרסון וזהה כבר לא שם, וכל השאר, הצליחו להגיע לתחתית הבקבוק.

אפשר לטעון שהאחד לא מספיק כשרוני(קאריק) האחד לא מספיק טוב(קלברלי), ההוא לא בכושר והזה לא מתפקד. אבל 25 שחקנים??? לאף קבוצה באירופה אין כזה סגל עמוק כמו של יונייטד שבנוי לרוץ ב 4 מסגרות כל שנה.
וזו הבעיה המרכזית בהבאתו של מויס. הבנאדם הגיע מקבוצה של 14-15 שחקנים, שגם בתוכם יש הבדלי רמות גדולים מאוד. פתאום מפילים עליו סגל של 25 שחקנים…. ואומרים לו תנהל את זה….
ונסיים במילות המשורר:
גלורי גלורי

יונתן פ. 2 במרץ 2014

בפסקה על השחקנים הלא טובים: קאריק.
בפסקה על השחקנים הטובים: נאני.

מצטער, אבל זה פשוט גורם לי לפקפק במספר המשחקים של יונייטד בשנים האחרונות.

יונתן פ. 2 במרץ 2014

*במספר המשחקים של יונייטד שראית בשנים האחרונות

Comments closed