אין מלבדו

על וויין רוני והיכולת שלו לחלץ את יונייטד מהבור מול אולימפיאקוס

5Mag-Issue5-WayneRooney

 

העונה הזו של רוני התחילה נהדר אך מעט דהתה. הוא עדיין טוב מאוד, לפרקים מצוין, אבל כובש פחות ומשפיע פחות. הקבוצה שלו סובלת מכך אך יותר מכך: היכולת של רוני פחות טובה כי השחקנים שלצדו כל כך לא טובים. לכן חולשת היונייטד משפיעה גם על רוני (גם אם חלקית).

רוני מחוייב להישאר ביונייטד שנים קדימה וטוב שכך. הוא כבר יותר מדי מזוהה. אין לו סיבה לעבור לצ'לסי או אפילו לריאל מדריד. להיות השחקן הכי טוב של היונייטד בהפרש גדול זה כבוד מספיק גדול. להיות שחקן יונייטד זה אתגר מספיק גדול.

בעונה הבאה לא נראה את רוני בצ'מפיונס- דבר הזוי שיפגם בהנאה של רבים מהמפעל. העונה הכושלת של יונייטד היא גם לגנות רוני, למרות היכולת הגבוהה מאוד שלו בחלקים נרחבים שלה. ברמות האלה של הסופרסטארים, הם נדרשים להשפיע דרמטית על הישגי הקבוצה. כך הם נמדדים ונשפטים.

ולכן אני מצפה הערב שוויין רוני יחלץ את יונייטד מהבור העמוק שהיא שמה את עצמה בו. פיגור 0- 2 מול אולימפיאקוס זה לא קל (בוודאי כשאין שער חוץ). לא כל שכן ביכולת החלשה של יונייטד באופן כללי ובעיקר בזמן האחרון.

אבל כל זה פחות חשוב, כשדנים ברוני הערב. כי הוא לבד יכול לחלץ את יונייטד ולהוביל אותה לרבע הגמר. יעשה זאת- גדולתו רק תתעצם. לא שאני רוצה להיות דרמטי מדי, זו בסך הכל אולימפיאקוס, ועדיין פיגור 0- 2 זה כבר דרמה ולכן אם יונייטד מצליחה להפוך את התוצאה על פיה ההישג ירגש.

לא אותי. אבל ליונייטד יש מספיק אוהדים גם בלעדי. למרות שרבים מהם לא העריכו את רוני מספיק במשך תקופה ארוכה מדי. כבר שנים שאני טוען שהקבוצה הזו היא רוני ועוד עשרה (מי יותר מי פחות). לדעתי היום גם ספקני רוני גדולים כמו דורפן למשל- מבינים עד כמה הוא חשוב ועד כמה הוא גדול.

בעיני מדובר במי שיכול לסיים את הקריירה כמי שמוכר ללא ספק כגדול הכדורגלנים האנגליים מאז דיקסי דין. כן כן. למרות שבשביל זה צריך גם הישג ענק במונדיאל. לדעתי דווקא במונדיאל הקרוב, כשאין סביב אנגליה ציפיות גדולות במיוחד, היא יכולה ללכת מאוד רחוק. כי יש את רוני, ויש גם את סטארידג' (סופרסטאר בהתהוות) ויש את ג'רארד, ואת סטרלינג ואת אוקסלייד צ'מברליין ואת הארט ועוד כמה שחקנים טובים למדי.

אבל בלי רוני זה לא יהיה אפשרי- לא בנבחרת אנגליה ובוודאי שלא במנצ'סטר יונייטד. אז יאללה וויין, את הקבוצה שלך אני שונא בדם וגם אתה שונא בדם את הקבוצה שלי (ליברפול). אבל אותך אני אוהב. הו, כמה שאני אוהב. כמה עונג ושאר רוח אתה נותן לי בגאונותך ובעבודתך. מחכה לראות אותך הלילה.

באהבה,

יואב

 

 

אולימפיאקוס. לפחות זה
סליחה, אני לא מתנצלת - רינת אמיר

48 Comments

אדם 19 במרץ 2014

האהבה שלך לרוני גורמת לאהבה שלי לרוני להרגיש כמו פרובוקציה

משה 19 במרץ 2014

שחקן טוב מאוד שבהחלט משמעותי מאוד ליונייטד בפרמייליג בעשור האחרון. כל שאר בסופרלטיבים לא קשורים למציאות, האיש לא הוביל את יונייטד להישגים באירופה(שימש כשחקן משנה בתואר האחרון) ובנבחרת אנגליה נתן תרומה משמעותית בפעם האחרונה ביורו 2004.

זורק מילה 19 במרץ 2014

קווין קיגאן? אלן שירר? למפארד? סקולס? ג'רארד? ג'ון טרי?

כל אלה שחקנים טובים יותר מרוני בשנים שאני רואה כדורגל . ומבחינת כישרון? מתיו לה טיסיה.

אם מה שאתה כותב נכון(וזה לא קרוב להיות נכון) , זה לבד אומר דרשני על האיכות והרמה של הכדורגלן האנגלי. באיזו עוד מדינה שחקן כמו רוני יכל להיחשב לשחקן המקומי הכי טוב מזה כמעט מאה שנה.

בני תבורי 19 במרץ 2014

ואני חשבתי שבורו אלוף הפרובוקציות… :)

זורק מילה 19 במרץ 2014

מה כתבתי פה פרובוקציה?

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

זורק- השמות שנתת לא ברמה של רוני. כדי להגיע לשם צריך ללכת לשמות כמו בובי צ'רלטון, ג'ימי גריבס וסטנלי מת'יוס.

זורק מילה 19 במרץ 2014

לדעתך בורו לדעתך.

מהרשימה שציינתי אני לוקח כל אחד מהם לפני רוני Any Day

צרלטון, גריבס, מאתיוס – לא ראיתי אף אחד מהם משחק, אני מניח שגם אתה.

אריאל גרייזס 19 במרץ 2014

למעט ג'רארד, אין פה אף שחקן מהקבוצה שאני אוהד ועדיין אני חושב שרוני גדול מהם. היכולת לשמור על הרמה הגבוהה לאורך זמן ארוך כל כך, להישאר יחסית בריא ולהוביל קבוצה אלופה לאורך כל כך הרבה זמן הם משהו שאין לאף אחד מהאחרים, לדעתי.
בכדורגל, יש דבר אחד שהוא יותר חשוב מכל דבר אחר וזה להבקיע גולים. היחיד ברשימה שיכול להתחרות ברוני בהקשר הזה הוא שירר, והוא אף פעם לא שיחק בקבוצת צמרת אמיתית לאורך זמן, שיהיה אפשר להשוות בינהם (כלומר, יש הבדל בין להיות ראש לשועלים לבין להיות ראש לאריות, שזה מה שרוני).
ואחרי שאמרתי את זה, להיות האנגלי הכי טוב זה באמת לא אינדיקציה לכלום. יכולים להיות גם עשרה ספרדים ועשרה ברזילאים באותו זמן שיותר גדולים מהאנגלי הכי טוב

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

גרייזס- מסכים עם כל מה שכתבת למעט המשפט האחרון. עשרה ספרדים יותר גדולים מרוני?! אני בספק אם כיום יש גם ברזילאי טוב ממנו (אולי- וזה אולי גדול- ניימאר).

זורק מילה 19 במרץ 2014

אין שום קשר לקבוצה אהודה, ראית שרשמתי איזה אנגלי מארסנל שלי?

סקולס, למפארד, ג'רארד וטרי שומרים ושמרו על רמה גבוהה יותר מעשור, לא רואה במה רוני עדיף עליהם בהקשר הזה.
תארים קבוצתיים? שכחת אולי מי היה המאמן של רוני וסקולס ? One Men show, התארים וההישגים שייכים בלעדית לפרגי ולא לשחקן כזה או אחר, לא לרונאלדו ובטח ובטח לא לרוני.

לה טיסיה? מבחינת כישרון נטו הוא השחקן האנגלי הכי כשרוני שאני ראיתי אי פעם.
שירר? ההבדל ביניהם הוא רק ברמת הקבוצות ששיחקו. האליפות של שירר בבלקבורן עבורי לפחות שוות ערך יותר מכל התארים של רוני גם יחדיו.

נכתב לגרייזס, מיועד גם לבורוביץ.

אריאל גרייזס 19 במרץ 2014

יואב, תסתכל על כל תקופת הקריירה של רוני, אין שם עשרה ברזילאים טובים יותר? קאקה, רונאלדו, רונאלדיניו, ריבאלדו, רוברטו קרלוס וזה ככה בלי לחשוב יותר מדי.
זורק – זה עניין של העדפה אישית. אני חושב שרוני נתן יותר מכל הרשימה הזאת. ללה טיסיה היה כשרון עצום, שחרר היה סקור מחונן אבל כל עוד אתה לא עושה את זה ברמות הגבוהות ביותר זה לא נחשב

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

גרייזס- מכל השמות של הברזילאים ברור שרק לרונאלדו פנומנו הייתה קריירה גדולה משל רוני. לגבי האחרים- לא בטוח. רונאלדיניו בשיאו גדול מרוני. גם קאקה (לתקופה קצרה מאוד מאוד). אבל הקריירה של רוני תהיה גדולה מזו של קאקה, ולדעתי גם גדולה מזו של רוברטו קרלוס וגם מזו של ריבאלדו

תוהה בדרכים 19 במרץ 2014

ביום ממש טוב, הקריירה של רוני יכולה לדגדג לזו של ריבאלדו את הביצה השמאלית.

תוהה בדרכים 19 במרץ 2014

ואם אני זוכר נכון, היה לנו דיון על זה בלוג של דורפן לפני מספר חודשים.

במצב הנוכחי, רוני הוא לא אחד מעשרת השחקנים הגדולים בדורו.

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

גם לא ראינו את פלה, גארינצ'ה ודי סטפאנו ואנחנו עדיין לא מעמידים ספק בגדולתם.

זורק מילה 19 במרץ 2014

בגלל זה ציינתי מראש שהרשימה שלי היא רק כאלה שראיתי במו עיני.

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

את כל השמות שציינת גם אני ראיתי ולדעתי איש מהם אינו רוני. קיגן חלוץ ובעיקר סקורר ענק אבל לא נתן מספיק שנים ברמה הגבוהה ביותר; שירר סקורר ענק אבל לא שחקן טכני במיוחד וגם לא זכה כמעט בהישגים; ג'רארד נופל מרוני משמעותית בכשרון וגם לא זכה באליפות; טרי בלם נפלא אבל הוא בלם (וגם הוא לא כיכב מספיק בנבחרת והיכולת שלו ידעה עליות וירידות משמעותיות לעתים); סקולס הוא שחקן נהדר אבל לא בקליבר של השחקנים שצוינו קודם (למעט טרי).
שורה תחתונה: אף אחד מהשמות הללו אינו וויין רוני, שגם זכה בהמון תארים וגם מפגין יכולת גבוהה ביותר באופן קונסיסטנטי למדי במשך שנים. ובלי קשר לכלום, רוני עושה דברים כמעט מדי משחק שהאחרים לא היו מסוגלים לעשות. הוא פשוט שחקן טוב יותר, בלי קשר לשום דבר אחר.

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

זורק- מה הכוונה תארים לא שייכים לרונאלדו ולרוני? אתה לא באמת מאמין לזה (בלי קשר לגדולת פרגוסון). בעניין לה טיסיה- אני הייתי חולה עליו. הוא באמת טאלנט ברמות הגבוהות ביותר. אבל הוא שיחק כל חייו בקבוצה קטנה (שהוא לא הוליך לצמרת יותר מדי פעמים) וגם בנבחרת לא עשה כמעט דבר. עם כל הכבוד לה טיסייה הוא לא רוני. מבחינת הטאץ' והבעיטה מרחוק כן. אבל לא הייתה לו המהירות, הכוח המתפרץ וגם לו כמות השערים- ואצל רוני זה ברמות הגבוהות ביותר.

זורק מילה 19 במרץ 2014

תסתכל על הטבלה האנגלית השנה ותבין לבד.

יואב 19 במרץ 2014

כל מילה בורוביץ. כל מילה.
רוני זה באיזור חיוג של רובסון, הודל, גאזה. ואחורה יותר.

יואב 19 במרץ 2014

בובי, לא רובסון.

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

אם כבר היית צריך לציין את גסקוין ברשימת האנגלים הגדולים של הדור-שניים האחרונים: הוא הכי קרוב לרוני מבחינת כשרון. וגם ג'ון בארנס.

זורק מילה 19 במרץ 2014

לא מחזיק מגאזה, בארנס לא באזור חיוג של למפארד וסקולס.

matipool 20 במרץ 2014

קצת פרופרציות :
קווין קיגאן – פעמיים שחקן השנה באירופה . שחקן ענק בכל קנה מידה . הכוכב הראשי של ליברפול בהפיכתה לקבוצת על . גם את המבורג הפך לקבוצה ענקית . מסכים עם זורק שהוא עדיף על רוני .
ג'רארד ולמפארד לא נופלים מרוני במאום . לדעתי – אוהדי יונייטד יגידו שסקולס עולה על רוני .
בורו – מה הקשר לאליפויות ? אם סטיבי היה עובר לצ'לסי או יונייטד לא היו לו היום 3-5 אליפויות ?

אלי 20 במרץ 2014

לשם שינוי אני מסכים עם זורק בכל מילה, אפילו יצאתי שנון.

ניק 19 במרץ 2014

דווקא היום אנחנו מבינים כמה הוא חשוב?!
לדעתי ההפך.. בחודשיים האחרונות מאז שהוא חזר מהפציעה אנחנו רואים כמה הביקורת נגדו נכונה!
כל הקבוצה לא מתפקדת, לשחקנים רועדות הביצים ואין באמת מאמן. היש זמן חשוב וטוב יותר ל"שחקן העל" רוני לבלוט ולקחת את כולם קדימה?? ועוד אחרי שהוא קיבל חוזה הזוי ובזיוני?!
שחקן טוב, בן אדם נורא, חסר כל יציבות.. זהו רוני בפשטות, ויותר מזה לא מגיע לו! עלק רוני+ 10 ….

יואב 19 במרץ 2014

אכן אין עוד מלבדו.
גאון כדורגל אמיתי. מזוקק.
מהרב גוניים הגדולים שהמשחק הזה ראה, בעשורים האחרונים.
הוא עוד יזכה להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות-במדי השדים האדומים.

רוני יעקוב 19 במרץ 2014

שחקן ענק,אני מת על השחקן הזה
כבר 10 שנים הוא בצמרת העולמית
ברמה הוא שלב אחד מתחת לרונאלדו,מסי,זלטן ,אבל הוא שחקן קבוצתי טוב מהם
שחקן קשוח שלא מהסס לעשות הגנה ולא מפונק ועדין כמו הפרימדונות
הרבה מדברים על סוארז,האזר,טורה
אני רוצה לראות אותם ברמה של רוני 10 שנים רצוף ממושמע ומשחק איפה שהמאמן דורש
הוא טוב יותר מלמפרד,ג'רארד וכל אנגלי אחר
למזלו הרע הוא נפל על דור שלם של שחקנים אנגלים כושלים בנבחרת

matipool 20 במרץ 2014

הוא בעצמו אחד הכושלים הגדולים בנבחרת .

סימנטוב 19 במרץ 2014

מוזר אין התרסה בפוסט, מוזר מוזר. מסכים עם כל מילה אלא אם כן יש כאן איזה כפל משמעות…

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

תפוקת ביניים של רוני ב-18 דקות: שתי מסירות לגול, נגיחה לקורה

משה 19 במרץ 2014

תפוקה סופית של רוני ביום ראשון נגד ליברפול : כלום, נאדה ושום דבר. זה אומר שהוא לא שחקן ???

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

דווקא רוני היה טוב למדי נגד ליברפול (אבל זה לא הספיק כשהיתר סביבו היו גרועים)

בני תבורי 20 במרץ 2014

לא רק היה טוב, היחיד שבאמת נראה שאכפת לו מהמשחק. זו תכונה שאני מאוד אוהב אצלו והשוויתי אותו לסוארז בנקודה זו: תנו להם כדור והם שוכחים הכל.

משה 20 במרץ 2014

מצטער, ברמת הסופרלטיבים שניתנו לו כאן הוא צריך לתת ה ר ב ה יותר ממה שהוא נתן, גם אם אני אתן לו קרדיט על איכפתיות. אתה מצפה ממנו לסחוב ולסחוף את הקבוצה ולא לתרץ בשבילו שאחרים לא עזרו לו. אתה רוצה שחקן שלא עוזרים לו ? קח את זלאטן בנבחרת שבדיה כדוגמא, הבקיע שניים במשחק מכריע אבל הוא לגמרי לבד. רוני לא שם.

איברה 19 במרץ 2014

אוהב מאוד את רוני ומעריך את החכמה והגיוון שיש לו. אבל להגיד על דורפן שהוא מספקני רוני???
היה חייב להיות משהו שלא אסכים איתך. אבל בעל האתר ידבר בשם עצמו…

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

דורפן במשך שנים רבות לא אהב את רוני (וגם לא מספיק העריך אותו).

יואב 19 במרץ 2014

רונייייי היה עוצר נשימה.
הלב הפועם של המועדון הזה.

יואב בורוביץ' 19 במרץ 2014

+1

יואב הצהוב 20 במרץ 2014

זה רק אני או שהרבה זמן לא היה רבע גמר ככ איכותי?

אחד 20 במרץ 2014

כן, רק הנוכחות של יונייטד פוגמת בו…

יואב בורוביץ' 20 במרץ 2014

זה לא רק אתה (:

Rondi 20 במרץ 2014

איך זה שאף אחד לא הזכיר פה את גארי ליניקר??

כסיפוביץ 20 במרץ 2014

האיש כבר שנתיים לא איתנו ולצערי לא נראה שוב את רוני בשיאו.

ביי ביי איש ורוד..

והשיער נראה קטסטרופה

שאול 20 במרץ 2014

בורוביץ' תעשה איזה כתבה על כל ה"פיקנטריה" של רבע הגמר ועל המפגשים שיכולים לקרות.
אחלה כתבה ואני בטוח שכל הגולשים צמאים לכך :)

zen 20 במרץ 2014

בורוביץ׳, האם צפית העונה במשחקיה של באיירן מינכן?
אם כן, האם שמת לב לטביעת האצבע של גווארדיולה על הקבוצה?

רומן 21 במרץ 2014

יואו איזה טור יפה!
תיארת בדיוק מה שאני מרגיש אליו, כמה שאני אוהב את השחקן המדהים הזה!!
אין אף אחד שדומה לו בעולם, יחיד במינו!

פורנוהוליק 21 במרץ 2014

אם יונייטד תזכה בליגת האלופות, היא תשחק שם בשנה הבאה.
אם ליברפול עשתה את זה ב 2005, גם יונייטד יכולה.
יהיה מצחיק מאוד אם בעונה זוועתית שלה ועונה קסומה של ליברפול, יונייטד תצליח שוב להקדים את ליברפול.

Comments closed