על שטח קטן

מה מייחד את ליאו מסי

messi1

 

כשהמציאו את חוקי הכדורגל- מספר שחקנים בקבוצה וגודל מגרש (אני סבור שזה קרה בשנות ה-80 של המאה ה-19)- היו שחקנים פחות גדולים מהיום ובוודאי פחות חזקים ומהירים. ולכן כיום עדיף היה לשחק עשרה נגד עשרה. פשוט אין מספיק שטחים לפעולה.

מציאת/יצירת שטח (Space)  היא המטרה הטקטית העליונה במשחק ההתקפה. שחקנים טובים יכולים לעשות כמעט הכל כשיש להם שטח. אלא שבכדורגל של היום המטרה הזו הופכת לקשה יותר ויותר. ולכן הקושי האמיתי הוא איך לתפקד כאשר אין שטח.

כאן מגיע ליאו מסי. ייתכן כי מימדי גופו הקטנים מסייעים אלו אך ברור שזה הרבה יותר מזה. מסי, בעל שליטה מושלמת בכדור ובעיקר בעל שליטה מושלמת בגוף, מסוגל לשנות כיוון, לעבור שחקן (על המטבע) במהירות שיא, ולאיים על השער גם כאשר כמעט ואין לו שטח. ראינו זאת אתמול בשער השני והכל כך חשוב שהחזיר את בארסה למשחק. איך מסי הצליח לפעול על שטח כל כך קטן- ראשית במציאת ניימאר, ואחר כך בהשתחררות כדי לקבל את המסירה חזרה מניימאר, ואז ביצירת בעיטה כאשר שלושה שחקני הגנה ועוד שוער כל כך קרובים אליו.

את זה כנראה רק הוא מסוגל לעשות. ההבדל העיקרי בין מסי לרונאלדו הוא שהכוכב הפורטוגלי עושה כל שברצותו כאשר יש לו שטח. אשאיל מונח מפוטבול, Open field, ואומר שבמגרש הפתוח רונאלדו הוא השחקן הטוב והמסוכן בעולם. המהירות, הריצה, השליטה בכדור והבעיטה מרחוק הופכים אותו לכזה.

מסי מעולה במגרש הפתוח אף הוא. אבל על שטח מצומצם הוא ביי פאר השחקן הטוב בעולם. ולכן רונאלדו לא יכול להיות מסי- לעולם. או לפחות עד שהכדורגל יהפוך לעשרה נגד עשרה (:

לא לפחד כלל (ערב קלאסי)
עניין של סגנון

30 Comments

מיכאל 24 במרץ 2014

מעולה!
מסכים

באטיגול 24 במרץ 2014

חשוב לציין שמסי, גם בהינתן שטח (כבשיטת המשחק של נבחרת ארגנטינה לדוגמה) לא מפגר מאחורי אף שחקן אחר.

Rondi 24 במרץ 2014

ולראייה הגולים הראשון והשלישי..

Rondi 24 במרץ 2014

הבחנה מדויקת! כרגיל דרך-אגב.
אני הרבה יותר נהנה לקרוא אותך כשאתה שוכח את הנרגנות…

no propaganda 24 במרץ 2014

מסי מעולה בלרוץ על מגנים כשיש שטח, הייתי אפילו אומר שזו האיכות הכי גדולה שלו כשחקן.
אני מסכים שהוא טוב מרונאלדו כשצריך למצוא שטח בתוך הרחבה אבל מצד שני רונאלדו יכול להפעיל כח ברחבה כשצריך משהו שמסי לא יכול.

בלי קשר לשני אלה, אינייסטה הרבה יותר טוב ממסי עבודה על שטח קטן, צריך רק לראות אותו מסתובב על שלוש שחקנים ולא מאבד את הכדור. גם ריברי לא נופל ממסי באספקט הספציפי הזה.

אלון רייכמן 24 במרץ 2014

יופי של נקודה. מסכים לגמרי.

גדעון 24 במרץ 2014

שנים שאני אומר שצריך לצמצם את מספר השחקנים לעשרה. ראיתי כבר לא מעט משחקים שבהם הרחיקו שחקן מכל קבוצה והמשחק השתפר פשוט כי לשחקנים היה יותר מקום על המגרש.
רעיון אחר הוא לבטל את הנבדל. לשחק על נבדל זה כדורגל שלילי, בואו תשימו עוד גול ואל תשחקו לי על קו אחד של ההגנה ואחרי זה תבכו שהשופט כן/לא ראה. חוץ מזה, הרי זו העברת אחריות מהקבוצה אל קוון.
נכון שכל השמרנים יגידו שהחלוצים יקימו מאחז ליד השוער אבל במשימות הטקטיות של היום זה לא יקרה. אבל זה כבר לפוסט אחר.

ערן 24 במרץ 2014

מעניין. יתרונות לקטון. עולה השאלה – ששאלתי בעבר במקום אחר – מה היה קורה לו מסי היה בגובה מטר ושמונים וקצת…

מאירי 24 במרץ 2014

נקודת היתרון המרכזית של מסי היא נקודת הכובד הנמוכה בגופו.

martzianno 24 במרץ 2014

מסי גדל מגיל צעיר בברצלונה והתחנך ככדורגלן בתנאים אידיאלים, אבל הפוסט הזה הזכיר לי סרט שראיתי על זידאן (השחקן הכי טוב אי-פעם וזה לא נתון לויכוח!!! לא נתון לויכוח אמרתי!!!) בו הוא חוזר לשכונת המהגרים במארסיי בה גדל ורואים את הסמטאות הצרות בהם שיחק לראשונה.
גם זיזו הצטיין בפירפור שלושה-ארבעה שחקנים על שני מ"מ ואחרי שראיתי איפה גדל הבנתי למה – פשוט לא היה מקום…

דור בלוך 24 במרץ 2014

חד ומדוייק

matipool 24 במרץ 2014

בורו – אני רואה שהקלאסיקו ממש עשה לך את זה ואתה פורה כמו הנילוס ( הוא עדיין קיים הנילוס הפורה ? ) .
עזוב שטויות . ביום רביעי סנדרלנד אצלנו , מחר הדרבי של מנצ'סטר והפעם אנחנו עם יונייטד .

יואב בורוביץ' 24 במרץ 2014

ביג טיים עם יונייטד!

שגיא 24 במרץ 2014

קלעת בול בנקודה. גם אני חשבתי בול אותו דבר בשער השני.
למרות שהמהלך המדהים באמת במשחק היה המסירה לניימאר שהובילה לפנדל. מסירה שביטלה באחת יותר מחצי קבוצה (אני ספרתי 6 שחקני ריאל שעמדו לפני הכדור וניימאר אחד שמקבל את הכדור מאחורי כולם).

עמיחי 24 במרץ 2014

מסי הטוב בעולם היום על שטח מצומצם, בעיקר כי שלום רוקבן פרש.

גורביץ' 24 במרץ 2014

ועל מגרש פתוח, כי אייל בגלייבטר כבר לא מלהטט על המגרשים במלאבס

זורק מילה 24 במרץ 2014

אייל בגלייבטר זה כנראה שחקן הכדורגל הכי רכרוכי שראיתי אי פעם.

היה למכבי פתח תקווה קבוצת סימפטית וחביבה בשנות השמונים שמנדל היושב הראש המיתולוגי ניהל, שהיא עברה ללוזונים היא הפכה לאחת השנואות בכדורגל הישראלי.

כסיפוביץ 24 במרץ 2014

קודם כל אחרי שכתבת שמסי לא היה משהו בקלאסיקו כנראה הבנת כמה טעית…או הכי פשוט לקרוא דורפן וללמוד.

דבר שני הגול הרשאון של מסי היה מעירבוביה ברחבה וכמו בהמון פעמים של מסי הוא זוכה בפיס והכדור עף לכיוון שלו.

מסי אתמול נתן את אחת ההופעות השקטות הנפלאות שראיתי אבל יש שחקן אחד שצריך לזכות לפוסט שכזה וגם תמונה לא תזיק.
צ'אבי הרננדס שניהל אתמול את המשחק עם לחץ של מודריץ ואלונסו. מסי שירד לקישור זכה לחופש קצת וניצל זאת עד הסוף.

אז פוסט נחמד אבל בדיעבד…

זורק מילה 24 במרץ 2014

הגול הראשון של מסי אתמול היה מעירבובייה ואז מסי זכה בפיס והכדור עף לכיוון שלו…

https://www.youtube.com/watch?v=oSwKoi0uA3s

0.09 בסרטון – מסי מתחיל את המהלך עם דאבל פאס לססק
0.11 – עובר בקלילות את צאבי אלונסו ואז את ראמוס
0.13 – מכניס כדור גאוני לניימאר בין 4 שחקנים ועוד עם רגל ימין
0.14 – מסי עושה תנועה לכיוון ניימאר בכדי לקבל את הכדור בחזרה ותוך כדי משחיל בעיטה בין שלושה שחקני ריאל

כל המהלך הזה זה רק מסי בשטח של מטר על מטר,איך הפכת את זה לפיס,רק אתה יודע.

ות'אבי היה אתמול בינוני,כרגיל בשנתיים וחצי האחרונות.הוא לא אשם,הוא פשוט מעבר לשיא.

no propaganda 24 במרץ 2014

אם תסתכל בלינק הזה:
http://footyroom.com/real-madrid-3-4-barcelona-2014-03

אפשר לראות שהכדור שמסי קיבל מניימאר לפני הגול לא בדיוק היה מניימאר אלא המגן הוציא את זה לניימאר מהרגל, זה לא ממש עירבוביה אבל בכל זאת.

בלי קשר, מהלך מטורף של מסי.

זורק מילה 24 במרץ 2014

מה זה משנה ממי הכדור הגיע למסי?מניימאר או ממגן ריאל?הוא עשה את התנועה לשם שניה אחרי שמסר לניימאר.

קראתי שרשמת בפוסט אחר שלמסי היה משחק בינוני אתמול לא רק ביחס לעצמו,אלא ביחס לכל שחקן כדורגל.פשוט לא מבין את זה…בישול לאינייסטה,על השער הראשון שלו כבר כתבת בעצמך מהלך מטורף,מסירה גאונית לניימאר בפנדל הראשון,ושם עוד פעמיים את ניימאר לבד מול שוער במחצית הראשונה.עזוב שלושער,מה עוד אתה מצפה ממנו ועוד במשחק חוץ בברנבאו? לא ברור לי…

אני מאוד מחזיק מהדעות שלך אודות כדורגל,ואת התפיסה שלך סביב המשחק,אבל מדי פעם אני פשוט לא מבין אותך…כמו האימרה שדורטמונד השנה קבוצה טובה יותר מאתלטיקו,זה פשוט מנותק ממה שקורה בפועל על המגרש.

no propaganda 24 במרץ 2014

אוקיי, אולי קצת הגזמתי אם כל שחקן כדורגל אבל היו באותו משחק 5 שחקנים ששיחקו טוב יותר ממנו. זה כן חשוב שהכדור הגיע ממגן ריאל כי יש בזה אלמנט של מזל.
מסי לא היה גרוע אבל זה ממש לא היה משחק גדול שלו. די מריה למשל לא הבקיע אפילו גול אחד ונתן שני בישולים, לכאורה פחות ממסי, אבל כל מהלך שלו במחצית הראשונה נראה כמו גול(ועוד יש אנשים שאומרים שלבנזמה היה משחק טוב), לזה אני קורה משחק מצויין.

מסי גם נעלם לפרקים גדולים במשחק. זה קצת מזכיר לי את המשחק של ריבאלדו נגד ולנסיה פעם. ריבאלדו שם שלושער, אפילו בלי פנדלים, אבל החריב את המשחק של בארסה. וכולם צעקו איזה משחק מטורף של ריבאלדו ואני רק חשבתי שאם לא ריבאלדו הם היו מסיימים את המשחק עם חמישיה.

שגיא 24 במרץ 2014

אתה רציני?
מסי בישל שער ופנדל וכבש עוד שלושער סה"כ. זה משחק בינוני?

גיסנו 25 במרץ 2014

5 ששיחקו יותר טוב זה קצת מוגזם.
די מאריה נתן מחצית ראשונה גדולה אבל נעלם עוד הרבה לפני ההרחקה של ראמוס שדי הכריעה את הכף.

אינייסטה היה מדהים. בוסקטס ניהל ביד רמה את מרכז המגרש של בארסה ונתן משחק מעולה שכרגיל נחבא אל הכלים מתוקף עמדתו.

בנזמה היה מצויין עד שהוחלף כשינוי טקטי. מודריץ' היה לא רע בכלל.

ועדיין בין כל אלה למרות הופעה שנדמית כשפושרת, מסי היה אחד מ 3 המצטיינים על המגרש.

כסיפוביץ 24 במרץ 2014

ואחד הגדולים במשחק על שטח קטן הוא לא אחר מאשר אייל ברקוביץ.
הבעיה שהוא נשאר איש קטן..

זורק מילה 24 במרץ 2014

מגרש פתוח/שטח חופשי = איזור ללא שחקני הגנה כמעט.קורה הרבה במתפרצות ( אחרי כדור נייח או קרן) או שקבוצה נמצאת בפיגור ושולחת המון שחקנים קדימה ומזניחה את ההגנה.

רונאלדו חיית רחבה (פיזיות+עוצמה+נגיחה),בכל יתר הפרמטרים במשחק שנקרא כדורגל הוא נופל משמעותית ממסי, גם במגרש פתוח.

אני אגיד יותר מזה,רונאלדו לא מסוגל לעבור קונוס אם זה לא בספרינט.זה לא מוריד ממנו כלום,המשחק שלו בנוי על דברים אחרים.

no propaganda 24 במרץ 2014

אל תשכח שיש לו גם בעיטה מרחוק, שלמסי פשוט אין. וגם הכדורים החופשיים שלו טובים יותר.

מה שמענין זה שכשרונאלדו היה ביונייטד, הוא היה משמעותית פחות פיזי אבל גם הרבה יותר מהיר על שטח קטן והוא ממש איבד את זה כשהוא הגיע לריאל והעלה מסה.

זורק מילה 24 במרץ 2014

דווקא יש למסי בעיטה מרחוק ואפילו טובה מאוד,הוא מבקיע בשנתיים שלוש האחרונות המון מחוץ לרחבה ( בשנתיים האחרונות יש למסי כפול גולים מחוץ לרחבה בהשוואה לרונלדו,ולא זו לא טעות) וגם המון שערים מבעיטות עונשין/חופשיות.בבעיטות חופשיות למסי יש אחוזים יותר גבוהים מרונאלדו.

רונאלדו פשוט בועט הרבה יותר מרחוק ממסי אז זה נראה לך אחרת.

לסיכום,לרונאלדו יש יותר עוצמה ברגל (כתבתי זאת כבר בהודעה הראשונה) אבל שערים מרחוק ובבעיטות חופשיות,למסי יש אחוזים טובים יותר ובשנים האחרונות,כמה שזה מפתיע או לא,הוא גם כובש יותר שערים ממנו מחוץ לרחבת ה 16(העוצמה של רונאלדו,הדיוק של מסי)

זורק מילה 24 במרץ 2014

ורק לחדד, אין לי רבע ויכוח איתך לגבי היכולת של רונאלדו לבעוט משלושים מטר לשער, זה פשוט אוברייטד ליחס לו את זה כאיזה כלי נשק סודי ויעיל שבפועל הוא אולי מבקיע בשנה שלמה שער אחד מהמרחק הזה.

מעשרים מטר, עובדתית מסי כובש יותר מרונאלדו מהסיבה הפשוטה יש לו בעיטה ברמת דיוק בלתי נתפסת. השנה אאל'ט יש לרונאלדו 3 שערים מחוץ לרחבה, למסי 8.

no propaganda 25 במרץ 2014

ברחוק התכוונתי מ25-30, לא 20.
בהקשר של אחוזים בבעיטות חופשיות, מסי בועט פחות או יותר מנקודה אחת ורונאלדו כמעט את כל הבעיטות, אז ברור שהדיוק של מסי גדול יותר.

Comments closed