סווארס שדד אותו

האלוף יאיא טורה, ולא החלוץ של ליברפול, הוא שחקן העונה האמיתי

אנחנו מכירים את הבעיה בליגות האמריקאיות, כאשר ה-MVP נבחר על פי היכולת בעונה הסדירה, ואז יש פלייאוף ארוך (ומכריע), שלא מעט פעמים מאופיין בהצטיינות שחקן אחר, שגם זוכה באליפות. ואנחנו תקועים עם MVP הרבה פחות רלוונטי.

אבל לפרמייר ליג אין את "תירוץ" הפלייאוף. שם יש רק עונה סדירה. ולכן העובדה ששחקן העונה נבחר לפני סיום העונה הוא לא פחות מבזיון. כבר לפני כמה שנים וויין רוני נבחר כך, כאשר דידיה דרוגבה מצטיין במיוחד בחודש האחרון ומוליך את צ'לסי לאליפות. אם הבחירה הייתה נעשית בתום העונה, יכולה הייתה להיות בחירה לגמרי אחרת. אבל משום מה דחוף לאנגלים להקדים. עוד דבר שאיני אוהב הוא שאין בחירה אחידה- בוחרים גם שחקנים וגם עיתונאים, ולא ברור איזה תואר יותר חשוב (נראה לי של השחקנים). על כל פנים, זה יוצר בלבול בלתי נחוץ שמוריד מיוקרת התואר.

ועדיין זהו תואר יוקרתי.

ואני חושב שהעונה הוא הוענק לאיש הלא נכון. קשה להתווכח עם העונה העצומה של לואיס סווארס ב-2013-2014. למרות שהושעה בתחילתה למשחקים רבים יחסית (בגלל אותה נשיכה) ולמרות שהוא משחק בקבוצה שבתחילת העונה לא היו ממנה ציפיות, סיים סווארס את העונה עם 31 שערים, 12 בישולים, ומקום שני מאוד מרשים ויוקרתי.

אך באליפות זכתה מנצ'סטר סיטי. ובעוד סווארס נהנה העונה מיכולת עצומה של דניאל סטארידג', שותפו לחוד שתרם 21 שערים ושבעה בישולים (וגם הכריע יותר משחקים מסווארס) ומיכולת פנטסטית של הקפטן סטיבן ג'רארד (13 שערים, 13 בישולים- מקום ראשון בפרמייר ליג) שנותר המנהיג הבלתי מעורער, שחקן העונה של מנצ'סטר סיטי לא נהנה משירות ברמה הזאת.

יאיא טורה תרם העונה לאלופה 20 שערים ותשעה בישולים. הוא עשה זאת מעמדת הקישור, כאשר פעמים רבות הוא הוצב בקישור ההגנתי. טורה למעשה עשה הכל השנה. קישור הגנתי, חילוץ כדורים, קישור התקפי, מסירות, והמון כיבושים. וגם הנהגה יוצאת דופן, שהוליכה את קבוצתו לאליפות אולטרה-דרמטית וקשה, מול יריבה נהדרת כליברפול.

אין עונת MVP יותר מובהקת מהעונה של טורה. ועדיין, הוא סיים אותה בלי שום תואר אישי. בספרי ההיסטוריה העונה החד פעמית של טורה תיוותר ללא תיעוד- למעט אליפות כמובן (:

אך אליפות היא תואר קבוצתי, וליאיא טורה מגיע גם הכבוד האישי הגדול ביותר שניתן לקבל בעונה כזאת. והוא לא קיבל אותו. הסיבה: כי הוא לא חלוץ!

כן כן, חלוצים עדיין נהנים מעיוות לטובתם- כאשר כמעט כולם מסתכלים כמעט אך ורק על מספרים בבואם לכמת איכות. והמספרים של סווארס היו פסיכיים. אבל יחסית לעמדה שלו על המגרש, המספרים של טורה היו עוד יותר מרשימים. והכי חשוב: היה לו משקל סגולי משמעותי יותר בקבוצה שזכתה באליפות.

העובדה שלא זכה בפרס "כדורגלן העונה" היא לא פחות מחרפה.

toure3

ברוקס וג'קסון
סיכום עונה אדומה (חלק שני) - מה עכשיו?

54 Comments

אריאל גרייזס 12 במאי 2014

נו באמת בורוביץ'. לטורה לא היה אף אחד שיעזור לו? מסכן באמת, לרחם עליו. נורא קשה לשחק עם הקבוצה היקרה בתבל, עם אגווראו, סילבה, נבאס וכל החבר'ה האלו.
אתה יודע שלסיטי היו ארבעה שחקנים שונים עם יותר מ-20 גולים (בכל המסגרות) העונה?
לאיזה מקום הסיטי היתה מתדרדרת בלי טורה? שני? אולי אולי שלישי. אתה באמת חושב שארסנל יותר טובה מסיטי בלי טורה?
עכשיו תחשוב על ליברפול בלי סווארז – מקום שביעי יהיה נס בשבילה.
במקומך אני מוחק את הטור הזה, חבל שהוא יהיה על הרזומה שלך.
וזה בלי להפחית מהתרומה של טורה, שהוא שחקן ענק והלוואי והיה בקבוצה שלי.

יואב בורוביץ' 12 במאי 2014

גרייזס- סיטי העונה בלי טורה לדעתי לא מסיימת מעל המקום הרביעי (ואולי אני קצת לארג' איתה). וגם אם היא כן הייתה מסיימת גבוה, זה רק בגלל חולשת היריבות. טורה פשוט עשה בשבילה הכל השנה. אול אראונד פלייר מושלם.
לסווארס היה סיוע ע-צ-ו-ם של סטארידג' (וגם של ג'רארד). המשקל הסגולי של טורה בסיטי העונה היה גדול מזה של סווארס בליברפול. והוא זכה באליפות.
לדעתי אם תחשוב על זה שוב אולי בכל זאת תשתכנע (או תהיה קרוב לכך) שיאיא טורה מגדיר העונה את המושג MVP.

אנדר 12 במאי 2014

+1 בחירה שנעשתה בלחץ העונה הנהדרת של ליברפול.
טורה היה הכל העונה בשביל סיטי ובלעדיו הם קבוצה רכה שממש לא מסיימת במקום השני

עזיז לייט 12 במאי 2014

סטארידג היה פצוע באמצע העונה.
אתה מוזמן לבדוק את הסטטיסטיקה של סוארז בתקופה הזו.

ערן 12 במאי 2014

+1 גרייזס, כל מילה

MCMANAMAN 12 במאי 2014

+20 גרייזס. עוד פוסט שנועד למשוך אש ותגובות
"הצלחת" שוב פעם בורוביץ'

Mr. T. 12 במאי 2014

1+ גרייזס

צודק בכל מילה.
סווארז שחקן השנה בלי תחרות בכלל.
ובלי קשר טורה שחקן ענק, אחד הטובים בעולם אבל עדיין לא היה מצטיין העונה.

באבא ימים 12 במאי 2014

אריאל:

אם אתה חושב שהפוסט הזה הוא חריג ברזומה של בורוביץ' אתה כנראה לא קורא את בורוביץ'.

אבי גלברט 12 במאי 2014

טורה כבש לא מעט מפנדלים וסוארס לא . חצי עונה סוארס וסטאריג לא שיחקו ביחד בכלל (הרחקות ,פציעות ) .לטורה אין עזרה ? שנתחיל להשוות הרכבים ? ראבק ,טורה שחקן ענק על אמת אבל הקבוצה שלו נבנתה לאליפות בעוד שליברפול נבנתה להלחם על מקום 4 . מי תומך בסוארס ? לוקאס ? אלן ? גונסון ? פלנאגן (שחקן טוב ) ילד מקומי בן 18 ? סוארס עשה עונה לפנתאון שהוא התחיל אותה בקבר וכל העולם ואחותו נגדו ! …ועדין טורה שחקן ענק והMVP בדרך כלל צריך לבא מהאלופה . בגדול אפשר להגיד שבאנגליה יש השנה שתי אלופות עם מעל 100 שערים ואז אנחנו מכוסים מכל הכיוונים …

אנדר 12 במאי 2014

אתה במקרה אוהד הפועל?
:)

אבי גלברט 12 במאי 2014

חס וחלילה …

יואב בורוביץ' 12 במאי 2014

אין ספק שטורה משחק בקבוצה עשירה יותר (וגם עמוקה יותר, למרות שאני לא בטוח שלסיטי היו יותר שחקנים שנתנו עונה מאוד טובה מאשר לליברפול. וגם אם כן, אז ממש במעט).
הנקודה היא שטורה היה הרבה-הרבה יותר טוב מכל שחקן סיטי אחר. ואילו סווארס היה רק במעט טוב יותר, אם בכלל, מסטארידג' וג'רארד. ואחרי כל זה, טורה וסיטי זכו באליפות (ולא סווארס וליברפול).
אומר זאת שוב: אין לי ספק, ולו הקטן ביותר, שמגיע לו ה-MVP.

בעניין צ'לסי, במשך כל העונה חשתי שהם לא משחקים טוב. גם אמרתי שאני חושש רק מסיטי. אבל עוד דבר שאמרתי זה שליברפול תזכה באליפות, וכאן טעיתי (:

נ 12 במאי 2014

סוארז היה טוב "רק במעט" מסטארידג' וג'רארד?!
30 שערים, 12 בישולים. לפני שסוארז חזר, בקושי הבקענו יותר משער למשחק. מהרגע שהוא נכנס לעניינים הפכנו לקבוצת התקפה מדהימה.
סטארידג' וג'רארד נתנו עונה גדולה, אבל אין ספק בכלל מי מס' 1 בליגה העונה. טורה הקשר הטוב בעולם, אבל לסיטי יש סגל מטורף שנאבק בצמרת גם בלעדיו. אני גם לא מסכים שהוא היה "הרבה הרבה יותר טוב" מכל שחקן סיטי אחר. אם אגוארו היה כשיר לאורך כל העונה הוא היה נותן פייט לסוארז, אני משוכנע בכך.

היסטוריון של ספורט 12 במאי 2014

בורוביץ מה אתה אומר שהמצטיין חייב לבוא מהאלופה ?
אם כך אתה צודק.
אם לא אז נכון שניהם ראויים מאד.
וכמו שליברפול עשתה עונה נפלאה בכל קנה מידה ולא זכתה באליפות…כך גם טורה עשה עונה נפלאה ומדהימה ממש …אך היה אחד יותר טוב.
טורה הבקיע 20 שערים שזה מספר מדהים לשחקן מתפקידו וכן 9 בישולים. (אם כי …כמדומני כבש כמה פנדלים).
סוארס במפחות משחקים כבש 31 +11 בישולים (ללא אף פנדל).
אז נכון טורה משחק יותר מאחור …אך סווארס היה מעורב ב 13 שערים יותר ללא אף פנדל וברור גם שסוארס נעזר בצוות מסייע הרבה יותר טוב.
במילים אחרות שניהם ראויים לגיטימי יחשוב שטורה יותר…אך סוארס הוא לכל הפחות בחירה לגיטימית (ובעיני צודקת).

כסיפוביץ 12 במאי 2014

טורה השנה היה אפר ואבק לעומת סוארז השנה.

אנדר 12 במאי 2014

וכידוע הנצח הוא רק אפר ואבק , והעונה הזאת של טורה תיזכר לנצח ולסוארז (המעולה) יזכרו את הבכי המרהיב.
אני לא אוהב את זה שאף אחד לא מדבר על זה שסוארז נחנק ברגעים המכריעים של העונה. הוא עוד לא הוכח כמי שבא למשחקי הכרעה

MCMANAMAN 12 במאי 2014

כן כי מדובר פה באגרוף ולא בספורט קבוצתי בו אתה תלוי ביותר מרק 10 שחקני הרכב למקרה שאחד מהם מורחק(הנדרסון) או נפצע(כמעט כל שחקן חשוב בליברפול)

אנדר 12 במאי 2014

אם כך שללת את האפשרות לדבר בכלל על שחקן של משחקים גדולים בספורט קבוצתי והדיון הזה לגבי מסי ורונאלדו למשל וכל השאר לא תקף כלל. (ואל תמציא לי אמות מידה סובייקטיביות עכשיו. יש מושג כזה 'שחקן של משחקים גדולים או אין? אם אין – או.קיי. אם יש – נכון לעכשיו לואיס הוא לא אחד מהם)

MCMANAMAN 12 במאי 2014

מצוין שנתת את הדוגמה של מסי ורונאלדו – 2 שחקנים שנהפכו להיות "הכי גדולים" ברגע שנבנתה מסביבם קבוצה בעשרות מיליונים…
הדיון על שניהם הוא אחד הדבילים ביקום לפי דעתי. אנשים יריבו עוד מיליוני שנים בין פיצה או המבורגר, סרט או ספר ומסי או רונאלדו(או מרדונה או פלה או מה שלא תרצה). זה סובייקטיבי ולכן זה דיון חסר משמעות שכנראה לא יוכרע.
בנוסף זה ברור שיש שחקן של משחקים גדולים. טורה הוא כזה? איפה הוא היה ב 2 ההפסדים של סיטי לצ'לסי? או כאשר סיטי עפו בליגת האלופות? אז נכון לעכשיו גם הוא לא שחקן של משחקים גדולים. לפי ההיגיון הזה מוריניו צודק והשחקן המצטיין של העונה הוא בכלל דז'קו…

בני תבורי 12 במאי 2014

אם כבר כותרת מוזרה ותובנות משונות, אז לך עד הסוף: "סןוארז נשך אותו".

קאנטו 12 במאי 2014

לעתים קרובות נראה שאתה כותב משהו שמנוגד למה שהרוב המכריע חושב, ובמקרה הזה (ובזה של הספרס ודאנקן) מה שהרוב חושב הוא כנראה הנכון, סתם כדי להלהיט את היצרים.
בתור אוהד יונייטד, מאז רונאלדו אף אחד לא עשה בליגה מה שעשה השנה סוארז. עם קבוצה טובה הוא היה לוקח אליפות. אין לי ספק.

edgecator 12 במאי 2014

אני מסכים, ולו בגלל שסוארז היה נוכח-נפקד במשחקים מול הגדולות, בטח ביחס לציפיות שיצר במשחקים מול הקטנות.

no propaganda 12 במאי 2014

מסכים לגמרי שטורה היה צריך לקבל את שחקן השנה אם כי סוארז לא היה כל כך רחוק ממנו כפי שאתה מנסה לתאר. אכן יש הטיה מטורפת לטובת חלוצים בבחירות האלה והיא אפילו גדולה יותר כשנותנים לשחקנים או מאמנים לבחור.

הפרס הזה ניתן ממה שאני מבין רק על ידי השחקנים. יש גם פרס אחר שנבחר ע"י העיתונאים.

אבל יש כמה דברים שמפריעים לי:
1. אתה מציע לבחור בטורה מהסיבות הלא נכונות. כן הוא כבש הרבה שערים עבור קשר וזה עומד לזכותו אבל הלחץ שהוא עושה, הדהירה המהירה למתפרצת וההגנה הם הדברים שבגללם הוא צריך לקבל את התואר הזה ולא השערים שהם בונוס בפני עצמם.
2. לא ראיתי אותך כותב טור כזה כשמסי ורונאלדו לוקחים תארים שמגיעים לקשרים אך ורק מהסיבה שהם חלוצים ומבקיעים הרבה והשיטה נותנת לשחקנים שלא מבינים הרבה בכדורגל לבחור אותם. העיתונאים בדרך כלל בוחרים נכון או לפחות הרבה פחות מוטה.
3. התואר שבו זכה סוארז לא יכול להילקח ברצינות אחרי שגיגס זכה בו ב2009. גיגס הוא אחלה אבל בטח לא השחקן הכי טוב בליגה ב2009. סתם קיבל מחווה כי שחקנים הם לא עיתונאים, אין שום אינטגריטי לבחור במי שבאמת טוב, אז בוחרים בחבר או במישהו שהוא אגדה או בשחקן אם יחסי ציבור טובים.

אוהד 12 במאי 2014

סוארז זכה גם בתואר של השחקנים וגם של העיתונאים.

no propaganda 12 במאי 2014

אתה יכול בבקשה לשלוח לינק?

אני לא מוצא שום הצדקה אינטרנטית לזה :)

אוהד 12 במאי 2014

אני מנסה אבל כתוב "תגובתכם מחכה לאישור".
בכל מקרה, תחפש PFA award של השחקנים ו FWA award של העיתונאים.

no propaganda 13 במאי 2014

תודה.

אוהד 14 במאי 2014

ועכשיו גם זה בפרס של הפרמייר ליג.
מישהו צריך עוד הוכחות?

אוהד 12 במאי 2014

סוארז גם סחט 8 פנדלים השנה.
תוסיף את זה לסטטיסטיקה ותבין שהתרומה שלו מול טורה הרבה יותר גבוהה.

MOBY 12 במאי 2014

הוא מחפש תשומת לב וכולנו, כולל אני, נותנים לו אותו.
חבל לבזבז דקות על זה.

סימנטוב 12 במאי 2014

ממש, מבאס לקרוא דברים כאלה כאן.

MOBY 12 במאי 2014

צודק בדיוק מה שאמרתי

יואב 12 במאי 2014

טורה פשוט עצום. ללא קשר לבחירה או לסוארז, הוא פשוט שחקן הכדורגל הטוב בליגה.

אריק האחר 12 במאי 2014

בחירה קשה.
אבל בכול זאת אם הייתי צריך לבחור לראות משחק
שבו כול אחד מהם מביא את היכולת שלו לשיא
ההיתי בוחר העונה בסוארז.
אצל טורה אתה יודע מה אתה הולך לקבל
אצל סוארז כל שניה יכול לקרות קטע גאוני או הזוי.
למרות שאני מתעב את הצלילות והתנהגות נטו
גאון כדורגל זה סוארז.
לכן סוארז בנקודות אבל לא בנוקאוט.

matipool 12 במאי 2014

ודוגמא נפלאה לזה היתה במשחק האחרון נגד ניוקאסל לאחר שהכשילו אותו ליד קו החוץ בצד ימין . הוא קם מייד ובעט בגאוניות בחלק החיצוני של רגל ימין בננה מסובבת יפהפיה מעל הידיים של קרול לרשת .
השער נפסל אבל איזה רגע גאוני זה היה !

ערן 12 במאי 2014

את השופט פיל דאוו שפסל (בהיצמדות דקדקנית לחוק) צריך להשעות על זה שלא נעמד ומחא נוכח הבעיטה הגאונית הזו. אם לא היה פוסל – שער השנה (ואולי העשור) מבחינתי…

יוני 12 במאי 2014

מדהים שכולם כאן מתעלמים מהדבר הכי חשוב שכתבת: יא יא טורה הוא קשר אחורי והתרומה שלו לא מתבטאת בסטטיסטיקה. ב2010, השחקן הכי טוב של ספרד מעל לכל ספק(אולי יחד עם קסיאס) היה צ'אבי. הוא לא הופיע באף שורה סטטיסטית בטורניר הזה, אבל ספרד לא הייתה שווה רבע גמר בלעדיו. ספרד כבשה בטורניר ההוא 7 שערים בלבד. אתלטיקו מדריד קרובה מאוד לאליפות ספרד למרות שכבשה 15 שערים פחות מברצלונה. אז כן, ככל הנראה, טורה הוא המצטיין של של הליגה האנגלית השנה

היסטוריון של ספורט 12 במאי 2014

צ'אבי במונדיאל היה חלש בטח בסטנדרט שלו.
ואני מחשיב את צ'אבי כגדול שחקני ספרד בכל הזמנים וכגדול לא פחות מזידאן .
צ'אבי בשנת 2010 הגיע עייף ומותש לאחר עונה מפרכת וכדורגל ביוני לשחקן מעל גיל 30 (בטח באקלים לא מוכר) זה כדורגל אחר מאפריל -מאי…במיוחד בתפקיד חשוב כמו צ'אבי .
ספרד הצליחה בעיקר בזכות ההגנה ברשות קסיאס (וחייבים לציין לטובה את פויול ) .כשלפרקים וייה ואנייסטה בגמר היו הפקטורים החשובים.

כסיפוביץ 12 במאי 2014

סביב יא יא טורה מסתובבים שחקני שוליים כמו דויד סילבה אגוארו ונאסרי שהנוכחות שלהם במגרש כמעט לא מורכשת מה שנותן לטורה אפשרות להתעלות לסופר דופר שחקן ולקחת על עצמו קבוצת שוליים בלי תקציב ראוי אל האליפות.

סוארז חי כמו מלך, מסי סטייל.
בקושי מתעורר לאיזה פס מהחבורת גאונים שסובבת אותו.

כסיפוביץ 12 במאי 2014

מורכשת =מורגשת

משה 12 במאי 2014

טורה קשר 50 50 ולא אחורי ואם אתה רוצה השוואה לג'רארד יש 13 שערים ו 13 בישולים, לטורה 20 ו-9, בטח לא סטטיסטיקה שקרובה לעונה גדולה.

קאנטו 12 במאי 2014

מאמין שפספסת את הציניות.

כסיפוביץ 12 במאי 2014

בגדול

משה 12 במאי 2014

מה שפספסתי זה לא את הציניות אלא את הלחיצה להגיב ליוני מלמעלה ולא לך. יוני, הכל עובר עליך…

משה 12 במאי 2014

לא נוהג להתבטא כך אבל ק ש ק ו ש ואם ארצה להוסיף על כך קשקוש בלבוש. תואר אישי הוא תואר אישי וכמו שבחירה בריברי הייתה לא לעניין כך גם בחירה בשחקן שנתן עונה הרבה פחות טובה רק כי זכה באליפות זה מגוחך. ההמלצה שלך מזכירה בחירות של עיתוני ספורט בשנות ה 80, חסר רק שתרכיב את נבחרת כוכבי הליגה שישחקו נגד קבוצה מאירופה. אתה מספיק מוכשר בשביל למצוא טורים שלא עונים להגדרה פרובוקציה.

matipool 12 במאי 2014

בורו – טורה שיחק כל העונה קשר קדמי ולפעמים אפילו הקשר שמאחורי החלוץ הבודד . הגנה הייתה ממנו והלאה בפרמיירליג ( פרננדיניו חיפה עליו במרבית הזמן ) .
שחקן ענק , נפלא בכל קנה מידה והלוואי שהיה בליברפול אבל שני לסוארז העונה .
העיתונאים בחרו גם הם בסוארז וזה היה אחרי שסיטי כבר לקחו את המושכות בליגה .

הארכיון 12 במאי 2014

מינוס אחד לבורו…
טור לא לעניין, העיקר לייצר טוקבקים

גלן 12 במאי 2014

אני חושב שאין עוררין שהבחירה בסוארז יותר מלגיטימית. אבל יש לא מעט אנשים רציניים שרואים בטורה כלגיטימי ולכן הזלזול פה לא במקום. יותר קשקוש זה שגררד סיים לפני טורה וזה מה שמעמיד את כל הבחירות הללו כמו רבות אחרות ב?

טורה בכל מקרה התקבע איפה שצריך.שני ואולי אף ראשון אחרי מלך הקיפקס קולין בל. מאותו הגול בחצי הגמר מול יונייטד, הניצחון בניוקסל לפני שנתיים וההמשך השלים את ההפיכה לאגדה.

ג'וש 12 במאי 2014

טורה הבקיע 6 מה-20 בפנדלים, ו-4 מעונשין מחוץ לרחבה.
סוארז לא הבקיע בפנדלים כלל, ו-3 מעונשין מחוץ לרחבה.

ג'וש 12 במאי 2014

דרך אגב, כריסטיאנו (31 שערי ליגה עד עתה)ומסי (28 שערי ליגה) הבקיעו 6 בפנדלים .

משה אהרון 13 במאי 2014

אני דווקא אוהב שזה לא שיטת "ההסטוריה של המנצחים".

חיים הצהוב 13 במאי 2014

אני נוטה להסכים עם טורה שאמר שהוא לא מקבל מספיק קרדיט כי הוא אפריקאי.
שחקן אדיר שלא מקבל מספיק הערכה ונכון שמשחקים איתו שחקנים מאוד יקרים אבל תמיד שסיטי הייתה בבעיה זה היה טורה שהוציא אותה, לא אגאורו לא נבאס ולא אף אחד מהשחקנים שאם היו מציגים את היכולת של טורה אז לדעתי כן היו זוכים לשחקן העונה.

cara 13 במאי 2014

תואר השחקן המצטיין הוא קשקוש חסר משמעות שעיתונאים מפרסמים ושאר משווקים המציאו.

Comments closed