שני פיינל פורים

על ההבדלים בין ההכרעות ביורוליג וב-NBA

אני לא חושב שאי פעם ניצבנו בפני פיינל פור יורוליג כל כך לא מרתק מראש.

מכבי השנה גם לא איכותית וגם לא מעניינת- וזה תהליך הדרגתי שקורה כבר כמה שנים.

הכדורסל האירופי לא מעניין את מרביתנו כהוא זה. ישראל אף פעם לא עקבה יותר מדי אחר כדורסל אירופי או אחר היורוליג- שהרי תמיד עניינה כאן כמעט רק מכבי תל אביב.

ועדיין, הכדורסל האירופי מצוי בשפל חסר תקדים- גם תהליך שקורם עור וגידים כבר שנים רבות ורק הולך ומחריף- כאשר כל הטאלנט נמצא ב-NBA, האמריקאים שמשחקים ביבשת כזרים רובם ככולם אלמונים גמורים, ומרבית הליגות הגדולות חוות משברים כלכליים ומקצועיים שגורמים לתחרותיות ולעניין לשקוע עוד יותר.

אני בספק כמה חובבי כדורסל ישראלים, אפילו מושבעים, עקבו בעניין אחר משחקיה של ריאל, בארסה וצסק"א העונה. ברור גם שכל הקבוצות הללו ידעו ימים הרבה יותר יפים בעבר, ואף בעבר הקרוב.

גם כמות האוהדים שתלווה את מכבי במילאנו לדעתי לא תתקרב לזו שליוותה אותה בעבר בפאריס, מוסקבה ופראג. כבר היו פיינל פורים בהם היו כ-8,000 אוהדי מכבי ויותר. אני חושב שהמספרים הפעם בכלל לא מתקרבים לכך. וקשה להאשים את האוהדים. זו קבוצה פחות מרגשת וזו תקופה פחות מרגשת. וגם יש נסיבות כלכליות, למרות שהן גם היו קיימות בעבר והן לא ממש הפריעו אז.

חוץ מזה, יש לי בעיה עם הקונספט. להכריע את היורוליג בפיינל פור זה שיא האנכרוניזם והיעדר הספורטיביות. הרבה יותר צודק ומעניין יהיה להכריע את העונה בסדרות, אבל כנראה שפקידי יול"ב רוצים ליצור איבנט, על כל המשמתע מכך מבחינתם (קוקטיילים, מפגשים וכו')- ולעזאזל היתר.

מעניין שגם מכבי בחיים לא התנגדה לקיום הפיינל פור, למרות שבארץ היא מתנגדת לו בתוקף כאירוע שמכריע את הליגה. כנראה שגם קברניטי מכבי עושים כסף מהפיינל פור, ומבחינתם טוב שיש את חינגת האוהדים הזו, מעין מופע ישראליאנה שהתקשורת הישראלית מסקרת בהתלהבות. ואולם, גם סיקור הזה השנה חווה שפל מסוים.

כן, נדמה שכמעט את כולם הפיינל פור האירופי פחות מעניין.

*

קשה לומר את אותו הדבר על הפיינל פור של ה-NBA. השנה העפילו אליו ארבע הקבוצות בעלות המאזן הטוב בעונה הסדירה. למעשה, ארבע הקבוצות הטובות בעולם.

נכון שקצת חבל שאינדיאנה פייסרס משתייכת למועדון המצומצם והיוקרתי הזה, אבל אין מה לעשות: יש מעט מדי קבוצות באמת טובות ב-NBA ואינדיאנה כנראה היא הרביעית בטיבה בליגה.

האם היא מסוגלת להוות מכשול בעייתי למיאמי היט בגמר המזררח? ובכן, שנה שעברה היא לקחה את ההיט למשחק 7. אני מקווה מאוד ואף חושב שזה לא יקרה השנה, כאשר אינדיאנה חווה משבר מתמשך, אבל עדיין יש לה יותר שחקני איכות מאשר למיאמי. אין לזלזל בנתון הזה, למרות ששחקן ברמת לברון ג'יימס כמובן שאין לה. אבל ספק אם פול ג'ורג' פחות טוב מדוויין ווייד. וספק אם דייויד ווסט פחות טוב מכריס בוש. ולמיאמי אין ביג מן ברמת רוי היברט, ואין לה עוד פורוורד (למעט ג'יימס) ברמת סטיבנסון. וגם ג'ורג' היל רכז לא פחות ואולי אף טוב ממריו צ'אלמרס. ויש לפייסרס גם את לואיס סקולה, יאן מנאימי, אבאן טרנר וסי.ג'יי ווטסון. ואילו למיאמי יש גם את ריי אלן (לא נגמר), כריס אנדרסן, שיין באטייה ונוריס קול.

ולאינדיאנה יש גם יתרון בייתיות. לכן אני סבור שהסדרה יכולה להיות קשה הרבה יותר מכפי שרבים חושבים. אני מאוד מקווה שהפייסרס לא ידהימו כאן. אלא שזאת לא תהיה תדהמה. אני מהמר על 4- 2 להיט (אבל יודע שגם יכול להיות יותר גרוע).

*

גמר המערב אמור להיות מרתק עוד הרבה יותר. סן אנטוניו היא הקבוצה המושלמת (דגש על קבוצה) ואילו OKC היא שני כוכבי על ועוד חבורת סייענים די חסרה ולא הכי מוצלחת. אם OKC תנצח זו תהיה עוד פגיעה, ואף קשה, ב"אתוס הקבוצה". הרי סן אנטוניו היא לא רק מופת של כדורסל קבוצתי, אלא גם אוסף של הרבה מאוד פרטים מאוד מוצלחים. לכן הפסד שלהם בסדרה מול OKC, קבוצה עם מעט מאוד כדורסלנים מאוד מוצלחים, תהיה כשלון די צורב. ועדיין: קשה מאוד להתמודד עם קווין דוראנט וראסל ווסטברוק. כדורסל הוא בסופו של דבר משחק של יכולת אישית. פעמים רבות השחקן הטוב ביותר זוכה בסדרה (ולאו דווקא הקבוצה הטובה ביותר). אבל כאן לא יספיק שדוראנט יהיה השחקן הטוב בסדרה. צריך גם שווסטברוק יהיה השחקן השני בטיבו בסדרה. אם זה יקרה- וטוני פארקר לא יהיה האיש הזה- אז OKC תנצח.

הימור שלי, וכאן זה ווישפול ת'ינקינג יותר מכל דבר אחר: 4- 2 לת'אנדר. ההיגיון אומר 4- 2 לספרס.

 

 

יהיה מעניין
כל מה שג'רי ג'ונס רצה זה קצת קרדיט

31 Comments

גיל 16 במאי 2014

בורוביץ, השנאה שלך לספרס גורמת לך לכתוב דברים כל כך לא נכונים. הפסד של הספרס יהיה כישלון צורב רק בגלל שהם משחקים קבוצתי והקבוצה השנייה מתבסס על שחקני על? כלומר, אם אני מרכיב חמישה שחקנים ברמת הליגה הישראלית שמשחקים הכי קבוצתי שאפשר ונותן להם לשחק נגד לברון, בירד, ג'ורדן, מג'יק וקארים ומבקש מהם לשחק הכי אנוכי שהם יכולים אז זה יהיה בושה שהקבוצה היותר קבוצתית תפסיד? כישרון תמיד עדיף ומה שאתה אומר לגבי אוקלהומה שהם חסרי כישרון לא נכון בכלל. ראינו הלילה שיש להם שחקני משנה לא בהכרח פחות טובים מאלו של הספרס, רק שלא מנצלים אותם טוב.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2014

גיל- שחקני המשנה של אוקלהומה טובים הרבה פחות ממרבית שחקני הספרס. לספרס יש הרבה יותר שחקני איכות מאשר לאוקלהומה סיטי- איפושהו בין פי שניים לשלושה. בנוסף, יש להם שלושה הול אוף פיימרים בדמות פארקר-דאנקן-ג'ינובילי. כמו כן, יש להם כוכב על בהתהוות בקוואי לנארד.
סן אנטוניו קבוצה יותר חזקה מאוקלהומה, בעיקר בגלל שיש לה הרבה יותר שחקנים טובים (העובדה שהיא משחקת יותר קבוצתי, משמשת בונוס).
אבל אם אחרי כל זה סן אנטוניו תפסיד בסדרה של הטוב משבעה ל-OKC
שהיא בעיקר שני כוכבי על- יהיה זה כשלון, די צורב.

גיל 16 במאי 2014

במה רג'י ג'קסון, ספאלושה, איבקה ובאטלר טובים מהמקבילות שלהם בספרס? זה שהספרס מוציאים יותר מהשחקנים שלהם זה ברור אבל אם תסתכל על הבחירות דראפט שלהם למשל כמדד להערכת הכישרון הפוטנציאלי תראה שאין ממש הבדל ואפילו יתרון לאוקלהומה.

נכון יש להם שלושה האל אוף פיימר אבל שניים לקראת סוף הקריירה שלהם ורק אחד בשיאו בעוד לאוקלהומה יש שניים כאלו וטובים יותר. הספרס קצת יותר חזקים אני מסכים אבל עובדה שבעונה הרגילה אוקלהומה עשו להם סוויפ כך שההבדלים לא ממש גדולים. אף אחד לא מתייחס לאוקלהומה כמו לאנדרדוג בסדרה הזו וניצחון שלהם לא רק שלא יהווה כישלון צורב לספרס אלא אפילו לא מפתיע.

רועי 16 במאי 2014

הכדורסל האירופי נמצא בשפל חסר תקדים ? אתה בודק את העובדות שלך לפני שאתה כותב שטויות ? מספר הצופים המגיעים לאולמות הולך וגדל משנה משנה, אכן יחס ישר ל"שפל חסר התקדים" שהכדורסל האירופי נמצא בו.
זה שאותך זה לא מעניין לא אומר שזה לא מעניין אף אחד.
ועוד קשקוש בנוגע למה שכתבת על הפיינל פור – מכבי מנסה שנה אחר שנה לבצע שינוי מפיינל פור לסדרות, מנכ"ל היורוליג נחרץ בעניין הזה.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2014

אני ממש לא בטוח שמספר הצופים ביוון, איטליה וספרד מאמיר. אני יודע שבישראל הוא בפירוש לא. ובעניין מכבי- אתה לא שומע אותה בתקשורת מתרעמת על פיינל פור היורוליג.

רועי 16 במאי 2014

אני מדבר על מספר הצופים במשחקי יורוליג.
אני לא יודע מה קורה בליגות המקומיות.

מה בדיוק יתן למכבי להתרעם בתקשורת הישראלית על פיינל פור של היורוליג ? מה הקשר בדיוק ?
בכל ראיון שנערך עם מישהו בהנהלת מכבי, ושואלים אותו בנושא, תשמע שהם כן מנסים כל שנה לפעול לשינוי השיטה.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2014

רועי- אל תהיה בטוח שמכבי "מנסה לשנות את השיטה". מכבי מרוויחה לא מעט כסף מהפיינל פור (למרות שהיא גם הייתה מרוויחה, אולי אפילו יותר, מסדרות). אבל הפיינל פור של היורוליג, בשנה שמכבי מעפילה אליו, הוא כמו חגיגה פרטית של מכבי- ואני לא בטוח שהיא רוצה לוותר עליה.
ובעניין מספר הצופים- המדד החשוב הוא הליגות המקומיות. אין לי נתונים של כמות קהל ביורוליג, אבל אתה רואה לא מעט משחקים שבהם האולמות לא מלאים.

רועי 16 במאי 2014

גם במשחקי NBA בעונה הסדירה יש לא מעט קרחות ביציעים.
ב TOP 16 כל המשחקים ביורוליג הם SOLD OUT.

לא משנה 16 במאי 2014

אף לא מילה על השיפוט בנ.ב.א.? כל משחק מחדש אני נדהם מתצוגות הנפל של השופטים. לילה אחד השופטים רוצחים את הקליפרס, לילה שני שורקים כל פיפס על לברון, בעוד שאותו פאול על ג'ו ג'ונסון לא נשרק. וכמובן, הפאול על פירס במהלך האחרון. פלאשבק עצבני ל- 2002.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2014

יש בעיה באחידות לעתים בפלייאוף הזה אבל עדיין השיפוט ב-NBA טוב במאות מונים בהשוואה לישראל/אירופה (כאן גרוע יותר), היכן ששורקים על כל מגע ועל כל מה שנראה לשופטים כצעדים ואינספור עבירות תוקף.

Mr. T. 16 במאי 2014

יש פחות אוהדים הפעם במילאנו משתי סיבות:
1. הקבוצה לא ברמה של הקבוצות הקודמות ולא מלהיבה מבחינת כדורסל.
2. האולם יותר קטן ועל כן יש פחות כרטיסים ומבאים פחות אוהדים.

ריאל מדריד השנה היא ממש לא גרסה חיוורת של עברה.
צסק״א כנראה שקבוצה פחות או יותר ברמת של הקבוצות הקודמות שלה
ברצלונה היא ברצלונה שמשחקת כבר עשור כדורסל נכון אך משעמם.

אבל זה מותר לאנוס את העובדות כדי להתאים לתזה

Mr. T. 16 במאי 2014

אגב יש לך שתי טענות מנוגדות.
אם כמות הצופים יורדת – צריך לעשות פיינל-פור כי אז אתה מייצר אירוע ענק שמושך קהל ונותן קליימקס לעונה.
אם הכמות עולה אז צריך סדרות. אם תעשה סדרות שאין עניין אתה רק תשחוק את המותג יותר.

ג'וני 16 במאי 2014

הכדורסל הוא ענף הספורט הכי פופולרי של היהודים ולכן זה גם ענף הספורט הכי מפותח ומצליח בישראל בגברים ובנשים.
אוהד הישראלי הממוצע מכיר מקרוב את הכדורסל הארופי הרבה יותר טוב מכל ענף כדור אחר בגלל שהכדורסל הישראלי בטופ של אירופה ולא רק מצד מכבי. נכון מכבי ת"א קצת משעממת אבל זה בגלל שיש לה מאמן מרדים שמאלתר כל הזמן .
תכמות קהל במגרשים הוא לא תמיד מדד

בארה"ב כל מגרשי הכדורגל מלאים אפילו במשחקי נשים אז זה אומר שהכדורגל בארה"ב פופולרי? בכלל לא ואפילו לא קרוב כי זה לא חלק מתרבות הספורט של האמריקאים ולכן ממש לא רלוונטי כמה קהל פיזית מגיע למגרשים.
ספורט פופולרי מרגישים באווירה נוסטלגיה הסטוריה מסורת ולכן אין ספורט אחר שיותר קרוב לליבו של חובבי הספורט הישראלי מאשר הכדורסל ומה גם שכדורסל זה הספורט היחיד שהישראלים מבינים יותר מכל משחק אחר הרבה בגלל ההסטוריה והמסורת בענף .

צמצ 16 במאי 2014

איך תמיד הפורמט של הכתבות שלך אותו דבר, לברון אלוהים ואני מאונן עליו בלילות סאן אנטוניו רק קבוצה(הוספת בזמן האחרון שדאנקן אנדר-רייטד), רמת הקבוצות באנ בי אי בירידה ואין מספיק קבוצות טובות באנ בי אי ומהפיינל פור בפראג אתה טוען שהכדורסל באירופה לא מעניין אותך ואת האירופה ואתה ממשיך לרשום עליו עדיין…

אלון 16 במאי 2014

חבורת סעיינים חסרה ולא מוצלחת? לOKC יש את אחד הסגלים המשלימים הכי טובים בNBA,מספיק שתראה את הלילה איך איבקה נפצע ופרקינס היה בבעיית עבירות ועלו סטיבן אדאמס וניק קוליסון ועשו עבודה מדהימה בהגנה ובהתקפה, ואיך הם מעלים את באטלר ופישר בשביל הניסיון ותראה שזה שטויות מה שכתבת לגבי OKC.
אין ספק שבעמדת המאמן לסן אנטוניו יש יתרון ענק כי ברוקס לא מנצל לדעתי יותר מ50% מהפוטנציאל שלהם לדעתי.
האתלטיות והכישרון של OKC יכריעו.

גיל 16 במאי 2014

רק בעולם של בורביץ' זו תהיה השפלה אם קבוצה עם 3 ניצחונות פחות מהיריבה וזו שעשתה לה סוויפ בעונה הרגילה תנצח. מעבר לזה שהוא סותר עצמו. אם הספרס הם אוברייטד אז הם בטח פחות טובים ממה שנדמה ואז אוקלהומה פייבוריטים לפי ההגיון הזה.

עירן 17 במאי 2014

גיל,

אל תהיה מודאג. הספרס לוקחים. בעניין הזה אני איתך לחלוטין.

גיל 17 במאי 2014

עירן, הלוואי שהיה לי את הביטחון שיש לך אבל אני מאוד מקווה שאתה צודק ואז ננקום את שנה שעברה בגמר.

קסיוס קליי 16 במאי 2014

יש פה כ״כ הרבה זוויות לתקוף את הטור שלך שזה מדהים…
מרוב שיש נתייחס כרגע רק לנקודה אחת- מכבי יכולים להביא גם עשרת אלפים אוהדים.
הסיבה שזה לא כך זה רק בגלל שנגמרו כל הכרטיסים.

זיו 16 במאי 2014

זה הבעיה בטור שנכתב לפני…
עוד 10 שנים ידברו על הקבוצה הקסומה והמרגשת של מכבי שניצחה במאני טיים, שלא נשברה, שהיו לה שחקנים אפורים שאחר כך כיכבו גם במקומות אחרים. על הגניבה של טיוס שנותן פי 3 ממה שמשלמים לו, על המאמן הכי טוב שהלך משם לנ.ב.א. על הקהל של מכבי שצבע את האולם כולו בצהוב.
תמיד העבר נראה יותר מרגש כי אז פשוט היינו יותר צעירים והתרגשנו או יותר נכון נתנו לעצמנו להתרגש יותר.

קורא 16 במאי 2014

בעיניי הקבוצה הזו של מכבי, אם אכן תקח את הגביע, היא הקבוצה הכי מרגשת, דווקא בגלל שהיא לא העליונה מבחינת כישרון. זה מזכיר לי את העונה שלפני הגביע האחרון, עם הנפלד והאפמן וקומדיס, שאולי נגמרה ללא גביע אבל היתה הרבה יותר מרגשת מהגביע שבא אחר כך.

ומעבר לזה, הטור שלך רצוף טעויות עובדתיות, אבל מעבר לטעויות, גם אם נניח שזה נכון שמכבי לא מתנגדת לפיינל פור זה רק הגיוני, מאחר והיא הקבוצה שמגיעה בפיגור כלכלי חריף והדרך שלה לנצח קבוצה יותר עשירה וטובה היא במשחק אחד, שזה בדיוק המצב ההפוך מהליגה.

באד בוי 16 במאי 2014

קורא ולא מאמין!!
כמה אי דיוקים וטעיות בכללי!
כמות האוהדים לא מתקרבת ל – 8000
ובכן, במשחק היום היו 8000 צופים ישראלים מבלי להכליל
ישראלים נוספים שנמצאים שם ולא הדיגו כרטיס

לגבי אינדיאנה –
רוי היברט בעונה נ ו ר אי ת
אתה נותן לו יותר מידי קרדיט..
פול ג'ורג' שחקן גדול אבל וייד לא נופל ממנו ביעילות.
כריס בוש יעיל יותר ומנוסה יותר מדייויד ווסט..
מיאמי עוברת את אינדיאנה די בקלות

שיפוט – השיפוט כאן גרוע בהרבה??
האם יצא לך לראות את הסידרה של אוקלהומה מול הקליפרס?
השיפוט היה זוועתי (לטובת OKC)
אני לא אומר שהשיפוט כאן משו משו אבל השיפוט בנבא השנה זוועתי

OKC היא שני כוכבי על ועוד חבורת סייענים די חסרה ולא הכי מוצלחת??
עקבת השנה אחרי רג'י ג'קסון? ראית את השמירה של איבקה? ראית את ההגנה של ספולושה? כדאי שתראה שוב..

לסיכום:
אם כל הכבוד למערב ויש המון כבוד. באמת.
מיאמי תיקח אליפות שלישית ברציפות. נקודה.
1. מיאמי היחידה שהגיעה מוכנה ובריאה
2. לברון מפוקס, מוכן ובוגר מתמיד
3. וייד בריא (יחסית), ריי אלן בריא ומפוקס, בוש בריא ומפוקס
4. ניסיון

קסיוס קליי 17 במאי 2014

אה אתה מאלה שאשכרה היה להם כוח לפרט…..

יואב 17 במאי 2014

לא מעניין my ass.
משחק לדורות.

חיים הצהוב 17 במאי 2014

יצאת פרימו…

סימנטוב 17 במאי 2014

ענק!

יואב בורוביץ' 17 במאי 2014

לא ממש מבין אתכם.
אמרתי שהפיינל פור מראש לא היה מעניין (וכל הכבוד למכבי על הניצחון הדרמטי- קבוצה של ווינרים).

יואב 17 במאי 2014

בלה בלה בלה. סיבוב פרסה לא אלגנטי.
אבל תמיד אפשר להנות מליברפול. ולפמפם שיא פוסטים בעניין. פחחח.

באר שבעי 17 במאי 2014

תמחוק בורוביץ תמחוק. ביום ראשון יהיו עשרת אלפים צהובים באולם. תמחוק מהר.

shadow 17 במאי 2014

שמע אתה אחד הכותבים החלשים פה. באמת הכתבה הזו היא לא פחות ממביכה.

לא ברור לי איך הצלחת לטעות ברמה האובייקטיבית במעט בכל נתון שהבאת.

רק על קצה המזלג.

מספר הצופים ביורוליג נמצא בעליה מתמדת.
מכבי הביאו בסביבות 9000 צופים לחצי גמר. עם היה אולם של 20 אלף היו באים גם 15 אלף.
השיפוט באנביאי הוא גרוע ומביך לפחות עשור להשוות אותו ליורוליג זה בדיחה.
הבעיה העיקרית שלו זה חוסר עיקביות מוחלט והאדרת כוכבים.
כיום באנביאי משחקים כדורסל של טיפשים.
יש אולי 4 קבוצות מאמומנות וכל השאר פח.
אוקלהומה היא דוגמא לפח. קבוצה עם כישרון מטורף שלמאמן שלה אין מושג איך להשתמש בו.

יש לו על הספסל שחקנים כרג'י ג'קסון, ג'רמי לאמב, פרי ג'ונס, סטיבן אדאמס, אליהם תוסיף ווטרנים כפישר, באטלר וקוליסון.

תהפוך בין הספסלים והיית חושב שמה שיש באוקלהומה זה זהב ומה שיש בספרס זה פח.

ואני בכלל לא מדבר על מה שפופ היה יכול להוציא מהחמישיה של אוקלהומה.

על השאר אני לא ארחיב כי זה פשוט מרגיש ביזבוז זמן.

יש מצב שאתה צריך לשקול לעבור לכתוב על נושאים שאתה באמת מבין בהם. נושאים שמישהו באופן אובייקטיבי יכול להגיד לך שאתה טוב בהם.
הנושא הנ"ל ספציפית הוא לא אחד מהם.

Comments closed