ברקוביץ' בהפועל: תוכנית פעולה

יש מנהל מקצועי חדש בעיר

איל ברקוביץ' מגיע לקבוצה כושלת. בעונה שעברה סיימה במקום הרביעי, 28 נק' לאחר המוליכה מכבי תל אביב, כאשר הפועל גם מודחת בשלב שמינית גמר הגביע (על ידי הפועל חיפה) ובאופן מביך למדי היא גם נפרדת מהליגה האירופית כבר בשלב המוקדמות (מול יריבה אלמונית). את עונת 2012-13, הקודמת לאחרונה, סיימה הפועל במקום השלישי כאשר היא מפגרת לאחר המוליכה, שוב מכבי, ב-24 נק'. עונה קודם לכן סיימה הפועל במקום השני, אבל היא פיגרה אחר האלופה קריית שמונה ב-14 נק'.

הפועל לא מתחרה על האליפות כבר די הרבה זמן, וגם האליפות האחרונה בה זכתה, ב-2010, הייתה היחידה ב-14 השנים האחרונות והשנייה ב-26 השנים האחרונות.

חשוב לזכור זאת בהקשר של הצטרפות ברקוביץ'. כי די ברור שאם הפועל שלו לא תתחרה על האליפות בעונה הקרובה כל העולם ואחותו ימצאו את האשם באדם אחד.

*

לא נוח לי לכתוב על ברקו כי אני מכיר אותו אישית ושומר איתו על קשר (נדיר מאוד מבחינתי עם אנשי ספורט למרות לא מעט שנים כעיתונאי ספורט. אולי בגלל שבחיים לא סיקרתי את איל. ואולי פשוט כי הערצתי אותו כשחקן, אני חושב שהוא הכדורגלן הישראלי הגדול בכל הזמנים והוא בוודאי הישראלי שהעניק לי הכי הרבה אושר ועונג מכדורגל, ונעים לי לשמור איתו קשר אס.אמ.אסים ולהתראיין אצלו בתוכנית הרדיו- מה גם שתמיד היה לי מעניין לדבר עם איל ותמיד הוא התייחס אלי בצורה מאוד יפה. הקשר בינינו למעשה התחיל לפני כחמש שנים כשערכתי איתו ראיון/כתבת שער לעיתון העיר ז"ל ומהרגע שנכנסתי לביתו בדניה הרגשתי כאילו אני נמצא במחיצת חבר ותיק. תחושה די מוזרה ונהדרת לנוכח העובדה שלפני כן בחיים לא דיברנו למעט פעם אחת כשהייתי חייל והוצבבתי לאבטחת יום ראשון בבוקר ליד אצטדיון קריית אליעזר, הייתה זו תק' הפיגועים, ואמרתי לאיל, שבדיוק הגיע לאימון, שהוא "צריך להתבייש על כך שהוא משחק בליגה הישראלית". ברקו הביט בי ואמר: "אתה צודק. תודה").

*

אז אני לא אכתוב על איל ברקוביץ'. אבל אני כן אכתוב על מה אני חושב שהוא צריך לעשות כמנהל מקצועי בהפועל תל אביב.

ראשית, אני חסיד של שיטת המאני בול. צריך לנסות להשיג ערך כמה שיותר בזול. מהטעם הפשוט שהכסף ובעיקר בכדורגל הישראלי, נגמר מהר. מרבית ההחתמות מתבררות כיקרות מדי/בזבוזים, ולכן עדיף להחתים בזול ולהחתים טוב. מנגד, קבוצה כמו הפועל חייבת לרוץ בצמרת. למעשה, היא חייבת להתחרות על אליפות- כי למרות אי ההצלחה שלה שציינתי בתחילה אוהדי הפועל והתקשורת תמיד מצפים שתתמודד על תארים. זו המציאות. ועדיין, עניין הכסף הוא מהותי, בעיקר כאשר להפועל אין מיטיב דוגמת גולדהאר או שחר.

*

אני לא יודע אם אני מציע כאן לאיל שחקנים זולים במיוחד אבל לדעתי מתוך הרשימה הזו כדאי לו לנסות ולבחור לעונה הבאה:

חלוצים– עומר דמארי יעזוב- אבידה עצומה להפועל, האיש היה מעורב אולי ביותר ממחצית השערים שלה. רן יצחק, פיטר אורלנדיץ' ועומר פדידה תרמו מעט ביותר, הם למעשה אלמונים כמעט גמורים, ולכן סביר שלא כדאי להשאיר אותם בקבוצה- אולי למעט יצחק שיש הטוענים שהוא מוכשר. אני לא מספיק מכיר אותו. ברקו יצטרך לבדוק ולהחליט. בינתיים לדעתי כדאי לבדוק את האפשרות להביא שלושה או ארבעה מהחלוצים הבאים: מוחמד כליבאת, מוחמד גדיר, תומר סוויסה, דודו ביטון ואוהד קדוסי. זרים שהצליחו בארץ וכדאי להביא אם יש אפשרות הם גיינור פלט, אנטוני נווקאמה וזרקו קוראץ' (כאשר כדאי אולי גם לבדוק את האפשרות של דייויד גומז מהפועל פתח תקווה). חלוצים נוספים שכדאי לנסות להביא הם שובל גוזלן (הכשרון הצעיר של חיפה שמדברים עליו כמועמד לעבור לעכו- למרות שאני בספק רב שחיפה תתן אותו להפועל) וכדאי גם לבדוק עם קני סייף וגיל יצחק (ירד עם בני יהודה ליגה. עד כה די מאכזב אבל לדעתי צעיר מוכשר).

שוב מדגיש- מכל הרשימה הזו מקסימום צריך שלושה-ארבעה שחקנים. וכמובן שגם ניתן להתחמש בחלוץ זר או שניים. אין שום ביטחונות בעסק הזה. אף אחד מהרשימה שציינתי הוא לא SURE THING. ספק אם בכלל יש כאלה בכדורגל שלנו. אבל חשוב להביא חלוצים שמסוגלים להיות סקוררים או מבשלים טובים והם לא עולים יותר מדי- ואני חושב שכמעט כל אחד ברשימה הזו עונה להגדרה. והנה נזכרתי בעוד שם שאולי יכול להיות רלוונטי וכזה שיכול לתרום לא מעט גולים וכבר הוכיח זאת בעבר: טוטו תמוז. בדגש שהמחיר הוא נכון.

*

קישור התקפי– כאן הייתי משחרר את גילי ורמוט. אני יודע שהקהל של הפועל מטורף עליו. אני יודע עד כמה היה קרדינלי באליפות בשנת גוטמן. ועדיין אני חושב שמדובר בשחקן מאוד אוברייטד, בעיקר לנוכח שכרו האגדי (350 אלף שקל בחודש- על פי פרסומים). בשכר כזה אפשר בליגה שלנו לממן ארבעה שחקנים מאוד טובים. לדעתי ורמוט לא תורם מספיק בישולים או שערים, והוא בוודאי לא תורם מספיק בהגנה. חובה לשחרר אותו ולפנות מקום בתקציב, שיהיה קטן מזה של העונה שעברה (עוד דבר שצריך לזכור בהקשר של שיפוט ברקוביץ').

בקישור ההתקפי דווקא יש להפועל גרעין לא רע בכלל עם עבדור-רחימי, ספורי (צעיר מוכשר), זגורי וטועמה. ספורי עדיין פרויקט וגם זגורי לא מוכח על פני זמן- אך מדובר בשני שחקנים בעלי פוטנציאל גדול למדי. טועמה, ברקוביץ' לאביונים במושגים מסויימים, עדיין מזוהה עם המועדון, אהוב על ידי הקהל ובעיקר יכול לתרום טאץ' וניסיון. לדעתי איל צריך להשאיר אותו. והוא צריך לנסות לחזק את הקישור ההתקפי בעוד שחקן-שניים. אופציה כלכלית ומקצועית לא רעה בכלל יכולה להיות חאמד גנאים, שחקן טכני ביותר ועם בעיטות פגז שכבר כמה שנים נותן את התחושה שהוא מסוגל לתת יותר. והוא נתן לא מעט, בעיקר בתקופת הפריצה שלו לפני ארבע-חמש שנים. שווה ניסוי. אם אפשר להביא את אמיר עגייב מבני יהודה כמובן שזה שווה- למרות שיכול להיות שהוא יהיה יקר מדי. גם דיא סבע בהחלט שווה ניסיון (ואגב, לא לגמרי הייתי פוסל את אחמד סבע כחלוץ שיכול להוות יופי של פוטנציאל סקוררי על הספסל).

בגדול, אין בכדורגל הישראלי ברקוביצ'ים, ואין בכלל שמתקרבים לו, ולכן לא פשוט למצוא קשרים התקפיים איכותיים. גם כאן- אולי מתבקש עוד זר.

*

קישור הגנתי– אני לא מת על שי אבוטבול למרות שיש לו טאץ' ויופי של מסירות ארוכות ולפעמים גם הוא יודע לסכן את השער מרחוק. מנגד, הוא איטי ביותר, לא תורם מספרים מרשימים, ואולי גם יש לו קצת יותר מדי "מעמד" בחדר ההלבשה (אני לא יודע, אבל זו התחושה שלי. מנגד, יכול להיות שהוא תורם מאוד לחדר ההלבשה. אני לא רוצה לפסוק כאן, רק כותב את תחושתי על פי שנים של מעקב די מרחוק). בסופו של דבר אני אבין אם ברקו יחליט להשאיר אותו ואני גם אבין אם יחליט לשחרר. רועי גורדנה אינו שחקן גרוע, אבל הוא בינוני במקרה הטוב. פעמים רבות הוא גם מתחת לכך (ולעתים הוא גם מעל). בגדול, אני לא חושב שהוא מתאים לרמה של הפועל. גרזיצ'יץ' גם היה רחוק מאוד מלהרשים בעונה האחרונה ויש מצב שהוא יעזוב עם בן שמעון. כנראה שאין טעם להילחם עליו (למרות שאני בהחלט לא פוסל שהוא ייתן עונה הבאה איכותית- הוא כבר הראה שהוא מסוגל לכך). לסיכום, ברקו יצטרך לשפר מאוד את הקישור ההגנתי.

לא קופצים לי שמות במהרה מרחבי הליגה. זו עמדה אפורה (גם אם חשובה), ובכדורגל הישראלי כנראה אין מספיק שעושים אותה כמו שצריך. שחקן שאולי כן שווה סוג של ניסיון הוא אביחי ידין, אם הוא מגיע במחיר הנכון. הוא היה טוב בתפקיד בעבר והוא מזוהה עם המועדון ואהוד ביציע. אולי גם קובי דג'אני יכול להתאים אם הוא מגיע בזול יחסית (היו לו שנתיים לא כל כך טובות לאחר שנתיים מצוינות). אין לי עוד טיפים טובים בעמדה. בכל מקרה, יידרש שם כנראה זר אחד. (פתאום אני רואה שיש את לוקאס סאשה. לא מכיר אותו מספיק טוב אבל אני יודע שהוא די איכזב העונה ואני לא חושב שהוא זול. איל צריך לראות את הקלטות של כל משחקי הפועל ולהחליט אם סאשה מספיק טוב ומשתלם עבורו).

מגנים–  אומרים על שון מלכה שהוא טכני ומוכשר. מגן היא כיום עמדה התקפית לא פחות מאשר הגנתית. יגאל אנטבי שנים רבות אחר שיאו. את ליאור לוי וצ'קול לא מכיר מספיק טוב. לא הייתי פוסל החזרתו של עומרי קנדה- כשרון התקפי גדול מאוד לפני כמה שנים. כדאי גם לבדוק את הזמינות של דני פרדה, שחקן עם פוטנציאל עצום. כמובן שאם יש אפשרות להביא (אפילו כהשאלה) את טאלב טוואטחה ברור שצריך ללכת על זה. די בקלות הוא יכול להיות המגן הטוב בארץ.

בלמים– אוראל דגני מאוד השתפר. חיימוביץ' לא מספיק טוב. איליץ' וקולין הזרים המאכזבים כמעט בטוח בחוץ. גם כאן נדרש לפחות זר אחד. אין כמעט בלמים טובים בישראל ואלה שהם כן- עולים יותר מדי.

שוער– שאלה משמעותית. עם דני עמוס קשה בדיוק לדעת מה מקבלים אבל הוא לא רע בכלל. מנגד, אפשר אולי לשדרג עם שוערים כמו מחמוד קנדיל או דלה איינוגבה (אני חושב שהוא יכול לחזור לעצמו- וכשהוא "עצמו" הוא משני השוערים הטובים בארץ). גם אופציית שוער זר לא כדאי לפסול על הסף. בבוריס קליימן אני לא ממש מאמין- יותר מדי שנים לוקח לו לפרוץ וכמעט תמיד כאשר הוא מקבל הזדמנות הוא מפקשש אותה. שוב, כדאי לבדוק את קנדיל- מאוד מאמין בו.

מאמן– כנראה שעל ברקו נגזר לעבוד עם אסי דומב. לדומב מתחיל להיות ניסיון די משמעותי כעוזר מאמן- מי שלא מכיר את העבודה שלו מספיק טוב, כמוני, לא יכול אפילו להעריך אם הוא יצליח או לא כמאמן. וגם אם יצליח- זה לא אומר שיצליח כבר בשנתו הראשונה. העניין הוא שאצלנו לא נותנים יותר מדי זמן להיכשל. רוצים תוצאות כאן ועכשיו וכל הזמן. גם לסמל כמו יוסי אבוקסיס לא היה סבלנות בהפועל. וגם קשטן פוטר. וגם לנדאו. וגם רב"ש היה מפוטר בעונה האחרונה אם לא היה העניין הכספי. להפועל יש רפיוטיישן לא טוב כל כך עם נתינת אשראי למאמנים (גם גיא לוזון פוטר שם די מהר). תמיד כאשר הקבוצה לא בפורמה כל האוהדים בטוחים שהמאמן הוא חסר מושג. ובניגוד לקהלים אחרים, הם גם יודעים לשטוח את נימוקיהם בצורה הרבה יותר משכנעת. מנגד, רבים מאוהדי הפועל גם נותנים קרדיט למאמן כחלק מ"אהבת הקבוצה בכל מחיר ובכל תנאי ובכל יכולת". בסופו של דבר, קשה לומר אם טוב או לא טוב לאמן בהפועל בהשוואה לקבוצות אחרות בישראל. בגדול- בכל קבוצה בארץ זה די חרא לאמן.

מה שכן יש לדומב בטוח זה את גיבוי הבעלים (או התומך הראשי) עידו חג'ג'. אגב, גם זה יכול להיות בעירבון מוגבל. מעניין אם כשלון של הפועל ישויך יותר לדומב או לברקו (לדעתי התשובה ברורה). לכן ברקו מלכתחילה נכנס לסיטואציה שבה הוא לא ממש הבוס המקצועי- כי דומב כנראה נכפה עליו. זה לא אומר שהצמד הזה לא יצליח.

מאמן כושר– לא מספיק מבין בתחום אבל יודע שרון ציבלין הוא קבלן תארים יוצא דופן עם עבר מזהיר בהפועל. אולי כדאי להחזיר אותו- גם אם ברקו אולי לא עבד איתו בעבר. מעניין אם ברקו יביא איש אמון שהוא מכיר, או יילך על אופציה פחות מוכרת (אבל עם קבלות כמו ציבלין).

*

לסיכום, אני חושב שחג'ג' עשה כאן דבר מעניין. איל ברקוביץ' יוסיף הרבה עניין להפועל תל אביב. לא בטוח שהקהל יקבל אותו באהבה. על פניו אני חושב שרבים מהשרופים לא משתגעים על איל. הוא לא מזוהה עם הקבוצה, והוא נתפס בעבורם עם ערכים שגם די זרים למועדון (כדורגל התקפי, שחצנות, עממיות, וכו').

ולמרות זאת אני חושב שהליהוק מבריק למדי. פשוט כי ברקו רוצה לשחק כדורגל יפה. זה נשמע אולי פשוט, טריוויאלי, ממש מתבקש, אבל אלוהים רק יודע עד כמה הדברים האלה אינם ברורים מאליהם בכדורגל הישראלי- המשמים במרביתו. איל יוסיף הרבה עניין וצבע (ואולי גם כדורגל יפה). לא צריך עוד סיבות כדי לפסוק (לעת עתה כמובן) שהמינוי שלו טוב. אבל עכשיו מתחיל מבחנו האמיתי- של ההוצאה מהכוח אל הפועל. זה לא פשוט בארץ. לא יהיה לו הכשרון שהיה לו בעבר כשחקן. לא יהיה כמעט כשרון שאפילו מתקרב. ועדיין, הוא לקח על עצמו אתגר והמחוביות שלו היא לעמוד בו. הפועל שלו תהיה חייבת לשחק כדורגל חיובי ותהיה גם חייבת להצליח. הציפיות ממנו גם יהיו גבוהות יותר מכל איש מקצוע אחר- למרות שאינו מנוסה כלל.

יפה שאיל לא פוחד מהאתגר הזה. אני רק מקווה שיתנו לו צ'אנס הוגן.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

קיץ אדום לוהט
שוטינג גארד או טען-קשר

61 Comments

דורפן 26 במאי 2014

אני אגיד דבר אחר. טוב שהוא עובר משורות המדברים לשורות העושים – אז שיהיה לו בהצלחה.

ערן 27 במאי 2014

לא מדויק.
1) היה כבר בתפקיד בעל אופי דומה בנתניה.
2) ברקו מת להיות מאמן נבחרת ישראל. סליחה, הוא לא מת להיות. הוא דורש להיות. אם כך, עליו ״לעשות" כיום בתור מאמן, לא מנהל מקצועי. ג׳ורדי מנהל מקצועי, ואין לו כוונה להיות מאמן. המסלול של איל אינו של ״עשייה״ התואמת את שאיפותיו.
3) תפקיד כזה, בישראל, הוא מאד נוח. בשונה מתפקיד המאמן. האחריות כאן תמיד נופלת על השני, הראשון יכול לצאת הרי הרבה יותר בקלות. כלומר, זה לא באמת הימור

פראליה 27 במאי 2014

לא מדוייק, הוא כבר כמה שנים עושה גם וגם, בנה מועדון לילדים במו ידיו, עשיה ברוכה וחשובה לא פחות מניהול מקצועי של קבוצת בוגרים.

בכל מקרה, מינוי מרתק שיכניס קצת עניין לכדורגל הישראלי שמשווע שנים למעט כריזמה.

משה אהרון 27 במאי 2014

רק אני מבולבל מכל ההגדרות של אלו ששמו אותם מעל המאמן?
מנג'ר? ג'נרל מנג'ר? מנהל מקצועי? מנהל ספורטיבי?

משה אהרון 27 במאי 2014

ועוד דבר,
ברקוביץ' לא מתכוון להתקרב למגרש האימונים. הוא ייתן את מפתחות האימון לדומב. כלומר, הוא לא יכתיב את סגנון המשחק. הוא למעשה לא ישפיע יותר מדי על המשחק. ולעשות מאני בול בכדורגל הרבה יותר קשה מאשר בבייסבול. במילים אחרות, בחירת השחקנים אינה מספיקה בכדורגל.

ירושלמי 27 במאי 2014

אין דבר כזה מאניבול בכדורגל.
בכדורסל עוד אפשר לבנות חצאי תאוריות מאניבול ופנטזי עם שחקנים, אבל בכדורגל זה פשוט בלתי אפשרי.

משה אהרון 27 במאי 2014

אני עוד זוכר טור מקסים של אבי מלר על סיפור פנטזיה של מאני בול בפרמייר ליג על ברנדן רוג'רס כמאמן סוונזי. הוא בהחלט הדגיש את הפנטזיה שבדבר…

matipool 27 במאי 2014

למה ?
קבוצות בספרד ובפורטוגל למשל נבנות וקיימות על סכומים נמוכים יחסית ביחס לחוזקן ולהצלחות שלהם . הן לדוגמא מביאות שחקנים דרום אמריקאיים די אלמונים שחלקם הופכים לכוכבים גדולים .

משה אהרון 27 במאי 2014

matipool, למעט פורטו של 2004 ואתלטיקו של השנה, אין קבוצה ספרדית צנועה (בדגש על צנועה!) או פורטוגלית שקראה תיגר על ליגת האלופות השנה.

משה אהרון 27 במאי 2014

השנה: התכוונתי בעשור האחרון

ירושלמי 27 במאי 2014

אתם מבלבלים בין מאניבול כקונספציה (פה אני מסכים שניתן להשליך על כדורגל), לבין מאניבול כפרקטיקה שהיא פשוט לא הגיונית ליישום בכדורגל.

אני לא מבין גדול בבייסבול, אבל העיקרון פה הוא פשוט. השחקנים והפעולות שהם עושים ניתנים למדידה באופן אינדיבידואלי כך שבאמצעות כלים סטטיסטים ניתן לאבחן איזה שחקנים תורמים יותר או פחות לקבוצה ולתוצאה הסופית.
מהלך התקפי (וכנגדו הגנתי) הוא תחום ומוגדר לפעולה ספציפית עם התחלה וסוף (בניגוד לכדורגל).
התפקידים והפעולות שהשחקנים מבצעים הם כמותיים מדידים ואינדיבידואלים (בניגוד לכדורגל).
כך ניתן לתת מדד מדוייק ונקי על יכולת הביצוע של שחקן בתפקיד מסויים או על פעולה מסויימת.
כך גם ניתן "להרים" שחקנים לא מוכרים מליגות נמוכות במעט כסף, כי אותן פעולות אינדיבידואליות שמצליחות בליגה נמוכה סביר שיצליחו בליגה טובה יותר, או לנבא תרומה של שחקן ב"דקות משחק" רבות יותר.

הדבר הכי כמותי שניתן להשוות אותו לבייסבול (לדעתי) זה זריקות עונשין בכדורסל או פנדלים בכדורגל, כי שם תנאי הבסיס ותחום הפעולה מוגדר מראש, כמו בבייסבול.
אבל זו נקודת השוואה בודדת ביחס למשחק כולו ולכן לא ניתן ללמוד ממנה על הכלל.

זו בכל אופן דעתי. יש פה לא מעט אנשים מסבינים בייסבול קצת יותר ממני, אני מניח שהם יוכלו להסביר את זה בצורה טובה יותר.

משה אהרון 27 במאי 2014

ירושלמי, אני מסכים איתך. אבל סקאוטינג טוב בהחלט יכול להוביל לפגיעה בול בשחקנים בעמדות שונות וען מעט יותר כסף. השאלה היא כמה הקבוצות הגדולות בכדורגל לא יודעות על אותם שחקנים. זה לא פשוט כ"כ

ירושלמי 27 במאי 2014

כן, אבל כמו שאמרת זה סקאוטינג.
אין קשר למאניבול.
ואני בספק אם רמת הסקאוטינג הגלובאלית של ברקוביץ' יכולה להביא שחקנים להפועל.
הוא יכול להביא מקסימום שחקן צעיר אחד או שניים ברמה הארצית אבל לא יותר מזה.
עדיף לשלם יותר כסף לחברת סקאוטינג חיצונית בעלת שם, ולהביא שמות שלא מצאו מקום בליגות המשניות (הולנד, צרפת, פורטוגל) פלוס שחקני נוער זרים שיאכלסו את מחלקת הנוער, מאשר להקים מערך סקאוטינג חדש בראשות ברקוביץ'.

משה אהרון 27 במאי 2014

נכון.
אולי אם בעתיד לא תהיה מגבלת חילופים יהיה אפשר לדבר על זה…

משה אהרון 27 במאי 2014

מה שכן, יש כמה קבוצות שמצטיינות בסקאוטינג איכותי אבל זה כמעט תמיד היה גם קשור באופן כמעט הכרחי למאמן. בראש עולה לי וונגר של 8 השנים הראשונות בארסנל, יורגן קלופ כיום בדורטמונד, סביליה, אפילו קרית שמונה בעונת האליפות פגעה בול בכמה בלא מעט שחקנים שהיו די הימור להרכב ראשון.

ערן 27 במאי 2014

כאוהד מכבי איי לי אלא להביע את שמחתי על המהלך הכפול היום.
הסיבוב האחרון השנה הפועל היתה חזקה. וכל הדרבים היו קשים (להבדיל משנה שעברה).
לדעתי היו עושים נכון לו ניבו לנסות להשאיר את בן שמעון במקום לצרף תקן חדש (ברקו)

ערן 27 במאי 2014

ניכו= השכילו.
המהלך היום לא חוסך להם לדעתי הרבה מדי כסף, ומהווה טעות מקצועית שלהם. קצת כמו ההחלטה לוותר על זהבי שנה שעברה בכלל כסף, ואז להביא את אלמוג כהן.
מקווה שאני צודק, אבל לא רוצה שיתפרקו (צריך דברים לפחות פעמיים בשנה…)

יובל 27 במאי 2014

ברקו ברוך הבא להפועל!!!

מאוהד מכבי

אדם 27 במאי 2014

אני לא מבין, על כל שחקני הסגל של הפועל אתה כותב שלא ראית מספיק ואתה עדיין מביע דיעה?
האמת, אחרי שכתבת טוטו תמוז הבנתי שמפה לא תצא תובנה גדולה.

באמת שאני מרגיש שהפואנטה היחידה שלך פה הייתה לומר, תנו לברקו צ'אנס, וניסית לתת לו הנחות מקדימות בשביל זה. אם היית כותב רק את המשפט הזה אולי היה בפוסט הזה משהו.

פורד פרפקט 27 במאי 2014

1++ לא מת על המהלך הזה. בהחלט חסרים שחקנים כמו ברקוביץ' עצמו כדי ליישם את הכדורגל שברקוביץ' עצמו שיחק. חבל לי שכבר הפועל הוכיחה שהיא מצאה את הדרך שמתאימה לה אז מפרקים את כל החבילה בטענה כלכלית ומבצעים מהלך שנראה יקר במיוחד. מקווה שאני טועה.

יואח האדום 27 במאי 2014

בורוביץ חושב שזה מהלך מבריק , איציק זוהר חושב שזה מהלך גאוני – נרגעתי !

יואב בורוביץ' 27 במאי 2014

יואח- אנא דייק. לא כתבתי שזה מהלך מבריק. כתבתי "מעניין".

יואח האדום 27 במאי 2014

״ ולמרות זאת אני חושב שהליהוק מבריק למדי ״

יואב בורוביץ' 27 במאי 2014

צודק (:
טיפה סייגתי, אבל עדיין אני אוהב את המינוי בתנאי שברקו ידבק ליישום עקרונות הכדורגל שלו

rami 27 במאי 2014

אני מנסה להיזכר בעקרונות הכדורגל של ברקוביץ. מהם?
כל מה שאני שמעתי ממנו זה "התקפה". איך התקפה? למה התקפה? כמה קשרים? כמה חלוצים? עושה משחק? שיטה? שום כלום. כל מה ששמעתי ממנו זה שהוא מת על ברצונה, ושהקהל רוצה כדורגל התקפי.

איציק 27 במאי 2014

איבדת אותי אחרי "…אני חושב שהוא הישראלי הגדול בכל הזמנים והוא בוודאי הישראלי שהעניק לי הכי הרבה אושר ועונג מכדורגל…" הוא לא הכדורגלן הישראלי הגדול בכול הזמנים, הוא הישראלי הגדול בכול הזמנים. לא בן-גוריון, לא בגין, לא רבין… אייל ברקוביץ'. אלו הם הפנים הכי חשובות בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל.
כאשר כתבת שהוא אחד הספורטאים (ספורטאים לשעבר) הבודדים שאתה שומר איתם על קשר ונהנה מכך, הבנתי את כל שאר הפוסטים שלך… זה מתאים…
אחרי שהתחלת להמליץ לברקוביץ' לנסות להחתים שחקנים תחת חוזה, זה אפילו השתפר…
ולבסוף, כשקראתי שאתה מציע לברקוביץ' שחקני קישור אחורי, הגנה ושוער, הבנתי שהיתה בקשר עם ברקוביץ' אך לא שמעתה כלום ממה שהוא אומר. עם שחקנים כאלו אין מקום ל-111 שחקני התקפה. הפילוסופיה הברקוביצ'ית, הפילוסופיה של הישראלי הגדול בכול הזמנים, הפילוסופיה של אדם נבער וגס רוח…
מזמן לא נהנתי כל0כך מפוסט כתוב נפלא.

יואב בורוביץ' 27 במאי 2014

איציק- תפסת אותי במילה (ובטעות)- התכוונתי (כמובן) לגדול הכדורגלנים הישראלים. יתוקן.

גורביץ ' 27 במאי 2014

אוי נוווו, אפשר את זה ביותר טרחני?

איציק 27 במאי 2014

כן אפשר, אבל אני לא טרחן, פשוט ברקוביץ' ואיכות (מחוץ להיותו שחקן) אלו מאורעות זרים. וגם כאדם הוא גועל נפש, לפחות כשהוא בשידור.

גורביץ ' 27 במאי 2014

אני מדבר על להיתפס לזה שהוא כתב הישראלי הכי גדול ולא הכדורגלן הישראלי

איציק 27 במאי 2014

זה מאוד צורם כיוון שבורוביץ' בדרך-כלל יודע לנסח טוב מאוד את מחשבותיו, ללא קשר באם אני מסכים איתן או לא. זה גם צורם אם משהו אחר היה כותב דבר כזה ועוד כשמדובר על מישהו כמו אייל ברקוביץ'. כאב לי בעיין לקרוא את זה.

תורג'י 27 במאי 2014

דבר אחד בטוח.
עיתונאי החצר שלו – בעדו.
כל השאר – נגדו.

עכו"ם 27 במאי 2014

בורוביץ' חשוב לי לציין שאני אוהב לקרוא אותך.
אני כותב את זה בגלל שנראה לי שאתה מקבל המון ביקורות, חלקן לא הוגנות לתחושתי (לא השתמשת בפסיק, שמת נקודה- אני מקצין אבל זאת התחושה).
תמיד מעניין לקרוא אותך, גם אם לעתים קרובות אני לא מסכים אם חלק ממה שאתה אומר.

גורביץ ' 27 במאי 2014

תכלס הפועל ב win win situation, אם לא ילך העונה, הם יעשו את מה שהם עושים הכי טוב

גורביץ ' 27 במאי 2014

המשך… וזה להאשים את כל העולם ובמיוחד את ברקו שהם לא סובלים, אם בהוקוס פוקוס ברקו יבנה משהו יפה, אז תהיה להם לפחות קבוצה פחות מגעילה מהקבוצה שנה שעברה. מתאים ללוזרים

martzianno 27 במאי 2014

בתור מנהל מקצועי של הפועל תל-אביב, הדבר הראשון שברקוביץ' צריך לעשות זה להגיד: תקשיבו חבר'ה, גדול עליי, אני סתם פה גדול, נראה לכם שאני יכול להיות מנהל מקצועי? כולה עד היום אימנתי את קבוצת הילדים של הפועל כוסי-למלם.
לא לוקח את התפקיד.

ירושלמי 27 במאי 2014

הפעם לא היה לי נעים לקרוא את הכתבה.
יש פה לא מעט טעויות עובדתיות או לא הגיוניות (גם מבחינה תחבירית) שקשה להסכים עם הדברים שכן נכונים או על אלה שיש עליהם וויכוח.

רן 27 במאי 2014

הזמן שברקוביץ בילה בתקשורת
יוצר בלבול בין הפרסונה התקשורתית ולבין ברקוביץ השחקן.
מדובר בשחקן שבילה עשור בארגוני כדורגל מסודרים, יודע איך נראה מועדון מסודר ובעיקר מאמין גדול בעבודה קשה.
מי שצפה בסרט של דני ענבר על עונת הפרישה ודאי זוכר שברקוביץ זיהה מיד בתחילת העונה את הבלאגן שהולך להיות במכבי ולטעמי האישי מבין כדורגל.
בנוסף, התמיכה הקבועה שלו בצעירים ישראלים,
לכן כל מה שנותר לי לומר – אם יקבל יד חופשית בסגנון שקשטן קבל בזמנו, מדובר במינוי שהולך לעשות רק טוב לכולם (בזמנו חשבתי שהמינוי של ג'ורדי והצוות הספרדי יביא לשינוי רוחבי בכדורגל, אני מקווה, לאור מה שקורה בחיפה ובהפועל, שאנחנו בדרך אליו).

יואח האדום 27 במאי 2014

נפלא מבינתי איך ניתן להגיד על ברקוביץ שהוא מאמין בעבודה קשה , כל פעם שראיתי איך הוא יורד ומזלזל בגוטמן ( בעבודתו בנבחרת ובהפןועל וגוטמן הוא באמת איש שמאמין בעבודה קשה ) פניתי להגדה של פסח ונזכרתי לעצמי מה אומר שם הרשע …
גם הטיעון כאילו לברקוביץ יש יתרון מכיוון שהיה זמן רב במועדונים אירופיים מסודרים לא משכנע : יש הבדל עצום בין לראות איך הדברים מבוצעים ובין ליישמם בשטח … בכלל אני חושב שנותנים יותר מידי כבוד לכדורגלנים ורספקט למפרע בקשר להבנתם את המשחק רק משום ששיחקו פעם כדורגל ,. כשאני שומע את פרשנותם של שחקנים לשעבר כמו אוחנה ונימני ואחרים , אני תוהה באמת עד כמה הם מבינים את המשחק . בתכלס כמו שלא כל מלצר מצוין יכןל להיות מנהל מסעדה – אותו דבר כנראה גם בתחום הכדורגל .
מעבר לעובדה הטרויאלית שלברקוביץ אין שום ניסעון ( אין לי לצערי 25 מיליון שח תקציב אבל אם היה לי , בטוח שלא הייתי נותן למדריך חברתי במתנס שכונתי לנהל אותו ) , נדמה לי שהבעיה המרכזית של ברקוביץ היא מבנה אישיותו . זהו גם אחד ההבדלים בינו לבין גורדי קרויף ( שתולעת באחת מתגובותיה ניסתה להקביל בין שניהם ) – המדובר באיש כל כך קטן עם אגו כל כך גדול שאין שום סיכוי שיצליח באמת ללכד סביבו אנשים ולחברם להצלחה – האיש רשע , לא רק עצלן

עירן 27 במאי 2014

יואח, לא מתחבר כלל וכלל לאישיות שלו, אבל כשחקן ברקוביץ היה דוגמה לחריצות רבה מאד.

איציק, סליחה – אבל אני חושב בעניין זה בורוביץ צודק – הוא באמת גדול הכדורגלנים שהיו כאן והשיג הרבה גם בזכות העבודה המאד קשה שלו.

יואח האדום 27 במאי 2014

עירו : לא מתווכח על איכיויותיו כשחקן ( למרות שלדעתי הוא אוברייטד , אבל עזוב – לא רלוונטי ) וגם לא על השאלה אם היה חרוץ או לא .
זכורים לי ראיונותיו הרבים ומשנתו כשהציע מועמדותו לאימון הנבחרת . בגדול הוא דאג להבהיר כל הזמן שהכל חרטא ברטא , מספיק למצוא אחד כמוהו ש״יטריף ״ את השחקנים וזה מספיק כדי להצעיד את הנבחרת קדימה .
בעיניי זו שרלטנות לשמה , חפיפניקיות , עצלנות ויותר מהכל זלזול בעבודה קשה וסיזיפית שעושים מאמנים אמיתיים .
אגב , אני חושב ששורש העניין נעוץ אצלו ( ואצל אחרים כמוהו כמו אוחנה למשל ) בעובדה שהאיש היה בעל כשרון טבעי כל כך גדול ככדורגלן לא מבין ( מחוסר אינטלגנציה או סתם מאגומניה ) שמה שאצלו בא בקלות ,לשחקנים אחרים , פחות מוכשרים , יש צורך בעבודה קשה ובתרגול חוזר ונשנה .

נולי 27 במאי 2014

המינוי של ברקוביץ הוא הברקה. כדורגל אמור לספק בידור והנאה ואין ספק שברקוביץ יגשים מטרה זו, גם אם הפועל לא תיקח דאבל בעונה הבאה. שיהיה לו בהצלחה, כי הפועל ת״א היא קבוצה חשובה בליגה, גם למי שלא אוהד אותה (כמוני). הכי חשוב זה שתהיה ליגה תחרותית ואטרקטיבית, שתקדם את הרמה של הכדורגל שלנו ותמשוך הרבה קהל, ספונסרים וכל מה שצריך בליגות מקצועניות.

יניב המגניב 27 במאי 2014

היי,
אם אינך מכיר את הסגל, אז אל תציע להחליף אותו. בטח לא ברשימת מכולת של השחקנים הכי בולטים בליגה בכל עמדה.
אם אתה חסיד של שיטת המאניבול, אז הפועל ת"א צריכה למצוא מציאות בליגות שניות באירופה ואולי גם בליגה הלאומית פה בארץ. אין לה כסף ליותר מזה…

אמיר 27 במאי 2014

כנראה לא ראית מספיק משחקים של הפועל השנה, וניזונת בעיקר מהדעות של התקשורת והציבור.
גילי ורמוט למרות שלא נתן יותר מידי מספרים, הוא קשר התקפי שהפועל לא ימצאו (בטוח עדיף כוכב אחד ביד מאשר ארבע חלשים על המגרש). מבחינת מגנים- שון מלכה לא מגן, זה שנתנו לו לשחק שם במשחקים שהפועל נתקעו כי הוא מהיר זה הרס אותו. הוא קיצוני עם הרבה כישרון שצריך לעלות מהספסל ולשחק בעמדה שלו.

אני הייתי מביא לחוד את טוטו במקום דמארי (בגלל המספרים שהוא יספק בבטחון גם אם זה יבוא על חשבון בעיות שיעשה). אבל הכי חשוב זה לבנות את ההגנה דבר ראשון.

תורג'י 27 במאי 2014

איזה טוטו??
עוד לא שילמו משכורת אפריל!!!!

כסיפוביץ 27 במאי 2014

אפשר לרכז כאן את כל מה שרקוב ומעניין בתחום הזה שנקרא כדורגל ישראלי.
מצד אחד כתבה משתפכת ומתלקלקת אופירה אסייג סטייל אז כבר אפשר לדעת מה יקרה במהלך העונה עם ברקוביץ וחבריו העיתונאים.

המינוי עצמו נראה כמו יציאה מבריקה אך נראה את הנהלת הפועל זזים הצידה ולא מתערבים בכלום.

לצד העובדה כי ברקוביץ הוא אחד הכדורגלנים המוכשרים שהיו כאן מדובר באדם גס ומגעיל וסה"כ עוד ערס ממוצע שנמצא בנוף שלנו.

ברקוביץ לא שם על אף אחד [כולל חבריו העיצונאים]. הוא פשוט יודע איך לנצל אותם למטרות שלו.

כדורגל = תרבות

רק לא כאן.

שחר 27 במאי 2014

בתור קורא קבוע, זה נחמד שהוספת הערה על נושא או שחקן מסוים שאתה לא מכיר, או לא מתמצא. אבל בערך בפעם השלישית ששמת את ההערה הזאת בתור הזה. זה גרם לי להפסיק לקרוא אותו.. מתחושה של "אם אין לך ידע או נתונים.. אז אל תכתוב".

למאמן הכושר כבר לא הגעתי..

אני כותב את זה כי אני קורא את התורים שלך לאורך שנים ומאוד נהנה מהם ואף מחכים.

נ.ב

סאשה הוא לא השחקן הזר הגדול שנחת בהפועל.. והמספרים שלו מוכיחים את זה.. אבל דווקא לעונה כמו שהפועל הולכת. מבין כל חמשת הזרים שהיו בהפועל, רק סאשה חייב!! להשאר.

יש בו משהו שמעבר למספרים.

שחר 27 במאי 2014

רק עכשיו קראתי את שאר הטוקבקים..
אם הייתי קורא אותם קודם הייתי מוותר על הספתח (קרעו אותך מספיק לפני – וזאת לא הכוונה ) הייתי משאיר רק את מה שכתבתי על סאשה

שגיא 27 במאי 2014

זה נראה כאילו דני נוימן כתב את הטור. לא מבוסס על ידע אמיתי ומלא בפנטזיות.
על יותר מחצי מהשחקנים שהמלצת לו לרכוש/למכור, כתבת שאתה לא מכיר אותם יותר מדי. אז איך בדיוק אתה יכול להמליץ עליהם?
זה מאניבול זה? מאניבול מתבסס בראש ובראשונה בהכרת השחקנים והנתונים שלהם. אתה יודע מה יחס מסירות/איבודים של ורמוט שאתה קובע שהוא אוברייטד? אתה יודע כמה חילוצי כדור אביחי ידין עשה בממוצע למשחק בשנתיים האחרונות שאתה ממליץ לרכוש אותו? חובבני למדי.
איך אתה גם יכול לקשר את שיטת המאניבול לאדם כמו ברקוביץ שהוא האדם הכי אימפולסיבי בכדורגל הישראלי? הוא הרי יכול להכתיר שחקן לגאון אחרי שראה פס אחד שלו. לא שזה רע, אבל זה לא מאניבול.
ומעל הכל, לפי כמות הרכש שאתה מתכנן לברקוביץ, הוא יצטרך תקציב של גולדאהר מקנדה. יש לו תקציב של רמון מההסתדרות.
אני חותך אם ברקוביץ מגיע בכלל לפתיחת העונה.

rami 27 במאי 2014

מעולה. בדיוק מה שחשבתי.

איתמר 27 במאי 2014

הפועל תל אביב איננה קבוצה כושלת וכאשר בורוביץ׳ מתייחס להישגיה בשנים האחרונות כדאי שיוסיף גם את הגביעים שבהם היא זכתה ואת ההשתתפות הקבועה שלה באירופה.
לא במקרה הפועל מדורגת במקום 73 בדירוג הקבוצות של אופ״א בעוד מכבי חיפה (102) ומכבי תל אביב (107) הרחק מאחור.
ההתעלמות מהנתונים הללו נועדה לתרץ כישלון אפשרי של ברקוביץ׳ (וצריך לתת קרדיט לבורוביץ׳ על הגילוי הנאות).
יש פן אחר שקשור באישיותו של ברקוביץ׳ וממנו התעלם המעריץ הנלהב : לברקוביץ׳ יש נטיה להשמיע עמדות פופוליסטיות שנועדו לחבב אותו על ההמונים.
באחת מתוכניות הצעקות בערוץ הספורט ברקוביץ׳ הביע הבנה לקריאות ״מוות לערבים״ שהשמיעו אוהדי בית״ר.
אוהדי הפועל יהיו סבלניים עם ברקוביץ׳ בהקשר המקצועי אבל לא יהיו מוכנים לקבל מנג׳ר בעל עמדות לאומניות גזעניות שמנוגדות לרוח הסובלנות שמייצג המועדון.

איציק 27 במאי 2014

צריך לסייג: שמנוגדות לרוח הסובלנות שמייצג המועדון כל עוד לא עוסקים במכבי תל-אביב, כי אז הכל מותר.

כסיפוביץ 27 במאי 2014

אצל דורפן נתת בראש.
כאן לא ממש.

להפועל אין שום רוח סובלנות והוא לא מייצג אפילו רוח רפאים.

אין קבוצה כזו בארץ שמייצגת אג'נדה ברורה [חוץ מבית"ר].

לברקוביץ לעומת זאת יש אג'נדה מאוד ברורה.
הוא לא שם על אף אחד.
הוא בהמה לא קטן קופמן ואסייג סטייל.
איש אלים ודוחה שתרבות הספורט היתה צריכה להוקיע אותו ממזמן.

רק יענקלה שחר ידע מה הוא עושה כשהאיש חזר לכאן וכולם נהנו לראות את ברקוביץ השחקן מתנהג במשך עונה שלמה כמו איש קטן.

הכי ישראלי שיש!!
ולכן הוא מתאים להפועל כמו כפפה.
וגם לעיתונאים שסובבים אותו.

איתמר 27 במאי 2014

הפועל כמועדון בכדורגל ובכדורסל לא מייצג שום רוח של סובלנות ? לא בהקשר של יחסי יהודים ערבים (בטוקבקים הפועל מכונה ״הקבוצה של המגזר״) ? לא בהקשר של העובדים הזרים וילדיהם ?
אפשר ומותר לשנוא את הפועל אבל אין סיבה להכחיש את המציאות.

איציק 27 במאי 2014

מוזר, אבל ביציעים לא רואים סובלנת זו.
גם מכבי פועלת בביתי חולים, ובפעילויות נוספות.
גם החברה של באר-שבע וחיפה פועלות לטובת חברה טובה יותר.
אבל המראה של הקבוצע היא ביציעים, ואוי איזה יציעים יש להפועל תל-אביב… בו נספור קנסות על סובלנות יתר…

איתמר 28 במאי 2014

בשני הנושאים שציינתי (יחסי יהודים ערבים וילדי העובדים הזרים) הפועל מקיימת פעילות יוצאת דופן ושונה מהפעילות הרגילה של שאר הקבוצות שהולכות לבתי חולים כדי לצאת ידי חובה (גם שחקני הפועל מגיעים לבתי החולים).
הפעילות של עמותת מפעלות חינוך וחברה בתחום הכדורגל,פעילות שמפגישה ילדים יהודים ופלסטינים מישראל ומהגדה המערבית,זכתה להכרה והוקרה ברחבי העולם ולפרסים רבים.
עמותת הכדורסל פועלת בבית הספר רוגוזין ביאליק עם ילדי מהגרי העבודה.
את אוהדי הפועל ביציע (למעשה רק את המיעוט הלא נחמד) אתה רואה במקרה הטוב פעמיים בשבוע בשידורי הטלוויזיה.בשאר הימים נעשית פעילות חברתית שבאופן טבעי פחות מעניינת את התקשורת.

היסטוריון של ספורט 27 במאי 2014

הכל טוב ויפה …אך אם יש מועדון שלא ניתן להצליח בו …בטח אם אתה אמיתי (וברקוביץ כזה) זה בהפועל ת"א
דבר נוסף …גם האליפות האחרונה של הפועל ת"א הייתה בחסות ההתאחדות.

יוסי מהאבטיחים 27 במאי 2014

בסוף- משתלם לכולם.

רמון וההנהלה יכולים לקחת צעד אחורה ואז להתנער מכשלון או להתהדר בהצלחה ("נתנו לו לעבוד").

ברקוביץ' יכול לעשות מה שבראש שלו לגבי נוער (רואים פירות רק אחרי שנים, יחידת זמן שברקוביץ' לא ילמד להכיר), לגבי שחקנים, ויוכל להפיל את הכשלון על האימון בפועל (זה לא השחקנים, זו השיטה)

דומב מקבל מקפצה נאה להיות מאמן, כשהוא תמיד יכול להגיד "בחשו לי" ו"התערבו לי".

לא יודע, אבל אותי לימדו שכאשר אין מישהו אחראי לכישלון, לא תבוא גם הצלחה.

Gil - Zimbabwe 27 במאי 2014

Next season Hapoel Tel – Aviv vs Hapoel Tiberias… if Eyal will stay

מיני-מי 30 במאי 2014

עוד פעם שלשל על המקלדת, ואתם רצים לנקות אחריו. פשוט גיבוב של שטויות, החל ממאני בול ועד שחקנים שהוא לא מכיר, והכל עטוף בחנופה מביכה לשחקן/חבר.

Comments closed