מעקב ברקו (1)

חבל שאיל מתפתה לרעש הגדול

הבוקר ביקשתי מברקוביץ ראיון לגלובס על המטרות שלו כמנהל מקצועי. ברקוביץ סירב. "לא מתראיין", הוא כתב באס.אמ.אס. אני חושב שאיל אכן ינסה להתראיין פחות בזמן הקרוב. אולי אפילו יימנע מראיונות בכלל. באופן עקרוני אני מאוד נגד זה, אבל אולי במקרה הספציפי הזה הוא יעשה בשכל אם ידבר פחות. מאז שהתמנה, כותבים כל הזמן על הצרות שהפה שלו יוצר לו. מנגד, חייבים להודות כי הפה שלו גם יוצר לו את המעמד הנחשק שיש לו. אבל יש מצב שאיל קצת מפוחד, ורוצה להימנע מצרות מיותרות. הוא מבין שמעתה הוא תחת זכוכית מגדלת. הוא מבין שרבים מחכים לכשלונו, וינסו להאיץ אותו בעקבות כל התבטאות שנויה במחלוקת.

ועדיין אני בספק כמה זמן ברקו יהיה מסוגל לשתוק, אם בכלל. "אתם מתקשרים אלי כל הזמן, מה אתם מצפים, שאני אטרוק את הטלפון", הוא שאל היום את העיתונאים במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בהפועל.

איל גם אמר שני דברים במסיבת העיתונאים שפחות אהבתי לשמוע:

1. הוא הולך בכל הכוח על גילי ורמוט.

2. הוא פנה ליוסי בניון שיצטרף לקבוצה.

אלו שני מהלכים פופוליסטים. איל מאוהב בסטאר-קוואליטי של ורמוט ובניון, כשלדעתי הוא לגמרי מתעלם מכך ששניהם, ובעיקר בניון, הם לגמרי לא סטארים. בנוגע לורמוט, יש לי חילוקי דעות עם רבים. אני חושב שהוא מאוד אוברייטד, רבים חושבים שהוא עילוי. ורמוט, לדעתי, הוא מוכשר, בהחלט, שחקן עם שליטה פנטסטית בכדור ומסירות טובות- ועדיין הוא איננו עילוי.

אני אחזור כאן קצת על דברים שכתבתי לפני יומיים-שלושה, אבל ורמוט אינו תורם כמעט שערים והוא גם לא חזק במיוחד בבישולים; הוא איטי, כך שהשליטה המצוינת שלו בכדור פעמים רבות אינה מנוצלת כהלכה; ובכל הקריירה שלו בהפועל, ואולי בכלל, הייתה לו עונה אחת באמת טובה (עונת האליפות ב-2010). ורמוט עוד חודשיים בן 29. הוא יצא לאירופה פעמיים ולא הצליח, למרות שעבר בשלוש קבוצות (גנט, קייזרסלאוטרן, דה חרפשחאפ). אלה לא אריות הכדורגל האירופי וגם לא קבוצות השורה השניה או השלישית. בקבוצות כאלה מי שהוא עילוי ישראלי, אמור לככב. ו-ורמוט ממש לא כיכב (למרות שאני חושב שבמדי הנמושה ההולנדית שגם ירדה ליגה בחצי העונה שהוא היה שם, הוא הפגין יכולת לא רעה בכלל).

ורמוט חזר לכסף הגדול, הפסיכי, של הפועל- וגם מאז הוא כמעט תמיד לא הרשים.  אני יודע שהוא השתפר במחצית השניה של העונה האחרונה. אני יודע שאוהדי הפועל מתים עליו ועדיין מכנים אותו "מאסטרו". ועדיין- הוא לא שווה 350 אלף שקל לחודש או אפילו סכום שמתקרב לזה. או אפילו סכום שהוא שליש ורבע מזה.

אבל ברקו לא חושב כך.  ברקו חושב שוורמוט הוא עילוי טכני בקישור- בדיוק כפי שהוא עצמו היה. הוא אוהב שחקנים כאלה. הוא נחוש להביא רק "שחקנים שירגשו את הקהל", אז הוא לא יילחם להשאיר שחקן שכבר מרגש אותם כל כך?

ואני טוען: טעות. ורמוט גם מאוד מועד לפציעות. בכסף שייחסך מלשלם לו את משכורת העתק שלו ניתן לשלם לכמה שחקנים לא פחות ואף טובים ממנו. אבל בשביל זה צריך למצוא אותם. וקודם כל בשביל זה צריך את האומץ לומר לוורמוט שלום (מפרסמים שמכבי מאוד מעוניינת בו, אז כנראה זה לא צריך להיות קשה במיוחד).

ייתכן כי ברקו גם חושש כי שחרור של ורמוט בשלב כה מוקדם יפתח לו חזית מול האוהדים האדומים- כזו שרק תלך ותחמיר עם הזמן. יש צדק בחשש הזה. יש גם צדק במחשבה שאין כרגע תחליף לוורמוט בהפועל. זה אפילו נכון.  אין כרגע שחקן בסגל שיודע לעשות בדיוק את מה שהוא יודע- שזה לשלוט נהדר בכדור, לעבור שחקנים (אך לא לנצל זאת בדרך כלל למטרה חשובה כי אתה לא מספיק מהיר), ולמסור יפה. אין לזלזל בסגולות של ורמוט. ועדיין- אני סבור שנדרש אומץ במקרה שלו והסתכלות מקצועית נקייה. ראינו בקיץ האחרון מה קרה כשהפועל החזירה עוד בן אהוב, איתי שכטר, מקריירה כושלת באירופה בעבור טונות של מזומנים.

*

נעבור לבניון.

אם כתבתי שוורמוט אוברייטד אז בניון הוא מלך האוברייטדים. בניון הוא אוברייטד שנים. אין בזאת לומר שאיננו מוכשר. כישראלי- במשך שנים הוא גם היה מאוד ייחודי. שחקן זריז, טכני מאוד, מוסר לא רע, יודע לתת שערים. עשה קריירה מאוד יפה בסנטאנדר, ווסטאהם ואפילו בליברפול עשה דברים יפים. לכן רבים סבורים שהוא גדול הישראלים בכל הזמנים. אני לא בטוח שהוא נכנס לטופ 10 אם שופטים יכולת בלבד.

ובכל מקרה, בניון כבר בן 34 וכבר שנים טובות שהוא לא פוגע. בעיקר בקבוצות, אבל גם בנבחרת. בניון אינו סמל אדום שיש להחזיר הביתה. אין לי מושג מדוע ברקו מעוניין בו, אם זה לא בעיקר כדי "לעשות רעש". אולי הוא גם סבור שבניון בכושרו הנוכחי עדיין יכול לעזור מאוד להפועל בליגה. אין לפסול את האפשרות שבניון יכול להיות טוב, ואולי אפילו טוב מאוד, בליגה הישראלית. גם אם כן- ספק אם זה יכול להיות יותר משנה. אבל גם אם זה נכון, ואני מעריך שזה לא נכון, בניון ודאי לא שווה את הכסף מאוד גדול שהוא בוודאי ידרוש.  לצערי הוא עדיין מסוגל להרוויח את הכסף הזה בארץ, אם לא בהפועל, אז במכבי חיפה או הפועל באר שבע.

ברקו, כמנהל מקצועי בקבוצה עם תקציב יחסית נמוך, צריך להביא שחקנים זולים שהם אנדרייטד. לא שחקנים יקרים שהם אוברייטד. ובניון לא סתם שחקן יקר. הוא הכי יקר.

*

מצער אותי שברקו עדיין מתנהג כאילו הוא מוכרח לעשות רעש. הוא אמר היום שהוא מוכן "שנה לא לדבר בתקשורת, רק לעבוד". אני מאמין לו.  אבל ברקו צריך להבין שהחוכמה היא לא לשמור על שקט תקשורתי (זו בכלל לא צריכה להיות מטרה). וגם אם הוא יעבוד קשה, ואני מאמין גם לזה, החוכמה היא לא ליצור רעש באמצעות החתמות של שמות "גדולים", אלא קבוצה שתצליח לעשות רעש גם עם שחקנים שהם בעיקר זולים.

 

ככה את רצית אותי, קחי אותי ככה, עם כל מה שיש בי
השומרוני הטוב לאללה

32 Comments

בלינדר 30 במאי 2014

ברקוביץ' לא מדבר עם התקשורת מעעעעעעעעעכשיו! לא, מעכשיו…שיט, שוב פעם, מעכשיו…מעכשיו…..מעעעעע

יואל 30 במאי 2014

+1

אדם בן דוד 30 במאי 2014

+2

Rondi 30 במאי 2014

על זה נאמר – חדש חדש חדש

oded 30 במאי 2014

לא יאמן, אני מסכים עם בורוביץ

edgecator 30 במאי 2014

ברקוביץ' הסביר שבניון זו השקעה חיצונית ושאחת המטרות, לאור גובה התקציב, היא למצוא שחקנים טובים וזולים בליגות הנמוכות. פספסת או שסתם בחרת להתעלם?

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

ראיתי רק היילייטס מהמסע"ת ואת החלק שבו אמר שהוא "פנה לבניון"

רוקט 88.2 30 במאי 2014

אבל אם ראית רק היי לייטס ובכל זאת אתה כותב על זה, אתה בעצם לוקה בבינוניות ובזלזול שבו אתה מאשים את התקשורת הישראלית חדשות לבקרים.

אלון רייכמן 30 במאי 2014

ברקוביץ׳ לא באמת מסוגל לשתוק.
הראיון הראשון יגיע כנראה מוקדם יותר ממה שאתה חושב.

יואב בורוביץ' 30 במאי 2014

מסכים

אלון רייכמן 30 במאי 2014

ומסכים לגמרי בנוגע לבניון. הוא אוברייטד, בטח בשנתיים-שלוש האחרונות, והוא יקר מדי עבור הפועל (שאכן יכולה להביא בכסף שלו שניים-שלושה שחקנים טובים לא פחות).

omer 30 במאי 2014

הפועל ת"א היא אחת הקומדיות (טרגדיות אם אתה אוהד הפועל) הכי טובות בכדורגל הישראלי והצירוף של ברקוביץ' רק ישדרג אותה בתחום הזה.

rami portland 30 במאי 2014

מה זאת אומרת אוברייטד? הוא בכלל לא משחק בשנתיים האחרונות

משה אהרון 30 במאי 2014

נניח לרגע לזה שאני לא מסכים איתך לגבי בניון (אהובך ברקוביץ' לצורך ההשוואה לא היה טוב יותר מבניון בשלושת העונות האחרונות שלו באנגליה מבניון ובניון בשיאו לעומת ברקו בשיאו היה שחקן יותר משפיע על המגרש וזה למרות שאני חושב שברקו היה השחקן הכשרוני ביותר בכל הזמנים). אתה צודק.

אמית 5 30 במאי 2014

יואב, לגבי ורמוט, יש שחקנים מוכשרים שנעלמים כשאין להם עם מי לשחק, פשוט סגנון המשחק שלהם כמו שציינת למסור לעבור שחקן ולפתוח את המשחק, אבל אין להם את הכח לעשות הכל לבד, יש שחקנים שהם בדיוק להיפך, הם יתנו שערים מדהימים לבד אבל מצד שני לא יעשו את האחרים ליותר טובים.
אני לא בטוח לגבי ורמוט, אבל יתכן שאייל חושב שאם יהיו שחקנים שמבינים את ורמוט בהתקפה אנחנו נראה ממנו יותר ממה שראינו השנה.

תולעת 30 במאי 2014

מעקב ברקו זה רעיון מעולה.
בתקציר מסיבת העיתונאים שלו (6 וחצי דקות) אמר 45 פעמים "אני", 12 פעמים "לי" ו-3 פעמים "שלי". פעם אחת "אנחנו". לא נשאל ולא דיבר (לפחות כך מהתקציר) על חלוקת הסמכויות עם דומב ועל תפקידו במערכת (שני דברים שכן נאמרו במפורש במסיבת העיתונאים הראשונה והקצרה בהרבה של ג'ורדי).

לגבי ורמוט צריך גם לזכור שמדובר בשוק ישראלים די דל (שבו הוא הקשר ההתקפי השני בטיבו בליגה בפער גדול מהשאר), ובזמן שחיים רמון מנסה לקבץ נדבות במסיבת העיתונאים שלו (חבל שלא שודרה יחד עם זו של ברקו, כבר היו עושים שירותרום. בערך 4 שעות במצטבר לשניהם – מתוכם נאומים של כמעט שעתיים- עם שידורים חוזרים בערוץהטלוויזיה של ONE), בטח אין אופציות טובות יותר.

יוני ג 30 במאי 2014

עם המספרים עד המוות…
אהבתי.

תומר חרוב 30 במאי 2014

ברקוביץ יכול לסובב את הקריירה שלו איך שהוא רוצה (וגם אתה) אבל יש עובדות. הוא מעולם לא התמודד על האליפות בפרימיירליג ולא שיחק במפעל אירופאי. כשכן קיבל הזדמנות בקבוצה גדולה (סלטיק) הוא בזבז אותה ולא הצליח להתאים את עצמו.
בניון היה בורג מרכזי בקבוצה שרצה לאליפות והופעה בחצי גמר אלופות. מאמנים ואנשי מקצוע העדיפו את היכולות שלו. את בניון יזכרו בליברפול ובכל קבוצה בה שיחק כשחקן מחויב לקבוצה שגם אם היכולת שלו לא הייתה תמיד בשיאה, הייתה לו הערכה וכבוד למועדונים בהם שיחק, לקולגות שלו ולמקצוע.
לברקוביץ יזכרו את הבעיטה של ג'ון הארטסון.

גיסנו 30 במאי 2014

+1

אני מאוד מעריך את ברקוביץ', חושב שהוא היה שחקן ענק והיה יכול וצריך להגיע הרבה יותר רחוק מאיפה שהוא נעצר. אבל בקריירה האירופית שלו בסופו של דבר היו לו 3 וחצי עונות טובות שבהן רב עם כולם, ירד בסוף לשחק בליגת המשנה, והוא מתפאר בה ששיחק בסיטי איזה חצי עונה רק שוכח לציין שזה היה לפני השייח המיליארדר ולפני שהקבוצה הייתה שווה משהו.

הקריירה של בניון באופן אובייקטיבי הייתה הרבה יותר מרשימה, גם אם ברקוביץ' היה הרבה יותר מוכשר.

נץים 30 במאי 2014

בניון הוא לא "בורג מרכזי". הוא טוב כשיש לידו שחקנים טובים (ליברפול) וחלש כשיש לידו שחקנים בינוניים (נבחרת ישראל).
הוא לא מנהיג, לא מצליח להרים את הרמה של אלה שמסביבו.
בהחלט אוברייטד!

ירושלמי 30 במאי 2014

אז איך אתה מסביר את התקופות שלו בסנטאנדר ובווסטהאם?
ללא ספק השחקן המרכזי בשתי הקבוצות למרות שלא היו לידו שחקנים כמו בליברפול.

נץים 30 במאי 2014

ראש לשועלים… במקרים בודדים זנב לאריות.
אני גם באופן אישי לא מחבב אותו בכלל…. מהימים שהוא סרב לחילופים/לחיצות ידיים והיה מקשקש בתקשורת על מאמנים (ראה ערך רפא בניטז)

ירושלמי 30 במאי 2014

מה רצית? שיהיה השחקן הכי טוב בליברפול עם שחקנים כמו טורס וג'רארד?
גם ברקוביץ' עשה דברים דומים בווסטהאם פורטסמות' סיטי וסלטיק.
ההבדל הוא שבניון הצליח לעשות את הצעד הנוסף ולהגיע לקבוצות מהעילית שבעילית בליגה האנגלית. בליברפול הוא היה שחקן משמעותי, למרות שלא פתח בהרכב.
ולמרות שבארסנל וצ'לסי הוא לא עשה כלום עצם ההגעה שלו לשם מעידה על האמון שנתנו בו כשחקן עם יכולות.
אני עדיין מאמין שברקוביץ הישראלי הכי טוב אי פעם רק כי הוא הצליח להימנע מפציעות רציניות לאורך הקריירה ולכן תמיד שיחק, אבל בניון, עד שעזב את ליברפול עשה קריירה אדירה.
בהחלט בטופ 3 ביחד עם רביבו וברקו.

אנונימוס 30 במאי 2014

חוסר המודעות העצמית של האיש הזה מדהים. מדבר על שפיות וניהול נכון, ובמקביל זורק שצריך להביא את בניון.
אין מילים. אני מאד אתפלא אם זה ייגמר טוב

יניב פרנקו 30 במאי 2014

תתנחם – כמה שזה יהיה רע יותר זה יהיה קצר יותר .

ערן 30 במאי 2014

כאוהד מכבי, שברור לו שיהיה פה שמייח, אני מאחל לבלגן בנוסח ימי טביב העליזים. לא בטוח שזה יקרה, אבל נראה לי שהפער בין התקציב בפועל לביו היעדים שהציב ברקו(מקום 2) לנוכח התחרות (חיפה, באר שבע, ומן הסתם גם קרית שמונה עושות רושם של מתחזקות), הוא קרקע פוריה לשישו ושמחו.

יוני ג 30 במאי 2014

אוברייטד זאת מילה מעצבנת.

מה קרה ל"מוערך יתר על המידה"?

גיסנו 30 במאי 2014

אם היית אומר לברקוביץ' "אני רוצה לדבר איתך קצת עליך ועל הקריירה שלך" הוא היה מתראיין בשמחה.

הוא לא רוצה להתראיין על תכנית עבודה ומטרות כמנהל מקצועי, כי אין לו כאלה.

תולעת 30 במאי 2014

דווקא בנקודה הזאת צריך לתת לברקו הנחות. ראשית משום שאף אחד לא מדבר על תכנית עבודה במסיבת עיתונאים. את המטרות לקבוצה הוא דווקא הציב גם אם באופן מפורש מדי – מקום שני, ניצחון בדרבים, קבוצה שתרגש את הקהל (גולדהאר בפתיחת העונה שעברה אמר שהמטרה היא "להיות תחרותיים" בנוגע לכל התארים).
שנית משום ששיטת ה"מימון החיצוני האלמוני" לא מאפשרת עבודה אמיתית של מנהל מקצועי אלא של לוביסט – בעצם תפקידו של ברקוביץ' יהיה לשכנע תורמים חיצונים ואלמונים למה צריך להשקיע כסף בשחקן כזה או אחר. זה שונה מסיטואציה שבה המנהל מקבל תקציב ויכול להביא שחקנים פחות מתוקשרים אבל חשובים לאיזון מקצועי.
כמובן שישנה אפשרות סבירה שהמימון החיצוני הזה אינו אלא דרך מחוכמת לגרום לשחקנים לקצץ בשכרם.

ירושלמי 30 במאי 2014

דווקא בתחום הלוביזם ברקו לא צריך להתאמץ.
עוד לא מצמצנו וכבר קם מעריץ לונדוני שהסכים לשלם את שכרו העונתי של ברקו.
הוא יימדד בהחלטות המקצועיות ברמה הניהולית, איזון בבניית הסגל ובשקט שיאפשר או לא יאפשר לדומב ולמערכת.

עידוקוליס ליפשיץ 30 במאי 2014

קצת קשה לקרוא טקסט שרווי בכל כך הרבה הסתייגויות ("ורמוט מעולה, אבל איטי, אבל עובר שחקנים, אבל זה לא עוזר כי הוא איטי, ההחלטה להשאיר אותו היא טעות, אבל "יש גם צדק במחשבה שאין כרגע תחליף לוורמוט בהפועל. זה אפילו נכון")

איציק 30 במאי 2014

ברקוביץ' לא רוצה להתראיין… חוצפה!!!
אחד שדורש מכל אחד על כל במה לעלות ולומר את משנתו פתאום לא רוצה להתראיין. אולי השתיקה מסכמת הכי טוב את כל משנתו???

Comments closed