לא משהו המונדיאל הזה

כל ההסברים בפנים

ממליץ לכל מי שיכול: לא לעבוד בעבודה שמונעת ממנו לראות חלק מהמשחקים במונדיאל או חלק מהתחרויות באולימפיאדה.

אם זה קורה- בחיים לא תרגיש שאתה לגמרי יודע מה קורה. למשל, לא יצא לי לראות כמעט משחקים של קולומביה בשלב הראשון (אז לא הייתי עד להצגות של קווארדדו או רודריגס).

עוד המלצה: אל תהמרו על ספורט. זה כולל גם פולים של מונדיאל או טורניר ה-NCAA.

אני משתתף בפול מונדיאל עם דמי השתתפות גבוהים במיוחד (250 אירו). יש 22 משתתפים והפרס הוא 5,500 אירו. המסיים במקום הראשון מקבל את כל הקופה.

הפול הזה גורם לי לחוש תחושות שונות לחלוטין בזמן משחק. לא אחת אני מעודד תוצאה, ולא את הקבוצה שאני אוהב יותר או שונא פחות.

מנגד כמובן יש את כל ה-RUSH של ההימורים. יש למה לצפות, יש התרגשות. אך האם לא הייתה התרגשות אם לא הייתי מהמר?

*

התחושה שלי לגבי המונדיאל קצת מעורבת.  מצד אחד יש שמחה גדולה. יש הרבה גולים. יש כיכוב של הנבחרות הדרום אמריקאיות.

מנגד, המון המון כוכבים לא משחקים- מרביתם בגלל פציעות, חלקם כי נבחרותיהם לא העפילו.

כמו כן הרבה נבחרות "גדולות" לא שיחקו טוב במונדיאל הזה ואפילו לא העפילו לשמינית הגמר. אנגליה, ספרד, איטליה, פורטוגל ועוד כמה אירופיות (קרואטיה, בוסניה, רוסיה) וגם חוף השנהב המוכשרת יחסית.

מבחינתי היעדרותן של כל כך הרבה נבחרות גדולות בשמינית זה מבאס. מה לעשות, אני הרבה פחות מתעניין ביוון, קוסטה ריקה או שוויץ.

אפילו נבחרת ארצות הברית לא מעניינת במיוחד וגם יש בה פחות כשרון מנבחרות אמריקאיות בעבר ועדיין אני מאוד אשמח אם תגיע רחוק (וכבר היא הגיעה רחוק למדי).

*

מצד שני אני כמובן שמח על כשלון אירופיות רבות כל כך. בגדול, יש נסיגה עצומה בכדורגל האירופי בעשור-שניים האחרונים. הכדורגל נטש את הרחוב האירופי. האקדמיות לא חיפו על כך בכשרון טכני. המון מדינות אירופיות הלכו לאחור בכל האמור לייצור כוכבים טכניים. ספרד היא אחת היוצאות מן הכלל הבודדות. ולמרות זאת אני שמח על הכשלון הספרדי כעת. דל בוסקה לא הלך מספיק על הצעירים. הוא הלך על יותר מדי שחקנים ששיאם מאחוריהם. גם שנאתי את האזרוח של קוסטה (זה לא לכבודה של אימפריית כדורגל כספרד גם אם זה היה מוכיח עצמו, וזה לא הוכיח עצמו).

אז בגדול, אני לגמרי שמח על כשלון האירופיות. כפי שאני שמח על הצלחת הדרום אמריקאיות. שם עדיין נשמר הכדורגל הטהור, של הרחוב, של הטכניקה. ולדעתי יש שם לא פחות הבנה "טקטית" וברור שיש שם לא פחות לחימה ותשוקה.

נבחרת כמו קולומביה- זה פשוט סיפור אדיר. ועוד בהתחשב שהמגה סטאר שלהם כלל לא משחק (פלקאו).

לפני חמש-שש שנים הצעתי לאבי לוזון שייקח את חוסה פקרמן היהודי, שגידל עשרות של כוכבי על ארגנטינים, כמאמן נבחרת. לוזון בחר ללכת על קשטן, אותו לא סבל. ואז גם החתים את גוטמן, שאותו הוא לא סובל (בתווך היה פרננדז). חבל שפקרמן לא קיבל כאן צ'אנס. בינתיים הוא באמת מוכיח שהוא מאמן עצום- גם ברמת הבוגרים.

הלוואי שקולומביה תלך על הסוף אבל לדעתי היא תפסיד כבר לברזיל ברבע.

*

הייתי לפני שבועיים בקלאב מד בטורקיה והכרתי שם בחורה הולנדית. היא גרה ברוטרדאם אך עובדת באמסטרדאם. אבא שלה, המנוח, היה חולה כדורגל ואוהד פיינורד. אמא שלה מתגוררת בכפר קטן ליד ברדה. הבחורה לא חובבת כדורגל גדולה. כל חייה הייתה במשחק אחד (של פיינורד, בגיל 14). אבל כשנפגשנו בטורקיה, שלושה ימים לפני פתיחת המונדיאל, היא הכניסה את עצמה לקטע. את ה-5- 1 של הולנד על ספרד ראינו ביחד. בפול המונדיאל שלי היה אגב הימור של 2- 1 לספרד. אמרתי לה את זה. ועדיין הייתי שמח למדי כשהולנד ניצחה, ובוודאי באופן שניצחה.

מאז שהבחורה חזרה להולנד היא כמעט לא מסוגלת לראות את משחקי הנבחרת כיוון שהיא עובדת בזמן המשחקים. היא אומרת לי שהמדינה בטירוף. אנשים צובעים את הבתים בכתום ובסופרמרקטים כמעט כל המוצרים בכתום. אתמול היא אמרה לי שקראה מאמר בעיתון, שלפיו הולנד לא טובה כל כך כפי שיש לה מזל.

אני לא יודע אם זה מזל, אבל הולנד כמובן שאינה טובה כפי שהייתה בעבר. היום יש הרבה פחות כשרונות. אבל בנתיים שני כוכבי על למעלה כמו רובן ו-ואן פרסי מספיקים. יש עוד כמה שחקנים בכלל לא רעים. בפול המונדיאל שלי יש ניצחון 2- 0 להולנד על מקסיקו. למרות שמקסיקו הרשימה אותי מאוד עד עכשיו.

הלילה אני הולך לראות את המשחק בין הולנד למקסיקו בספורט בר בראשון עם בחורה אחרת.

*

ארגנטינה לא מרשימה כלל. ברזיל היא צל של עברה הגדול- ועדיין סוג של פייבוריטית. גרמניה כמו תמיד בשנים האחרונות עם עומק מרשים ביותר. אין כוכב על (אולי למעט מולר. רויס הרי פצוע), ובכלל- גרמניה יוצאת לוזרית ביותר מדי טורנירים בשני העשורים האחרונים. בדיוק הפוך מהסטיגמה.

אני לא רוצה שגרמניה תזכה- למרות שלדעתי יש לה סיכוי לא רע בכלל.

אם ארגנטינה תזכה- עדות לבכורה ההיסטורית של מסי (כאשר אולי רק פלה קורא תגר).

אני שמח שרונאלדו הודח כבר בסיבוב הראשון. הוא ענק, אבל ווינר ענק הוא לא.

ומה עוד יש לנו?

צרפת עם הרבה שמות יחסית אלמונים משחקת יפה. גם צרפת היא סוג של צל של עבר- בשנות ה-80, ה-90 והאלפיים גידלה הרבה-הרבה יותר כשרונות.

ועדיין אני צופה ניצחון 3- 0 לצרפת על ניגריה ברבע הגמר.

*

אעזוב אתכם עם ההימורים שלי. הם לא מעניינים אף אחד. אבל האם יש לנו מונדיאל גדול?

לא ממש. המון שחקנים שמרשימים הם שחקנים שבחיי הכדורגל הסדירים, במשך העונה הרגילה, אנחנו בקושי שמענו עליהם. אנחנו חיים בעולם כדורגל מאוד מצומצם מכחינת הכוכבים שבו. בחיים לא היו פחות כוכבים. זה הסיפור מבחינתי.

אבל זה גם מאפשר מונדיאל הרבה יותר שוויוני ותחרותי- בניגוד כמעט מוחלט לכדורגל המועדונים, שבו מספר מאוד מצומצם של קבוצות לגמרי השתלטו על הביזנס.

וזה טוב ונחמד.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ליגת שוקי ההון - משבר זהות
השיעור של רובן

36 Comments

אדם בן דוד 29 ביוני 2014

אחד הטורים הראשונים שלא כל מה שכתבת עיצבן אותי :)
אני מסכים שהטור ששלחתי הרס לי את ההנאה (הימרתי שאורגוואי יגיעו רחוק אבל הלב היה בעד קולומביה).
ולהבא או שאמנע לחלוטין או שאהמר ע"פ הלב.
מלבד זאת, הרעיון להביא את פקרמן דומה לרעיון שהיה בזמנו להביא את סורין- זה שמישהו יהודי לא אומר שהוא יסכים לבוא לפה.
פקרמן מאמן על- לא היה צריך את המונדיאל הזה כדי לדעת את זה.
ישראל לא לרמתו (ונדמה שכבר היה מי ששאל אותו בנושא וקיבל תשובה שלילית).

מלבד זאת- יותר משאסור לעבוד בזמן מונדיאל, אסור להתחיל קשר בזמן מונדיאל.
את המשחק מקסיקו-ארגנטינה ב2006 ראיתי רק מההארכה בגלל שמי שיצאתי איתה החליטה שזה זמן טוב לשיחת "יחסנו לאן". מזל שהם פנו לכיוון האבדון בזמן כך שזכיתי לגול של ארגנטינה.

בני תבורי 29 ביוני 2014

בורו,
גם פקרמן לא היה מוציא כאן כלום בשיטה הקיימת לפיה הוא מקבל חוזה לשנתיים שכולל העפלה ליורו או מונדיאל. ולא רק הוא, גם מוריניו לא. השיטה חייבת להשתנות. מאמן נבחרת צריך לקבל חוזה לשש שנים לפחות, כשיורו או מונדיאל לא מוזכרים בו כלל. הוא צריך לקבל אחריות מקצועית וסמכויות בלתי מוגבלות לגבי כל הנבחרות בכל הגילאים עם שקט תעשייתי. רק כך יוכל, אולי, להוציא משהו מהעקומים שלנו.

איציק 29 ביוני 2014

אתה פסימיסט חסר אמונה ביכולתו של היחיד לשנות ;)

no propaganda 29 ביוני 2014

אתה מציע את מיכאל ניס לבוגרת?

אסף 29 ביוני 2014

לא 6 שנים, אלא 5 שנים.
להוציא את מחזורי היורו/מונדיאל מהתודעה.

יואב בורוביץ' 29 ביוני 2014

בני, צודק לחלוטין. ועדיין אם ניתן היה להביא את פקרמן (ולדעתי באותה נקודת זמן, כאשר לא אימן, ניתן היה) אז צריך לעשות זאת.
אני גם לא מסכים עם ההנחה שמוריניו מאמן טוב יותר מפקרמן. יש לי קבוצה ושאני מחוייב לבחור במאמן לשלוש שנים הקרובות- אני לוקח את פקרמן.

אריק האחר 29 ביוני 2014

כול מילה

איציק 29 ביוני 2014

פוסט נהדר:
1. תראו מה אני עושה ועשו ההפך. המדריך למה לא לעשות…
2. בחורות הן סבבה…
3. המונדיאל לא משהו… איזה כייף…
האמת, המונדיאל זה אצלי הדבר שאני עושה כדי למלא את החלל הריק כשאין וימבלדון. טורניר ענק ויופי של רמה. מומלץ, לפעמים אפילו הנשים היפות יותר מנצחות :-)

פו 29 ביוני 2014

מצטרף לשמחתך בעניין קריסת האירופאיות- האיטלקים, פורטוגלים, קרואטים ורוסים היו על הפנים ממש
במקביל האנגלים והבוסנים פשוט לא מספיק טובים…

חולק עליך בעניין קולומביה- אני דווקא חושב שהם יעברו את ברזיל- כי כמו שאמרת- היא פשוט לא טובה בטורניר הזה (אם ניימאר לא ישחק אז היא פשוט בלי התקפה).

ההיעדרות של הרבה שחקנים אכן קצת פוגמת בהנאה (רויס), אבל מצד שני זה פינה את הדרך לשחקנים אחרים, שללא ספק גם להם מגיע צ'אנס (אני בספק אם צרפת הייתה נראית ככה (בעיקר מבחינה חברתית) אם ריברי היה משחק

martzianno 29 ביוני 2014

אין שחקן אחד מאלו שלא הגיעו, שגורם לי להצטער על כך (מאחל לכולם החלמה מלאה וכו').
ולכל מי שחושב שהמונדיאל לא משהו – שיחשוב על 3 שנים ו-11 חודשים בלי מונדיאל. ואז שידבר איתי.

אמית 5 29 ביוני 2014

לגבי השחקנים שמרשימים שכמעט לא שומעים עליהם כל העונה זה בגלל שהליגה שלהם פחות מסוקרת, לכן גם יש אכזבה מהאירופאיות כי רוב האנשים מכירים את השחקנים שלהם דרך הליגות, אבל כשרואים את צ'ילה וקולומביה מבינים שיש עוד שחקנים גדולים בעולם, ולפעמים כדי ששחקן יגיע למועדונים גדולים צריך גם מזל וקשרים טובים.

לכן דיברו כאן הרבה על מסי ורונלדו כי יש להם יותר יחסי ציבור, רונלדו לא הרשים אבל אני חושב שלא צריך לרדת עליו יותר מדאי, כי הוא באמת קיבל בית קשה עם קבוצה בינונית, שתהיה בטוח שמסי לא עולה שלב במאה אחוז מבית כזה, וגם עכשיו לארגנטינה יש הגרלה קלה, כך שלפעמים צריך גם מזל.

ולמשל שחקן כמו סנצ'ז נשכח במשך העונה בגלל הכוכבים האלו, אבל הוא הראה בכל המשחקים [למרות ההחמצה בפנדל] איזה שחקן הוא, ויש עוד הרבה כאלו שאין להם יחסי ציבור טובים בגלל ההתעסקות בכוכבים הגדולים.

gilad 29 ביוני 2014

אחלה מונדיאל. באיזשהו גיל צריך ללמוד להתנתק מהנוסטלגיות ומההשוואות ולמה פה ולמה שם וההוא הגיע וההוא לא, ולהתרכז בפרטים – אתמול היה משחק מתח אש של ברזיל צילה, הצגה של קולומביה, ועוד פאקינג שעתיים יש מקסיקו הולנד. למי אכפת אם רולס או רויס נשארו בבית? יש כדורגל!

פו 29 ביוני 2014

אין פה שום עניין של גיל…
אין שום קשר בין בין זה שפלקאו, רויס (ועוד כמה) לא נמצאים במונדיאל ולכן יכולה הייתה להיות הנאה גדולה יותר (לא נראה לי שיש מחלוקת לגבי הכישורים שלהם והעובדה שהם אטרקטיביים לצפייה) לבין העובדה שצ'ילה-ברזיל היה 'מתח אש'…

כוכב עליון 29 ביוני 2014

איזה כיף זה להרגיש מיוחד ושונה. בזמן שהרוב מסכימים שזה המונדיאל הגדול אי פעם (לבטח מאז מקסיקו 86) , נחמד להיות במיעוט ולדעת שהמונדיאל הזה הוא סתם אחד ולחכות בקוצר רוח לרוסיה ולקטאר

bb 29 ביוני 2014

כבר שמעתי מכמה אנשים שהם מאוכזבים שנבחרות גדולות כמו ספרד ואיטליה כבר בחוץ ושקיבלנו נבחרות יותר קטנות בשמינית (קטנות מבחינת השם כמובן, האנשים האלה מתייחסים רק לשם). אבל אם כמובן כל הנבחרות "הגדולות" היו מעפילות כל התקשורת היתה מוצפת בטורים שמדברים על כך שכבר אין הפתעות בכדורגל ושהפערים גדולים מדי ואותם אנשים היו מתלוננים על זה.

אחד 29 ביוני 2014

בינתיים המונדיאל נפלא.
ספרד ואיטליה המשעממות בחוץ.
רונאלדו השחצן בבית.
סוארז סוף סוף קיבל מה שמגיע לו כבר הרבה זמן.
קוסטה ריקה.

רק שלא יסתיים באיזה אסון כמו גמר ברזיל – ארגנטינה.

כסיפוביץ 29 ביוני 2014

קח כמה פלוסים שאתה רוצה…

בלעם 29 ביוני 2014

שמח על כשלון האירופיות-הרבה אירופיות בכירות הודחו-מונדיאל לא משהו?

כסיפוביץ 29 ביוני 2014

אך…כמה כיף לגלות שאתה נהנה מהמונדיאל בלי כל המלוקקים שמהעונה החולפת.

כמה כיף להנות מהמונדיאל בעוד אנשים מהמרים והורסים כרגיל עוד חלקה טובה עם כסף.

כמה כיף שעוד מעט ייגמר המונדיאל ואני ומרציאנו נדבר עליו 3 שנים וקצת.

תמשיכו להנות עם הג'ל של רונאלדו…

Yair 29 ביוני 2014

אתה פשוט לא אהב כדורגל, נכון?

כסיפוביץ 29 ביוני 2014

הייתי רוצה להיכנס קצת בפוסט הזה [בעיקר על כך שלא ברור מי כתב אותו]
אבל נשאיר את הבמה למדוכאי המנדיאל ואוהבי התאגידים למינהם.

לא נורא. המונדיאל בקאטאר הולך להיות בדיוק בשבילכם.
המון שלטי חוצות עם מלא תמונות של רונאלדו!!!

יואב בורוביץ' 29 ביוני 2014

אני חושב שזה בהחלט מונדיאל כייפי מבחינת דרמות וגם מבחינת איכות כדורגל. מה שאין בו במונדיאל הזה אלה מספיק נבחרות שהן באמת טובות. זה בגלל שבכדורגל של היום יש מעט מדי שחקנים באמת טובים. אבל הצד הזה של המטבע, זה תורם לשוויוניות וגם לדרמה.
גם טוב שיש במונדיאל הרבה שערים, גם אם חלק לא מבוטל מהם מגיע מטעויות די מביכות בהגנה.
גם טוב שהמוטיבציה של מרבית הנבחרות במרבית המשחקים היא התקפית. אני חושב שכיום מרבית הנבחרות הבינו שזו המוטיבציה הנכונה כיוון שבמרבית הפעמים היא משתלמת.

כסיפוביץ 29 ביוני 2014

תראה ליגת עלובות כל השנה לשחרר את המונדיאל האדיר הזה בשקט.

אחד המונדיאלים הגדולים מבחינת כדורגל ורק מראה שלא חייבים לברון גיימס בכל מקום מזוין בעולם הזה.

יאללה ביי

amit 5 29 ביוני 2014

על פי מה קובעים מי נבחרת טובה? על פי השם שלה? אם ספרד הפסידה לצ'ילה למשל זה אומר שצ'ילה נבחרת מעולה, כנ"ל לגבי קולומביה, ואפילו גאנה הוציאה תוצאה מצויינת מול גרמניה ושיחקה התקפי וכמעט ניצחה את המשחק.
זה נכון שיש נבחרות שהם פחות ממה שציפינו כמו ברזיל וארגנטינה, אבל זה גם בגלל שכל השנה רואים את השחקנים האלו בליגות שלהם וחושבים שאלו השחקנים היחידים שיש בעולם, אם תזכר במוקדמות של דרום אמריקה תראה אילו משחקים היו שם ותבין שהנבחרות האלו לא נופלות מארגנטינה וברזיל.
סה"כ המונדיאל עד עכשיו מעולה, הקבוצות לא משחקות בונקר ומנסות לתקוף, ולכן יש הרבה שערים, וגם אם חלקם באו מטעויות בכל אופן זה בגלל שיש לחץ תמידי על ההגנות.

לא משנה 29 ביוני 2014

איך קישרת בין ההדחה של פורטוגל בסיבוב הראשון לזה שרונאלדו לא ווינר? לא היה משחק מוקדמות אחד של פורטוגל שפספסתי בשש השנים האחרונות, והם פשוט נבחרת חלשה ולא מאומנת – ולא יעזור גם רונאלדו.

גיל 29 ביוני 2014

נכון. הוא כוכב זוהר בנבחרת הזו שסבל מפציעה וקצת חוסר מזל במונדיאל הזה אבל היה דווקא טוב מאוד בו לדעתי.

גיל 29 ביוני 2014

מונדיאל מצוין, לא יהיה הכי גדול אי פעם אבל אם ימשיך ככה ידורג גבוה. בסך הכל רוב הפייבוריטיות עלו. אנגליה לא פייבוריטית וההפתעה היחידה באמת היא ספרד אבל בדיעבד כנראה שזה היה צפוי. אני רק מקווה שהכדורגל הטוב ימשך ובינתיים נראה ככה ככה בשמינית.

no propaganda 29 ביוני 2014

איטליה, הפתעה לא פחות גדולה מספרד.

גיל 29 ביוני 2014

לדעתי לא ממש הפתעה בהתחשב בנבחרת שהביאו. אולי היו צריכים לעבור שלב אבל בסך הכל לא היו מגיעים רחוק.

גיל 29 ביוני 2014

ואגב, לדעתי יש מינון מצוין בין כוכבים מפורסמים שלשם שינוי דווקא מתפקדים ושמות חדשים שרוב הצופים לא מכירים.

אריק האחר 29 ביוני 2014

כמה שאנחנו מפונקים.
למי שמקטר על מונדיאל נפלא מומלץ
לראות כמה משחקים מהעונה החולפת מתוצרת מקומית.
סופר את הדקות למכסיקו הולנד.
ואתמול לא הורדתי רגע עיניים
מהמשחקים.
הדבר היחידי שהפריע לי היו דווקא
פרשנינו ושדרינו שהזכירו לי את רמת
הכדורגל אצלנו.
תהנו מכול רגע כי נתגעגע ארבע שנים.
חג שמח לאוהבי הכדורגל.

תומר הוותיק 29 ביוני 2014

וואו בורו,אתה ממש ממורמר.
מי שדוגם את הפוסטים שלך רואה מציאות כזאת ממך:
1.יורוליג פח.
2.נבא פח.
3.רק שחורים יכולים להקרא ספורטאים באמת כי הם אתלטיים (אגב,מה אתה אומר על דנקן האוברייטד הזה?)
4.עכשיו הגענו למונדיאל שגם הוא פח?
5.בגדול המסקנה שניתן להבין ממך היא שכל הספורט העולמי הולך ומתדרדר (אז עוד כמה שנים אתה ואני נוכל להיות ספורטאים מקצוענים שכן הרמה תהיה כל כך נמוכה).
וגם,אם אתה לא שחור,אין לך מה לחפש פה.
שמשום מה אתה דוחף סיפורי ראיתי איזה שהוא אירוע ספורט עם מישהי, אבל עושה רושם שזה לא מקדם אותך בתהליך אז אולי אפשר להוסיף את המסקנה,כאשר אתה בדייט, תתרכז בה ולא במשחק ;-)

אחרון חביב,
בהסתכלות על מה שכתבתי,אתה כמו קופמן אבל יפה יותר (למרות שלא ראיתי תמונה שלך ;-))

יואב בורוביץ' 30 ביוני 2014

אז אתה בא להגיד שהיורוליג לא פח?! (:

אריק 29 ביוני 2014

האמת שמתחיל לבאס. תנאים דפוקים לכדורגל הפסקות שתיה ושיפוט שלא רואה רצח ברחבה כשמדובר בקבוצה אירופית.

אריק 29 ביוני 2014

חחח. מצד שני מישהו אמר לשופט שטעה והוא "תיקן"

זיו 29 ביוני 2014

כל ההתייחסות של כולנו לכוכבים היא מוטעית.
הכוכבים הם לא כוכבים אלא מותגים. לא כל מי שהוא בו קולד כוכב הוא באמת כוכב ורואים את זה גם במונדיאל.
אין ואקום ויש בודדים שאין להם תחליף, מסי אולי ניימאר בנרכב הקיים למרות שהיה אפשר למצוא תחליף אם נניח היה פצוע.
אם רויס היה; האם זה היה כל כך משנה את גרמניה ?
לא נראה לי.
היחיד שחסר מבחינת הצבע זה זלאטן אבל גם איתו שבדיה שהיתה במקום פורטוגל היתה כבר בבית.

Comments closed