עבירות זה משתלם

כי לא נענשים עליהן

bra-col

 

עוד משחק לא טוב. אינטנסיבי, דרמטי, בטוח שהקהל היה בטירוף. אבל הכדורגל לא היה טוב. קולומביה בקושי הופיעה. ברזיל התחילה חזק מאוד ואז נחלשה מאוד. לא ייצרה הרבה מצבי הבקעה. ניימאר רחוק משיאו, האלק גם לא משהו, ושני הבולטים הם פרננדיניו ופאוליניו, שגם לא היו מדהימים. אה, גם דויד לואיז היה טוב מאוד. הוא קלף חזק בנבחרת.

בדיוק עכשיו אייל לחמן אומר ש"המשחק היום הרים את הכדורגל העולמי לרמות שלא נראו באף מונדיאל ואף משחק".

נו טוף.

*

עכשיו לחמן מדבר על זה ש"ברזיל נתנה היום מופע של עמידת קו הגנה". ועכשיו הוא אומר: "לפעמים לא צריך לדבר על כדורגל. צריך לדבר על רגש".

רגש היה היום. אולי גם "עמידת קו הגנה". ככלל, ברזיל נתנה תצוגה הגנתית גדולה- אבל זה לא תפקידה ההיסטורי. כבר שנתיים אני חוזה שברזיל תזכה במונדיאל וברור שצריך הגנה חזקה בשביל זה, וברור שההגנה של ברזיל חזקה- ועדיין היא ספגה בארבעה מתוך חמישה משחקים של עד כה במונדיאל. ואני חזיתי בפול שלי שהיא תספוג רק בשניים בלבד- אז אני קצת פחות נדהם מההגנה שלה, כי ציפיתי ממנה אפילו ליותר.

*

היו היום במשחק בערך 40-45 עבירות. לפחות. בכל רגע כמעט המשחק הופסק. המשחק היה מלוכלך. זה פגע בעיקר בכדורגל הטכני ובשחקנים הטכניים. זה גרוע מאוד לכדורגל. מה שהכי גרוע זה שהשופט הספרדי גם עצר את המשחק המון וגם כמעט לא נתן כרטיסים צהובים. בכך הוא רק עודד את השחקנים לבצע יותר עבירות. והם עשו. זה הכי לשחק על בטוח. הכי פחדני. ולצערנו הרב- באופן השיפוט הנוכחי זה גם הכי יעיל. כך גם קורה בהמון משחקים בכדורגל הישראלי. משחק מלוכלך, רווי בעבירות, והשופטים עוצרים את המשחק כל הזמן (גם כשלא צריך, כשיש עבירות זעירות) וגם לא נותנים צהובים כאשר בכל כך הרבה מקרים הכרטיס מתחייב- כי העבירה מכוונת (וגם מסוכנת לא מעט פעמים).

גם בנושא הזה- ואולי בעיקר בנושא הזה- הכדורגל יצטרך לטפל. והוא לא יטפל.

אז אל תדברו מחר על הדרמה, והאינטנסיביות, והקהל של ברזיל, והתחושות, והרגש, והפטריוטיות המדהימה, וכל הג'אז הזה. דברו על מה שפוגע במשחק הכדורגל. כי זה הרבה יותר חשוב.

*

וזה מה שכתבתי על רבע הגמר הראשון בין צרפת לגרמניה

 

כשאין טכניקה, אין כדורגל
וזה לא חאמס

33 Comments

Amir A 5 ביולי 2014

חיכיתי ליום הזה. פיניתי את הילדים והאישה מהבית כדי שיהיה שקט. שני משחקים עם גרמניה, צרפת וברזיל. כמה רע זה כבר יכול להיות? ועכשיו יש הרגשה שרימו אותי.

רועי 5 ביולי 2014

בדיוק.

ערן (המקורי) 5 ביולי 2014

+1

אלעד (האחר) 5 ביולי 2014

צר לי, אבל אני לא מסכים אתך. מההילוכים החוזרים נראה בבירור שרוב העבירות לא היו עבירות של צהוב, ולדעתי היה שיפוט טוב. חאמס צריך להפסיק להתבכיין על עבירות ולהתרכז במשחק. אם היה משחק מול הגרמנים היה לו יותר קשה.
במיוחד אהבתי את הדיוק של הקוון. כל הנבדלים היו מוצדקים.

גיסנו 5 ביולי 2014

מצד אחד נכון, מצד שני הברזילאים פשוט שברו אותו ואת קווארדדו כל הזמן ובמשהו אחד שבורוביץ' כן צודק – השופט המתין קצת יותר מדי עם הצהוב הראשון.

אוהד 5 ביולי 2014

אפשר לתת צהוב על "הפרעה לשטף המשחק", כן דבר כזה קיים והשופטים משתמשים בזה כאשר שחקן עושה 3 עבירות בזמן קצר מאוד.
אפשר היה בקלות לתת כמה צהובים רק בגלל זה.

גיסנו 5 ביולי 2014

את המחצית הראשונה לצערי פספסתי, אבל הבנתי שהייתה נהדרת.
מלבד 10-15 דקות בתחילת המחצית של גישושים ועבירות, קולומביה התחילה להתעורר ולתקוף, ואז הגול המדהים של דויד לואיז הטיס את המשחק למעלה. היו שם 35 דקות במחצית השניה של כדורגל מצויין, שחקנים עילאיים והשופט הציל קצת את ברזיל כשריחם על ז'וליו סזאר שלדעתי היה צריך לקבל אדום.
התחננתי לגול של קולומביה רק כדי שהמשחק הזה יימשך להארכה. בכל זאת, לא צריך לקום מחר מוקדם.

אני באמת מנסה להבין מתי אי פעם יהיה לדעתך משחק כדורגל טוב. העיקר למצוא רע כל הזמן, ועוד לבוא בטענות לפרשנים בטלויזיה שהם רק שליליים כל הזמן (למזלי ראיתי את המשחק כמו את רוב המונדיאל בשידור של ESPN).

אולי זה לא הביא את הכדורגל לגבהים חדשים, אבל זה היה עוד משחק מעולה בטורניר המופלא הזה.

יואב בורוביץ' 5 ביולי 2014

גיסנו- איך זה משחק מעולה אם קולומביה לא הופיעה וברזיל הייתה בינונית? וחוץ מזה היו איזה מיליון עבירות?

גיסנו 5 ביולי 2014

שוב – לגבי המחצית הראשונה אני נאלץ להסתמך על תקציר ועל עשרות הודעות וואטסאפ מתלהבות, נראה שברזיל שיחקה מצויין ולולא סיומת קלוקלת של האלק והאנטי כדורגל של פרד היה צריך להיות יותר מ 1-0 במחצית.
קולומביה הופיעה החל מהדקה ה 55-60, סיפקה כמה מהלכים יפים וחאמס שוב הראה שהוא כוכב בכמה דריבלים ומסירות אמן.
הרבה עבירות, כן, אבל קצב גבוה, מצבים לשני הכוונים ובעיטה חופשית אדירה.
רבע שעה אחרונה מותחת כמעט כמו הסיומת של ההארכה של בלגיה-ארה"ב בשמינית.

מבחינתי, וכנראה שאיכשהו מבחינת רבים אחרים, זה משחק מצויין.

יוני חדש 5 ביולי 2014

ראינו את המשחק 7 חברים כולם ללא יוצא מן הכלל הסכימו שהיה משחק אדיר רמה יחסית גבוהה לפרקים ולא מעט דרמה ומתח אולי זה לא המשחק הכי איכותי שהיה במונדיאל אבל להגיד על זה שזה היה משחק חלש זאת הגזמה פרועה לא תמיד צריך להיות שלילי

יואב בורוביץ' 5 ביולי 2014

אמרתי "משחק לא טוב". לא אמרתי חלש.

גיל 5 ביולי 2014

זה כל המונדיאל ככה לא מוציאים צהובים מספיק. זו הוראה של פיפ"א ואין להתפלא ששחקנים מנצלים את זה.

עמי ג 5 ביולי 2014

הבעיה היא לא הצהובים.
הבעיה היא שעבירות קלות עוצרות את המשחק ואין עליהן שום עונש.

גיל 5 ביולי 2014

זו בעייה כללית של כדורגל שאני מסכים איתך שהיא מעצבנת. יש קבוצות שפשוט מנצלות את זה.

oded 5 ביולי 2014

רשמתי לעצמי את היום ביומן – אני מסכים עם בורוביץ!
משחק קשה לצפיה, המון עבירות ורובן בגלל שהשופט התעקש לא להוציא צהוב כשמגיע
עבירה מאחור בכוונה לעצור מתפרצת, משיכה בחולצה, כניסות לרגליים, הכל היה במחצית הראשונה חוץ מצהוב
לדעתי זה גם מה שגרם לפציעה של ניימאר, כששחקנים מרגישים שמאפשרים להם הם ישחקו יותר ויותר אגרסיבי עד ששחקנים יפצעו
משחק אחד בתת מוטיבציה ומשחק שני בעודף מוטיבציה, חבל

shadow 5 ביולי 2014

אני חושב שאחת הסיבות שלא מוצאים צהובים היא מהפחד שכוכבים יפסידו משחקים בגלל צבירת צהובים.

אני חושב שצריך לחשוב על כל הנושא ההזוי הזה של הכרטיסים והשפעתם על המשחקים הבאים.

אני לא כל כך מבין את ההיגיון של להרחיק שחקן בגלל צבירת צהובים, בטח כשמדברים על טורניר כל כך קצר של שבעה משחקים.

גם הרחקות של אדום שמונעות משחקן לשחק במשחק הבא לא נראות לי כפיתרון הנכון.

היום בעידן הטלויזיה הרחקה צריכה להיות רק מהמשחק הנוכחי.
הרחקות ממשחקים עתידיים צריכות להיבדק אחרי המשחק על ידי גוף מוסמך שיקבע האם העבירה דורשת הרחקה ממשחקים נוספים.

כמו במקרה של סוארז (שבכלל לא הורחק באותו המשחק).

גיל 5 ביולי 2014

מסכים לגבי הצהובים. שני צהובים קל יחסית לקבל בגלל שטויות (כמו תיאגו היום) וזה הורס את החוויה. אולי על 3 צהובים שווה להרחיק משחק אחד.

shadow 5 ביולי 2014

לא מסכים עם הרעיון שצריך להרחיק שחקן ממשחקים עתידים.

אף אחד לא מרחיק שחקן בכדורסל מהמשחק הבא בגלל שהוא סיים בחמש עבירות או שהוא עשה עבירה טכנית או עבירה במתכוון.

כן מרחיקים שחקן שעשה עבירה שהיא בכוונה לפצוע שחקן או מעבר לרוח המשחק, כמו מכות, קללות,יריקות וכו'.

נניח והיו מוציאים לסזאר היום אדום בגלל שהוא ניסה לעצור גול וגם נניח שזה לגיטימי.

למה שהוא יהיה מורחק מהמשחק הבא? במצב היפוטי שכזה בתנאים של היום, הוא היה מורחק מהמשחק עצמו, קולמביה מקבלת פנדל ובנוסף הוא לא היה משחק במשחק הבא.

הזוי.

בעידן של היום הכדורגל הוא משחק הזוי, מכיוון שהוא לא תואם את רוח התקופה.

משחקים משחק ב2014 עם חוקים של 1950 במקרה הטוב(למרות ששונו מספר דברים מאז).

זה כמו לחפש בגוגל שירות של יונים לשליחת דואר.

נץים 5 ביולי 2014

+1

אלי 5 ביולי 2014

הצהוב של תיאגו לא היה על שטות, הוא עצר התקפה מתפרצת כאשר שחקן ההגנה הכי טוב שלהם עדיין בהתקפה.

לגבי האדום, זה לא חוקים של 1950 כי החוק עצמו של אדום על מניעת שער בטוח הוא חוק יחסית חדש.
הגיע לו אדום ב100% לפי החוק, ובנוסף הוא עשה את העבירה במכוון כאשר הרים את שתי הרגליים שלו ע"מ לעצור את השחקן.
זה היה נתון להחלטה של השוער, לוותר ולקבל גול או לעשות עבירה וכנראה להיות מורחק גם מהמשחק הבא.

d 5 ביולי 2014

הטורניר הזה הולך ומדרדר. קיבלנו יופי של שלב בתים, מאז חושך.

omer 5 ביולי 2014

יואב, בכדורגל כיום, כשרוב ה"כוכבים" נמצאים במספר מצומצם מאוד של קבוצות- את הרמה הגבוהה תמצא בליגת האלופות במשחקי רבע הגמר וצפונה ובמשחקים בין קבוצות הצמרת של הליגות הבכירות.

לנבחרות אין את היכולות והכישרון שיש לקבוצות הגדולות.

גרמניה למשל, שאני לא יודע אם היא תזכה, אך היא כנראה הנבחרת הכי איכותית בטורניר, היא גרסה מוחלשת של באיירן מינכן.

מעבר לכך, לנבחרות אין זמן להתאמן כמו קבוצה וחשוב מכך- במונדיאל כמעט כל משחק הוא קריטי, המעמד הוא הכי חשוב שיש ולכן הלחץ מדבר.

במשחק אתמול, השופט הדגים איך מציגים שיפוט מזעזע מבלי לעשות אף טעות שחורצת את גורל המשחק. חוסר שליטה מדהים. כמה צהובים בתחילת המשחק היו פותרים את הבעיה. פרננדיניו למשל, נכנס במחצית הראשונה בחאמס פעמיים בגסות ולא זכה לכרטיס.

תומר הוותיק 5 ביולי 2014

אנחנו צריכים פסיכולוג.
אפילו בצפייה בכדורגל אנחנו לא טובים…
דורפן מתחיל עם כל מיני תיזות על מגמות ושטויות ובעיקר מקטר כל פעם שנבחרת גדולה מנצחת.
בורו הוא מוותיקי המרמרה (לא הספינה ;-)).
המגיבים מתחילים משלב הבתים בטוב ביותר אי-פעם (תהליך ההמלכה) רק כדי לבטל לגמרי את הטורניר בשלב הנוקאוט (שלב כריתת הראש למלך שרק עתה הומלך).
צופה במשחקים עם חברים ומתכתב במקביל עם חברים מחו״ל, סך הכל כייף גדול וכדורגל טוב, לא גרוע ולא מדהים כל הזמן, אבל וזה אבל גדול, בכל אירועי הספורט אנחנו לא רואים רוב הזמן תצוגות מדהימות (אם היינו רואים אותן כל הזמן היה דיי משעמם).
בעיניי יש קצב התרחשויות גבוה מאוד,אתלטיות מאוד גבוה ונבחרות צריכות שבריר של שנייה בכדי לחזור למשחק.
שימשיך ככה.

המלצה לדה-באזר – תעשו שבוע חיוביות, שבוע שבו אתם רק כותבים חיובי!

חדש בשכונה 5 ביולי 2014

1++++

bb 5 ביולי 2014

+הרבהההההה

משיח 5 ביולי 2014

המונדיאל יותר טוב מהקודמים מבחינת קצב עניין ושערים, ברזיל קולומביה אחלה משחק (צרפת גרמניה פחות)

עופר 5 ביולי 2014

מחצית ראשונה נהדרת
מחצית שנייה – חלק ראשון בינוני, חלק שני נהדר (כשקולומביה התחילה לשחק)
העבירות אכן פגמו.
אבל זה היה קרב אדיר.

אני חושב שרוב משחקי השמינית היו נהדרים (יחסית למעמד).
מספר השערים היה נמוך יחסית בעיקר בגלל כמה תצוגות שוערות מדהימות וגם כי בכל זאת, מדובר בשלב הנוק-אאוט.

תiמר 5 ביולי 2014

יש מצב שאייל לחמן אהב את המשחק כי היו בו המון עבירות

ערן (המקורי) 5 ביולי 2014

+1
לחמן לימד את גרהאם סונס, כזכור, מהו ״כדורגל גברי״ במהדורת סכנין (כדורגל שנועד לשבור רגליים, או לפחות להשאיר סימנים כחולים לתקופה ארוכה)).

גלעד 5 ביולי 2014

די כבר, בכל מונדיאל לאנשים כאילו נמחק הזיכרון. להפנים- שלב בתים יש הרבה גולים, הפתעות, כוכבים חדשים ושמחה. שלב הנוקאוט- אינטנסיביות, דרמה, פציעות, קודי. אין מה לעשות. בגלל זה המשחק של ברזיל היה נהדר, היה בו הכל, והמשחק של צרפת היה נורא, הרגיש כמו מאבק על מיקום בבית מוקדמות באירופה. תנו לי היום עוד כמו ברזיל קולומביה ואני מבסוט כמו תוכי

אהד 5 ביולי 2014

איך אפשר להתלהב ממשחק שבו כל דקה שנייה המשחק נעצר בשל פאול. אני לא חושב שהיו אתמול ארבע דקות של משחק שוטף.. פעם ראשונה שהצטערתי שאי אפשר להריץ שידור של משחק עם השלט..

אתה פתאט 5 ביולי 2014

אולי אם היו להם יותר שחקנים שחורים הם לא היו מרגישים את העברות הקטנות האלה.
אתה פתאט בורו, את פתאט.

בילבו באגינס 5 ביולי 2014

להרחיק את סוניגו ל5 שנים !!!
עבירה פלילית , הוא יכל לשתק אותו לכל החיים !!
חלאס ! מספיק עם הבלמים הגרזנים שיודעים רק לשבור רגליים!
אנשים באים למשחק כדי לראות שחקנים כמו בניון לא כמו חליילה המחבל.

Comments closed