האימפריה מכה

גרמניה היא כיום מעצמת הכדורגל הגדולה בעולם

חשבתי שברזיל תזכה במונדיאל. כי חשבתי שאין יריבות מספיק חזקות כדי לקחת את זה ממנה בארצה. בלי קשר- במשך שנים אני מדבר על ההתדרדרות הדרמטית בייצור הכשרונות בברזיל. כמעט כל העולם סובל מהתדרדרות בייצור כשרונות- אבל בברזיל התופעה זועקת במיוחד כיוון שזו אומת הכדורגל בהא' הידיעה. גם בברזיל עדיין משחקים כדורגל ברחובות. ואף על פי כן, בעשור-שניים האחרונים ייצרו שם הרבה פחות כשרונות מאשר בעבר.

עדיין יש כשרונות פה ושם, ניימאר אפילו מגדולי עולם. אבל זה ניימאר אחד. וגם הוא לא הצליח העונה בברצלונה.

*

מר כדורגל גרמני, משה מאירי, חזה היום ברדיו כי "ברזיל תנצח 2- 0". גם אני ניחשתי כך. לדעתי, היה קשה מאוד לחזות את האופן שבו גרמניה תנצח. למעשה, בלתי אפשרי. לכן כל ההסברים שיינתנו אחרי המשחק- לפחות בנוגע לגרמניה- פחות מדברים אלי. כל אחד ששכלו בראשו מבין שגרמניה טובה מאוד, כבר הרבה מאוד זמן. ולא סתם טובה מאוד. התקפית מאוד. בעיקר מאז יורגן קלינסמן הוליך אותה למונדיאל נפלא (בלי תואר) לפני שמונה שנים. יוגי לב, עוזרו וחברו של קלינסמן, ממשיך בדרכו. מגיע לו על זה המון קרדיט- וזאת למרות שהוא לא זכה בתואר גדול בשלוש ניסיונות.

אגב, מאוד יכול להיות שגרמניה גם הפעם לא תזכה בתואר. זה הכדורגל- כל משחק הוא סיפור חדש. ההיקש ממשחק למשחק לעתים קלוש. מנגד, כמובן שגם יכול להיות שגרמניה כן תזכה, ואפילו תזכה בניצחון משכנע בגמר. הכל יכול להיות- זה העניין. ולכן שוב, כל התיאוריות על טקטיקה, וחוכמה, ותכנון מוקדם- כאשר הן ניתנות לאחר המשחק- די מיותרות וגונבות דעת.

אם אתם יודעים משהו- תנו לי את התיארויות כעת. תגידו לי מי תנצח מחר (ארגנטינה-הולנד) ומדוע ותגידו לי מי תנצח בגמר ומדוע. לאחר המשחק, אל תתנו לי תיאוריות.

*

בינתיים גרמניה זכתה (רק) בשלושה גביעי עולם. זה קצת מעט, לנוכח העובדה שהעפילה לשבעה גמרים ול-12 חצאי גמרים. כמו כן גרמניה העפילה לשמונה גמרים של יורו בו ניצחה שלוש פעמים. איטליה אמנם זכתה בארבעה גביעי עולם אבל באופן מצטבר- היא אפילו לא מתקרבת לגרמניה. אף נבחרת אירופית אחרת בכלל לא מדגדגת אותה. רק ברזיל, עם חמישה גביעי עולם ו-8 זכיות בקופה אמריקה, נחשבת לאימפריה היסטורית גדולה ממנה.

גרמניה לא זכתה בטורניר גדול 18 שנה- בלתי ייאמן במושגים שלה- אבל במשך כל שני העשורים האחרונים, בדיוק כמו בעשורים שקדמו להם, היא תמיד מגיעה לשלבים המכריעים ביותר- חצי גמר או גמר. אנחנו לא נותנים מספיק ריספקט לגרמניה כמעצמת הכדורגל אולי הגדולה בעולם. ואנחנו בוודאי לא נותנים לה מספיק קרדיט על שינוי האוריינטציה שעברה- אולי בגלל ששינוי זה לא התבטא גם בתארים.

אבל אני מעריץ את גרמניה, על שינוי האוריינטציה עוד יותר מאשר על ההצטיינות העקבית.

והאם זה אומר שלא אשמח בטירוף אם תפסיד בגמר?

ודאי שלא.
germ

לקראת חצאי הגמר
עשר הערות

46 Comments

בלעם 9 ביולי 2014

הכי מדהים: רויס לא במונדיאל, שרלה נכנס בתור מחליף. גם דראקסלר, כישרון ענק, נכנס רק בתור מחליף. גצה ישב כל המשחק על הספסל, יחד עם פודולסקי.

איך שלא תשלב את השחקנים הללו, הם עדיין יוצרים חוליית התקפה איכותית יותר ומלהיבה יותר מאשר ברזיל, עם ניימאר או בלי (וגם יותר מאשר רוב הנבחרות בעולם).

בני תבורי 9 ביולי 2014

בורו, אתה מדבר שנים על הידרדרות איכות הכדורגלן הברזילאי ובכל זאת סברת שברזיל יזכו במונדיאל הזה. על שום מה ולמה? כדי להוות יריב שקול לגרמנים אתמול, ברזיל הייתה זקוקה להרבה יותר מאשר ניימאר וסילבה בכושר מלא. הפערים בכל עמדה על המגרש היו כמו פערי השכר בישראל. למה בישראל, בברזיל.

יואב בורוביץ' 9 ביולי 2014

בני- כל משחק הוא סיפור שונה (גרמניה לא ניצחה את אלג'יריה ב-120 דקות) ולכן ברזיל, עם ניימאר וסילבה, כן יכלה לנצח את גרמניה- וכמובן שגם יכלה להפסיד לה. בכל מקרה, אין כאן משהו שניתן היה לחיזוי מראש (בהימורים גרמניה לא הייתה פייבוריטית רצינית, או פייבוריטית בכלל, וידעו שניימאר וסילבה לא משחקים).
בלי קשר לזה, ברזיל חווה משבר חמור, ודי מתמשך, בייצור כשרונות- ובסופו של דבר זו הייתה הסיבה העיקרית לכך שהפסידה אתמול ובצורה כזאת.

no propaganda 9 ביולי 2014

גרמניה דווקא כן ניצחה את אלג'יריה ב120 דקות :)
התכוונת ל90, אני מניח.

יואב בורוביץ' 9 ביולי 2014

צודק אחא (אתקן)

D! 9 ביולי 2014

+ מדהים איך אנחנו רואים דברים בעיניים ומסרבים לקבל אותם עם הלב

גיל 9 ביולי 2014

אני אישית בעד הולנד אבל אם גרמניה תזכה אחרי עוד הצגה בגמר, אפשר יהיה לומר שיש לנו אלופה לא רק ראויה אלא גם כזו שהיא אולי אחת הגדולות אי פעם. הבעייה עם המונדיאל הזה עד עכשיו שלא באמת ראינו נבחרות גדולות. ראינו שחקנים מצוינים מבריקים אבל יותר בקטע של הברקות אישיות. גרמניה הייתה נבחרת מצוינת גם עד עכשיו אבל די אפורה. המשחק הזה הראה את מלוא כוחם. אני מקווה בשבילם שיתנו עוד הצגה ושהיריבה בגמר תתעלה גם היא. הולנד לדעתי הרפתקנית מדי ועם כל הצער נראה שרק ארגנטינה יכולה לעמוד מולם כרגע. בכל מקרה, אתם יכולים לדמיין לכם גמר דומה שאחרי 30 דקות הופך לגארבג' טיים?

גורביץ ' 9 ביולי 2014

אם עוד פעם ישאירו את מולר לבד בקרנות אז כן..

ק. 9 ביולי 2014

הדבר האחרון שאפשר להגיד על הולנד הוא שהיא הרפתקנית מדי. היא שיחקה כדורגל יוזם וישבה על שער היריב בחצי שעה מול מקסיקו ומול קוסטה ריקה. בגלל זה (ורובן) לדעתי זאת הנבחרת הכי מסוכנת – היא יכולה לשחק במנעד רחב של סגנונות ולעשות התאמות ליריבה ולמצב במשחק.
אם גרמניה תזכה היא תהיה ראוייה – למרות שמול צרפת וארהב הרדימה את המשחק לנוחיותה. 11-1 על מדינות דוברות פורטוגזית זה ראוי בעיני (ובטוח שאין יותר ראויה ברביעייה האחרונה). בנוסף, כדי לנצח את ואן חאל לא תספיק הופעה סולידית לדעתי.

גיל 9 ביולי 2014

היא הרפתקנית כשהיא בפיגור או רוצה להבקיע כמו נגד קוסטה ריקה בהארכה. אני מסכים שבהתחלת משחקים היא יותר שקולה.

ואן חאליסי 9 ביולי 2014

היום הולנד תנצח. מהסיבה הפשוטה שלמעט רובן-מסי(וגם כאן, מסי בניגוד לרובן לא הופיע לטורניר), הולנד מתעלה על ארגנטינה בכל עמדה, בעיקר בעמדת המאמן.

דן-דן 9 ביולי 2014

מסי לא הופיע לטורניר?!? יש לו 4 שערים, עוד 4 בישולים, והיה הגורם העיקרי ל 4 מחמשת הניצחונות.., זה נקרא לא הופיע?!?

no propaganda 9 ביולי 2014

מאיפה הבאת 4 בישולים? יש לו רק בישול 1( אם מחשיבים את השער העצמי אז 2, אבל זה ממש להיות גרופי).

בלי קשר מסי כן הופיע למונדיאל, פשוט רובן הופיע יותר טוב.
גם לא מבין לה הולנד עדיפה בכל עמדה על ארגנטנה, אם כבר אז הפוך.

ק. 9 ביולי 2014

מעבר לשערים והבישולים (2 עם העצמי לבוסניה), לפני הרבע היה נתון שהוא השחקן שהכין (במסירה) להכי הרבה מצבים בטורניר, מול בלגיה היה השחקן עם הכי הרבה תיקולים במגרש (6).
גם אם הואן חאלים ינטרלו אותו היום – הוא עשה טורניר טוב מאד.

גלן 9 ביולי 2014

ארגנטינה לא הייתה בפיגור פעם אחת בטורניר. לתחושתי היא גם לא תהיה. ניצחון לארגנטינה או פנדלים ואז אין לדעת.

shadow 9 ביולי 2014

אני הימרתי שגרמניה תפרק את ברזיל אבל לא דימיינתי שככה.

ברזיל בכלל לא הייתה אמורה להיות בשלב הזה.

היא עברה את שלב הבתים רק בגלל מחדל השיפוט מול קרואטיה.
עברה את צ'ילה בפוקס + פנדלים.
וכיסחה את קולומביה כל הדרך לחצי הגמר, שוב בחסות השופט.

על זה אומרים קארמה איז א ביצ'

היה עדיף להם לעוף קודם. זה היה הרבה פחות כואב.

ולעניינו.

אם ארגנטינה תזכה זה יהיה ביזיון היסטורי ברמת מונדיאל.

לדעתי הם לא יעברו את הולנד פשוט כי הם נבחרת גרוע.

אם מסתכלים לעומק ארגנטינה והולנד זה אותו מודל של נבחרת, רק התלבושת בצבע אחר.

שתיהן בנויות על כוכב אחד שסוחב אותן כל הדרך(כרגע רובן עושה את זה בכמה דרגות מעל מסי), לשתיהן יש כאילו כוכבים משלמים.

למרות זאת יש שני הבדלים עצומים:

1. עמדת המאמן – יתרון עצום להולנד.
2. ארגנטינה עברה באופן מביך, נבחרות מביכות. אפשר להגיד שהדרך שלה לחצי הגמר היתה בדיחה לעומת הולנד ולמרות זאת היא נראתה כמי שעומדת לעוף כמעט בכל משחק.

אני מאוד מקווה שהולנד יהיו בגמר ושגם יקחו. פשוט כי אני ממש רוצה בשביל רובן, למרות שכל אלופה מלבד גרמניה תהיה סנסציה.

ואן חאליסי 9 ביולי 2014

אם ארגנטינה תזכה, זה יהיה אקורד סיום צורם למונדיאל נפלא(כמו הזכיה של ספרד במונדיאל הקודם).
אני מאד מקווה שזה לא יקרה.

דן-דן 9 ביולי 2014

זכייה של ארגנטינה במשחק טוב תהיה דבר נפלא, בייחוד עם התעלות נוספת של מסי…, השחקן הטוב ב 30 שנה האחרונות (אולי מעולם) מנצח את הנבחרת הנפלאה של גרמניה, על אדמת ברזיל. אין אקורד סיום מושלם מזה

ואן חאליסי 9 ביולי 2014

ארגנטינה לא נתנה משחק אחד טוב כל הטורניר, אין סיבה להאמין שהיא תתחיל עכשיו.

באטיגול 9 ביולי 2014

היא לא צריכה לתת "משחק טוב", היא צריכה לנצח.

1-0 קטן יהיה נפלא.

ק. 9 ביולי 2014

היו טובים מול ניגריה ולא רעים מול בלגיה.
אין ספק שמבחינת צדק ספורטיבי ואיכות כדורגל הם לא מרשימים, אבל הצדק הספוריבי כבר הופיע אתמול, ניתן לו לנוח יום אחד ואולי לצדק ההיסטורי לבוא לטובת מס' 10.

גל ד 9 ביולי 2014

"בינתיים גרמניה זכתה (רק) בשלושה גביעי עולם. זה מעט, לנוכח העובדה שהעפילה לשבעה גמרים ול-12 חצאי גמרים."

לא, חתיכת אידיוט, זה לא. כשמגיעים לגמר, יש שם עוד קבוצה. הצפי ההגיוני הוא שלאורך זמן נבחרת תזכה בגביע בכמחצית ממספר הגמרים אליהם הגיעה. ועל פי אותו היגיון – כרבע ממספר חצאי הגמר אליהם הגיעה.

אז שלוש משבע זה בתחום הצפוי, ושלוש משתים-עשרה זה בדיוק הצפי.

פאקו 9 ביולי 2014

למה ככה?

matipool 9 ביולי 2014

חייבים את ה-"חתיכת אידיוט" ?
ההסבר שלך מספיק טוב גם בלי זה .

יואב בורוביץ' 9 ביולי 2014

+1
חשבתי למחוק את תגוגבתו של גל (אבל החלטתי בכל זאת להשאיר אותה). גם כי יש היגיון מסוים בדבריו- אולי לזכות בשלושה גביעים מתוך שבעה גמרים ו-12 חצאי גמרים זה לא (כל כך) מעט. אבל לא כתבתי "כל כך מעט" אלא "מעט" (ולדעתי זה כן קצת באופן יחסי למספר הפעמים שהעפילה). בלי קשר, הייתי מעדיף שהתגובות לא יכללו מלים פוגעניות (:

איציק 9 ביולי 2014

חבל שאתה משתמש בכינוי "אידיוט" במיוחד שהתגובה שלך לא כל-כך חכמה!!!
אתה מתייחס לכל משחק כהטלת מטבע, שהסיכוי לניצחטן/הפסד אינו תלוי ביכולת הקבוצה, יכולת הקבוצה היריבה, פציעות, עידוד. אין לי מושג האם 3 מ-7 גמרים זה הרבה או לא, אך ספירת מכולת זו כמו תשובתה של עקרת בית לסיכוי שתצא ותמצא בחוץ דינוזאור: 50-50, או שאראה או שלא. לא ממש חכם.

גיא ד 9 ביולי 2014

דווקא אני חושב שהחישוב הזה הוא ד טוב, אם זה לא 5050 אז זה פעם 6040 לטובתך ופעם 5545 נגדיך ככה ש5050 די מיצג את השלבים המכריעים. לא זוכר גמר אליפות העולם או יורו שהיתה פייבוריטית של נניח 80% לקחת את הגמר.

גם ההערה שלך על עקרות בית היא מכלילה ומטופשת. מכיר כמה עקרות בית ששמות אותך בכיס הקטן.

איציק 9 ביולי 2014

התגובה שלך רק מוכיחה מי אתה ומה אתה:
1. האחוזים שהבת הם ללא שום ביסוס וחסרי ערך.
2. הסיפור על עקרת בית זה חלק מבדיחה מאד ידוע ולא עלבון שלי כלפיהם. סביר להניח שאתה לא מכיר את הבדיחה, וסביר להניח שאם היתה מכיר לא היתה מבין אותה, אז נעזוב את זה ככה.
3. מסכים איתך, יש עקרות בית ששמות אותי בכיס הקטן, ואני מרגיש נפלא בכיס שלהן.

ארנון 9 ביולי 2014

גל,
אני בטוח שיכולת להתאפק עם הקללות.
וגם בטוח שיכולת להשקיע עוד קצת זמן ומחשבה בקריאת הטקסט. ה"רק" וה"מעט" שבורוביץ' השתמש בהם לא היו בהשוואה לסטטיסטיקות שהבאת. הן היו ביחס להישגי נבחרות אחרות, ובפרט ביחס לאיטליה.
ראוי כי תתנצל.

יעקב נקש 9 ביולי 2014

אני אנסה לענות כמו שביקשת
לדעתי המשחק היום מאוד תלוי בכוכבי הנבחרות, מסי את רובן כמובן, מאחר והקבוצות מאוד דומות גם בחולשותיהן לא אפרט או ארחיב מה אני חושב שיקרה מבחינה טקטית. אני כן חושב שרובן ווינר גדול ממסי ובנוסף נהנה ממאמן טוב בהרבה ומנוסה יותר שיוכל אולי להשפיע יותר מיריבו ולכן אני חושב שהולנד תנצח…
בנוגע לגמר, אני חושב שמה שראינו אתמול זאת גרמניה האמיתית. עד ברזיל הקבוצה היחידה שעלתה למגרש מול גרמניה וחשבה שהיא יכולה לנצח הייתה פורטוגל, והסיבה שזה נגמר רק בארבעה שערים היא שלמרות ה50 מיליון, דויד לואיז הוא עדיין לא ברונו אלבש הותיק והטוב, דאנטה אף פעם לא יהיה… גאנה יצאה עם תוצאה מוזרה מבחינת הגרף אבל אולי היה פה קצת זלזול מה שלא באמת מתאים לגרמנים… בנוגע לארה"ב- winter is coming
אחרי שזה נאמר, אני חושב שגם ואן חאל רואה את זה והולנד תשחק מאוד מחושב, השחקנים של ואן גאאל לא ירוצו כמו עדר כבשים ברזילאיות על הדשא. ואז תשאל שאלת השאלות, כמה באמת הוא ווינר הרובן הזה, ואולי גם האם אדון ואן פרסי פעם אחת אבל רק אחת בקריירה יופיע למשחק גדול..
לטעמי כנראה שלא וייגמר 2-1 3-1 לגרמנים

נ.ב
אם מסי מתכנן לי איזה הופעת ענק בחצי שתיקח את ארגנטינה לגמר, אז אולי עוד נראה כמה ברזילאים מחייכים במונדיאל הזה, כי דאנטה הוא שחקן הרכב בארגנטינה של היום…

באטיגול 9 ביולי 2014

רובן ווינר?? רובן ווינר??

אותו רובן שבעט לרגליים של קסיאס? ששנה שעברה בפעם הראשונה בקריירה הוא הגיע למשחק גדול?
יותר ווינר ממסי??

איפה אתה חי גבר?

יוסי מהאבטיחים 9 ביולי 2014

אותו רובן שהיה הכוכב של אלופת גרמניה, אלופת אירופה, וסגנית אלופת העולם במונדיאל הקודם.
כמה שחקנים כאלו אתה מכיר?
ולא חסרים לו משחקים גדולים.

יעקב נקש 9 ביולי 2014

אתה מתבלבל בין ווינריות להישגים, זה שלא הצליח לא אומר שהוא לא רצה…
מסי לטענתי מתחבא מאחורי אסופת הכישרונות הגדולים שידעה ספרד מעולם. מפתיע שבשנה שיש ירידה ברמה של צ׳אבי ואינייסטה בארסה לא זוכה בשום תואר? ממש לא…
להיזרק מוריאל מדריד וצ׳לסי רק בשביל להוכיח לעולם מי אתה מראה על ווינריות והתמדה

באטיגול 10 ביולי 2014

כן ילדים, מי יוכל לומר לי איפה מתחבא רובן הווינר?

קורא 9 ביולי 2014

אני חושב שהרבה אנשים צפו שגרמניה תזכה, כולל אני, בעיקר בלי ניימאר. ההבדל הוא רק בכמה גולים הגרמנים הכניסו, שזו היתה ההפתעה.

קרקו 9 ביולי 2014

הנה עוד הוכחה שאין גרמניה אחרת. להתנפל ככה ולטבוח באומה שקטה ושוחרת שלום?

משיח 9 ביולי 2014

+7

נביא בעירו 9 ביולי 2014

קודם כל, קטנוניות: גרמניה לא הגיעה לחצי גמר או גמר בכל המונדיאלים של שני העשורים האחרונים. בשני טורנירים רצופים, 94 ו-98 היא עפה ברבע.

ועכשיו לתיזה הגדולה, התדלדלות הכשרונות העולמית: ממבט חטוף בסגל של ברזיל, אכן עושה רושם שיש ירידה חדה ברמת הכשרון, אבל מאיפה מגיעה ההנחה שזו תופעה כלל עולמית? צרפת, ארגנטינה, גרמניה, בלגיה,ספרד, אורוגואי – לכולן יש שחקנים מוכשרים פי כמה וכמה מאלה שהיו להן, נניח, לפני 20 שנה. מהעבר השני, לצד ברזיל, רומניה ובולגריה הן הדוגמאות הכי טובות שיש לי לנסיגה משמעותית ברמת הכשרון. אולי גם סרביה וניגריה. בעיניי? עלייה מתונה מתמשכת בכמות הכשרון…

יעקב נקש 9 ביולי 2014

גרמניה הייתה מול ברזיל בגמר של 2002, ב2006 בחצי מול איטליה, אם בקטנוניות עסקינן…

נביא בעירו 10 ביולי 2014

טעות בניסוח.

המשפט הראשון היה אמור להיות ציטוט מהפוסט שמתחיל ב״גרמניה הגיעה….״

אחד 9 ביולי 2014

מה שצריך להדאיג את גרמניה זה שברוב המקרים הקבוצה המלהיבה וההתקפית לא זוכה בטורניר: הונגריה 1954, הולנד 1974, ברזיל 1982, צ'כיה 2004, גרמניה 2010-2006.

גיל 9 ביולי 2014

הקבוצה המלהיבה עד עכשיו הייתה הולנד ואחריה קולומביה. גרמניה לא הלהיבה אבל הייתה מאוד יעילה. נו, גרמנים.

אחד 9 ביולי 2014

אני עדיין מחכה שהבלון של הולנד יתפוצץ ובענק. פרט למשחק נגד צ'ילה, הם ממש לא עשו עלי רושם: הביסו את ספרד השבורה מנטלית, היו קרובים מאוד לפיגור 3-1 נגד אוסטרליה, היו רחוקים דקה מהדחה נגד מקסיקו וניצחו את קוסטה ריקה רק בפנדלים. דווקא נגד ארגנטינה יש להם מצ'אפ טוב אבל מאמין שגרמניה תיתן להם בראש בגמר.

גיל 9 ביולי 2014

ספרד הייתה שבורה מנטלית במשחק הראשון אחרי שהובילו?! אולי להפך, הולנד זו ששברה אותם?

הארכיון 9 ביולי 2014

מדהים שאף אחד לא מקביל את המשחק הזה ל5-1 שספרד ספגה מהולנד!!!

גיל 9 ביולי 2014

כתבתי על זה בפוסט אצל דורפן. המשחק נגד ספרד הוא הערת שוליים. חשוב ככל שיהיה בנעיצת המסמר האחרון באימפריה הספרדית, הוא עוסק בכאן ועכשיו. מה זה 5-6 שנים של דומיננטיות לעומת תבוסה שרואים פעם במאה שנה אם בכלל?

Comments closed